ORDIN nr. 60 din 2 martie 2010 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 06/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 1COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 3ABROGAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 8MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 19MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 21MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 22COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
CAP. 4COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 2
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 60 02/03/2010
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ActulREFERIRE LAHG 196 17/03/2005
ActulREFERIRE LALEGE 550 29/11/2004
ActulREFERIRE LALEGE 218 23/04/2002
ActulREFERIRE LALEGE 81 26/02/2002
ActulREFERIRE LAOUG 104 27/06/2001
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 12ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 27ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 28ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 29ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 30ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
ART. 31ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
CAP. 2ARE LEGATURA CUORDIN 26 27/03/2015 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCOMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ActulREFERIT DEORDIN 118 26/10/2018
ActulREFERIT DEORDIN 161 13/10/2016
ActulREFERIT DEORDIN 2276 12/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 1412 12/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 2872 16/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 9311 28/11/2016
ActulREFERIT DEORDIN 512 21/10/2016
ActulREFERIT DEORDIN 854 12/10/2016
ActulREFERIT DEORDIN 2233 13/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 6073 13/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 144 08/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 46684 13/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 253 08/12/2016
ActulREFERIT DEORDIN 5186 29/09/2016
ART. 1COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 3ABROGAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 4MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 7MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 8MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 10MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 11MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 12MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 19MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 21MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 22COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
ART. 24MODIFICAT DEORDIN 118 26/10/2018
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018
CAP. 4COMPLETAT DEORDIN 118 26/10/2018

privind organizarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice(actualizat până la data de 1 aprilie 2015*)



–––-Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 196/2005 privind aprobarea Strategiei Ministerului Administraţiei şi Internelor de realizare a ordinii şi siguranţei publice, pentru creşterea siguranţei cetăţeanului şi prevenirea criminalităţii stradale, în scopul menţinerii ordinii şi siguranţei publice în sistem integrat şi eliminării suprapunerilor în activităţile desfăşurate de structurile Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică,în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 550/2004 privind organizarea şi funcţionarea Jandarmeriei Române, precum şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul administraţiei şi internelor emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Menţinerea ordinii şi siguranţei publice reprezintă ansamblul măsurilor întreprinse şi al activităţilor desfăşurate cotidian de către Poliţia Română, pentru protejarea şi respectarea drepturilor fundamentale ale cetăţenilor, funcţionarea normală a instituţiilor statului, a normelor de conduită civică, regulilor de convieţuire socială, a celorlalte valori supreme, precum şi a avutului public şi privat.(2) Menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează, pe întreg teritoriul naţional, de către Poliţia Română, prin activităţi specifice executate de structurile proprii cu atribuţii în domeniu.(3) Jandarmeria Română şi Poliţia de Frontieră Română participă la planificarea şi executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, sub conducerea Poliţiei Române.(4) Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă pune la dispoziţie datele şi informaţiile de interes operativ necesare organizării şi executării activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
 + 
Capitolul IIOrganizarea, conducerea, coordonarea, executarea şi evaluarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice în mod integrat. Intervenţia la evenimente–––-Titlul Cap. II a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015. + 
Articolul 2Organizarea în mod integrat a activităţilor curente pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale se realizează de către Poliţia Română, conform Planului unic de ordine şi siguranţă publică.–––-Art. 2 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 3Planul unic de ordine şi siguranţă publică este documentul operativ de lucru prin care se organizează anual activitatea pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice pe teritoriul unui judeţ/municipiului Bucureşti.
 + 
Articolul 4Constituirea dispozitivelor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice şi derularea activităţilor specifice pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează în funcţie de evoluţia situaţiei operative, folosind în acest sens analizele tactice care vizează criminalitatea stradală, întocmite la nivelul structurilor de analiză a informaţiilor.
 + 
Articolul 5(1) Analiza tactică este un proces cognitiv şi tehnic care permite o abordare a conducerii activităţilor desfăşurate de poliţie prin prisma suportului informaţional oferit.(2) Analiza tactică stabileşte zonele cu potenţial criminogen ridicat, natura faptelor sau evenimentelor înregistrate, intervalul orar de producere, modurile de operare, suspecţii şi oferă recomandări cu privire la modalităţile de acţiune.(3) Analiza tactică se întocmeşte pe perioade scurte şi medii de timp, la solicitarea şefilor structurilor de poliţie, în funcţie de evoluţia stării infracţionale şi de informaţiile deţinute.
 + 
Articolul 6Dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se organizează de şeful poliţiei municipale/ orăşeneşti/ secţiei de poliţie cu forţe proprii, iar în funcţie de particularităţile elementelor situaţiei operative se solicită forţe suplimentare de la Jandarmeria Română şi/sau Poliţia de Frontieră Română, care se utilizează cu respectarea competenţelor teritoriale ale acestora.–––-Art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 7În baza solicitărilor primite săptămânal, jandarmeria şi poliţia de frontieră comunică structurilor de poliţie corespondente efectivele disponibile ce vor participa la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.
 + 
Articolul 8(1) În vederea menţinerii ordinii şi siguranţei publice se stabilesc zone de siguranţă publică, ce cuprind mai multe itinerare de patrulare.(2) Zona de siguranţă publică poate include:a) teritoriul de competenţă al unei poliţii municipale/ orăşeneşti/secţii de poliţie sau părţi din acesta;b) teritoriul de competenţă al unei poliţii municipale/ orăşeneşti/secţii sau părţi din acesta şi teritoriul de competenţă al unor posturi de poliţie comunală;c) teritoriul de competenţă al unor posturi de poliţie comunală.(3) Zonele de siguranţă publică se stabilesc, prin dispoziţie, de către şeful poliţiei municipale/orăşeneşti/secţiei de poliţie, ţinând cont de:a) configuraţia teritoriului;b) populaţia şi structura acesteia;c) obiectivele economice şi social-culturale;d) zonele cu risc criminogen;e) starea infracţională şi contravenţională;f) resursele umane şi logistice aflate la dispoziţie, destinate pentru a fi utilizate în activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.–––-Art. 8 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 9(1) Efectivele angrenate în activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, repartizate într-o zonă de siguranţă publică, desfăşoară activităţi de patrulare pe itinerare stabilite în funcţie de evoluţia criminalităţii.(2) Menţinerea ordinii şi siguranţei publice de către poliţia transporturi se realizează prin patrularea în trenurile de călători, precum şi prin activităţi de patrulare pe itinerare stabilite în zona de competenţă. Competenţele şefilor unităţilor de poliţie, prevăzute de prezentul ordin, se exercită în mod corespunzător de către şefii unităţilor de poliţie transporturi.(3) Pe traseele turistice din afara localităţilor, menţinerea ordinii şi siguranţei publice se realizează prin patrule de jandarmi, conform Planului unic de ordine şi siguranţă publică.–––-Art. 9 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 10(1) Activitatea de patrulare este organizată pe baza concluziilor rezultate din analizele tactice, fiind adaptată la particularităţile fiecărei zone de siguranţă publică.(2) Numărul schimburilor şi intervalul orar al acestora se stabilesc în funcţie de evoluţia situaţiei operative de către directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefii inspectoratelor de poliţie judeţene, cu informarea şefilor celorlalte structuri participante la activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.(3) Şefii structurilor Ministerului Afacerilor Interne implicate asigură prezenţa efectivelor proprii la sediul unităţii de poliţie sau locaţia unde se realizează instruirea efectivelor şi organizarea dispozitivului de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.–––-Art. 10 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 10^1(1) Constituirea patrulelor se realizează de către poliţistul anume desemnat de şeful poliţiei municipale/ orăşeneşti/secţiei de poliţie.(2) Patrula se constituie din cel puţin 2 poliţişti desemnaţi din rândul celor care îşi desfăşoară activitatea în structuri ale Poliţiei Române cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.(3) În componenţa patrulei constituite potrivit alin. (2) pot fi incluşi suplimentar:a) poliţişti din cadrul altor structuri de poliţie decât cele cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice;b) studenţi sau elevi ai instituţiilor de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne pentru formarea ofiţerilor/agenţilor de poliţie, poliţie de frontieră, respectiv a ofiţerilor/subofiţerilor de jandarmi.(4) În situaţii justificate, patrula poate fi formată dintr-un poliţist care îşi desfăşoară activitatea în structuri cu atribuţii principale de menţinere a ordinii şi siguranţei publice şi o persoană din cadrul structurilor prevăzute la alin. (3).(5) În cazul în care pentru activitatea de patrulare sunt disponibile efective ale Jandarmeriei Române şi/sau ale Poliţiei de Frontieră Române, acestea se utilizează de către poliţistul prevăzut la alin. (1) pentru constituirea de patrule mixte formate din cel puţin un poliţist şi un jandarm sau un poliţist şi un poliţist de frontieră.(6) În raport cu efectivele avute la dispoziţie sau cu situaţia operativă, poliţistul prevăzut la alin. (1) poate constitui patrule formate din cel puţin 2 jandarmi sau 2 poliţişti de frontieră, care vor acţiona sub conducerea şi controlul structurilor competente ale Poliţiei Române.(7) Constituirea patrulelor se consemnează într-un registru privind dispozitivul de ordine şi siguranţă publică şi patrulare.–––-Art. 10^1 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 10^2Efectivele Ministerului Afacerilor Interne repartizate în dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşoară activităţi de patrulare pe itinerare stabilite înainte de intrarea în serviciu, având următoarele atribuţii principale:a) acţionează în zona de patrulare pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale;b) intervin la evenimentele semnalate;c) participă la prinderea şi identificarea persoanelor suspecte de comiterea unor infracţiuni;d) execută activităţile stabilite prin planurile de acţiune;e) relaţionează cu cetăţenii în vederea asigurării unui climat corespunzător de ordine şi siguranţă publică;f) acţionează pentru depistarea persoanelor şi bunurilor urmărite în temeiul legii;g) participă la executarea măsurilor stabilite în situaţii de urgenţă;h) întocmesc acte de constatare a infracţiunilor în condiţiile art. 61, respectiv art. 293 alin. (3) din Codul de procedură penală;i) execută primele activităţi prevăzute de reglementările în vigoare, premergătoare cercetării la faţa locului.–––-Art. 10^2 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 11(1) În cazul adunărilor publice amânate sau anulate, şeful unităţii de jandarmi comunică şefului unităţii de poliţie competente teritorial efectivele disponibile pentru dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice.(2) La solicitarea şefului unităţii de poliţie, efectivele prevăzute la alin. (1) se constituie în patrule în condiţiile art. 101 şi vor acţiona sub conducerea şi controlul structurii de poliţie, în zonele stabilite de şeful acesteia.(3) În cazul unor situaţii urgente, neprevăzute, care implică adoptarea măsurilor de restabilire a ordinii şi siguranţei publice, atunci când efectivele de jandarmi sunt insuficiente, şeful unităţii de jandarmi competente teritorial poate dispune retragerea efectivelor proprii aflate în dispozitivele de patrulare pentru menţinerea ordinii şi siguranţei publice, cu informarea prealabilă a şefului unităţii de poliţie similare.–––-Art. 11 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 12(1) Prin dispoziţia directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefului inspectoratului de poliţie judeţean se pot constitui zone speciale de siguranţă publică.(2) În zona specială de siguranţă publică:a) se instituie dispozitive suplimentare de ordine şi siguranţă publică ce vor intensifica activităţile de menţinere a ordinii publice prevăzute la art. 10^2;b) se alocă, după caz, resurse suplimentare din cadrul structurilor de investigaţii criminale, investigarea criminalităţii economico-financiare, combaterea criminalităţii organizate, arme, muniţii şi substanţe periculoase şi altor structuri de poliţie judiciară, structurilor de poliţie rutieră, poliţie transporturi, intervenţie rapidă etc. pentru intensificarea activităţilor specifice de constatare a infracţiunilor ori altor fapte antisociale şi identificarea persoanelor suspecte de comiterea acestora;c) se derulează campanii de prevenire a criminalităţii prin structurile specializate ale Poliţiei Române;d) se utilizează metode şi mijloace poliţieneşti prevăzute de Legea nr. 218/2002privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările ulterioare, necesare pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice şi respectarea ordinii şi liniştii publice;e) se solicită, după caz, structurilor administraţiei publice locale adoptarea măsurilor din competenţa acestora în scopul diminuării/eliminării cauzelor care au determinat instituirea zonei speciale de siguranţă publică.(3) Constituirea zonei speciale de siguranţă publică are loc la iniţiativa directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefului inspectoratului de poliţie judeţean sau a şefilor unităţilor de poliţie subordonate, atunci când pe un spaţiu delimitat se concentrează un fenomen criminogen, precum şi în situaţia în care există date cu privire la posibilitatea tulburării ordinii şi siguranţei publice.(4) Dispoziţia privind constituirea zonelor speciale de siguranţă publică cuprinde date referitoare la:a) cauzele care au generat necesitatea instituirii zonei speciale de siguranţă publică;b) condiţiile favorizatoare;c) scopul şi obiectivele vizate;d) delimitarea în spaţiu;e) perioada instituirii, care nu va depăşi 30 de zile;f) forţele participante şi activităţile ce urmează a fi desfăşurate;g) modalitatea de evaluare a eficienţei activităţilor desfăşurate.(5) Dispoziţia privind constituirea zonelor speciale de siguranţă publică se comunică în scris şefilor structurilor teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne implicate.(6) Menţinerea zonei speciale de siguranţă publică se poate prelungi, succesiv, pentru perioade de maximum 30 de zile, în condiţiile alin. (1).(7) Măsura de constituire a zonei speciale de siguranţă publică încetează prin dispoziţie emisă în condiţiile alin. (1), atunci când au fost înlăturate sau diminuate semnificativ cauzele ce au determinat constituirea acesteia.–––-Art. 12 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 13Abrogat.–––-Art. 13 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 14Compunerea şi logistica patrulelor mixte se stabilesc în funcţie de situaţia concretă din zonele de patrulare, efectivele şi mijloacele disponibile.
 + 
Articolul 15(1) Instruirea premergătoare intrării în serviciu a efectivelor din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice are ca scop informarea acestora cu privire la evoluţia situaţiei operative, aspectele identificate din analiza tactică, informaţiile deţinute şi zonele de patrulare.(2) Activitatea de instruire/pregătire se realizează în cadrul programului efectiv de lucru.(3) Programul de lucru al efectivelor din dispozitivele de ordine şi siguranţă publică se organizează potrivit legii.(4) Instruirea efectivelor angrenate în activităţi de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se efectuează la sediul structurii de poliţie sau în altă locaţie, în funcţie de condiţiile existente pe plan local, de către poliţişti desemnaţi de şefii structurilor de poliţie, cu participarea reprezentanţilor jandarmeriei şi poliţiei de frontieră.(5) În timpul activităţii de instruire, poliţiştii desemnaţi verifică şi starea fizică generală a efectivelor, ţinuta, mijloacele individuale de intervenţie din dotare, documentele necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu şi stabilesc măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate.–––-Art. 15 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 16(1) Intervenţia la evenimentele semnalate se realizează pe principiul "cea mai apropiată patrulă de locul evenimentului intervine", astfel:a) din oficiu;b) la solicitarea cetăţenilor;c) la solicitarea dispeceratului sau ofiţerului de serviciu din cadrul Poliţiei Române.(2) Structurile Jandarmeriei Române sau ale Poliţiei de Frontieră Române sesizate cu privire la existenţa unei situaţii ce impune intervenţia unei patrule din cadrul dispozitivului de ordine publică au obligaţia de a comunica despre aceasta dispeceratului sau ofiţerului de serviciu din cadrul structurii teritoriale a Poliţiei Române, care va adopta măsurile necesare în vederea realizării intervenţiei.(3) Pentru fiecare eveniment la care s-a intervenit se întocmeşte, în mod obligatoriu, "Fişa de intervenţie la eveniment".(4) Modelul "Fişei de intervenţie la eveniment" se stabileşte prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române şi se utilizează de toate structurile participante la menţinerea ordinii publice.(5) Înainte de a interveni la un eveniment atunci când se sesizează din oficiu sau este sesizat de cetăţeni ori în cel mai scurt timp posibil, şeful patrulei comunică despre aceasta dispecerului sau ofiţerului de serviciu din cadrul structurii teritoriale a Poliţiei Române.(6) La finalizarea fiecărei intervenţii la un eveniment, şeful patrulei informează dispecerul sau ofiţerul de serviciu al poliţiei cu privire la măsurile luate ori modul de soluţionare a cazului.–––-Art. 16 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 17(1) La ieşirea din serviciu, membrii patrulelor de siguranţă publică întocmesc un "Raport cu activităţile desfăşurate", care, împreună cu "Fişa de intervenţie la eveniment", se predă structurii de poliţie în vederea implementării în Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor. O copie a acestor documente se predă de către membrii patrulelor şi celorlalte structuri din care aceştia fac parte.(2) Datele consemnate stau la baza întocmirii analizelor tactice.(3) Modelul "Raportului cu activităţile desfăşurate" se stabileşte prin dispoziţie a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române şi se utilizează de toate structurile participante la menţinerea ordinii publice.–––-Art. 17 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 18(1) Verificarea modului în care îşi desfăşoară activitatea efectivele din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se efectuează de către şeful structurii de poliţie sau de către poliţişti anume desemnaţi de acesta.(2) Verificarea poate fi desfăşurată şi în comun de către personalul prevăzut la alin. (1) şi reprezentanţi ai celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne participante.–––-Art. 18 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 19Şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie analizează săptămânal eficienţa activităţii desfăşurate de către efectivele din dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, concluziile fiind înaintate ierarhic pentru a fi avute în vedere în cadrul activităţilor prevăzute la art. 22 alin. (4).–––-Art. 19 a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 20Conducerea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice revine directorului general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti/şefului inspectoratului de poliţie judeţean sau înlocuitorului legal.
 + 
Articolul 21Şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie coordonează şi controlează toate activităţile de menţinere a ordinii şi siguranţei publice desfăşurate în zona lor de competenţă.–––-Art. 21 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea cooperării şi colaborării în activitatea de menţinere a ordinii şi siguranţei publice + 
Articolul 22(1) Pentru realizarea activităţii integrate de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se constituie Grupul de coordonare şi trasare a sarcinilor, denumit în continuare G.C.T.S.(2) G.C.T.S. are rol de organizare şi decizie şi este compus din:a) şeful inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;b) şeful inspectoratului de jandarmi judeţean sau al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti şi, după caz, şeful grupării mobile de jandarmi;c) şeful serviciului teritorial al poliţiei de frontieră;d) şeful serviciului de ordine publică din cadrul inspectoratului de poliţie judeţean sau Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;e) şeful secţiei regionale/serviciului poliţiei transporturi din cadrul Poliţiei Române, competentă teritorial;f) şeful structurii de analiză a informaţiilor din cadrul Poliţiei Române, competentă teritorial.(3) În măsura în care se impune, în cadrul G.C.T.S. pot fi convocaţi şi şefii altor structuri sau subunităţi din cadrul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române sau Poliţiei de Frontieră Române.(4) Activitatea G.C.T.S. se desfăşoară prin organizarea de şedinţe tactice, la sediul unităţii de poliţie, care vizează evaluarea situaţiei operative, disfuncţionalităţile apărute în operaţiunile anterioare, schimbul de date şi informaţii de interes operativ, precum şi iniţierea, organizarea şi desfăşurarea de acţiuni/activităţi comune.(5) G.C.T.S. stabileşte şi modalitatea concretă de cooperare şi comunicare la nivelul municipiilor, oraşelor, comunelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti între structurile Poliţiei Române, Jandarmeriei Române şi Poliţiei de Frontieră Române.(6) Şedinţa tactică se convoacă săptămânal sau ori de câte ori se impune şi este condusă nemijlocit de către şeful inspectoratului de poliţie judeţean, respectiv al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.–––-Art. 22 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 23Abrogat.–––-Art. 23 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 24(1) Atunci când situaţia operativă o impune, în activitatea de menţinere a ordinii şi siguranţei publice pot fi angrenate, în condiţiile legii, structuri de poliţie locală.(2) Integrarea efectivelor poliţiei locale în dispozitivul de menţinere a ordinii şi siguranţei publice se face având în vedere prevederile Planului unic de ordine şi siguranţă publică şi ale Planului de ordine şi siguranţă publică al poliţiei locale, în baza unor protocoale de cooperare încheiate între inspectoratele de poliţie judeţene/Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi autoritatea administraţiei publice locale.(3) Protocoalele prevăzute la alin. (2) vor cuprinde detalii privind modul concret de realizare a activităţii de patrulare şi de utilizare a resurselor logistice.(4) Evaluarea eficienţei activităţilor desfăşurate de Poliţia Română în comun cu poliţia locală se realizează cel puţin trimestrial de către şefii poliţiilor municipale/orăşeneşti/secţiilor de poliţie, concluziile fiind înaintate şefului inspectoratului de poliţie judeţean/Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.–––-Art. 24 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 25Cu ocazia acţiunilor organizate în zone cu potenţial criminogen ridicat, instruirea efectivelor angrenate se efectuează de către poliţiştii desemnaţi de şefii structurilor de poliţie, în baza produselor analitice puse la dispoziţie de structurile de analiză a informaţiilor competente teritorial.–––-Art. 25 a fost modificat de pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 26Abrogat.–––-Art. 26 a fost abrogat de pct. 21 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 27Abrogat.–––-Art. 27 a fost abrogat de pct. 21 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 28Responsabilitatea asigurării necesarului de efective, mijloace logistice şi a modului de pregătire a acestora revine conducerilor fiecărei structuri implicate.–––-Art. 28 a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 29Abrogat.–––-Art. 29 a fost abrogat de pct. 23 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 30Abrogat.–––-Art. 30 a fost abrogat de pct. 23 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 31Abrogat.–––-Art. 31 a fost abrogat de pct. 23 al art. I din ORDINUL nr. 26 din 27 martie 2015, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 1 aprilie 2015.
 + 
Articolul 32Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul administraţiei

şi internelor,

Vasile Blaga
Bucureşti, 2 martie 2010.Nr. 60.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x