ORDIN nr. 573 din 24 martie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 15 aprilie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 740 03/07/2003 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 577 13/06/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002
ActulREFERIRE LALEGE 137 28/03/2002 ART. 16
ActulREFERIRE LANORMA 13/06/2002
ActulREFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind instituirea procedurii de administrare specială



În temeiul prevederilor art. 16 din Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 577/2002, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările ulterioare,în vederea stabilirii modului de administrare şi gestionare, precum şi a măsurilor ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de privatizare,ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin: + 
Articolul 1Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se instituie procedura de administrare specială şi supraveghere financiară în perioada de privatizare la Societatea Comercială de Exploatare şi Transport Auto "C.F.R. TRANSAUTO" – S.A. Bucureşti, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Eftimie Croitoru nr. 32, sectorul 6, şi numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului J40/2484/1999, filială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A.
 + 
Articolul 2Pe durata administrării speciale şi supravegherii financiare în perioada privatizării, administratorul special are atribuţiile stabilite prin mandatul special prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Procedura de administrare specială în perioada de privatizare încetează la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor în situaţia privatizării societăţii comerciale prevăzute la art. 1 sau la o altă dată ce va fi stabilită prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
 + 
Articolul 4Atribuţiile şi competenţele privind numirea şi, după caz, revocarea administratorilor speciali, precum şi cele referitoare la încheierea sau încetarea contractelor de mandat revin secretarului de stat care coordonează sectorul în care îşi desfăşoară activitatea societatea comercială la care au fost instituite administrarea specială şi supravegherea financiară.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul transporturilor,construcţiilor şi turismului,Sergiu Sechelariu,secretar de statBucureşti, 24 martie 2004.Nr. 573.
 + 
Anexa MANDAT SPECIAL ACORDAT ADMINISTRATORULUI SPECIALÎn scopul administrării speciale şi supravegherii financiare instituite la Societatea Comercială de Exploatare şi Transport Auto "C.F.R. TRANSAUTO" – S.A., denumită în continuarea societate, – filială a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A., administratorul special are următoarele atribuţii şi obligaţii:1. va convoca sau va dispune convocarea adunării generale a acţionarilor ori de câte ori este necesar şi în mod obligatoriu pentru modificarea actului constitutiv al societăţii/statutului şi contractului de societate, în sensul separării funcţiei de preşedinte al consiliului de administraţie de cea de director general, după caz;2. va examina activitatea societăţii în raport cu situaţia de fapt şi va întocmi rapoarte de activitate amănunţite asupra situaţiei economico-financiare şi juridice a societăţii, în condiţiile şi la termenele stabilite prin contractul de mandat;3. va supraveghea operaţiunile de gestionare a patrimoniului societăţii;4. va lua măsuri de administrare şi gestionare a patrimoniului societăţii, împreună cu directorul general, după caz, astfel încât până la transferul dreptului de proprietate să nu se producă modificări patrimoniale decât în sensul celor stabilite prin contractul de mandat;5. va lua unele măsuri de administrare şi gestionare a societăţii, cu accent pe:– situaţia îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari şi de performanţă;– identificarea unor active neutilizate care pot fi transferate, vândute, închiriate, externalizate etc.;– inventarierea datoriilor societăţii, precum şi a plăţilor restante, în structura lor;– inventarierea creanţelor pe care societatea le are de recuperat;– cunoaşterea litigiilor care grevează asupra societăţii;– inventarierea activelor posibil a fi revendicate;– identificarea structurii cheltuielilor şi veniturilor societăţii, în scopul eficientizării costurilor;– situaţia contractelor comerciale încheiate de societate;6. va urmări respectarea disciplinei economico-financiare a societăţii prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia;7. va examina volumul arieratelor şi creanţelor şi va stabili ordinea de plăţi, ţinând seama de respectarea disciplinei economico-financiare;8. va solicita furnizorilor de servicii/utilităţi – electricitate, gaze naturale, apă sau alte servicii fără de care societatea nu poate funcţiona – întocmirea graficelor de reeşalonare a obligaţiilor restante după data instituirii procedurii de administrare specială şi a supravegherii financiare;9. va urmări permanent încadrarea în graficele întocmite pentru reeşalonarea plăţilor la furnizorii de servicii/utilităţi, concomitent cu achitarea obligaţiilor curente ale societăţii comerciale;10. va supraveghea încasarea creanţelor societăţii şi efectuarea tuturor plăţilor către creditorii bugetari, furnizorii de servicii/utilităţi, creditorii comerciali, conform graficelor stabilite cu aceştia;11. va solicita creditorilor bugetari ridicarea tuturor sarcinilor ce grevează asupra activelor societăţii comerciale, care urmează să fie vândute, externalizate sau transferate în scopul creşterii atractivităţii societăţii comerciale la privatizare;12. va întocmi lista creditorilor societăţii comerciale care au instituit sarcini asupra activelor acesteia, astfel încât după vânzarea activelor să poată dispune distribuirea sumelor încasate, proporţional, creditorilor bugetari implicaţi, până la limita rămasă neacoperită prin scutirea principală în baza grilei de facilităţi;13. va asigura distribuirea sumelor încasate prin vânzarea de active în contul datoriei reeşalonate, dacă prin aplicarea grilei de facilităţi creditorul bugetar a acordat scutire pentru tot debitul înregistrat până la data de 31 decembrie 2001;14. va solicita creditorilor bugetari, printr-o notificare, suspendarea, până la transferul dreptului de proprietate, a tuturor măsurilor de executare silită începute asupra societăţii, precum şi neînceperea unor noi măsuri de executare silită;15. va sesiza Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "C.F.R. Marfă" – S.A., denumită în continuare SNTF, în calitatea sa de acţionar unic al societăţii, în legătură cu orice problemă care ar cere soluţionarea de către aceasta;16. va participa la şedinţele adunării generale a acţionarilor şi la şedinţele consiliului de administraţie, prilej cu care va supraveghea direct îndeplinirea sarcinilor transmise, putând anula, cu acordul SNTF, înainte de publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, orice hotărâre luată de acestea care contravine mandatului special;17. va introduce acţiuni în anulare cu privire la transferuri cu caracter patrimonial, unele acţiuni comerciale încheiate de conducerea societăţii sau de constituire a unor garanţii, susceptibile a prejudicia drepturile acţionarilor şi ale societăţii, dacă este cazul;18. va introduce acţiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de conducerea societăţii în dauna acţionarilor sau a societăţii, dacă este cazul;19. va notifica suspendarea acţiunilor judiciare sau extrajudiciare pornite împotriva societăţii comerciale, pe perioada cuprinsă între data instituirii supravegherii financiare şi data încheierii contractului de vânzare-cumpărare a pachetului de acţiuni, dar nu mai mult de 12 luni de la data instituirii supravegherii financiare;20. va sprijini SNTF în solicitarea adresată unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice (pentru bugetul de stat şi pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale), precum şi autorităţilor administraţiei publice locale (pentru bugetele locale), de acordare a înlesnirilor prevăzute de lege pentru societăţile aflate în procedura de administrare specială;21. va identifica eventualele creanţe ale Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra societăţii şi va propune SNTF, după caz, conversia acestor creanţe în acţiuni;22. va îndeplini orice alte atribuţii şi obligaţii stabilite prin contractul de mandat._____________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x