ORDIN nr. 555 din 28 martie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 256 din 1 aprilie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 4COMPLETEAZA PEORDIN 341 20/03/2008 ANEXA 1
ART. 4MODIFICA PEORDIN 341 20/03/2008 ANEXA 1
ART. 4COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 20/03/2008
ART. 4MODIFICA PEMETODOLOGIE 20/03/2008
ART. 4COMPLETEAZA PEORDIN 112 22/01/2007 ANEXA 1
ART. 4MODIFICA PEORDIN 112 22/01/2007 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 862 28/06/2006
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 178
ART. 4COMPLETEAZA PEORDIN 341 20/03/2008 ANEXA 1
ART. 4MODIFICA PEORDIN 341 20/03/2008 ANEXA 1
ART. 4COMPLETEAZA PEMETODOLOGIE 20/03/2008
ART. 4MODIFICA PEMETODOLOGIE 20/03/2008
ART. 4COMPLETEAZA PEORDIN 112 22/01/2007 ANEXA 1
ART. 4MODIFICA PEORDIN 112 22/01/2007 ANEXA 4
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea anexei nr. 4 la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen



Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare şi al Direcţiei juridice nr. E.N. 3.458/2008,în conformitate cu prevederile art. 178 alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii publice emite prezentul ordin. + 
Articolul IAnexa nr. 4 la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 112/2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 101 din 9 februarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:1. Punctul 6 va avea următorul cuprins:"6. Comisia centrală de evaluare, în baza rezultatelor evaluării efectuate de comisiile de evaluare menţionate la pct. 2, propune:a) dacă la peste 70% dintre criteriile de performanţă prevăzute în prezenta metodologie managerul a obţinut punctaj maxim şi obligatoriu la indicatorii economico-financiari a obţinut punctaj maxim la peste 90% dintre criteriile de performanţă stabilite, prelungirea contractului de management;b) dacă la 50%-70% dintre criteriile de performanţă prevăzute în prezenta metodologie managerul a obţinut punctaj maxim şi obligatoriu la indicatorii economico-financiari a obţinut punctaj maxim la peste 75% dintre criteriile de performanţă stabilite, reevaluarea activităţii managerului după 6 luni; în situaţia în care la reevaluare managerul a obţinut punctajele menţionate la lit. a), contractul de management se prelungeşte, iar în caz contrar, contractul încetează înainte de termen;c) dacă rezultatele obţinute de manager în urma evaluării anuale sunt sub nivelul celor prevăzute la lit. a) şi b), încetarea contractului de management înainte de termen."2. După punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu următorul cuprins:"6^1. Prin excepţie de la dispoziţiile art. 1 alin. (1) şi art. 2, evaluarea activităţii managerului spitalului public desfăşurată în anul 2007 se realizează în baza următoarelor criterii de performanţă:a) Indicatori de management al resurselor umane1. Proporţia medicilor din totalul personalului

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  41-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  41-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  41-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

4. Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  41-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

b) Indicatori de utilizare a serviciilor1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  81-100% 5 puncte
  71-80% 4 puncte
  65-70% 3 puncte
  55-64% 2 puncte
  50-54% 1 punct
  sub 50% 0 puncte

2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  51-60% 1 punct
  sub 50% 0 puncte

3. Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 110% 5 puncte
  101-110% 4 puncte
  100% 3 puncte
  91-99% 2 puncte
  80-90% 1 puncte
  sub 80% 0 puncte

4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

c) Indicatori economico-financiari1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  fără acoperire în servicii  
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

3. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 4 puncte
  81-90% 3 puncte
  61-80% 2 puncte
  50-60% 1 punct
  sub 50% 0 puncte

4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  81-100% 5 puncte
  71-80% 4 puncte
  65-70% 3 puncte
  60-64% 2 puncte
  55-59% 1 punct
  sub 55% 0 puncte

5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

6. Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

7. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  81-100% 5 puncte
  75-80% 4 puncte
  70-74% 3 puncte
  65-69% 2 puncte
  60-64% 1 punct
  sub 60% 0 puncte

d) Indicatori de calitate1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (din cauza complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  91-100% 1 punct
  81-90% 2 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 4 puncte
  40-60% 5 puncte
  sub 40% 6 puncte

2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 120% 0 puncte
  110-120% 1 punct
  101-109% 2 puncte
  100% 3 puncte
  70-99% 4 puncte
  sub 70% 5 puncte

3. Indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 5 puncte
  91-100% 5 puncte
  81-90% 4 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 2 puncte
  40-60% 1 punct
  sub 40% 0 puncte

4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor

  Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract Punctaj acordat
  peste 100% 0 puncte
  91-100% 1 punct
  81-90% 2 puncte
  71-80% 3 puncte
  61-70% 4 puncte
  40-60% 5 puncte
  sub 40% 6 puncte

NOTĂ:Evaluarea efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute la lit. a)-d) se face prin raportare la indicatorii de performanţă asumaţi prin contractul de management.e) Criterii generale de management

  Nr. crt. Criteriul de performanţă Unităţile de măsură specifice operaţiunilor Punctaj acordat*)
  0 1 2 3
  1. Managementul volumului de activitate a) încadrarea în sumele alocate spitalului conform repartizării transmise de ordonatorul secundar de credite;  
  b) urmărirea utilizării raţionale a resurselor financiare alocate pentru contractarea serviciilor medicale;
  c) urmărirea utilizării raţionale a tuturor resurselor financiare ale spitalului, indiferent de sursa de finanţare;
  d) acordarea atenţiei necesare factorilor implicaţi
  2. Responsabilitate a) desfăşurarea activităţilor fără disfuncţionalităţi sau erori;  
  b) acurateţea documentelor, actelor şi materialelor realizate;
  c) implicare pentru realizarea obiectivelor generale stabilite;
  d) controlul activităţii la nivel strategic şi al realizării obiectivelor;
  e) asigurarea că strategia şi obiectivele sunt aliniate bugetului disponibil
  3. Analiză şi sinteză a) capacitatea de a rezolva probleme complexe şi importante, implicând factori de interes interni şi externi;  
  b) urmărirea şi implicarea în buna derulare a activităţii la nivelul spitalului;
  c) luarea de decizii rapide şi solide, sprijinite pe argumente adecvate, la momentul oportun
  4. Modul de realizare a) stabilirea calendarelor de activitate eficiente, inclusiv a momentelor şi obiectivelor-cheie, şi respectarea perioadelor de raportare;  
  b) evaluarea şi luarea în considerare a efectelor deciziei asupra întregului spital şi modificarea planurilor, dacă este necesar;
  c) stabilirea unui echilibru între imperative şi planuri;
  d) urmărirea satisfacerii celor mai înalte standarde de calitate;
  e) utilizarea eficientă a programului de lucru prin folosirea timpului de lucru numai în vederea realizării sarcinilor de serviciu;
  f) realizarea sarcinilor de serviciu în timp util, real şi oportun, pentru buna desfăşurare a activităţii
  5. Aptitudini manageriale a) crearea unei viziuni clare a organizaţiei;  
  b) stabilirea unei misiuni corespunzătoare şi sprijinirea ei prin planificare strategică şi stabilitatea obiectivelor generale;
  c) delegarea cu eficienţă a sarcinilor şi resurselor;
  d) stabilirea planurilor strategice şi operaţionale, în contextul planurilor organizaţiei ca întreg;
  e) stabilirea şi comunicarea priorităţilor concrete pentru întregul personal al spitalului şi punerea în practică a structurilor şi condiţiilor de monitorizare necesare;
  f) relaţionarea cu colectivul şi organizarea muncii în echipă; relaţii:
  – ierarhice: subordonat autorităţii de sănătate publică, Ministerului Sănătăţii Publice sau ministerelor cu reţea sanitară proprie, după caz;
  – funcţionale: cu personalul şi partenerii sistemului;
  – de colaborare: cu toate instituţiile de la nivel local
  6. Probitate şi etică a) crearea unui climat adecvat pentru lucrul în echipă;  
  b) înţelegerea şi aplicarea în mod adecvat a legii;
  c) respectarea normelor etice şi de disciplină care se aplică administraţiei publice şi sistemului de asigurări sociale de sănătate;
  d) demonstrarea loialităţii faţă de spital, faţă de superiori şi faţă de cei aflaţi în subordine

–––-Notă *) Evaluarea efectuată pe baza criteriilor generale de management se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţă menţionat." + 
Articolul IIDirecţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuBucureşti, 28 martie 2008.Nr. 555.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x