ORDIN nr. 719 din 12 iulie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 18 iulie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOUG 13 22/02/2006
ActulCONTINE PEPROCEDURA 12/07/2006
ActulREFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 4
ActulREFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 13
ActulREFERIRE LAHG 408 23/03/2004 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 13 11/01/2006
ART. 1APROBA PEPROCEDURA 12/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005
ART. 1REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 4
ART. 2REFERIRE LALEGE 404 07/10/2003
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 107 05/09/2002 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 13 11/01/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 13 11/01/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 3
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 138 29/09/2005 ART. 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Procedurii NTLH – 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006



În baza prevederilor art. 4 alin. (2) şi ale art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţă a acumulărilor cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006,având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor nr. 91.118/A.A. din 23 martie 2006,în temeiul prevederilor art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul mediului şi gospodăririi apelor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Procedura NTLH – 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Administraţia Naţională "Apele Române" vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,Sulfina BarbuBucureşti, 12 iulie 2006.Nr. 719.
 + 
Anexa PROCEDURA NTLH – 025de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cufolosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D,conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005,aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006 + 
Articolul 1(1) În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţă a acumulărilor cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006, exploatarea micilor acumulări se face numai cu personal de exploatare calificat şi atestat în domeniul hidrotehnic.(2) Personalul de exploatare calificat şi atestat este definit conform prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006.
 + 
Articolul 2Atestarea personalului de exploatare calificat al micilor acumulări se face de comisiile de atestare care funcţionează pe lângă Administraţia Naţională "Apele Române", la nivelul direcţiilor de ape organizate pe bazine sau pe grupuri de bazine hidrografice, conform anexei nr. 2 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române”, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1) În vederea atestării, solicitantul – persoană fizică, denumit în continuare solicitant, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:a) să aibă studii medii liceale, absolvite cu diplomă;b) să fie absolvent al unui curs de pregătire de scurtă durată în domeniul hidrotehnic, organizat la nivelul direcţiei de ape;c) să aibă o activitate în domeniul gospodăririi apelor de cel puţin 3 ani.(2) În vederea obţinerii atestatului pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, denumit în continuare atestat, solicitantul va depune la direcţia de ape a Administraţiei Naţionale "Apele Române" din a cărei rază teritorială face parte acumularea un dosar cuprinzând următoarele documente:a) cerere-tip de solicitare a atestării;b) curriculum vitae al solicitantului;c) copie de pe diploma de studii;d) copie de pe certificatul de absolvire a cursurilor în domeniul hidrotehnic;e) copie de pe cartea de muncă sau adeverinţă de vechime;f) cazier judiciar;g) chitanţa de achitare a tarifului pentru obţinerea atestatului.(3) Tariful pentru obţinerea atestatului se achită numai după admiterea dosarului pentru atestare, iar chitanţa de achitare se anexează la dosarul solicitantului.
 + 
Articolul 4(1) În termen de 10 zile de la depunerea dosarului, direcţia de ape analizează documentele şi comunică solicitantului, în scris, una dintre următoarele situaţii în care se află dosarul depus:a) admitere pentru atestare;b) solicitare de completări;c) respingere.(2) În cazul în care se decide admiterea pentru atestare, solicitantului i se vor comunică:a) data la care se va prezenta pentru susţinerea interviului în faţa comisiei de atestare;b) necesitatea achitării tarifului pentru obţinerea atestatului şi a prezentării chitanţei aferente;c) documentele necesare pe care va trebui să le aibă asupra sa.(3) În cazul în care se decide solicitarea de completări, solicitantului i se vor comunică termenul de depunere şi documentele solicitate. Nedepunerea documentelor în termenul prevăzut va conduce la respingerea dosarului.(4) În cazul în care se decide respingerea dosarului, solicitantului i se vor comunică motivele care au condus la această decizie, iar dosarele se restituie pe bază de semnătură.(5) Posturile pentru personalul de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, denumit în continuare personal de exploatare calificat al micilor acumulări, nu sunt limitate ca număr.
 + 
Articolul 5(1) În vederea obţinerii atestării, orice solicitant trebuie să depună o cerere-tip, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, un dosar care trebuie să conţină documentele prevăzute la art. 3 alin. (2) şi să susţină un interviu.(2) Comisiile de atestare se organizează la nivelul fiecărei direcţii de ape, în baza propunerilor nominale de reprezentanţi efectuate de Direcţia pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor şi Administraţia Naţională "Apele Române".(3) În funcţie de numărul de mici acumulări existente în raza de autoritate a unei direcţii de ape şi de propunerile direcţiilor de ape, se pot organiza comisii de atestare teritoriale, care să activeze pe raza a două sau mai multor direcţii de ape.
 + 
Articolul 6Componenţa fiecărei comisii de atestare este următoarea:a) preşedinte – directorul direcţiei de ape;b) vicepreşedinte – un reprezentant al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor;c) un reprezentant al Administraţiei Naţionale "Apele Române" – membru;d) directorul tehnic al direcţiei de ape – membru;e) şeful compartimentului exploatare din cadrul direcţiei de ape – membru;f) directorul sistemului de gospodărire a apelor în a cărui rază teritorială se află acumularea – membru;g) secretar – un reprezentant al biroului siguranţa barajelor din cadrul direcţiei de ape.
 + 
Articolul 7(1) Deciziile se adoptă cu votul a două treimi din numărul membrilor comisiei de atestare prezenţi la interviu, în prezenţa a cel puţin trei pătrimi din numărul total al membrilor. Prezenţa preşedintelui sau, după caz, a vicepreşedintelui este obligatorie.(2) Comisiile de atestare se întrunesc, de regulă, trimestrial sau în cazul în care sunt primite pentru atestare cel puţin 5 solicitări cu dosare conţinând documente complete.(3) Organizarea atestării personalului de exploatare calificat al micilor acumulări se asigură de fiecare direcţie de ape, prin fixarea datei, a orei şi locului de desfăşurare a şedinţelor, prin anunţarea în scris a membrilor comisiei de atestare şi a solicitanţilor şi prin afişarea listei solicitanţilor la sediul direcţiei.(4) Şedinţele se convoacă cu cel puţin două săptămâni înainte de data stabilită pentru atestare, membrii comisiei de atestare urmând să confirme participarea cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei. Componenţa comisiei de atestare astfel constituite se afişează la locul desfăşurării şedinţelor, cel mai târziu în dimineaţa zilei de desfăşurare a şedinţei.
 + 
Articolul 8(1) Şedinţa comisiei de atestare este condusă de preşedinte sau, după caz, de vicepreşedinte, care invită, pe rând, solicitanţii la interviu. Secretarul comisiei prezintă documentele din dosarul solicitantului. În cadrul interviului preşedintele şi membrii comisiei de atestare pot cere solicitantului precizări privind: documentele din dosar, activitatea desfăşurată în domeniul gospodăririi apelor sau cunoştinţele sale privind exploatarea lacurilor de acumulare.(2) După interviu membrii comisiei de atestare acordă calificativul "admis" sau "respins".(3) Decizia comisiei de atestare privind "admiterea" sau "respingerea" de la atestare se consemnează în cadrul unui proces-verbal semnat de membrii prezenţi, se comunică verbal solicitantului, iar rezultatul se afişează la sediul direcţiei de ape.(4) În cazul proceselor-verbale cu decizia finală "respins", solicitanţii aflaţi în această situaţie pot depune contestaţii în condiţiile prevăzute la art. 14.
 + 
Articolul 9Membrii comisiei de atestare beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum se stabileşte prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
 + 
Articolul 10(1) Atestatul se emite de comisia de atestare şi are valabilitate 5 ani de la data emiterii, cu posibilitatea prelungirii pentru perioade de încă 5 ani.(2) Solicitarea de prelungire a valabilităţii atestatului se realizează prin depunerea de către titularul atestatului la direcţia de ape emitentă, cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, a unui dosar care va cuprinde:a) cererea de prelungire;b) memoriul de activitate al persoanei atestate;c) chitanţa de achitare a tarifului pentru prelungirea valabilităţii.
 + 
Articolul 11(1) Tariful pentru atestare şi obţinerea atestatului este de 300 lei.(2) Tariful pentru prelungirea valabilităţii atestatului este de 200 lei.(3) Sumele datorate conform tarifelor prevăzute la alin. (1) şi (2) se depun în contul Administraţiei Naţionale "Apele Române" RO93TREZ7005025XXX001176, deschis la Trezoreria SMB.(4) Tarifele prevăzute la alin. (1) şi (2) pot fi actualizate prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor.
 + 
Articolul 12(1) Atestatul îşi încetează valabilitatea în următoarele cazuri:a) la expirarea termenului pentru care a fost eliberat;b) în cazul suspendării;c) în cazul anulării.(2) Atestatul este suspendat, după caz, în următoarele situaţii:a) pe perioada în care titularul a primit sancţiuni administrative sau pe perioada de aplicare a unor hotărâri judecătoreşti, la producerea unor infracţiuni;b) pe perioada în care titularul ocupă o funcţie care, în conformitate cu prevederile legii, intră în conflict de interese sau în incompatibilitate cu exercitarea activităţii de personal de exploatare;c) în cazul nerespectării prevederilor regulamentului de exploatare a acumulării sau a cerinţelor instrucţiunilor de urmărire a comportării în timp a barajului;d) pe perioada suspendării autorizaţiei de gospodărire a apelor şi a autorizaţiei de funcţionare în siguranţă.(3) Atestatul se anulează în următoarele cazuri:a) în caz de inactivitate a titularului o perioadă mai mare de 4 ani;b) dacă persoana atestată a fost condamnată prin sentinţă definitivă pentru fapte comise în exercitarea profesiei;c) în cazul producerii unor incidente sau accidente la baraje, în funcţie de gravitatea acestora şi de implicarea persoanei atestate.(4) Personalul calificat căruia i s-a anulat atestatul pentru motivele prevăzute la alin. (3) lit. b) nu poate să mai depună un nou dosar pentru atestare.
 + 
Articolul 13Suspendarea sau anularea atestatului se face de comisia de atestare de pe lângă direcţia de ape din subordinea Administraţiei Naţionale "Apele Române", care a emis atestatul, la notificarea fundamentată a angajatorului, a Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor, a Inspecţiei de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor şi a împuterniciţilor acestora.
 + 
Articolul 14(1) Contestaţiile cu privire la respingerea dosarului pentru atestare, neacordarea atestatului de către comisia de atestare, neprelungirea valabilităţii, suspendarea sau anularea atestatelor se depun la comisia de atestare emitentă a atestatului.(2) Directorul direcţiei de ape dispune, prin decizie, constituirea unei comisii de soluţionare a contestaţiilor, formată din: un reprezentant al Direcţiei pentru siguranţa barajelor şi cadastrul apelor din cadrul Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, un reprezentant al Administraţiei Naţionale "Apele Române", directorul tehnic al direcţiei de ape şi secretarul comisiei de atestare.(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează contestaţiile în termen de maximum o săptămână de la depunerea acestora, întocmeşte un proces-verbal şi propune modul de rezolvare.(4) Direcţia de ape transmite în scris o comunicare către persoana care a depus contestaţia, cu concluzia comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
 + 
Articolul 15Organizarea cursurilor de pregătire de scurtă durată în domeniul hidrotehnic se efectuează în baza tematicii, a perioadelor şi programelor, precum şi a modelelor de certificate şi tarife, care se stabilesc şi se aprobă prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române".
 + 
Articolul 16Angajarea personalului de exploatare calificat al micilor acumulări, atestat conform prezentei proceduri, se face de către deţinătorul sau administratorul barajului, în condiţiile legii (cerere de ofertă, licitaţie, încredinţare directă în cazuri justificate).
 + 
Articolul 17Personalul de exploatare calificat al micilor acumulări, atestat conform prezentei proceduri, răspunde, în condiţiile legii, pentru activitatea desfăşurată, inclusiv pentru consecinţele acesteia.
 + 
Articolul 18Personalul de exploatare calificat al micilor acumulări, atestat conform prezentei proceduri, nu se poate angaja simultan la mai mult de 3 mici acumulări, inclusiv la cele aflate în cascadă.
 + 
Articolul 19În cazul în care deţinătorul sau administratorul barajului nu are sau nu angajează personal de exploatare calificat, exploatarea micilor acumulări se face cu asistenţă tehnică din partea personalului desemnat de Administraţia Naţională "Apele Române", în baza unui contract.
 + 
Articolul 20Modelul de atestat este prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 21Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa 1CERERE-TIPprivind obţinerea atestatului pentru activitatea de personal de exploatarecalificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă,de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D– Model –Subsemnatul/subsemnata …………………., domiciliat/domiciliată în ……………., str. …………… nr. …., judeţul/sectorul ……………, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ……… nr. ………, eliberat/eliberată de Secţia de poliţie ………….. la data de ……………….., codul numeric personal ………………., având Certificatul de absolvire a cursurilor de pregătire în domeniul hidrotehnic de nivel postliceal nr. …… din ………………., eliberat de Administraţia Naţională "Apele Române" – Direcţia Apelor ……………………, solicit atestarea pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţă a acumulărilor cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006.Anexez toate documentele prevăzute în Procedura NTLH – 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 719/2006.(Semnătura, data)
 + 
Anexa 2ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ "APELE ROMÂNE"Direcţia Apelor ………………….ATESTATnr. ….. din …………pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilorcumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local,din categoriile C şi D, conform Procedurii NTLH – 025,aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 719/2006– Model –În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) şi ale art. 4 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2005 privind exploatarea în siguranţă a acumulărilor cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2006,în baza prevederilor Procedurii NTLH – 025 de atestare a personalului de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D, aprobată prin Ordinul ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 719/2006,văzând Procesul-verbal nr. ………. din ………….. al Comisiei de atestare numite prin Decizia nr. ……….. din ……………, emisă de directorul general al Administraţiei Naţionale "Apele Române",Direcţia Apelor ……………………. este împuternicită să elibereze prezentul atestat.Domnul/Doamna …………………….., domiciliat/domiciliată în …………………., str. ……………… nr. …., judeţul (sectorul) ………………, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ……. nr. ……., eliberat/eliberată de ………………. la data de ………….., codul numeric personal ……………… este atestat/atestată pentru activitatea de personal de exploatare calificat al micilor acumulări cu folosinţă piscicolă, de agrement sau de interes local, din categoriile C şi D.Prezentul atestat este valabil o perioadă de 5 ani de la data emiterii.Director,Preşedintele Comisiei de atestare,……………………………………(numele şi prenumele, ştampila)Secretarul Comisiei de atestare,……………………………….(Exemplarul nr. 1 se înmânează titularului.)(Exemplarul nr. 2 se păstrează la direcţia de ape emitentă.)––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x