ORDIN nr. 72 din 29 decembrie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 925 din 30 decembrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 113 17/12/2008 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 113 17/12/2008 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ANEXA 3
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1415 18/11/2009 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 1415 18/11/2009 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
ActulREFERIRE LAOG 42 29/01/2004 ART. 10
ART. 1MODIFICA PEORDIN 113 17/12/2008 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 113 17/12/2008 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAORDIN 111 16/12/2008
ART. 1COMPLETEAZA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEINSTRUCTIUNI 17/12/2008 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LANORMA 16/12/2008
ART. 1REFERIRE LAHG 984 25/08/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală



Văzând Referatul de aprobare nr. 1.577 din 27 noiembrie 2009 al Direcţiei generale siguranţa alimentelor,având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitarveterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,ţinând cont de prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor,în temeiul prevederilor art. 3 alin. (3) şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(2) Prezentul ordin se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2009 până la data de 31 decembrie 2010."2. La instrucţiuni, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 3. – Tariful aferent activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală se calculează de către inspectorii autorităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, prin aplicarea tarifului total prevăzut în anexa nr. 2, la timpul stabilit potrivit anexei nr. 1."3. La instrucţiuni, după articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 16^1 – 16^3, cu următorul cuprins:"Art. 16^1. – Personalul angajat pe perioadă determinată în baza prezentului ordin participă numai la evaluarea şi la supravegherea unităţilor de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a alimentelor, la prelevarea de probe şi la soluţionarea notificărilor primite prin Sistemul rapid de alertă pentru alimente şi furaje şi numai însoţit de funcţionarii publici angajaţi ai serviciului inspecţie şi control al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.Art. 16^2. – Contractele de muncă încheiate între direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi personalul angajat pe perioadă determinată în baza prezentului ordin, în condiţiile legii, pot înceta, înainte de expirarea perioadei pentru care au fost încheiate, la iniţiativa angajatorului.Art. 16^3. – Personalul care efectuează controlul oficial în condiţiile prezentului ordin răspunde disciplinar, material, civil şi penal, după caz, pentru nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial pentru siguranţa alimentelor."4. Anexa nr. 2 la instrucţiuni se modifică şi va avea următorul cuprins:"ANEXA Nr. 2––––la instrucţiuni–––––TARIFELEpentru cheltuielile de personal care desfăşoară activitatea de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală

*Font 8*
Nr.
crt.

Etapele aferente realizării unui control oficial
în domeniul alimentar

Cheltuielile
pentru salariu/
persoană/h
(lei)
Cheltuielile
necesare
perfecţionării/
persoană/h
Total
cheltuieli/h
(lei)

1.

Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi
documentaţiei deţinute de operatorii economici,
astfel încât să fie capabil să îşi îndeplinească
atribuţiile în mod adecvat
17,89

0,75

18,64

2. Realizarea controlului 17,89 0,75 18,64
3.

Analiza activităţii de control şi stabilirea
concluziilor
17,89

0,75

18,64

TOTAL: 53,67 2,25 55,92"

5. În anexa nr. 3 la instrucţiuni, punctul VI se modifică şi va avea următorul cuprins:"VI. Măsuri, sancţiuniÎn funcţie de situaţia existentă la faţa locului şi de rezultatele analizelor de laborator, se aplică măsurile corespunzătoare, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 984/2005 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările şi completările ulterioare, de către inspectori ai autorităţii naţionale sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul serviciului inspecţie şi control al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, precum şi de către alte persoane împuternicite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor.Astfel, pot fi dispuse:a) aplicarea de sancţiuni;b) confiscarea în vederea distrugerii produselor improprii consumului uman;c) reţinerea oficială;d) propunere de suspendare, închiderea unităţii.În situaţia în care, în urma activităţilor de supraveghere, inspecţie şi control, se constată că operatorii economici încalcă alte prevederi legale legate de producţia, depozitarea, transportul sau comercializarea alimentelor şi furajelor care nu ţin de legislaţia privind siguranţa alimentelor şi furajelor, autoritatea sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor va notifica autorităţilor competente să sancţioneze respectivele fapte." + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii NaţionaleSanitare Veterinareşi pentru Siguranţa Alimentelor,Marian ZloteaBucureşti, 29 decembrie 2009.Nr. 72.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x