ORDIN nr. 628 din 12 iulie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATIINr. 1.035 din 16 iulie 2010CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 628 din 12 iulie 2010
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 30 iulie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 539 31/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 262 31/03/2010
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulCONTINE PEREGULAMENT 12/07/2010
ActulCONTINE PEREGULAMENT 12/07/2010
ActulCONTINE PEREGULAMENT 12/07/2010
ActulCONTINE PEREGULAMENT 12/07/2010
ActulREFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAHG 262 31/03/2010
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 12/07/2010
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 12/07/2010
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 12/07/2010
ART. 1APROBA PEREGULAMENT 12/07/2010
ART. 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010
ANEXA 1REFERIRE LAHG 262 31/03/2010 ART. 22
ANEXA 1REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010 ART. 22
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 163 18/02/2008
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 93 07/02/2008
ANEXA 2REFERIRE LAHG 262 31/03/2010 ART. 43
ANEXA 2REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010 ART. 43
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 163 18/02/2008
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 93 07/02/2008
ANEXA 3REFERIRE LAHG 262 31/03/2010 ART. 43
ANEXA 3REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010 ART. 43
ANEXA 4REFERIRE LAHG 262 31/03/2010 ART. 43
ANEXA 4REFERIRE LACONTRACT CADRU 31/03/2010 ART. 43
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 539 31/05/2011

privind aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor constituite în baza prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010



Având în vedere:– Referatul de aprobare nr. Cs.A. 7.803 din 16 iulie 2010 al Ministerului Sănătăţii şi nr. D.G. 799 din 24 iunie 2010 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;– titlul VIII "Asigurările sociale de sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârea Guvernului nr. 262/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010,în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor constituite în baza prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010, prevăzute în anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţiile de specialitate şi celelalte structuri de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică şi caselor de asigurări de sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii,Cseke AttilaPreşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,Nicolae Lucian Duţă
 + 
Anexa 1REGULAMENT-CADRUde organizare şi funcţionare al comisiei constituite înbaza prevederilor art. 22 alin. (3) din Contractul-cadruprivind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrulsistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010,aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010,pentru stabilirea necesarului de medici de familie cu liste,atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural,precum şi pentru stabilirea numărului minim de persoanebeneficiare ale pachetelor de servicii medicalede pe listele medicilor de familie din mediul rural,pentru care se încheie contractul de furnizarede servicii medicale din asistenţa medicală primară + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor art. 22 alin. (3) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialitatea medicină de familie, un reprezentant al patronatului judeţean al medicilor de familie, un reprezentant al asociaţiei profesionale judeţene a medicilor de familie. La lucrările comisiei poate participa, cu rol consultativ, şi un reprezentant al administraţiei publice locale, după caz. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Pentru fiecare membru desemnat instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot. Opiniile şi menţiunile reprezentantului administraţiei publice locale, consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor, au rol consultativ.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5În condiţiile în care, la nivel judeţean, nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei şi reprezentantul administraţiei publice locale, după caz, care are rol consultativ, sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei.
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte necesarul de medici de familie cu liste proprii, pe localităţi, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară cu casa de asigurări de sănătate;b) stabileşte numărul minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale de pe listele medicilor de familie din mediul rural, pe localităţi, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară cu casele de asigurări de sănătate;c) stabileşte zonele din mediul urban neacoperite din punctul de vedere al numărului necesar de medici de familie, pentru care se pot încheia contracte cu medicii de familie cu liste sub 1.000 de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale;d) analizează situaţiile de scădere a numărului minim de persoane beneficiare ale pachetelor de servicii medicale, timp de 6 luni consecutiv, cu mai mult de 20% din numărul minim de persoane înscrise pe listă stabilit pentru localitatea/zona respectivă, situaţii ce pot conduce la încetarea contractului de servicii medicale în asistenţa medicală primară, pentru cabinetele medicale individuale, respectiv la excluderea din contract a medicilor de familie la care se înregistrează astfel de situaţii, pentru celelalte forme de organizare a cabinetelor medicale;e) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 163/93/2008 pentru aprobarea criteriilor de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală primară şi din ambulatoriul de specialitate în funcţie de condiţiile în care se desfăşoară activitatea, în coroborare cu atribuţiile prevăzute la lit. a) şi b);f) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de familie; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de familie a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de familie în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii proprii pe care le va face publice prin afişare pe pagina web a casei de asigurări de sănătate în termen de 3 zile lucrătoare de la data constituirii acesteia.
 + 
Anexa 2REGULAMENT-CADRUde organizare şi funcţionare al comisiei constituite înbaza prevederilor art. 43. alin. (4) din Contractul-cadruprivind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrulsistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2010,aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 262/2010,pentru stabilirea necesarului de medici de specialitateşi a numărului de norme necesare pentru fiecarespecialitate clinică, pe judeţ, pentru care se încheie contractde furnizare de servicii medicale în asistenţa medicalăambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor Contractului-cadru pentru stabilirea necesarului de medici de specialitate şi a numărului de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialităţile clinice, un reprezentant al patronatului medicilor de specialitate din specialităţile clinice reprezentativ la nivel judeţean şi un reprezentant al organizaţiei sindicale reprezentative la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Pentru fiecare membru desemnat, instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5În condiţiile în care, la nivel judeţean, nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei.
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte numărul de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ. Prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore/zi şi, respectiv, 35 de ore/săptămână;b) stabileşte numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice cu casa de asigurări de sănătate;c) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 163/93/2008 pentru aprobarea criteriilor de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală primară şi din ambulatoriul de specialitate în funcţie de condiţiile în care se desfăşoară activitatea, în coroborare cu atribuţia prevăzută la lit. b);d) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de specialitate pentru specialităţi clinice; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de o anume specialitate clinică în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii proprii, pe care le va face publice prin afişare pe pagina web a casei de asigurări de sănătate în termen de 3 zile lucrătoare de la data constituirii acesteia.
 + 
Anexa 3REGULAMENT-CADRUde organizare şi funcţionare al comisiei constituite în bazaprevederilor art. 43 alin. (4) din Contractul-cadru privindcondiţiile acordării asistenţei medicale în cadrulsistemului de asigurări sociale de sănătatepentru anul 2010, aprobat prin HotărâreaGuvernului nr. 262/2010, pentru stabilirea numărului necesar de medicidentişti şi a numărului de norme necesare pentrumedicină dentară, pe judeţ, pentru carese încheie contract de furnizare de servicii medicale înasistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru medicina dentară + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor Contractului-cadru pentru stabilirea necesarului de medici de medicină dentară şi a numărului de norme necesare pentru medicină dentară, pe judeţ, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru medicină dentară.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor dentişti, un reprezentant al patronatului judeţean al medicilor dentişti reprezentativ la nivel judeţean, un reprezentant al asociaţiei profesionale judeţene a medicilor dentişti reprezentativă la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Pentru fiecare membru desemnat instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5În condiţiile în care, la nivel judeţean, nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 6(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu.
 + 
Articolul 8Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei.
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte numărul de norme necesar pentru specialitatea de medicină dentară, pe judeţ. Prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore/zi, respectiv 35 de ore/săptămână;b) stabileşte numărul necesar de medici dentişti, pe judeţ, atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale de medicină dentară cu casa de asigurări de sănătate;c) analizează situaţiile de încadrare a localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de medicină dentară; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de medicină dentară a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de medicină dentară în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate;d) analizează modalitatea de ocupare a locurilor de către medicii de medicină dentară care au solicitat intrarea în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în coroborare cu atribuţia prevăzută la lit. b).
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii proprii, pe care le va face publice prin afişare pe pagina web a casei de asigurări de sănătate în termen de 3 zile lucrătoare de la data constituirii acesteia.
 + 
Anexa 4REGULAMENT-CADRUde organizare şi funcţionare al comisieiconstituite în baza prevederilor art. 43alin. (5) din Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţeimedicale în cadrul sistemului de asigurări sociale desănătate pentru anul 2010, aprobat prinHotărârea Guvernului nr. 262/2010, pentru stabilireanumărului necesar de investigaţii medicale paraclinice pe total judeţ + 
Articolul 1Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi funcţionare a comisiei constituite în baza prevederilor Contractului-cadru pentru stabilirea numărului necesar de investigaţii medicale paraclinice pe total judeţ.
 + 
Articolul 2(1) Comisia este formată din 7 membri de drept, dintre care 2 reprezentanţi ai caselor de asigurări de sănătate, 2 reprezentanţi ai direcţiei de sănătate publică, un reprezentant al colegiului teritorial al medicilor pentru specialităţile paraclinice, un reprezentant al patronatului din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice reprezentativ la nivel judeţean, un reprezentant al societăţii profesionale a medicilor din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice reprezentativă la nivel judeţean. Comisia va avea un secretar fără drept de vot, numit de către casa de asigurări de sănătate. Pentru fiecare membru desemnat, instituţiile/organizaţiile menţionate anterior vor nominaliza şi membrii supleanţi echivalenţi numeric.(2) În situaţia în care unul dintre membrii de drept nu poate participa la lucrările comisiei, acesta va fi înlocuit de către instituţia/organizaţia care l-a desemnat cu unul dintre membrii supleanţi.(3) Desemnarea şi revocarea reprezentanţilor instituţiilor/organizaţiilor menţionate la alin. (1) se fac de conducătorii respectivelor instituţii/organizaţii.(4) Înlocuirea unui reprezentant se face cu respectarea condiţiilor prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), împreună cu notificarea încetării nominalizării reprezentantului precedent.
 + 
Articolul 3(1) Comisia îşi desemnează un preşedinte dintre membrii acesteia, cu un mandat pe durata a 6 (şase) luni, care nu se poate repeta mai devreme de un an. Desemnarea preşedintelui se face prin votul membrilor comisiei.(2) Comisia ia hotărâri cu majoritate de voturi.
 + 
Articolul 4(1) Numai membrii de drept ai comisiei au drept de vot.(2) Cvorumul necesar pentru a lua hotărâri valide este de cel puţin 6 din cei 7 membri.(3) Hotărârile se adoptă cu votul a jumătate plus unu din membrii cu drept de vot prezenţi.
 + 
Articolul 5(1) Dezbaterile din şedinţele comisiei sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor. Procesele-verbale ale şedinţelor vor fi semnate de către toţi membrii comisiei prezenţi la dezbateri şi de către secretarul comisiei.(2) Hotărârile comisiei sunt semnate numai de către preşedintele comisiei.
 + 
Articolul 6În condiţiile în care, la nivel judeţean, nu există toate structurile prevăzute în componenţa comisiei, numărul total al membrilor acesteia, precum şi numărul reprezentând cvorumul necesar se ajustează în mod corespunzător, pentru a asigura funcţionarea comisiei în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Articolul 7(1) Sediul comisiei, unde aceasta îşi desfăşoară activitatea, este la casa de asigurări de sănătate.(2) Comisia are ştampilă proprie, iar documentele primite/emise se consemnează într-un registru propriu de intrări-ieşiri.
 + 
Articolul 8Comisia se întruneşte obligatoriu anual în vederea pregătirii procesului de contractare şi o dată la 6 luni pentru evaluarea situaţiilor de fapt raportate la atribuţiile proprii, precum şi ori de câte ori este nevoie. Membrii comisiei sunt convocaţi în scris de către secretarul comisiei.
 + 
Articolul 9Comisia are următoarele atribuţii:a) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice pe total judeţ;b) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice – analize de laborator şi anatomopatologice la nivelul judeţului;c) stabileşte numărul necesar de investigaţii paraclinice de radiologie-imagistică medicală şi explorări funcţionale la nivelul judeţului.
 + 
Articolul 10Comisia îşi îndeplineşte atribuţiile prevăzute în baza unor criterii proprii pe care le va face publice prin afişare pe pagina web a casei de asigurări de sănătate în termen de 3 zile lucrătoare de la data constituirii acesteia.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x