Informatii Document Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII STIINTIFICE Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 36 din 19 ianuarie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:
Alegeti sectiunea:Toate sectiunile ART. 1 ANEXA 1
Acte referite de acest act:
Alegeti sectiunea:Toate sectiunile ART. 1 ANEXA 1
Nu exista acte care fac referire la acest act
privind modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.170/2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. +
Articolul I Anexa la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.170/2015 privind aprobarea modelului de Standard ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 18 martie 2015, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul II Autoritatea Naţională pentru Calificări duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, pe care îl va publica pe site-ul propriu. +
Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice, Adrian Curaj Bucureşti, 22 decembrie 2015. Nr. 6.020. +
Anexă (Anexa la Ordinul nr. 3.170/2015 ) STANDARD OCUPAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ SECŢIUNEA A – STANDARD OCUPAŢIONAL ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. Denumirea ocupaţiei şi codul COR │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ 2. Denumirea tradusă a ocupaţiei (En): │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Competenţe şi deprinderi │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 4. Niveluri: │ │ │ │ 4.1. Nivelul de calificare conform Cadrului Naţional [] │ │ al Calificărilor (CNC) │ │ │ │ 4.2. Nivelul de referinţă conform Cadrului European │ │ al Calificărilor (EQF) [] │ │ │ │ 4.3. Nivelul educaţional corespondent, conform ISCED – 2011 [] │ │ (cod program educaţional) │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 5. Acces la altă ocupaţie/ocupaţii cuprinse în nomenclatorul COR │ │ │ │ 5.1. Acces la ocupaţie/ocupaţii de acelaşi nivel de calificare, conform │ │ CNC, pe bază de experienţă/recunoaştere de competenţe │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ 5.2. Acces la ocupaţie/ocupaţii de nivel de calificare imediat superior, │ │ conform CNC, pe bază de programe de formare profesională şi experienţă │ │ │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 6. Informaţii suplimentare │ │ │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ SECŢIUNEA B – STANDARD PENTRU ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, ASOCIAT OCUPAŢIEI ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ 1. Informaţii despre programul de educaţie şi formare profesională │ │ │ │ 1.1. Cerinţe specifice de acces la program │ │ 1.1.1. Competenţe şi deprinderi necesare accesului la program: │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ 1.1.2. Condiţii minime de acces la program, raportate la nivelul │ │ de studii: │ │ │ │ Niveluri de studii: │ │ ● Învăţământ primar [] │ │ ● Învăţământ gimnazial [] │ │ ● Învăţământ general obligatoriu [] │ │ ● Învăţământ profesional prin şcoli profesionale [] │ │ ● Învăţământ liceal, fără diplomă de bacalaureat [] │ │ ● Învăţământ liceal, cu diplomă de bacalaureat [] │ │ ● Învăţământ postliceal [] │ │ ● Învăţământ superior cu diplomă de licenţă [] │ │ ● Învăţământ superior cu diplomă de master [] │ │ │ │ 1.1.3. Alte studii necesare: │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ 1.1.4. Cerinţe speciale: │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. Descrierea programului de educaţie şi formare profesională │ │ │ │ 2.1. Durata totală, nr. ore ┌─────┐din care: │ │ │ │ │ │ └─────┘ │ │ ┌─────┐teorie, │ │ │ │ │ │ └─────┘ │ │ ┌─────┐practică. │ │ │ │ │ │ └─────┘ │ │ │ │ 2.2. Planul de pregătire (anexa B1) │ │ │ │ 2.3. Programa de pregătire teoretică şi practică (anexa B2) │ │ │ │ 2.4. Echipamente/utilaje/programe software necesare pregătirii teoretice │ │ şi practice │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ 2.5. Cerinţe privind nivelul minim de calificare şi experienţă │ │ profesională pentru formatori şi instructori/preparatori formare │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ │ │ │ 2.6. Cerinţe privind nivelul minim de calificare şi experienţă │ │ profesională pentru evaluatori │ │ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Informaţii referitoare la procesul de elaborare, verificare, validare, │ │ avizare şi aprobare a standardului ocupaţional pentru educaţie şi │ │ formare profesională: │ │ │ │ 3.1. Realizare: │ │ Iniţiator/Autori (dovada pregătirii profesionale şi a experienţei în │ │ domeniu) │ │ Instituţia/instituţiile/persoane interesate …………………… │ │ Data elaborării ……………………. │ │ │ │ 3.2. Verificare profesională: │ │ Specialist/Instituţia de profil ……………………………… │ │ Data verificării …………………… │ │ │ │ 3.3. Avizare: │ │ Asociaţia profesională/Instituţie de reglementare/Instituţie de │ │ profil ……………………………………………………. │ │ │ │ 3.4. Validare documentaţie: │ │ Comitet sectorial/semnatari …………………………………. │ │ Data validării ……………………… │ │ │ │ 3.5. Aprobare: │ │ Autoritatea Naţională pentru Calificări conform deciziei nr. ……. │ │ din data ………….. │ │ │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ +
Anexa B1 PLAN DE PREGĂTIRE ┌────┬───────────────────────┬──────────────────────────┬──────────┬───────────┐ │Nr. │ │ │ Nr. ore │ Nr. ore │ │crt.│ Competenţa dobândită │ Modul │ teorie │ practică │ ├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤ │ 1 │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤ │ 2 │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤ │ …│ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────┼──────────────────────────┼──────────┼───────────┤ │…n│ │ │ │ │ ├────┼───────────────────────┴──────────────────────────┼──────────┼───────────┤ │ │Total ore │ │ │ ├────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────┴───────────┤ │ │TOTAL GENERAL │ │ └────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘ +
Anexa B2 PROGRAMA DE PREGĂTIRE teoretică şi practică *Font 8* ┌────┬─────────┬─────────────┬──────────┬────────────────┬────────────┬────────┬───────────────┐ │Nr. │ │ │ Conţinut │ Metode/Forme │Mijloace de │Criterii│ Nr. ore │ │crt.│ Modul │ Disciplină │ tematic │ de desfăşurare │ instruire, │ de ├──────┬────────┤ │ │ │ │ *1) │ │materiale de│evaluare│Teorie│Practică│ │ │ │ │ │ │ învăţare │ *1) │ │ │ ├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ ├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ 1 │ 1. │1.1. │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │1.2. │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ ├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ 2 │ 2. │2.1. │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ ├────┼─────────┼─────────────┼──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ ……. │…….. │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ │ │ │ ├──────────┼────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Teorie │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────┤ │ │ │ │ │Practică │ │ │ │ │ └────┴─────────┴─────────────┴──────────┴────────────────┴────────────┴────────┴──────┴────────┘ Notă …
────────── *1) Se va dezvolta în cadrul Standardului ocupaţional pentru educaţie şi formare profesională, în mod obligatoriu, pentru ocupaţiile care au nivel de calificare 1-5, conform CNC. Pentru ocupaţiile de nivel superior, conţinutul tematic şi criteriile de evaluare vor fi dezvoltate de către furnizorii de formare profesională în cadrul procesului de autorizare. ────────── ––