ORDIN nr. 627 din 26 octombrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 16 decembrie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 45 07/08/2003
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 263 06/04/1999
ActulREFERIRE LAHG 627 24/09/1998 ART. 7
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 45 07/08/2003

pentru aprobarea Regulamentului privind portul uniformei de serviciu cu însemnele specifice, forma şi modul de acordare a acesteia, pentru personalul Inspectoratului Navigaţiei Civile – I.N.C. şi al capitaniilor de port



Ministrul transporturilor,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) şi (6) din Hotărârea Guvernului nr. 627/1998 privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului Navigaţiei Civile – I.N.C., ale Hotărârii Guvernului nr. 263/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Regulamentul privind portul uniformei de serviciu cu însemnele specifice, forma şi modul de acordare a acesteia, pentru personalul Inspectoratului Navigaţiei Civile – I.N.C. şi al capitaniilor de port, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Inspectoratul Navigaţiei Civile – I.N.C. va lua măsuri ca, în termen de 60 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, să asigure uniforma de serviciu cu însemnele specifice pentru personalul prevăzut la art. 1.
 + 
Articolul 3Inspectoratul Navigaţiei Civile – I.N.C. va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul transporturilor,Traian Basescu
 + 
AnexăREGULAMENTprivind portul uniformei de serviciu cu însemnele specifice, forma şi modul de acordare a acesteia, pentru personalul Inspectoratului Navigaţiei Civile – I.N.C. şi al capitaniilor de portI. Portul uniformei de serviciu şi modul de acordare a acesteia + 
Articolul 1(1) Personalul Inspectoratului Navigaţiei Civile – I.N.C., denumit în continuare I.N.C., şi al capitaniilor de port din subordinea acestuia va purta uniforma de serviciu cu însemnele specifice în timpul executării serviciului, în diferite misiuni şi festivitati, precum şi pe durata frecventarii unor cursuri de perfecţionare profesională.(2) Sunt interzise scoaterea din ţara a uniformei de serviciu, cu excepţia cazurilor în care acest fapt este aprobat în mod expres de conducerea I.N.C., precum şi purtarea uniformei în locuri şi în condiţii care pot prejudicia prestigiul instituţiei.
 + 
Articolul 2Personalul prevăzut la art. 1 plăteşte 50% din costul uniformei, în 12 rate lunare, iar diferenţa de 50% din cost se suporta de instituţie.
 + 
Articolul 3Compartimentele de serviciu cu sarcini de achizitionare şi gestionare a uniformelor, din cadrul I.N.C. şi al capitaniilor de port, au obligaţia sa ţină evidenta lor, pe fiecare persoana, precum şi a datelor individuale privind diferitele marimi ale acestora.
 + 
Articolul 4În cazul pensionării sau al decesului unui angajat, uniforma de serviciu acordată nu se restituie şi nu se datorează diferenţe de valoare pentru aceasta, calculate corespunzător duratei normate de folosinţă, rămasă neconsumata.
 + 
Articolul 5În cazul desfacerii contractului individual de muncă, al transferului sau al demisiei, se retine de la cel în cauza diferenţa de valoare, proporţional cu durata normata de folosinţă a componentelor uniformei, rămasă neconsumata.
 + 
Articolul 6Personalul care poarta uniforma de serviciu este obligat sa o folosească în mod îngrijit şi să respecte ţinuta impusa de portul acesteia.
 + 
Articolul 7În cazul deteriorării, pierderii sau distrugerii componentelor uniformei din motive obiective, acestea se vor înlocui înainte de expirarea duratei normate de folosinţă.
 + 
Articolul 8Este interzisă modificarea uniformei de serviciu sau înlocuirea componentelor acesteia cu alte articole care nu sunt cuprinse în prezentul regulament.
II. Descrierea uniformei de serviciu şi a însemnelor specificeA. Uniforma pentru sezonul receUniforma de serviciu este de culoare bleumarin şi se compune din: sacou, pantaloni pentru bărbaţi şi fusta pentru femei, camasa cu maneca lungă, pulover, scurta, pantofi, ghete, fular, caciula, sapca, cravata şi manusi.1. Sacou (Plansa nr. 1)Se confectioneaza din stofa de culoare bleumarin, are croiala clasica cu rever, la doua randuri, încheiat cu trei nasturi.În partea inferioară are doua buzunare ascunse, fără clapa, dispuse lateral în ambele părţi, iar în partea superioară, în stanga, un buzunar de acelaşi tip. Maneca este dreapta, cu slit la manseta, şi are 3 nasturi. Modelul sacoului este similar pentru bărbaţi şi femei.2. Pantaloni (Plansa nr. 1)Se confectioneaza din acelaşi material ca şi sacoul, au croiala dreapta, fără manseta, sunt prevăzuţi cu doua buzunare laterale şi un buzunar la spate, orizontal, închis cu un nasture.3. Fusta (Plansa nr. 1)Se confectioneaza din acelaşi material ca şi sacoul şi are croiala dreapta cu taietura clasica, cu doua cute în faţa.4. CamasaSe confectioneaza din material tip poplin de culoare alba sau bleu, cu maneca lungă, cu un buzunar exterior pe piept, în partea stanga. Camasa se poarta numai cu sacou sau cu pulover.5. Pulover (Plansa nr. 2)Se confectioneaza din fire de lana sau de tip lana, de culoare bleumarin. Poate fi cu anchior sau închis la gat, are epoleti, platca la umeri, iar la maneci, cotiere din tercot.6. Scurta matlasata (Plansa nr. 2)Se confectioneaza din material impermeabil, matlasat, de culoare bleumarin, are croiala dreapta, tip trei sferturi, şi este prevăzută cu epoleti şi cu gluga detasabila.Are patru buzunare, doua aplicate în partea de sus şi doua oblice în partea de jos.Scurta este prevăzută cu siret în talie şi se încheie cu fermoar.7. Sapca (Plansa nr. 2)Se confectioneaza din material de acelaşi tip şi culoare ca şi sacoul. Calota sepcii este de forma ovala, intarita cu vata, fără arc metalic. Pe banda de sustinere, pe partea exterioară, se aplică o bandă de tesatura intaritoare, mai subtire, de culoare neagra. Cozorocul este din material plastic, negru, lacuit, prins de o bandă din musama de lac negru, cu câte un nasture mic din metal.Sapca, care are aplicată pe viziera frunze de stejar, este prevăzută în partea din faţa cu un snur de fir galben. Emblema se monteaza pe locul dintre marginea superioară a cozorocului şi extrema din faţa a calotei.8. Caciula (Plansa nr. 2)Se confectioneaza din piele neagra, captusita la interior. Are forma rotunda, clapa din faţa este puţin rotunjita, iar cea din spate formează doua urechi laterale. Clapele sunt dublate pe partea exterioară cu blana rotunda de culoare neagra. Pe clapa din faţa, la mijloc, se aplică emblema.9. FularSe confectioneaza din fire P.N.A. de culoare bleumarin.10. CravataSe confectioneaza din fire sintetice de culoare bleumarin, şi are brodate doua ancore incrucisate.10. Pantofi/gheteSe confectioneaza din piele de culoare neagra, sunt durabili şi rezistenti la apa.11. ManusiSe confectioneaza din piele neagra, imblanite, şi sunt prevăzute cu degete.B. Uniforma pentru sezonul caldSe compune din bluzon, camasa cu maneca scurta, pantalon pentru bărbaţi, fusta pentru femei, sapca cu coafa alba şi pantofi.1. Bluzon (Plansa nr. 1)Se confectioneaza din tercot de culoare bleumarin. Este prevăzut cu epoleti şi cu patru buzunare, doua în partea superioară, aplicate, şi doua în partea de jos, ascunse, tăiate oblic. Se încheie cu nasturi pe exterior, iar partea inferioară este prevăzută cu banda de terminatie sau cu elastic.2. CamasaSe confectioneaza din material mercerizat de culoare grej. Are format clasic, cu maneca scurta, cu epoleti pe umar şi cu doua buzunare la piept.Se poarta cu cravata sau descheiata la gat.3. Pantalon (Plansa nr. 1)Se confectioneaza din acelaşi material ca şi camasa, cu croiala dreapta, fără manseta.În sezonul de vara se poate purta camasa alba sau bleu obişnuită, prevăzută cu epoleti, şi pantalon de culoare bleumarin, confectionat din acelaşi material ca şi bluzonul.4. Sapca (Plansa nr. 2)Peste sapca din stofa se aplică o coafa din material alb, detasabila.5. PantofiSunt confectionati din piele, usori, de preferinta de culoare deschisă.C. Însemnele specifice1. Galoane cu trese (Plansa nr. 3)Galoanele diferentiaza funcţiile în cadrul instituţiilor. Sunt formate din trese flexibile, din fir galben metalic, aplicate pe mătase ripsata de culoare neagra. Tresa ingusta are lăţimea de 10 mm, iar cea lata de 30 mm, dispuse la distanta de 3 mm între ele.La sacoul de stofa, galoanele se aplică pe partea din afară manecii, având lungimea egala cu distanta dintre cusaturile manecii, la circa 8 cm de marginea acesteia.La scurta, bluzon, pulover şi la camasa de vara galoanele se poarta pe epoleti.2. Insigna metalică (Plansa nr. 3)Are forma unei elipse de 6×4 cm din metal alb bombat, fondul este din email albastru cu doua ancore incrucisate, inconjurate de o cununa din frunze de maslin din metal alb. În partea superioară are o bandă tricolora (albastru, galben, roşu), asezata între bratele cununii, şi inscripţia "Controlul Marinei Civile", iar pe verso are înscris numărul de identificare.Insigna se poarta la sacou în partea stanga a pieptului.La uniforma de vara, la camasa se poarta emblema, asemănătoare insignei metalice, brodata cu fir alb de mătase pe tesatura de culoare neagra sau bleumarin.3. Semnul distinctiv (Plansa nr. 3)Semnul distinctiv al personalului I.N.C. şi al capitaniilor de port îl reprezintă doua ancore incrucisate, brodate din fir galben de mătase pe stofa neagra de 3×3 cm, aplicate pe manecile sacoului deasupra galoanelor. Semnul distinctiv se aplică şi pe galoanele care se poarta pe epoleti, în partea dinspre guler.4. Emblema pentru sapca şi caciula (Plansa nr. 3)Este brodata cu fir galben pe stofa de culoare neagra, formând o cununa din frunze de maslin, în interiorul căreia sunt doua ancore incrucisate.Inspectorul-şef şi inspectorii principali de specialitate din cadrul I.N.C. şi capitanii şefi de port au aplicate la marginea vizierei sepcii frunze de stejar din fir metalic de culoare galbena.5. Nasturi (Plansa nr. 3)Sunt din metal galben, având imprimat în centru doua ancore incrucisate. Dimensiunile nasturilor sunt de 15 mm şi 22 mm în diametru. Nasturii de 15 mm se poarta la sapca şi la manecile sacoului, iar cei de 22 mm, la sacou.III. Componentele uniformei de serviciu şi duratele de folosinţă──────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Denumirea articolului U.M. Durata decrt. (bucăţi folosinţă                                          sau (luni)                                       perechi)──────────────────────────────────────────────────────────────────               Sezonul rece  1. Scurta matlasata 1 24  2. Sacou 1 24  3. Pantaloni/fusta 1 24  4. Camasa cu maneca lungă 2 12  5. Pulover 1 36  6. Sapca, caciula 1 48  7. Fular 1 36  8. Cravata 1 12  9. Pantofi/ghete 2 24 10. Manusi 1 24                Sezonul cald 11. Bluzon 1 36 12. Camasa cu maneca scurta 2 12 13. Pantaloni 2 24 14. Caciula/sapca 2 36 15. Pantofi 1 12──────────────────────────────────────────────────────────────────Planşele nr. 1 şi nr. 2 cuprinzând descrierea uniformei de serviciu sunt publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 615 din 12 decembrie 1999.PLANSA Nr. 3––––ÎNSEMNELE SPECIFICEGALOANE PENTRU IERARHIZAREA PERSONALULUI I.N.C. ŞI AL CAPITANIILOR DE PORT    Inspector-şef – o tresa lata şi patru trese inguste    Inspector-şef adjunct – o tresa lata şi trei trese inguste    I.N.C., inspector I.A.,     inspector I, căpitan     şef de port la     capitaniile zonale    Inspector II şi III, – o tresa lata şi doua trese inguste    şef serviciu    capitanie zonala,     căpitan şef de port    Căpitan de specialitate – o tresa lata şi o tresa ingusta    la capitaniile de port    Căpitan I de port – patru trese inguste     Căpitan II de port – trei trese inguste     Ofiţer I de port – doua trese inguste    Ofiţer II de port – o tresa ingusta.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x