ORDIN nr. 553 din 13 octombrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 735 din 19 octombrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 111 27/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ActulREGLEMENTEAZA PEOUG 34 19/04/2006 ART. 243
ActulREFERIRE LAOUG 74 29/06/2005 ART. 5
ART. 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 8
ART. 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 8
ART. 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 229
ART. 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 243
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 243
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 901 27/10/2015
ActulREFERIT DESTRATEGIE 27/10/2015

pentru interpretarea art. 243 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii



Având în vedere:Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Curţii Europene de Justiţie în Cauza C-393/06 Ing. Aigner, Wasser-Warme-Umwelt GmbH împotriva Fernwarme Wien GmbH,în sensul unei abordări unitare din partea tuturor părţilor/instituţiilor implicate în procesul atribuirii contractelor de achiziţie publică, în procesul verificării modului de atribuire şi derulare a acestor contracte, precum şi în soluţionarea contestaţiilor formulate cu privire la procedura de atribuire a acestor contracte,în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin: + 
Articolul 1(1) Contractele sectoriale sunt acele contracte care se atribuie de către o autoritate contractantă, astfel cum este definită la art. 8 lit. d) şi e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), în scopul desfăşurării unei activităţi relevante în sectoarele de utilitate publică „apă”, „energie”, „transport” şi „poştă”.(2) Contractul sectorial are ca obiect achiziţia de produse, servicii sau lucrări care sunt destinate, în mod direct ori indirect, realizării/susţinerii activităţii relevante.(3) În sensul alin. (2), sunt considerate contracte sectoriale şi acele contracte ce au ca obiect dobândirea de produse/servicii/lucrări destinate funcţionării autorităţii contractante din punct de vedere administrativ-organizatoric (anexa nr. 2).
 + 
Articolul 2(1) Pentru a fi exceptate de la obligaţia aplicării prevederilor O.U.G. nr. 34/2006, în baza art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, este necesar ca produsele/serviciile/lucrările care fac obiectul contractului respectiv să fie destinate desfăşurării altei/altor activităţi efectuate de entitatea contractantă care nu are şi calitatea de autoritate contractantă în sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006, alta/altele decât activităţile relevante.(2) Atunci când, pe lângă activitatea relevantă desfăşurată, entitatea contractantă care nu are şi calitatea de autoritate contractantă în sensul art. 8 lit. a)-c) din O.U.G. nr. 34/2006 efectuează şi o altă/alte activitate/activităţi comercială/ industrială/comerciale/industriale, contractelor care au ca obiect achiziţia de produse, servicii sau lucrări destinate exclusiv acestei/acestor din urmă activităţi le sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006 (anexa nr. 1).(3) Pentru deplina aplicabilitate a dispoziţiilor de excepţie prevăzute la alin. (1) şi (2) se impune identificarea acelei/acelor activităţi, alta/altele decât activităţile relevante, pentru desfăşurarea căreia/cărora este nevoie de achiziţia produselor/serviciilor/lucrărilor respective, cu justificarea/ demonstrarea faptului că ele sunt destinate exclusiv activităţilor ce nu sunt de tipul celor precizate la art. 229 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006.
 + 
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Reglementarea şiMonitorizarea Achiziţiilor Publice,Cristina TrăilăBucureşti, 13 octombrie 2011.Nr. 553.
 + 
Anexa 1Exemple de contracte atribuite deautoritatea contractantă care au ca obiect achiziţia deproduse/servicii/lucrări destinate altor activităţi decât activităţile relevante1. Dacă o autoritate contractantă, pe lângă activitatea relevantă în sectorul de utilitate publică "energie", organizează activităţi sportive având în acest sens şi o bază sportivă, prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), nu sunt aplicabile în cazul atribuirii contractelor aferente activităţii sportive.2. Dacă o autoritate contractantă, pe lângă activitatea relevantă în sectorul de utilitate publică "transport", deţine un hotel sau doreşte să construiască un hotel, pentru realizarea achiziţiilor necesare administrării/construcţiei acestui hotel nu sunt aplicabile prevederile O.U.G. nr. 34/2006.3. Dacă o autoritate contractantă, pe lângă activitatea relevantă în sectorul de utilitate publică "poştă", deţine o fermă de animale, achiziţiile de produse/servicii/lucrări legate de gestionarea/administrarea/funcţionarea acestei activităţi se încadrează în excepţia prevăzută de art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006.4. Dacă o autoritate contractantă, pe lângă activitatea relevantă în sectorul de utilitate publică "apă", efectuează şi lucrări de reabilitare şi extindere a reţelelor de apă şi canalizare, în calitate de constructor, pentru realizarea achiziţiilor necesare derulării contractelor pe care aceasta le-a câştigat în calitate de constructor sau pentru desfăşurarea acestei activităţi care nu este relevantă, autorităţii în cauză îi sunt aplicabile prevederile art. 243 din O.U.G. nr. 34/2006, produsele/serviciile/lucrările fiind destinate exclusiv activităţii de construcţii, alta decât activitatea relevantă.
 + 
Anexa 2Exemple de contracte atribuite de autoritatea contractantă careconduc direct sau indirect la desfăşurarea activităţii relevante1. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "energie" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de arhivare ori a serviciilor de pază ori a serviciilor de asistenţă juridică să aplice prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare (O.U.G. nr. 34/2006), deoarece aceste servicii sunt necesare/contribuie în mod indirect la realizarea activităţii relevante pe care aceasta o desfăşoară.2. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "apă" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de audit să aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de activitatea relevantă pe care aceasta o desfăşoară.3. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "poştă" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de curăţenie şi a serviciilor de mentenanţă şi întreţinere clădiri şi instalaţii să aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece aceste servicii sunt legate de desfăşurarea activităţii relevante.4. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "energie" are obligaţia ca pentru achiziţia de echipamente de lucru şi protecţie să aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legată de activitatea relevantă pe care aceasta o desfăşoară.5. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "poştă" are obligaţia ca pentru achiziţionarea aparatelor de aer condiţionat să aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece utilizarea acestor produse este legată de desfăşurarea activităţii relevante.6. O autoritate contractantă ce efectuează o activitate relevantă în sectorul de utilitate publică "apă" are obligaţia ca pentru achiziţionarea serviciilor de consultanţă cu privire la managementul activităţii relevante desfăşurate să aplice prevederile O.U.G. nr. 34/2006.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x