ORDIN nr. 650 din 28 octombrie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 7 decembrie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1650 08/09/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 626 24/09/1998 ART. 1
ActulREFERIRE LAHG 626 24/09/1998 ART. 10
ActulREFERIRE LAOUG 12 07/07/1998 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 44 03/03/1997
ActulREFERIRE LAOG 19 18/08/1997 ART. 11
ActulREFERIRE LAOG 19 18/08/1997 ART. 12
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1650 08/09/2023

pentru organizarea şi exercitarea controlului şi inspecţiei de stat în transportul feroviar şi cu metroul şi pentru unele măsuri specifice privind cercetarea evenimentelor de cale ferată



Ministrul transporturilor,în temeiul prevederilor art. 11 lit. j), q) şi y) şi ale art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, ale art. 7 alin. (1), ale art. 7 alin. (3) lit. h), k) şi o) şi ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, ale art. 1 alin. (1) şi ale art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române – AFER, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul se organizează şi se exercită potrivit prevederilor din anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Măsurile specifice privind cercetarea şi tratarea evenimentelor de cale ferată, produse în activitatea de transport feroviar şi cu metroul, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul, precum şi cercetarea evenimentelor de cale ferată se exercită de către Inspectoratul de stat feroviar din cadrul Autorităţii Feroviare Române – AFER.
 + 
Articolul 4În exercitarea atribuţiilor de control şi de inspecţie de stat, Inspectoratul de stat feroviar va verifica modul în care sunt respectate cerinţele cu privire la siguranţa circulaţiei, la securitatea transporturilor, la calitatea produselor şi a serviciilor publice, prevăzute în reglementările specifice feroviare în vigoare, va cerceta evenimentele grave produse în activitatea de transport feroviar şi cu metroul şi va asigura cercetarea celorlalte evenimente.
 + 
Articolul 5Controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul, precum şi cercetarea evenimentelor de cale ferată se asigura de Inspectoratul de stat feroviar, pe bază de convenţii încheiate cu: Compania Naţionala de Cai Ferate "C.F.R." – S.A., Societatea Naţionala de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" – S.A., Societatea Naţionala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" – S.A., Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." – S.A., Regia Autonomă de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti, cu operatorii de transport feroviar şi cu agenţii economici care furnizează produse sau prestează servicii specifice pentru calea ferată sau pentru metrou, în care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor.
 + 
Articolul 6În exercitarea atribuţiilor de control şi de inspecţie de stat personalul Autorităţii Feroviare Române – AFER şi, după caz, personalul desemnat din Ministerul Transporturilor au dreptul de control pe toate mijloacele de transport feroviar şi cu metroul, în unităţile prevăzute la art. 5 şi în celelalte unităţi cu specific feroviar care funcţionează sub autoritatea sau în subordinea Ministerului Transporturilor, pe baza legitimatiei speciale emise de Ministerul Transporturilor în condiţiile şi conform modelului prevăzute în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 7Atunci când constata existenta unor încălcări grave sau repetate ale reglementărilor în vigoare, Inspectoratul de stat feroviar este obligat sa dispună sau sa propună, după caz, suspendarea sau retragerea autorizaţiilor, certificatelor, atestatelor sau licenţelor eliberate de către Ministerul Transporturilor, de către Autoritatea Feroviara Română – AFER sau de către centrele de pregătire, perfecţionare şi de autorizare a personalului din transporturile feroviare şi cu metroul.
 + 
Articolul 8Nerespectarea prevederilor prezentului ordin de către agenţii economici prevăzuţi la art. 5 sau de către salariaţii acestora atrage răspunderea civilă, penală sau materială, după caz, potrivit legii.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 10Autoritatea Feroviara Română – AFER va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 11Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în Foaia Oficială C.F.R. şi în publicaţiile proprii ale Autorităţii Feroviare Române – AFER.p. Ministrul transporturilor,Adrian Marinescu,secretar de stat
 + 
Anexa 1ORGANIZAREA ŞI EXERCITAREAcontrolului şi inspecţiei de stat în transportul feroviar şi cu metroul1. Prin controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul se asigura respectarea reglementărilor specifice siguranţei circulaţiei şi securităţii transporturilor, calitatea produselor şi a serviciilor publice, depistarea deficienţelor şi a sistemelor gresite de lucru, a cauzelor care le generează, precum şi stabilirea măsurilor specifice pentru prevenirea, tratarea şi înlăturarea acestora.2. Activitatea de control şi de inspecţie de stat este condusă de către inspectorul de stat şef şi se exercită, în teritoriu, prin inspectoratele feroviare teritoriale.3. Controlul de stat consta în analizarea întregii activităţi a unui agent economic, pe o anumită perioada, cu privire la siguranţa circulaţiei, la securitatea transporturilor şi la calitatea produselor şi a serviciilor publice în transporturile feroviare şi cu metroul.Controlul de stat se desfăşoară pe baza unui program trimestrial.4. Inspecţia de stat consta în verificarea unor activităţi specifice importante desfăşurate de agentul economic privind siguranţa circulaţiei, securitatea transporturilor, calitatea produselor şi a serviciilor publice în transporturile feroviare şi cu metroul. Inspecţia de stat se desfăşoară, de regula, prin sondaj şi inopinat.În cazul în care, cu ocazia inspecţiei de stat, se constata deficiente şi/sau abateri grave, aceasta activitate se poate transforma în control, cu aprobarea inspectorului de stat şef. 5. Controlul se efectuează conform unui program care conţine: denumirea agentului economic controlat, tematica, perioada şi durata controlului. Programul se vizează de către directorul general al Autorităţii Feroviare Române – AFER şi se aproba de către conducerea Ministerului Transporturilor.Din ordinul conducerii Ministerului Transporturilor, controlul se poate efectua şi în afară programului aprobat.6. Controlul şi inspecţia de stat se finalizează prin întocmirea unei note de constatare, care va cuprinde: denumirea agentului economic controlat, tematica, perioada, constatările şi măsurile de remediere a deficienţelor constatate.Nota de constatare se semnează de către personalul Inspectoratului de stat feroviar, care a efectuat controlul sau inspecţia de stat, agentul economic controlat luând cunoştinţa, sub semnatura, de conţinutul acesteia.Eventualele contestaţii pot fi adresate Inspectoratului de stat feroviar în termen de 10 zile de la data luării la cunoştinţa, sub semnatura, despre conţinutul notei de constatare.Soluţionarea contestaţiilor se face de către Inspectoratul de stat feroviar în termen de 10 zile de la primirea acestora.7. Conducerea agentului economic controlat va transmite Inspectoratului de stat feroviar, în termen de 10 zile de la data luării la cunoştinţa despre conţinutul notei de constatare sau de la data primirii răspunsului la contestaţie, modul de remediere a deficienţelor şi abaterilor constatate.8. În cazul în care se constata neaplicarea măsurilor stabilite de către Inspectoratul de stat feroviar ca urmare a controlului sau a inspecţiei de stat, în funcţie de gravitate, acesta poate dispune suspendarea sau retragerea autorizaţiilor, certificatelor, atestatelor, precum şi a licenţelor eliberate de către Ministerul Transporturilor, Autoritatea Feroviara Română – AFER sau de către centrele de pregătire, perfecţionare şi de autorizare a personalului din transporturile feroviare şi cu metroul.9. Inspectoratul de stat feroviar va întocmi lunar şi anual o nota informativa privind activitatea de control şi de inspecţie de stat desfăşurată, care va fi prezentată conducerii Ministerului Transporturilor.
 + 
Anexa 2MĂSURI SPECIFICEprivind cercetarea şi tratarea evenimentelor de cale ferată produse în activitatea de transport feroviar şi cu metroul1. Cercetarea şi tratarea evenimentelor de cale ferată produse în activitatea de transport feroviar şi cu metroul se fac în conformitate cu prevederile "Instrucţiei pentru prevenirea şi tratarea evenimentelor de cale ferată", în măsura în care nu este stabilit altfel prin prezenta anexa.2. Avizarea evenimentelor de cale ferată se face prin compartimentul de siguranţă circulaţiei din cadrul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." – S.A. şi prin compartimentul de specialitate al Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti, conform metodologiei prevăzute în "Instructia pentru prevenirea şi tratarea evenimentelor de cale ferată".Prevederile alin. 1 se aplică şi în cazul în care circulaţia feroviara este perturbata ca urmare a inundaţiilor, caderilor de stanci, incendiilor, lovirii vehiculelor rutiere la trecerile la nivel, care nu sunt tratate ca evenimente de cale ferată.Compartimentul de siguranţă circulaţiei din cadrul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." – S.A. şi compartimentul de specialitate din cadrul Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti vor aviza, telefonic şi în scris (fax), şi Inspectoratul de stat feroviar, după cum urmează:– imediat după primirea avizării evenimentului de cale ferată, în cazul accidentelor de orice categorie sau al defectuozitatilor în munca deosebit de grave – grupele A1, A2, A3 şi A4, precum şi în cazurile în care circulaţia feroviara este închisă ca urmare a inundaţiilor, caderilor de stanci, incendiilor şi lovirii vehiculelor rutiere la trecerile la nivel;– până la ora 8,30 a următoarei zile lucrătoare, în cazul celorlalte defectuozitati în munca, precum şi în alte cazuri în care este perturbata circulaţia feroviara ca urmare a inundaţiilor, caderilor de stanci, incendiilor, lovirii vehiculelor rutiere la trecerile la nivel.3. Inspectoratul de stat feroviar va raporta la cabinetul ministrului transporturilor evenimentele de cale ferată, după cum urmează:a) imediat după ce s-a primit avizarea, telefonic – în cazul accidentelor şi defectuozitatilor în munca deosebit de grave – grupele A1, A2, A3 şi A4, precum şi în celelalte cazuri care conduc la închiderea circulaţiei feroviare, cum ar fi: inundaţii, caderi de stanci, incendii, care, conform reglementărilor instructionale, nu sunt tratate ca evenimente de cale ferată;b) prin nota informativa zilnica, transmisă până la ora 8,30 a următoarei zile lucrătoare, în cazul altor evenimente de cale ferată; aceasta va conţine şi celelalte cazuri în care circulaţia feroviara este perturbata, precum: inundaţii, caderi de stanci, incendii, lovirea vehiculelor rutiere la trecerile la nivel, care, conform reglementărilor instructionale, nu sunt tratate ca evenimente de cale ferată.4. Comisia de cercetare a unui eveniment de cale ferată va fi formată astfel:a) în cazul producerii evenimentelor de cale ferată din categoria accidentelor şi a defectuozitatilor în munca deosebit de grave – grupele A1, A2, A3 şi A4, preşedintele şi comisia de cercetare se stabilesc de către inspectorul de stat şef din cadrul personalului de specialitate al Inspectoratului de stat feroviar, dacă nu este prevăzut altfel prin ordin al ministrului transporturilor;b) în cazul producerii evenimentelor de cale ferată în activitatea de transport feroviar, altele decât cele nominalizate la lit. a), comisia de cercetare va fi formată, de regula, din reprezentanţi ai:– Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." – S.A.;– operatorului feroviar implicat în evenimentul de cale ferată;– altor agenţi economici implicaţi în evenimentul de cale ferată;c) în cazul producerii evenimentelor de cale ferată în activitatea de transport cu metroul, altele decât cele nominalizate la lit. a), comisia de cercetare va fi formată, de regula, din reprezentanţi ai:– Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti;– altor agenţi economici implicaţi în evenimentul de cale ferată.5. Nominalizarea comisiei de cercetare şi a preşedintelui acesteia, în cazul producerii evenimentelor de cale ferată, altele decât cele prevăzute la pct. 4 lit. a), se face astfel:a) în cazul evenimentelor produse pe infrastructura feroviara, de către Compania Naţionala de Cai Ferate – "C.F.R." – S.A.; preşedintele comisiei de cercetare va fi şeful compartimentului teritorial de siguranţă circulaţiei din cadrul Companiei Naţionale de Cai Ferate – "C.F.R. – S.A.;b) în cazul evenimentelor de cale ferată produse pe liniile unui operator feroviar cu material rulant şi personal propriu sau pe liniile unui agent economic deservit de un operator feroviar, respectiv pe liniile Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti, de către conducerea operatorului feroviar pe liniile căruia s-a produs evenimentul de cale ferată sau care deserveşte agentul economic, respectiv conducerea Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti; preşedintele comisiei de cercetare va fi şeful compartimentului de siguranţă circulaţiei al operatorului de transport feroviar, respectiv şeful compartimentului de specialitate din cadrul Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti.6. Convocarea comisiei de cercetare se face de către preşedintele nominalizat; condiţiile de lucru se asigura de către agentul economic pe liniile căruia s-a produs evenimentul de cale ferată.7. În caz de divergenta între membrii comisiei de cercetare, asigurarea cercetării evenimentelor de cale ferată se face de către Inspectoratul de stat feroviar, la cererea scrisă a preşedintelui comisiei de cercetare; în acest caz, cercetarea se face în condiţiile prevăzute la pct. 4 lit. a).8. Dosarele de cercetare a evenimentelor de cale ferată se întocmesc în 3 exemplare în termenul prevăzut de "Instructia pentru prevenirea şi tratarea evenimentelor de cale ferată".Depăşirea termenelor de întocmire a dosarelor de cercetare se solicita în scris de către preşedintele comisiei de cercetare şi se aproba de:a) inspectorul de stat şef, pentru accidentele de cale ferată şi pentru defectuozitatile în munca deosebit de grave, încadrate în grupele A1, A2, A3 şi A4;b) inspectorul de stat şef teritorial pentru celelalte defectuozitati în munca.9. Inspectoratul de stat feroviar poate solicita, în scris, dosarele de cercetare, după întocmirea acestora, pentru verificare. Măsurile stabilite de Inspectoratul de stat feroviar în urma verificării sunt obligatorii pentru toţi agenţii economici implicaţi în producerea evenimentului de cale ferată. 10. În cazul evenimentelor de cale ferată la care cercetarea se face de către comisia prevăzută la pct. 4 lit. a), Inspectoratul de stat feroviar va transmite o copie de pe dosarul de cercetare, spre tratare, conducerii fiecărui agent economic implicat în producerea evenimentului de cale ferată. Măsurile dispuse prin dosarul de cercetare sunt obligatorii pentru agenţii economici implicaţi în producerea evenimentului de cale ferată.11. La solicitarea scrisă a Inspectoratului de stat feroviar, comisiile de cercetare prevăzute la pct. 4 lit. b) şi c) vor depune la inspectoratul feroviar teritorial, în termen de 3 zile, un exemplar al dosarului de cercetare, pentru verificare. În cazul în care inspectoratul feroviar teritorial constata ca dosarul de cercetare este întocmit incorect sau este incomplet, va solicita, în scris, preşedintelui comisiei de cercetare modificarea sau, după caz, completarea dosarului, precizând termenul de tratare.În urma verificării, care nu va depăşi 10 zile, inspectoratul feroviar teritorial va emite un aviz scris pentru trimiterea dosarului spre tratare.Avizul se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se păstrează la dosarul verificat, iar celelalte doua se trimit pentru a fi anexate la exemplarele rămase la preşedintele comisiei de cercetare.Avizul devine parte integrantă din dosarul de cercetare şi va cuprinde, în principal, următoarele:a) numele persoanelor vinovate de producerea evenimentului;b) reglementările specifice care au fost incalcate;c) măsurile de tratare specifice privind suspendarea sau retragerea autorizaţiilor, a certificatelor, a atestatelor sau a licenţelor, eliberate de către Ministerul Transporturilor, Autoritatea Feroviara Română – AFER sau de către centrele de pregătire, perfecţionare şi de autorizare a personalului din transporturile feroviare şi cu metroul;d) măsurile tehnice şi de prevenire a evenimentelor de cale ferată;e) alte măsuri şi propuneri de tratare.O copie de pe dosarul de cercetare va fi predată de către preşedinte fiecărui membru al comisiei, care are obligaţia de a-l prezenta spre tratare conducerii agentului economic pe care l-a reprezentat în comisia de cercetare.Măsurile dispuse de Inspectoratul de stat feroviar cu ocazia verificării şi avizării dosarelor de cercetare sunt obligatorii pentru agenţii economici implicaţi în producerea evenimentului de cale ferată.12. Autoritatea Feroviara Română – AFER, prin Inspectoratul de stat feroviar, va atenţiona în scris adunările generale ale acţionarilor şi consiliile de administraţie ale agenţilor economici implicaţi în producerea evenimentelor de cale ferată despre cauzele, pagubele materiale şi despre măsurile de tratare şi prevenire.13. Pentru dosarele de cercetare a evenimentelor de cale ferată, care nu au fost solicitate spre verificare potrivit pct. 11, preşedintele comisiei de cercetare va trimite o copie de pe raportul de cercetare inspectoratului feroviar teritorial, în termen de 3 zile de la data finalizarii dosarului de cercetare.14. Inspectoratul de stat feroviar va urmări, prin sondaj, în cadrul activităţii de control şi de inspecţie de stat, modul de aplicare a măsurilor stabilite în urma producerii evenimentelor de cale ferată. 15. Compania Naţionala de Cai Ferate – "C.F.R." – S.A., operatorii feroviari şi Regia Autonomă de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti vor întocmi evidentele şi statisticile privind evenimentele feroviare, conform "Instrucţiei pentru prevenirea şi tratarea evenimentelor de cale ferată". Un exemplar din evidentele întocmite va fi înaintat, lunar, Inspectoratului de stat feroviar, până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna expirată.16. Inspectoratul de stat feroviar va întocmi evidente şi statistici pe care le va prezenta, periodic sau la cerere, conducerii Ministerului Transporturilor.
 + 
Anexa 3CONDIŢIILEde eliberare a legitimatiei speciale de control şi inspecţie de stat1. Personalul Inspectoratului de stat feroviar din cadrul Autorităţii Feroviare Române – AFER şi, după caz, personalul din Ministerul Transporturilor au dreptul la legitimatie specială de control, care permite:a) controlul şi inspecţia de stat privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale privitoare la siguranţa, securitatea transporturilor, protecţia mediului, calitatea produselor şi a serviciilor publice în transportul feroviar şi cu metroul, precum şi la agenţii economici care furnizează produse sau prestează servicii specifice pentru calea ferată sau pentru metrou;b) cercetarea evenimentelor de cale ferată produse în activitatea de transport feroviar şi cu metroul;c) controlul şi inspecţia de stat privind aplicarea prevederilor legale referitoare la existenta şi la funcţionarea sistemului de asigurare a calităţii;d) supracontrolul activităţii feroviare desfăşurate de personalul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." – S.A., al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători" – S.A., al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" – S.A., al Societăţii de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." – S.A., al Regiei Autonome de Exploatare a Metroului "Metrorex" Bucureşti şi al operatorilor de transport feroviar;e) accesul în unităţile prevăzute la lit. a) şi d);f) accesul şi călătoria în cabina de conducere a mijloacelor de tracţiune feroviara şi în postul de conducere al ramei de metrou;g) solicitarea şi obţinerea datelor, informaţiilor şi a documentelor necesare îndeplinirii atribuţiilor de control şi inspecţie de stat şi de cercetare a evenimentelor de cale ferată.2. Legitimatia specială de control şi inspecţie de stat se tipareste, se gestionează şi se eliberează de Autoritatea Feroviara Română – AFER.3. Funcţiile care au dreptul la legitimatii de control şi inspecţie de stat sunt:a) din cadrul Ministerului Transporturilor:– conducerea Ministerului Transporturilor;– personalul nominalizat de către conducerea Ministerului Transporturilor;b) personalul Inspectoratului de stat feroviar din cadrul Autorităţii Feroviare Române – AFER:– director general AFER;– inspector de stat şef;– inspector de stat şef adjunct;– inspector de stat şef teritorial;– şef serviciu siguranţa circulaţiei;– şef serviciu calitate servicii/produse;– şef serviciu reglementări siguranţa circulaţiei;– inspector de stat.4. Forma şi conţinutul legitimatiei speciale de control şi inspecţie de stat sunt redate mai jos:                                                                      faţa 

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

LEGITIMATIE SPECIALĂ DE CONTROL
ŞI INSPECŢIE DE STAT
Nr. … Data emiterii ……… LOC
PENTRU
FOTOGRAFIE

Dl/Dna ……………………
Funcţia …………………..
Unitatea ………………….

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr.
12/1998, ale Ordonanţei Guvernului nr. 95/1998, ale Hotărârii Guvernului
nr. 626/1998 şi ale Ordinului ministrului transporturilor nr. 650/1998,
titularul legitimatiei este împuternicit:
1. sa exercite controlul şi inspecţia de stat cu privire la respectarea
reglementărilor interne şi internaţionale privitoare la siguranţa
circulaţiei, la securitatea transporturilor, la protecţia mediului, la
calitatea produselor şi a serviciilor publice în transportul feroviar
şi cu metroul, precum şi la agenţii economici care furnizează produse
sau prestează servicii specifice pentru calea ferată sau pentru metrou;

Valabil până la …… . Ministru,
………………………..
(numele, semnatura şi ştampila)

                                                                      verso 

2. sa cerceteze evenimentele de cale ferată produse în activitatea de
transport feroviar şi cu metroul;
3. să efectueze control şi inspecţie de stat privind aplicarea
prevederilor legale referitoare la existenta şi funcţionarea sistemului
de asigurare a calităţii;
4. să execute supracontrolul activităţii feroviare efectuate de
personalul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." – S.A., al
Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători"
– S.A., al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R.
Marfa" – S.A., al Societăţii de Administrare Active Feroviare
"S.A.A.F." – S.A., al Regiei Autonome de Exploatare a Metroului
"Metrorex" Bucureşti şi al operatorilor de transport feroviar;
5. să aibă acces în unităţile prevăzute la pct. 1 şi 4;
6. să solicite şi să obţină datele, informaţiile şi documentele
necesare îndeplinirii atribuţiilor de control, inspecţie de stat şi de
cercetare a evenimentelor de cale ferată.
Posesorul legitimatiei are drept de acces şi călătorie în cabina de
conducere a mijloacelor de tracţiune feroviara şi în postul de
conducere al ramei de metrou.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x