ORDIN nr. 728 din 7 iulie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 22 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 10 12/01/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEANEXA 12/01/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEPROGRAM 12/01/2005
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 168 09/03/2005
ActulREFERIRE LALEGE 100 26/05/1998
ART. 1MODIFICA PEORDIN 10 12/01/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEANEXA 12/01/2005 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEPROGRAM 12/01/2005
ART. 1REFERIRE LAORDIN 994 10/08/2004
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 10/2005 pentru aprobarea derulării programelor şi subprogramelor de sănătate finanţate din bugetul de stat în anul 2005



În temeiul Legii nr. 100/1998 privind asistenţa de sănătate publică, cu modificările şi completările ulterioare, al Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 şi al Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările ulterioare,văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de sănătate publică nr. M.C. 8.478 din 6 iulie 2005,ministrul sănătăţii emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii nr. 10/2005 pentru aprobarea derulării programelor şi subprogramelor de sănătate finanţate din bugetul de stat în anul 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 şi nr. 61 bis din 18 ianuarie 2005, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La anexa nr. II "Programele, subprogramele şi intervenţiile de sănătate finanţate din bugetul de stat, gestionate de Ministerul Sănătăţii, obiectivele şi activităţile aferente, indicatorii fizici, de eficienţă şi de rezultate", punctul II/I "Program comunitar de sănătate publică" va avea următorul cuprins:"II/1. PROGRAM COMUNITAR DE SĂNĂTATE PUBLICĂInstituţia coordonatoare a programului:– Ministerul Sănătăţii – Direcţia de Sănătate PublicăCoordonarea tehnică:– Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor Transmisibile (CPCBT) pentru subprogramele 1.1, 1.2 şi 1.3, în colaborare cu Institutul Clinic de Boli Infecţioase «Prof. dr. Matei Balş» (1.2) şi Institutul de Pneumoftiziologie «Prof. dr. Marius Nasta» (1.3) şi Comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii.– Institutul de Sănătate Publică Bucureşti pentru subprogramul 1.4 şi subprogramul 1.5– Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională "Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti (subprogramul 1.6)

Indicatori 2005
Indicatori fizici
Numar acţiuni specifice de monitorizare şi evaluare a efectelor
factorilor de risc pentru starea de sănătate (inclusiv studii)
1250
Număr doze de vaccin achiziţionate 9,000,000
Număr de acţiuni de supraveghere şi control a bolilor
transmisibile
800
Număr donări 420,000
Număr de campanii de informare, educare şi alte acţiuni
specifice de promovare a sănătăţii
400
Indicatori de eficienţă
Cost mediu/campanie informare, educare, comunicare şi alte
acţiuni specifice de promovare a sănătăţii
70,000
Cost mediu/acţiune specifică de monitorizare şi evaluare a
efectelor factorilor de risc pentru starea de sănătate
48,000
Cost mediu/doză vaccin 38
Cost mediu / acţiune de supraveghere şi control a bolilor
transmisibile
134,570
Cost mediu / unitate sânge total 1,250
Indicatori de rezultate
Acoperirea vaccinală (%) 95
Scăderea morbidităţii specifice prin boli transmisibile în
populaţia generală (%)
1
Creşterea numărului de donări de sânge (%) 3

SUBPROGRAM 1.1. – SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL BOLILOR TRANSMISIBILEObiectivul 1 – Realizarea imunizărilor conform calendarului naţional de vaccinareActivităţi:1. Achiziţionarea vaccinurilor şi a materialelor sanitare necesare administrării acestora;2. Distribuţia vaccinurilor la nivel local;3. Realizarea imunizărilor conform calendarului de vaccinări;4. Identificarea comunităţilor cu acces dificil la serviciile de sănătate şi organizarea de campanii suplimentare de vaccinare pentru acestea;5. Realizarea de studii de prevalentă /imunogenitate /eficienţă vaccinală organizate de CPCBT;6. Supravegherea reacţiilor adverse postvaccinale indezirabile (RĂPI);7. Realizarea anchetelor bianuale de estimare a acoperirii vaccinale;8. Administrarea vaccinurilor în condiţii de siguranţă maximă prin utilizarea la nivel naţional, conform recomandărilor OMS, a seringilor de unică folosinţă;9. Continuarea distribuţiei carnetelor de vaccinare şi informarea cadrelor medicale şi a mamelor cu privire la modul de utilizare al acestora;10. Pregătirea personalului medical şi a mediatorilor sanitari cu privire la modul de realizare şi raportare a vaccinărilor.Activităţi desfăşurate de CPCBT:1. Monitorizarea şi evaluarea la nivel naţional a derulării programului utilizând indicatorii de evaluare din metodologie. Coordonarea metodologică a programului;2. Fundamentarea ştiinţifică în colaborare cu Comisia de Epidemiologie a Ministerului Sănătăţii, a introducerii de noi vaccinuri prin derularea de studii;3. Raportarea către Ministerul Sănătăţii a Indicatorilor trimestriali şi anuali şi efectuarea de propuneri de îmbunătăţire a desfăşurării programului.Indicatori de evaluare:Indicatori de rezultate – anualAcoperirea vaccinală la nivelul diferitelor categorii de populaţie, la nivel naţional (%) – 95Indicatori fizici – trimestrial    – Numar doze de vaccin achiziţionate centralizat* 9 milioane doze/an    – Număr doze de vaccin achiziţionate local 30 mii doze/an    – Număr activităţi desfăşurate 425/an––* nu se raportează de către direcţiile de sănătate publică judeţeneIndicatori de eficienţă – trimestrial    Cost mediu / doză vaccin achiziţionat centralizat* 38 mii lei    Cost mediu / doză vaccin achiziţionat local 200 mii lei    Cost mediu / activitate 2.000 mii lei––* nu se raportează de către direcţiile de sănătate publică judeţeneCalendarul de vaccinare în anul 2005**

Vârsta recomandată Vaccin Comentarii
Primele 24 de ore
4-7 zile
Hep B
BCG
În maternitate

2 luni DTP – Hep B, VPI Simultan
4 luni DTP, VPO Simultan
6 luni DTP-Hep B, VPO Simultan
12 luni DTP, VPO Simultan
12-15 luni RRO
30-35 luni DTP
7 ani (în cls I-a) DT, RRO Campanii şcolare
9 ani (în cls III-a) VPO Campanii şcolare
14 ani (în cls VIII-a) DT, Rub*** Campanii şcolare
18 ani (în cls. XII-a) Hep B Campanii şcolare
Studenţi anul I, respectiv
elevi anul I de la
Facultăţile de Medicină şi
Stomatologie, respectiv
şcoli sanitare postliceale
Hep B

Campanii şcolare

––Notă **) toate vaccinurile şi materialele sanitare utilizate în calendar se achiziţionează centralizatNotă ***) numai fetele    DTP vaccin diftero-tetano-pertussis    DT vaccin diftero-tetanic pediatric (se utilizează până la                vârsta de 14 ani)    VPO Vaccin polio oral    VPI Vaccin polio inactivat ( pentru copii instituţionalizaţi şi                copii care au contraindicaţii pentru VPO se va folosi VPI sau                vaccin combinat DTP-VPI)    Hep B Vaccin hepatitic B    DTP-Hep B Vaccin diftero-tetano-pertussis-hepatita B    RRO Vaccin rujeolic-rubeolic-oreion    BCG Vaccin de tip Calmette Guerrin    Rub Vaccin rubeolicPentru administrarea tuturor vaccinurilor menţionate se vor utiliza seringi de unică folosinţă (din trei componente).Obiectiv 2: Supravegherea principalelor boli infecţioase în vederea identificării şi diagnosticării precoce a pericolului apariţiei epidemiilor şi instituirea măsurilor adecvate de controlActivităţi derulate la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene:1. Supravegherea bolilor transmisibile prevăzute în reglementările legale în vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice la ISP regional şi CPCBT);2. Vaccinarea grupelor la risc de îmbolnăvire/de transmitere a unor boli transmisibile (vaccinare antigripală, antirubeolică în vederea prevenirii transmiterii nozocomiale a infecţiei rubeolice de la nou-născutul cu sindrom rubeolic congenital, antitifoidică, antidizenterică, antihepatitică A/B, etc,);3. Vaccinarea diftero-tetanică a gravidelor conform reglementărilor în vigoare;4. Efectuarea dozei de rapel diftero-tetanică la intervale de 10 ani începând cu vârsta de 24 de ani, funcţie de resursele financiare existente;5. Supravegherea bolilor transmisibile considerate probleme de sănătate publică locală sub coordonarea institutului de sănătate publică regional, inclusiv imunizări în situaţii epidemiologice deosebite;6. Instituirea şi aplicarea măsurilor de prevenire şi control al focarului de boală transmisibilă (depistarea, tratamentul profilactic şi/sau vaccinarea contacţilor, raportare, dezinfecţie, dezinsecţîe, deratizare, ancheta epidemiologică etc), în colaborare cu reţeaua de asistenţă primară;7. Asigurarea activităţii epidemiologice în situaţii de urgenţă provocate de calamităţi naturale (inundaţii, cutremure, etc) de către Direcţia de Sănătate Publică judeţeană, în colaborare cu reţeaua de asistenţă medicală primară şi de specialitate şi cu administraţia publică locală, conform practicilor epidemiologice curente;8. Instituirea şi aplicarea măsurilor de control al focarului de infecţie nosocomială după anunţarea acestuia de către unitatea în care evoluează;9. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din serviciile de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale din unităţile sanitare;10. Acţiuni speciale de depistare activă şi prevenire a bolilor transmisibile în comunităţi la risc;11. Organizarea de instruiri ale personalului medico-sanitar şi a mediatorilor sanitari cu privire la prevenirea, depistarea, raportarea şi controlul bolilor transmisibile;12. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru intervenţie în caz de focar/epidemie de boală transmisibilă;13. Controlul intern şi extern de calitate pentru laboratoarele din unităţile de sănătate publică;14. Continuarea activităţilor de laborator în vederea acreditării;15. Supravegherea rezistenţei la antibiotice;16. Achiziţia unui pachet software, avizat de Ministerul Sănătăţii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile şi asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul direcţiilor de sănătate publică.NOTĂ: Diagnosticul etiologic al bolilor transmisibile se asigură din fondurile alocate subprogramului în măsura în care acestea sunt identificate ca priorităţi de sănătate publică, iar resursele financiare o permit.Toate vaccinurile şi materialele sanitare necesare activităţilor derulate în cadrul obiectivului 2 se achiziţionează la nivel local5 cu excepţia vaccinului gripal şi a celui rubeolic destinat prevenirii transmiterii nosocomiale a infecţiei rubeolice de la nou-născutul cu sindrom rubeolic congenitalActivităţi derulate la nivelul Institutelor de sănătate publică regionale:1. Supravegherea bolilor transmisibile prevăzute în reglementările legale în vigoare (culegerea, validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice la CPCBT);2. Identificarea şi supravegherea bolilor transmisibile considerate probleme de sănătate publică locală/ regională;3. Colaborarea în instituirea şi aplicarea măsurilor de prevenire şi control al focarului de boală transmisibilă, inclusiv infecţia nosocomială, la solicitarea direcţiilor de sănătate publică judeţene;4. Efectuarea de către institutele de sănătate publică a unor studii epidemiologice în domeniul bolilor transmisibile, cu acordul CPCBT şi a Direcţiei de Sănătate Publică din Ministerul Sănătăţii;5. Organizarea unor sesiuni de instruire a personalului din direcţiile de sănătate publică judeţene pe probleme de supraveghere a bolilor transmisibile şi programe de sănătate publică;6. Controlul intern şi extern de calitate pentru laboratoarele din unităţile de sănătate publică;7. Continuarea activităţilor de laborator în vederea acreditării;8. Achiziţia unui pachet software, avizat de Ministerul Sănătăţii, destinat sistemului de supraveghere a bolilor transmisibile şi asigurarea conexiunii la internet pentru responsabilii cu supravegherea bolilor transmisibile din cadrul institutelor de sănătate publică.Activităţi desfăşurate de Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Microbiologic şi Imunologie "Cantacuzino":1. Supravegherea microbiologică a bolilor transmisibile (viroze respiratorii, enterovirusuri, etc);2. Supravegherea rezistenţei la antibiotice;3. Participarea, în colaborare cu CPCBT la investigarea focarelor/epidemiilor, inclusiv infecţii nosocomiale;4. Asigurarea diagnosticului şi/sau confirmării diagnosticului pentru bolile transmisibile la solicitarea CPCBT, a institutelor de sănătate publică şi a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;Activităţi desfăşurate de CPCBT:1. Monitorizează şi evaluează la nivel naţional derularea programului utilizând indicatorii de evaluare;2. Asigură coordonarea metodologică a programului;3. Dezvoltă şi implementează metodologii noi de supraveghere în vederea efîcientizării sistemului naţional (ex. Estimarea indicatorilor de acoperire vaccinală 4. Raportează Direcţiei de Sănătate Publică din Ministerul Sănătăţii cazurile de boli infecţioase, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;5. Raportează Ministerului Sănătăţii indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunătăţire a derulării programului.Indicatori de evaluare a obiectivuluiIndicatori de rezultat – anual– Scăderea cu 1% a numărului de cazuri de boli infecţioase în populaţia generală (cu excepţia cazurilor de TBC şi HIV/SIDA)Indicatori fizici – trimestrialNumăr activităţi de supraveghere şi control al bolilor transmisibile – 800/anIndicatori de eficienţă-trimestrial– Cost mediu/activităţi de supraveghere- 134.570 mii leiObiectiv 3: Controlul infecţiilor ca transmitere sexuală (ITS)Activităţi:1. Testarea serologică gratuită a gravidelor de către direcţiile de sănătate publică în vederea depistării infecţiei luetice.2. Promovarea de către direcţiile de sănătate publică a activităţii de testare serologică gratuită a gravidelor.3. Consilierea gratuită a tuturor gravidelor care se prezintă la direcţiile de sănătate publică în vederea testării serologice pentru sifilis.4. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru tratamentul specific gratuit, prioritar, la gravidele cu serologii luetice reactive obţinute în cadrul activităţilor de testare întreprinse de către direcţiile de sănătate publică.5. Efectuarea investigaţiei epidemiologice pentru cazurile raportate de sifilis congenital la nou născutul viu.6. Instituirea tratamentului specific corect al nou născutului viu cu sifilis congenital.7. Asigurarea diagnosticului serologic al infecţiei luetice pentru persoanele care nu sunt asigurate.8. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect la contacţii de sifilis identificaţi.9. Asigurarea medicamentelor şi materialelor necesare pentru administrarea tratamentului specific antiluetic corect persoanelor bolnave de sifilis care nu sunt asigurate.10. Desfăşurarea activităţilor din cabinetul judeţean dermato-venerologie în scopul realizării capacităţii de transmitere electronică, către direcţia de sănătate publică, a formularelor prevăzute în sistemul de raportareIndicatori de evaluare:Indicatori de rezultate – semestrial– Dublarea numărului de gravide testate serologic gratuit în cadrul direcţiilor de sănătate publică pentru sifilis;– Reducerea la o valoare de 20 la mie a incidenţei sifilisului congenital;– Asigurarea diagnosticului serologic şi al tratamentului specific antiluetic la un procent de 80% din totalul persoanelor neasigurate bolnave de sifilis;Asigurarea, pentru toate cabinetele de dermato-venerologie judeţene şi a municipiului Bucureşti, a condiţiilor de transmitere electronică, către direcţiile de sănătate publică, a formularelor utilizate în sistemul de raportare.Indicatori fizici – trimestrial– Număr acţiuni de promovare a testării gratuite a gravidelor – 42– Număr gravide testate serologic gratuit pentru sifilis în laboratorul direcţiei de sănătate publică, din care câte cu serologie reactivă – 50,000– Număr gravide cu serologîe reactivă care beneficiază de tratament corect gratuit – 2.000– Număr cupluri (mama-nou născut viu cu VDRL calitativ reactiv) testate VDRL cantitativ pentru depistarea sifilisului congenital al nou-născutului viu – 2.000– Număr cazuri de sifilis congenital al nou-născutului viu raportate – 40– Număr cazuri de sifilis congenital al nou-născutului viu raportate care beneficiază de investigaţie epidemiologică şi tratament specific corect – 40– Număr persoane diagnosticate cu infecţie luetică şi neasigurate – 4.000– Număr persoane diagnosticate cu infecţie luetică şi neasigurate care efectuează tratament specific corect – 3.500– Număr contacţi de sifilis identificaţi care efectuează tratament specific corect – 30.000– Număr cabinete de dermato-venerologie judeţene care îndeplinesc cerinţele transmiterii electronice a formularelor de raportare către direcţiile de sănătate publică – 43 (41 în judeţe şi 2 în municipiul Bucureşti)Indicatori de eficienţă – anual– Cost mediu/test depistare sifilis la gravidă – 60 mii lei– Cost mediu acţiune de promovare a testării gratuite a gravidei – 10.000 mii lei– Cost mediu tratament antiluetic al gravidei – 100 mii lei– Cost mediu/test VDRL cantitativ pentru depistare sifilis congenital – 130 mii lei– Cost mediu test serologic pentru diagnosticul infecţiei luetice la persoană neasigurată – 130 mii lei– Cost mediu tratament antiluetic/persoană infectată neasigurată – 100 mii lei– Cost mediu tratament antiluetic/contact identificat – 50 mii lei– Cost mediu pentru asigurarea în cabinetul judeţean dermato-venerologie a condiţiilor de transmitere electronică către direcţia de sănătate publică a informaţiilor existente în formularele utilizate în cadrul sistemului de raportare – 80.000 mii leiActivităţi desfăşurate de CPCBT:1. Monitorizează şi evaluează la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;2. Asigură coordonarea metodologică a programului;3. Dezvoltă şi implementează metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizării sistemului naţional;4. Raportează Ministerului Sănătăţii Indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunătăţire a derulării programului.Obiectiv 4: Supravegherea şi controlul infecţiilor nosocomiale în unitaţi sanitare santinelăProgramul de supraveghere a infecţiilor nosocomiale se va desfăşura în spitale judeţene sau clinici universitare, unde vor fi selectate secţii de chirurgie generală, secţii de neonatologie şi secţii de terapie intensivă.Modul de selectare al tipurilor de infecţii supravegheate, al secţiilor şi spitalelor, organizarea, derularea şi evaluarea programului sunt descrise în metodologia de supraveghere transmisă direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.Raportarea de rutină, trimestrială, pe categorii de infecţii şi secţii, a infecţiilor nosocomiale se va desfăşura conform legislaţiei în vigoare pentru toate unităţile sanitare cu paturi de la nivel naţional.Toate unităţile sanitare vor respecta şi implementa normele de supraveghere şi control a infecţiilor nosocomiale, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 994/2004.Activităţi desfăşurate de unităţile sanitare selectate:1. Medicul şef al compartimentului de prevenire şi control al infecţiilor nosocomiale organizează sistemul de supraveghere la nivelul unităţii: desemnarea echipei de lucru, definirea atribuţiilor membrilor echipei, instruirea personalului medico-sanitar din secţiile selectate cu privire la obiectivele programului, protocoale de lucru, formularele utilizate, circuitul informaţional, Indicatori de evaluare;2. Depistează cazurile de infecţie nosocomială conform definiţiilor de caz din OMS nr. 994/2004, pentru tipurile de infecţii selectate;3. Recoltează probele biologice pentru examenul bacteriologic, conform protocolului;4. Completează fişele de supraveghere/fişa cazului de infecţie nosocomială;5. Trimite fişele de supraveghere/fişa cazului de infecţie nosocornială, săptămânal la DSP;6. Realizează investigaţiile de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) de la cazurile de infecţie nosocomială la ISP şi IC, prin intermediul DSP;7. Raportează lunar la DSP Indicatorii de evaluare din metodologie.*În situaţia în care spitalul nu are capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice;– În judeţele unde se află ISP, acesta asigură diagnosticul de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) la IC;– În celelalte judeţe laboratorul DSP asigură diagnosticul de laborator şi trimite tulpinile izolate (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) la ISP regional şi ICActivităţi desfăşurate de DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti:1. Desemnează din compartimentul/biroul de epidemiologie persoana care asigură suport tehnic profesional pentru organizarea şi funcţionarea programului;2. Instruieşte personalul medico-sanitar din unitatea sanitară cu paturi, respectiv secţiile selectate3. Verifică şi validează datele din fişele primite;4. Completează şi trimite lunar la ISP regional, baza de date (format unic EPI DATA /EPIINFO);5. Asigură diagnosticul de laborator pentru unităţile sanitare sentinelă care nu au capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice, în judeţele în care acesta nu este asigurat de ISP;6. Asigură trimiterea probelor la ISP şi IC (numai pentru microorganismele specificate în metodologie);7. Monitorizează şi evaluează trimestrial derularea programului în unitatea/unităţile selectată utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;8. Comunică trimestrial unităţilor sanitare santinelă rezultatele analizelor epidemiologice efectuate.Activităţi desfăşurate de ISP:1. Verifică şi validează datele din fişele primite;2. Completează şi trimite lunar la CPCBT, baza de date (format unic EPI DATA /EPIINFO);3. Sprijină tehnic şi metodologic DSP şî/sau unităţile santinelă;4. Monitorizează şi evaluează trimestrial la nivel regional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;5. Comunică trimestrial la DSP judeţene şi a municipiului Bucureşti, rezultatele analizei epidemiologice efectuate la nivel regional;6. Asigură diagnosticul de laborator pentru unităţile sanitare santinelă care nu au capacitatea de laborator pentru investigaţii bacteriologice, în cazul în care acestea sunt situate pe teritoriul aceluiaşi judeţ cu ISP (ISP Timişoara, ISP Iaşi, ISP Cluj)7. Asigură identificarea şi caracterizarea preliminară a tulpinilor primite de la unităţile sanitare santinelă;8. ISP regional (ISP Timişoara, ISP Iaşi, ISP Cluj) colaborează cu INCDMI Cantacuzino – Centrele Naţionale de referinţă şi asigură trimiterea tulpinilor (numai pentru microorganismele specificate în metodologie) pentru caracterizare completă şi realizarea băncii de izolate la nivel naţional.Activităţi desfăşurate de CPCBT:1. Monitorizează şi evaluează la niveî naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie2. Asigură diseminarea informaţiilor obţinute în urma analizelor epidemiologice efectuate la nivel naţional trimestrial, către direcţiile de sănătate publică judeţene, institutele de sănătate publică şi Direcţia de Sănătate Publică din Ministerul Sănătăţii.Indicatori Fizici:– Nr. cazuri IN depistate – 5000– Nr. cazuri IN investigate cu laboratorul -5000De eficienţa:– Cost mediu/acţiunea de depistare a unui caz IN – 500 mii lei– Cost mediu/acţiunea de investigare cu laboratorul a unui caz IN- 2000 mii leiDe rezultat:– Incidenţa anuală a IN la 100 pacienţi externaţi, pe secţii – 5%NOTĂ:În cazul în care în judeţul în care funcţionează unitatea sanitară din sistemul santinelă nu există capacitate de laborator pentru investigarea infecţiilor cu anaerobi, probele biologice destinate acestor investigaţii se recoltează şi se introduc direct în sisteme de transport speciale pentru anaerobi, conform protocolului şi se trimit direct la Laboratorul de referinţă pentru anaerobi din INCDIM Cantacuzino.Indicatorii subprogramului 1.1 vor fi raportaţi de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti institutului de sănătate publică regional. Institutele de sănătate publică vor analiza situaţia derulării subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT, indicatorii raportaţi de către direcţiile arondate împreună cu rezultatele analizei derulării subprogramului (realizări, dificultăţi, propuneri de îmbunătăţire)Natura cheltuielilor subprogramului:● Pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului● Pentru unităţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)– Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţile prevăzute în prezentul ordin– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului– Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificării necesităţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respectiveSUBPROGRAMUL NR. 1.2 – Supravegherea şi controlul infecţiei HIV/SIDAObiective:1. Monitorizarea evoluţiei infecţiei HIV/SIDA;2. Reducerea transmiterii materno-fetale a HIV;3. Prelungirea speranţei de viaţă prin depistarea precoce a infecţiei HIV/SIDA şi tratament adecvat;4. Limitarea transmiterii prin depistare precoce, includerea în supravegherea activă şi consiliere;5. Introducerea supravegherii de generaţia a doua în cadrul activităţilor curente de monitorizare a evoluţiei infecţiei HIV/SIDA. Estimarea prevalentei HIV în populaţia generală şi în subpopulaţiile la risc.Activităţi:1. Depistarea infecţiei cu transmitere verticală (mamă – fat);2. Depistarea infecţiei HIV/SIDA în grupele de risc5 conform legislaţiei în vigoare;3. Depistarea infecţiei HIV/SIDA- testare voluntară, cu consiliere pre şi post testare;4. Asigurarea testelor de diagnostic, eligibilitate la tratament şi monitorizarea acestuia;5. Activităţi de consiliere pre şi post testare (asigurarea de materiale informative, prezervative, etc);6. Instituirea unui sistem santinelă pentru testarea gravidelor în maternităţi, a bolnavilor cu ITS în clinicile de dermato-venerologie, a bolnavilor de tuberculoză în clinicile de pneumoftiziologie;7. Monitorizarea eficienţei sistemului de supraveghere epidemiologică.Activităţi desfăşurate de CPCBT:1. Monitorizează şi evaluează la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;2. Asigură coordonarea metodologică a programului;3. Dezvoltă şi implementează metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizării sistemului naţional;4. Raportează Ministerului Sănătăţii indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunătăţire a derulării programului.Indicatori de evaluare:Indicatori de rezultate: anual– Creşterea cu 25% a numărului de femei gravide testate HIV în vederea asigurării profilaxiei transmiterii verticale;– Creşterea cu 50% a numărului activităţilor de consiliere a persoanelor testate HIVIndicatori fizici: trimestrial– număr teste de diagnostic achiziţionate centralizat:*– număr teste pentru monitorizarea tratamentului achiziţionate centralizat:*– număr total persoane testate HIV: 250000– număr gravide testate HIV pentru prevenirea transmiterii verticale: 100.000 (se va raporta şi numărul de cazuri pozitive);– număr persoane testate HIV din grupele de risc conform legislaţiei în vigoare: 75.000 (se va raporta şi numărul de cazuri pozitive);– număr persoane din alte categorii testate HIV (testare voluntară, testarea pacienţilor cu TBC): 75000 (se va raporta şi numărul de cazuri pozitive);– număr contacţi identificaţi la un caz confirmat cu infecţie HIV, din care număr contacţi testaţi;– număr persoane consiliate: 100.000Indicatori de eficienţă: trimestrial– cost mediu/test diagnostic: 22,5 mii lei*– cost mediu/test pentru monitorizarea tratamentului: CD4/CD8: 1000 mii lei, test pentru încărcătura virală: 3200 mii lei– cost mediu/persoană consiliată: 50 mii lei– cost mediu/persoană testată: 50 mii lei (nu se include costul testului)––-* nu se raportează de către DSPJNatura cheltuielilor subprogramului:● Pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP5 DSP9 CMP)– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului● Pentru unităţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)– Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţile prevăzute în prezentul ordin;– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului;– Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificării necesităţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective.Indicatorii subprogramului 1.2 vor fi raportaţi ele direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti Institutului de sănătate publică regional Institutele de sănătate publică vor analiza situaţia derulării subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT Indicatorii raportaţi de către direcţiile arondate, împreună cu rezultatele analizei derulării subprogramului (realizări, dificultăţi, propuneri de îmbunătăţire).SUBPROGRAMUL NR. 1.3. – SUPRAVEGHEREA ŞI CONTROLUL TUBERCULOZEIPentru coordonarea la nivel local a subprogramului, se desemnează un coordonator din cadrul direcţiei de sănătate publică pentru supravegherea epidemiologică şi unul de specialitate din cadrul reţelei de pneumoftiziologie, care colaborează pentru realizarea subprogramului la nivel localObiective:1. Monitorizarea evoluţiei populaţionale a tuberculozei;2. Depistarea activă a cazurilor noi de TBC la simptomatici şi grupele de risc, inclusiv contacţi;3. Stabilirea măsurilor necesare pentru creşterea eficienţei programului.Activităţi:1. Controlul simptomaticilor pentru depistarea cazurilor de tuberculoză;2. Controlul activ al contacţilor şi altor grupe la risc de contractare a acestei infecţii în vederea depistării cazurilor de tuberculoză;3. Pregătirea personalului medical pentru aplicarea prevederilor programului;4. Chimioprofilaxia persoanelor la risc;5. Supravegherea epidemiologică şi controlul focarelor de tuberculoză;6. Supervizarea derulării programului cu scopul evidenţierii deficienţelor şi stabilirii măsurilor pentru remediere.Indicatori de evaluare:Indicatori fizici – trimestrial:– Numărul contacţilor examinaţi (4 contacţi / 1 caz TBC înregistrat): 120.000– Numărul de suspecţi examinaţi (10 suspecţi / 1 caz TBC înregistrat): 300.000– Numărul de cazuri care beneficiază de chimioprofilaxie: 70.000– Număr intradermoreacţii la PPD efectuate: 300.000– Număr de vizite de supervizare în teritoriu efectuate de către medicii specialişti.Indicatori de eficienţă – trimestrial:– Cost mediu depistare activă bolnav cu TBC prin controlul contacţilor şi ai altor grupe la risc – 500 mii lei– Cost mediu depistare a bolnavului cu TBC prin controlul simptomaticilor – 500 mii lei– Cost mediu/ tratament chimioprofilactic – 185 mii lei– Cost mediu intradermoreacţie la PPD – 10 mii lei– Cost mediu pe vizită de supervizare în teritoriu – 10.000 mii leiIndicatori de rezultate – anual– Procentul contacţilor examinaţi din totalul contacţilor înregistraţi > 80%– Procentul bolnavilor depistaţi din numărul suspecţilor examinaţi: 10%– Procentul de persoane chimioprofilactizate din cele indicate pentru chimioprofilaxie > 90%– Procentul de vizite efectuate din numărul de vizite programate: > 80%.Activităţi desfăşurate de CPCBT în colaborare cu Institutul Marius Nasta:1. Monitorizează şi evaluează la nivel naţional derularea programului utilizând Indicatorii de evaluare din metodologie;2. Asigură coordonarea metodologică a programului;3. Dezvoltă şi implementează metodologii noi de supraveghere în vederea eficientizării sistemului naţional;4. Raportează Ministerului Sănătăţii Indicatorii trimestriali şi anuali şi face propuneri de îmbunătăţire a derulării programului.Natura cheltuielilor subprogramului:● Pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP5 DSP, CMP)– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului.● Pentru unităţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)– Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţile prevăzute în prezentul ordin;– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului;– Cheltuieli materiale rezultate din procurarea de materiale sanitare, reactivi şi medii de cultură necesare investigaţiilor pentru grupurile de risc, contacţilor şi suspecţilor;– Cheltuieli materiale pentru procurarea de materiale de protecţie;– Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificării necesităţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexă la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respective.Se vor evidenţia nominal la nivelul ambulatoriului de specialitate cazurile investigate cu scop profilactic.Indicatorii subprogramului 1.3 vor fi raportaţi de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti Institutului de sănătate publică regional Institutele de sănătate publică vor analiza situaţia derulării subprogramului la nivel regional şi vor raporta la CPCBT Indicatorii raportaţi de către direcţiile arondate împreună cu rezultatele analizei derulării subprogramului (realizări, dificultăţi, propuneri de îmbunătăţire).SUBPROGRAMUL 1.4. – EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE ŞI A FACTORILOR DE RISCI. Activităţi derulate la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene:Obiectiv 1: Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din mediul de viaţăActivităţi1. Instruire şi formare profesională;2. Implementarea sistemului calităţii şi acreditarea laboratoarelor;3. Supravegherea sănătăţii în relaţia cu calitatea apei potabile;4. Supravegherea epidemiilor hidrice;5. Supravegherea cazurilor de methernoglobinemie acută infantilă generate de apa din fântână;6. Supravegherea sănătăţii în relaţie cu calitatea apei de îmbăiere;7. Supravegherea calităţii aerului şi a indicatorilor de sănătate în relaţie cu aceasta;8. Monitorizarea, inspecţia şi controlul produselor cosmetice;9. Monitorizarea intoxicaţiilor neprofesionale cu pesticide;10. Monitorizarea radioactivităţii apei potabile şi alimentului;11. Monitorizarea stării de sănătate în relaţie cu expunerea profesională la radiaţii ionizante;12. Supravegherea stării de sănătate a populaţiei din jurul obiectivelor nucleare majore şi profilaxia efectelor cu iod stabil;13. Monitorizarea protecţiei radiologice a pacientului în radiologia diagnostică;14. Monitorizarea şi inspecţia modului de gestionare a deşeurilor medicale;15. Supravegherea stării de sănătate a populaţiei în raport cu calitatea habitatului uman şi a poluării sonore urbane;16. Activităţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din mediu;17. Alte acţiuni destinate rezolvării priorităţilor locale.Obiectiv 2: Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc alimentariActivităţi1. Instruire şi formare profesională;2. Monitorizarea şi inspecţia calităţii nutritive şi contaminării microbiologice a alimentelor de origine animală şi nonanimală;3. Monitorizarea şi inspecţia materialelor în contact cu alimentul;4. Monitorizarea şi inspecţia aditivilor alimentari;5. Monitorizarea şi inspecţia substanţelor aromatizante;6. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor tratate cu radiaţii;7. Monitorizarea şi inspecţia suplimentelor alimentare;8. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor cu destinaţie nutriţională specială;9. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor pentru evaluarea contaminării chimice – indicatorii GEMS FOOD;10. Monitorizarea şi inspecţia nivelului de iod din sarea iodată pentru consumul uman;11. Monitorizarea toxiinfecţiilor alimentare;12. Monitorizarea şi inspecţia alimentelor modificate genetic;13. Evaluarea stării de nutriţie a populaţiei;14. Activităţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din domeniul alimentului;15. Alte acţiuni destinate rezolvării priorităţilor locale.Obiectiv 3: Evaluarea stării de sănătate a copiilor şi tinerilor din colectivităţi în relaţie eu factorii din mediul de viaţă şi activitateActivităţi1. Instruire şi formare profesională;2. Monitorizarea şi inspecţia condiţiilor de mediu din unităţile pentru copii şi tineri;3. Monitorizarea şi inspecţia condiţiilor igienico-sanitare din tabere şi colonii;4. Evaluarea capacităţii de adaptare a elevilor la activitatea şcolară, pentru depistarea sindromului de suprasolicitare;5. Identificarea şi cuantificarea riscului specific pentru sănătate generate de comportamentele cu risc (droguri, fumat, alcool, comportament alimentar, etc);6. Monitorizarea dezvoltării fizice a copiilor, adolescenţilor şi tinerilor;7. Monitorizarea stării de sănătate a copiilor şi tinerilor;8. Activităţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din colectivităţile de copii şi tineri;9. Alte acţiuni destinate rezolvării priorităţilor locale.Obiectiv 4: Protejarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc ocupaţionaliActivităţi1. Instruire şi formare profesională;2. Monitorizarea şi inspecţia factorilor de risc ocupaţionali;3. Cercetarea caracterului de profesîonalitate a cazurilor de boală în vederea declarării bolilor profesionale;4. Acţiuni de comunicare de risc şi informare asupra riscului profesional;5. Monitorizarea incidenţei bolilor profesionale şi a absenteismului medical prin boala profesională;6. Armonizare legislativă, formare profesională în domeniul medicinii muncii;7. Activităţi de inspecţie şi control privind acţiunea factorilor de risc din mediul de muncă;8. Alte acţiuni destinate rezolvării priorităţilor locale.Obiectivul 5: Monitorizarea stării de sănătate şi supraveghere demograficăActivităţi1. Instruire şi formare profesională;2. Identificarea inegalităţilor în starea de sănătate a populaţiei;3. Elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii;4. Alte acţiuni destinate rezolvării priorităţilor locale.II. Activităţi derulate la nivelul institutelor de sănătate publică regionale:1. Elaborarea metodologiilor de monitorizare şi inspecţie pe domenii specifice;2. Instruirea personalului structurilor teritoriale pentru aplicarea metodologiei;3. Coordonarea metodologică a activităţilor de monitorizare şi control pe domenii specifice, analiza datelor colectate şi elaborarea rapoartelor naţionale;4. Controlul implementării metodologiilor în teritoriul arondat;5. Valorificarea rezultatelor rapoartelor naţionale;6. Acreditarea şi constituirea laboratoarelor regionale;7. Efectuarea de studii şi cercetări în domeniul stării de sănătate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţă şi de muncă;8. Monitorizarea şi raportarea îndeplinirii planurilor de implementare specifice pentru integrarea europeană;9. Instruire de specialitate şi formare profesională;10. Elaborarea de proiecte de acte normative în domeniul specific;11. Achiziţia de iod stabil în vederea iodoprofilaxiei persoanelor expuse la radiaţii ionizante.Indicatori de evaluare a subprogramuluiIndicatori fizici– Număr de acţiuni specifice (inclusiv studii) de monitorizare, inspecţie şi evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sănătate – 1250– Număr de acţiuni de inspecţie şi control – 200000Indicatori de eficienţă– Cost mediu/acţiune de monitorizare, inspecţie şi evaluare a efectelor factorilor de risc din mediu pentru starea de sănătate – 22.160 mii lei– Cost mediu /acţiune de inspecţie şi control – 45 mii leiNatura cheltuielilor subprogramului:Pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului.Pentru unităţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)– Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţile prevăzute în prezentul ordin, după caz, precum şi cheltuieli de personal aferente structurilor de medicina muncii şi medicină sportivă– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului– Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificării necesităţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respectiveIndicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportaţi atât de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti precum şi de către Institutele regionale şi Centrele de sănătate publică, la Direcţia de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii, trimestrial şi anual, împreună cu rezultatele analizei derulării subprogramului (realizări, dificultăţi, propuneri de îmbunătăţire).SUBPROGRAM 1.5. – PROMOVAREA SĂNĂTĂŢII ŞI EDUCAŢIA PENTRU SĂNĂTATEObiectiv 1: Dezvoltarea atitudinilor şi comportamentelor favorabile sănătăţii prin metode de promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătateActivităţi:Desfăşurarea de campanii de informare, educare şi comunicare în concordanţă cu problemele de sănătate publică identificate la nivel naţional şi local şi în concordanţă cu recomandările Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (Calendarul Sănătăţii) precum şi de alte activităţi specifice de promovare a sănătăţii, după cum urmează:1. Armonizare legislativă în domeniul promovării sănătăţii şi educaţiei pentru sănătate;2. Campanie IEC pentru Ziua Mondială de Luptă împotriva Tuberculozei *;3. Campanie IEC pentru Ziua Mondială a Sănătăţii; Ziua Naţională a Sănătăţii *;4. Campanie IEC pentru Ziua Mondială fără Tutun *;5. Campanie IEC pentru Ziua Internaţională împotriva Abuzului de Droguri şi a Traficului Ilicit *;6. Campanie IEC pentru Ziua Naţională fără Tutun *;7. Campanie IEC pentru Ziua Mondială Anti-SIDA *;8. Campanie IEC pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos *;9. Campanii IEC pentru valorificarea rezultatelor celorlalte subprograme de sănătate publică;10. Formare şi educaţie continuă pentru personalul care desfăşoară activităţi de promovare a sănătăţii şi de educaţie pentru sănătate (personalul din reţeaua naţională de promovare a sănătăţii, medici, psihologi, asistenţi sociali sau medicali, cadre didactice, consilieri şcolari etc.) şi a personalului pentru centrele de renunţare la fumat, cursuri de formare de formatori etc.;11. Formarea mediatorilor sanitari sau a formatorilor din programele de educaţie pentru sănătate dezvoltate în cadrul diferitelor comunităţi;12. Elaborarea metodologiei de raportare a activităţilor specifice de promovarea sănătăţii;13. Desfăşurarea de programe de promovarea sănătăţii cu parteneri externi;14. Evaluarea nivelului de cunoştinţe, atitudini şi comportamente nefavorabile sănătăţii populaţiei (fumat, alcool, droguri, alimentaţie, etc);15. Realizarea de studii calitative privind atitudini şi comportamente în rândul populaţiei generale şi al diverselor grupuri populaţîonale la nivel local şi regional folosite ca bază pentru realizarea campaniilor IEC, ca şi de evaluarea impactului acestora la nivel local şi regional––* Desfăşurarea de campanii IEC pentru celebrarea acestor zile este obligatorie.Desfăşurarea celorlalte campanii IEC în alte domenii ca şi a celorlalte acţiuni menţionate se va organiza în mod opţional, în funcţie de bugetul alocat pentru fiecare direcţie de sănătate publică.Activităţile prevăzute mai sus, vor fi coordonate în mod direct de Direcţia de Sănătate Publică a Ministerului Sănătăţii. Nu intră în sarcina Direcţiilor de Sănătate Publică Judeţene.Indicatori de evaluareIndicatori fizici:– Număr de campanii de informare, educare şi comunicare (IEC) – 300– Număr total de alte acţiuni specifice de promovarea sănătăţii – 250Indicatori de eficienţă – semestrial*:– cost mediu/campanie IEC – 40.000 mii lei– cost mediu/ acţiuni specifice de promovarea sănătăţii – 25.000 mii lei––-* costurile medii transmise semestrial au valoare estimativă, urmând ca la raportarea anuală să se calculeze costul mediu final al anului 2005.Obiectiv 2: Scăderea prevalentei afecţiunilor orodentare şi a tulburărilor cranio-mandibulare (TCM)Activităţi:1. Profilaxia cariei dentare prin clătiri orale cu substanţe fluorurate; tratamentul profilactic al cariei dentare;2. Realizarea de studii naţionale privind prevalenta cariei dentare şi a tulburărilor cranio mandibulare la grupele de vârstă cu risc.Indicatori de evaluare:Indicatori fizici:– Număr total persoane tratate – 20.000 (judeţul Iaşi – 8.0005 judeţul Constanţa – 12.000);– Număr studii naţionale privind prevalenta cariei dentare şi a TCM la grupele de vârstă cu risc – 1 (raportare anuală)Indicatori de eficienţă:– Cost mediu / trusă pentru clătîre orală achiziţionate – 60 mii lei (raportare trimestrială);– Cost mediu / trusă pentru clătîre orală distribuite -62 mii lei (raportare trimestrială);– Cost mediu/studiu naţional (prevalenta TCM) -700.000 mii lei (raportare anuală)Natura cheltuielilor subprogramului:● Pentru unităţile finanţate integral de la bugetul de stat (ISP, DSP, CMP)– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului● Pentru unităţile finanţate integral din venituri proprii (institute, spitale, sanatorii)– Cheltuieli de personal aferente personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau cu timp parţial de muncă, potrivit legii, pentru activităţile prevăzute în prezentul ordin,– Cheltuieli materiale şi servicii necesare realizării subprogramului– Cheltuieli de capital, cu aprobarea direcţiei coordonatoare, pe baza justificării necesităţii acestora pentru realizarea subprogramului, anexa la bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei respectiveIndicatorii subprogramului 1.5 vor fi raportaţi atât de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti precum şi de către institutele regionale şi Centrele de sănătate publică, la Direcţia de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii, trimestrial şi anual, împreună cu rapoartele privind campaniile de informare, educare, comunicare desfăşurate şi rezultatele studiilor, efectuate în rândul populaţiei generale.SUBPROGRAMUL 1.6. – HEMATOLOGIE ŞI SECURITATE TRANSFUZIONALĂObiective1. Asigurarea unei securităţi transfuzionale maxime;2. Realizarea autosufîcienţei în sânge, produse derivate labile şi stabile de sânge.Activităţi1. Colectarea de sânge şi componente sanguine;2. Controlul imunohematologic, biologic şi bacteriologic al sângelui;3. Stocarea, transportul şi distribuţia sângelui şi a componentelor sanguine derivate;4. Promovarea donării benevole, neremunerate şi menţinerea donatorilor recrutaţi.Indicatori de evaluareIndicatori de rezultate – anualCreşterea numărului de donări de sânge – 3%.Indicatori fizici – trimestrialNumăr donări/unităţi recoltate şi testate pe an – 420.000 donăriIndicatori de eficienţă – trimestrialCost mediu / unitate de sânge recoltată şi testată – 1.800.000 leiNatura cheltuielilorCheltuieli materiale şi serviciiCheltuieli de capîtal5 în cadrul bugetului aprobat de Ministerul Sănătăţii.Indicatorii subprogramului 1.4 vor fi raportaţi atât de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, la Direcţia de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii, trimestrial şi anual, împreună cu rezultatele analizei derulării subprogramului (realizări, dificultăţi, propuneri de îmbunătăţire)."2. La anexa nr. III "Unităţile sanitare prin care se derulează programele, subprogramele şi intervenţiile de sănătate finanţate din bugetul de stat", punctul 1 "Program comunitar de sănătate publică" va avea următorul cuprins:"1. PROGRAM COMUNITAR DE SĂNĂTATE PUBLICĂSubprogramul 1.1. – Supravegherea şi controlul bolilor transmisibile1. Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;2. Institutele de Sănătate Publică Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara;3. Spitalul Clinic Judeţean Arad – nosocomiale;4. Spitalul Clinic Municipal Arad – cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;5. Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba – cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;6. Spitalul Judeţean Piteşti – nosocomiale şi cabinet judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;7. Spitalul Clinic de obstetrică-ginecologie Oradea – nosocomiale;8. Spitalul Judeţean Oradea- cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;9. Spitalul Judeţean Bistriţa Năsăud – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;10. Spitalul Judeţean Bacău – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate11. Spitalul de obstetrică-ginecologîe Botoşani – nosocomiale;12. Spitalul Judeţean de Urgenţă "Mavromati" Botoşani – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;13. Spitalul Municipal "Sf. Sofia" Sebeş – nosocomiale;14. Spitalul de obstetrică-ginecologie Braşov – nosocomiale;15. Spitalul Judeţean Braşov – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;16. Spitalul obstetrică-ginecologie Brăila-nosocomiale;17. Spitalul Judeţean de Urgenţă Brăila – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;18. Spitalul Judeţean Buzău – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;19. Spitalul Judeţean Călăraşi – nosocomiale;20. Spitalul Judeţean de Urgenţă Călăraşi – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;21. Spitalul Judeţean Reşiţa – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;22. Spitalul Clinic de adulţi Cluj – nosocomiale;23. Spitalul Clinic Judeţean Cluj – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;24. Spitalul Clinic Judeţean Constanţa-nosocomiale;25. Spitalul Municipal Constanţa – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;26. Spitalul Judeţean Sf. Gheorghe – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;27. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craîova – cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate şi nosocomiale;28. Spitalul Judeţean Târgovişte – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;29. Spitalul Orăşănesc Bolintin Vale – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;30. Spitalul de obstetrică-ginecologie "Buna Vestire" Galaţi – nosocomiale;31. Spitalul de Boli infecţioase "Sf. Cuvioasa Parascheva" Galaţi- cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;32. Spitalul Judeţean "Sf. Apostol Andrei" Galaţi – nosocomiale;33. Spitalul Judeţean Giurgiu – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;34. Spitalul Judeţean Tg. Jiu – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;35. Spitalul Judeţean Mîercurea-Ciuc – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;36. Spitalul Judeţean Deva – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;37. Spitalul de Urgenţă Petroşani – nosocomiale;38. Spitalul Clinic de obstetrică-ginecologie "Elena Doamna" Iaşi-nosocomiale;39. Spitalul de obstetrică-ginecologie "Cuza Vodă" Iaşi -nosocomiale;40. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă "Sf. Spiridon" Iaşi – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate şi nosocomiale;41. Spitalul Judeţean de Urgenţă Slobozia – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;42. Spitalul Judeţean de Urgenţă Baia Mare – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;43. Spitalul Judeţean Drobeta Turnu Severin – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;44. Spitalul Clinic Judeţean Târgu Mureş – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;45. Spitalul Judeţean Piatra Neamţ – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;46. Spitalul Judeţean Slatina- nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;47. Centrul de diagnostic şi tratament Ploieşti – cabinete DV din ambulatoriul de specialitate;48. Spitalul de obstetrică-ginecologie Ploieşti – nosocomiale;49. Spitalul Judeţean Zalău – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;50. Spitalul Judeţean Satu Mare 'ad cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;51. Spitalul Clinic Judeţean Sibiu – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;52. Spitalul Judeţean Suceava – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;53. Spitalul Judeţean Alexandria – nosocomiale şi cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;54. Spitalul Clinic de obstetrică-ginecologie "Dr. Dumitru Popescu" Timişoara – nosocomiale;55. Spitalul Clinic Judeţean Timişoara – nosocomiale;56. Spitalul Clinic Municipal Timişoara – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;57. Spitalul Judeţean Tulcea – nosocomiale;58. Spitalul Judeţean de Urgenţă Tulcea – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;59. Spitalul de obstetrică-ginecologie Râmnicu-Vâlcea – nosocomiale;60. Spitalul Judeţean de Urgenţă Râmnicu-Vâlcea – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;61. Spitalul Judeţean de Urgenţă Vaslui – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;62. Spitalul Judeţean Focşani – nosocomiale;63. Centrul Medical Focşani – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;64. Spitalul Clinic de obstetrică-ginecologie Filantropia – nosocomiale;65. Spitalul Clinic de obstetrică-ginecologie "Prof. Dr. Panait Sarbu" – nosocomiale;66. Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca – nosocomiale;67. Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti – nosocomiale;68. Institutul de Ocrotirea Mamei şi Copilului – nosocomiale;69. Spitalul Clinic de Urgenţe pentru copii Grigore Alexandrescu – nosocomiale;70. Spitalul Clinic Colentina – cabinet Judeţean DV din secţia de specialitate;71. Spitalul Clinic "Prof. Dr. Scarlat Longhin" – cabinet Judeţean DV din ambulatoriul de specialitate;72. Spitalul Clinic de chirurgie plastică reparatorie şi arsuri – nosocomiale;73. Spitalul Clinic "Dr. I. Cantacuzino" – nosocomiale;74. Spitalul de obstetrică-ginecologie "Dr. Maria Burghele" Buftea – nosocomiale.Subprogramul 1.2. – Supravegherea şi controlul Infecţiei HIV/SIDADirecţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;Institutul de Sănătate Publică Bucureşti;Spitalul de Boli înfecţîoase Braşov – centru regional HIV/SIDA;Spitalul de Boli infecţioase Cluj – centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli infecţioase Constanţa – centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. V. Babeş" Craiova- centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli infecţioase "Sf. Parascheva" Iaşi – centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli infecţioase nr. 1 Tg. Mureş – centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr V. Babeş" Timişoara – centru regional HIV/SIDA;Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale "Dr. V. Babeş" Bucureşti – centru regional HIV/SIDA;Institutul Clinic de Boli Infecţioase "Prof. Dr. Matei Balş" Bucureşti- centra regional HIV/SIDA.Subprogramul 1.3. – Supravegherea şi controlul tuberculozeiDirecţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti;Reţeaua de pneumoftiziologie (spitale de pneumoftiziologie, spitale TBC, ambulatorii de specialitate TBC, sanatorii TBC, secţii sau compartimente, preventorii);Unităţi sanitare aparţinând ministerelor cu reţea sanitară proprie.Subprogramul 1.4 – Evaluarea stării de sănătate şi a factorilor de riscDirecţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;Institute şi Centre de sănătate publică;Cabinete şi clinici de medicina muncii şi medicină sportivă;Cabinete de medicină şcolară.Subprogramul 1.5 – Promovarea sănătăţii şi educaţia pentru sănătateDirecţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti / Birourile de Promovare a Sănătăţii şi Programe de Educaţie pentru Sănătate;Institutul de Sănătate Publică Bucureşti;Institutul de Sănătate Publică Iaşi;Institutul de Sănătate Publică Cluj Napoca;Centrul de Sănătate Publică Sibiu;Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureş;Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti;Spitalul Clinic de Boli infecţioase şi Pneumoftiziologie "V. Babeş" Timişoara – clinica de pneumoftiziologie;Spitalul Municipal Constanţa – secţia Chirurgie Buco-maxilo-facială;Spitalul Clinic de urgenţe pentru copii "Sf. Maria" Iaşi;Spitalul universitar de stomatologie "Dan Teodorescu" Bucureşti." + 
Articolul IIDirecţia de sănătate publică şi Direcţia generală buget şi credite externe din cadrul Ministerului Sănătăţii, institutele şi centrele de sănătate publică, direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, instituţiile publice şi unităţile sanitare implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Mircea CintezăBucureşti, 7 iulie 2005.Nr. 728.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x