ORDIN nr. 601 din 11 noiembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 24/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 8 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 799 18/05/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG (R) 1210 29/07/2004 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996 ART. 3
ActulREFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 634 13/10/2006
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 534 01/10/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 10 08/02/2001
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 01/10/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996 ART. 4
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996 ART. 8
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 7 13/03/1996 ART. 67
ANEXA 1REFERIRE LAHG 834 14/12/1991
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 799 18/05/2011

privind aprobarea Protocolului-cadru de colaborare încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile administrativ-teritoriale pentru realizarea cadastrului general



Având în vedere prevederile art. 8 alin. (16) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, şi ale Hotărârii Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 48 din 1 august 2008, prin care s-a aprobat Protocolul-cadru de colaborare încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile administrativ-teritoriale pentru realizarea cadastrului general,în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996, republicată, coroborat cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată,directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Protocolul-cadru de colaborare încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi unităţile administrativ-teritoriale pentru realizarea cadastrului general, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.Directorul generalal Agenţiei Naţionale de Cadastruşi Publicitate Imobiliară,Robert Iulian TatuBucureşti, 11 noiembrie 2008.Nr. 601.
 + 
Anexă    Agenţia Naţională de Cadastru Unitatea Administrativ-Teritorială    şi Publicitate Imobiliară …………………………….    Nr. ……/……… Nr. ………/…………PROTOCOL – CADRU DE COLABORAREîncheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Unitatea Administrativ-Teritorială ……… pentru realizarea cadastrului general pe teritoriul ……….Având în vedere art. 4, art. 8 alin. (16) şi art. 67 din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, în vederea stabilirii procedurii de colaborare între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi Unitatea Administrativ-Teritorială ……, în scopul realizării cadastrului general în vederea înscrierii din oficiu în cartea funciară a tuturor imobilelor existente pe teritoriul …….., se încheie prezentul protocol.I. Părţile semnatareAgenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 202A, sectorul 6, reprezentată de domnul Robert Iulian Tatu, în calitate de director general,şiUnitatea Administrativ-Teritorială ……, cu sediul în ….., reprezentată de ………., în calitate de ……….II. Principii generale care stau la baza colaborării dintre cele două instituţiiPărţile semnatare sunt de acord să colaboreze conform prevederilor prezentului protocol în scopul realizării cadastrului general în ……… şi înscrierii tuturor imobilelor în evidenţele de publicitate imobiliară.Scopul lucrărilor de cadastru general din cadrul proiectului este:a) identificarea, descrierea şi înregistrarea în documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, măsurarea şi reprezentarea acestora pe hărţi şi planuri cadastrale, precum şi stocarea datelor pe suporturi informatice;b) identificarea şi înregistrarea tuturor proprietarilor şi a altor deţinători legali de imobile, în vederea înscrierii în cartea funciară.În sensul prezentului protocol, prin deţinători de imobile se înţelege titularii dreptului de proprietate, ai altor drepturi reale asupra acestora sau cei care, potrivit legii civile, au calitatea de posesori ori detentori precari.Identificarea se va realiza în două etape:1. pe baza datelor puse la dispoziţie de oficiul teritorial în condiţiile cap. IV din prezentul protocol sau a datelor preluate din evidenţele consiliului local, respectiv registrele agricole şi evidenţele fiscale (anexa A – fişa preliminară, întocmită de executant);2. interviu cu proprietarii şi alţi deţinători legali de imobile (anexa B – fişa de interviu, întocmită de executant). Operatorul va confrunta informaţiile din fişa preliminară cu actele juridice puse la dispoziţie de către deţinătorii de imobile. În cazul în care sunt prezentate alte acte decât cele din fişa preliminară, operatorul va executa copii de pe acestea, în vederea stabilirii deţinătorului legal.Aceste fişe vor fi predate oficiului teritorial în original.Unitatea administrativ-teritorială are obligaţia să înştiinţeze deţinătorii imobilelor, în scris, prin afişare şi prin alte mijloace de publicitate, să permită accesul specialiştilor pentru executarea lucrărilor de cadastru sau, după caz, să se prezinte personal pentru a da lămuriri privitoare la imobile şi a participa la identificarea şi marcarea limitelor acestora. Dacă deţinătorii imobilelor nu se prezintă, identificarea limitelor se face în lipsa acestora.Documentele tehnice ale cadastrului general, care se vor întocmi la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor, sunt:a) planul cadastral;b) indexul alfabetic al proprietarilor;c) registrul cadastral al proprietarilor.Pentru economia dispoziţiilor, în cuprinsul protocolului termenii următori vor fi folosiţi cu următoarele înţelesuri:    – Lege – Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare                                 nr. 7/1996, republicată;    – Normă – Normele tehnice pentru introducerea cadastrului                                 general, aprobate prin Ordinul ministrului                                 administraţiei publice nr. 534/2001;    – Agenţia naţională – Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate                                 Imobiliară;    – oficiul teritorial – Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară;    – unitatea administrativ- – Unitatea Administrativ-Teritorială …….      teritorialăIII. Procedura de urmat în vederea schimbului de informaţiiUnitatea administrativ-teritorială, prin executantul desemnat, va realiza, iar oficiul teritorial va recepţiona lucrările de cadastru general pe sectoare cadastrale. În acest sens, cele două părţi vor întocmi graficul de execuţie şi recepţie, grafic care va conţine:– delimitarea sectoarelor cadastrale întocmită pe planul cadastral de ansamblu al municipiului;– programarea în timp a preluării informaţiilor existente la oficiul teritorial (anexa nr. 1);– programarea în timp a predării pentru recepţie tehnică a informaţiilor cadastrale organizate pe sectoare cadastrale (anexa nr. 2).La întocmirea programării se va lua în considerare evitarea îngreunării activităţii curente a oficiului teritorial. În acest sens, se vor corela programările de preluare a informaţiilor de la oficiul teritorial cu cea de recepţie, cu respectarea condiţiei ca furnizarea de informaţii să fie făcută pentru maximum 10 sectoare cadastrale nerecepţionate. Întârzierile în recepţia tehnică vor conduce la întârzieri în furnizarea de informaţii.IV. Furnizarea de către oficiul teritorial a datelor şi informaţiilor necesare execuţiei proiectuluiFurnizarea către unitatea administrativ-teritorială a datelor şi informaţiilor necesare proiectului se face cu titlu gratuit, în format digital sau analogic, în funcţie de modul lor de deţinere de către oficiul teritorial.Datele şi informaţiile necesare atingerii obiectivelor proiectului vor fi puse de către oficiul teritorial la dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, în urma solicitării acestora în scris, în baza unui proces-verbal de predare-primire, conform programării. Aceste informaţii vor fi puse gratuit la dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, cu condiţia utilizării lor numai în scopul realizării acestei lucrări.Costurile materialelor necesare realizării copiilor pe suport magnetic sau analogic se vor suporta de unitatea administrativ-teritorială. Informaţiile în format analogic vor putea fi scanate şi preluate de la sediul oficiului teritorial sau vor putea fi fotocopiate. În acest sens, oficiul teritorial va pune la dispoziţie un spaţiu de lucru în care unitatea administrativ-teritorială va putea instala scanere, copiatoare etc.Datele, informaţiile şi documentele ce pot fi puse la dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, cu titlu gratuit, de către oficiul teritorial sunt:– documentaţiile de amplasament şi delimitare a imobilului;– planurile cadastrale;– planurile parcelare, avizate de comisia locală, existente în arhiva oficiului teritorial;– baza de date a titlurilor de proprietate;– documentaţiile executate conform Hotărârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societăţile comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările ulterioare, şi avizate tehnic;– planul urbanistic general, planul urbanistic zonal, avizate de oficiul teritorial;– baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;– cărţile funciare.Se vor desemna reprezentanţi ai celor două instituţii ce vor constitui un colectiv de lucru care va analiza periodic datele primite/predate de oficiului teritorial, respectiv de unitatea administrativ-teritorială.V. Realizarea şi recepţia lucrărilor de cadastru generalRealizarea şi recepţia lucrărilor de cadastru se va face cu respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul cadastrului şi publicităţii imobiliare. Evidenţa cadastrului general va fi realizată prin parcurgerea a două etape:– recepţia tehnică;– înscrierea în cartea funciară.A. Recepţia tehnicăÎn scopul realizării recepţiei, executantul va preda oficiului teritorial documentele tehnice care compun lucrarea şi dosarul de verificare, întocmite conform prevederilor Normei şi prezentului protocol.Documentaţia va fi predată în două etape:1. documentaţie tehnică cu privire la întregul teritoriu administrativ, care va fi constituită din:● proiectul tehnic de ansamblu şi proiectul tehnic de execuţie a lucrării;● lucrarea de delimitare administrativ-teritorială;● lucrările geodezice (reţele de puncte, descrieri, prelucrări etc.);● lucrările fotogrammetrice, unde este cazul;● planul de comunicare.Asupra lucrărilor descrise mai sus, finalizate şi recepţionate de oficiul teritorial înainte de adoptarea prezentului protocol, se va întocmi o recapitulaţie însuşită de cele două părţi. Lucrările fotogrammetrice şi planul de comunicare vor fi recepţionate şi avizate de Agenţia naţională.2. documentaţii tehnice cadastrale întocmite pe sectoare cadastrale, conform programării pentru recepţie, care vor cuprinde:● memoriu tehnic;● planul cadastral al sectorului pentru care s-au realizat lucrări, întocmit conform specificaţiilor din anexa nr. 3;● registre tipărite:– indexul alfabetic al proprietarilor (anexa nr. 4);– registrul cadastral al proprietarilor (anexa nr. 5);● fişierele bazelor de date grafice şi textuale, în formatul şi organizarea corespunzătoare specificaţiilor din anexa nr. 6;● lista titlurilor de proprietate eliberate conform legilor proprietăţii, incorect întocmite, pentru care nu este posibilă identificarea poziţiei în cadrul unităţii administrativ-teritoriale;● dosarul de verificare externă a lucrării.Comisia de recepţie va fi formată din specialişti ai oficiului teritorial, numită prin decizie a directorului oficiului teritorial.Recepţia lucrărilor de introducere a cadastrului general – partea tehnică – constă în analizarea şi verificarea prin sondaj a documentaţiilor, atât pe teren, cât şi la birou, ţinându-se seama şi de documentele de control ale oficiului teritorial încheiate pe parcursul executării lucrărilor, de procesele-verbale de recepţie parţială şi de avizare şi de proiectele tehnice de ansamblu şi de execuţie.În cazurile în care se constată că lucrările necesită remedieri de conţinut sau de prezentare grafică ce conduc la hotărârea amânării recepţiei, în locul procesului-verbal de recepţie se întocmeşte o notă de constatare, în care se nominalizează deficienţele constatate şi completările necesare, precum şi termenele în care se vor efectua remedierile.După recepţie se va realiza publicarea documentelor tehnice ale cadastrului general în condiţiile art. 11 alin. (5) din Lege. La data publicării se întocmeşte un proces-verbal.Contestaţiile depuse de persoanele interesate conform art. 11 alin. (6) din Lege în termen de 60 de zile de la înştiinţarea scrisă vor fi soluţionate de o comisie formată din reprezentanţi ai oficiului teritorial, ai unităţii administrativ-teritoriale şi de un reprezentant al executantului lucrării.Stabilirea soluţiilor şi a modului de compensare a unor suprafeţe găsite în plus sau în minus, prin măsurătorile executate pentru introducerea cadastrului general, faţă de înscrisurile din titlurile de proprietate şi din alte documente legale intră în responsabilitatea consiliului local, în condiţiile art. 61 din Lege.B. Înscrierea în cartea funciarăDeschiderea noilor cărţi funciare se va realiza etapizat, pe sectoare cadastrale, după soluţionarea contestaţiilor în condiţiile art. 11 alin. (7) din Lege.VI. Dispoziţii specialeÎn perioada care se înscrie între recepţia tehnică a unui sector cadastral şi validarea datelor cadastrului general al sectorului respectiv prin publicare, urmată de deschiderea noilor cărţilor funciare, toate documentele cadastrale care se întocmesc la cererea celor interesaţi în mod sporadic (planuri pentru prima înregistrare, dezmembrare a imobilelor înscrise etc.) vor fi întocmite pe baza informaţiilor din documentele tehnice recepţionate în cadrul cadastrului general, preluate de persoana autorizată de la oficiul teritorial, şi actualizarea acestora.Documentaţiile cadastrale vor fi întocmite conform Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006 privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, fiind însoţite în mod suplimentar de un proces-verbal de vecinătate.Actualizarea se va face cu respectarea coordonatelor imobilelor preluate de la oficiul teritorial. Orice neconcordanţe identificate de persoana autorizată vor fi sesizate Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi rezolvate până la deschiderea noilor cărţi funciare. Neconcordanţe pot fi diferenţele de coordonate, de configuraţii, suprafeţe, construcţii şi alte asemenea situaţii. Nu pot fi considerate neconcordanţe erori de determinare a punctelor de detaliu mai mici de 20 de cm, atât în poziţie absolută, cât şi relativă. Integrarea noii situaţii în cadrul bazei de date recepţionate va fi executată de oficiul teritorial.În scopul evitării dublării numerelor cadastrale, numerotarea cadastrală a imobilelor în cadrul cadastrului general va fi făcută cu numere consecutive începând de la 100.001. De asemenea, după recepţia tehnică a cadastrului general pe un anumit sector cadastral, imobilele nou-formate (prin comasări, dezmembrări etc.) vor primi numere cadastrale în continuarea numerelor acordate în cadrul cadastrului general, conform unor reguli stabilite de oficiul teritorial şi comunicate unităţii administrativ-teritoriale şi executantului lucrărilor.De asemenea, după recepţia tehnică pe un sector cadastral, emiterea titlurilor de proprietate (titlu de proprietate conform legilor fondului funciar, ordin al prefectului, dispoziţie conform Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989 etc.) se va face cu identificarea imobilului prin număr cadastral. În acest sens, dacă este cazul, unitatea administrativ-teritorială va întocmi, prin intermediul unei persoane autorizate, documentaţii cadastrale de dezmembrare a imobilelor aflate la dispoziţia comisiei locale de fond funciar sau în administrarea altor instituţii conform Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 634/2006. Dezmembrarea şi transferul acestor imobile vor fi făcute cu respectarea legislaţiei aplicabile în vigoare.VII. Dispoziţii comunePărţile semnatare ale prezentului protocol îşi vor desemna reprezentanţi într-un colectiv de lucru constituit pentru analiza periodică a obligaţiilor ce le revin, respectiv clarificarea şi rezolvarea problemelor apărute în derularea acţiunilor comune. Acestea se vor menţiona prin act adiţional la prezentul protocol.Părţile semnatare îşi vor comunică reciproc orice situaţie ce ar putea duce la neîndeplinirea dispoziţiilor prezentului protocol. Dispoziţiile prezentului protocol vor fi reconsiderate ori de câte ori este cazul, la cererea oricărei părţi semnatare.Anexele A, B şi nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul protocol.Prezentul protocol s-a încheiat în …… exemplare, câte unul pentru fiecare parte.Pentru Agenţia Naţionalăde Cadastru şi Publicitate Imobiliară,Robert Iulian Tatu,director generalPentru Unitatea Administrativ-Teritorială…………………………………..,primar + 
Anexa A───────la protocol────────────    FIŞA PRELIMINARĂ, SECTORUL CADASTRAL Nr. …………….    Numele operatorului ………………..                                                     Data ……………….                                                     Intravilan ………….

Adresa Date privind terenul Date privind construcţiile
mobilului
Nr. Catego- Supra- Supra- Nr. Folosinţa Supra- Supra-
parce- ria de faţa faţa corp faţa faţa Obs.
lei folo- parce- parce- din din
sinţă lei lei act măsură-
din din tori
act măsu-
rători
1. C1
2. C2
3. C3
4. C4
ACTE PROPRIETATE
Nr. crt. Tipul actului Nr./Data Emitentul Preţul Observaţii
1.
2.
3.
4.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│DATE PRIVIND PROPRIETARII │├────┬─────────┬──────────────────┬──────────────────────────────┬─────────────┤│Nr. │ Numele, │ Codul numeric │ Domiciliul │Cota indiviză││crt.│iniţiala │ personal ├───────┬───────────┬──────────┼─────────────┤│ │tatălui, │ │Judeţul│Localitatea│Strada/nr.│Teren Clădire││ │prenumele│ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│1. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│2. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│3. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│4. │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────┴──────────────────┴───────┴───────────┴──────────┴─────────────┘         Semnătura operatorului         ………………….         Numele proprietarului/posesorului ………………..         Semnătura proprietarului/posesorului …………….. + 
Anexa B───────la protocol───────────    FIŞA DE INTERVIU, SECTORUL CADASTRAL Nr. ……………    Numele operatorului ………………..                                               Data ……………….                                               Intravilan ………….

Adresa Date privind terenul Date privind construcţiile
mobilului
Nr. Catego- Supra- Supra- Nr. Folosinţa Supra- Supra-
parce- ria de faţa faţa corp faţa faţa Obs.
lei folo- parce- parce- din din
sinţă lei lei act măsură-
din din tori
act măsu-
rători
1. C1
2. C2
3. C3
4. C4
ACTE PROPRIETATE
Nr. crt. Tipul actului Nr./Data Emitentul Preţul Observaţii
1.
2.
3.
4.

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│DATE PRIVIND PROPRIETARII │├────┬─────────┬──────────────────┬──────────────────────────────┬─────────────┤│Nr. │ Numele, │ Codul numeric │ Domiciliul │Cota indiviză││crt.│iniţiala │ personal ├───────┬───────────┬──────────┼─────────────┤│ │tatălui, │ │Judeţul│Localitatea│Strada/nr.│Teren Clădire││ │prenumele│ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│1. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│2. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│3. │ │ │ │ │ │ │├────┼─────────┼──────────────────┼───────┼───────────┼──────────┼─────────────┤│4. │ │ │ │ │ │ │└────┴─────────┴──────────────────┴───────┴───────────┴──────────┴─────────────┘    Semnătura operatorului    …………………..        Numele proprietarului/posesorului ………………..        Semnătura proprietarului/posesorului …………….. + 
Anexa 1───────la protocol───────────GRAFICULde preluare de la oficiul teritorial a documentelor tehnicenecesare cadastrului general┌────┬───────────┬────────────────────┬────────────────────────────────────────┐│Nr. │ │ │ ││crt │ Data │ Sectorul cadastral │ Descrierea documentelor preluate │├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤├────┼───────────┼────────────────────┼────────────────────────────────────────┤└────┴───────────┴────────────────────┴────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 2───────la protocol────────────GRAFICULde recepţie de către oficiul teritorial a lucrărilor tehnicede cadastru general┌──────────┬─────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐│ Nr. crt. │ Data │ Sectorul cadastral │├──────────┼─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤├──────────┼─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤├──────────┼─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤├──────────┼─────────────┼─────────────────────────────────────────────────────┤└──────────┴─────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa 3───────la protocol───────────Planurile cadastrale ale sectoarelor cadastrale vor conţine:– titlul;– subtitluri: denumirea unităţii administrativ-teritoriale, judeţul, sectorul cadastral, suprafaţa sectorului cadastral;– scara planului şi sistemul de proiecţie;– legenda;– nordul geografic respectând Atlasul de semne convenţionale pentru planurile topografice la scările 1:5.000, 1:2000, 1:1000 şi 1:500, ediţia 1978;– date informative: denumirea şi adresa sediului prestatorului (4 cm x 2 cm), anul întocmirii;– limita sectorului cadastral;– denumirile unităţilor administrativ-teritoriale vecine şi judeţul din care fac parte, în cazul în care sectorul cadastral este învecinat cu un alt teritoriu administrativ sau cu un alt judeţ;– sectoarele cadastrale vecine;– limitele şi denumirea intravilanelor;– limitele şi numerele cadastrale ale imobilelor;– numerele poştale ale imobilelor din intravilan;– limitele şi codurile construcţiilor cu caracter permanent;– denumirile localităţilor, apelor, principalelor forme de relief, pădurilor, drumurilor şi străzilor, ale obiectivelor industriale, socioculturale etc.;– schiţa cu dispunerea sectoarelor cadastrale;– trăsături de caroiaj 10 cm x 10 cm, grosime linie 0,18 mm, cu dimensiunea coordonatelor de 2 mm.FormatPlanul cadastral al sectorului cadastral se va tipări pe un format A3-A0, la o scară corespunzătoare (rotunjită la 100), astfel încât să se distingă clar numerele cadastrale şi limitele de proprietate.Pentru planurile ce conţin intravilane, scara utilizată va fi de cel puţin 1:2000.TipărireTipărirea se va face alb-negru.Grosimi de linii:– cadru planşă – 0,5 mm;– limită de judeţ – 1 mm;– limită a unităţii administrativ-teritoriale – 1 mm;– limită a sectorului cadastral – 1 mm;– limită intravilan – 1 mm;– limită imobil – 0,18 mm;– construcţii cu caracter permanent – 0,2 mm.Texte

Denumire Înălţime (mm) Stil (M, Mm, m) Înclinare (V/I)
Titlu 10 Majusculă V
Unitatea administra-
tiv-teritorială
8 Majusculă V
Judeţ 8 Majusculă V
Scara, suprafaţa 6 Majusculă şi minusculă V
Sistem de proiecţie 4 Majusculă şi minusculă V
Legenda 4 + 3 Majusculă şi minusculă I+V
Localităţi 6 Majusculă şi minusculă V
Sector cadastral 8 Majusculă şi minusculă V
Unităţi administra-
tiv-teritoriale
vecine
6 Majusculă I
Râuri 2 Majusculă şi minusculă I
Date informative 2 Majusculă şi minusculă V
Număr cadastral 3 I
Număr cadastral
construcţii
2 V
Număr poştal
intravilan
2 I

În subtitlul planşei se va trece mai întâi unitatea administrativ-teritorială şi apoi judeţul.Denumirile unităţilor administrativ-teritoriale vecine şi judeţul din care fac parte se scriu orientaţi pe direcţia hotarului.În schema de dispunere a sectoarelor cadastrale se va folosi un singur tip de linie. + 
Anexa 4───────la protocol───────────Indexul alfabetic al proprietarilor

Nr.
crt.
Numele
proprietarului
Nr.
cadastral
Cod
numeric personal
Domiciliul Observaţii

Notă *) Se va descrie succint, textual, conform registrului cadastral al proprietarilor. + 
Anexa 5───────la protocol───────────Registrul cadastral al proprietarilorA. Partea I – Descrierea imobilului┌──────┬──────┬─────────┬──────┬──────┬───────────┬────────────────────┬───────┐│Nr. │ Nr. │Desti- │ │Supra-│ Adresa │ Construcţii │Partea ││cadas-│sector│naţia │Supra-│faţa │imobilului/├───┬──────┬─────────┤a II-a ││tral │cadas-│terenului│faţa │imobi-│Denumirea │Cod│Desti-│Suprafaţa│ ││ │tral │(conform │ │lului │locului │ │naţie │constru- │ ││ │ │Normei) │ │- mp -│ │ │ │ită │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │- mp – │ │├──────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼───────────┼───┼──────┼─────────┤ ││ │ ├─────────┼──────┤ │ ├───┼──────┼─────────┤ │├──────┼──────┼─────────┼──────┼──────┼───────────┼───┼──────┼─────────┼───────┤└──────┴──────┴─────────┴──────┴──────┴───────────┴───┴──────┴─────────┴───────┘B. Partea a II-a – Proprietatea┌─────────┬────┬───────┬─────┬──────┬───────────────────────┬────────┬─────────┐│Titularul│CNP/│Domici-│Cota-│Titlul│ Actul juridic │Notări, │Partea ││dreptului│CUI │liul/ │parte│ de ├───────┬────┬────┬─────┤procese,│ a III-a ││ │ │Sediul │ │dobân-│Tipul │Nr./│Emi-│Preţ │inter- ├─────────┤│ │ │ │ │dire │actului│an │tent│(lei)│dicţii │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ etc. │ │├─────────┼────┼───────┼─────┼──────┼───────┼────┼────┼─────┼────────┼─────────┤│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ – │ │└─────────┴────┴───────┴─────┴──────┴───────┴────┴────┴─────┴────────┴─────────┘C. Partea a III-a – Sarcini

Titularul

Tipul sarcinii
(ipotecă, privilegiu,
dezmembrăminte ale
dreptului de propri-
etate, somaţii imobi-
liare etc.)
Actul
juridic

Identificator
vechi (nr.
cadastral
provizoriu
sau nr. top.)

Nr. de
carte
funciară
veche

Nr. de
carte
funciară
electro-
nică

Obs.

În cazul proprietăţilor în indiviziune, va fi specificată cota indiviză.În cazul imobilelor cu părţi comune (de exemplu, blocuri), acestea vor fi specificate clar în rubrica "Destinaţie" (de exemplu, C1 – părţi comune ale blocului de locuinţe: subsolul tehnic, casa scării, branşamentele, podul, uscătoria etc.) + 
Anexa 6───────la protocol───────────Straturile Bazei de date grafice (BDG) şi informaţiile textuale se vor livra în format .cp pentru fiecare imobil.Straturile BDG care se va furniza în format SHAPE.Straturile bazei de date grafice, atributele şi topologia acestora sunt definite în tabelul următor:

*Font 8*
Straturi

Numele
stratului
Topologie

Sursa

Atribute

Strat de fundal Raster Ortofotoplan
Limitele teritoriului
administrativ

Admin
[cod sirsup]
Poligon

Limita teritoriului
administrativ din
Fondul Naţional
Geodezic
Cod numeric unic de identificare
care face legătura cu baza de
date textuală, tabelul admin,
câmpul admin_id (1, n)
Sectoare cadastrale

Sect
[cod sirsup]
Poligon

Stereorestituţie
fotogrametrică şi
măsurători
topografice
Numărul sectorului cadastral

Limita intravilanului
din PUG (PUZ) sau
intravilanul la
1 ianuarie 1990

Intrav
[cod sirsup]
Poligon

Planuri
cadastrale/
topografice sc.
1/500-1/2000 sau
PUG (PUZ)
Cod numeric unic de identificare
care face legătura cu baza de
date textuale, tabelul locality,
câmpul locality_id (1, n)

Toponimie

Text
[cod sirsup]
Punct

Planuri topografice
sau cadastrale şi
alte surse
acceptate
Denumirea elementului de
toponimie

Structura de directoare folosită la predarea datelorToate fişierele rezultate în urma operaţiunilor de conversie se vor livra oficiului teritorial şi Centrului Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie pe CD/DVD/HDD în două copii, organizate în următoarea structură de directoare:Etichetă DVD/HDD: numele unităţii administrativ-teritoriale – Baza de dateDirector: BDVa conţine fişierele următoarelor limite de tip cartografic:TA[Cod SIRSUP] – limita teritoriului administrativ;INTRAV[SIRSUP] – limitele intravilanelor;T[Cod SIRSUP] – toponimie,unde– TA, teritoriu administrativ;– INTRAV, INTRAVilan;– SIRSUP, Codul SIRuta SUPerior.Subdirectorul: CPC, unde CPC înseamnă "cp curent".Va conţine fişierele de tip *.cp, rezultate din conversia şi georeferenţierea documentaţiilor de amplasament şi delimitare.Subdirectorul: CPF, unde CPF înseamnă "cp final".Va conţine fişierele de tip *.cp, rezultate din exportul bazei de date grafice şi textuale obţinute în urma cadastrului general.Subdirectorul: CFVa conţine fişierele .mdb (Access 2003) rezultate. Denumirea fişierului sau fişierelor în cazul bazelor de date de dimensiuni mari se va genera astfel:TA[SIRSUP].mdb sau TA[xx][SIRSUP].Etichetă DVD/HDD: numele unităţii administrativ-teritoriale ArhivaDirector ARHIVA conţine toate documentele scanate, organizate în următoarele subdirectoare:Subdirectorul: PADVa conţine datele scanate din documentaţiile de amplasament şi delimitare menţionateSubdirectorul: PARCELAREVa conţine planurile parcelare scanate şi georeferenţiate.Subdirectorul: PLANURIVa conţine planurile cadastrale/topografice scanate şi georeferenţiate.Subdirectorul: PUG (PUZ)Va conţine PUG (PUZ) scanat şi georeferenţiat.Dacă este un plan pe intravilan, fişierele scanate şi georeferenţiate se vor denumi astfel:PUG[SIRUTA].tifPUG[SIRUTA].tfwPUZ[SIRUTA].tifPUZ[SIRUTA].tfwDacă sunt mai multe planuri pe intravilan, fişierele scanate şi georefenţiate se vor denumi astfel:PUG01[SIRUTA].tif.PUGn[SIRUTA].tif.PUZ01[SIRUTA].tif.PUZn[SIRUTA].tif.Subdirectorul: ACTE JURIDICEVa conţine fotocopiile actelor juridice, puse la dispoziţie de titulari.____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x