ORDIN nr. 728 din 11 septembrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 470 din 8 decembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 964 26/10/1999
ANEXA 1MODIFICAT DEREGULAMENT 26/10/1999
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 568 20/09/1997
ActulREFERIRE LALEGE 103 23/09/1996 ART. 8
ActulREFERIRE LALEGE 103 23/09/1996 ART. 50
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 964 26/10/1999
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 964 26/10/1999
ANEXA 1MODIFICAT DEREGULAMENT 26/10/1999

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitaţiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire în gestiune a fondurilor de vânătoare



Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,pentru îndeplinirea îndatoririlor ce revin Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului conform Hotărârii Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea şi funcţionarea acestui minister,în aplicarea art. 8 lit. d) şi a art. 50 din Legea fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind organizarea licitaţiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire în gestiune a fondurilor de vânătoare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia de vânătoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, împreună cu oficiile cinegetice teritoriale răspund de difuzarea şi de punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.Ministrul apelor, pădurilor şi protecţiei mediului,Romica Tomescu
 + 
AnexăREGULAMENTprivind organizarea licitaţiilor pentru stabilirea valorii reale de atribuire în gestiune a fondurilor de vânătoare + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Atribuirea în gestiune a fondurilor de vânătoare către organizaţiile vânătoresti legal constituite şi afiliate la Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, care nu deţin în prezent fonduri de vânătoare sau care, deşi deţin asemenea fonduri, doresc altele în plus, se face prin licitaţie publică, pe bază de oferta în plic închis.
 + 
Articolul 2Data organizării licitaţiilor în judeţele în care se scot la licitaţie aceste fonduri de vânătoare se anunta într-un ziar local sau într-unul de mare tiraj, precum şi prin afişare la sediul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi la cel al oficiului cinegetic teritorial care administrează fondurile de vânătoare din judeţul respectiv.
 + 
Articolul 3Anunţul va cuprinde următoarele date:a) data şi locul licitaţiei;b) lista cuprinzând fondurile de vânătoare scoase la licitaţie;c) valoarea tarifului anual de gestiune a fondurilor de vânătoare, de la care porneşte licitaţia;d) adresa de la care se pot ridica documentele de participare la licitaţie şi costul acestora;e) condiţiile de participare la licitaţie.
 + 
Capitolul 2Actele necesare documentării şi înscrierii la licitaţie, modul deachizitionare şi de completare a acestora + 
Articolul 4(1) Actele necesare documentării şi înscrierii la licitaţie sunt:a) cererea de înscriere la licitaţie, cu oferta (conform modelului prezentat în anexa nr. 1);b) calculul suprafeţei maxime a fondurilor de vânătoare ce se pot atribui organizaţiei vânătoresti respective, în funcţie de criteriile de atribuire în gestiune a fondurilor de vânătoare aprobate (conform modelului prezentat în anexa nr. 2);c) atestatul eliberat de Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, prin care se dovedeşte afilierea la aceasta şi se atesta numărul de membri vânători (conform modelului prezentat în anexa nr. 3);d) certificatul emis de banca ofertantului privind disponibilităţile financiare ale organizaţiei vânătoresti (conform modelului prezentat în anexa nr. 4);e) contractul de gestiune.(2) Pot procura documentele prevăzute la alin. (1) şi se pot înscrie pentru participarea la licitaţie numai organizaţiile vânătoresti legal constituite şi afiliate la Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România.(3) Organizaţiile vânătoresti prevăzute la alin. (2) pot solicita înscrierea la licitaţie pentru obţinerea gestiunii unuia sau mai multor fonduri de vânătoare, în funcţie de numărul de membri vânători pe care îi au, după cum urmează:a) pentru o suprafaţa maxima a fondurilor de vânătoare din zona de campie şi coline, corespunzătoare cu 500 ha pe fiecare membru vânător;b) pentru o suprafaţa maxima a fondurilor de vânătoare din zona de munte, corespunzătoare cu 1.000 ha pe fiecare membru vânător.(4) Contravaloarea documentelor prevăzute la alin. (1) se va achită, în momentul ridicării lor, la casieria Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.(5) Modelul de contract de gestiune a unui fond de vânătoare se preda numai într-un singur exemplar, indiferent dacă organizaţia vânătoreasca respectiva liciteaza unul sau mai multe fonduri. Acesta nu se pune în plic, ci se da numai pentru ca ofertantul să poată lua cunoştinţa de clauzele contractuale, inclusiv de clauza de a angaja un specialist pentru coordonarea activităţii cinegetice.
 + 
Articolul 5(1) După obţinerea documentelor prevăzute la art. 4 alin. (1), ofertantul va analiza conţinutul contractului, valoarea tarifului minim de atribuire în gestiune a fondurilor de vânătoare şi, pe baza acestora, va determina, în funcţie de posibilităţile financiare şi de numărul de membri, valoarea tarifului anual pe care îl poate oferi în cazul în care ar obţine gestiunea fondului de vânătoare respectiv, cu respectarea tuturor condiţiilor înscrise în contract. Valoarea ofertei va fi înscrisă pe un document (conform modelului prezentat în anexa nr. 1).(2) De asemenea, ofertantul este obligat să obţină de la Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România şi de la banca finanţatoare documentele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. c) şi d).(3) Ofertantul va introduce într-un plic mic cererea de înscriere la licitaţie cu oferta, completată (conform modelului prezentat în anexa nr. 3). Pe plic va scrie clar numărul şi denumirea fondului de vânătoare pentru care liciteaza, îl va lipi şi îl va ştampila în trei locuri, pe porţiunea lipita.(4) Xerocopiile de pe documentele întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 2, 3 şi 4 se vor introduce într-un alt plic, pe care ofertantul îl va completa, îl va închide şi îl va ştampila, asemănător cu plicul mic. Originalele documentelor se vor păstra de către fiecare delegat al organizaţiei vânătoresti care participa la licitaţie şi se vor preda comisiei pentru verificare numai în momentul câştigării licitaţiei la un fond de vânătoare.(5) La licitarea unor fonduri dintr-un judeţ, ofertele organizaţiilor vânătoresti legal constituite se depun, cu cel puţin 48 de ore înainte de data anunţată în presa pentru ţinerea licitaţiei, la Direcţia de vânătoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului.(6) Înainte de depunerea ofertei sau a ofertelor, organizaţia vânătoreasca respectiva se va prezenta la casieria Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului şi va depune, pentru fiecare fond de vânătoare pentru care liciteaza, o garanţie în suma de 100.000 lei; pe chitanţa eliberata se vor scrie numărul şi denumirea fondului pentru care liciteaza. Sumele depuse, indiferent de rezultatul licitaţiei, nu se mai restituie şi se fac venit la fondul de protecţie a vânatului.(7) La Direcţia de vânătoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, în prezenta reprezentantului acestei direcţii, însărcinat cu primirea ofertelor, ofertantul va introduce într-un plic mare chitanţa de garanţie şi cele doua plicuri, cu oferta şi cu documentele, în xerocopie, pe care îl va lipi, după care îl va ştampila în trei locuri, cu ştampila proprie şi cu cea a Direcţiei de vânătoare şi salmonicultura. Pe fiecare plic mare, care conţine numai o singura oferta, se completează, clar, numele organizaţiei şi judeţul în care doreşte să obţină fonduri de vânătoare. (8) Lipsa unuia dintre documentele enumerate la alineatele anterioare conduce la pierderea licitaţiei.
 + 
Capitolul 3Modul de desfăşurare a licitaţiilor + 
Articolul 6(1) Comisia de organizare a licitaţiilor, pe fiecare judeţ, va fi formată din:– directorul Direcţiei de vânătoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului sau un delegat desemnat de director, care va îndeplini şi funcţia de preşedinte al comisiei;– un reprezentant al Ministerului de Interne, desemnat de conducerea acestei instituţii;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor, desemnat de conducerea ministerului;– şeful oficiului cinegetic teritorial în raza căruia se găsesc fondurile de vânătoare scoase la licitaţie;– un reprezentant al Asociaţiei Generale a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, desemnat de conducerea acestei unităţi.(2) Funcţia de secretar tehnic al comisiei va fi îndeplinită de un reprezentant al Direcţiei de vânătoare şi salmonicultura din cadrul Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, desemnat de către directorul acesteia.
 + 
Articolul 7(1) Comisia de licitaţie are, în principal, următoarele atribuţii:a) verifica integritatea ofertelor şi modul în care acestea au fost înregistrate;b) deschide plicurile cu oferte în faţa reprezentanţilor organizaţiilor vânătoresti participante la licitaţie;c) desface plicurile mari, din care scoate numai plicul mic, şi anunta valoarea ofertei fiecărui participant la licitaţie, prin strigarea numelui ofertantului şi a valorii ofertei;d) în privinta organizaţiei vânătoresti care are cea mai mare oferta, verifica dacă în al doilea plic se găsesc toate documentele prevăzute de prezentul regulament şi dacă acestea sunt completate corespunzător şi solicita pentru verificarea xerocopiilor originalele întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 2, 3 şi 4;e) desemnează câştigătorul licitaţiei, respectiv ofertantul care are înscrisă cea mai mare oferta privind tariful de atribuire în gestiune a fondului de vânătoare respectiv.(2) În cazul în care comisia constata ca mai mulţi ofertanţi au propus acelaşi tarif maxim, se va proceda, în continuare, la licitaţie deschisă între aceşti ofertanţi.(3) După îndeplinirea procedurii prevăzute la alin. (1) şi (2), preşedintele comisiei este obligat sa-l intrebe pe vechiul gestionar al fondului de vânătoare dacă, în baza dreptului de preemţiune, doreşte să deţină în continuare acel fond la valoarea tarifului de atribuire reiesit din licitaţie.(4) În cazul în care vechiul gestionar al fondului de vânătoare face o ofertă egala cu valoarea tarifului de atribuire ieşit la licitaţie, se anulează titlul de câştigător pentru participantul care a făcut cea mai mare oferta.
 + 
Articolul 8(1) Procedura prevăzută la art. 7 se va repeta pentru fiecare fond de vânătoare, urmând ca cel căruia i s-a anulat dreptul de câştigător în baza prevederilor art. 7 alin. (4) din prezentul regulament să poată opta pentru celelalte fonduri de vânătoare scoase la licitaţie.(2) Rezultatele desfăşurării licitaţiei se vor consemna într-un proces-verbal, care va fi semnat de toţi membrii comisiei, de participanţi, în calitate de ofertanţi la licitaţie, şi de vechiul gestionar al fondului de vânătoare. (3) Dacă un ofertant care nu a câştigat licitaţia refuza să semneze, se va face menţiune despre aceasta în procesul-verbal.(4) Câte un exemplar din procesul-verbal va reveni fiecărui membru din comisia de licitaţie.
 + 
Articolul 9Eventualele contestaţii privind modul de desfăşurare a licitaţiei se depun, în termen de 10 zile de la organizarea ei, la conducerea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului. Contestaţiile se rezolva în termen de 5 zile de la data înregistrării lor, de către o comisie constituită prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului, iar în cazul în care acestea sunt admise, se va organiza o noua licitaţie pentru fondurile de vânătoare respective.
 + 
Articolul 10Dacă pentru un fond de vânătoare nu exista decât o singura oferta, gestiunea fondului de vânătoare respectiv va fi atribuită acelui ofertant la o valoare ce nu poate fi mai mica decât tariful de începere a licitaţiei, numai dacă vechiul deţinător al fondului de vânătoare refuza sa accepte valoarea tarifului rezultat din licitaţie.
 + 
Capitolul 4Încheierea contractelor de gestiune + 
Articolul 11(1) Câştigătorul licitaţiei sau, după caz, vechii gestionari ai fondurilor de vânătoare sunt obligaţi ca, în termen de 15 zile de la data licitaţiei, în cazul în care nu au fost contestaţii, sau în termen de 15 zile de la ultima licitaţie, în cazul când a fost o contestaţie, sa procedeze la încheierea contractului de gestiune a fondului de vânătoare cu oficiul cinegetic teritorial pentru fiecare fond de vânătoare.(2) Încheierea contractului de gestiune a fondului de vânătoare este condiţionată de angajarea prealabilă, cu contract individual de muncă, a unui specialist care să coordoneze activitatea cinegetica.(3) În cazul neprezentarii în acest termen, se considera ca cei în cauza au renunţat la dreptul câştigat prin licitaţie de a contracta gestionarea fondului de vânătoare respectiv şi, în consecinţa, se va proceda la organizarea unei noi licitaţii, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale şi tranzitorii + 
Articolul 12Vechiul gestionar al fondului de vânătoare scos la licitaţie răspunde, potrivit legii, de buna gestiune a fondului respectiv până la data transmiterii acestuia către noul gestionar, pe baza protocolului de predare-preluare.
 + 
Articolul 13Obiectivele existente în fondul de vânătoare aparţinând vechiului gestionar, care nu sunt preluate de noul gestionar, rămân în proprietatea celui dintâi, cu posibilitatea de a le transfera în altă parte sau de a le închiria noului gestionar.
 + 
Articolul 14Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1la regulament––––-

     
  (Antetul ofertantului)  
  Nr. . . . ./. . . . .  
     
  MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
  DIRECŢIA DE VÂNĂTOARE ŞI SALMONICULTURĂ
   
  Sus-menţionata persoană juridică, cu sediul în . . . . . ., judeţul . . . . , solicit să fiu înscrisă la licitaţia care va avea loc la data . . . . . . pentru fondul de vânătoare nr. . . . , denumit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Luând act de conţinutul contractului de gestiune a unui fond de vânătoare, de drepturile şi obligaţiile care îmi revin, sunt de acord cu toate clauzele înscrise, pe care mă angajez să le respect în întregime.
  Ofer, în cazul în care voi dobândi gestiunea fondului de vânătoare nr. . . ., denumit . . . . ., din judeţul . . . . . . , un tarif anual de . . . . . . lei.
  Mă oblig ca plata sumei respective să o fac în tranşele şi în condiţiile înscrise în contract.
   
  Conducătorul unităţii, Contabil-şef,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (numele citeţ şi semnătura) (numele citeţ şi semnătura)

 + 
Anexa 2la regulament–––––    Organizaţia vânătoreasca …………    Nr. ……………./……………            MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI          COMISIA PENTRU ORGANIZAREA LICITAŢIILOR ŞI ATRIBUIREA                 ÎN GESTIUNE A UNOR FONDURI DE VANATOARE    1. Sus-numita organizaţie vânătoreasca, cu sediul în ………………., solicitam înscrierea la licitaţie pentru obţinerea gestiunii fondurilor de vânătoare înscrise în tabelul de mai jos, de pe raza teritorială a judeţului ……………………:

  Nr. crt. Fondul de vânătoare Amplasarea Suprafaţa totală – ha –
  nr. denumirea zona geografică judeţul
  1. 7 Videle câmpie Teleorman 6.400
  ….. ….. ….. …..
  8. 12 Crângu deal Gorj 9.100
  Total zone de câmpie şi de deal: 320.120
  9. 16 Cornu munte Argeş 19.120
  ….. ….. ….. …..
  17. 26 Vasilaţi munte Sibiu 16.700
  Total zona de munte: 140.120
  TOTAL GENERAL: 460.240

    Declaram pe propria răspundere ca avem înscrişi în evidentele noastre, conform atestatului, …… membri vânători.    Solicitarea privind atribuirea în gestiune a suprafeţelor înscrise în tabel se justifica astfel:    a) …. membri, care doresc gestiunea unor fonduri de vânătoare din zona de campie şi deal x 500 ha/membru = …… ha, suprafaţa înscrisă în tabel la fondurile din zonele de campie şi de deal;    b) …… membri, care doresc obţinerea gestiunii unor fonduri de vânătoare din zona de munte x 1.000 ha/membru = …… ha, suprafaţa înscrisă în tabel la fondurile din zona de munte.    2. Menţionăm faptul ca:    – nu am mai participat la nici o licitaţie judeteana:    sau    – am participat şi am câştigat la ….. licitaţii judeţene un număr de ……….. fonduri de vânătoare, pentru un număr de ….. vânători. Vânătorii menţionaţi în prezenta cerere nu sunt încă acoperiţi cu fonduri de vânătoare, conform baremului stabilit de Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului.                     Conducătorul unităţii,                     …………………                              L.S.     NOTĂ:    Numărul insumat de vânătorii înscrişi pentru calculul suprafeţei la lit. a) şi b) nu poate depăşi numărul de membri înscrişi în atestat. + 
Anexa 3la regulament–––––    ASOCIAŢIA GENERALĂ A VÂNĂTORILOR    ŞI PESCARILOR SPORTIVI DIN ROMÂNIA    Nr. ……………./…………                     ATESTAT    Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, prin ………., în calitate de …….., atesta ca ……….., cu sediul în ……, str. …………, este afiliată la Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România şi are angajat personal de specialitate.    În conformitate cu evidentele actualizate ale Asociaţiei Generale a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, rezultă ca aceasta are un număr total de ….. membri, dintre care …….. sunt vânători.    Prezentul atestat s-a eliberat în vederea înscrierii la licitaţie pentru obţinerea gestiunii, în conformitate cu legea, a unor fonduri de vânătoare.         Preşedintele Asociaţiei Generale a      Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România,                …………………                       L.S.
 + 
Anexa 4la regulament–––––    Unitatea bancară ……..    Nr. ……../………                     CERTIFICAT    Banca ………………….., cu sediul în ………….., atesta ca Asociaţia (Societatea) de Vânătoare şi Pescuit Sportiv ……….., având sediul în ……………, are deschis la unitatea noastră contul nr. …………… .    La data emiterii prezentului certificat, asociaţia (societatea) are în cont suma de ……… lei.    S-a eliberat prezentul certificat în scopul dovedirii disponibilităţilor financiare pe care asociaţia (societatea) le are, în vederea obţinerii gestiunii unor fonduri de vânătoare.                  …………………………                 (semnatura conducerii unităţii)                           L.S.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x