ORDIN nr. 64 din 19 mai 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 2 iunie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 287 06/07/2006
ART. 2INTRAT IN VIGOAREORDIN 64 19/05/2004
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 64 19/05/2004 ART. 2
ART. 2PUNE IN VIGOARESTANDARD 19/05/2004
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 64 19/05/2004 ART. 2
ActulCONTINE PESTANDARD 19/05/2004
ActulREFERIRE LAHG 770 03/07/2003 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 252 16/05/2001
ActulREFERIRE LAOUG 12 26/01/2001
ART. 1APROBA PESTANDARD 19/05/2004
ART. 2PUNE IN VIGOARESTANDARD 19/05/2004
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3989 19/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 416 05/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 142 28/02/2003
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 18 26/02/2003
ANEXA 1REFERIRE LAGHID 19/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAGHID 26/02/2003
ANEXA 1REFERIRE LAGHID 05/05/2003
ANEXA 1REFERIRE LAGHID 28/02/2003
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 287 06/07/2006
ART. 2INTRAT IN VIGOAREORDIN 64 19/05/2004

pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind centrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării sau integrării copilului în familie



În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, aprobată şi modificată prin Legea nr. 252/2001, şi ale art. 9 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 770/2003 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Standardele minime obligatorii privind centrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării sau integrării copilului în familie, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2005.Secretarul de stat al AutorităţiiNaţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie,Gabriela ComanBucureşti, 19 mai 2004.Nr. 64.
 + 
Anexa STANDARDE MINIME OBLIGATORIIprivind centrul de pregătire şi sprijinire areintegrării sau integrării copilului în familieCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării sau integrării copilului în familie, denumit în continuare CRI, are drept misiune reintegrarea în familie sau, în situaţia în care aceasta nu este posibilă, găsirea de alternative de tip familial pentru copiii care au o măsură de protecţie.Integrarea (utilizarea alternativelor de tip familial) vizează plasamentul/încredinţarea copilului în familia extinsă, la asistentul maternal profesionist, la o persoană sau familie de plasament sau într-o familie potenţial adoptatoare, ori adopţia copilului, în condiţiile legii.Clienţii serviciului sunt:1. copiii care au o măsură de protecţie;2. familia, familia extinsă, asistentul maternal profesionist, persoana/familia de plasament, familia (potenţial) adoptatoare, persoanele de referinţă sau alte persoane importante pentru copil.Funcţiile esenţiale pe care le îndeplineşte CRI sunt: evaluarea, pregătirea, sprijinirea şi monitorizarea copilului şi familiei pentru realizarea eficientă a procesului de reintegrare/integrare.Centrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie este complementar cu celelalte servicii pentru protecţia copilului.Standardele minime obligatorii prezente se aplică şi în cazul activităţilor pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie, care se desfăşoară în alte servicii pentru protecţia copilului, dacă standardele minime obligatorii ale acestora conţin prevederi în acest sens, de exemplu: serviciile de tip rezidenţial, asistentul maternal profesionist.Standardele sunt grupate pe următoarele arii de interes:Informare şi relaţii cu comunitatea1. Activităţi de informare şi relaţia cu comunitateaServicii oferite2. Elaborarea Programului de Intervenţie Specifică pentru reintegrare/integrare3. Pregătirea clienţilor pentru reintegrare/integrare4. Activităţi post-reintegrare/integrareAdministrare şi management5. Locaţia, resursele financiare şi baza materială6. Proceduri administrative şi de managementResurse umane1. Recrutarea, angajarea şi structura de personal8. Formarea iniţială şi continuă a personalului9. SupervizareaINFORMARE ŞI RELAŢII CU COMUNITATEAStandardul lActivităţi de informare şi relaţii cu comunitateaCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie derulează activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite şi stabileşte relaţii de colaborare cu comunitatea.RezultatComunitatea este informată despre existenţa şi misiunea centrului de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie şi se implică în sprijinirea activităţilor acestuia.Cerinţe pentru implementarea standardului l1.1. CRI realizează şi distribuie materiale promoţionale şi de informare (pentru copii, familii, profesionişti şi alţi membrii ai comunităţii) în ceea ce priveşte misiunea, serviciile oferite şi modalităţile de acces la acestea.1.2. CRI se asigura că toate materialele promoţionale şi informaţiile puse la dispoziţia comunităţii respectă dreptul clienţilor la imagine, intimitate şi confidenţialitate.1.3. CRI îşi actualizează materialele promoţionale şi de informare periodic sau atunci când este necesar.1.4. CRI realizează şi sprijină, cel puţin o dată pe an, campanii de informare şi sensibilizare a comunităţii cu privire la importanţa şi necesitatea îngrijirii copilului într-o familie.1.5. CRI face publică informaţia relevantă referitoare la activităţile centrului, cu avizul coordonatorului CRI, cel puţin o dată pe an.1.6. CRI încurajează implicarea voluntarilor pentru activităţile de informare şi comunicare cu comunitatea şi coordonează activităţile acestora.1.7. În vederea îndeplinirii misiunii sale, CRI colaborează în reţea cu serviciile şi programele comunitare, regionale şi naţionale de asistenţă şi protecţie a copilului şi familiei.Indicatori pentru Standardul l(I) 1.1.a. Existenţa materialelor promoţionale şi de informare (pliante, broşuri, afişe, etc.).b. Număr de materiale promoţionale şi de informare diseminate.c. Conţinutul materialelor promoţionale şi de informare este adecvat grupului ţintă (de exemplu, copii, familie, mass-media, etc).d. Misiunea CRI este inclusă în materialele informative.e. Numărul de solicitări din partea membrilor comunităţii.(I) 1.2. Conţinutul materialelor publicate.(I) 1.3. Număr de revizuiri ale materialelor promoţionale şi de informare.(I) 1.4.a. Numărul anual de campanii de informare şi sensibilizare.b. Numărul de solicitări din partea membrilor comunităţii.(I) 1.5.a. Numărul de articole publicate anual care conţin date relevante din activitatea CRI.b. Raportul anual de activitate al CRI este făcut public.(I) l.6.a. Număr de voluntari recrutaţi.b. Număr de voluntari implicaţi în activităţile de informare şi comunicare cu comunitatea.(I) 1.7. Numărul de convenţii de colaborare/parteneriat şi numărul de programe în care este implicat CRI cu personalitate juridică şi/sau furnizorul de servicii/an.SERVICII OFERITEStandardul 2Elaborarea Programului de Intervenţie Specifică pentru reintegrare/integrareSpecialiştii centrului de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie întocmesc programul de intervenţie specifică pentru reintegrare/integrare în familie pentru fiecare copil aflat în evidenta centruluiRezultatClienţii beneficiază de intervenţie personalizată în vederea reintegrării/integrării în familie.Cerinţe pentru implementarea standardului 22.1. Programul de intervenţie specifică, denumit în continuare PIS, pentru reintegrare/integrare în familie, se elaborează în baza Planului individualizat de protecţie, care este întocmit de managerul de caz, în conformitate cu prevederile standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.2.2. PIS conţine obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activităţile corespunzătoare acestor obiective, durata aferentă activităţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, resursele materiale şi financiare alocate activităţilor, precum şi modalităţile de monitorizare şi evaluare-reevaluare a acestor activităţi.2.3. Coordonatorul CRI desemnează pentru fiecare copil un responsabil de caz pentru elaborarea PIS pentru reintegrare/integrare în familie, cu sprijinul/consultarea specialiştilor identificaţi, în funcţie de nevoile copilului.2.4. Toate activităţile care vizează reintegrarea/integrarea copilului în familie se înregistrează sub formă de rapoarte de lucru ce sunt colectate şi păstrate de către responsabilul de caz în dosarul pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie.2.5. Echipa CRI implică activ şi consultă copilul în procesul de elaborare, luare a deciziilor, implementare şi revizuire a PIS, în funcţie de gradul său de maturitate, precum şi familia şi alte persoane importante pentru copil. Parteneriatul cu familia/reprezentantul legal este formalizat prin contractul încheiat cu managerul de caz, în care sunt precizate responsabilităţile părţilor cu privire la implementarea planului individualizat de protecţie, precum şi prevederi referitoare la rezolvarea eventualelor litigii. Dacă este cazul, se încheie un contract similar cu responsabilul de caz. Se recomandă adaptarea modelului de contract cu familia din Ordinul secretarului de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, al ministrului educaţiei şi cercetării, al ministrului sănătăţii şi familiei şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru persoanele cu handicap nr. 18/3989/416/142/2003 privind aprobarea Ghidului metodologic pentru evaluarea copilului cu dizabilităţi şi încadrarea într-un grad de handicap.2.6. Responsabilul de caz reevaluează şi, după caz, revizuieşte PIS cel puţin o dată la trei luni sau de cate ori este necesar.2.7. Responsabilul de caz colaborează cu toţi actorii sociali implicaţi în vederea implementării obiectivelor PIS.2.8. Responsabilul de caz comunică în scris revizuirile PIS coordonatorului centrului, managerului de caz, şi clienţilor ori de cate ori acestea apar.2.9. Fiecare responsabil de caz se ocupa de un număr maxim de 15 cazuri active.Indicatori pentru Standardul 2(I) 2.1.a. Existenţa Planului individualizat de protecţie.b. Existenţa PIS.(I) 2.2. Obiectivele PIS conduc la atingerea rezultatelor aşteptate prin PIP.(I) 2.3.a. Fiecare copil are un responsabil de caz.b. PIS reflectă recomandările specialiştilor.(I) 2.4.a. Existenţa dosarelor pentru reintegrarea/integrarea copilului în familie.b. Existenţa rapoartelor de lucru: de vizită, de consiliere, contacte cu comunitatea, etc.(I) 2.5.a. Cunoaşterea de către copii/familii/persoane importante pentru copil a obiectivelor cuprinse în PIS.b. Contractele cu familia/reprezentantul legal sunt semnate de aceştia şi de managerul de caz, respectiv responsabilul de caz.c. Consemnarea opiniile copilului, familiei şi/sau ale altor persoane cu privire la elaborarea, implementarea şi revizuirea PIS.d. Conţinutul contractului.(I) 2.6. Numărul de revizuiri ale PIS.(I) 2.7.a. Modalităţi de colaborare cu instituţii/servicii implicate în implementarea PISb. Număr de adrese, rapoarte, etc.(I) 2.8.a. Managerul de caz cunoaşte revizuirile PIS.b. Coordonatorul centrului cunoaşte revizuirile PIS.c. Familia cunoaşte revizuirile PIS.(I) 2.9. Numărul de cazuri pe responsabilul de caz.Standardul 3Pregătirea clienţilor pentru reintegrare/integrareCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie asigură condiţiile şi oferă serviciile necesare reintegrării/integrării copilului în familieRezultatClienţii sunt pregătiţi pentru reintegrare/integrare.Cerinţe pentru implementarea standardului 33.1. Nici o reintegrare/integrare în familie nu are loc fără pregătirea prealabilă a clienţilor implicaţi în cazul respectiv.3.2. În momentul intrării copilului în atenţia CRI, specialiştii centrului asigură continuitatea asistenţei oferite copilului prin valorificarea tuturor informaţiilor referitoare la istoricul copilului şi a altor documente legate de evoluţia sa.3.3. Centrul sprijină copilul şi familia pentru refacerea/menţinerea/ consolidarea relaţiilor copil-familie.3.4. CRI furnizează sau asigură accesul la servicii de consiliere psihologică, socială, medicală, juridică, educaţională sau orice alte servicii pentru copil şi familie corespunzător nevoilor acestora.3.5. Specialiştii centrului acţionează pentru diminuarea efectelor negative ale separării copilului de mediul de provenienţă şi integrarea într-un nou mediu de viaţă.3.6. Specialiştii centrului furnizează sau asigură accesul la programe care au ca obiectiv formarea/dezvoltarea competenţelor parentale.3.7. Echipa centrului planifică şi mediază întâlnirile/vizitele copil-familie-persoană importantă pentru copil; se asigură obligatoriu cel puţin două întâlniri ale copilului cu familia/persoana, una într-un spaţiu special amenajat şi cealaltă la domiciliul familiei/persoanei.3.8. Echipa asigură cadrul fizic şi profesional al contactelor directe dintre copil-familie-persoană importantă pentru copil.3.9. Echipa centrului iniţiază, asigură şi/sau sprijină activităţile care pregătesc comunitatea pentru o integrare socială eficientă a cuplului copil-familie.Indicatori pentru Standardul 3(I) 3.1. Pregătirea prealabilă a clienţilor implicaţi în reintegrare/integrare(I) 3.2.a. Familia deţine informaţii relevante privind istoricul copilului din punct de vedere social, medical, educaţional, psihologic.b. Dosarul copilului conţine ancheta sociala, istoricul copilului, fotografii şi alte date relevante despre evoluţia sa.(I)3.3.a. Numărul rapoartelor de consiliere/clientb. Conţinutul rapoartelor de consiliere.(I) 3.4.a. Existenţa rapoartelor de consiliere.b. Numărul şi tipul de servicii oferite copilului şi familiei.(I) 3.5.a. Numărul de activităţi desfăşurate pentru diminuarea efectelor negative ale separării.b. Consemnările din rapoartele de activitate.(I) 3.6.a. Existenta programelor de formare/dezvoltare a competenţelor parentale.b. Numărul de familii care participă la programele de formare/dezvoltare a competenţelor parentale.c. Grilele de evaluare utilizate pentru măsurarea achiziţiilor parentale.(I) 3.7.a. Existenţa unei planificări a întâlnirilor/vizitelor copil-familie-persoană importantă.b. Rapoarte de întâlnire/vizită.c. Număr de întâlniri/vizite între copil-familie-persoană importantă(I) 3.8. Rapoartele specifică locul întâlnirilor şi profesioniştii care au participat la întâlnire/vizită.(I) 3.9.a. Familia este implicată în pregătirea comunităţii(de exemplu: şcoală, servicii de sănătate)b. Numărul de activităţi în comunitate.c. Documentele utilizate în pregătirea comunităţii.Standardul 4Activităţi post- reintegrare/integrareCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie asigura servicii post-integ rare/reintegra re în beneficiul copilului şi familieiRezultatIntegrarea/reintegrarea copilului în familie şi comunitate se finalizează cu succes.Cerinţe pentru implementarea standardului 44.1. CRI furnizează sau asigură accesul la programe care au ca obiectiv consolidarea competenţelor parentale.4.2. CRI furnizează sau asigură accesul la servicii de consiliere psihologică, socială, medicală, educaţională pentru copil şi familie în vederea menţinerii unor relaţii durabile copil-familie şi accesul la resurse al clienţilor.4.3. Monitorizarea cazului se face pe o perioadă de minimum 3 luni din momentul reintegrării acestora în familie. Se recomandă ca această perioadă de monitorizare să fie în medie de 6 luni, cu posibilităţi de prelungire în anumite situaţii, în funcţie de fiecare caz în parte.4.4. Pentru monitorizarea reintegrării copiilor în familie, CRI colaborează cu autorităţile locale de la domiciliul/reşedinţa părinţilor.4.5. Echipa centrului sprijină copilul-familia pentru depăşirea eventualelor situaţii de criză survenite în timpul perioadei de monitorizare.4.6. Pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare, responsabilul de caz recomandă managerului de caz închiderea cazului.Indicatori pentru Standardul 4(I) 4.l.a. Existenţa programe de consolidare a competenţelor parentale.b. Numărul de familii care participă la programele de consolidare a competentelor parentale.c. Grilele de evaluare utilizate pentru măsurarea achiziţiilor parentale.(I) 4.2. a. Concluziile şi recomandările din rapoartele de consiliere sunt incluse în rapoartele de monitorizare.b. Rapoartele de monitorizare reflectă situaţia integrării copilului în familie şi comunitate.c. Numărul şi tipul serviciilor.d. Resurse identificate puse la dispoziţia clienţilor.(I) 4.3.a. Existenţa rapoartelor de monitorizare.b. Numărul de rapoarte de monitorizare.c. Existenţa hotărârilor CPC/instanţei judecătoreşti de încetare a măsurilor de protecţie specială prin reintegrarea copilului în familie.(I) 4.4. Convenţii de colaborare şi alte documente trimise de autorităţile locale către CRI.(I) 4.5.a. Numărul de rapoarte de evaluare/perioada de monitorizareb. Rapoartele specialiştilor specifică modul în care sunt sprijiniţi copilul, familia.(I) 4.7. Recomandarea scrisă a responsabilului de caz.ADMINISTRARE ŞI MANAGEMENTStandardul 5Locaţia, resurse financiare şi baza materialăCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie dispune de o locaţie accesibilă clienţilor, resurse financiare suficiente şi o bază materială corespunzătoare îndeplinirii misiunii sale.RezultatCopiii şi familiile au acces la servicii de calitate oferite de centrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie.Cerinţe pentru implementarea standardului 55.1. Centrul funcţionează într-o clădire adecvată, adaptată serviciilor pe care le oferă şi nevoilor beneficiarilor, inclusiv a clienţilor cu dizabilitâţi.5.2. Centrul dispune de un număr suficient de spaţii pentru derularea tuturor tipurilor de activităţi în beneficiul copiilor şi familiilor, inclusiv activităţi administrative, spaţii igienico-sanitare separate pentru clienţi şi personal, precum şi posibilităţi de cazare temporară.5.3. Spaţiile sunt amenajate şi dotate corespunzător desfăşurării activităţilor oferite de centru.5.4. Centrul se află într-un loc accesibil din punct de vedere al existenţei mijloacelor de transport în comun.5.5. Centrul este localizat în proximitatea celorlalte servicii complementare din comunitate.5.6. Centrul dispune de autorizaţii de funcţionare.5.7. Centrul dispune de un buget adecvat şi suficient derulării tuturor activităţilor, inclusiv pentru deplasarea copilului la viitorul domiciliu pe parcursul pregătirii reintegrării/integrării.Indicatori pentru Standardul 5(I) 5.1.a. Clădirea în care este amplasat centrul este adecvată şi adaptată.b. Accesibilitatea clădirii şi spatiilor, inclusiv pentru persoane cu dizabilităţi.(I) 5.2.a. Număr de încăperi raportat la tipul de activităţi şi la mărimea şi structura echipei.b. Existenţa spaţiilor igienico-sanitare separate pentru clienţi şi personalc. Existenţa spaţiilor destinate activităţilor în beneficiul clienţilor separate de spaţiile administrative.d. Existenţa unui spaţiu de cazare temporară.(I) 5.3. Amenajarea şi dotarea spatiilor.(I) 5.4. Existenţa mijloacelor de transport în comun în vecinătatea CRI.(I) 5.5. Amplasarea CRI în vecinătatea unor SR şi/sau a altor servicii comunitare pentru copii şi familii.(I) 5.6. Existenţa autorizaţiilor de funcţionare: autorizaţie sanitară de funcţionare, autorizaţie sanitar-veterinară, autorizaţie de prevenire şi stingere a incendiilor, etc.(I) 5.7. Bugetul alocat centrului.Standardul 6Proceduri administrative şi de managementCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie dispune de un set de proceduri administrative şi de management în concordanţă cu misiunea sa.RezultatOrganizarea administrativă şi managementul asigură funcţionarea optimă a centrului de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie în beneficiul clienţilor.Cerinţe pentru implementarea standardului 66.l. CRI funcţionează într-un cadru legal, certificat de documente oficiale.6.2. CRI funcţionează conform unui plan anual de acţiune, întocmit de coordonatorul centrului, pe baza prevederilor standardelor minime obligatorii şi a nevoilor beneficiarilor.6.3. Coordonatorul CRI se asigură ca misiunea centrului să fie redactată şi afişată pentru a fi cunoscută de toţi angajaţii.6.4. CRI îşi stabileşte un regulament de ordine interioară sau norme interne de funcţionare, care sunt aduse la cunoştinţa tuturor angajaţilor.6.5. Centrul deţine o bază de date care cuprinde informaţii legate de copiii şi familiile pentru care s-au derulat activităţi specifice privind integrarea/reintegrarea, care este utilizată conform legislaţiei în vigoare, în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialităţii privind informaţiile despre clienţii CRI.6.6. Funcţionarea CRI se realizează în conformitate cu o metodologie de lucru proprie elaborată pe baza standardelor minime şi a ghidului metodologic CRI.6.7. Pentru îndeplinirea misiunii sale, CRI dezvoltă relaţii funcţionale cu celelalte servicii pentru protecţia copilului, furnizorii de servicii şi, în mod special, cu serviciul de protecţie de tip familial şi cu cel de protecţie de tip rezidenţial din cadrul serviciului public specializat pentru protecţia copilului.6.8. Coordonatorul centrului organizează reuniuni de lucru cu întreg personalul, cel puţin lunar.6.9. Coordonatorul CRT elaborează raportul anual de activitate şi îl înaintează furnizorului de servicii.Indicatori pentru Standardul 6(I) 6.1. Existenţa de hotărâri, autorizaţii, decizii, acte constitutive şi statute, acorduri de funcţionare, convenţii de parteneriat, etc.(I) 6.2. Existenţa planului anual de acţiune care cuprinde cel puţin: obiectivele elaborate pe baza misiunii centrului, clienţii, metodologia de lucru, activităţile derulate, resurse umane, materiale şi financiare implicate.(I) 6.3.a. Afişarea misiunii centrului într-un loc vizibil şi accesibil angajaţilor.b. Cunoaşterea misiunii de către angajaţii centrului.(I) 6.4.a. Existenţa regulamentului de ordine interioară/normelor interne de funcţionare.b. Semnarea regulamentului de către toţi angajaţii.(I) 6.5.a. Existenţa bazei de date.b. Baza de date este funcţională şi actualizată.c. CRI are un sistem clar de utilizare a bazei de date de către personal în ceea ce priveşte accesul la informaţii şi asigurarea confidenţialităţii clienţilor.(I) 6.6. Existenta metodologiei proprii de lucru.(I) 6.7. Modalităţile de colaborare ale CRI cu serviciile SPSPC(I) 6.8.a. Numărul de reuniuni de lucru/lună.b. Conţinutul proceselor verbale elaborate în urma reuniunilor de lucru.(I) 6.9.a. Existenţa raportului de activitate la sfârşitul fiecărui an, avizat de şeful ierarhic.b. Informarea celor interesaţi în ceea ce priveşte conţinutul raportului anual de activitate.RESURSE UMANEStandardul 7Recrutarea, angajarea şi structura personaluluiCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie utilizează politici eficiente de recrutare şi angajare de personal.RezultatPersonalul recrutat şi angajat este eficient în îndeplinirea misiunii centrului de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie.Cerinţe pentru implementarea standardului 77.1. Angajatorul recrutează şi angajează personalul în conformitate cu specificul centrului, nevoile clienţilor şi reglementările legale în vigoare.7.2. Coordonatorul CRI participă la luarea deciziilor referitoare la selectarea personalului centrului.7.3. Activitatea de recrutare şi angajare de personal se înregistrează, iar documentele referitoare la această activitate se păstrează într-un dosar separat.7.4. La angajare se va ţine cont obligatoriu de competenţele, cunoştinţele şi abilităţile necesare în lucrul cu clienţii ale Fiecărui candidat.7.5. Coordonatorul centrului are studii superioare socio-umane şi experienţă în servicii pentru protecţia copilului de minim l an.7.6. Personalul de specialitate are studii superioare socio-umane.7.7. Personalul este suficient pentru acoperirea tuturor serviciilor oferite de centru.7.8. CRI are o metodologie de recrutare, evaluare, pregătire şi coordonare a voluntarilor.Indicatori pentru Standardul 7(I) 7.1. Criteriile de selecţie a personalului.(I) 7.2. Dispoziţia angajatorului de constituire a comisiilor de examinare a personalului.(I) 7.3.a. Existenţa documentelor/materialelor care atestă recrutările de personal.b. Conţinutul documentelor.(I) 7.4. Documentele care atestă cunoştinţele, competenţele şi abilităţile personalului angajat.(I) 7.5.-7.6. Diplomele de studii şi alte acte care atestă calificarea şi experienţa personalului angajat.(I) 7.7.a. Numărul de angajaţi conform organigramei.b. Numărul de clienţi /personal de specialitate.(I) 7.8.a. Existenta metodologiei de recrutare, evaluare, pregătire şi coordonare a voluntarilor.b. Existenţa contractelor de voluntariat în conformitate cu normele legislative în vigoare.Standardul 8Formarea iniţială şi continuă a personaluluiCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie asigură angajaţilor formarea în domeniul specific serviciilor oferite de acesta.RezultatAngajaţii au pregătire şi abilităţi profesionale corespunzătoare serviciilor centrului de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie.Cerinţe pentru implementarea standardului 88.1. CRI utilizează un pachet de formare iniţială specific activităţilor centrului.8.2. Coordonatorul centrului identifică nevoile de formare ale personalului de specialitate.8.3. Coordonatorul CRI încurajează angajaţii centrului să-şi identifice nevoile de formare şi să solicite cursuri de perfecţionare, specializare.8.4. Personalul de specialitate al CRI, inclusiv coordonatorul, participă la cel puţin 42 de ore de formare continuă pe an, în domeniul protecţiei copilului şi/sau în domenii care presupun îmbunătăţirea cunoştinţelor legate de psihologia copilului, relaţionarea adecvata pârinţi-copii, rezolvarea conflictelor intrafamiliale, etc.8.5. Specialiştii CRI sunt încurajaţi să participe şi la alte tipuri de cursuri de formare care îi pot ajuta în optimizarea muncii lor, inclusiv seminarii şi conferinţe.8.6. La angajare, în lipsa unei pregătiri în domeniul managementului serviciilor sociale, coordonatorul CRI beneficiază de formare în acest domeniu; anual, coordonatorul participă la cel puţin 21 de ore de formare în domeniul managementului de servicii.8.7. Voluntarii beneficiază de un număr minim de 14 ore de formare iniţială în cadrul centrului şi de formare continuă în domeniul protecţiei copilului.8.8. Educaţia permanentă şi formarea profesională continuă a angajaţilor se realizează conform legislaţiei în vigoare, prin intermediul cursurilor organizate în cadrul sistemului educaţional, sanitar şi al formării profesionale a adulţilor.8.9. CRI deţine un punct de documentare cu materiale/lucrări de specialitate din domeniul protecţiei copilului pe care fiecare membru al echipei le poate consulta ori de cate ori are nevoie.Indicatori pentru Standardul 8(I) 8.1.a. Existenta unui pachet de formare iniţială.b. Conţinutul pachetului de formare iniţială.c. Documente care atestă absolvirea cursurilor.(I) 8.2. Fişa de evaluare a nevoilor de formare.(I) 8.3. Fişele de autoevaluare a nevoilor de pregătire.(I) 8.4. Documente care atestă cursurile de formare ale fiecărui specialist.(I) 8.5.a. Numărul de angajaţi care au participat la cursuri, seminarii, conferinţe.b. Numărul seminariilor, cursurilor, conferinţelor.c. Conţinutul seminariilor, cursurilor, conferinţelor.d. Materiale/documente care atestă participarea la alte cursuri de formare/seminarii/conferinţe.(I) 8.6. Documente care atestă formarea coordonatorului în domeniul managementului serviciilor sociale.(I) 8.7. Documente care atestă formarea iniţială şi continuă a voluntarilor.(I) 8.8. Certificatele de absolvire cu recunoaştere naţională şi cele cu recunoaştere din partea angajatorului, în cazul celor din urmă se verifică modalitatea de desfăşurare a programului de formare, utilizând criteriile existente în legislaţia de formare profesională a adultului.(I) 8.9. Existenţa punctului de documentare în centru.Standardul 9SupervizareaCentrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării/integrării copilului în familie dispune de un sistem de supervizare a resurselor umane.RezultatPersonalul este motivat şi eficient, asigurând servicii de calitate pentru clienţi.Cerinţe pentru implementarea standardului 99.1. Coordonatorul CRI are obligaţia de a asigura supervizarea internă şi externă a personalului de specialitate şi a voluntarilor.9.2. Supervizarea este asigurată de specialişti cu studii superioare socio-umane şi experienţa de cel puţin 2 ani în servicii pentru copil şi familie în plus faţă de persoanele cărora le asigură supervizarea.9.3. Şedinţele de supervizare au loc periodic, individual şi în echipa, cel puţin o dată pe luna şi/sau la solicitarea supervizorului sau a membrilor echipei centrului.9.4. Furnizorul de servicii are obligaţia de a asigura supervizarea coordonatorului CRI.9.5. Supervizarea voluntarilor este asigurată de personalul desemnat de coordonatorul CRI.Indicatori pentru Standardul 9(I) 9.2. Documentele înregistrate referitoare la supervizare.(I) 9.3.a. Număr de întâlniri de supervizare în grup/lună/an.b. Număr de întâlniri de supervizare individuale/lună/an.c. Rapoarte de supervizare individuală/de grup.d. Număr de întâlniri de supervizare la solicitarea angajaţilor/echipei/an.(I) 9.4. Număr de întâlniri de supervizare a coordonatorului/lună/an.(I) 9.5. Număr de întâlniri de supervizare/voluntar/lună/an.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x