ORDIN nr. 602 din 23 septembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 846 din 16 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 409 25/06/2008
ActulREFERIRE LAORDIN 185 21/01/2008
ActulREFERIRE LAORDIN 99 14/02/2008
ActulREFERIRE LAORDIN 3 07/01/2008
ActulREFERIRE LAHG 381 25/04/2007 ART. 14
ActulREFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ActulREFERIRE LANORMA 24/12/2002
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 55 şi a Corrigendumului nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56



Având în vedere:– Decizia CE nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operaţional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul "Convergenţă" în România;– Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate şi a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 99/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de funcţii privind implementarea Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”, între Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013” şi organismele intermediare;Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse nr. 409/2008 privind aprobarea documentelor necesare implementării Programului operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013”;Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale,în baza art. 14 din Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse,cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Corrigendumul nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 55, pentru proiecte strategice, prevăzut în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2Se aprobă Corrigendumul nr. 2 la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice ale cererii de propuneri de proiecte nr. 56, pentru proiecte strategice, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul muncii,familiei şi egalităţii de şanse,Valer Bindea,secretar de statBucureşti, 23 septembrie 2008.Nr. 602.
 + 
Anexa 1CORRIGENDUM Nr. 2la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice pentru cerereade propuneri de proiecte nr. 55"Educaţie mai bună pentru toţi"– proiecte strategice –1. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" – "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.1" – "Acces la educaţie şi formare profesională iniţială de calitate", paragraful trei se modifică după cum urmează:"Obiectivul specific avut în vedere în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizează îmbunătăţirea şi restructurarea sistemului de învăţământ preuniversitar, ameliorarea capacităţii acestuia de a furniza competenţe-cheie şi profesionale pentru toţi, prin restructurarea cadrului de referinţă al curriculumului naţional din perspectiva dezvoltării şi formării competenţelor-cheie şi promovarea inovării, precum şi o mai bună corelare cu nevoile pieţei muncii şi ale societăţii bazate pe cunoaştere prin îmbunătăţirea managementului, proceselor şi instrumentelor de planificare, la nivel naţional, regional şi local".2. La capitolul 3 "Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.1 "Activităţi eligibile" se completează după cum urmează:"● Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea de metodologii, instrumente şi proceduri pentru managementul şi asigurarea calităţii, managementul educaţional, evaluare şi acreditare, descentralizare, examinarea şi evaluarea elevilor, inspecţie şcolară, inclusiv construcţia/actualizarea şi implementarea de sisteme de indicatori de referinţă etc.;● Elaborarea/actualizarea/revizuirea/testarea/implementarea documentelor de planificare în educaţie şi formarea profesională iniţială (PRAI, PLAI, planuri de acţiune ale şcolii);● Elaborarea/dezvoltarea/actualizarea/revizuirea/testarea şi implementarea de calificări şi standarde profesionale în educaţia şi formarea profesională iniţială."3. La capitolul 3 "Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.2 "Grup ţintă eligibil" se completează după cum urmează:"● Directori şi membri ai consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ;● Membri ai comisiilor de evaluare şi asigurare a calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar;● Membri ai consorţiilor regionale şi ai partenerilor sociali în educaţie (de exemplu, Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social în Formarea Profesională)."
 + 
Anexa 2CORRIGENDUM Nr. 2la Ghidul solicitantului şi condiţiile specifice pentru cerereade propuneri de proiecte nr. 56 "Universitate pentru viitor"– proiecte strategice –1. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" – "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" – "Calitate în învăţământul superior", paragraful 2 se modifică şi se completează după cum urmează:"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vor fi finanţate exclusiv proiectele implementate la nivel naţional/de sistem, în învăţământul superior, care urmăresc:– dezvoltarea şi implementarea de mecanisme, sisteme, instrumente şi proceduri de îmbunătăţire a accesului şi oportunităţilor de învăţare în învăţământul superior, la nivelul ciclurilor de studii universitare de licenţă şi masterat;– dezvoltarea şi implementarea de mecanisme, instrumente, destinate îmbunătăţirii sistemului de învăţământ superior şi a capacităţii acestuia de a furniza competenţe cerute pe piaţa muncii şi a susţine competitivitatea şi dezvoltarea economică şi socială, inclusiv prin identificarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele şi parteneriate între instituţii de învăţământ superior, centre de cercetare, mediul de afaceri etc."2. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013 – "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" – "Calitate în învăţământul superior", paragraful 3 se modifică după cum urmează:"Obiectivele specifice avute în vedere în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice vizează:– îmbunătăţirea accesului şi oportunităţilor de învăţare în învăţământul superior, la nivelul ciclurilor de studii universitare de licenţă şi masterat;– creşterea gradului de deschidere a învăţământului superior către piaţa muncii şi îmbunătăţirea capacităţii acestuia de a furniza calificări relevante şi de a contribui la dezvoltarea economică şi socială, inclusiv consolidarea inovării, cooperării şi a reţelelor între universităţi, mediul de afaceri şi centrele de cercetare.Pentru realizarea acestui obiectiv sunt eligibile proiectele care contribuie, la nivel de sistem, la dezvoltarea, testarea, îmbunătăţirea şi implementarea de proceduri, mecanisme, sisteme, instrumente inovative, cum ar fi: mecanisme de creştere/facilitare a accesului la învăţământul superior, în particular pentru grupurile vulnerabile; sisteme de credite de studii şi alte tipuri de forme de sprijin; mecanisme şi instrumente de extindere a oportunităţilor de învăţare, inclusiv scheme de susţinere complementară a mobilităţilor academice în spaţiul Uniunii Europene.De asemenea, sunt eligibile proiectele care au în vedere, la nivel de sistem, elaborarea şi/sau implementarea de politici, planuri de acţiune, studii, măsuri, reţele, instrumente de îmbunătăţire/consolidare a relaţiei dintre universităţi/sistemul de învăţământ superior şi mediul economic şi social, în vederea îmbunătăţirii capacităţii învăţământului superior de a susţine dezvoltarea economică şi socială."3. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" – "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" – "Calitate în învăţământul superior", paragraful 5 se modifică după cum urmează:"Acţiunile destinate creării, consolidării şi creşterii eficacităţii parteneriatelor, realizarea de analize şi studii, identificarea şi dezvoltarea de reţele şi parteneriate, planuri de acţiune, mecanisme şi reţele de cooperare între sistemul de învăţământ superior şi mediul economic şi social, precum şi utilizarea TIC în activităţile şi procesele educaţionale susţin îmbunătăţirea sistemului de învăţământ superior şi pot constitui componente ale proiectelor strategice finanţate."4. La capitolul 2 "POS DRU 2007-2013" – "Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013", subcapitolul 2.2 "Domeniu Major de Intervenţie 1.2" – "Calitate în învăţământul superior", paragraful 7 se modifică după cum urmează:"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte strategice sunt promovate proiecte care contribuie la realizarea următoarelor operaţiuni orientative:● Creşterea accesului la educaţia universitară;● Sprijin pentru dezvoltarea reţelelor între universităţi, institute de cercetare şi companii, pentru dezvoltarea învăţământului superior, promovarea antreprenoriatului, formarea continuă a cercetătorilor, stimularea şi dezvoltarea carierei în cercetare."5. La capitolul 3 "Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.1 "Activităţi eligibile" se completează după cum urmează:"● Înfiinţarea şi dezvoltarea de reţele, parteneriate şi acorduri de cooperare între universităţi, întreprinderi, centre de cercetare, inclusiv alţi actori relevanţi, la nivel regional, naţional şi transnaţional, cum ar fi:● Identificarea de parteneri socioeconomici relevanţi pentru crearea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele între sistemul/instituţiile de învăţământ superior şi mediul economico-social în vederea îmbunătăţirii capacităţii învăţământului superior de a furniza calificări relevante pentru piaţa muncii şi de a sprijini dezvoltarea economică şi socială;● Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat şi de reţele între universităţi şi mediul socioeconomic, inclusiv elaborarea de proceduri specifice de colaborare, transfer de informaţii, crearea şi utilizarea de baze de date, definirea activităţilor comune, extinderea reţelelor etc.;● Elaborarea şi implementarea de modele de parteneriat şi de reţele interuniversitare, pe domenii de studii sau multidisciplinare, la nivel de sistem, inclusiv elaborarea de proceduri specifice de colaborare, transfer de informaţii, crearea şi utilizarea de baze de date, definirea activităţilor comune, extinderea reţelelor etc.;● Identificarea, dezvoltarea şi implementarea de politici şi acţiuni/planuri de acţiune de creştere a deschiderii sistemului/componentelor sistemului de învăţământ superior către mediul economic şi social şi îmbunătăţirea capacităţii acestora de a susţine dezvoltarea economică, socială şi de a răspunde mai bine cerinţelor în schimbare ale pieţei muncii;● Implementarea şi transferul de bune practici privind deschiderea învăţământului superior şi crearea şi consolidarea reţelelor dintre universităţi şi mediul socioeconomic;● Elaborarea, dezvoltarea şi consolidarea reţelelor virtuale;● Monitorizarea şi evaluarea relevanţei şi contribuţiei reţelelor şi parteneriatelor constituite pentru îmbunătăţirea învăţământului superior şi pentru creşterea contribuţiei acestui nivel de învăţământ la dezvoltarea economică şi socială;● Elaborarea de studii şi analize necesare pentru crearea, dezvoltarea reţelelor şi parteneriatelor."6. La capitolul 3 "Eligibilitatea activităţilor şi a grupului ţintă", subcapitolul 3.2 "Grup ţintă eligibil" se completează după cum urmează:"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, termenul parteneri sociali în educaţie se referă la parteneri sociali în învăţământul superior şi poate cuprinde: sindicate, asociaţii patronale, patronate, companii, asociaţii de dezvoltare, administraţii locale şi centrale şi asociaţii ale acestora. Personalul partenerilor sociali constituie grup ţintă în măsura în care acesta are atribuţii/desfăşoară activităţi şi/sau are responsabilităţi care sunt legate de învăţământul superior, inclusiv participarea/reprezentarea în consorţii regionale/naţionale, comisii de dialog social şi alte comisii/comitete/grupuri de lucru care abordează aspecte legate de învăţământul superior."7. La capitolul 4 "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 1 se modifică după cum urmează:"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte categoriile de beneficiari eligibili sunt:● Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului;● Agenţii, structuri aflate în coordonarea/subordonarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi alte organisme publice cu atribuţii în domeniul învăţământului superior, inclusiv în asigurarea şi managementul calităţii şi a Cadrului Naţional al Calificărilor în Învăţământul Superior;● Instituţii de învăţământ superior acreditate, publice şi private."8. La capitolul 4 "Eligibilitatea solicitanţilor şi a partenerilor", paragraful 2 se modifică după cum urmează:"În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, instituţiile solicitante trebuie să dispună de capacitatea de a implementa proiectul, la nivel de sistem de învăţământ superior. În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte nu pot avea calitatea de solicitant, ci doar calitatea de partener:● inspectoratele şcolare judeţene şi instituţiile afiliate/subordonate/coordonate;● organisme publice cu atribuţii în domeniul învăţământului superior care nu au reprezentativitate naţională."___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x