ORDIN nr. 6.689 din 17 noiembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1057 din 23 noiembrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 6072 31/08/2023 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 198 04/07/2023 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 198 04/07/2023 ART. 248
ActulREFERIRE LAORDIN 5732 29/09/2022
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/09/2022 ART. 23
ActulREFERIRE LAHOTARARE 369 29/03/2021 ART. 13
ActulREFERIRE LAORDIN 5033 29/08/2016
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2016 ART. 9
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/09/2022 ART. 23
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2016 ART. 8
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile art. 23 și art. 248 alin. (16) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare;– prevederile art. 1 alin. (3) din Ordinul ministrului educației nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior;– prevederile art. 23 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022;– prevederile art. 9 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025, prevăzut în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 2Se aprobă modelele proiectelor cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) și unitatea administrativ-teritorială (UAT), prevăzute în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 3Se aprobă modelul „Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerea de cifră de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025“, în vederea transmiterii de către unitățile de învățământ la inspectoratele școlare, în conformitate cu anexa nr. 5 care face parte integrantă din prezentul ordin.  + 
Articolul 4Se aprobă modelul „Solicitare de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025“, în conformitate cu anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 5Se aprobă modelul „Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual pentru anul școlar 2024-2025“, în conformitate cu anexa nr. 7 care face parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 6Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală management resurse umane și rețea școlară, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ preuniversitar care școlarizează în învățământul preuniversitar dual și profesional de stat duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 7În cuprinsul prezentului ordin, începând cu data reorganizării instituțiilor subordonate Ministerului Educației, denumirea „inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București“ se va citi: „direcția județeană de învățământ preuniversitar/Direcția Municipiului București de Învățământ Preuniversitar“, iar denumirea „Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic“ se va citi: „Centrul Național de Învățământ Tehnologic și Tehnologic Dual“. + 
Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul educației,
Gigel Paraschiv,
secretar de stat
București, 17 noiembrie 2023.Nr. 6.689. + 
Anexa nr. 1
CALENDARUL
etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul
preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025

Nr. crt. Etapa/Acțiunea Perioada/ Termen de finalizare etapă/acțiune
ETAPA 1Informarea operatorilor economici și a autorităților publice locale cu privire la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025
1. Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerț și al instituțiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, acțiuni de informare și popularizare în rândul operatorilor economici și al unităților de învățământ profesional și tehnic privind calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025. ISJ/ISMB publică pe site-ul instituției calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025. NOTĂ:În toate acțiunile de popularizare, precum și în anunțul publicat pe site-urile inspectoratelor școlare, operatorii economici vor fi avertizați cu privire la termenul-limită de transmitere a formularelor de solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și în cel profesional de stat pentru a putea fi luate în considerare pentru proiectul planului de școlarizare. până la 24 noiembrie 2023
2. ISJ/ISMB informează autoritățile administrației publice locale cu privire la rolurile acestora în stabilirea cifrei de școlarizare și încheierea contractelor de parteneriat pentru învățământul preuniversitar dual. NOTĂ:Autoritățile administrației publice locale vor fi informate cu privire la necesitatea încheierii contractelor de parteneriat pentru învățământul preuniversitar dual în perioada menționată în prezentul calendar. până la 24 noiembrie 2023
ETAPA 2 Realizarea propunerilor privind locurile în învățământul preuniversitar dual și în învățământul profesional de stat
ETAPA 2 A – Învățământ preuniversitar dual
1. Operatorii economici transmit la Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) solicitările de școlarizare în învățământul preuniversitar dual, conform modelului de solicitare prevăzut în anexa nr. 7 la ordin. NOTĂ:Solicitările din partea operatorilor economici se vor transmite la CNDIPT prin e-mail la adresa tvet@tvet.ro, cu respectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar. Eventualele solicitări din partea operatorilor economici adresate unităților de învățământ sau inspectoratelor școlare vor fi redirecționate cu celeritate la CNDIPT. Nerespectarea termenului-limită prevăzut în prezentul calendar pentru transmiterea solicitărilor din partea operatorilor economici conduce la riscul necuprinderii solicitărilor în proiectul planului de școlarizare. până la 8 decembrie 2023
2. CNDIPT centralizează solicitările operatorilor economici și transmite către inspectoratele școlare și unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea situația solicitărilor operatorilor economici pentru școlarizare în învățământul preuniversitar dual. până la 15 decembrie 2023
3. Inspectoratele școlare analizează împreună cu unitățile de învățământ solicitările operatorilor economici, în conformitate cu obligațiile prevăzute la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022, și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări, conform anexelor nr. 2 și 3 la ordin (fără avize, în această fază). NOTĂ:Anexele nr. 2 și 3 la ordin vor conține în rubrica „Observații“ argumente obiective în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici, cu respectarea precizărilor din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022. până la 21 decembrie 2023
4. CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel județean/al municipiului București și inițiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluțiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel județean. CNDIPT formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB. până la 29 decembrie 2023
5. ISJ/ISMB definitivează situația cu locurile propuse pentru învățământul preuniversitar dual și transmite situația la CNDIPT conform anexelor nr. 2 și 3 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ:În situația nesoluționării propunerilor CNDIPT pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB vor/va furniza în rubrica „Observații“ a anexelor nr. 2 și 3 la ordin argumentele pentru care nu au fost soluționate, în raport cu precizările din art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 5.732/2022. până la 11 ianuarie 2024
ETAPA 2 B – Învățământ profesional de stat
1. Operatorii economici înaintează unităților de învățământ profesional și tehnic sau inspectoratelor școlare solicitările de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la ordin. NOTĂ:ISJ/ISMB transmit/transmite solicitările primite de la operatorii economici la unitățile de învățământ nominalizate în solicitările operatorilor economici sau, în absența nominalizării de către operatorii economici a unei unități de învățământ, la unități de învățământ care pot cuprinde în oferta educațională calificările solicitate. până la 8 decembrie 2023
2. Unitățile de învățământ profesional și tehnic înaintează la ISJ/ISMB Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerile de cifre de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025, conform anexei nr. 5 la ordin, împreună cu contractele-cadru încheiate. NOTĂ:În conformitate cu art. 8 din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare, unitățile de învățământ au obligația să anexeze la propunerea privind planul de școlarizare contracte-cadru încheiate cu operatori economici/instituții publice, cu respectarea modelului contractului-cadru stabilit prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare. până la 15 decembrie 2023
3. ISJ/ISMB centralizează situațiile transmise de unitățile de învățământ și analizează gradul de satisfacere a solicitărilor. ISJ/ISMB identifică împreună cu unitățile de învățământ soluții pentru asigurarea unui grad de satisfacere cât mai înalt a solicitărilor operatorilor economici. ISJ/ISMB transmit/transmite la CNDIPT situația cu locurile propuse în învățământul profesional de stat, ca răspuns la solicitările operatorilor economici, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ:ISJ/ISMB completează anexa nr. 4 la ordin cu toate solicitările operatorilor economici, indiferent dacă pentru acestea sunt sau nu sunt alocate locuri în situația cu locurile propuse. Anexa nr. 4 la ordin va conține în rubrica „Observații“ argumente obiective în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici. până la 21 decembrie 2023
4. CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, motivele de nesatisfacere a acestora la nivel județean și formulează propuneri pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, pe care le transmite la ISJ/ISMB. până la 29 decembrie 2023
5. ISJ/ISMB definitivează situația cu locurile propuse în învățământul profesional de stat, în urma propunerilor formulate de CNDIPT, conform anexei nr. 4 la ordin (fără avizări, în această fază). NOTĂ:În situația nesoluționării propunerilor CNDIPT pentru creșterea gradului de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici, ISJ/ISMB vor/va furniza în rubrica „Observații“ a anexei nr. 4 la ordin argumentele pentru care acestea nu au fost soluționate. până la 11 ianuarie 2024
ETAPA 3 Analiza și avizarea propunerilor de locuri în proiectul cifrei de școlarizare în învățământul profesional și tehnic
1. ISJ/ISMB organizează ședința Comitetului local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), pentru analiza și avizarea proiectului cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic (învățământ postliceal, învățământ liceal filiera tehnologică, învățământ profesional de stat, învățământ preuniversitar dual, stagii de pregătire practică). La ședința CLDPS participă reprezentanții CNDIPT, ai operatorilor economici care au solicitat școlarizare în învățământul preuniversitar dual, ai unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea în învățământul preuniversitar dual de către operatorii economici și directorii unităților de învățământ propuse să școlarizeze în învățământul preuniversitar dual. NOTĂ:În cadrul ședinței CLDPS se analizează și se avizează mai întâi cifrele de școlarizare propuse pentru învățământul preuniversitar dual și pentru învățământul profesional de stat pe baza solicitărilor de școlarizare din partea operatorilor economici, apoi cele care vizează învățământul liceal tehnologic și postliceal. Solicitările pentru învățământul preuniversitar dual sunt analizate și introduse cu prioritate în planul de școlarizare pentru satisfacerea integrală a acestora, cu excepția situațiilor care pot fi motivate obiectiv în legătură cu autorizarea unităților de învățământ, capacitatea de școlarizare în cadrul rețelei de învățământ existente sau imposibilitatea constituirii formațiunilor de studiu în limitele efectivelor de elevi stabilite prin reglementările în vigoare. Locurile în învățământul preuniversitar dual primesc avizul pentru includerea în proiectul planului de școlarizare sub rezerva încheierii până la data prevăzută în prezentul calendar a contractelor de parteneriat între unitățile de învățământ, operatorii economici și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ. Aceeași condiționare se aplică și în ceea ce privește existența contractelor-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stat, încheiate conform Ordinului ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016, cu modificările și completările ulterioare. 12-22 ianuarie 2024
2. ISJ/ISMB transmit/transmite la unitățile de învățământ și la unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unitățile de învățământ respective proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual, avizat de CLDPS și CNDIPT, conform modelului din anexa nr. 2 la ordin. ISJ/ISMB transmit/transmite la unitățile de învățământ proiectul cifrei de școlarizare în învățământul profesional de stat, avizat de CLDPS și CNDIPT, conform anexei nr. 4 nr. la ordin. ISJ/ISMB transmit/transmite la CNDIPT proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual și învățământul profesional de stat, conform anexelor nr. 2-4 la ordin. 22 ianuarie 2024
3. Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare pentru învățământul preuniversitar dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit la inspectoratul școlar copii ale contractelor. până la 26 ianuarie 2024
4. ISJ/ISMB aprobă proiectul cifrei de școlarizare în consiliul de administrație. până la 29 ianuarie 2024
5. ISJ/ISMB transmit/transmite proiectul cifrei de școlarizare la Ministerul Educației și la CNDIPT. Proiectul cifrei de școlarizare transmis la CNDIPT va fi însoțit de copii ale contractelor de parteneriat încheiate de unitățile de învățământ cu operatorii economici și cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ, pentru învățământul preuniversitar dual. Proiectul cifrei de școlarizare cuprinde anexele nr. 2-4 la ordin, precum și anexele la planul de școlarizare referitoare la învățământul liceal, profesional, preuniversitar dual și postliceal, conform metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de antepreșcolari, preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2024-2025. până la 29 ianuarie 2024
6. CNDIPT transmite către Ministerul Educației Situația centralizatoare a proiectului cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional de stat și învățământul preuniversitar dual, precum și Nota de informare privind avizarea de către CLDPS și CNDIPT a cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic. 7 februarie 2024

 + 
Anexa nr. 2

Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,………………………………………(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector,………………………………………(numele, prenumele și semnătura) AvizatReprezentant al unității administrativ-teritoriale,………………………………………(numele, prenumele și semnătura)


Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual pentru anul școlar
2024-2025, de pe raza unității administrativ-teritoriale ……., județul …….*1)
*1) Se completează câte o situație centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.

Nr. crt. Denumirea operatorului economic CIF/CUI Date de contact ale operatorului economic Persoana de contact din partea operatorului economic Solicitarea de școlarizare Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
E-mail Telefon Numele și prenumele, funcția E-mail Telefon Domeniul de bază Calificarea profesională Nr. de locuri solicitate Nr. de locuri Gradul de satisfacere a solicitărilor Unitatea de învățământ Observații*2)
Total

*2) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector școlar general,…………………………………..(numele, prenumele și semnătura) Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,…………………………………..(numele, prenumele și semnătura)

 + 
Anexa nr. 3

Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,…………………………………(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector,…………………………………(numele, prenumele și semnătura)


Proiectul cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar
dual pentru anul școlar 2024-2025, din județul ……..

Nr. crt. Denumirea operatorului economic CIF/CUI Date de contact ale operatorului economic Persoana de contact din partea operatorului economic Solicitarea de școlarizare Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
E-mail Telefon Numele și prenumele, funcția E-mail Telefon Domeniul de bază Calificarea profesională Nr. de locuri solicitate Nr. de locuri Gradul de satisfacere a solicitărilor Unitatea de învățământ Observații*1)
Total

*1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector școlar general,………………………………..(numele, prenumele și semnătura) Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,………………………………..(numele, prenumele și semnătura)

 + 
Anexa nr. 4

Avizat, CLDPSPreședinte/Vicepreședinte,……………………………….(numele, prenumele și semnătura) Avizat, CNDIPTInspector,……………………………….(numele, prenumele și semnătura)


Proiectul cifrei de școlarizare la învățământul profesional de stat,
pentru anul școlar 2024-2025, din județul ……….

Nr. crt. Denumirea operatorului economic CIF/CUI Date de contact ale operatorului economic Persoana de contact din partea operatorului economic Solicitarea de școlarizare Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual
E-mail Telefon Numele și prenumele, funcția E-mail Telefon Domeniul de bază Calificarea profesională Nr. de locuri solicitate Nr. de locuri Gradul de satisfacere a solicitărilor Unitatea de învățământ Observații*1)
Total

*1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Inspector școlar general,……………………………………(numele, prenumele și semnătura) Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,……………………………………(numele, prenumele și semnătura)

 + 
Anexa nr. 5Unitatea de învățământ: ………
Situația solicitărilor operatorilor economici și propunerea de cifră
de școlarizare în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2024-2025

Nr. crt. Denumirea operatorului economic*1) CIF/CUI Date de contact ale operatorului economic Persoana de contact din partea operatorului economic Solicitarea de școlarizare Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul profesional de stat
E-mail Telefon Numele și prenumele, funcția E-mail Telefon Domeniul de bază Calificarea profesională Nr. de locuri solicitate Nr. de locuri Gradul de satisfacere a solicitărilor Observații*2)
Total

*1) Se completează toți operatorii economici care au solicitat școlarizare în învățământul profesional de stat prin comunicare direct cu unitatea de învățământ, precum și operatorii economici care s-au adresat inspectoratului școlar, iar acesta a direcționat solicitările lor către unitatea de învățământ.*2) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
Director,
………………………
(numele, prenumele și semnătura)
 + 
Anexa nr. 6(Antet operator economic)
(Nr. de înregistrare)

Solicitare de școlarizare în învățământul profesional
de stat pentru anul școlar 2024-2025
1.Date privind operatorul economic1.1.Denumirea operatorului economic: …………..1.2.CIF/CUI: ………….1.3.Adresa: …………..1.4.Date de contact:Telefon: ………. Fax: …………..E-mail: …………..Pagina web: ………….1.5.Persoana de contact:Numele și prenumele: …………..Funcția: …………..Date de contact:Telefon: ………. Fax: …………..E-mail: …………..2.Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul profesional de stat în anul școlar 2024-2025

Calificarea profesională solicitată Numărul de locuri solicitate

3.Precizări privind unitatea de învățământ partenerăAvem o unitate de învățământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învățământul profesional de stat pentru calificările mai sus menționateda [ ] precizați unitatea de învățământ parteneră ……..nu [ ]4.Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică

Calificarea profesională solicitată Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor.
Da/Nu*1) Observații*2)

*1) Pentru fiecare calificare solicitată, vă rugăm să menționați „DA“ (în cazul în care veți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau NU (în cazul în care nu puteți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).*2) Vă rugăm să includeți în coloana „Observații“ eventuale mențiuni pe care le considerați relevante privind susținerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învățământ și eventuale alte facilități/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă.5.Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personalPrin semnarea acestui document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conținutul prezentului document pentru a fi utilizat în următoarele scopuri:– procesul de analiză și aprobare a planului de școlarizare de către instituțiile implicate: inspectoratul școlar, unitățile de învățământ, autoritățile locale, Ministerul Educației și Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic;– acțiuni de consultare inițiate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educație și formare profesională;– anchete în rândul operatorilor economici cu privire anticiparea nevoilor de calificări și competențe pe piața muncii, în scopul adaptării ofertei de educație și formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere pentru implementarea mecanismelor: de anticipare a nevoilor de calificări și competențe, de monitorizare a inserției profesionale a absolvenților, de evaluare și monitorizare a politicilor publice privind măsurile active și formarea profesională.

Data: …………………. Reprezentant legal,Funcția …………………………….Numele și prenumele ……………………..Semnătură [ștampilă] ………………………

 + 
Anexa nr. 7(Antet operator economic)
(Nr. de înregistrare)

Solicitare de școlarizare în învățământul preuniversitar
dual pentru anul școlar 2024-2025
1.Date privind operatorul economic1.1.Denumirea operatorului economic: ……………1.2.CIF/CUI: ……………1.3.Adresa: ……………….1.4.Date de contact:Telefon: ………. Fax: ……….E-mail: ………Pagina web: ………….1.5.Persoana de contact:Numele și prenumele: …………….Funcția: …………..Date de contact:Telefon: ………. Fax: ………….E-mail: …………2.Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul dual în anul școlar 2024-2025:

Calificarea profesională solicitată*1) Nivelul de învățământ Numărul de locuri solicitate
Preuniversitar – dual
Preuniversitar – dual
Preuniversitar – dual

*1) Se completează calificarea conform denumirii din Registrul național al calificărilor profesionale (RNCP) disponibil pe pagina de internet a Autorității Naționale pentru Calificări (ANC).3.Precizări privind unitatea/unitățile administrativ-teritorială/administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită școlarizare și preferințe privind unitatea de învățământ pentru încheierea contractului de parteneriat

Județul Localitatea Unitatea de învățământ parteneră preferată*2)

*2) Indicarea preferinței pentru o unitate de învățământ este opțională. În cazul în care solicitarea de școlarizare include mai multe unități de învățământ, alături de denumirea acestora se menționează și calificarea profesională vizată la fiecare dintre acestea. Alocarea pe unități de învățământ a cifrei de școlarizare în învățământul preuniversitar dual se va realiza ținând cont de preferințele operatorilor economici și în funcție de posibilitățile de constituire a formațiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la efectivele minime și maxime de elevi.Menționăm că vom asigura pregătirea practică a elevilor în cadrul unității noastre, în conformitate cu standardele de pregătire profesională în vigoare.Menționăm că vom acorda pentru fiecare elev, conform numărului de locuri solicitate, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice pentru învățământul profesional de stat.Menționăm că vom angaja cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor, cheltuieli care vor fi negociate și detaliate în contractul de parteneriat pe care îl vom încheia cu unitatea de învățământ și unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea școlară la care vor fi alocate locurile aprobate pentru școlarizare în învățământul profesional dual.4.Acord cu privire la utilizarea datelor cu caracter personalPrin semnarea acestui document ne exprimăm acordul pentru utilizarea datelor cu caracter personal din conținutul prezentului document pentru a fi utilizat în următoarele scopuri:– procesul de analiză și aprobare a planului de școlarizare de către instituțiile implicate: inspectoratul școlar, unitățile de învățământ, autoritățile locale, Ministerul Educației și Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic;– acțiuni de consultare inițiate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere cu privire la politici, programe, propuneri legislative, strategii, documente de planificare strategică a ofertei de educație și formare profesională;– anchete în rândul operatorilor economici cu privire anticiparea nevoilor de calificări și competențe pe piața muncii, în scopul adaptării ofertei de educație și formare profesională la nevoile identificate, derulate de Ministerul Educației, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și alte instituții partenere pentru implementarea mecanismelor: de anticipare a nevoilor de calificări și competențe, de monitorizare a inserției profesionale a absolvenților, de evaluare și monitorizare a politicilor publice privind măsurile active și formarea profesională.

Data: …………………. Reprezentant legal,Funcția …………………………….Numele și prenumele ……………………..Semnătură [ștampilă] ………………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x