ORDIN nr. 728 din 7 iunie 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 14 iunie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 29
ActulREFERIRE INDIRECTA LALEGE 310 22/05/2002
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 1103 25/10/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 693 19/07/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 482 17/05/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 318 15/03/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAHG 251 22/02/2001
ActulREFERIRE INDIRECTA LAOG 61 30/08/2001 ART. 1
ActulREFERIRE LAHG 18 04/01/2001 ART. 14
ActulREFERIRE LAHG 831 02/12/1997 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE (R) 82 24/12/1991 ART. 4
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 17
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002 ART. 17
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 345 01/06/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adăugată



Ministrul finanţelor publice,în temeiul prevederilor art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 29 lit. B din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată,în temeiul prevederilor art. 4 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu completările şi modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabila şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă modelele şi normele de întocmire şi utilizare a unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adăugată, prevăzute în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul finanţelor publice,Maria Manolescu,secretar de stat
 + 
Anexa 1Executor emitent ………………..…………………………………….(denumirea, forma juridică)Codul de înregistrare fiscală …..Sediul (localitatea, str., nr.) …..…………………………………….Judeţul/sectorul …………………Contul ……………………………Banca ……………………………                 FACTURA FISCALĂ DE EXECUTARE SILITĂ

Nr. facturii ……………………………..
Data (ziua, luna, anul) ……………………
Nr. avizului de însoţire a bunurilor/nr.
procesului-verbal de licitaţie ……………..
(dacă este cazul)

Furnizor (debitor/garant) ……….   Cumpărător (adjudecatar) ……………………………………………..   ……………………………………..……………………………………..   (nume, prenume/denumirea, forma(denumirea, forma juridică)           juridică)Codul de înregistrare fiscală ……   Codul de înregistrare fiscală ……..Sediul (localitatea, str., nr.) …..    Sediul (localitatea, str., nr.) …….…………………………………….    ………………………………………Judeţul/sectorul …………………    Judeţul/sectorul ………………….Contul ……………………………    Contul ……………………………..Banca ……………………………     Banca …………………………….┌─────┬───────────────┬──────┬────────────┬───────────────┬──────────┬─────────┐│ Nr. │ Denumirea │ │ │ Preţul unitar │ │ Valoarea││ crt.│ bunurilor │ U.M. │ Cantitatea │ (fără T.V.A.) │ Valoarea │ T.V.A. ││ │ │ │ │ – lei – │ – lei – │ – lei – │├─────┼───────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼──────────┼─────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5(3×4) │ 6 │├─────┼───────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼──────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │├─────┴──────────┬────┴──────┴────────────┴────┬──────────┼──────────┼─────────┤│ Semnatura şi │ Date privind expediţia: │ TOTAL, │ │ ││ ştampila │ Numele delegatului …….. │ │ │ ││ emitentului │ Buletinul/cartea de │ │ │ ││ │ identitate seria …….. │ │ │ ││ │ nr. …. eliberat(a) ….. ├──────────┼──────────┴─────────┤│ │ Mijlocul de transport ….. │Semnatura │ Total ││ │ nr. ………………….. │de primire│ de plată ││ │ Expedierea s-a efectuat în │ │ (col. 5 + col. 6) ││ │ prezenta noastră la data │ │ ││ │ de ………. ora …….. │ │ ││ │ Semnăturile ………….. │ │ │└────────────────┴─────────────────────────────┴──────────┴────────────────────┘    MODALITATEA ŞI TERMENELE DE PLATA    Plata integrală    Avans ……… lei  Achitat:                           – executare cu scrisoare de garanţie                             bancară la data de ……………                           – la casierie la data de …………                           – prin virament, nr. ordinului de plată/data ….    Nr. rate …….     Termene de plată ……………                           eşalonate astfel:                                                14-4-10/BFACTURA FISCALĂ DE EXECUTARE SILITĂ(cod 14-4-10/B)Formular cu regim special de tipărire, inseriere şi numerotareTipărit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi cu câte 3 file în culori diferite: albastru – exemplarul 1, roşu – exemplarul 2, verde – exemplarul 3.1. Serveşte ca:– document pe baza căruia se întocmeşte instrumentul de decontare a bunurilor supuse executării silite;– document de însoţire a bunurilor pe timpul transportului;– document de încărcare în gestiunea cumpărătorului (adjudecatar);– document justificativ de înregistrare în contabilitatea executorului emitent, furnizorului (debitor/garant) şi a cumpărătorului (adjudecatar).2. Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, în trei exemplare, la livrarea bunurilor supuse executării silite, de către executorul emitent pe baza avizului de însoţire a mărfii sau a altor documente şi se semnează de executorul emitent, furnizor (debitor/garant) şi cumpărător (adjudecatar).Atunci când factura nu se poate întocmi în momentul livrării datorită unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, bunurile sunt însoţite pe timpul transportului de avizul de însoţire a mărfii. În vederea corelării documentelor de livrare numărul şi data avizului de însoţire a mărfii se înscriu în formularul de factura.Pentru bunurile executate silit de către Agenţia pentru Valorificarea Activelor Bancare, în factura preţul de adjudecare a bunurilor se va înscrie în dolari S.U.A. (USD), precum şi echivalentul în lei al acestuia la data licitaţiei. În acest caz factura fiscală de executare silită se întocmeşte la data organizării licitaţiei şi nu constituie titlu de proprietate.3. Circula:● la executorul emitent (exemplarul 3);● la furnizor (debitor/garant):– la compartimentul desfacere, în vederea înregistrării în evidentele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii, la care se anexează dispoziţia de livrare);– la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 2);● la cumpărător (adjudecatar):– la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având atasat exemplarul din avizul de însoţire a mărfii care a însoţit produsul sau marfa, dacă este cazul, inclusiv nota de recepţie şi constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţită de factura pe timpul transportului (exemplarul 1);– la compartimentul care efectuează operaţiunea de control financiar preventiv, pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz);– la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plăţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreună cu avizul de însoţire a mărfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, după caz).4. Se arhiveaza:● la executorul emitent (exemplarul 3);● la furnizor (debitor/garant):– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 2);● la cumpărător (adjudecatar):– la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1). + 
Anexa 2                        JURNAL PENTRU VÂNZĂRI                                                                  – lei –┌─┬──────┬──────────┬────┬─────┬───────────┬─────┬──────────┬───────────┬──────┐│N│Docu- │Beneficiar│To- │Scu- │Operaţiuni │Scu- │Operaţiuni│Operaţiuni │Valoa-││r│mentul├───┬──────┤tal │tite │pt. care │tite │taxabile │cu TVA │rea ││ ├───┬──┤De-│Codul │do- │cu │locul │fără │- cota │neexigibila│ TVA ││c│Da-│Nr│nu-│de în-│cu- │drept│livrării/ │drept│T.V.A. 19%├─────┬─────┤achi- ││r│ta │ │mi-│regis-│ment│de │prestării │de ├─────┬────┤Baza │Va- │tata ││t│ │ │rea│trare │(în-│dedu-│este în │dedu-│Baza │Va- │de │loa- │de ││ │ │ │ │fisca-│clu-│cere │străinătate│cere │de │loa-│impo-│rea │bene- ││ │ │ │ │la │siv │ ├─────┬─────┤ │impo-│rea │zita-│TVA │fi- ││ │ │ │ │ │TVA)│ │Cu │Fără │ │zita-│TVA │re │ │ciari ││ │ │ │ │ │ │ │drept│drept│ │re │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │de │de │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │dedu-│dedu-│ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │cere │cere │ │ │ │ │ │ │├─┼───┼──┼───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│0│ 1 │2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │├─┼───┼──┼───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼───┼──┼───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼───┼──┼───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼───┼──┼───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┴───┼──┴───┼──────┼────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼────┼─────┼─────┼──────┤│În- │Veri- │Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││toc- │ficat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││mit │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴──────┴──────┴────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────┴────┴─────┴─────┴──────┘                                                            14-6-12/aJURNAL PENTRU VÂNZĂRI(cod 14-6-12/a)Format X4, tipărit pe ambele fete, în carnete a câte 100 de file1. Serveşte ca:– jurnal auxiliar pentru înregistrarea livrărilor de bunuri şi/sau a prestărilor de servicii;– document de stabilire lunară a taxei pe valoarea adăugată (T.V.A.) colectate;– document de control al unor operaţiuni înregistrate în contabilitate.2. Se întocmeşte într-un exemplar, având paginile numerotate, în care se înregistrează zilnic sau lunar, după caz, fără ştersături şi spaţii libere, elementele necesare pentru determinarea corecta a T.V.A. colectate şi datorate.Acest jurnal se completează la compartimentul financiar-contabil pe baza documentelor tipizate comune şi specifice (facturi fiscale sau alte documente legal aprobate) privind livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii, precum şi pe baza Borderoului de vânzare (încasare) data …. (cod 14-6-15/a).Operaţiunile cu T.V.A. neexigibila se înscriu în jurnalul pentru vânzări în coloanele 12 şi 13 la data efectuării, urmând ca pe măsura ce T.V.A. devine exigibilă, potrivit prevederilor legale, aceasta să fie înscrisă la data la care T.V.A. devine exigibilă în jurnalul pentru vânzări în coloanele 10 şi 11.Pentru operaţiunile prevăzute la art. 17 din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată furnizorii vor înscrie în coloanele 10 şi 11 operaţiunile pentru care T.V.A. a devenit exigibilă ca urmare a achitării de către beneficiari şi, concomitent, vor înscrie în coloana 14 valoarea T.V.A. achitate de beneficiari.3. Circula:– la compartimentul financiar-contabil, pentru verificarea sumelor înscrise în conturi şi a respectării dispoziţiilor legale referitoare la T.V.A.4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
 + 
Anexa 3                       JURNAL PENTRU CUMPĂRĂRI                                                                    – lei –┌───┬────────┬─────────────┬─────────┬─────────┬────────────────┬──────────────┐│Nr │Document│Furnizor/ │ Total │Cumpărări│Cumpărări cu TVA│ Cumpărări cu ││crt├────┬───┤prestator │document │scutite │- cota de │T.V.A. ││ │Data│Nr.├─────┬───────┤(inclusiv│de T.V.A.│ T.V.A. 19% – │neexigibila ││ │ │ │Denu-│Codul │ T.V.A.) │ ├───────┬────────┼──────┬───────┤│ │ │ │mirea│de │ │ │Baza de│Valoarea│Baza │Valoa- ││ │ │ │ │inre- │ │ │impozi-│T.V.A. │de │rea ││ │ │ │ │gis- │ │ │tare │ │impo- │T.V.A ││ │ │ │ │trare │ │ │ │ │zitare│ ││ │ │ │ │fiscală│ │ │ │ │ │ │├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼────┼───┼─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴────┼───┴─────┼───────┼─────────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┤│Întocmit│Verificat│Total │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────┴─────────┴───────┴─────────┴─────────┴───────┴────────┴──────┴───────┘                                                              14-6-17/bJURNAL PENTRU CUMPĂRĂRI(cod 14-6-17/b)Format X4, tipărit pe ambele fete, în carnete a câte 100 de file1. Serveşte ca:– jurnal auxiliar pentru înregistrarea achiziţiilor de bunuri şi servicii;– document de stabilire lunară a taxei pe valoarea adăugată (T.V.A.) deductibile;– document de control al unor operaţiuni înregistrate în contabilitate.2. Se întocmeşte într-un exemplar, având paginile numerotate, în care se înregistrează zilnic sau lunar, după caz, fără ştersături şi spaţii libere, elementele necesare pentru determinarea corecta a T.V.A. deductibile.Se întocmesc jurnale separate pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate realizării de operaţiuni care dau drept de deducere a T.V.A., pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate realizării de operaţiuni care nu dau drept de deducere a T.V.A. şi pentru achiziţiile de bunuri sau servicii destinate atât realizării operaţiunilor care dau drept de deducere, cat şi celor care nu dau drept de deducere a T.V.A.Achiziţiile cu T.V.A. neexigibila se înscriu în jurnalul pentru cumpărări în coloanele 9 şi 10 la data efectuării, urmând ca, pe măsura ce T.V.A. devine exigibilă, potrivit prevederilor legale, să fie înscrisă la data la care T.V.A. devine exigibilă în jurnalul pentru cumpărări în coloanele 7 şi 8, cu excepţia operaţiunilor prevăzute la art. 17 şi art. 29 lit. D.c)-f) din Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, care se înscriu în coloanele 7 şi 8 numai după ce T.V.A. a fost achitată efectiv la bugetul de stat sau, după caz, compensata cu T.V.A. de rambursat din decontul lunii precedente.Acest jurnal se completează la compartimentul financiar-contabil pe baza documentelor tipizate comune şi specifice (facturi fiscale sau alte documente legal aprobate) privind achiziţiile de bunuri sau servicii.3. Circula:– la compartimentul financiar-contabil, pentru verificarea sumelor înscrise în conturi şi a respectării dispoziţiilor legale referitoare la T.V.A.4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
 + 
Anexa 4                  BORDEROU DE VÂNZARE (ÎNCASARE)                            data ……                                                                     – lei –┌───┬──────────────┬──────────┬────────────────────────────────────────────────┐│Nr.│ Documentul │ │ Vânzări (încasări) ││crt├─────┬───┬────┤Explicaţii├─────┬────────┬───────┬─────────────────────────┤│ │Denu-│Nr.│Data│ │Total│Scutite │Scutite│ Taxabile – 19% ││ │mirea│ │ │ │ │cu drept│fără ├──────────┬──────────────┤│ │ │ │ │ │ │de dedu-│drept │ Baza de │ Valoarea ││ │ │ │ │ │ │cere │de de- │impozitare│ T.V.A. ││ │ │ │ │ │ │ │ducere │ │ │├───┼─────┼───┼────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │├───┼─────┼───┼────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────┼───┼────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────┼───┼────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┼─────┼───┼────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───┴─────┼───┴────┼──────────┼─────┼────────┼───────┼──────────┼──────────────┤│Întocmit │Verifi- │Total │ │ │ │ │ ││ │cat │ │ │ │ │ │ │└─────────┴────────┴──────────┴─────┴────────┴───────┴──────────┴──────────────┘                                                             14-6-15/aBORDEROU DE VÂNZARE (ÎNCASARE)data ………(cod 14-6-15/a)Format X4, tipărit pe ambele fete, sub forma de carnete a câte 100 de file1. Serveşte:– ca document de centralizare zilnica a vânzărilor (încasărilor) realizate de unităţi;– la înregistrarea vânzărilor (încasărilor) în Jurnalul pentru vânzări (cod 14-6-12/a);– la stabilirea taxei pe valoarea adăugată colectate.2. Se întocmeşte într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil pe baza monetarelor sau a documentelor de centralizare a vânzărilor (încasărilor) pe unităţi, cum sunt: borderourile, bonurile de vânzare, borderoul notelor de plată, centralizatorul vânzărilor pe ospatari, centralizatorul vânzărilor cu plata în rate, borderourile de decontare a prestaţiilor, rapoartele fiscale de închidere zilnica, emise de aparatele de marcat electronice fiscale etc.3. Circula:– la persoana care întocmeşte jurnalul pentru vânzări.4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
 + 
Anexa 5BORDEROUcuprinzând operaţiunile asimilate livrărilor de bunuri şi prestărilor de servicii, potrivit Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, realizate în luna ……………………

                                               – lei –
Nr. Documentul Explicaţii Baza de Valoarea
crt privind impozitare T.V.A.
Denu- Nr. Data natura
mirea operaţiunilor
0 1 2 3 4 5 6
Întocmit

Verifi-
cat
Total

                                       14-6-15/b

BORDEROUcuprinzând operaţiunile asimilate livrărilor de bunuri şi prestărilor de servicii, potrivit Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată, realizate în luna …………………….(cod 14-6-15/b)1. Serveşte:– ca document pentru înregistrarea taxei pe valoarea adăugată pentru operaţiunile asimilate livrărilor de bunuri şi prestărilor de servicii, potrivit Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adăugată şi normelor de aplicare a acesteia.2. Se întocmeşte într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil pe baza datelor prezentate în situaţiile financiare anuale.3. Nu circula, fiind document de înregistrare în contabilitate.4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x