Luând în considerare situația epidemiologică din comuna Ciochina, județul Ialomița, generată de coronavirusul SARSCoV2, având ca rezultat o incidență a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 de 8,07 cazuri la 1.000 de locuitori, riscul epidemiologic fiind de o gravitate maximă, în circumstanțe de nerespectare a măsurilor legale în vigoare,ținând cont de Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ialomița nr. 55 din 15.03.2021 emisă pe baza Analizei de risc a Direcției de Sănătate Publică a Județului Ialomița nr. IL-2997 din 15.03.2021 și a Avizului Institutului Național de Sănătate Publică nr. 4.149 din 15.03.2021,în temeiul prevederilor art. 3 lit. b), art. 6 lit. b), art. 7 alin. (5) și art. 12 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 5 alin. (3) lit. a)-d) și f) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 293/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 martie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și ale art. 3 alin. (4) din Ordinul ministrului sănătății nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2,șeful Departamentului pentru Situații de Urgență emite următorul ordin: +
Articolul 1(1)Se instituie măsura de carantină zonală, începând cu data de 17.03.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, până la data de 31.03.2021, ora 00,00, pentru comuna Ciochina, județul Ialomița.(2)Perimetrul vizat de măsura prevăzută la alin. (1), denumit în continuare zonă carantinată, este delimitat de limita administrativă a unității administrativ-teritoriale cuprinsă între următoarele coordonate geografice:Latitudine: Longitudine:1.44°36'38.46920" N, 26°59'12.12124"E … 2.44°36'31.97590" N, 27°05'11.83977"E … 3.44°32'39.25846" N, 27°05'03.41350"E … 4.44°32'45.74208" N, 26°59'04.09929"E. … +
Articolul 2Este strict interzisă intrarea/ieșirea în/din zona carantinată prevăzută la art. 1 alin. (2) prin alte zone și căi de acces în afara celor deschise circulației publice, pe drumurile naționale, județene, comunale și forestiere. +
Articolul 3Circulația și staționarea în spații publice a persoanelor sunt interzise, cu excepția motivelor bine justificate, prevăzute în prezentul ordin, pe baza declarației pe propria răspundere, legitimației de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator. +
Articolul 4Se instituie următoarele măsuri obligatorii pentru toate persoanele care se află permanent sau tranzitează zona menționată la art. 1 alin. (2):1.identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reședința ori adresa declarată în zona menționată la art. 1 alin. (2) și introducerea acestora în bazele de date dedicate; … 2.limitarea la maximum a deplasării persoanelor și monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri. Ieșirea persoanelor din locuință este permisă doar pe bază de declarație pe propria răspundere, legitimație de serviciu sau adeverință eliberată de angajator, după caz; … 3.în intervalul orar 5,00-22,00, în interiorul zonei menționate la art. 1 alin. (2) se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții:a)deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință, gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi; … b)deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/ domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale; … c)deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță; … d)deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), precum și pentru nevoile animalelor de companie/domestice; … e)deplasarea în scopul donării de sânge la centrele de transfuzie sanguină; … f)deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat; … g)deplasarea pentru realizarea de activități agricole; … h)deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare; … i)îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate, eliberarea de documente de identitate sau a celor necesare pentru obținerea unor drepturi; … j)participare la programe sau proceduri în centrele de tratament; … k)pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu; … l)alte motive justificate precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie; îngrijirea unei/unui rude/afin sau persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie; … m)servicii de îngrijire personală; … n)revenirea persoanelor la domiciliu din călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport persoane, și care poate fi dovedită prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei; … o)participarea la activități religioase; … p)deplasări ale persoanelor pentru administrare de vaccin împotriva SARS-CoV-2; … … 4.în intervalul orar 22,00-5,00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la pct. 3 lit. a), c), l) și n); … 5.în/din zona menționată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieșirea pentru:a)transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime și resurselor necesare desfășurării activităților economice în localitatea carantinată, precum și aprovizionarea populației; … b)persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfășoară activități economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitar, veterinar, situațiilor de urgență, administrației publice, asistenței și protecției sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, agriculturii, comerțului și alimentației publice, comunicațiilor și transporturilor; … c)persoanele care locuiesc în zona carantinată și desfășoară activitatea profesională în afara zonei carantinate; … d)persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare; … e)persoane care au domiciliul în zona carantinată și care urmează cursurile unor unități de învățământ din alte unități administrativ-teritoriale pentru care nu sunt dispuse măsuri de carantină zonală; … f)deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/ afin sau a unei persoane aflate în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie; … g)deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță; … h)urgențe medicale; … … 6.pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere; … 7.în interiorul localității se interzic circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri; … 8.pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, declarația pe propria răspundere, completată în prealabil; … 9.declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării dintre cele prevăzute în prezentul articol, data completării și semnătura; … 10.prin activități religioase de la pct. 3 lit. o) se înțelege următoarele:a)slujbele religioase cu caracter colectiv se pot oficia în lăcașurile de cult, fără accesul publicului, putând fi transmise în mass-media sau online; … b)slujbele religioase cu caracter privat (botezuri, cununii, înmormântări) se pot oficia în lăcașurile de cult, cu participarea a maximum 16 persoane; … c)este permis accesul credincioșilor în lăcașurile de cult pentru rugăciuni cu caracter individual, astfel încât să fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană și o distanță de minimum 2 m între persoane; … d)slujbele religioase care se vor oficia în aer liber se vor desfășura cu menținerea distanței de 1,5 m între persoane; … … 11.la toate slujbele religioase trebuie respectate regulile de protecție sanitară stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, cu avizul secretarului de stat pentru culte, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare; … 12.se pot oficia evenimentele de stare civilă cu prezența a maximum 20 de persoane în exteriorul clădirilor și, respectiv, 8 persoane în interiorul clădirii, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 45 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare; … 13.se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spații publice închise și deschise; … 14.se suspendă desfășurarea cursurilor școlare care presupune prezența „față în față“ pentru toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura online; … 15.controlul măsurilor privind limitarea deplasării persoanelor în/din comuna Ciochina, județul Ialomița, și asigurarea ordinii publice se va realiza de către Inspectoratul de Jandarmi Județean Ialomița sau Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița, după caz. … +
Articolul 5În zona prevăzută la art. 1 alin (2) se propune instituirea următoarelor măsuri obligatorii pentru persoanele care se află în tranzit:1.se permite tranzitarea localității carantinate de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acesteia, fiind interzisă oprirea în localitate; … 2.prin grija administrației publice locale și a Inspectoratului de Poliție Județean Ialomița se vor stabili căile de circulație care tranzitează zona respectivă și aducerea la cunoștința populației prin mass-media a acestei măsuri. … +
Articolul 6În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se interzic următoarele activități:1.organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise și deschise; … 2.organizarea de evenimente și/sau activități private pentru copii în spații închise, cum ar fi evenimente aniversare, locuri de joacă, spații de tip after-school etc.; … 3.activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, inclusiv al teraselor, în interiorul și exteriorul clădirilor; … 4.activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc; … 5.activitatea cu publicul a structurilor de primire turistice, cu excepția cazării persoanelor care efectuează deplasări în interes profesional; … 6.organizarea și desfășurarea adunărilor publice organizate în baza Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată; … 7.organizarea și desfășurarea activităților de tipul spectacolelor și/sau concertelor; … 8.organizarea și desfășurarea activităților culturale, științifice, artistice sau de divertisment în spații închise sau deschise; … 9.toate activitățile și competițiile sportive, individuale sau colective, care se desfășoară în spații închise sau deschise, cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil; … 10.organizarea piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor și piețelor de vechituri. … +
Articolul 7(1)Se limitează programul de lucru cu publicul al operatorilor economici din domeniul comercializării de bunuri alimentare și nealimentare până la ora 21,00, cu excepția farmaciilor care pot avea program non-stop.(2)Se limitează numărul de persoane în incinta magazinelor astfel încât să fie respectate normele de distanțare fizică. +
Articolul 8Operatorii economici care desfășoară activități de transport persoane și care tranzitează zona carantinată vor putea efectua opriri/porniri doar în stații pentru urcarea sau coborârea călătorilor. Operatorii vor lua măsurile necesare pentru limitarea accesului în mijloacele de transport astfel încât să fie respectate măsurile de distanțare fizică. +
Articolul 9Direcția de Sănătate Publică a Județului Ialomița va evalua și prioritiza oportunitatea de testare a persoanelor și va transmite solicitările de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică/Ministerul Sănătății. +
Articolul 10(1)Nerespectarea măsurilor prevăzute de prezentul ordin atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art. 64 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.(2)Sunt abilitate să verifice respectarea măsurilor de mai sus categoriile de personal prevăzute de art. 67 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 11Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Catargiu“ al Județului Ialomița asigură transmiterea mesajelor de avertizare prin sistemul RO-ALERT către populația din localitatea carantinată, cu măsurile ce trebuie respectate pe timpul instituirii carantinei. +
Articolul 12Alte măsuri pentru prevenirea și combaterea răspândirii SARS-CoV-2, precum și pentru soluționarea unor probleme deosebite pe perioada carantinei vor fi stabilite prin Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Ialomița. +
Articolul 13Prezentul ordin se va transmite spre aplicare la Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției Ialomița, care va asigura informarea președintelui Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Ialomița și a Direcției de Sănătate Publică Ialomița, și spre informare la Institutul Național de Sănătate Publică, Ministerul Sănătății – Direcția generală de asistență medicală, medicină de urgență și programe de sănătate publică, Inspectoratul General al Poliției Române și Inspectoratul General al Jandarmeriei Române. +
Articolul 14Prevederile prezentului ordin au aplicabilitate din data de 17.03.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, până la data de 31.03.2021, ora 00,00, măsurile stabilite în aplicarea acestui ordin urmând a fi raportate până în data de 17.03.2021, ora 15,00, la Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției. +
Articolul 15Prezentul ordin se transmite pentru publicare pe site-urile oficiale ale Ministerului Afacerilor Interne, Departamentului pentru Situații de Urgență și Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. +
Articolul 16Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență,
Raed Arafat,
secretar de statBucurești, 16 martie 2021.Nr. 6.640.–-