ORDIN nr. 646 din 13 mai 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 5 iunie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 819 30/05/2013
ART. 1MODIFICA PEORDIN 819 30/05/2013 ART. 1
ANEXA 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 2
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LAORDIN 216 07/02/2007
ActulREFERIRE LALEGE 72 11/03/2003
ActulREFERIRE LALEGE 71 11/03/2003
ActulREFERIRE LALEGE 68 11/03/2003
ActulREFERIRE LALEGE 23 22/02/2001
ActulREFERIRE LAOG 53 19/08/1999
ActulREFERIRE LAOG (R) 42 28/08/1997 ART. 4
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 01/01/1988
ActulREFERIRE LACONVENTIE 01/11/1974 CAP. 1
ActulREFERIRE LACONVENTIE 05/04/1966 ART. 13
ActulREFERIRE LACONVENTIE 05/04/1966 ART. 14
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 819 30/05/2013
ART. 1MODIFICA PEORDIN 819 30/05/2013 ART. 1
ANEXA 1COMPLETEAZA PEORDIN 819 30/05/2013
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011



Având în vedere prevederile regulilor 6-10 din cap. I al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale art. 13 şi 14 din Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, modificată prin Protocolul din 1988, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, ale regulii 4 din anexa I, ale regulii 10 din anexa II şi ale regulii 5 din anexa VI la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin protocoalele din 1978 şi 1997, acceptate în legislaţia naţională prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 privind aderarea la unele protocoale şi acceptarea unor amendamente la Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, încheiată la Londra la 1 noiembrie 1974, la Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, încheiată la Londra la 5 aprilie 1966, şi la Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra, la 17 februarie 1978, aprobată prin Legea nr. 23/2001, şi, respectiv, prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 216/2007 pentru acceptarea Codului tehnic privind controlul emisiilor de oxizi de azot de la motoarele diesel navale (Codul tehnic NOx) şi a unor amendamente la anexa Protocolului din 1997 privind amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta – amendamente la anexa VI la MARPOL 73/78 şi la Codul tehnic NOx, precum şi ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 72/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.4(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983 şi, respectiv, prin Rezoluţia MEPC.19(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, ale secţiunii 1.5 din Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 71/2003 pentru acceptarea Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.5(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983, astfel cum a fost modificat prin amendamentele din 1992, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1994, 1996 şi 2000 referitoare la acesta şi ale secţiunii 1.6 din Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase, acceptat în legislaţia naţională prin Legea nr. 68/2003 privind acceptarea Codului pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MEPC. 20(22) a Comitetului pentru Protecţia Mediului Marin la Londra la 5 decembrie 1985, astfel cum a fost modificat prin amendamentele ulterioare, precum şi pentru acceptarea amendamentelor din 1990, 1996, 1999 şi 2000 referitoare la acesta, prin care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 2 pct. 20 şi art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,ministrul transporturilor emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor nr. 819/2013 privind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 şi 364 bis din 19 iunie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Titlul ordinului se modifică şi va avea următorul cuprins:"ORDINprivind aplicarea Instrucţiunilor de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, precum şi a amendamentelor ulterioare la aceasta"2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 1. – La inspecţiile navelor maritime care arborează pavilionul român şi efectuează voiajuri internaţionale, inspecţii care sunt efectuate în temeiul convenţiilor internaţionale şi al codurilor obligatorii în temeiul respectivelor convenţii, pentru care s-a instituit Sistemul armonizat de inspectare şi certificare, Autoritatea Navală Română aplică, după caz, dispoziţiile corespunzătoare din Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), adoptate de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale prin Rezoluţia A.1053(27) din 30 noiembrie 2011, prevăzută în anexa nr. 1*), aşa cum au fost amendate prin Rezoluţia A.1076(28) din 4 decembrie 2013, prevăzută în anexa nr. 2."Notă

──────────

*) Anexa nr. 1, fostă anexă, a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 bis din 19 iunie 2013.

──────────
3. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:"Art. 3^1. – Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin."4. După anexă, care devine anexa nr. 1, se introduce o nouă anexă, anexa nr. 2, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAutoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul transporturilor,Ioan RusBucureşti, 13 mai 2015.Nr. 646. + 
Anexă(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 819/2013)REZOLUŢIA A.1076(28)(adoptată la 4 decembrie 2013)Amendamente la Instrucţiunile de inspecţie din 2011în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şicertificare (HSSC)Adunarea,amintind articolul 15(j) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Adunării în legătură cu regulile şi instrucţiunile privind siguranţa maritimă şi prevenirea şi controlul poluării marine de către nave,amintind, de asemenea:(a) adoptarea de către Conferinţa internaţională din 1988 privind sistemul armonizat de inspectare şi certificare a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi a Protocolului din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare, care a introdus, printre altele, Sistemul armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare şi, respectiv, în Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare;(b) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.39(29) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, aşa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL);(c) adoptarea prin Rezoluţia MEPC.132(53) a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în anexa VI la Convenţia MARPOL; şi(d) adoptarea, prin rezoluţiile de mai jos, a amendamentelor privind introducerea Sistemului armonizat de inspectare şi certificare în:(i) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) [rezoluţiile MEPC.40(29) şi MSC.16(58)];(ii) Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC) [Rezoluţia MSC.17(58)]; şi(iii) Codul pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul BCH) [rezoluţiile MEPC.41(29) şi MSC.18(58)],amintind, de asemenea, faptul că prin Rezoluţia A.1053(27) s-au adoptat Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC) (denumite în continuare Instrucţiuni de inspecţie), având scopul de a sprijini guvernele în implementarea cerinţelor instrumentelor mai sus menţionate,recunoscând necesitatea ca Instrucţiunile de inspecţie să fie revizuite ulterior ţinând seama de amendamentele la instrumentele IMO mai sus menţionate care au intrat în vigoare sau care au început să producă efecte după adoptarea Rezoluţiei A.1053(27),ţinând seama de recomandările făcute de Comitetul pentru protecţia mediului marin la cea de-a şaizeci şi cincea sesiune a sa şi de Comitetul de siguranţă maritimă la cea de-a nouăzeci şi doua sesiune a sa,1. adoptă amendamentele la Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitate cu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC), aşa cum sunt prezentate în anexa la prezenta rezoluţie;2. invită guvernele care efectuează inspecţiile cerute de instrumentele IMO relevante să aplice prevederile amendamentelor la Instrucţiunile de inspecţie anexate;3. solicită Comitetului de siguranţă maritimă şi Comitetului pentru protecţia mediului marin să menţină actualizate Instrucţiunile de inspecţie prin examinarea şi amendarea lor, dacă este necesar. + 
Anexăla Rezoluţia A.1076(28)AMENDAMENTEla Instrucţiunile de inspecţie din 2011 în conformitatecu Sistemul armonizat de inspectare şi certificare (HSSC)[Rezoluţia A.1053(27)]NOTĂ:În cadrul Instrucţiunilor de inspecţie, textul tăiat cu o linie este eliminat şi textul subliniat indică adăugări sau modificări efectuate.
–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x