ORDIN nr. 650 din 3 noiembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA PENTRU SUPRAVEGHEREA PUBLICA A ACTIVITATII DE AUDIT STATUTAR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1095 din 17 noiembrie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 266 12/11/2018 ART. 3
ART. 1ABROGA PENORMA 12/11/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEORDIN 266 12/11/2018 ART. 3
ActulREFERIRE LAORDIN 266 12/11/2018
ActulREFERIRE LANORMA 12/11/2018
ActulREFERIRE LALEGE 162 06/07/2017 ART. 51
ActulREFERIRE LALEGE 162 06/07/2017 ART. 47
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ActulREFERIRE LALEGE 233 23/04/2002
ActulREFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 1REFERIRE LAORDIN 266 12/11/2018
ART. 1ABROGA PENORMA 12/11/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 13
ART. 1REFERIRE LANORMA 12/11/2018
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 12/11/2018 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 162 06/07/2017 ART. 47
ART. 13REFERIRE LALEGE 162 06/07/2017 ART. 42
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor:– art. 47, 51, 74, art. 75 alin. (1) și ale art. 77 alin. (2) și (3) din Legea nr. 162/2017 privind auditul statutar al situațiilor financiare anuale și al situațiilor financiare anuale consolidate și de modificare a unor acte normative, cu modificările ulterioare;– Regulamentului (UE) nr. 537/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 privind cerințe specifice referitoare la auditul statutar al entităților de interes public și de abrogare a Deciziei 2005/909/CE a Comisiei;– Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;– Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare,președintele Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar emite prezentul ordin. + 
Articolul INormele privind raportarea către Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar a încălcărilor reglementărilor în domeniul auditului statutar, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar nr. 266/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.010 din 28 noiembrie 2018, se modifică după cum urmează:1.La articolul 4, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)ASPAAS, prin ordin al președintelui, numește persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor, care are ca atribuții: primirea și înregistrarea sesizărilor, repartizarea acestora către structurile de specialitate, monitorizarea soluționării acestora și expedierea răspunsurilor către persoanele care au formulat sesizarea.2.La articolul 5 alineatul (4), litera e) se modifică și va avea următorul cuprins:e)prezentarea dovezilor pe care se sprijină sesizarea.3.La articolul 5 alineatul (4), litera j) se modifică și va avea următorul cuprins:j)declarația privind acceptul prelucrării datelor cu caracter personal în scopul soluționării sesizării, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentele norme, în cazul persoanelor fizice.4.La articolul 5, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:(6)Sesizările înregistrate se direcționează către persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor, care le înregistrează în Registrul de sesizări.5.La articolul 5, alineatul (8) se modifică și va avea următorul cuprins:(8)Pentru sesizarea neconformă din punctul de vedere al cerințelor prevăzute la alin. (4), persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor solicită completarea acesteia.6.La articolul 5, alineatul (10) se modifică și va avea următorul cuprins:(10)În cazul sesizării greșit îndreptate, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor propune președintelui ASPAAS, de regulă în termen de 5 zile de la înregistrare, redirecționarea sesizării către autoritățile sau instituțiile publice care au ca atribuții rezolvarea problemelor sesizate, urmând ca persoana care a formulat sesizarea să fie înștiințată despre aceasta.7.Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6Soluționarea sesizărilor și comunicarea rezultatului(1)Persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor analizează obiectul și aspectele raportate în cadrul sesizărilor înregistrate în Registrul de sesizări, care îndeplinesc condițiile de formă prevăzute la art. 5 alin. (4), cu excepția sesizărilor prevăzute la art. 5 alin. (7).(2)Sesizările conforme se înaintează președintelui ASPAAS, de regulă, în termen de 15 zile de la data înregistrării acestora, cu propunerea de repartizare, spre soluționare, către structurile de specialitate abilitate în cauză, în funcție de obiectul sesizării, indicându-se termenul estimat de soluționare în funcție de procedurile specifice fiecărei structuri de specialitate.(3)În cadrul structurilor de specialitate se vor dispune măsuri de cercetare și analiză a aspectelor sesizate, conform procedurilor specifice ale acestora.(4)Persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor va comunica, în termen de 30 de zile de la data înregistrării sesizării, persoanei care a formulat sesizarea stadiul soluționării sau clasarea acesteia, după caz.(5)În termen de 5 zile de la data înregistrării documentului privind soluționarea sesizării, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor comunică răspunsul către persoana care a formulat sesizarea.
8.Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 7Monitorizarea soluționării sesizărilor(1)Structurile de specialitate din cadrul ASPAAS, cărora leau fost repartizate sesizări spre soluționare, raportează lunar persoanei responsabile pentru gestionarea sesizărilor stadiul soluționării acestora.(2)În cazul în care persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor identifică întârzieri în soluționarea unei sesizări, întocmește un raport de informare, care se înaintează președintelui ASPAAS în vederea dispunerii măsurilor necesare pentru remediere.(3)Semestrial, persoana responsabilă pentru gestionarea sesizărilor întocmește un raport privind activitatea de soluționare a sesizărilor, care se înaintează președintelui ASPAAS.
9.La articolul 9, alineatele (1), (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:(1)ASPAAS asigură persoanelor vizate de sesizări dreptul la apărare și de a fi audiate înainte de adoptarea unor decizii care le privesc, în conformitate cu art. 47 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 162/2017.(2)Structurile de specialitate care soluționează sesizările sunt obligate ca pe parcursul soluționării acestora să garanteze persoanei subiect al sesizării dreptul la apărare, respectiv posibilitatea de a participa la audiere și să îi comunice acest drept.(3)În aplicarea alin. (2), structurile de specialitate care soluționează sesizările vor convoca persoana subiect al sesizării, cu respectarea prevederilor legale în materie de comunicare a actelor de procedură.10.La articolul 9, alineatul (4) se abrogă.11.Articolul 13 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 13ComunicareComunicarea către părțile implicate și publicarea pe pagina de internet a ASPAAS a sancțiunilor aplicate se fac prin grija persoanei responsabile pentru gestionarea sesizărilor, cu respectarea prevederilor art. 42 din Legea nr. 162/2017.
 + 
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar,
Georgiana-Oana Stănilă
București, 3 noiembrie 2021.Nr. 650.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x