ORDIN nr. 544 din 23 iulie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICENr. 1.315 din 25 iulie 2007CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATENr. 544 din 23 iulie 2007
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 15 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 218 15/05/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 218 15/05/2007 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 15/05/2007
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/05/2007 ANEXA 1
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAHG 862 28/06/2006 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006
ActulREFERIRE LALEGE 95 14/04/2006 ART. 281
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAOUG 115 24/11/2004 ART. 24
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 218 15/05/2007
ART. 1MODIFICA PEORDIN 218 15/05/2007 ANEXA 1
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 15/05/2007
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/05/2007 ANEXA 1
ART. 1REFERIRE LAOUG 115 24/11/2004 ART. 24
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar



Având în vedere:art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificările şi completările ulterioare;Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;– Referatul de aprobare al secretarului general al Ministerului Sănătăţii Publice şi al directorului general al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. E.N. 8.023/2007 şi nr. D.G. 3.512/2007,în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice şi ale art. 17 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: + 
Articolul INormele de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 18 mai 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:1. În anexă, după articolul 6 se introduce un nou capitol, capitolul III, conţinând articolele 7-13, cu următorul cuprins:"CAPITOLUL IIIDecontarea contribuţiilor personale/coplăţii plătite pentru serviciile medicale şi medicamentele furnizateArt. 7. – Contribuţia personală/coplata pentru serviciile medicale, tratamentele şi medicaţia acordate personalului contractual din unităţile sanitare publice se suportă de către acesta şi se recuperează prin decontarea de către casele de asigurări de sănătate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pe bază de documente justificative, în limita sumelor transferate din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice şi bugetele ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie.Art. 8. – Serviciile medicale, tratamentele şi medicaţia se referă la asistenţa medicală stomatologică, asistenţa medicală de recuperare-reabilitare a sănătăţii în sanatoriile balneare şi medicamentele cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, acordate conform Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi normelor metodologice de aplicare a acestuia.Art. 9. – (1) Furnizorii de servicii medicale şi medicamente eliberează facturi pentru contravaloarea reprezentând contribuţia personală/coplata numai pentru serviciile medicale efectuate/medicamentele eliberate în condiţiile şi în limita contractelor încheiate cu casele de asigurări de sănătate.(2) Furnizorii de servicii medicale şi medicamente eliberează facturi categoriilor de persoane prevăzute la art. 2 alin. (1), pe baza adeverinţei, în original, din care să reiasă calitatea de personal contractual angajat într-o unitate sanitară publică.Factura va cuprinde următoarele elemente:a) unitatea emitentă – denumirea furnizorului;b) numele şi prenumele persoanei beneficiare;c) codul numeric personal al persoanei beneficiare;d) denumirea casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală furnizorul de servicii medicale/medicamente şi numărul contractului (inclusiv data încheierii acestuia);e) denumirea serviciilor medicale/medicamentelor eliberate (denumire comercială);f) cantitatea serviciilor medicale/medicamentelor eliberate (denumirea comercială);g) contravaloarea reprezentând contribuţia personală corespunzătoare serviciilor acordate/medicamentelor eliberate (denumirea comercială).Art. 10. – Facturile se depun, în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii, la unitatea sanitară publică la care sunt angajate persoanele beneficiare.Art. 11. – (1) Unitatea sanitară publică angajatoare întocmeşte pentru personalul contractual angajat câte un borderou centralizator, conform modelului prevăzut în anexa la prezentele norme. Borderoul se întocmeşte pe fiecare casă de asigurări de sănătate cu care furnizorii de servicii medicale şi medicamente care au acordat serviciile medicale/medicamentele sunt în relaţii contractuale şi va fi însoţit de facturile emise.(2) Angajatorul, unitate sanitară publică, transmite la casa de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală pentru furnizare de servicii medicale, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare celei în care au fost depuse facturile la angajator, borderourile însoţite de facturile corespunzătoare. Borderourile vor fi avizate de casele de asigurări de sănătate care sunt în relaţii contractuale cu furnizorii de servicii medicale şi medicamente ce au emis facturile corespunzătoare, la solicitarea casei de asigurări de sănătate care le-a primit. Avizele se acordă ca urmare a verificării de către casele de asigurări de sănătate a faptului că serviciile medicale/ medicamentele eliberate se regăsesc în documentele justificative depuse de furnizori în vederea decontării.(3) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii documentelor prevăzute la alin. (2) casa se asigurări de sănătate virează unităţii sanitare publice angajatoare cu care se află în relaţie contractuală contravaloarea sumelor cuprinse în borderourile centralizatoare, urmând ca aceasta să plătească sumele primite angajaţilor săi în baza borderourilor transmise către casa de asigurări de sănătate.Art. 12. – Furnizorii de servicii medicale şi de medicamente şi casele de asigurări de sănătate vor ţine evidenţe distincte pentru serviciile medicale/medicamentele acordate acestor categorii de persoane. Casele de asigurări de sănătate vor ţine evidenţe distincte pentru sumele reprezentând contribuţia personală/coplata pe domenii de asistenţă medicală.Art. 13. – Lunar, odată cu solicitarea de deschidere de credite, casele de asigurări de sănătate vor transmite Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi necesarul reprezentând sumele ce urmează a fi utilizate în vederea efectuării plăţilor aferente contravalorii contribuţiei personale/coplăţii pentru servicii medicale şi medicamente acordate persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (1)."2. Anexa la norme se modifică şi va avea următorul cuprins:┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ "ANEXĂ ││ ││ UNITATEA SANITARĂ PUBLICĂ ………………………… ││ CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ……………………… ││ ││ ││ BORDEROU CENTRALIZATOR ││ privind evidenţa personalului contractual care a ││ beneficiat de servicii medicale/medicamente ││ luna ……. anul …….. ││ ││ ┌───┬───────────────┬─────────────┬───────────────┬──────────┬───────────┐ ││ │Nr.│ Personalul │ Tipul │ Emitentul │ Nr./Data │ Valoarea │ ││ │crt│ contractual │serviciului*)│ facturii │facturii │ facturii │ ││ │ ├─────────┬─────┤ ├───────────┬───┤ │ │ ││ │ │Numele şi│CNP │ │Denumirea │CUI│ │ │ ││ │ │prenumele│ │ │ │ │ │ │ ││ ├───┼─────────┼─────┼─────────────┼───────────┼───┼──────────┼───────────┤ ││ ├───┼─────────┼─────┼─────────────┼───────────┼───┼──────────┼───────────┤ ││ └───┴─────────┴─────┴─────────────┴───────────┴───┴──────────┴───────────┘ ││ ││ *) Se va înscrie codul corespunzător tipului de serviciu/medicament ││ de care a beneficiat, după cum urmează: ││ S – servicii stomatologice, R – servicii medicale de recuperare- ││ reabilitare, M – medicamente. ││ ││ Răspundem pentru realitatea şi legalitatea datelor. ││ ││ Manager, ││ ………… ││ ││ Director economic, Avizat, ││ ………………. Casa de Asigurări de Sănătate ……" ││ │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 + 
Articolul IIPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul sănătăţii publice,Gheorghe Eugen NicolăescuPreşedintele Casei Naţionalede Asigurări de Sănătate,Vasile Ciurchea––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x