privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei şi al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente şi sursele materiale pentru producerea lor
Vazand Referatul de aprobare al Direcţiei de sănătate publică nr. M.C. 6.547/2005,în temeiul prevederilor art. 13 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 97/2001 privind reglementarea producţiei, circulaţiei şi comercializării alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 57/2002, ale Hotărârii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii, preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emit următorul ordin: +
Articolul IOrdinul ministrului sănătăţii şi familiei şi al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 83/90/2002 pentru aprobarea Normelor privind aromele utilizate în alimente şi sursele materiale pentru producerea lor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:1. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu următorul cuprins:"Art. 1^1. – (1) Respectarea prevederilor prezentului ordin garantează funcţionarea eficace a pieţei interne în privinta aromelor de fum utilizate sau destinate utilizării în sau pe alimente, constituind baza care permite garantarea protecţiei sănătăţii umane şi a intereselor consumatorilor.(2) Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) prezentul ordin defineste: … a) o procedură comunitara pentru evaluarea şi autorizarea condensatelor de fum primare şi fracţiunilor de gudron primare utilizate sau destinate a fi utilizate ca atare în sau pe produsele alimentare ori pentru producţia aromelor de fum derivate, utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente; … b) o procedură comunitara pentru stabilirea unei liste de condensate de fum primare şi de fractii de gudron primare autorizate, prin excluderea tuturor celorlalte în cadrul Comunităţii, şi a condiţiilor lor de utilizare în sau pe alimente." … 2. Normele prevăzute în anexa se modifica şi se completează după cum urmează:– Alineatul (1) al articolului 1 va avea următorul cuprins:"Art. 1. – (1) Prezentele norme se aplică:a) aromelor de fum utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente; … b) materiei prime pentru producerea aromelor de fum; … c) condiţiilor în care sunt preparate aromele de fum; … d) alimentelor în care sau pe care sunt prezente aromele de fum." … – La alineatul (2) al articolului 1 se introduc patru litere noi, literele f), g), h) şi i), cu următorul cuprins:"f) condensat de fum primar – partea purificata pe bază de apa a fumului condensat şi care se încadrează în definitia «aroma de fum»;g) fractie de gudron primara – funcţia purificata din faza de înaltă densitate a gudronului insolubil în apa a fumului condensat şi care se încadrează în definitia «aroma de fum»; … h) produse primare – condensatele de fum primare şi fractiile primare de gudron; … i) aromele de fum derivate – aromele rezultate în urma procesarii produselor primare şi care sunt utilizate sau destinate a fi utilizate în sau pe alimente pentru a imprima aroma de fum acestora." … – La articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:"(2^1) Producţia substanţelor aromatizate este permisă, cu respectarea următoarelor condiţii:a) lemnul utilizat pentru producţia produselor primare trebuie să nu fi fost tratat, în mod intentionat ori neintentionat, cu substanţe chimice timp de 6 luni înainte de tăiere sau după, în afară de cazul în care nu se demonstreaza ca substanţa utilizata pentru acest tratament nu degaja substanţe cu potenţial toxic în cursul combustiei; … b) persoana care introduce pe piaţa produse primare trebuie să demonstreze cu certificate sau cu documente corespunzătoare ca sunt respectate dispoziţiile prevăzute la lit. a); … c) condiţiile de producţie a produselor primare sunt stabilite în anexa nr. 1 (anexa nr. 4 la norme). Faza uleioasa insolubila în apa, care reprezintă un produs secundar al procesului de fabricaţie, nu trebuie utilizata pentru fabricarea aromelor de fum; … d) produsele primare pot fi ulterior prelucrate prin procese fizice corespunzătoare pentru producerea aromelor de fum derivate, cu respectarea dispoziţiilor legale aplicabile." … – După articolul 9^3 se introduc articolele 9^4-9^16 cu următorul cuprins:"Art. 9^4. – (1) Utilizarea aromelor de fum în sau pe alimente va fi autorizata numai dacă se demonstreaza în mod clar ca:a) nu prezintă nici un risc pentru sănătatea consumatorului; … b) consumatorul nu este indus în eroare prin utilizarea lor. … (2) Fiecare autorizare poate fi supusă unor condiţii de utilizare specifice. … (3) Nici o persoană nu este autorizata sa introducă pe piaţa o aroma de fum sau orice aliment în care sau pe care este prezenta o astfel de aroma, dacă aroma de fum nu este un produs primar autorizat conform art. 9^5 sau dacă nu este un derivat al acestui produs autorizat şi dacă condiţiile de utilizare stabilite, autorizate prin prezentul ordin, nu sunt respectate. … Art. 9^5 – (1) Lista produselor primare autorizate în cadrul Comunităţii, prin excluderea tuturor celorlalte, pentru utilizarea în sau pe alimente şi/sau pentru producţia aromelor de fum derivate se stabileşte conform prevederilor Comitetului operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană.(2) Pentru fiecare produs primar autorizat lista prevăzută la alin. (1) indica un cod unic pentru produsul respectiv, numele produsului, numele şi adresa titularului autorizaţiei, descrierea clara şi caracterizarea produsului, condiţiile de utilizare pe sau în anumite alimente ori categorii de alimente şi data de la care produsul este autorizat. … (3) În urma stabilirii listei menţionate la alin. (1) produsele primare se pot adauga la aceasta lista conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană. … Art. 9^6. – (1) Pentru includerea unui produs primar în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5, se înaintează autorităţii naţionale competente o cerere de autorizare.(2) După depunerea cererii de autorizare prevăzute la alin. (1), autoritatea naţionala competenţa are următoarele obligaţii: … a) sa înştiinţeze în scris solicitantul, în termen de 14 zile de la primirea cererii, menţionând data primirii acesteia; … b) sa informeze imediat Autoritatea Europeană pentru Securitatea Alimentelor, denumita în continuare Autoritate; … c) sa comunice Autorităţii cererea solicitantului, precum şi toate informaţiile suplimentare furnizate de solicitant. … (3) Autoritatea informează imediat celelalte state membre şi Comunitatea Europeană despre cerere şi le comunică acestora cererea şi toate informaţiile suplimentare furnizate de solicitant. … (4) Cererea de autorizare este însoţită de informaţiile şi documentaţia următoare: … a) numele şi adresa solicitantului; … b) informaţiile cuprinse în anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme); … c) declaraţia motivată, afirmând ca produsul nu prezintă nici un risc pentru sănătatea consumatorului; … d) un rezumat al dosarului. … (5) Autoritatea publică un ghid detailat privind elaborarea şi prezentarea cererii solicitantului*). … –––Notă …
*) Până la publicare, solicitanţii trebuie să respecte prevederile «Ghidului de prezentare pentru evaluarea aditivului alimentar» al Comitetului Ştiinţific pentru Alimentaţie din 11 iulie 2001 sau în ultima versiune: http://europa.eu.int/comm/food/fs/sc/scf/out98_en.pdf.Art. 9^7. – (1) În termen de 6 luni de la primirea unei cereri de autorizare corecte Autoritatea decide dacă produsul şi utilizarea sa corespund prevederilor alin. (1) al art. 9^4. Autoritatea poate extinde perioada de 6 luni, având obligaţia de a informa solicitantul, precum şi Comisia şi statele membre cu privire la motivele întârzierii.(2) În cazul în care Autoritatea considera necesar, poate solicita persoanei responsabile de plasarea pe piaţa a produselor primare transmiterea de informaţii suplimentare, în termen de maximum 12 luni. În acest caz, data limita stabilită la alin. (1) este suspendată până la comunicarea informaţiilor. În mod similar, acest termen este suspendat pentru a permite solicitantului pregătirea informaţiilor orale sau scrise. … (3) În vederea avizării, Autoritatea are următoarele obligaţii: … a) sa verifice conformitatea documentelor cu prevederile alin. (4) al art. 9^6, precum şi detaliile furnizate de solicitant, caz în care cererea este acceptată; … b) sa informeze solicitantul, Comisia şi statele membre dacă cererea nu este acceptată. … (4) În cazul acordării avizului favorabil pentru autorizarea produsului evaluat, acest aviz include: … a) condiţiile sau restricţiile legate de utilizarea produsului primar evaluat, fie ca atare şi/sau aroma de fum derivata în sau pe alimente ori categorii de produse alimentare specifice; … b) evaluarea metodei analitice propuse în conformitate cu prevederile pct. 4 din anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme), dacă aceasta corespunde scopurilor de control propuse. … (5) Autoritatea va inainta avizul sau Comisiei, statelor membre şi solicitantului. … (6) Autoritatea va publică avizul sau după excluderea informaţiilor considerate confidenţiale, conform art. 9^14. … Art. 9^8. – (1) În termen de 3 luni de la primirea avizului Autorităţii, Comisia pregăteşte un proiect de măsuri în ceea ce priveşte includerea unei substanţe în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5, luând în considerare atât prevederile alin. (1) al art. 9^4, ale legislaţiei comunitare, cat şi alte prevederi legale în domeniu. Dacă proiectul de măsuri nu corespunde cu avizul Autorităţii, Comisia va inainta un memoriu explicativ pentru motivarea diferenţelor.(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se concretizează în: … a) un proiect de regulament care amendeaza lista menţionată la alin. (1) al art. 9^5; prin includerea produsului primar pe lista produselor autorizate, conform prevederilor alin. (2) al art. 9^5; … b) un proiect de decizie, adresat solicitantului, respingând autorizarea solicitată. … (3) Măsura este adoptată în conformitate cu prevederile stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană. Comisia informează fără întârziere solicitantul despre hotărârea sa. … (4) Autorizarea acordată conform prevederilor stabilite prin prezentul ordin este valabilă în întreaga Comunitate pentru o perioadă de 10 ani şi este reînnoită în conformitate cu prevederile art. 9^11. … (5) După acordarea autorizaţiei titularul acesteia sau oricare alt operator din industria alimentara care utilizează produsul primar ori aroma de fum autorizata trebuie să respecte orice condiţie sau restrictie de utilizare cuprinsă în autorizaţie. … (6) Titularul autorizaţiei informează imediat Comisia asupra unor informaţii ştiinţifice ori tehnice noi care ar afecta evaluarea securităţii produsului primar sau a aromei de fum derivate autorizate, în relaţie cu sănătatea umană. Dacă este necesar, Autoritatea va revizui evaluarea. … (7) Acordarea autorizaţiei nu exclude răspunderea civilă sau penală a oricărui operator din industria alimentara în privinta produsului primar, aromei de fum derivate autorizate sau produsului alimentar conţinând produsul primar ori aroma de fum derivata autorizata. … Art. 9^9. – (1) În termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin operatorii de întreprinderi prezintă o cerere conform prevederilor art. 9^6, în vederea stabilirii unei liste comunitare iniţiale a produsilor primari autorizaţi, care se stabileşte numai după ce Autoritatea a emis un aviz favorabil pentru fiecare produs primar pentru care s-a înaintat o cerere acceptată în această perioadă.(2) Cererile pentru care Autoritatea nu a emis un aviz favorabil, motivat de nerespectarea datelor limita pentru transmiterea informaţiilor suplimentare de către solicitant, conform prevederilor alin. (2) al art. 9^7, vor fi excluse din lista comunitara iniţială. … (3) În termen de 3 luni după receptionarea tuturor avizelor prevăzute la alin. (1), Comisia întocmeşte un proiect de regulament pentru stabilirea listei iniţiale conform dispoziţiilor alin. (1) şi (2) ale art. 9^5. … Art. 9^10. – (1) Titularul autorizaţiei poate cere modificarea acesteia conform prevederilor art. 9^6.(2) Când este cazul, Autoritatea va preciza din proprie iniţiativă sau ca urmare a solicitării unui stat membru ori a Comisiei dacă autorizaţia corespunde prevederilor art. 9^7. … (3) Comisia va examina fără întârziere avizul Autorităţii şi va pregati un proiect de decizie. … (4) Un proiect de măsuri care modifica autorizaţia trebuie să specifice orice modificări necesare asupra condiţiilor de utilizare şi, dacă este cazul, restrictiilor legate de aceasta autorizaţie. … (5) Măsura definitivă, respectiv modificarea, suspendarea sau revocarea autorizaţiei, va fi adoptată conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană. … (6) Comisia va informa fără întârziere titularul autorizaţiei asupra măsurii luate. … Art. 9^11. – (1) Autorizaţiile acordate cu respectarea prevederilor prezentului ordin trebuie reînnoite la o perioadă de 10 ani, la cererea adresată Comunităţii de către titularul autorizaţiei cel târziu cu 18 luni înainte de data expirării.(2) Cererea trebuie însoţită de următoarele informaţii şi documente: … a) o referire la autorizaţia iniţială; … b) toate informaţiile disponibile privind punctele prevăzute în anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme), care completează informaţiile deja trimise Autorităţii în cursul evaluării iniţiale şi o actualizează conform celor mai recente progrese ştiinţifice şi tehnice; … c) o declaraţie motivată care atesta ca produsul nu prezintă nici un risc pentru sănătatea consumatorului. … (3) În cazul în care din motive independente de voinţa titularului autorizaţiei, cu o luna înainte de data expirării nu se ia nici o decizie în privinta reînnoirii autorizaţiei, perioada de autorizaţie a produsului este prelungită automat timp de 6 luni. Comisia va informa titularul autorizaţiei şi statele membre asupra acestei întârzieri. … Art. 9^12. – (1) În prima etapa a plasarii pe piaţa a unui produs primar autorizat sau a unei arome de fum autorizate, derivata din produşi autorizaţi specificati în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5, operatorii din industria alimentara se obliga sa transmită operatorului din industria alimentara care primeşte produsul următoarele informaţii:a) codul produsului autorizat, asa cum se indica în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5; … b) condiţiile de utilizare a produsului autorizat, stabilite în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5; … c) în cazul unei arome de fum derivate, relaţia cantitativă cu produsul primar; aceasta va fi exprimată în termeni clari şi lizibili, astfel încât operatorul din industria alimentara destinatar să poată utiliza aroma de fum derivata în conformitate cu condiţiile de utilizare stabilite în lista prevăzută la alin. (1) al art. 9^5. … (2) În toate etapele consecutive plasarii pe piaţa a produselor prevăzute la alin. (1), operatorii din industria alimentara se asigura ca informaţiile deţinute în conformitate cu prevederile alin. (1) sunt transmise operatorilor din industria alimentara care primesc produsele. … (3) Operatorii din industria alimentara trebuie să dispună de sisteme şi proceduri care să permită identificarea furnizorului şi destinatarului produselor prevăzute la alin. (1). … Art. 9^13. – (1) Cererile de autorizare, informaţiile suplimentare furnizate de solicitanţi şi avizele emise de Autoritate, excluzând informaţiile confidenţiale, sunt accesibile publicului în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.(2) Pentru rezolvarea cererilor de acces la documentele sale, Autoritatea trebuie să aplice principiile prevăzute de Regulamentul nr. 1.049/2001 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2001 privind accesul publicului la documentele Parlamentului European, ale Consiliului şi ale Comunităţii. … (3) Statele membre vor rezolva cererile de acces la documentele primite conform prevederilor prezentului ordin, prin respectarea prevederilor art. 5 din Regulamentul nr. 1.049/2001/CE . … Art. 9^14. – (1) Solicitantul poate indica informaţiile comunicate conform prevederilor art. 9^6 şi care sunt considerate confidenţiale, deoarece dezvaluirea lor poate prejudicia semnificativ poziţia sa competitivă şi, în acest caz, va inainta o justificare verificabila.(2) Comisia stabileşte, după consultarea solicitantului, informaţiile confidenţiale şi informează atât solicitantul, cat şi Autoritatea asupra deciziei sale. … (3) Următoarele informaţii nu sunt considerate confidenţiale: … a) numele şi adresa solicitantului şi numele produsului; … b) în cazul unui aviz favorabil pentru autorizarea unui produs evaluat, informaţiile prevăzute la alin. (2) al art. 9^5; … c) informaţiile prezentând un interes direct pentru evaluarea siguranţei produsului; … d) metoda analitica prevăzută la pct. 4 din anexa nr. 2 (anexa nr. 5 la norme). … (4) Respectând prevederile prezentului ordin, Autoritatea va furniza, la cererea Comisiei şi a statelor membre, toate informaţiile pe care le deţine. … (5) Comisia, Autoritatea şi statele membre vor lua măsurile necesare pentru a garanta confidenţialitatea informaţiilor pe care le primesc conform prevederilor prezentului ordin, cu excepţia informaţiilor care trebuie făcute publice dacă circumstanţele impun aceasta în scopul protejării sănătăţii umane. … (6) Dacă un solicitant retrage sau a retras cererea sa, Autoritatea, Comisia şi statele membre vor respecta confidenţialitatea informaţiilor comerciale şi industriale primite, incluzând informaţiile privind cercetarea şi dezvoltarea, precum şi informaţiile a căror confidenţialitate a făcut obiectul unei divergenţe între Comisie şi solicitant. … Art. 9^15. – Informaţiile conţinute în cererea introdusă conform prevederilor art. 9^6 nu pot fi utilizate pentru profitul altui solicitant dacă acesta nu a stabilit cu titularul autorizaţiei, în mod expres, posibilitatea utilizării acestor informaţii.Art. 9^16. – (1) Autorităţile competente vor asigura ca inspecţiile şi alte măsuri de control adecvate sunt efectuate conform prevederilor prezentului ordin.(2) Când este necesar şi la cererea Comisiei, Autoritatea va contribui la elaborarea de ghiduri tehnice privind recoltarea şi testarile, pentru a facilita o abordare coordonata pentru implementarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (1). … (3) Dacă este necesar, Comisia, după solicitarea unei asistente ştiinţifice şi tehnice din partea Autorităţii, adopta criteriile de calitate pentru metodele analitice validate, propuse conform pct. 4 din anexa nr. 2 la prezentul ordin, incluzând substantele ce trebuie măsurate conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană." … 3. Modificările la anexele la prezentul ordin şi la lista prevăzută în alineatul (1) al articolului 9^5 sunt adoptate ulterior, prin ordin al ministrului sănătăţii, conform prevederilor stabilite de Comitetul operativ pentru alimente care asista Comisia Europeană, după consultarea Autorităţii, pentru a se obţine avizul ştiinţific şi/sau tehnic al acesteia.4. Prevederile articolelor 9^6-9^8 se aplică mutatis mutandis.5. După anexa nr. 3 la norme se introduc doua anexe noi, anexa nr. 4 şi anexa nr. 5 la norme, având conţinutul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.6. Articolul 11 se modifica şi va avea următorul cuprins:"Art. 11. – Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme." +
Articolul IIDirecţia de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii, Direcţia generală pentru siguranţa alimentelor din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi Direcţia generală elaborare strategii, politici sectoriale de piaţa din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale împreună cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti şi direcţiile pentru agricultura şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul IIIPrezentul ordin transpune Regulamentul nr. 2.065/2003 EC al Parlamentului şi Consiliului European privind substantele aromatizante destinate a fi folosite în sau pe alimente, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) L 309 din 26 noiembrie 2003. +
Articolul IVPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 6 luni de la data publicării, cu excepţia art. 9^4-9^16, care intră în vigoare la data aderării României la Uniunea Europeană.Ministrul sănătăţii,Mircea Cintezap. Preşedintele Autorităţii NaţionaleSanitare Veterinareşi pentru Siguranţa Alimentelor,Dan Marcu,secretar de statMinistrul agriculturii,pădurilor şi dezvoltării rurale,Gheorghe Flutur +
Anexa 1(anexa nr. 4 la norme)CONDIŢIIpentru producţia produselor primare1. Fumul este produs din lemn [conform art. 3 alin. 2^1 lit. a)]. Se pot adauga plante aromatizante, condimente, crengute de ienupar, crengute, ace şi conuri de arbori rasinosi din familia pinacee (Picea), dacă acestea nu conţin reziduuri în urma unui tratament chimic intentionat sau neintentionat şi dacă sunt în conformitate cu prevederile specifice ale legislaţiei în vigoare. Materia prima este supusă combustiei controlate, distilarii uscate sau tratamentului cu abur supraincalzit în atmosfera de oxigen controlat, la o temperatura de maximum 600°C.2. Fumul este condensat. Pentru separarea fazelor se pot adauga apa şi/sau solventi, fără a veni în contradictie cu legislaţia în vigoare. Se pot utiliza procese fizice pentru izolare, fractionare şi/sau purificare, în scopul obţinerii următoarelor faze:a) condensat de fum primar pe bază de apa, ce conţine în principal acizi carboxilici, compuşi carbonilici şi fenolici, având un conţinut maxim de: … – benzo (a) piren 10 f2æg/kg;– benzo (a) antracen 20 æg/kg;b) faza de gudron de înaltă densitate insolubila în apa care în cursul separarii fazelor va precipita şi care nu se utilizează ca atare în producţia aromelor de fum, dar numai după procesare fizica corespunzătoare pentru a se obţine fractii cu conţinut scăzut de hidrocarburi policiclice aromatice denumite fractii de gudron primar, având un conţinut maxim de: … – benzo (a) piren 10 f2æg/kg;– benzo (a) antracen 20 æg/kg;c) faza uleioasa insolubila în apa. … Dacă în cursul operaţiei de condensare şi după aceasta nu se produce separarea fazelor, condensatul de fum obţinut se considera faza de gudron de înaltă densitate insolubila în apa şi trebuie prelucrata prin procese fizice corespunzătoare pentru a se obţine fractii de gudron primare care corespund limitelor specificate. +
Anexa 2(anexa nr. 5 la norme)INFORMAŢIInecesare pentru evaluarea ştiinţifică a produselor primareAceste informaţii trebuie să corespundă prevederilor alin. (4) al art. 9^6. Fără a veni în contradictie cu prevederile alin. (2) al art. 9^7, informaţiile următoare trebuie incluse în cererea de autorizaţie menţionată în art. 9^6:1. specia de lemn utilizata pentru producţia produsului primar;2. informaţii detaliate privind metodele de producţie a produselor primare şi asupra procesarii ulterioare pentru producţia aromelor de fum derivate;3. compozitia chimica calitativă şi cantitativă a produsului primar şi caracterizarea fractiei care nu a fost identificata. Specificaţiile chimice ale produselor primare şi informaţiile asupra stabilitatii şi gradului de variabilitate al compoziţiei chimice sunt foarte importante. Părţile neidentificate, de exemplu cantitatea de substanţe cu structura chimica neidentificata, trebuie redusă la minimum şi caracterizată prin metode analitice corespunzătoare, de exemplu prin metode cromatografice şi spectrometrice;4. metoda analitica validată pentru recoltarea, identificarea şi caracterizarea produsului primar;5. informaţii asupra cantităţilor prevăzute a fi utilizate în sau pe alimente ori categorii de alimente specifice;6. date toxicologice privind aromele de fum – elaborate de Comitetul Ştiinţific pentru Alimentaţie în raportul sau din 25 iunie 1993 sau în forma actualizată a raportului.–––