privind aprobarea cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1, 2 şi 3 ale Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative"(actualizat la data de 1 octombrie 2015*)
–––-Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit următorul ordin: +
Articolul 1O cheltuială este eligibilă în cadrul proiectelor finanţate prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (denumit în continuare PO DCA) dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) respectă prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare; … b) se încadrează în categoriile de cheltuieli prevăzute în prezentul ordin, în anexa nr. 1, precum şi în anexa nr. 2, în cazul proiectelor finanţate în cadrul următoarelor domenii majore de intervenţie ale PO DCA 2007-2013: … (i) axa prioritară 1 – Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice:1. îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor la nivel politico-administrativ;2. creşterea responsabilizării administraţiei publice;3. îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale;(ii) axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accent pus pe procesul de descentralizare:1. sprijin pentru procesul de descentralizare sectorială a serviciilor;2. îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor;(iii) axa prioritară 3 – Asistenţă tehnică:1. sprijin pentru implementarea, managementul general şi evaluarea PO DCA şi pentru pregătirea următorului exerciţiu de programare;2. sprijin pentru activităţile de comunicare şi de promovare ale PO DCA. +
Articolul 2În vederea implementării PO DCA, se definesc următoarele categorii/subcategorii de cheltuieli eligibile:a) cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză; … b) cheltuieli de personal; … c) cheltuieli aferente salariilor; … d) cheltuieli cu deplasarea; … e) cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat; … f) cheltuieli aferente tipăririi şi multiplicării de materiale; … g) cheltuieli pentru închirieri şi leasing; … h) cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile; … i) cheltuieli generale de administraţie; … j) cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar; … k) cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale; … l) cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii; … m) taxe; … n) cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică; … o) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect; … p) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activităţi de conştientizare; … q) cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program; … r) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente, pe durata de derulare a proiectului; … s) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit; … t) cheltuieli privind instruirea personalului implicat în gestionarea PO DCA, a membrilor Comitetului de monitorizare, a beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari; … u) abrogată; … ––––Lit. u) a art. 2 a fost abrogată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011.v) cheltuielile efectuate pentru desfăşurarea activităţilor de tipul: organizarea şi/sau participarea la evenimente, conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare. … +
Articolul 3Nu este eligibilă contribuţia în natură a beneficiarului, aşa cum este aceasta definită în Hotărârea Guvernului nr. 759/2007, cu modificările şi completările ulterioare. +
Articolul 4(1) Cheltuielile referitoare la subcontractele care determină o creştere a costului de executare a operaţiunii, fără a aduce o valoare adăugată proporţională, nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din PO DCA. … (2) Pentru toate subcontractele, subcontractorii se angajează să furnizeze organismelor de audit şi control toate informaţiile necesare privind activităţile subcontractate. … +
Articolul 5(1) Sunt eligibile în cadrul proiectului următoarele cheltuieli privind leasingul pentru mijloace de transport: … a) cheltuielile privind rata de leasing pentru bunul care face obiectul material al contractului de leasing; … b) costurile aferente asigurării de răspundere civilă auto (RCA). … (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. a) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: … a) obiectul material al contractului de leasing este utilizat exclusiv pentru realizarea obiectivului proiectului şi respectă prevederile din contractul/ordinul de finanţare; … b) utilizatorul de leasing este beneficiarul proiectului; … c) rata de leasing plătită de utilizator este aferentă contractului de leasing şi este justificată de documente contabile; … d) valoarea maximă eligibilă nu depăşeşte valoarea de piaţă a bunului care face obiectul contractului de leasing; … e) rata de leasing este eligibilă doar pentru perioada de finanţare a operaţiunii. … (3) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. b) sunt eligibile dacă sunt în sarcina utilizatorului, conform contractului de leasing. … (4) Cheltuielile accesorii care intervin într-un contract de leasing, precum asigurări (cu excepţia RCA), comisioane, dobânzi, taxe şi alte asemenea cheltuieli, nu sunt eligibile. … (5) Utilizatorul leasingului trebuie să fie în măsură să dovedească faptul că leasingul a fost metoda cea mai rentabilă pentru a obţine folosinţa bunului. … ––––-Art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011. +
Articolul 6Cheltuielile aferente salariilor şi orelor suplimentare pentru personalul având atribuţii în implementarea proiectului/programului se decontează conform ordinului/dispoziţiei/contractului de muncă şi proporţional cu procentul prevăzut în fişa postului şi fişa de pontaj.–––––Art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011. +
Articolul 7(1) În cazul personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, nivelul cheltuielilor eligibile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă, se stabileşte conform Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, cu modificările şi completările ulterioare. … (2) Cheltuielile cu deplasarea, mai puţin diurna, sunt eligibile şi pentru experţii solicitaţi de beneficiari în contextul implementării proiectului. … ––––-Alin. (2) al art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011.(3) Cheltuielile cu deplasarea în ţară sau în străinătate sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea deplasărilor în scopul proiectului, pentru decontare aplicându-se Hotărârea Guvernului nr. 1.860/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările şi completările ulterioare. … +
Articolul 8Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile în conformitate cu regulile stabilite de Autoritatea de management, denumită în continuare AM, în Ghidul solicitantului şi în Manualul de implementare, pe baza costurilor reale cuprinse în documente justificative, în limita a maximum 20% din costurile directe eligibile ale proiectului.––––Art. 8 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011. +
Articolul 9(1) Cheltuielile de tip Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) eligibile în cadrul PO DCA sunt cheltuielile pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar necesare implementării proiectelor. … (2) Cheltuielile prevăzute la alin. (1) sunt eligibile în procentul stabilit de AM în Ghidul solicitantului şi/sau în documentul-cadru de implementare. … +
Articolul 10Cheltuielile efectuate de beneficiar în conformitate cu prevederile art. 1 nu vor fi autorizate de AM ca fiind eligibile, în condiţiile în care acestea reprezintă costuri suplimentare generate de existenţa unor deficienţe grave ale sistemelor de management şi control stabilite la nivelul beneficiarului în vederea implementării proiectului. +
Articolul 11(1) Se aprobă Lista cheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1 şi 2 ale Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative", prevăzută în anexa nr. 1, şi Lista cheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3 a Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative", prevăzută în anexa nr. 2. … (2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. … +
Articolul 12Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 13La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 453/1.407/2008 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative 2007-2013”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 15 mai 2008.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Liviu Nicolae Dragnea
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea +
Anexa 1LISTAcheltuielilor eligibile în cadrul axelor prioritare 1şi 2 ale Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţiiadministrative"1. Cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză:a) cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză tehnică, administrativă, financiar-contabilă, fiscală, de management, precum şi consultanţă şi asistenţă juridică privind desfăşurarea activităţilor proiectului; … b) cheltuieli pentru servicii de consultanţă şi expertiză aferente dezvoltării, implementării şi/sau certificării/recertificării de sisteme; … c) cheltuieli pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii; … d) cheltuieli pentru servicii/studii de evaluare, cercetare, certificare şi recertificare, inclusiv audituri de sistem; … e) cheltuieli cu studii şi/sau analize solicitate de Autoritatea de management (AM) în scopul acordării asistenţei financiare nerambursabile; … f) onorarii (consultanţi, lectori, experţi, formatori etc.); … g) cheltuieli cu servicii de sondaje de opinie şi cercetare de piaţă; … h) cheltuieli pentru servicii de consultanţă şi expertiză aferente obţinerii finanţării nerambursabile. … 2. Cheltuieli de personal:a) cheltuieli de salarizare (salarii) şi contribuţii salariale aferente suportate de către angajator şi angajat, pentru personalul angajat în cadrul instituţiei/structurii care beneficiază de fondurile structurale sau în cadrul instituţiei/structurii partenere ca funcţionari publici ori personal contractual cu normă întreagă sau parţială de lucru, având atribuţii privind implementarea proiectului finanţat prin Programul operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA); … b) cheltuieli aferente orelor suplimentare efectuate în scopul implementării proiectului, conform fişei de pontaj, şi contribuţiile aferente suportate de către angajator şi angajat, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale în vigoare. … 3. Cheltuieli cu deplasarea:a) cheltuieli pentru cazare; … b) cheltuieli cu diurna; … c) cheltuieli pentru transportul persoanelor (inclusiv taxele aferente); … d) cheltuieli cu transportul de materiale, mobilier şi echipamente (inclusiv taxele aferente). … 4. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat:– cheltuieli cu servicii de traducere şi interpretariat aferente activităţilor realizate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.5. Cheltuieli aferente tipăririi şi multiplicării de materiale:– cheltuieli cu tipărirea, multiplicarea şi distribuţia de materiale efectuate în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.6. Cheltuieli pentru închirieri şi leasing:a) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru managementul proiectului finanţat; … b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului finanţat; … c) cheltuieli cu închirierea de echipamente; … d) cheltuieli pentru închirierea de servicii de transport; … e) cheltuieli pentru închirierea de mijloace de transport; … f) cheltuieli pentru închirierea de mobilier (diverse bunuri); … g) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport. … 7. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabile:– cheltuieli cu achiziţia de consumabile aferente activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului.8. Cheltuieli generale de administraţie (conform definiţiei din Hotărârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificările şi completările ulterioare):a) cheltuieli cu servicii de comunicaţii (telefoane, fax, internet, servicii poştale şi de curierat, acces la baze de date); … b) cheltuieli cu plata utilităţilor (energie electrică, apă, canalizare, salubritate, energie termică, gaze naturale); … c) cheltuieli de arhivare şi securizare documente/informaţii; … d) cheltuieli cu servicii de pază; … e) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere curentă a sediului; … f) cheltuieli pentru servicii de întreţinere şi reparaţii echipamente şi mijloace de transport; … g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor şi a lubrifianţilor pentru mijloacele de transport. … 9. Cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:a) cheltuieli cu achiziţia de mobilier, aparatură birotică, telefoane (fixe şi mobile) şi alte obiecte de inventar; … b) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale; … c) cheltuieli cu achiziţia de echipamente de calcul şi echipamente periferice de calcul. … 10. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:a) cheltuieli cu achiziţia de aplicaţii informatice; … b) cheltuieli cu achiziţia de licenţe; … c) cheltuieli cu achiziţia de brevete; … d) cheltuieli cu achiziţia de mărci; … e) cheltuieli cu achiziţia de know-how. … 11. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:a) instalare, întreţinere şi reparare de echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii, necesare desfăşurării proiectului; … b) întreţinere, actualizare şi dezvoltare de aplicaţii informatice; … c) cheltuieli pentru cablare reţea internă. … 12. Taxe:a) taxe de certificare/recertificare; … b) taxe de evaluare/acreditare/programe universitare; … c) taxe de eliberare a certificatelor; … d) taxe notariale. … 13. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publică:– cheltuieli aferente pregătirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie publică, organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.14. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006].15. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru activităţi de conştientizare:a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare; … b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare; … c) cheltuieli cu conceperea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului; … d) cheltuieli cu producţia, tipărirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale; … e) cheltuieli cu închirierea spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare; … f) cheltuieli pentru publicitate în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare); … g) cheltuieli pentru servicii de monitorizare media. … 16. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente pe durata de derulare a proiectului:a) cheltuieli cu abonamente la publicaţii de specialitate; … b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/sau electronic. … 17. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de audit:– cheltuieli cu auditul extern al proiectului.18. Abrogat.––––Pct. 18 al anexei 1 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011.19. Cheltuieli pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale. +
Anexa 2LISTAcheltuielilor eligibile în cadrul axei prioritare 3 aProgramului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative"1. Cheltuieli de personal1.1. Cheltuieli de salarizare şi cheltuieli aferente orelor suplimentare, conform fişei de pontaj, efectuate în scopul implementării programului operaţional, precum şi contribuţiile salariale aferente suportate de către angajator şi angajat, pentru personalul angajat în cadrul Autorităţii de management (AM), acordate în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare.––––Pct. 1.1. al anexei 2 a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 490 din 12 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 1 octombrie 2015.1.2. Cheltuieli cu deplasareaCheltuieli cu cazarea, transportul şi diurna efectuate de personalul din cadrul AM, personalul din alte direcţii ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) necesar în gestionarea PO DCA şi personalul din alte direcţii ale MDRAP care asigură activităţi-suport necesare gestionării PO DCA, cu ocazia deplasărilor realizate în scopul gestionării programului operaţional.––––Pct. 1.2. al anexei 2 a fost modificat de art. II din ORDINUL nr. 490 din 12 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 1 octombrie 2015, prin înlocuirea unei sintagme.2. Cheltuieli pentru prestarea de servicii2.1. Cheltuieli pentru consultanţă şi expertiză:a) cheltuieli privind asigurarea expertizei tehnice, administrative, financiare, fiscale, juridice, de management privind desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul Programului operaţional "Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA); … b) cheltuieli privind dezvoltarea/revizuirea unor manuale, proceduri şi ghiduri necesare pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA; … c) cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de evaluare a PO DCA, a implementării planului de comunicare şi a impactului acţiunilor de informare şi publicitate; … d) cheltuieli cu pregătirea/revizuirea unor documente strategice din domeniul dezvoltării capacităţii administrative; … e) cheltuieli privind efectuarea unor studii în conformitate cu obiectivele PO DCA; … f) cheltuieli privind serviciile de evaluare a operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA; … g) cheltuieli pentru servicii aferente dezvoltării, implementării şi/sau certificării/recertificării de sisteme. … 2.2. Cheltuieli pentru traduceri şi interpretariat necesare pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA2.3. Cheltuieli aferente tipăririi şi multiplicării de materiale necesare pentru desfăşurarea activităţilor referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.2.4. Cheltuieli pentru servicii informatice şi de comunicaţii:a) cheltuieli pentru instalare, întreţinere şi reparare echipamente audiovideo, echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi instalaţii; … b) cheltuieli pentru întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice. … 2.5. Cheltuieli aferente procedurilor de achiziţie publicăCheltuieli aferente pregătirii/revizuirii documentaţiei referitoare la procedura de achiziţie publică, organizării şi derulării procedurilor de achiziţii publice, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul proiectelor finanţate prin PO DCA.2.6. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru proiect [conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.828/2006]2.7. Cheltuieli pentru informare, comunicare şi publicitate pentru program:a) cheltuieli cu elaborarea, producţia, tehnoredactarea, tipărirea/multiplicarea materialelor publicitare şi de informare; … b) cheltuieli cu difuzarea materialelor publicitare şi de informare; … c) cheltuieli cu conceperea, întreţinerea, dezvoltarea/adaptarea de pagini web a AM DCA, achiziţia, înregistrarea şi închirierea domeniului; … d) cheltuieli cu producţia, tipărirea/multiplicarea, inscripţionarea şi distribuţia de materiale promoţionale; … e) cheltuieli privind închirierea spaţiului de antenă privind organizarea de evenimente, conferinţe, ateliere de lucru, inclusiv campanii de mediatizare şi conştientizare; … f) cheltuieli privind publicitatea în mass-media (elaborare, producţie şi difuzare); … g) cheltuieli cu servicii de monitorizare media; … h) cheltuieli de consultanţă necesare pentru desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA (activităţi de relaţii publice). … 2.8. Cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii în format tipărit şi/sau electronic şi abonamente pentru obiectul de activitate al beneficiarului:a) cheltuieli cu achiziţia de abonamente la publicaţii de specialitate; … b) cheltuieli cu achiziţionarea de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru desfăşurarea activităţii AM DCA, în format tipărit şi/sau electronic; … c) cheltuieli privind cotizaţiile pentru participarea AM DCA la asociaţii. … 2.9. Cheltuieli privind achiziţionarea serviciilor de auditCheltuieli privind serviciile de audit al operaţiunilor finanţate în cadrul PO DCA.2.10. Cheltuieli pentru organizarea şi/sau participarea la evenimente de genul conferinţe, seminare, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale:a) cheltuieli pentru organizarea de evenimente de genul conferinţe, seminare, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale, reuniuni ale Comitetului de monitorizare, pentru personalul AM, personalul din alte direcţii ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice implicat în gestionarea PO DCA sau care asigură activităţi-suport în gestionarea PO DCA, pentru membrii Comitetului de monitorizare a PO DCA, beneficiarii şi potenţialii beneficiari ai PO DCA şi pentru publicul larg; … b) cheltuieli pentru participarea la evenimente de genul conferinţe, seminare, ateliere de lucru, reuniuni de lucru, cursuri de instruire, activităţi transnaţionale pentru personalul AM, personalul din alte direcţii ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice implicat în gestionarea PO DCA sau care asigură activităţi-suport în gestionarea PO DCA. … ––––Pct. 2.10. al anexei 2 a fost modificat de art. I din ORDINUL nr. 490 din 12 august 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 1 octombrie 2015.2.11. TaxeTaxe notariale pentru legalizarea unor documente referitoare la managementul, monitorizarea, implementarea şi controlul PO DCA.3. Cheltuieli cu achiziţia de active fixe, obiecte de inventar, furnituri de birou, materiale consumabile3.1. Cheltuieli pentru dotări care pot intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar:a) cheltuieli privind achiziţia mobilierului de birou, a dotărilor de birou şi a altor obiecte de inventar pentru uzul personalului din cadrul AM PO DCA; … b) cheltuieli privind achiziţia de echipamente informatice, de comunicaţii, periferice de calcul şi cablare reţea internă pentru uzul personalului din cadrul AM PO DCA; … c) cheltuieli privind achiziţia echipamentelor audio-video necesare pentru desfăşurarea activităţilor de informare şi publicitate referitoare la PO DCA; … d) cheltuieli pentru achiziţia de instalaţii şi aparatură necesară bunei desfăşurări a activităţii AM PO DCA. … ––––-Pct. 3.1. al anexei 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011.3.3. Cheltuieli cu achiziţia de materiale consumabileCheltuieli cu achiziţia de consumabile aferente activităţilor desfăşurate în cadrul programului.4. cheltuieli generale de administraţie (eligibile în cadrul proiectelor privind în exclusivitate funcţionarea AM):a) cheltuieli privind utilităţile (energie electrică şi termică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale); … b) cheltuieli privind serviciile de comunicaţie (telefon, fax, servicii poştale, curierat rapid, servicii internet); … c) cheltuieli cu servicii de pază; … d) cheltuieli cu achiziţionarea materialelor şi serviciilor de întreţinere a sediului şi a dotărilor (mobilierului); … e) cheltuieli cu arhivarea şi securizarea documentelor/ informaţiilor referitoare la managementul, implementarea, monitorizarea şi controlul PO DCA; … f) cheltuieli cu servicii de întreţinere şi reparaţii ale mijloacelor de transport; … g) cheltuieli cu achiziţionarea carburanţilor, lubrifianţilor şi consumabilelor pentru mijloacele de transport. … ––––-Pct. 4 al anexei 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 10 din 12 ianuarie 2011 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 197 din 22 martie 2011.5. Cheltuieli pentru închirieri şi leasinga) cheltuieli cu închirierea de sedii pentru AM; … b) cheltuieli cu închirierea de spaţii pentru desfăşurarea diverselor activităţi specifice proiectului finanţat; … c) cheltuieli cu închirierea de echipamente; … d) cheltuieli pentru închiriere transport (servicii şi mijloace); … e) cheltuieli pentru închiriere mobilier (diverse bunuri); … f) cheltuieli cu ratele de leasing pentru mijloace de transport. … ––