ORDIN Nr. 6 din 5 ianuarie 1995

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL NR. 7 din 17 ianuarie 1995
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 7
ART. 2MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 11
ART. 2MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 18
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 13
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 16
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 0
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ANEXA 7
ART. 2MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 11
ART. 2MODIFICA PEORDIN 308 28/08/1994 ART. 18
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 308/1994 privind acordarea licenţelor şi a autorizaţiilor agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea în domeniul naval



În temeiul Hotărârii Guvernului nr. 452/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, ministrul transporturilor emite următorul ordin:  + 
Articolul 1În scopul simplificarii formalităţilor de obţinere a licenţelor şi autorizaţiilor, Ordinul ministrului transporturilor nr. 308/1994, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 18 octombrie 1994, se modifica după cum urmează: 1. Articolul 3 va avea următorul cuprins: "ART. 3. – Pentru fiecare activitate prevăzută în anexa nr. 1, cap. A, Ministerul Transporturilor stabileşte, prin caiete de sarcini, condiţiile şi criteriile pe care trebuie să le îndeplinească agentul economic solicitant pentru a obţine licenta. Caietele de sarcini pentru licenţe se elaborează de către Ministerul Transporturilor şi vor cuprinde: a) condiţii privind mijloacele tehnice; b) condiţii privind personalul de conducere." 2. Articolul 4 va avea următorul cuprins: "ART. 4. – Ministerul Transporturilor autorizeaza funcţionarea agenţilor economici care desfăşoară activităţile prevăzute în anexa nr. 1, cu luarea în considerare a condiţiilor tehnice şi functionale specifice desfăşurării activităţii în zonele solicitate. Capitaniile porturilor şi administraţiile porturilor ori, după caz, ale căilor navigabile vor pune la dispoziţia ministerului, la cererea acestuia, datele necesare autorizării." 3. Articolul 5 va avea următorul cuprins: "ART. 5. – Pentru fiecare activitate prevăzută în anexa nr. 1, Ministerul Transporturilor stabileşte, prin caiete de sarcini, condiţiile şi criteriile pe care trebuie să le îndeplinească agentul economic solicitant pentru a obţine autorizaţia. Caietele de sarcini pentru autorizaţii se elaborează de către Ministerul Transporturilor şi vor cuprinde: a) cadrul legal normativ pentru desfăşurarea activităţii; b) condiţii privind mijloacele tehnice utilizate; c) condiţii privind personalul de conducere; d) condiţii privind personalul de execuţie; e) condiţii generale privind desfăşurarea activităţii; f) condiţii tehnice şi functionale specifice desfăşurării activităţii în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile; g) raportarea activităţii. Condiţiile privind mijloacele tehnice utilizate cuprinse în caietele de sarcini sunt de natura tehnica şi funcţională şi au ca scop respectarea normelor de siguranţă a navigaţiei, de securitate a infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, de asigurare a integrităţii mărfurilor transportate, de asigurare a condiţiilor de muncă şi a protecţiei vieţii umane, de asigurare a calităţii prestaţiilor, de aliniere la normele impuse de convenţiile internaţionale la care România este parte. Condiţiile privind personalul de conducere vizează experienta profesională şi probitatea morala a persoanelor desemnate sa conducă activităţile ce se desfăşoară în porturi şi pe căile navigabile. Condiţiile privind personalul de execuţie urmăresc asigurarea cu persoane calificate, brevetate, abilitate pentru fiecare post, potrivit reglementărilor în vigoare. Condiţiile generale şi specifice urmăresc integrarea agentului economic în activităţile complexe ce se desfăşoară în porturi şi pe căile navigabile, fiind determinate de caracteristicile tehnico-functionale ale infrastructurilor portuare şi de cai navigabile şi de reglementările în vigoare, precum şi de normele de protecţie a mediului. Raportarea activităţii se face în scop statistic, în concordanta cu reglementările în vigoare, şi are ca scop cunoaşterea indicatorilor specifici necesari Ministerului Transporturilor pentru stabilirea strategiilor sectoriale." 4. Articolul 12 va avea următorul cuprins: "ART. 12. – Ministerul Transporturilor are obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data înregistrării cererii, sa comunice agentului economic acordarea sau neacordarea licenţei sau, după caz, a autorizaţiei. Contestaţiile la refuzul de acordare a licenţelor sau a autorizaţiilor se rezolva potrivit legii. Acordarea licenţei şi a autorizaţiei de către Ministerul Transporturilor se comunică administraţiei porturilor şi/sau ale căilor navigabile şi capitaniilor portuare interesate." 5. Articolul 13 va avea următorul cuprins: "ART. 13.- Administraţia portului sau a caii navigabile în perimetrul căreia a fost autorizata funcţionarea agentului economic are obligaţia ca în contractele încheiate cu acesta sa includă clauze în concordanta cu condiţiile tehnice şi functionale cuprinse în caietul de sarcini, anexa la autorizaţie." 6. Articolul 16 va avea următorul cuprins: "ART. 16. – Nerespectarea prevederilor cuprinse în caietele de sarcini, anexe la licenţe şi la autorizaţii, constatată de expertul-controlor, atrage după sine notificarea scrisă, suspendarea sau retragerea licenţelor/autorizaţiilor. Aceste măsuri sa iau de către Ministerul Transporturilor şi se vor comunică în termen de 10 zile agenţilor economici în cauza şi administraţiilor porturilor sau ale căilor navigabile şi/sau capitaniilor porturilor, după caz." 7. Punctul 1 din anexa nr. 2 se completează cu următoarea sarcina pentru compartimentele de licenţe şi autorizaţii: "- consultarea administraţiilor porturilor sau ale căilor navigabile şi, după caz, a capitaniilor porturilor, pentru stabilirea condiţiilor tehnice şi functionale care urmează a fi cuprinse în caietele de sarcini, anexe la licenţe/autorizaţii." 8. Alineatele 6 şi 7 ale punctului 3 "Organismele sistemului" din anexa nr. 7 vor avea următorul cuprins: "- Administraţia portului sau a caii navigabile, regie autonomă de administrare a infrastructurii, care, la solicitarea Ministerului Transporturilor, precizează condiţiile tehnice şi functionale care trebuie cuprinse în caietele de sarcini, anexe la autorizaţii, condiţii determinate de caracteristicile constructive ale infrastructurilor în perimetrul cărora agentul economic solicita autorizarea funcţionarii. – Căpitănia Portului, instituţie publică din subordinea Ministerului Transporturilor care, la solicitarea agenţilor economici interesaţi, eliberează lt; lt;certificate gt; gt; prin care atesta ca agentul economic deţine nave (în proprietate sau închiriate) care sunt înmatriculate în registrele de evidenta proprii şi îndeplinesc condiţiile de siguranţă a navigaţiei." 9. Punctul 7 "Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a licenţelor/autorizaţiilor" din anexa nr. 7 va avea următorul cuprins: "7. Controlul agenţilor economici privind modul de respectare a licenţelor şi autorizaţiilor 7.1. Pentru controlul modului în care fiecare agent economic respecta prevederile caietelor de sarcini, anexe la licenţe/autorizaţii, ministrul transporturilor va desemna periodic, prin ordin, şi va imputernici în acest scop specialişti din cadrul Direcţiei porturilor şi navigaţiei maritime (D.P.N.M.), Direcţiei generale a Dunării şi canalelor navigabile (D.G.D.C.N.) şi Inspectoratului navigaţiei civile. Personalul desemnat va controla numai activităţile agenţilor economici pentru care a fost împuternicit să efectueze controlul şi va deţine o legitimatie de control. 7.2. În funcţie de abaterile săvârşite de agentul economic, expertul-controlor, prin procesul-verbal încheiat în urma controlului efectuat, propune următoarele: – menţinerea licenţei/autorizaţiei; – notificarea în scris a agentului economic asupra neregulilor constatate şi durata până la care acesta are obligaţia de a se încadra în prevederile caietelor de sarcini; – suspendarea licenţei/autorizaţiei şi durata suspendării, în funcţie de abaterile constatate; – retragerea licenţei/autorizaţiei. 7.2.1. Notificarea în scris se efectuează când agentul economic nu respecta o parte a prevederilor caietelor de sarcini şi va cuprinde prevederile respective şi durata până la care agentul economic este obligat sa ia măsurile corespunzătoare pentru încadrarea în cerinţele caietelor de sarcini. 7.2.2. Măsura de suspendare a licenţelor/autorizaţiilor se propune de expertul-controlor când se constată că după doua notificări, pe durata valabilităţii licenţei/autorizaţiei, agentul economic nu a luat măsurile corespunzătoare pentru încadrarea în prevederile caietelor de sarcini. 7.2.3. Măsura de retragere a licenţei/autorizaţiei se propune de către expertul-controlor în cazurile în care se constata abateri grave de la prevederile caietelor de sarcini privind siguranţa navigaţiei şi a infrastructurii portuare şi pe cai navigabile, protecţia mediului, protecţia muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, în cazurile în care nu se transmit în termenele stabilite raportarile statistice prevăzute în caietele de sarcini sau nu mai sunt îndeplinite condiţiile de încadrare în normele legale interne şi internaţionale la care România este parte semnatara. Retragerea licenţei/autorizaţiei se face şi în cazul în care agentul economic nu a luat măsurile de încadrare în prevederile caietelor de sarcini în perioada de suspendare a licenţei/autorizaţiei. 7.3. Pe timpul perioadei stabilite prin notificare sau prin comunicarea de suspendare, agentul economic are obligaţia de a lua măsurile corespunzătoare pentru reincadrarea în cerinţele caietului de sarcini. În momentul în care agentul economic considera ca problemele pentru care a primit notificarea sau suspendarea licenţei/autorizaţiei au fost rezolvate, acesta va solicita constatarea de către expertul-controlor. 7.4. Expertul-controlor are obligaţia de a se prezenta în termen de 10 zile de la solicitarea agentului economic sau din oficiu, la sfârşitul perioadei prevăzute în notificare sau în comunicarea de suspendare. 7.5. În cazul în care se constată că agentul economic s-a reincadrat în prevederile caietului de sarcini, prin procesul-verbal de control, expertul-controlor propune anularea notificării sau a suspendării licenţei/autorizaţiei. 7.6. În cazul în care se constată că la sfârşitul perioadei, prin măsurile luate, agentul economic nu s-a încadrat în prevederile caietului de sarcini, expertul-controlor, prin procesul-verbal de control, propune următoarele: – o a doua notificare pentru agenţii economici avertizati cu prima notificare; – suspendarea licenţei/autorizaţiei pentru agenţii economici avertizati cu doua notificări; – retragerea licenţei/autorizaţiei pentru agenţii economici care au fost sancţionaţi prin suspendarea acestora. 7.7. Decizia de notificare, de suspendare sau de anulare a acestor măsuri, precum şi retragerea licenţei/autorizaţiei revin secretarului de stat, la propunerea directorilor direcţiilor de specialitate (D.P.N.M. şi D.G.D.C.N.), pe baza constatărilor cuprinse în procesele-verbale încheiate în urma controlului efectuat de experţi-controlori împuterniciţi în acest scop. 7.8. Decizia prevăzută la punctul 7.7. se comunică în scris agenţilor economici în termen de 10 zile de la data procesului-verbal de control. 7.9. Expertul-controlor nu are dreptul sa oprească derularea unor activităţi, chiar dacă se încalcă condiţiile de autorizare. 7.10. Agentul economic poate depune contestaţie în termen de 10 zile de la data comunicării, la secretarul de stat, în cazul luării împotriva sa a măsurii de notificare în scris, de suspendare sau de retragere a licenţei/autorizaţiei. Secretarul de stat va analiza contestaţia şi, în termen de 30 de zile, va lua decizia privind menţinerea sau anularea măsurii. 7.11. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa justiţiei." 10. La anexa nr. 7.1. "Cerere pentru acordarea licenţei de transport naval", litera c) de pe versoul cererii, care cuprinde conţinutul dosarului, va avea următorul cuprins: "c) lista parcului de nave pentru transport, aflate în proprietate sau închiriate, împreună cu certificatul eliberat de căpitănia portului unde sunt înregistrate navele sau cu certificatele eliberate de către o societate de clasificare recunoscută de autoritatea publică română abilitata în acest scop, dacă navele nu sunt înmatriculate în România." 11. La anexele nr. 7.8.2., 7.8.3. şi 7.8.4. (cereri pentru acordarea autorizaţiilor de funcţionare), literele c), d), e) şi f) de pe versoul cererilor, care cuprinde conţinutul dosarelor, se modifica după cum urmează: a) litera c) va avea următorul cuprins: "c) lista principalelor mijloace fixe, dotări, construcţii etc., ce urmează a fi utilizate în desfăşurarea activităţii, însoţită, după caz, de certificate eliberate de organismele abilitate (capitanii ale porturilor, R.N.R., I.S.C.I.R. etc);" b) litera d) se completează cu următorul text: "În cazul în care persoana desemnată a semnat contractul de management, va prezenta numai hotărârea adunării generale a acţionarilor;" c) litera e) va avea următorul cuprins: "e) memoriu privind activităţile pe care le va desfăşura agentul economic;" d) litera f) se elimina.
 + 
Articolul 2Termenele prevăzute la art. 11 şi la art. 18 alin. 2 din Ordinul nr. 308/1994 se prelungesc cu 90 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Autorizaţiile eliberate pentru activităţile care urmează să se concesioneze de către administraţiile porturilor şi/sau ale căilor navigabile sunt valabile în cadrul perioadei de un an, până la data adjudecării licitaţiei şi a încheierii contractului de concesiune. Autorizaţia rămâne valabilă pe toată perioada înscrisă pe aceasta pentru agentul economic care a cistigat licitaţia pentru activitatea concesionata.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se va publică în Monitorul Oficial al României. Ministrul transporturilor,Aurel Novac–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x