ORDIN nr. 634/4.010/2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE Nr. 634 din 19 februarie 2024MINISTERUL EDUCATIEI Nr. 4.010 din 14 martie 2024
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 22 martie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 1154 16/09/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 23 05/01/2022 ART. 18
ActulREFERIRE LANORMA 16/09/2022 ART. 44
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LALEGE 196 31/10/2016
ActulREFERIRE LALEGE 196 31/10/2016 ART. 65
ART. 1REFERIRE LALEGE 196 31/10/2016 ART. 19
ART. 2REFERIRE LALEGE 196 31/10/2016 ART. 19
ART. 3REFERIRE LANORMA 16/09/2022 ART. 44
ART. 3REFERIRE LALEGE 196 31/10/2016
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 196 31/10/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile:– art. 65 din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile art. 44 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul:– art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, cu modificările și completările ulterioare;– art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul muncii și solidarității sociale și ministrul educației emit următorul ordin: + 
Articolul 1În vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 19 alin. (1) și (2) din Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare, inspectoratul școlar județean, respectiv al municipiului București, denumit în continuare inspectorat școlar, în a cărui rază teritorială își are domiciliul sau reședința ori trăiește titularul dreptului la venit minim de incluziune – componenta de ajutor pentru familia cu copii are obligația să transmită lunar la agenția pentru plăți și inspecție socială județeană, respectiv a municipiului București, denumite în continuare agenții teritoriale, situația privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare. + 
Articolul 2(1)În vederea întocmirii de către inspectoratele școlare a situației prevăzute la art. 1, agențiile teritoriale transmit acestora tabelul nominal al copiilor din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii, în vederea identificării copiilor pentru care înregistrarea de absențe nemotivate poate conduce la diminuarea cuantumului ajutorului pentru copii în condițiile art. 19 alin. (2) din Legea nr. 196/2016, cu modificările și completările ulterioare. Modelul tabelului nominal este prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)Tabelul prevăzut la alin. (1) se transmite lunar inspectoratelor școlare până cel târziu la data de 5 a lunii în curs pentru drepturile de ajutor pentru familia cu copii aprobate în luna anterioară.(3)Pe baza tabelului nominal prevăzut la alin. (1), inspectoratele școlare întocmesc situația privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.(4)Situația prevăzută la alin. (3) se transmite lunar, în format electronic, până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna anterioară și conține atât datele de identificare ale copiilor, cât și absențele nemotivate înregistrate de aceștia.(5)Pentru transmiterea electronică a tabelului nominal prevăzut la alin. (1), respectiv a situației prevăzute la alin. (3), agențiile teritoriale și inspectoratele școlare asigură elementele de siguranță informatică pentru protejarea datelor cu caracter personal conținute. + 
Articolul 3(1)În situația prevăzută la art. 44 alin. (3) din normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.154/2022, cu modificările și completările ulterioare, Sistemul informatic integrat al învățământului din România se accesează direct de către agențiile teritoriale, potrivit protocolului încheiat între Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și Ministerul Educației.(2)Protocolul se încheie la inițiativa Ministerului Educației, după includerea în Sistemul informatic integrat al învățământului din România a opțiunii de înregistrare a absențelor motivate/nemotivate ale elevilor din învățământul preuniversitar.
 + 
Articolul 4Schimbul de informații între agențiile teritoriale și inspectoratele școlare se efectuează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor). + 
Articolul 5Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, agențiile teritoriale și inspectoratele școlare duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
Ministrul educației,
Ligia Deca
 + 
Anexa nr. 1
TABEL NOMINAL
al copiilor din familiile beneficiare de ajutor pentru familia cu copii în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune

Nr. crt. Numele copilului Prenumele copilului CNP-ul copilului Numele titularului dreptului Prenumele titularului dreptului CNP-ul titularului dreptului Unitatea de învățământ declarată în cerere Luna de raportare a absențelor
1
2
3

 + 
Anexa nr. 2
SITUAȚIE
privind frecventarea cursurilor de către copiii de vârstă școlară din familiile beneficiare de ajutor
pentru familia cu copii în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune
în luna ………………………….. anul ………………….

Nr. crt. Numele copilului Prenumele copilului CNP-ul copilului Numele titularului dreptului Prenumele titularului dreptului CNP-ul titularului dreptului Unitatea de învățământ la care este înscris copilul Anul de studii Luna de raportare Număr total absențe înregistrate în luna de raportare Număr absențe nemotivate înregistrate în luna de raportare Data abandonării frecventării cursurilor
1
2
3

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x