ORDIN nr. 69 din 28 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 214 din 1 aprilie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 516 12/04/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 631 16/11/2001
ActulREFERIRE LAHG 24 04/01/2001
ActulREFERIRE LAOG 107 30/07/1999
ART. 3REFERIRE LAHG 238 08/02/2001 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 631 16/11/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOG 107 30/07/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 516 12/04/2005

pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice



În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului,în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001,având în vedere propunerile Asociaţiei Naţionale a Agentiilor de Turism,ministrul turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Se aprobă contractul-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(2) Agenţii economici care comercializează pachete de servicii turistice au obligaţia sa încheie contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice cu turistii, conform modelului prevăzut în anexa la prezentul ordin, fără sa introducă alte clauze care să defavorizeze turistii.
 + 
Articolul 2(1) În contractul încheiat între agenţia de turism vanzatoare şi agenţia de turism organizatoare a pachetului de servicii turistice este obligatoriu să fie prevăzută o clauza prin care să se stabilească răspunderea agenţiei organizatoare faţă de agenţia vanzatoare cu privire la buna executare a pachetului de servicii turistice.(2) În temeiul clauzei prevăzute la alin. (1), agenţia de turism vanzatoare are dreptul sa cheme în garanţie agenţia de turism organizatoare pentru plata despăgubirilor solicitate de turist, ca urmare a neexecutării obligaţiilor contractuale din vina organizatorului.
 + 
Articolul 3(1) Nerespectarea prevederilor prezentului ordin se sancţionează cu suspendarea licenţei de turism potrivit art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 238/2001 privind condiţiile de acordare a licenţei şi brevetului de turism, cu modificările ulterioare.(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de personalul de specialitate din cadrul Direcţiei generale de autorizare şi control.p. Ministrul turismului,Nicu Rădulescu,secretar de statBucureşti, 28 ianuarie 2003.Nr. 69.
 + 
AnexăCONTRACTde comercializare a pachetelor de servicii turisticeNr. ….. din ………..Părţile contractanteSocietatea Comercială …………………………….., cu sediul în ……………….., str. …………….. nr. …., cod unic de înregistrare ………….., titulara a Licenţei de turism nr. ……., pentru Agenţia de turism ………………., cu sediul în …………., str. …………….. nr. …., reprezentată prin ………………., în calitate de …………….., denumita în continuare Agenţia,şiTuristul/Reprezentantul turistuluiDomnul/Doamna ………………………….., domiciliat/domiciliata în …………………………….., telefon ………………….., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ……….. nr. …….., eliberat/eliberata de ……………. la data ………..,au convenit încheierea prezentului contract, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001.I. Dispoziţii generale1. Pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract a fost organizat de Societatea Comercială …………….., cu sediul în …………………, str. ……………… nr. …, cod unic de înregistrare …………………………., titulara a Agenţiei de turism ………………………., cu sediul în …………………, str. ……………… nr. …., cu Licenta de turism nr. …………, care garantează buna executare a acestuia în baza contractului încheiat cu Agenţia.2. Agenţia comercializează pachete de servicii turistice în următoarele variante:a) servicii turistice la cererea clientului, care se referă la programele organizate în mod special, ca urmare a solicitărilor turistilor, denumite în continuare servicii la cerere;b) servicii turistice preorganizate de agenţia de turism şi puse la dispoziţie clientului prin materiale de prezentare de tipul: cataloage, broşuri, pliante şi alte oferte letrice, denumite în continuare servicii din oferta standard;c) servicii turistice interne, comercializate pe bază de vouchere de servicii turistice interne sau bilete de odihnă şi/sau de tratament, denumite în continuare bilete de odihnă şi/sau de tratament. Aceste servicii reprezintă un caz particular al serviciilor turistice din oferta standard.Prezentul contract deţine prevederi comune celor trei variante de servicii turistice, precum şi prevederi specifice fiecăreia dintre ele.3. Bonul de comanda, confirmarea de servicii, biletul de odihnă şi/sau de tratament, precum şi oferta standard a agenţiei de turism expusă în materialele de prezentare fac parte integrantă din prezentul contract. Modelul bonului de comanda este prevăzut în anexa la prezentul contract.II. Apariţia raporturilor contractuale1. În cazul serviciilor la cerere şi al ofertei standard, acest contract se considera încheiat în momentul în care turistul a primit confirmarea scrisă a solicitării sale.2. În cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, contractul se considera încheiat o dată cu plata integrală a preţului pachetului de servicii turistice sau a avansului convenit.III. Obiectul contractului1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a uneia dintre variantele de servicii turistice prevăzute la cap. I, în schimbul plăţii preţului.2. Caracteristicile serviciilor turistice la care se obliga Agenţia se afla descrise în materialele de prezentare (cataloage, broşuri, pliante, oferte letrice), în cazul ofertei standard şi a biletelor de odihnă şi/sau de tratament, sau în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor la cerere.3. Orice alte servicii turistice neînscrise în materialele de prezentare sau în confirmarea de servicii nu fac obiectul prezentului contract şi nu atrag răspunderea Agenţiei.IV. Preţul1. Preţul contractului este …… şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A.2. Preţul este publicat în cadrul ofertei standard a Agenţiei pentru serviciile din oferta standard şi pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament sau este înscris în confirmarea de servicii, în cazul serviciilor la cerere.3. Preţul contractului poate fi modificat, în sensul majorării sau micsorarii, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variatiilor:a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;b) redevenţelor şi taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist;c) cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.4. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în nici un caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.5. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia contractul fără nici o obligaţie faţă de Agenţie, aceasta din urma având obligaţia de a rambursa imediat turistului toate sumele aferente călătoriei turistice plătite de acesta, inclusiv comisionul.V. Modalităţi de platăModalităţile de plată a preţului contractului sunt:1. Avansul se plăteşte după cum urmează:a) în cazul serviciilor la cerere şi a celor din oferta standard, reprezintă …..% din preţul contractului, astfel cum este prevăzut în bonul de comanda;b) în cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, reprezintă minimum 10% din preţul contractului.Avansul este reţinut de Agenţie cu titlu de penalităţi, în situaţia în care turistul renunţa la contract din vina sa.În cazul în care conţinutul confirmării de servicii diferă de la cel al bonului de comanda, Agenţia va restitui imediat contravaloarea avansului încasat.2. Plata finala a pachetului de servicii se face conform eşalonării prevăzute în bonul de comanda, în cazul serviciilor la cerere şi al serviciilor din oferta standard.3. În cazul serviciilor comercializate pe bază de bilete de odihnă şi/sau de tratament, Agenţia aplica sistemul de vânzare în rate, în baza acordului cu turistul.VI. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei1. În cazul în care Agenţia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia sa informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.2. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importanţa din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau agenţia de turism organizatoare constata că nu le va putea realiza, Agenţia este obligată:a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice, fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;b) sa restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le accepta din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.3. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, inclusiv în situaţia în care aceste obligaţii trebuiau îndeplinite de către o alta agenţie de turism sau de către alţi prestatori de servicii, cu excepţia următoarelor cazuri:a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forta majoră.În situaţia în care neexecutarea obligaţiilor contractuale se datorează agenţiei de turism organizatoare, Agenţia are dreptul sa cheme în garanţie agenţia de turism organizatoare pentru plata despăgubirilor datorate turistului.4. Agenţia are obligaţia sa furnizeze în scris turistului, în termen de …… zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract;b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentantei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie; în cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu exista, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenta sau de orice alta informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;c) pentru călătoriile minorilor neinsotiti de părinţi, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazarii copilului;d) posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenţa, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare ori de boala.VII. Drepturile şi obligaţiile turistului1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistica, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile prevăzute în pachetul de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunta Agenţia.Turistul care cedează pachetul sau de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedari.2. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.3.1. Turistul este obligat sa comunice Agenţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. VI pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:a) rezilierea contractului fără plata penalitatilor; saub) acceptarea noilor condiţii ale contractului.3.2. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistica înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:a) sa accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta sau superioară, propus de Agenţie;b) sa accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediata a diferenţei de preţ;c) sa i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.3.3. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:a) anularea s-a făcut datorită nerealizarii numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat turistul în scris, în termenul menţionat în contract, termen care nu poate fi mai mic de 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;b) anularea s-a datorat unui caz de forta majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invoca şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervarile);c) anularea s-a făcut din vina turistului.4. Turistul are dreptul sa rezilieze în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea îi este imputabilă, este obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, cu excepţia cazurilor de forta majoră definite conform legii.Dacă turistul, după achitarea şi confirmarea serviciilor, solicita schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalitatilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.5. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuza să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectiva fac cheltuieli de orice natura cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.6. În cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, turistul are obligaţia de a respecta programul de acordare a serviciilor în România, respectiv: în staţiunile de pe litoral cazarea se face la ora 18,00 a zilei de intrare şi se termina la ora 12,00 a zilei înscrise pe biletul de odihnă şi/sau de tratament; în staţiunile din ţara, altele decât cele de pe litoral, cazarea se face începând cu ora 12,00 a zilei de intrare şi se termina cel târziu la ora 12,00 a zilei următoare celei înscrise pe bilet.7. Turistul este obligat sa achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubrizare, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie.8. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate, precum şi documentul de călătorie eliberat (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament) în vederea acordării serviciilor turistice, sa păstreze integritatea bunurilor din unităţile de cazare, alimentaţie publică, mijloace de transport, în caz contrar urmând sa suporte contravaloarea pagubelor produse.VIII. AsigurăriTuristul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate şi/sau de faliment al Agenţiei la Societatea de Asigurare …………………., cu sediul în localitatea ……………, str. ………………. nr. ….., sectorul ………., telefon ……………. .Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:1. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligaţia de a anunta imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În aceasta situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achită imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.2. În cazul în care turistul solicita de la Agenţie contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia sa păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.3. Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la cap. X pct. 2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.6. Documentele justificative constau în:a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;b) confirmările de primire precizate la pct. 2, 3 şi 5 din prezentul capitol;c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte documente justificative.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum şi sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor cap. IX pct. 2.8. Din despăgubire se scade fransiza menţionată pe poliţa de asigurare.9. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.10. În cazul în care după plata despăgubirii Agenţia plăteşte debitul către turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.IX. Renunţări, penalizări, despăgubiri1. În cazul în care turistul renunţa din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, în cazul serviciilor la cerere sau al ofertei standard, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:a) …..% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;b) …..% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;c) …..% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program.2. În cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, pentru retragerea din vina turistului se aplică următoarele penalizări:a) dacă cererea de restituire se depune în orice moment după achitarea avansului şi până cel târziu cu 15 zile înainte de începerea sejurului, penalizarea este egala cu contravaloarea comisionului Agenţiei cu T.V.A. aferentă;b) dacă cererea de restituire se depune într-un interval mai mic de 15 zile înainte de data începerii sejurului sau dacă turistul nu se prezintă în staţiune la data înscrisă în bilet, penalizarea va fi de 100% din preţ ori din valoarea încasată până la acea data de Agenţie;c) pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi stampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.3. În cazul în care o ambasada refuza sa acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor retine toate taxele achitate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.4. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că nu are actele în regula sau dacă este întors de la granita de către poliţia de frontieră.5. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia la care a achitat serviciile. În caz contrar cererea de renunţare nu este luată în considerare.6. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract, despăgubiri ce nu pot depăşi de doua ori preţul pachetului de servicii turistice prevăzut în contract. Agenţia este răspunzătoare până la acoperirea integrală a prejudiciului în cazul în care este responsabilă de ranirea sau decesul turistului ca urmare a acţiunilor ori a neglijentei sale.X. Reclamaţii1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris, clar şi explicit cu privire la deficientele constatate la faţa locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât Agenţiei, cat şi prestatorului de servicii (conducerii hotelului, restaurantului).2. Atât Agenţia, cat şi prestatorul de servicii vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va depune la sediul Agenţiei o reclamaţie în scris, în termen de maximum …….. zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenţia urmând ca în termen de ……… zile calendaristice sa comunice turistului despăgubirile care i se cuvin în condiţiile prezentului contract.XI. Dispoziţii finalePrezentul contract a fost încheiat în doua exemplare, câte unul pentru fiecare parte.Agenţie,                                                  Turist,(numele, prenumele şi ştampila)            (numele şi prenumele) + 
Anexa ––-la contract––––Antetul agenţiei de turism

             
  BON DE COMANDĂ Nr. _________ data __________ CONFIRMARE DE SERVICII
  Subsemnaţii,  
  Numele/Prenumele (exact ca în paşaport) Adult/ copil (A/C) Vârsta/Data naşterii copilului Nr. Paşaport Nr. ________________________
  Data _______________________
  Turist reprezentant
          Nume/prenume _______________ ____________________________
         
         
          Adresa _____________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________
         
         
         
          Telefon ____________________
          Data acceptului ____________
          Semnătura __________________
  SOLICITĂM URMĂTOARELE SERVICII ACCEPTĂM URMĂTOARELE SERVICII
  TIPUL SERVICIILOR SERVICII SOLICITATE SERVICII CONFIRMATE
  1. destinaţia (ruta)
  2. perioada
  – individuali – intrare/ieşire (nr. nopţi cazare) In ___ out ___ nr. nopţi ___ In ___ out ___ nr. nopţi ___
  – grup – dată plecare/dată întoarcere ______________/____________ _____________/______________
  3. nr. persoane – total, din care
  – adulţi    
  – copii    
  4. unitate de cazare
  – tip, (hotel, vilă, motel, etc), denumire/categorie, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire    
  – adresă    
  5. unitate de alimentaţie pt. turism:
  – tip (restaurant, cantină, etc.), denumire/categorie    
  – adresă    
  – conţinut servicii masă (pensiune completă, demipensiune, mic dejun, totul inclus, etc)    
  6. transferuri/ore de preluare – predare
  7. transport
  – tip, categorie, caracteristici mijl. de transport    
  – dată/oră plecare, locul de plecare    
  – dată/oră sosire, locul de sosire    
  – rută    
  8. program turistic
  – excursii, vizite, servicii suplimentare incluse în pachetul de servicii    
  9. informaţii generale privind
  – regimul paşapoartelor şi al vizelor;    
  – formalităţi de sănătate necesare călătoriei, asigurări medicale obligatorii;    
  – asistenţă viză sau condiţii speciale de intrare în ţara de destinaţie    
  10. solicitări speciale ale turiştilor
  11. buget alocat călătoriei/preţ confirmat de agenţie    
  – alte taxe neincluse în preţ    
  12. eşalonare plăţi
  – avans/termen;    
  – rest de plată/termen;    
  – modalitate de plată    
  13. informaţii şi telefoane de contact la destinaţie
  – partener local: nume/adresă/tel, fax/persoană de contact;    
  – telefon de urgenţă la agenţie    
  14. alte informaţii
  – asigurări facultative;    
  – nr. minim de persoane necesar pt. efectuarea programului;    
  – data limită de anunţare a turistului privind anularea călătoriei (min. 15 zile înainte)    

În cazul în care turistul nu primeşte confirmarea scrisă a rezervarii încel mult 60 zile de la data semnării bonului de comanda, se considera cavoiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediata a sumelorplătite (inclusiv comisionul agenţiei).Turist reprezentant ______________________ declar pe proprie răspundere careprezint cu puteri depline în condiţiile prezentului contract toţi turistiiînscrişi în bonul de comanda şi semnez prezentul atât în numele meu cît şi înnumele acestora. Am primit un exemplar din contract.SEMNATURA TURISTULUI________________SEMNATURA AGENTULUI DE TURISM__________________ + 
Anexă––-la Bonul de comanda––––––-nr. ….. data ………..–––––––––A. Informaţii suplimentare înainte de plecare:● Ruta/orar/escale _____________________________________________________________________________________________________________________________● Locul de plecare/ora___________________ locul de sosire/ora● Locul ocupat în mijlocul detransport ________________________________● Telefon de urgenta_______________● Reprezentanta locală a organizatorului/tel/fax________________________________________________________________________________________________● Informaţii necesare minorilor participanţi la programme turistice_____________________________________________________________________________Data_______________ Am primit un exemplar din(min 2 zile înainte de începerea informaţiile suplimentareprogramului) Turist reprezentant________Semnatura__________________B. Modificări faţă de programul turistic iniţial______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Data la care a fost Turist reprezentant____________informat turistul________________ Semnatura______________________(minim 15 zile înainteaînceperii programului)Data la care turistul aacceptat sau nu modificările _______ DA_______NU_________(minim 5 zile înaintea plecării) Semnatura___________C. Cesionarea contractuluiTuristul cedant______________solicit cedarea prezentului contractTuristul cesionar____________solicit cesiunea prezentului contractCosturi de cesiune___________________Acceptam plata costurilor de cesiune astfel:Turistul cedant______ % adică___________ semnatura_______Turistul cesionar ___ % adică___________ semnatura_______Semnatura agentului de turism_____________Data cesiunii________________________–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x