ORDIN nr. 69 din 27 ianuarie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 675 din 28 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 409 23/03/2004
ActulREFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ActulREFERIRE LALEGE 292 15/05/2002
ActulREFERIRE LALEGE 290 15/05/2002
ActulREFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 24
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 21
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ANEXA 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 21
ANEXA 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 21
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ANEXA 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 21
ANEXA 2REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2005, întocmite de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare care funcţionează sub coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale



În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată şi modificată prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, şi ale Legii nr. 292/2002 privind stabilirea modalitatii de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli întocmite de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare,în baza prevederilor Legii nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisesti”, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1) Se aprobă bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2005, întocmite de institutele naţionale de cercetare-dezvoltare care funcţionează sub coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale:– Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului – ICPA Bucureşti;– Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în Horticultura Stefanesti – Arges.(2) Bugetele de venituri şi cheltuieli întocmite de institutele naţionale sunt prezentate în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2(1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetele de venituri şi cheltuieli prevăzute la art. 1 reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăşite decât în cazuri justificate şi numai cu aprobarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(2) În cazul în care în execuţie se înregistrează depăşiri sau nerealizari de venituri aprobate, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare vor efectua cheltuieli în limita veniturilor realizate şi cu încadrarea în indicatorii de eficienta aprobaţi.
 + 
Articolul 3Direcţia generală buget-finanţe va comunică bugetele de venituri şi cheltuieli institutelor sus-menţionate, pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor acestora.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii,pădurilor şi dezvoltării rurale,Gheorghe FluturBucureşti, 27 ianuarie 2005.Nr. 69.
 + 
Anexa 1MINISTERUL AGRICULTURII PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALEINSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTAREPENTRU PEDOLOGIE, AGROCHIMIE ŞI PROTECŢIA MEDIULUI – ICPA BucureştiBUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIPE ANUL 2005

   
  – mii lei –
           
  INDICATORI Nr. rd. Preliminat/ Realizat an 2004 Prevederi an 2005 %
  A 0 1 2 3
           
  I. VENITURI TOTALE, din care: 01 35,432,169 38,975,385 10
  1. VENITURI DIN EXPLOATARE din care 02 35,397,134 38,936,847 10
  a) Venituri din activitatea de bază*) 03 35,397,134 38,936,847 10
  b) Venituri din alte activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare 04 0 0  
  2. VENITURI FINANCIARE 05 35,035 38,538 10
  3. VENITURI EXTRAORDINARE 06 0 0  
  II. CHELTUIELI TOTALE, din care: 07 35,294,384 38,842,970 10
  1. Cheltuieli de exploatare, total, din care: 08 35,259,858 38,804,992 10
  a) Cheltuieli materiale 09 5,297,079 5,826,786 10
  b) Cheltuieli de personal, din care: 10 18,595,907 19,987,850 7
  – cheltuieli cu salariile 11 12,261,748 13,120,070 7
  – contribuţii pentru asigurări sociale de stat 12 2,697,584 2,807,136 4
  – contribuţii pentru asigurările de şomaj 13 367,852 382,791 4
  – contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate 14 858,322 918,405 7
  – contribuţii pentru asigurările de accidente de muncă şi boli profesionale 15 61,308 175,446 186
  – alte cheltuieli de personal, din care: 16 2,349,093 2,584,002 10
  – deplasări, detaşări 17 787,100 865,810 10
  – tichete de masă 18 1,561,993 1,718,192 10
  c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea şi provizioanele 19 1,958,000 2,353,800 20
  d) Cheltuieli de protocol 20 100,000 110,000 10
  e) Cheltuieli de reclamă şi publicitate 21      
  f) Cheltuieli cu sponsorizarea 22      
  g) Cheltuieli prevăzute de art. 21 (3) litera c) din Legea nr. 571/2003 privindCodul fiscal 23 500,000 550,000 10
  h) Alte cheltuieli 24 8,808,872 9,976,556 13
  2. Cheltuieli financiare, din care: 25 34,526 37,978 10
  – cheltuieli privind dobânzile 26 0    
  – alte cheltuieli financiare 27 34,526 37,978 10
  3. Cheltuieli extraordinare 28 0    
  III. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 29 137,785 132,415 -4
  IV. ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT LEGII 30      
  V. IMPOZITUL PE PROFIT 31 59,446 65,543 10
  VI. REZULTATUL NET (profit/pierdere) 32 78,339 66,872 -15
  VII. ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENŢI 33 0 0  
  VIII. PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENŢI 34 78339 92098 18
  (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin legea nr. 324/2003), din care:        
  a) pentru cointeresarea personalului angajat în activitatea de cercetare-dezvoltare 35 15667 18419 18
  b) pentru finanţarea dezvoltării institutului, în conformitate cu planul de investiţii şi dotări ale acestuia, aprobat de organul administraţiei centrale coordonatoare 36 41336 46049 11
  c) pentru desfăşurarea activităţii curente 37 21336 27630 29
  IX. SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR din care: 38 1955826 6155826 3
  1. Surse proprii 39 1955826 1955826 1
  2. Alocaţii de la bugetul de stat pentru investiţii 40      
  3. Credite bancare pentru investiţii 41      
  – interne 42      
  – externe 43      
  4. Alte surse 44   4200000  
  X. CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care: 45 1955826 6155826 3
  1. Investiţii, inclusiv investiţii în curs la finele anului 46 1955826 6155826 3
  2. Rambursarea de rate aferente creditelor pentru investiţii 47 0 0  
  – interne 48      
  – externe 49      
  XI. DATE DE FUNDAMENTARE        
  1. Venituri totale (rd. 1) 50 35432169 38975385 10
  2. Cheltuieli aferente veniturilor totale 51 35294384 38817744 10
  3. Rezultate (+/-) (rd. 50 – rd. 51) 52 137785 157641 14
  4. Număr mediu de personal, total institut, din care: 53 140 145 4
  – număr mediu personal de cercetare-dezvoltare 54 81 86 6
  5. Câştigul mediu lunar pe salariat, total institut**) 55 7907 7907 0
  6. Câştigul mediu lunar pe personal de cercetare-dezvoltare 56 8360 8945 7
  7. Rentabilitatea (rd. 52/51 ▪ 100) 57 0,39 0,41  
  8. Productivitatea muncii pe total personal mii lei/pers. (rd. 02/rd. 53) 58 252836 268529 6
  9. Rata rentabilităţii financiare rd. 34 ▪ 100/capital propriu 59 23,58 27,72  
  10. Plăţi restante 50 8309973 3500000 0.42
  11. Creanţe de încasat 61 7893716 3200000 0.42

–––-Notă *) Veniturile realizate din contractele încheiate cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării/Autoritatea Naţionala pentru Cercetarea Ştiinţifică, inclusiv cele din contracte de finanţare pe programe nucleu, sunt în suma de 16.338.075 mii lei, încheiate până la data de 31.12.2004, iar cele realizate din contracte încheiate cu ordonatorii principali de credite care finanţează programe şi proiecte din planurile sectoriale sunt în suma de 8.169.271 mii lei.Notă **) Câştigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenţa sumelor prevăzute pentru plata indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie, şi drepturile salariale ale directorului general.NOTĂ: În cheltuielile cu salariile pe anul 2004 nu s-au cuprins indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie şi nici drepturile băneşti ale directorului general.NOTĂ: În cheltuielile cu salariile pe anul 2005 s-au cuprins:– suma de 360.360 mii lei reprezentând indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie;– suma de 482.625 mii lei reprezentând drepturile băneşti ale directorului general (salariul de baza plus o estimare de 50% spor de conducere) + 
Anexa 2MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILORŞI DEZVOLTĂRII RURALEINSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE – DEZVOLTAREPENTRU BIOTEHNOLOGII ÎN HORTICULTURASTEFANESTI – ARGESBUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELIPE ANUL 2005

   
  – mii lei –
           
  INDICATORI Nr. rd. Realizat an 2004 Prevederi an 2005 %
  A 0 1 2 3
  I. VENITURI TOTALE, din care: 01 140.389.724 149.000.000 1,06
  1. VENITURI DIN EXPLOATARE din care: 02 140.360.796 148.970.000 1,06
  a) Venituri din activitatea de bază*) 03 11.002.567 13.135.420 1,19
  b) Venituri din alte activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare 04 129.358.229 135.834.580 1,05
  2. VENITURI FINANCIARE 05 28.928 30.000 1,04
  3. VENITURI EXTRAORDINARE 06
  II. CHELTUIELI TOTALE, din care: 07 138.683.992 147.435.500 1,06
  1. Cheltuieli de exploatare, total, din care: 08 135.299.326 144.303.500 1,06
  a) Cheltuieli materiale 09 64.355.748 68.000.000 1,06
  b) Cheltuieli de personal, din care: 10 36.535.817 41.044.938 1,12
  > cheltuieli cu salariile 11 28.461.450 30.450.000 1,07
  > contribuţii pentru asigurări sociale de stat 12 5.469.477 6.851.250 1,25
  > contribuţii pentru asigurările de şomaj 13 641.863 913.500 1,42
  > contribuţii pentru asigurările sociale de sănătate 14 1.591.364 2.131.500 1,34
  > contribuţii pentru asigurările de accidente de muncă şi boli profesionale 15 108.948 418 688 3,84
  > alte cheltuieli de personal, din care: 16 262.715 280.000 1,06
  – deplasări, detaşări 17 262.715 280.000 1,06
  – tichete de masă 18
  c) Cheltuieli de exploatare privind amortizarea şi provizioanele 19 3.318.253 4.000.000 1,20
  d) Cheltuieli de protocol 20 8.123 8.500 1,05
  e) Cheltuieli de reclamă şi publicitate 21 75.000
  f) Cheltuieli cu sponsorizarea 22
  g) Cheltuieli prevăzute la art. 21 (3) litera c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal 23 4.000
  h) Alte cheltuieli 24 31.081.385 31.171.062 1,00
  2. Cheltuieli financiare, din care: 25 3.384.666 3.132.000 0,93
  > cheltuieli privind dobânzile 26 3.353.586 3.100.000 0,92
  > alte cheltuieli financiare 27 31.080 32.000 1,03
  3. Cheltuieli extraordinare 28
  III. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 29 1.705.732 1.564.500 0,92
  IV. ALTE CHELTUIELI DEDUCTIBILE STABILITE POTRIVIT LEGII 30
  V. IMPOZIT PE PROFIT 31 250.320
  VI. REZULTATUL NET (profit/pierdere) 32 1.705.732 1.314.180 0,77
  VII. ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENŢI 33
  VIII. PROFITUL DE REPARTIZAT RĂMAS DUPĂ ACOPERIREA PIERDERILOR CONTABILE DIN ANII PRECEDENŢI (potrivit O.G. nr. 57/2002 aprobată prin Legea nr. 324/2003), din care: 34 1.705.732 1.314.180 0,77
  a) pentru cointeresarea personalului angajat în activitatea de cercetare-dezvoltare 35 262.836
  b) pentru finanţarea dezvoltării institutului, în conformitate cu planul de investiţii şi dotări ale acestuia, aprobat de organul administraţiei centrale coordonator 36 788.508
  c) pentru desfăşurarea activităţii curente 37 1.705.732 262.836 0,15
  IX. SURSE DE FINANŢARE A INVESTIŢIILOR, din care: 38 514.222 6.237.300 12,12
  1. Surse proprii 39 514.222 600.000 1,17
  2. Alocaţii de la bugetul de stat pentru investiţii 40 900.000
  3. Credite bancare pentru investiţii: 41
  > interne 42
  > externe 43
  4. Alte surse – Banca Mondială 44 4.737.300
  X. CHELTUIELI PENTRU INVESTIŢII, din care: 45 514.222 6.237.300 12,13
  1. Investiţii, inclusiv investiţii în curs la finele anului 46 514.222 6.237.300 12,13
  2. Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiţii 47
  > interne 48
  > externe 49
  XI. DATE DE FUNDAMENTARE  
  1. Venituri totale (rd. 01) 50 140.388.981 149.000.000 1,06
  2. Cheltuieli aferente veniturilor totale 51 138.683.249 147.685.820 1,06
  3. Rezultate (+/-)/rd. 50 – rd. 51) 52 1.705.732 1.314.180 0,77
  4. Număr mediu de personal, total institut, din care: 53 252 260 1,03
  > număr mediu de personal, de cercetare-dezvoltare 54 37 42 1,14
  5. Câştigul mediu lunar pe salariat, total institut**) 55 7.110 8.860 1,25
  6. Câştigul mediu lunar pe personal de cercetare-dezvoltare 56 10.063 13.500 1,34
  7. Rentabilitatea (rd. 52/rd. 51 ▪ 100) 57 1,23 0,89
  8. Productivitatea muncii pe total personal mii lei/pers. (rd. 02/rd. 53) 58 556.984 572.962 1,03
  9. Rata rentabilităţii financiare Rd. 34 ▪ 100  ───────────────  Capital propriu 59 1,48 1,83 X
  10. Plăţi restante 60 5.723.942 X X
  11. Creanţe de încasat 61 1.736.928 500.000 0,28

–––-Notă *) Venituri realizate din contractele de cercetare încheiate cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării / Autoritatea Naţionala pentru Cercetare Ştiinţifică, inclusiv cele din contracte de finanţare pe programe nucleu, sunt în suma de 11.692.000 mii lei, încheiate până la data de 30.10.2005, iar cele realizate din contracte încheiate cu ordonatorii principali de credite care finanţează programe şi proiecte din planurile sectoriale sunt în suma de – mii lei.Notă **) Câştigul mediu lunar pe salariat este calculat fără influenţa sumelor prevăzute pentru plata indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie, şi drepturilor salariale ale directorului generalNOTĂ: În cheltuielile cu salariile pe anul 2005 s-au cuprins şi:> suma de 811.620.000 lei reprezentând indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie;> suma de 450.900.000 lei reprezentând drepturile băneşti ale directorului general; –––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x