Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile art. 54 și 55 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Referatul nr. 20.565 din 20.01.2023 întocmit de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități,în temeiul prevederilor art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale,ministrul muncii și solidarității sociale emite prezentul ordin. +
Articolul IMetodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, organizațiilor neguvernamentale prevăzute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 399/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 123 din 6 martie 2013, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2, alineatele (2) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:(2)Pentru cheltuielile de întreținere aferente activității administrative, sumele se acordă pentru cheltuieli efectuate cu cel mult două luni înainte de luna pentru care se acordă sumele.……………………………………………..(6)În termen de 5 zile lucrătoare de la deschiderea de credite bugetare efectuată ministerului de către Ministerul Finanțelor, direcția va proceda la elaborarea documentelor de plată în scopul efectuării virărilor de sume. Virarea sumelor nu se va efectua mai târziu de data de 24 a lunii. … 2.La articolul 3, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Atât statele de plată, cât și centralizatorul trebuie să fie semnate, iar statele de plată vor conține mențiunea conformității cu originalul sub semnătura reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite de către acesta. … 3.La articolul 3 alineatul (3), literele a)-d) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)5.530 lei pentru funcția de conducere șef birou (5 + 1 posturi); … b)5.711 lei pentru funcția de conducere șef serviciu (7 + 1 posturi); … c)6.436 lei pentru funcția de conducere director (15 + 1 posturi); … d)6.617 lei pentru funcția de conducere director general (25 + 1 posturi); … … 4.La articolul 3 alineatul (3), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:d^1)pentru personalul de execuție plafonul salarial se stabilește până la 4.000 lei brut. … … 5.Laarticolul 3 alineatul (3), literele e)–p) se abrogă. … 6.La articolul 3, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:(4)Pentru cele două posturi la nivel de filială, în vederea încadrării cheltuielilor de personal în limitele de cheltuieli utilizate în sistemul bugetar, plafonul salarial se stabilește până la 4.000 lei brut. … 7.La articolul 3, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alineatele (8) și (9), cu următorul cuprins:(8)Începând cu anul 2023, obligațiile prevăzute în prezentul articol se finanțează și se aplică inclusiv pentru personalul încadrat în activitățile specifice.(9)Sumele prevăzute la alin. (3) și (4) vor fi stabilite anual prin hotărâre a adunării generale a fiecărei organizații neguvernamentale. … 8.La articolul 4, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 4(1)În cazul cheltuielilor de întreținere, acordarea sumelor se face în baza unui centralizator al documentelor justificative, semnat de reprezentantul legal al organizației, la care se anexează copii ale documentelor justificative care vor conține mențiunea conformității cu originalul cu semnătura reprezentantului legal sau a persoanei împuternicite de către acesta. … 9.La articolul 7 alineatul (6), literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)pentru achiziția de materiale consumabile necesare realizării obiectivelor activității – hârtie, carton, cleiuri, hârtie specială Braille, hârtie termoformă, sisteme de legătorie, CD-uri, DVD-uri, cerneluri, componente IT, microfoane, căști, difuzoare, unități de stocare, cabluri, materiale consumabile și accesorii pentru imprimanta 3D, programe de transcriere în Braille etc.: dosarul achiziției, contractul de prestări de servicii, facturi fiscale, procese-verbale de recepție, bonuri de consum; … b)pentru servicii, componente și materiale de întreținere pentru aparatura de tipografie, multiplicare 2D, 3D și înregistrare audio: dosarul achiziției, contractul de prestări de servicii, factura fiscală, procese-verbale de recepție, bonuri de consum; … … +
Articolul IIPrevederile art. 3 alin. (3) și (4) din Metodologia de acordare a sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, organizațiilor neguvernamentale prevăzute la art. 98 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice nr. 399/2013, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezentul ordin, se aplică începând cu luna ianuarie 2023. +
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de statBucurești, 6 februarie 2023.Nr. 600.––