ORDIN nr. 73 din 25 iunie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 1 iulie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 164 19/10/2016
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 31
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 24
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 27
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 29
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ANEXA 1
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 28
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 3
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 12
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 24
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 164 19/10/2016
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 19/10/2016
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEORDIN 164 19/10/2016
ART. 1REFERIRE LAORDIN 164 19/10/2016
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 3
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 28
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 24
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 27
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 29
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ANEXA 1
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 12
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 24
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 18
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 31
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 7
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 19/10/2016 ART. 20
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 19/10/2016
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991
ART. 1REFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 164 19/10/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: + 
Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare a Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 164/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 871 din 1 noiembrie 2016, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 3 alineatul (1), litera i) se abrogă.2.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 4Între structurile de specialitate ale direcției generale prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b)-h) se stabilesc relații de cooperare, în vederea îndeplinirii atribuțiilor care le revin.
3.Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7Personalul direcției generale este format din funcționari publici și funcționari publici cu statut special – polițiști, repartizați pe domenii de activitate.
4.La articolul 10 alineatul (1), litera e) se abrogă.5.La articolul 10 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:f)controlul de specialitate, pe linia de competență, al modului de organizare și desfășurare a activității în cadrul instituțiilor prefectului.6.La articolul 10, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:(4^1)Pe linie de control, direcția generală are ca atribuție realizarea, din însărcinarea conducerii ministerului, a controlului ierarhic de specialitate asupra activității instituțiilor prefectului, cu privire la exercitarea atribuțiilor prevăzute în acte normative ori a sarcinilor date de conducerea ministerului.7.La articolul 10 alineatul (5), literele c), d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:c)întocmirea, la solicitarea Direcției Generale Juridice, a unor puncte de vedere cu privire la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, în domeniul de competență;d)elaborarea, în calitate de unitate inițiatoare, a proiectelor de acte normative din domeniul său de competență și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, care privesc activitatea instituțiilor prefectului sau a ministerului în relația cu acestea;e)analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului.8.La articolul 12, alineatul (4) se abrogă.9.La articolul 18, litera a) se abrogă.10.La articolul 18, literele b), e), f), h) și i) se modifică și vor avea următorul cuprins:b)elaborarea de strategii, planuri de acțiune și alte documente de politici publice privind activitatea direcției generale și a instituțiilor prefectului, în colaborare cu celelalte compartimente funcționale ale direcției generale;……………………………………..e)sprijinirea instituțiilor prefectului pe linia elaborării documentației în vederea implementării programelor proprii de dezvoltare a sistemului de control intern managerial;f)formularea de propuneri de îmbunătățire a activității direcției generale sau a instituțiilor prefectului prin introducerea de instrumente de lucru specifice;……………………………………..h)întocmirea unor puncte de vedere cu privire la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului;i)elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale;11.La articolul 18, litera j) se abrogă.12.La articolul 18, după litera j) se introduce o nouă literă, litera k), cu următorul cuprins:k)coordonarea și controlul instituțiilor prefectului în vederea asigurării identității vizuale în mediul electronic prin intermediul paginilor de internet proprii.13.La articolul 20, literele a), c), d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)îndrumarea și coordonarea activității instituțiilor prefectului, la solicitarea acestora, pentru aplicarea într-un mod coerent și unitar a legislației referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale, parlamentare, prezidențiale și pentru Parlamentul European, precum și a referendumului național;……………………………………..c)asigurarea evidenței unităților administrativ-teritoriale care îndeplinesc condițiile pentru organizarea de alegeri locale parțiale;d)elaborarea, împreună cu Autoritatea Electorală Permanentă, a proiectelor de hotărâri ale Guvernului pentru stabilirea datei și pentru aprobarea programelor calendaristice privind realizarea acțiunilor referitoare la organizarea și desfășurarea alegerilor locale parțiale;e)monitorizarea și îndrumarea instituțiilor prefectului în vederea îndeplinirii la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București a obiectivelor prevăzute în Programul de guvernare, strategii și politici publice;14.La articolul 20, litera f) se abrogă.15.La articolul 20, literele h), i), j) și k) se modifică și vor avea următorul cuprins:h)monitorizarea activității instituțiilor prefectului cu privire la raportarea anuală a stării economico-sociale a județului, respectiv a municipiului București, ce se înaintează Guvernului prin Ministerul Afacerilor Interne; i)întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al serviciului;j)elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al serviciului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale;k)analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului;16.La articolul 20, după litera k) se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins:l)asigurarea evidenței și monitorizarea efectuării concediilor de odihnă și a altor concedii legale ale prefecților și subprefecților, precum și a efectuării deplasărilor acestora în conformitate cu dispozițiile legale.17.La articolul 22, literele a), d), f), i), j), k) și l) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)acordarea de sprijin, la solicitarea instituțiilor prefectului, prin formularea unor puncte de vedere în legătură cu organizarea și desfășurarea activității de verificare a respectării, la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București, a Constituției României, republicată, a legilor, a ordonanțelor și hotărârilor Guvernului și a celorlalte acte normative;……………………………………..d)sprijinirea instituțiilor prefectului, la solicitarea acestora, prin formularea unor puncte de vedere cu privire la respectarea la nivelul județului sau, după caz, al municipiului București a regimului general al autonomiei locale, precum și la derularea procedurilor administrative în relația cu autoritățile administrației publice locale;……………………………………..f)monitorizarea, îndrumarea și controlul activității de eliberare a apostilei pentru actele oficiale administrative, inclusiv în ceea ce privește utilizarea Sistemului interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către instituțiile prefectului pentru actele oficiale administrative;……………………………………..i)verificarea informațiilor de interes public referitoare la unele activități ale direcției generale ce urmează a fi publicate pe paginile de internet și intranet ale ministerului;j)întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al serviciului;k)elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al serviciului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale;l)analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului;18.La articolul 22, după litera l) se introduc trei noi litere, literele m), n) și o), cu următorul cuprins:m)monitorizarea și controlul instituțiilor prefectului cu privire la activitatea colegiilor prefecturale, a comitetelor, comisiilor ori a altor structuri, constituite prin ordin al prefectului, cu excepția celor prevăzute de legile speciale din domeniul proprietății și cel al situațiilor de urgență;n)asigurarea suportului de specialitate în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor (IT C) la nivelul direcției generale;o)reprezentarea direcției generale în cadrul comisiilor de specialitate și grupurilor de lucru în domeniul (IT C).19.La articolul 24, literele f), g) și h) se modifică și vor avea următorul cuprins:f)întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului;g)elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale;h)analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului;20.La articolul 24, după litera h) se introduc două noi litere, literele i) și j), cu următorul cuprins:i)solicitarea de informații instituțiilor prefectului cu privire la stadiul pregătirilor pentru sezonul rece la nivelul județelor, în vederea centralizării datelor respective și a informării conducerii Ministerului Afacerilor Interne;j)întocmirea corespondenței necesare, în vederea organizării videoconferințelor cu prefecții pe tema situațiilor de urgență, la solicitarea conducerii Ministerului Afacerilor Interne.21.Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 25Obiectivul general al Compartimentului analize, sinteze și elaborare acte administrative îl reprezintă analiza informațiilor privind activitățile desfășurate de instituțiile prefectului în diferite sectoare de activitate, în vederea îmbunătățirii acestora.
22.La articolul 26, literele c), e), f), g) și h) se modifică și vor avea următorul cuprins:c)monitorizarea activității prefecților cu privire la îndeplinirea sarcinilor dispuse de către Guvern sau de către conducerea ministerului pentru aplicarea în teritoriu a programelor guvernamentale, cu informarea conducerii direcției generale;…………………………………………………………………..……….e)sprijinirea instituțiilor prefectului în vederea aplicării legislației specifice domeniului lor de competență, prin realizarea corespondenței cu ministerele și alte organe ale administrației publice centrale competente;f)întocmirea unor puncte de vedere la interpelările și întrebările adresate prim-ministrului și ministrului afacerilor interne de către deputați și senatori, repartizate de conducerea direcției generale, potrivit domeniului de competență al compartimentului;g)elaborarea unor proiecte de acte normative și întocmirea unor puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative elaborate de alte entități, din domeniul de competență al compartimentului, potrivit dispozițiilor conducerii direcției generale;h)analizarea și verificarea aspectelor sesizate de către petenți și formularea, în condițiile legii, a răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale, adresate direcției generale ori ministerului și repartizate spre soluționare direcției generale de către conducerea ministerului;23.La articolul 26, după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:i)identificarea problemelor întâmpinate de instituțiile prefectului și elaborarea unor propuneri de îmbunătățire a activității acestora, care vor fi supuse aprobării conducerii direcției generale.24.La articolul 27 alineatul (2), după litera p) se introduc trei noi litere, literele r), s) și ș), cu următorul cuprins:r)asigură activitatea privind operațiunile de evidență, controlul existenței și inventarierea sigiliilor și a ștampilelor la nivelul direcției generale, al instituțiilor prefectului, în colaborare cu alte structuri ale ministerului cu atribuții în domeniu;s)asigură primirea, evidența, înregistrarea petițiilor adresate conducerii direcției generale, precum și repartizarea acestora pe baza rezoluției conducerii direcției generale, respectiv a șefilor structurilor de specialitate din cadrul direcției generale;ș)asigură multiplicarea documentelor conform dispozițiilor conducerii direcției generale, cu respectarea normelor legale referitoare la multiplicarea, înregistrarea și manipularea acestora.25.Articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 28Structura de securitate se subordonează nemijlocit directorului general adjunct anume desemnat de directorul general și desfășoară activitățile necesare implementării măsurilor de protecție a informațiilor clasificate în cadrul direcției generale.
26.Secțiunea a 8-a „Obiectivul și atribuțiile Unității de management al proiectului“, cuprinzând articolele 30 și 31, se abrogă.27.În tot cuprinsul regulamentului, sintagma „Departamentul de Informații și Protecție Internă“ se înlocuiește cu sintagma „Direcția Generală de Protecție Internă“.28.Anexa nr. 1 „Organigrama Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului“ se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
București, 25 iunie 2019.Nr. 73. + 
ANEXĂ^1)^1) Anexa este reprodusă în facsimil.(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 164/2016)
ORGANIGRAMA
Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x