ORDIN nr. 67 din 9 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 478 din 26 iunie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 301 11/04/2012
ActulREFERIRE LANORMA 11/04/2012 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1REFERIRE LAORDIN 5 25/01/2017 ART. 2
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. 66 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 1 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 301/2012, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul ordin stabilește cadrul necesar elaborării analizei de risc la securitatea fizică a obiectivelor, bunurilor, valorilor și transporturilor speciale din responsabilitatea structurilor Ministerului Afacerilor Interne, denumită în continuare analiză de risc la securitatea fizică.(2)În sensul prezentului ordin sunt în responsabilitatea structurilor Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, obiectivele, bunurile, valorile și transporturile speciale:a)aparținând MAI, astfel cum sunt prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 5/2017 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și a transporturilor speciale aparținând Ministerului Afacerilor Interne;b)la care se asigură paza cu efective de jandarmi, în condițiile art. 6 și 24 din Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (3)Exceptând situațiile în care în cuprinsul prezentului ordin se prevede altfel sau se face referire expresă la termenii „obiectiv“, „valori“ sau „transporturi speciale“, orice trimitere la termenul „bunuri“ se va considera ca făcută și la termenii enumerați. + 
Articolul 2Analiza de risc la securitatea fizică constă în evaluarea amenințărilor și vulnerabilităților la adresa existenței sau integrității bunurilor din responsabilitatea structurilor MAI, realizată în scopul stabilirii nivelului de risc și luării deciziei privind măsurile necesare asigurării pazei acestora. + 
Articolul 3În sensul prezentului ordin, termenii și expresiile utilizate au următorul înțeles:a)amenințare – factor intern sau extern ce are capacitatea de a exploata vulnerabilitatea unei unități prin acte sau fapte ce creează dezechilibre ori instabilități și generează stări de pericol asupra vieții, integrității corporale sau libertății persoanelor ori valorilor deținute;b)vulnerabilitate – caracteristică de ordin fizic-arhitectural și operațional a unei entități, prin care aceasta este expusă distrugerii, agresiunii ori disfuncționalității în fața unei amenințări; c)risc – element incert, dar posibil, cu incidență în procesul activităților desfășurate, ale cărui efecte sunt de natură să afecteze securitatea fizică a bunurilor, să aducă atingere vieții, integrității corporale ori libertății persoanelor;d)nivel de risc – probabilitatea ca una sau mai multe amenințări să se concretizeze, în raport cu vulnerabilitățile identificate, pe de o parte, și măsurile de pază adoptate, pe de altă parte; e)incident de pază – concretizarea unei amenințări, cu evoluție necontrolată, care generează efecte negative asupra unor persoane sau bunuri asigurate cu pază și care necesită o acțiune imediată pentru restabilirea situației anterioare;f)grilă de evaluare – sistem analitic care asigură evaluarea vulnerabilităților și amenințărilor, în raport cu măsurile de pază necesare, permițând încadrarea bunurilor într-un anumit nivel de risc.
 + 
Capitolul IIElemente de bază privind analiza de risc la securitatea fizică + 
Articolul 4(1)Analiza de risc la securitatea fizică se efectuează de către o comisie de evaluare, denumită în continuare comisie, stabilită prin ordin/dispoziție al/a conducătorului unității care asigură paza, cu participarea reprezentantului beneficiarului, după caz. (2)Comisia prevăzută la alin. (1) este formată dintr-un număr impar de membrii, dintre care unul este desemnat președinte.(3)Pentru obiectivele din responsabilitatea Jandarmeriei Române, comisia este formată din:a)președinte – adjunct al directorului general pentru pază/prim adjunct/șef de stat major;b)membri – șef serviciu/șef de stat major batalion de pază/șef birou/ofițer specialist cu atribuții pe linie de pază și comandantul structurii de pază. + 
Articolul 5Datele, informațiile și documentele necesare în activitatea de identificare a amenințărilor și vulnerabilităților se pun la dispoziția comisiei de către reprezentantul beneficiarului de pază. + 
Articolul 6(1)Pentru fiecare bun asigurat sau propus să fie asigurat cu pază se efectuează o singură analiză de risc, la nivelul unității care asigură paza. (2)Prevederile alin. (1) se aplică și pentru tronsoanele conductelor magistrale de transport produse petroliere și instalațiile aferente acestora.(3)Analiza de risc la securitate fizică pentru asigurarea pazei bunurilor din responsabilitatea Jandarmeriei Române se efectuează în condițiile stabilite la cap. III din prezentul ordin.(4)Analiza de risc la securitate fizică pentru asigurarea pazei bunurilor proprii unităților MAI, altele decât cele din responsabilitatea Jandarmeriei Române, se efectuează în condițiile stabilite la cap. IV din prezentul ordin.
 + 
Articolul 7Analiza de risc la securitatea fizică se efectuează prin parcurgerea succesivă a următoarelor etape:a)identificarea amenințărilor și vulnerabilităților;b)stabilirea nivelului de risc;c)stabilirea măsurilor de pază;d)elaborarea raportului privind analiza de risc la securitatea fizică.
 + 
Capitolul IIIEfectuarea analizei de risc la securitatea fizică pentru asigurarea pazei bunurilor din responsabilitatea Jandarmeriei Române + 
Secţiunea 1Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților + 
Articolul 8Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților se realizează prin: a)recunoașteri în zona de dispunere a bunurilor sau pe itinerarul de deplasare, în zona de competență, în cazul transporturilor speciale; b)inspecția amplasamentelor din imediata apropiere a obiectivelor, în scopul evaluării și identificării tuturor căilor de acces; c)investigația obiectivului pe zone funcționale, stabilirea influenței parametrilor interni și externi, respectiv a cauzelor, evenimentelor și potențialelor consecințe;d)analizarea, împreună cu reprezentantul beneficiarului, a incidentelor de pază și studierea documentelor-suport puse la dispoziție de către acesta;e)analizarea și interpretarea datelor solicitate structurilor cu care se cooperează;f)exploatarea datelor și informațiilor obținute prin structura de cercetare-documentare sau puse la dispoziție de către reprezentanții structurilor cu care se cooperează. + 
Articolul 9(1)Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților privind paza transporturilor speciale se realizează de către unitățile de jandarmi competente teritorial, pe toate traseele de deplasare.(2)Datele și informațiile referitoare la amenințări și vulnerabilități, precum și la locurile posibile de staționare amenajate în afara localităților identificate în zona de responsabilitate se implementează în aplicațiile electronice de profil de către unitățile de jandarmi.
 + 
Articolul 10Analiza de risc la securitatea fizică pentru asigurarea pazei obiectivelor din responsabilitatea Jandarmeriei Române se efectuează conform sinopticului prevăzut la anexa nr. 1.
 + 
Secţiunea a 2-aStabilirea nivelului de risc + 
Articolul 11Nivelurile de risc în care pot fi încadrate bunurile din responsabilitatea Jandarmeriei Române sunt:a)ridicat;b)mediu; c)scăzut.
 + 
Articolul 12(1)Pentru stabilirea nivelului de risc se folosesc grilele de evaluare, prevăzute în anexele nr. 2 și 3.(2)Grilele de evaluare se completează cu elemente de evaluare, variabile și punctaj, în funcție de specificul bunurilor aflate în responsabilitatea structurilor Jandarmeriei Române.
 + 
Articolul 13Criteriile din cadrul grilei de evaluare sunt structurate astfel:a)criterii specifice, prin care se evaluează elemente de amplasare zonală și locală, având o pondere de 25%;b)criterii funcționale, prin care se evaluează elementele ce vizează desfășurarea activității în unitatea evaluată, având o pondere de 45%; c)criterii de securitate, prin care se evaluează măsurile de securitate implementate sau care urmează a fi implementate, având o pondere de 30%.
 + 
Articolul 14(1)Criteriile au în vedere elemente de evaluare, care prezintă, fiecare, un număr de variabile.(2)Punctajul pentru fiecare element de evaluare rezultă din completarea grilei, prin alegerea unei variabile din cele prevăzute, în funcție de situația analizată. Dacă la același element de evaluare se regăsesc mai multe variabile, se înscrie punctajul corespunzător celei mai mari dintre acestea.(3)Punctajul criteriilor este reprezentat de media aritmetică a punctajelor obținute de către elementele de evaluare, rezultatul fiind înmulțit cu procentajul repartizat. + 
Articolul 15Este interzisă modificarea, completarea sau ștergerea celulelor sau câmpurilor din grila de evaluare. + 
Articolul 16Valorile coeficienților de criminalitate, necesare completării grilelor de evaluare, sunt cele publicate pe paginile web ale Inspectoratului General al Poliției Române, Direcției Generale de Poliție a Municipiului București sau inspectoratelor de poliție județene. + 
Articolul 17Interpretarea grilei pe niveluri de risc se face astfel:a)punctajul cu valori mai mici de 40 indică un nivel de risc scăzut;b)punctajul cuprins între valorile 40 și 70 indică un nivel de risc mediu;c)punctajul superior valorii de 70 indică un nivel de risc ridicat.
 + 
Articolul 18Nu se întocmește grila de evaluare pentru:a)obiectivele diplomatice, nivelul de risc stabilindu-se pe baza precizărilor Ministerului Afacerilor Externe și Serviciului Român de Informații;b)obiectivele aparținând Serviciului de Informații Externe, nivelul de risc stabilindu-se pe baza precizărilor reprezentanților instituției beneficiare;c)obiectivele nucleare și transporturile de produse cu caracter special prevăzute la art. 24 alin. (2) din Legea nr. 333/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, acestea fiind încadrate la nivel de risc ridicat;d)transporturile speciale.  + 
Articolul 19(1)Nivelul de risc pentru conductele magistrale de transport produse petroliere se calculează ca medie aritmetică între punctajul total al grilelor întocmite.(2)Nivelul de risc pentru transporturile speciale se stabilește în funcție de valoarea cea mai mare declarată sau asigurată a acestora, astfel:a)nivel de risc scăzut – valoare mai mică de 150.000 euro/echivalent lei;b)nivel de risc mediu – valoare cuprinsă între 150.000 și 500.000 euro/echivalent lei; c)nivel de risc ridicat – valoare mai mare de 500.000 euro/echivalent lei. (3)Pentru stațiile de pompare aferente conductelor magistrale de transport produse petroliere, integrate în sistemul unic de pază cu efective de jandarmi, se completează grila de evaluare prevăzută în anexa nr. 2.
 + 
Secţiunea a 3-aStabilirea măsurilor de pază + 
Articolul 20Stabilirea măsurilor de pază vizează diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților, prin:a)delimitarea zonelor funcționale;b)realizarea unor amenajări specifice cu mijloace de protecție mecano-fizice, compartimentarea spațiilor, restricționarea accesului sau realizarea unor amenajări care să asigure protecția vieții și integrității personalului; c)restricționarea accesului neautorizat în zona de depozitare a valorilor și produselor speciale, documentelor clasificate sau bunurilor cu valoare deosebită; d)instalarea unor sisteme de detecție, alarmare și supraveghere; e)cunoașterea situației operative și realizarea schimbului de informații; f)cooperare și colaborare eficace; g)întărirea ordinii și disciplinei interne, prin dezvoltarea culturii de securitate a personalului și actualizarea procedurilor de acces și de deplasare în obiectiv;h)conectarea sistemelor tehnice de securitate la dispeceratele din cadrul obiectivelor sau la dispeceratele zonale;i)constituirea de elemente de dispozitiv.
 + 
Secţiunea a 4-aElaborarea raportului privind analiza de risc la securitatea fizică + 
Articolul 21(1)Raportul privind analiza de risc la securitatea fizică, denumit în continuare raport, stă la baza elaborării planului de pază și a proiectelor sistemelor de detecție, alarmare și supraveghere. Raportul reprezintă un document de lucru, care se înregistrează și se păstrează împreună cu anexele.(2)Raportul este un document cu caracter permanent. Acesta se arhivează doar în momentul întocmirii unui nou raport sau la ridicarea pazei.(3)Pentru obiectivele care funcționează în mai multe sedii se întocmește câte un raport pentru fiecare sediu în parte; în situația în care în aceeași locație funcționează mai multe obiective, se întocmește câte un raport pentru fiecare obiectiv în parte, cu excepția situației în care acestea se află în administrarea aceluiași ordonator de credite, caz în care se întocmește un singur document.(4)Raportul se semnează de către comisie, se aprobă de către conducătorul unității care asigură pază și beneficiarul de pază și se avizează de către structura de specialitate din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.(5)Câte un exemplar al raportului se distribuie fiecărui beneficiar de pază, prin grija unității care asigură paza.(6)În cazul obiectivelor diplomatice și a obiectivelor proprii Jandarmeriei Române, raportul se întocmește într-un singur exemplar.(7)O copie a raportului se distribuie la subunitatea/structura care asigură paza. + 
Articolul 22(1)La raportul privind analiza de risc se anexează grila de evaluare și documentele-suport. (2)Din categoria documentelor-suport fac parte: adrese, informări, procese-verbale încheiate pe timpul desfășurării activităților, documentația pusă la dispoziție de către beneficiar, în copie sau original, precum și alte documente specifice.
 + 
Articolul 23Raportul întocmit pentru asigurarea pazei obiectivelor cuprinde:a)denumirea obiectivului și a beneficiarului; b)componența comisiei;c)data la care s-a executat recunoașterea; d)prevederile legale în baza cărora se întocmește raportul;e)concluziile din situația operativă, referitoare la amplasarea geografică a obiectivului, vecinătăți, alți factori externi cu impact asupra activității obiectivului, starea infracționalității din localitatea/zona de dispunere a obiectivului;f)zonele funcționale stabilite de beneficiar și caracteristicile obiectivului, precum: construcțiile, împrejmuirile, iluminatul, numărul salariaților, natura activităților desfășurate;g)numărul și locul de dispunere a sistemelor tehnice de protecție și de alarmare împotriva efracției;h)activitățile desfășurate de comisie și documentația analizată;i)amenințările și vulnerabilitățile identificate;j)nivelul de risc;k)măsurile, cu termene și responsabilități, pentru diminuarea sau eliminarea vulnerabilităților și amenințărilor;l)alte obligații referitoare la paza obiectivului, care urmează a fi stabilite prin contract/convenție, precum cele referitoare la amenajări de spații, sisteme tehnice de securitate, materiale și servicii necesare asigurării pazei;m)propuneri privind dispozitivul de pază și reprezentarea grafică a acestuia;n)organizarea legăturilor de comunicare. + 
Articolul 24Raportul întocmit pentru asigurarea pazei transporturilor speciale cuprinde:a)denumirea beneficiarului, tipul transportului, auto, feroviar sau naval și particularitățile produsului cu caracter special sau cele ale bunurilor și valorilor transportate; b)componența comisiei; c)data la care s-a executat recunoașterea; d)prevederile legale în baza cărora se întocmește raportul; e)concluziile rezultate în urma analizei situației operative;f)numărul maxim de autovehicule, vagoane, sau nave care pot transporta bunuri, valori și produse cu caracter special;g)punctele de predare-primire a bunurilor, valorilor transportate și itinerariile de deplasare folosite, precum și căile de comunicații pe care se poate realiza transferul, de pe itinerarul de deplasare de bază, pe cel de rezervă;h)locurile posibile de staționare amenajate, identificate în afara localităților;i)numărul și locul de dispunere a sistemelor tehnice de securitate, alarmare, localizare și supraveghere;j)activitățile desfășurate de membrii comisiei și documentația analizată;k)amenințările și vulnerabilitățile identificate;l)nivelul de risc; m)măsurile, cu termene și responsabilități, pentru diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților;n)alte obligații, referitoare la pază care urmează a fi stabilite prin contract/convenție, precum cele referitoare la amenajarea spațiilor, sistemelor tehnice de securitate și alarmare, respectiv a materialelor și serviciilor necesare desfășurării misiunii;o)propuneri privind dispozitivul de pază și mijloacele de transport necesare;p)organizarea legăturilor de comunicare. + 
Articolul 25Raportul întocmit pentru asigurarea pazei, supravegherii și intervenției la conductele magistrale de transport produse petroliere și instalațiile aferente acestora cuprinde: a)denumirea beneficiarului; b)nominalizarea tronsonului/tronsoanelor și caracteristicile acestuia/acestora; c)componența comisiei; d)data la care s-a executat recunoașterea; e)prevederile legale în baza cărora se întocmește raportul;f)concluziile rezultate în urma analizei situației operative privind amplasarea geografică a tronsonului/tronsoanelor de conductă, vecinătăți, căi de acces, alți factori externi cu impact, starea criminalității, cu accent pe cea referitoare la furtul de produse petroliere, respectiv de componente metalice din conducte și instalații aferente, din localitățile/zonele tranzitate;g)numărul și locul de dispunere a sistemelor tehnice de securitate, alarmare, localizare și supraveghere;h)activitățile desfășurate de membrii comisiei și documentația analizată;i)amenințările și vulnerabilitățile identificate;j)nivelul de risc; k)măsurile, cu termene și responsabilități, pentru diminuarea sau eliminarea vulnerabilităților și amenințărilor;l)alte obligații referitoare la pază și protecție care urmează a fi reglementate prin contract, precum cele referitoare la amenajarea spațiilor, sistemelor tehnice de securitate și alarmare, respectiv a materialelor și serviciilor necesare desfășurării misiunii;m)propuneri privind dispozitivul de pază necesar executării misiunii; n)organizarea legăturilor de comunicare.
 + 
Capitolul IVEfectuarea analizei de risc la securitatea fizică pentru asigurarea pazei bunurilor proprii ale unităților MAI + 
Secţiunea 1Identificarea amenințărilor și vulnerabilităților + 
Articolul 26(1)Pentru asigurarea pazei bunurilor proprii ale unității, comisia identifică amenințările și vulnerabilitățile, având în vedere amplasamentul unității, persoanele, armamentul și muniția, explozibilii, patrimoniul, numerarul, mărfurile și documentele clasificate din zona de dispunere a bunurilor în cauză.(2)Comisia identifică riscurile și consemnează: a)vulnerabilitățile constatate în urma analizării surselor de amenințare care pot afecta valorile de protejat, precum și scenariile de atac caracteristice fiecăreia dintre acestea;b)plauzibilitatea reușitei scenariilor de atac, luând în considerare măsurile de pază stabilite și eficacitatea acestora în raport cu scenariul analizat.
 + 
Secţiunea a 2-aStabilirea nivelului de risc + 
Articolul 27(1)Nivelurile de risc pentru paza bunurilor proprii ale unității sunt cele prevăzute la art. 11. (2)La stabilirea nivelului de risc se au în vedere amenințările și vulnerabilitățile specifice bunului care face obiectul pazei, determinate de:a)depozitarea/manipularea de armament, muniție sau materii explozive; b)manipularea bunurilor, valorilor sau substanțelor periculoase;c)utilizarea documentelor clasificate secret de stat;d)utilizarea documentelor clasificate secret de serviciu.(3)Nivelul de risc se stabilește de către comisie, în funcție de existența și intensitatea amenințărilor și vulnerabilităților identificate, importanța, caracteristicile și particularitățile bunului, valoarea coeficienților de criminalitate, existența mijloacelor mecano-fizice, a sistemelor tehnice de alarmare, monitorizare și intervenție și conectarea acestora la dispeceratele de monitorizare ale structurii care are în responsabilitate bunurile.(4)Pentru aprecierea nivelului de risc pot fi avute în vedere și alte elemente în afara celor prevăzute la alin. (2) și (3), în funcție de particularitățile și caracteristicile bunului.
 + 
Secţiunea a 3-aStabilirea măsurilor de pază + 
Articolul 28Stabilirea măsurilor de pază se realizează în condițiile prevăzute la art. 20.
 + 
Secţiunea a 4-aElaborarea raportului privind analiza de risc la securitatea fizică + 
Articolul 29(1)În urma procesului de evaluare a riscurilor se întocmește Raportul care cuprinde:a)nominalizarea bunului și activitatea acestuia;b)concluziile din situația operativă, referitoare la amplasarea geografică a obiectivului, vecinătăți, alți factori externi cu impact asupra activității obiectivului și starea criminalității/situația infracționalității stradale sesizate din zona de dispunere a obiectivului;c)zonele funcționale stabilite de beneficiar și caracteristicile obiectivului, precum: construcțiile, împrejmuirile, iluminatul, numărul salariaților, natura activităților desfășurate;d)amenințările și vulnerabilitățile identificate;e)nivelul de risc;f)măsurile, cu termene și responsabilități, pentru diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților; g)propuneri pentru procedeele specifice de acțiune și dispozitivele de pază necesare executării misiunii de pază.(2)Raportul se semnează de către comisie, se avizează, după caz, de către beneficiarul de pază și se aprobă de către conducătorul unității care deține în administrare bunurile.
 + 
Capitolul VRefacerea/Revizuirea analizei de risc la securitatea fizică + 
Articolul 30(1)Ori de câte ori situația o impune, analiza de risc la securitatea fizică poate fi refăcută sau, după caz, revizuită.(2)Refacerea analizei de risc la securitatea fizică constă în reluarea întregului proces de elaborare a acesteia, independent de cele efectuate anterior. Refacerea determină întocmirea unui nou plan de pază.(3)Revizuirea analizei de risc implică reevaluarea amenințărilor și vulnerabilităților identificate inițial, pentru a stabili dacă măsurile de pază adoptate au avut efectul preconizat sau dacă este necesară adoptarea de noi măsuri pentru diminuarea sau eliminarea amenințărilor și vulnerabilităților. Revizuirea nu presupune, în mod obligatoriu, modificarea sau completarea planului de pază. + 
Articolul 31Analiza de risc la securitatea fizică se reface în următoarele situații:a)când un obiectiv își mută sediul;b)în situația în care se modifică cel puțin 1/3 din elementele de evaluare avute în vedere la stabilirea nivelului de risc;c)la solicitarea eșalonului superior, transmisă prin ordine, dispoziții scrise sau rapoarte cu concluzii rezultate în urma desfășurării unor activități de evaluare și/sau control.
 + 
Articolul 32(1)Analiza de risc la securitatea fizică se revizuiește în următoarele situații:a)la modificarea caracteristicilor arhitecturale, funcționale sau de securitate ale obiectivului căruia i se asigură paza;b)la apariția unui nou itinerar de deplasare, de bază sau de rezervă, pentru transporturile speciale;c)ori de câte ori conducerea unității beneficiare sau prestatoare consideră, motivat, că este necesară o asemenea operațiune;d)în cel mult 30 de zile de la producerea unui incident de pază;e)la momentul implementării, de către unitatea beneficiară, a măsurilor stabilite în raport, cu excepția obiectivelor prevăzute la art. 18;f)la solicitarea eșalonului superior, transmisă prin ordine, dispoziții scrise sau rapoarte cu concluzii rezultate în urma desfășurării unor activități de evaluare și/sau control.(2)După revizuirea analizei de risc se întocmesc rapoarte de completare a raportului inițial, ce conțin elementele de noutate identificate.(3)În situația prezentată la alin. (2), bunurile pot fi încadrate în alt nivel de risc, fără a fi obligatorie modificarea numărului elementelor de dispozitiv necesare executării pazei.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 33Conducătorii structurilor MAI iau măsuri pentru însușirea și aplicarea întocmai a prevederilor prezentului ordin, de către întregul personal cu atribuții privind efectuarea analizelor de risc.  + 
Articolul 34Direcția generală management operațional verifică modul de aplicare a prezentului ordin. + 
Articolul 35Pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin, inspectorii generali și șefii structurilor cu competențe în domeniu pot emite ordine/dispoziții cu precizări suplimentare referitoare la efectuarea analizelor de risc la securitatea fizică, inclusiv în ceea ce privește forma și conținutul documentelor întocmite în acest sens. + 
Articolul 36Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 37Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

p. Ministrul afacerilor interne,
Cornel-Gabriel Ciocoiu,
secretar de stat
București, 9 iunie 2017.Nr. 67. + 
Anexa nr. 1
SINOPTICUL
activităților desfășurate pentru elaborarea
și revizuirea analizelor de risc la securitatea fizică
1.Informarea în scris a beneficiarului de pază și protecție:a)baza legală pentru desfășurarea activității;b)solicitarea unui reprezentant care să participe la recunoaștere/activități;c)solicitarea autorizației de acces la informații clasificate;d)comunicarea/solicitarea unei perioade disponibile pentru desfășurarea activității;e)activitățile care vor fi desfășurate.2.Stabilirea datei de desfășurare a activității, în funcție de:a)situația care a impus desfășurarea activității;b)disponibilitatea beneficiarului;c)data luării în pază a obiectivului și timpul necesar pentru desfășurarea activităților comisiei.3.Numirea comisiei prin O.Z.U.:a)identificarea compartimentelor cu atribuții și responsabilități pe această linie;b)stabilirea personalului responsabil de către inspectorul-șef/comandantul unității;c)înscrierea comisei în O.Z.U.;d)instruirea comisiei de către inspectorul-șef/comandantul unității.4.Desfășurarea activității privind efectuarea analizei de risc:a)executarea recunoașterilora.1– stabilirea particularităților obiectivului;a.2– evaluarea sistemelor tehnice de pază, alarmare și supraveghere existente la obiectiv la momentul desfășurării recunoașterilor și analizei de risc;a.3– identificarea amenințărilor și vulnerabilităților;a.4– stabilirea măsurilor ce urmează a fi adoptate pentru diminuarea/eliminarea acestora;a.5– stabilirea, de comun acord, a elementelor de dispozitiv și a sistemelor de securitate;a.6– organizarea legăturilor voce/date, radio/fir;a.7– stabilirea dotărilor necesare ce urmează să fie puse la dispoziție/completate de către beneficiar;b)utilizarea aplicațiilor electronice proprii, alimentate de structurile competente teritorial sau ale altor structuri cu care se cooperează;c)analizarea documentației solicitate structurilor cu care se cooperează;d)analizarea documentației solicitate și pusă la dispoziție de beneficiar;e)analizarea strategiei de securitate a obiectivului, a calității și viabilității protocoalelor și procedurilor de securitate aplicate;f)discuții cu personalul beneficiarului cu atribuții pe linia securității obiectivului;g)obținerea de informații prin structura de cercetare-documentare;h)alte activități pe care membrii comisiei le consideră necesare.5.Elaborarea raportului privind analiza de risc: activitatea se desfășoară la unitatea de jandarmi, după ce au fost stabilite detaliile necesare împreună cu reprezentantul beneficiarului.6.Transmiterea, în format scanat și electronic, a raportului privind analiza de risc la structura de specialitate din cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, spre avizare.7.Transmiterea unui exemplar al raportului privind analiza de risc la subunitatea/structura care execută paza.8.Refacerea și revizuirea analizei de risc la securitatea fizică urmează același sinoptic al activităților.
 + 
Anexa nr. 2
Grilă evaluarea nivelului de risc – obiective*
Denumire obiectiv:Adresă obiectiv: ┌────┬───────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────┐ │Nr. │Criterii   │     Elemente de evaluare       │                       Variabile                         │Punctaj  │PUNCTAJ│ │crt.│evaluare   │                                │                                                         │variabile│OBȚINUT│ ├────┼───────────┼─────┬──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │  1 │Criterii   │ 1.1.│Dispunerea obiectivului   │În localitate                                            │      50 │       │ │    │specifice  │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │În afara localității                                     │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Într-o zonă împădurită                                   │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 1.2.│Vecinătăți                │Se află în apropierea unor obiective unde pot avea loc   │     100 │       │ │    │           │     │                          │accidente chimice/incendii de mari proporții             │         │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Zone ce implică aglomerări de persoane (stadioane, săli  │      75 │       │ │    │           │     │                          │polivalente etc.)                                        │         │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Parcuri                                                  │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Blocuri de locuință                                      │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Spații comerciale                                        │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Izolat                                                   │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Sedii autorități publice                                 │      75 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 1.3.│Criminalitate             │Cartier/Oraș cu o rată a criminalității ridicată         │     100 │       │ │    │           │     │caracteristică locală     ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Existența unor grupări infracționale cunoscute           │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Cartier/Oraș cu o rată a criminalității medie            │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Cartier/Oraș cu o rată a criminalității scăzută          │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 1.4.│Caracteristici locale     │Zonă cu trafic pietonal și/sau rutier intens             │     100 │       │ │    │           │     │exterioare                ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Zonă cu trafic pietonal și/sau rutier mediu              │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Zonă cu trafic pietonal și/sau rutier redus              │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 1.5.│Accesibilitate**)         │Posibilitate de disimulare/fugă rapidă                   │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Posibilitate de disimulare/fugă medie                    │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Posibilitate de disimulare/fugă greoaie                  │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 1.6.│Categoriile sociale și    │Intelectuali                                             │      25 │       │ │    │           │     │specificul populației     ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │localității unde se află  │Muncitori                                                │      50 │       │ │    │           │     │obiectivul                ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Fără ocupație                                            │     100 │       │ ├────┴───────────┴─────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────┤ │                                             PUNCTAJ CRITERII SPECIFICE                                              │   0   │ ├────┬───────────┬─────┬──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┼───────┤ │  2 │Criterii   │ 2.1.│Accesul în/din obiectiv   │Pe mai mult de 5 căi de acces                            │     100 │       │ │    │funcționale│     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Pe mai mult de 4 căi de acces                            │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Pe mai mult de două căi de acces                         │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Pe o singură cale de acces                               │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.2.│Caracteristici clădire    │Mai mult de 6 niveluri                                   │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Mai mult de 4 niveluri                                   │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Mai mult de două niveluri                                │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Un nivel                                                 │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.3.│Lungime perimetru         │Mai mare de 1.500 metri                                  │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Între 1.000 și 1.500 metri                               │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Între 500 și 1.000 metri                                 │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Mai mic de 500 metri                                     │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.4.│Împrejmuiri               │Neîmprejmuit                                             │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Gard mai mic de 1,8 m                                    │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Gard înalt peste 1,8 m                                   │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Gard înalt peste 1,8 m prevăzut cu cornișă din sârmă     │         │       │ │    │           │     │                          │ghimpată                                                 │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.5.│Iluminat                  │Iluminat doar pe 25% din suprafața obiectivului (acces,  │         │       │ │    │           │     │                          │clădiri)                                                 │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Iluminat între 50-75% din suprafața obiectivului (acces, │         │       │ │    │           │     │                          │clădiri, căi de deplasare)                               │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Iluminat 100% din suprafața obiectivului (acces, clădiri,│         │       │ │    │           │     │                          │căi de deplasare, perimetrul)                            │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.6.│Natura activităților      │Își desfășoară activitatea demnitari.                    │     500 │       │ │    │           │     │desfășurate în obiectiv   ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Sunt depozitate materiale explozive.                     │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Sunt depozitate produse speciale.                        │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se lucrează cu materiale radioactive/nucleare.           │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se depozitează armament și muniție.                      │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se lucrează cu publicul.                                 │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se manipulează numerar.                                  │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se manipulează valori importante (opere de artă, pietre  │         │       │ │    │           │     │                          │prețioase, bijuterii, tezaurul României, arhivele        │         │       │ │    │           │     │                          │naționale etc.).                                         │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Infrastructură critică                                   │     500 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Se lucrează cu documente clasificate.                    │      50 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.7.│Număr salariați           │Mare, peste 150 de salariați                             │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Mediu, între 50-150 de salariați                         │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Mic, sub 50 de salariați                                 │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.8.│Întreruperi alimentare EE/│Frecvente                                                │     100 │       │ │    │           │     │erori generate de         ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │sistemele de securitate   │Fluctuații de tensiune                                   │      75 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Accidentale                                              │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Unitate dotată cu sursă alternativă de energie electrică │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 2.9.│Întreruperi comunicații   │Frecvente                                                │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Rare                                                     │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │2.10.│Transporturi valori       │Neorganizat                                              │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Transferate în același imobil/complex                    │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Efectuat cu mijloace de transport amenajate și personal  │         │       │ │    │           │     │                          │de pază/echipaj de însoțire                              │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Efectuat cu mijloace de transport certificate și personal│         │       │ │    │           │     │                          │de pază                                                  │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu se execută transport de valori                        │      25 │       │ ├────┴───────────┴─────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────┤ │                                             PUNCTAJ CRITERII FUNCȚIONALE                                            │   0   │ ├────┬───────────┬─────┬──────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┼───────┤ │  3 │Criterii de│ 3.1.│Protecție suprafețe       │Suprafețe vitrate necertificate                          │     100 │       │ │    │securitate │     │vitrate                   ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Suprafețe vitrate prevăzute cu gratii metalice           │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Suprafețe vitrate prevăzute cu obloane                   │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Suprafețe vitrate prevăzute cu folie antiefracție        │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Suprafețe vitrate rezistente la atacuri manuale          │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.2.│Tâmplărie ferestre        │Ferestre din elemente constructive necertificate         │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Ferestre cu deschidere limitată                          │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Ferestre din elemente constructive certificate           │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.3.│Protecție uși acces în    │Uși din elemente constructive necertificate              │     100 │       │ │    │           │     │obiectiv                  ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși prevăzute cu încuietori                              │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși prevăzute cu grilaje                                 │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși metalice                                             │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși din elemente constructive certificate                │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.4.│Acces zonă depozitare     │Uși din elemente constructive necertificate              │     100 │       │ │    │           │     │valori/produse speciale/  ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │documente clasificate/    │Uși prevăzute cu încuietori                              │      50 │       │ │    │           │     │armament și muniție/      ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │valori/materiale nucleare │Uși prevăzute cu grilaje                                 │      25 │       │ │    │           │     │sau radioactive           ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși metalice                                             │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Uși din elemente constructive certificate                │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.5.│Amplasare echipamente de  │Unitatea nu are zonă distinctă pentru echipamentele de   │         │       │ │    │           │     │securitate                │securitate                                               │     100 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Incintă distinctă din elemente constructive necertificate│      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Incintă distinctă din elemente constructive rezistente la│         │       │ │    │           │     │                          │atac manual                                              │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Incintă distinctă din elemente constructive rezistente la│         │       │ │    │           │     │                          │acțiunea armelor de foc                                  │      25 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.6.│Dotare mijloace primă     │Hidrant                                                  │      25 │       │ │    │           │     │intervenție pentru        ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │stingerea incendiilor     │Extinctoare                                              │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Pichet de stingere a incendiilor                         │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu este dotat cu mijloace de intervenție pentru stingerea│         │       │ │    │           │     │                          │incendiilor.                                             │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.7.│Obiectivul este dotat cu  │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │sistem tehnic de detecție ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │a efracției.              │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.8.│Posibilitatea detecției   │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │efracției în toate        ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │încăperile și zonele de   │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │acces din obiectiv        ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │ 3.9.│Posibilitate semnalizare  │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │stare de pericol personal ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.10.│Posibilitatea programării │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │pe partiții distincte a   ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │obiectivului              │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.11.│Conectare la dispecerat   │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Parțial conectat                                         │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.12.│Obiectivul este dotat cu  │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │sistem de supraveghere    ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │video                     │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.13.│Posibilitatea             │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │supravegherii exteriorului├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │obiectivului și a căilor  │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │de acces în obiectiv      ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.14.│Posibilitatea             │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │supravegherii încăperilor ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │obiectivului și traseelor │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │de deplasare din obiectiv ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.15.│Stocare imagini video     │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │pentru 20 de zile         ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.16.│Calitate imagini care     │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │permite recunoașterea     ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │persoanelor               │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.17.│Acces controlat în        │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │spațiile obiectivului     ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.18.│Dotarea cu sistem de      │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │detecție a începuturilor  ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │de incendiu               │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.19.│Posibilitatea detecției   │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │începuturilor de incendiu ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │în încăperile unde se     │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │depozitează documente     ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ │    │           ├─────┼──────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤ │    │           │3.20.│Dotarea cu mijloace de    │Da                                                       │      25 │       │ │    │           │     │detecție a metalelor      ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Parțial implementat                                      │      50 │       │ │    │           │     │                          ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       │ │    │           │     │                          │Nu                                                       │     100 │       │ ├────┴───────────┴─────┴──────────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────┤ │                                            PUNCTAJ CRITERII DE SECURITATE                                           │   0   │ ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤ │                                                    TOTAL GENERAL                                                    │   0   │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘Notă
* Completarea grilei se face prin selectarea unei opțiuni din coloana „Punctaj variabil“, pentru fiecare element de evaluare, și transcrierea acestuia în rubrica „Punctaj obținut“, conform situației real constatate.
Prin completarea grilei de evaluare se obține valoarea de la rubrica „Total general“ de pe coloana „Punctaj obținut“, care reprezintă valoarea asociată nivelului de risc determinat.
Punctajul total este calculat prin însumarea valorilor ponderate prevăzute în rubricile criterii specifice obiectivului, criterii de securitate și criterii funcționale, aflate pe coloana „Criterii de evaluare“.
**) Accesibilitate: posibilitatea de disimulare/fugă din zona obiectivului, astfel:1.posibilitatea de disimulare/fugă rapidă, dacă pe o rază de 25 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în cel puțin 3 direcții diferite de deplasare;2.posibilitatea de disimulare/fugă medie, dacă pe o rază de 50 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în cel puțin 3 direcții diferite de deplasare;3.posibilitate de disimulare/fugă greoaie, dacă pe o rază de peste 50 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în mai multe direcții diferite de deplasare.
 + 
Anexa nr. 3
Grilă evaluare nivel de risc – conducte magistrale produs petrolier*
Denumire obiectiv:Adresă obiectiv:┌────┬──────────────────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────┐│Nr. │Criterii evaluare │       Elemente de evaluare       │                          Variabile                       │ Punctaj │PUNCTAJ││crt.│                  │                                  │                                                          │variabile│OBȚINUT│├────┼──────────────────┼────┬─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│1   │Criterii specifice│1.1.│Criminalitate caracteristică │Oraș/Localitate cu o rată a criminalității ridicată       │   100   │       ││    │                  │    │locală                       ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Existența unor grupări infracționale cunoscute            │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Oraș/Localitate cu o rată a criminalității medie          │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Oraș/Localitate cu o rată a criminalității scăzută        │    25   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │1.2.│Vecinătăți                   │Izolate                                                   │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Proprietăți private (ferme, livezi, vii etc.)             │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Se află în apropierea unor obiective unde pot avea loc    │   100   │       ││    │                  │    │                             │accidente chimice/incendii de mari proporții              │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Teren agricol                                             │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Teren mlăștinos                                           │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Ape curgătoare, canale de irigați etc.                    │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Locuințe amplasate pe/în apropierea conductelor           │    75   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │1.3.│Accesul spre conducte        │Drum amenajat (asfaltat/pietruit etc.)                    │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Drum neamenajat                                           │    75   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │1.4.│Caracteristici exterioare    │Conductele sunt intersectate de drumuri practicabile, ușor│   100   │       ││    │                  │    │                             │accesibile                                                │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductele tranzitează zone care pot fi monitorizate de   │   100   │       ││    │                  │    │                             │grupările infractoare                                     │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductele tranzitează proprietăți private                │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductele tranzitează câmpuri cu culturi înalte          │    75   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │1.5.│Accesibilitate**)            │Posibilitate de disimilare/fugă rapidă                    │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Posibilitate de disimilare/fugă medie                     │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Posibilitate de disimilare/fugă greoaie                   │    25   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │1.6.│Categoriile sociale și       │Intelectuali                                              │    25   │       ││    │                  │    │specificul populației unde se├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │află dispus obiectivul       │Muncitori                                                 │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Fără ocupație/sezonieri                                   │   100   │       │├────┴──────────────────┴────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│                                            PUNCTAJ CRITERII SPECIFICE                                               │         │   0   │├────┬──────────────────┬────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│2   │Criterii de       │2.1.│Accesul în/dinspre conducte  │Pe mai mult de 5 căi de acces                             │   100   │       ││    │funcționalitate   │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Pe mai mult de 4 căi de acces                             │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Pe mai mult de două căi de acces                          │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Pe o singură cale de acces                                │    25   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │2.2.│Dispunere conductă           │Mai puțin de 100 m față de drumul de acces spre conductă  │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Între 100 și 500 m față de drumul de acces spre conductă  │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Mai mult de 500 m față de drumul de acces spre conductă   │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Supratraversare drum/teren/canal irigații/apă curgătoare/ │   100   │       ││    │                  │    │                             │necurgătoare                                              │         │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │2.3.│Funcționalitate conductă     │Conductă activă                                           │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductă inactivă (cu produs petrolier)                   │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductă inactivă (fără produs petrolier)                 │    50   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │2.4.│Produsul transportat         │Țiței țară                                                │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Țiței import                                              │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Gazolină                                                  │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Etan                                                      │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Fibră optică                                              │    50   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │2.5.│Echipamente de măsurare a    │Lipsa echipamentelor de măsurare a presiunii pe conductă  │   100   │       ││    │                  │    │presiunii                    │(manometre)                                               │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Existența echipamentelor de măsurare a presiunii pe       │    50   │       ││    │                  │    │                             │conductă (manometre)                                      │         │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │2.6.│Dimensiune conductă          │Conductă cu lungimea mai mare de 50 km                    │   100   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductă cu lungimea între 20 și 50 km                    │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Conductă cu lungimea mai mică de 20 km                    │    25   │       │├────┴──────────────────┴────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│                                            PUNCTAJ CRITERII FUNCȚIONALE                                             │         │   0   │├────┬──────────────────┬────┬─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│3   │Criterii privind  │3.1.│Măsuri fizice de securitate  │Lipsă gard împrejmuitor (plasă/sârmă ghimpată) pentru     │   100   │       ││    │securitatea       │    │la instalațiile aferente     │fiecare instalație aferentă                               │         │       ││    │                  │    │conductelor (cămine de       ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │vizitare, instalații de      │Gard împrejmuitor (plasă/sârmă ghimpată) pentru fiecare   │    50   │       ││    │                  │    │verificare a presiunii etc.) │instalație aferentă                                       │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Lipsă încuietori metalice/sudură aplicată pentru fiecare  │   100   │       ││    │                  │    │                             │instalație aferentă 100                                   │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Încuietori mecanice/sudură aplicată pentru fiecare        │    50   │       ││    │                  │    │                             │instalație aferentă                                       │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Cămin de vizitare asigurat mecanic                        │    50   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Cămin de vizitare neasigurat mecanic                      │   100   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │3.2.│Amplasare echipamente de     │Mai puțin de 100 m față de drumul de acces spre conductă  │   100   │       ││    │                  │    │securitate                   ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Între 100 și 500 m față de drumul de acces spre conductă  │    75   │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Mai mult de 500 m față de drumul de acces spre conductă   │    50   │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │3.3.│Salariați                    │Lipsa personalului cu atribuții în verificarea tronsonului│   100   │       ││    │                  │    │                             │de conductă                                               │         │       ││    │                  │    │                             ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │                             │Existența personalului cu atribuții în verificarea        │    50   │       ││    │                  │    │                             │tronsonului de conductă                                   │         │       ││    │                  ├────┼─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤│    │                  │3.4.│Existență dispecerat         │Da                                                        │    25   │       ││    │                  │    │monitorizare echipament de   ├──────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤       ││    │                  │    │măsurare a presiunii         │Nu                                                        │   100   │       │├────┴──────────────────┴────┴─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┼───────┤│                                              PUNCTAJ CRITERII DE SECURITATE                                                   │   0   │├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┤│                                                      TOTAL GENERAL                                                            │   0   │└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┘Notă
* Completarea grilei se face prin selectarea unei opțiuni din coloana „Punctaj variabil“, pentru fiecare element de evaluare, și transcrierea acestuia în rubrica „Punctaj obținut“, conform situației real constatate.
Prin completarea grilei de evaluare se obține valoarea de la rubrica „Total general“ de pe coloana „Punctaj obținut“, care reprezintă valoarea asociată nivelului de risc determinat.
Punctajul total este calculat prin însumarea valorilor ponderate prevăzute în rubricile criterii specifice criterii privind securitatea și criterii de funcționalitate, aflate pe coloana „Criterii de evaluare“.
**) Accesibilitate: posibilitatea de disimulare/fugă din zona obiectivului, astfel:1.posibilitatea de disimulare/fugă rapidă, dacă pe o rază de 25 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în cel puțin 3 direcții diferite de deplasare;2.posibilitatea de disimulare/fugă medie, dacă pe o rază de 50 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în cel puțin 3 direcții diferite de deplasare;3.posibilitate de disimulare/fugă greoaie, dacă pe o rază de peste 50 m față de obiectiv se află căi de acces care fac posibilă părăsirea zonei în mai multe direcții diferite de deplasare.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x