ORDIN nr. 66/N din 30 iunie 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 24 august 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG (R) 456 29/07/1994 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG (R) 456 29/07/1994 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 78 16/02/1999
ANEXA 1REFERIRE LAHG 964 23/12/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 50 27/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 49 27/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 45 27/01/1998
ANEXA 1REFERIRE LAHG 766 21/11/1997
ANEXA 1REFERIRE LAHG 525 27/06/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 78 16/02/1999
ANEXA 4REFERIRE LAHG 964 23/12/1998
ANEXA 4REFERIRE LAHG 571 07/09/1998
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 357 22/06/1998
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 82 15/04/1998
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 45 27/01/1998
ANEXA 4REFERIRE LAHG 766 21/11/1997
ANEXA 4REFERIRE LAOG (R) 43 28/08/1997
ANEXA 4REFERIRE LAHG 525 27/06/1996
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 90 12/07/1996
ANEXA 4REFERIRE LAHOTARARE 925 20/11/1995
ANEXA 4REFERIRE LALEGE (R) 137 29/12/1995
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
ANEXA 4REFERIRE LALEGE (R) 50 29/07/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1730 17/06/2011
ActulREFERIT DEGHID 17/06/2011

pentru aprobarea Specificatiei tehnice pentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie din mediul rural



Ministrul lucrărilor publice şi amenajării teritoriului,în temeiul art. 2 alin. (23) şi al art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, republicată,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Specificaţia tehnica pentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la 15 zile de la data publicării.p. Ministrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului,Şerban Teodor Antonescu,secretar de stat
 + 
AnexăSPECIFICAŢIE TEHNICApentru proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie din mediul rural. Indicativ ST-022-1999 + 
Capitolul 1Generalitati1.1. Condiţii de aplicare1.1.1. Prezenta reglementare tehnica cuprinde norme tehnice privind proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor cu o singura banda de circulaţie, de interes local, atât ale celor existente, cat şi ale celor noi.1.1.2. Aceste drumuri se caracterizează prin benzi de circulaţie cu latime minima de 2,75 m pentru drumuri clasa tehnica V şi 3,00 m pentru drumuri clasa tehnica IV.1.1.3. Drumurile de interes local sunt drumuri cu trafic redus şi foarte redus, care în prezent sunt în cea mai mare parte greu accesibile şi chiar impracticabile în perioade lungi.1.1.4. Drumurile cu o singura banda de circulaţie se realizează şi în mai multe etape. În prima etapa se va realiza o singura banda de circulaţie pentru asigurarea accesibilitatii şi confortului minim, conform Ordinului ministrului transporturilor nr. 45/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, urmând ca în viitor, de la caz la caz, pe măsura dezvoltării traficului, să se realizeze benzile următoare.1.1.5. Drumurile de interes local se proiectează, se executa, se exploatează şi se întreţin în conformitate cu prevederile legale în vigoare.1.1.6. Ampriza drumurilor şi alinierea construcţiilor în lungul acestora respecta prevederile planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului. Prin aceasta se urmăresc şi se realizează legături directe între sistemul constructiv al drumului şi perspectiva lui de dezvoltare în concordanta cu prevederile planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.1.2. Definiţii1.2.1. În conformitate cu prevederile ordinelor ministrului transporturilor nr. 45/1998, nr. 49/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localităţile urbane şi nr. 50/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localităţile rurale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 bis din 6 aprilie 1998, se definesc:a) drumuri comunale – drumurile publice care asigura legăturile dintre oraşe sau resedinte de comuna şi satele care le aparţin;b) drumuri vicinale – drumurile care deservesc mai multe proprietăţi, fiind situate la limita acestora;c) străzi de categoria a IV-a – drumurile publice din interiorul localităţilor care asigura accesul la locuinţe şi servicii curente sau ocazionale din zonele cu trafic foarte redus;d) străzi secundare din localităţile rurale – drumurile publice cu o singura banda de circulaţie pentru trafic de intensitate redusă.
 + 
Capitolul 2Proiectarea drumurilor de interes local2.1. – (1) Studiul geotehnic se efectuează conform prevederilor standardelor în vigoare – STAS 1242/1-89, 1242/2-83, 1242/3-87, 1242/4-85, 1242/5-88, 1242/6,9-76, 1242/7-84 -, cuprinde obligatoriu identificarea stratului de fundare conform STAS 1243-88, inclusiv determinarea sensibilităţii la inghet-dezghet conform STAS 1709/1,2,3-90.(2) Volumul, natura şi programul încercărilor de laborator se stabilesc, de la caz la caz, de către proiectant, de comun acord cu realizatorii studiilor geotehnice.2.2. Pentru platforma drumului se respecta prevederile ordinelor ministrului transporturilor nr. 45/1998, nr. 49/1998 şi nr. 50/1998.2.3. – (1) Partea carosabilă se realizează în prima etapa pentru o singura banda de circulaţie, pentru asigurarea accesibilitatii şi a confortului minim – înlăturarea noroiului, prafului -, cu platforme de intalnire care se stabilesc în funcţie de intensitatea traficului şi de condiţiile locale, în conformitate cu Ordinul ministrului transporturilor nr. 45/1998, conform anexei nr. 1.(2) Pentru asigurarea depasirilor şi a circulaţiei în ambele sensuri se prevede amplasarea unor platforme de intalnire, în funcţie de intensitatea traficului din sectorul respectiv, la o distanta de vizibilitate de până la maximum 300 m.(3) Partea carosabilă formată dintr-o singura banda de circulaţie se amplaseaza pe una dintre benzile de circulaţie din profilul transversal tip final, conform anexei nr. 2.2.4. – (1) Acostamentele se realizează cu latime diferita, în funcţie de dimensiunile normale ale platformei, având o bandă consolidata de 0,50 m, conform anexei nr. 3.(2) Panta transversala este de 5%, iar banda consolidata de 0,50 m are grosimea minima de 0,15 m.2.5. Elementele profilului transversal sunt prevăzute în anexa nr. 3.2.5.1. Panta transversala în profilul normal este de 5%, atât a părţii carosabile, cat şi a acostamentelor cu o toleranta de 1%, pentru scurgerea completa a apelor.2.5.2. Drumul se realizează de regula în rambleu minimum 0,50 m deasupra terenului natural -, iar când nu este posibil se realizează santuri având adâncimea de minimum 0,50 m şi lăţimea la fundul şanţului de 0,40 m.2.5.3. Descărcarea apelor din santuri se face la distanţe cat mai mici, în funcţie de configuraţia terenului, pentru a se evita stagnarea apelor în zona drumului, conform STAS 10796/1-77 şi STAS 10796/2-79.2.5.4. Podurile şi podetele se proiectează şi se executa pentru soluţia definitivă prevăzută în planul de urbanism şi amenajare a teritoriului.2.5.5. Taluzurile se stabilesc de proiectant pe baza studiilor geotehnice de laborator, în funcţie de natura terenului, de înălţimea rambleului şi/sau de adâncimea debleului, conform STAS 2914-84 şi STAS 2916-87.2.6. – (1) Profilul longitudinal se proiectează conform STAS 495-91, STAS 863-85 şi STAS 10144/3-91.(2) Linia proiectata din profilul longitudinal al drumului este cu circa 0,50 m mai sus faţă de nivelul apelor extraordinare, cu excepţia drumurilor vicinale temporar inundabile.(3) Linia proiectata din profilul longitudinal al strazilor se realizează astfel încât sa colecteze şi sa evacueze apele din zonele riverane.2.7. Elementele geometrice ale traseului se proiectează pentru soluţia finala a drumului, prevăzută în planul de urbanism şi amenajare a teritoriului, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, cu modificările şi completările ulterioare.2.8. Amenajarea sectoarelor de drum fără vizibilitate2.8.1. Pentru evitarea accidentelor pe sectoarele de drum fără vizibilitate şi în cazul rambleelor înalte (STAS 1948/1-91) este obligatorie executarea celor două benzi de circulaţie ale drumului, atât pe lungimea fără vizibilitate, cat şi pe un spaţiu de siguranţă de 25 m înainte şi după lungimea sectorului fără vizibilitate.2.9. Principii de proiectare a complexelor rutiere2.9.1. Proiectantul este obligat sa analizeze soluţiile de proiectare în funcţie de resursele locale.2.9.2. Pentru terasamente gradul de compactare PROCTOR normal trebuie să fie mai mare de 95% şi deformabilitatea cu parghia Benkelman se verifica la umiditate optima de compactare, conform Instrucţiunilor tehnice departamentale CD 31/94 şi Instrucţiunilor privind controlul calităţii terasamentelor rutiere AND 530-96.2.9.3. – (1) Stratul de forma proiectat trebuie să aibă o deflexiune de maximum 2 mm.(2) Stratul de forma se executa conform STAS 1225384, iar grosimea lui se stabileşte prin calcule conform CD 31/94.(3) Amenajarea stratului de forma se realizează pe întreaga platforma a drumului cu pante transversale de 5%, cu o toleranta de 1% .(4) La nivelul stratului de forma este obligatorie realizarea drenarii apelor de infiltratie printr-un strat drenant.2.9.4. – (1) Pe stratul de forma se prevede obligatoriu un strat drenant. Acesta poate fi realizat din material granular cu o grosime de minimum 10 cm sau alte soluţii alternative pe toată platforma drumului, până la taluzuri.(2) Stratul drenant se executa cu cel puţin 7 cm mai sus faţă de fundul santurilor laterale ale drumului, conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79.2.9.5. – (1) Stratul de fundaţie se proiectează pentru o singura banda de circulaţie, conform pct. 2.3.(2) Stratul de fundaţie proiectat cu o grosime minima de 15 cm trebuie să aibă o deflexiune admisibilă de 1,6 mm. Verificarea calităţii terasamentelor, a straturilor de fundaţie şi a straturilor de forma se efectuează în conformitate cu STAS 2914-84, STAS 12253-84 şi STAS 6400-84.(3) Pentru realizarea stratului de fundaţie se pot aplica soluţii alternative, în funcţie de resursele locale, pe bază de calcule tehnico-economice, utilizându-se tehnologii performanţe.2.10. Suprafaţa de rulare şi impermeabilizare(1) La drumurile cu trafic redus şi foarte redus se aplică metoda consolidarilor succesive. Proiectarea şi execuţia drumurilor cu o singura banda de circulaţie se opresc la nivelul stratului de fundaţie, executandu-se obligatoriu o impermeabilizare cu tratament bituminos în doua straturi pe partea carosabilă şi pe benzile consolidate ale acostamentelor.(2) Impermeabilizarea suprafeţei de rulare măreşte durata de exploatare şi inlatura apariţia poluarii prin dispariţia prafului, asigurând condiţii minime de confort.(3) Impermeabilizarea suprafeţei de rulare se aplică pe straturile de fundaţie realizate din agregate naturale sau macadamuri imediat după execuţie, dar nu mai târziu de data de 15 septembrie a fiecărui an.2.11. – (1) Durata normală de funcţionare pentru drumurile de interes local din mediul rural, în soluţiile prezentate, este de 3-5 ani, conform Hotărârii Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificaţiei şi a duratelor normale de funcţionare a mijloacelor fixe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 520 din 30 decembrie 1998, şi altor reglementări legale în vigoare.(2) După 3-5 ani de exploatare se va adopta soluţia tehnica de consolidare a drumurilor de interes local, ţinându-se seama şi de traficul atras.
 + 
Capitolul 3Execuţia drumurilor de interes local3.1. – (1) În funcţie de soluţia adoptată de proiectant şi acceptată de beneficiar, lucrările se executa conform reglementărilor tehnice în vigoare.(2) Posibilităţile de realizare a stratului de fundaţie cu tehnologii curente (clasice) şi tehnologii noi performanţe:3.1.1. Tehnologii curente (clasice) pentru strat de fundaţie din:a) pamanturi stabilizate mecanic STAS 10473/1-87:– materialele din care se executa stratul de fundaţie: pamanturi necoezive conform STAS 1243-88, materiale rezultate din impietruirile existente scarificate, balasturi şi pietrisuri concasate şi resturi de cariera;– proprietăţile fizice ale materialelor: indicele de plasticitate Ip = 6…8% şi echivalentul de nisip EN 30%, granulozitatea materialelor conform limitelor din diagrama curbei de granulozitate având partea fina (sub 0,071 mm) cuprinsă între 6..12%, iar dimensiunea maxima a granulelor sa nu depăşească 71 mm, umiditatea optima de compactare Wopt. conform STAS 1913/13-83, conţinutul în elemente moi şi gelive maximum 5%;– grosimea minima admisă a unui strat de pământ stabilizat mecanic este de 15 cm după compactare;b) agregate naturale sau pamanturi stabilizate cu lianti hidraulici sau puzzolanici STAS 10473/2-86:– stabilizare cu lianti hidraulici: ciment Portland P40SR 388-80, ciment cu adaosuri PC 35 SR 1500-96, ciment pentru drumuri CD 40 STAS 10092-78;– stabilizare cu lianti puzzolanici: zgura de furnal SR 648-96, cenusa de termocentrala STAS 8819-88, var bulgari SRENV 459-1:97, var nehidratat STAS 9310-77, var hidratat în pulbere SRENV 459-1:97, clorura de calciu tehnic STAS 2073-75;– grosime minima după compactare 15 cm cu abatere de -1cm, +2 cm, hidraulici sau puzzolanici;c) macadam asfaltic semipenetrat şi penetrat SR 1120-95:– materiale: piatra sparta sort 40-63 mm STAS 66790, split sort 8-16 mm sau 16-25 mm STAS 667-90, criblura sort 3-8 mm, 8-16 mm sau 16-25 mm STAS 667-90, nisip sort 0-7 mm STAS 662-89;– lianti pentru penetrare: bitum neparafinos pentru drumuri SR 754-99, emulsie bituminoasa cationica cu rupere rapida STAS 8877-72;– grosimea după compactarea definitivă este de 10 cm cu abateri limita de 10%;d) macadam protejat cu tratament bituminos dublu SR 179-95, STAS 599-87:– tratamentul bituminos dublu se executa cu bitum de penetratie ales de proiectant în funcţie de zona climatica; pentru prima stropire se acoperă cu criblura 8-16 mm cilindrata, urmată de asternerea criblurii 3-8 mm după a doua stropire cu bitum, continuandu-se cilindrarea până la fixarea criblurii;– înainte de aplicarea tratamentului bituminos dublu stratul de fundaţie de macadam se pregăteşte conform SR 179-95, pentru asigurarea necesară cu 0,7-1,0 kg/m 2 bitum;– grosimea minima după compactare: 10 cm;e) macadam indopat:– piatra de rezistenta sort 40-63 mm, fixată prin cilindrare, în ale carei goluri se introduce criblura sau split bitumat (piatra de indopare). Piatra de indopare se asterne în doua reprize, prima repriza servind pentru indoparea sortului de rezistenta, iar a doua repriza, ca strat de uzura pentru îmbrăcăminte;– macadamul indopat se închide cu tratament bituminos;– a doua repriza de asternere a splitului bitumat poate fi înlocuită, în funcţie de necesitaţi şi posibilităţi, cu un covor asfaltic;– splitul pentru indopare şi uzura se bitumeaza, în cantitate de 4-4,5% din masa splitului, iar nisipul pentru închiderea porilor se bitumeaza uşor, cu bitum de acelaşi tip, în cantitate de 2% din masa nisipului;– înainte de bitumare splitul trebuie să fie uscat şi fără praf;– pentru bitumare splitul va avea temperatura de 100-130°C, iar bitumul de circa 150°C;– peste stratul de uzura definitiv compactat se răspândeşte uniform şi se cilindreaza nisipul bitumat pentru închiderea porilor. După aceasta operaţiune îmbrăcămintea se da în circulaţie. La realizarea stratului de macadam indopat, în loc de criblura şi split poate fi folosit şi nisip bituminos;f) pietruiri impregnate cu emulsii bituminoase:– se pot utiliza emulsii bituminoase pentru impregnarea impietruirilor: emulsii cu rupere rapida, emulsii speciale pentru impregnare.3.1.2. Tehnologiile noi se vor aplica conform agrementelor tehnice elaborate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, cu respectarea prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale Hotărârii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii.
 + 
Capitolul 4Exploatare şi întreţinere4.1. Factorii implicaţi au obligaţia sa urmărească şi sa realizeze remedierea rapida a eventualelor degradari produse, pentru asigurarea integrităţii drumului pe întreaga ampriza şi a condiţiilor de extindere viitoare a acestuia la lăţimea finala.4.2. Deţinătorii drumurilor, la care se referă prezenta reglementare tehnica, vor respecta obligatoriu "Normativul de întreţinere pentru drumuri" – AND 554/1999 -, precum şi "Nomenclatorul activităţilor de administrare, exploatare, întreţinere şi reparaţii la drumurile publice", aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 78/1999.4.3. Toţi factorii implicaţi şi deţinătorii de drumuri vor respecta, potrivit competentelor care le revin, prevederile standardelor şi reglementărilor legale în vigoare prevăzute în anexa nr. 4.Dispoziţii finale5.1. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta specificaţie tehnica.
 + 
Anexa 1CORELAREA CATEGORIILOR DE DRUMURI, DIN PUNCT DE VEDERE FUNCŢIONAL ŞI ADMINISTRATIV, CU CLASELE TEHNICE – se găseşte publicată în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 4.La racordarea drumurilor publice din afară localităţilor cu cele din interiorul localităţilor trebuie aplicat principiul conform căruia drumurile publice din afară localităţilor trebuie să continue cu drumuri de acelaşi rang sau de rang superior în traversarea localităţilor.
 + 
Anexa 2PROFIL TRANSVERSAL – se găseşte publicată în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 5 .1. Ampriza drumului2. Platforma drumului3. Parte carosabilă4. Benzi de consolidare5. Acostamente6. Strat fundaţie7. Strat de forma8. Panta transversala9. Strat drenant10. Taluz rambleu11. Debleu12. Sant trapezoidal13. Taluz debleu14. Trepte de înfrăţire
 + 
Anexa 3PROFIL TRANSVERSAL – se găseşte publicată în Monitorul Oficial, al României, Partea I, Nr. 396, la pagina 5.1. Ampriza drumului2. Platforma drumului3. Parte carosabilă4. Benzi de consolidare5. Acostamente6. Strat de fundaţie7. Strat de forma8. Pante transversale9. Strat drenant10. Taluz rambleu11. Debleu12. Sant trapezoidal13. Taluz debleu14. Trepte de înfrăţire
 + 
Anexa 4LISTAcuprinzând standardele şi reglementările legale în vigoare

  1. Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobată şi modificată prin Legeanr. 82/1998, republicată
  2. Ordinul ministrului transporturilor nr. 45/1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor
  3. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor, republicată
  4. Legea protecţiei mediului nr. 137/1995, republicată
  5. Legea protecţiei muncii nr. 90/1996
  6. Ordinul ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 357/1998 privind aprobarea Normelor specifice de protecţie a muncii pentru exploatarea şi întreţinerea drumurilor şi podurilor
  7. Hotărârea Guvernului nr. 571/1998 pentru aprobarea categoriilor de construcţii, instalaţii tehnologice şi alte amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării, privind prevenirea şi stingerea incendiilor
  8. Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi construcţiilor
  9. Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, cu modificările ulterioare
  10. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii
  11. AND 554-99 pentru aprobarea Normativului de întreţinere pentru drumuri
  12. Ordinul ministrului transporturilor nr. 78/1999 privind aprobarea Nomenclatorului activităţilor de administrare, exploatare, întreţinere şi reparaţii la drumuri publice, cu modificările ulterioare
  13. Hotărârea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificaţiei şi a duratelor normale de funcţionare a mijloacelor fixe
  14. Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii
  15. AND 530/96 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind controlul calităţii terasamentelor
  16. CD 31/94 Instrucţiuni tehnice departamentale pentru determinarea prin deflectografie şi deflectometrie a capacităţii portante şi a sistemelor rutiere semirigide
  17. Proiect tip T 3121 Sisteme rutiere tip rigide şi suple pentru străzi ISLGC/86
  18. SR 179-95 Lucrări de drumuri. Macadam. Condiţii tehnice generale de calitate
  19. STAS 174-83 Lucrări de drumuri. Îmbrăcăminţi bituminoase cilindrate executate la cald. Condiţii tehnice generale de calitate.
  20. STAS 599-87 Lucrări de drumuri. Tratamente bituminoase. Condiţii tehnice generale de calitate
  21. STAS 662-89 Lucrări de drumuri. Agregate naturale de balastieră
  22. STAS 667-90 Agregate naturale şi piatră prelucrată pentru drumuri. Condiţii tehnice generale de calitate
  23. STAS 730-89 Agregate naturale pentru lucrări de căi ferate şi drumuri. Metode de încercare
  24. STAS 863-85 Lucrări de drumuri. Elemente geometrice ale traseelor, prescripţii de proiectare
  25. STAS 1120-95 Lucrări de drumuri. Straturi de bază şi îmbrăcăminţi bituminoase de macadam semipenetrat şi penetrat
  26. STAS 1242/2-83 Teren de fundare. Cercetări geologico-tehnice specifice traseelor de drumuri
  27. STAS 1243-88 Teren de fundare. Clasificarea şi identificarea pământurilor
  28. STAS 1598/2-89 Lucrări de drumuri. Încadrarea îmbrăcăminţilor la lucrări de construcţii noi şi modernizări de drumuri
  29. STAS 1709/1-89 Acţiunea fenomenului de îngheţ-dezgheţ la lucrări de drumuri. Adâncimea de îngheţ în complexul rutier. Prescripţii de calcul
  30. STAS 1709/2-90 Acţiunea fenomenului de îngheţ-dezgheţ la lucrări de drumuri. Prevenirea şi remedierea degradărilor din îngheţ-dezgheţ. Prescripţii tehnice
  31. STAS 1709/3-90 Acţiunea fenomenului de îngheţ-dezgheţ la lucrări de drumuri. Determinarea sensibilităţii la îngheţ a pământurilor de fundaţie. Metode de determinare.
  32. STAS 1913/13-83 Teren de fundare. Determinarea caracteristicilor de compactare. Încercarea PROCTOR
  33. STAS 2900-89 Lucrări de drumuri. Lăţimea drumurilor
  34. STAS 2914/94 Lucrări de drumuri. Terasamente. Condiţii tehnice generale de calitate
  35. STAS 3300/1-85 Teren de fundare. Principii generale de calcul
  36. STAS 3300/2-85 Teren de fundare. Calculul terenului de fundare în cazul fundării directe
  37. STAS 6400-84 Lucrări de drumuri. Straturi de bază şi de fundaţie. Condiţii tehnice generale de calitate
  38. STAS 8840-83 Lucrări de drumuri. Straturi de fundaţii din pământuri stabilizate mecanic. Condiţii tehnice generale de calitate
  39. STAS 9095-90 Lucrări de drumuri. Pavaje din piatră brută sau bolovani
  40. STAS 10144/1-90 Străzi. Profiluri transversale. Prescripţii de proiectare
  41. STAS 10144/2-91 Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescripţii de proiectare.
  42. STAS 10144/3-91 Elemente geometrice ale străzilor. Prescripţii de proiectare
  43. STAS 10144/4-95 Amenajarea intersecţiilor pe străzi. Clasificarea şi prescripţii de proiectare
  44. STAS 10473/1-87 Lucrări de drumuri. Straturi din agregate naturale sau pământuri stabilizate cu ciment. Condiţii tehnice generale de calitate
  45. STAS 10473/2-86 Lucrări de drumuri. Straturi rutiere din agregate naturale sau pământuri stabilizate cu lianţi hidraulici sau puzzolanici. Metode de determinare şi încercare
  46. STAS 10796/1-77 Lucrări de drumuri. Construcţii anexe pentru colectarea şi evacuarea apelor, rigole, şanţuri şi casiuri. Prescripţii de proiectare şi execuţie
  47. STAS 10796/2-79 Lucrări de drumuri. Construcţii anexe pentru colectarea şi evacuarea apelor, rigole, şanţuri şi casiuri. Prescripţii de proiectare şi execuţie
  48. STAS 10796/3-88 Lucrări de drumuri. Construcţii pentru colectarea apelor. Drenuri de colectare a apelor. Prescripţii de proiectare şi amplasare
  49. STAS 12253-84 Lucrări de drumuri. Straturi de formă. Condiţii tehnice generale de calitate.

───────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x