privind aprobarea Sistemului de inspecţii obligatorii pentru operarea în siguranţa a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri, precum şi a navelor de pasageri de mare viteza care operează în serviciu regulat
Având în vedere prevederile art. 69 şi ale art. 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993, prevederile Directivei Consiliului nr. 1.999/35/CE din 29 aprilie 1999 referitoare la un sistem obligatoriu de inspecţii pentru operarea în siguranţa a serviciilor regulate ale navelor Ro-Ro ferry şi ale navelor de pasageri de mare viteza, precum şi prevederile Directivei Parlamentului European şi a Consiliului nr. 2.002/84/CE din 5 noiembrie 2002, care amendeaza directivele privind siguranţa maritima şi prevenirea poluarii de către nave,în temeiul prevederilor art. 13 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Sistemul de inspecţii obligatorii pentru operarea în siguranţa a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri, precum şi a navelor de pasageri de mare viteza care operează în serviciu regulat, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2Autoritatea Navala Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul lucrărilor publice,transporturilor şi locuinţei,Marius Sorin Ovidiu Bota,secretar de statBucureşti, 7 aprilie 2003.Nr. 538. +
AnexăSISTEMUL DE INSPECŢII OBLIGATORIIpentru operarea în siguranţa a navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri, precum şi a navelor de pasageri de mare viteza care operează în serviciu regulat +
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Secţiunea 1Scop +
Articolul 1Prezentul ordin stabileşte Sistemul de inspecţii obligatorii pentru operarea în siguranţa a navelor Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri şi a navelor de pasageri de mare viteza care operează în serviciu regulat între porturile româneşti sau între porturile româneşti şi porturile statelor membre ale Uniunii Europene, denumite în continuare state membre, şi asigura dreptul autorităţilor competente din statele implicate în aceste transporturi, ca state gazda sau state de pavilion al navelor utilizate, de a conduce, de a participa sau de a coopera în investigarea accidentelor ori incidentelor maritime în care sunt implicate respectivele nave. +
Secţiunea a 2-aDefiniţii +
Articolul 2În cuprinsul prezentei anexe termenii utilizaţi se definesc după cum urmează:a) Autoritatea Navala Română – organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, căruia i se deleagă competentele privind aplicarea prevederilor prezentului ordin, denumita în continuare ANR; … b) nava de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri – nava maritima de pasageri cu facilităţi privind imbarcarea şi debarcarea vehiculelor rutiere sau feroviare pe propriile roti şi care poate transporta mai mult de 12 pasageri, denumita în continuare nava Ro-Ro ferry; … c) nava de pasageri de mare viteza – nava de mare viteza conform definitiei date în Regula 1 din cap. X al Convenţiei SOLAS din 1974, asa cum a fost amendata, care transporta mai mult de 12 pasageri; … d) pasager – orice persoană, alta decât: … (i) comandantul navei şi membrii echipajului sau alte persoane angajate în orice calitate la bordul unei nave, legată de activitatea navei respective; şi(îi) un copil cu vârsta mai mica de un an;e) Convenţia SOLAS 1974 – Convenţia internationala pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, împreună cu protocoalele şi amendamentele ulterioare la aceasta; … f) Codul pentru navele de mare viteza – Codul internaţional pentru siguranţa navelor de mare viteza, adoptat de Comitetul Securităţii Maritime al Organizaţiei Maritime Internaţionale (OMI) prin Rezoluţia MSC.36(63) din 20 mai 1994, cu amendamentele ulterioare; … g) serviciu regulat – o serie de voiajuri efectuate de nave Ro-Ro ferry sau de nave de pasageri de mare viteza pentru deservirea traficului între porturile româneşti, între porturile româneşti şi porturile statelor membre, între porturile statelor membre sau o serie de voiajuri dinspre şi spre acelaşi port fără escale intermediare sau: … (i) voiajurile conform unui orar publicat; sau(îi) voiajurile efectuate cu o asemenea frecventa care poate fi recunoscută ca serviciu regulat;h) zona maritima – orice zona stabilită în conformitate cu prevederile cap. I pct. 3 din anexa la Ordinul ministrului transporturilor nr. 306/1999 pentru aprobarea Normelor tehnice privind clasificarea şi construcţia navelor de navigaţie interioară – cod MT.RNR-NI-99; … i) certificate: … (i) pentru navele Ro-Ro ferry şi pentru navele de pasageri de mare viteza angajate în voiajuri internaţionale, certificatele de siguranţă emise în conformitate cu cerinţele Convenţiei SOLAS 1974, împreună cu înregistrările relevante ale echipamentului şi, dacă este cazul, cu certificatele de scutire şi permisele de operare;(îi) pentru navele Ro-Ro ferry şi pentru navele de pasageri de mare viteza angajate în voiajuri interne, certificatele de siguranţă emise în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 306/1999;j) certificat de scutire – orice certificat emis în conformitate cu prevederile Regulamentului I B/12 (a) (vi) al Convenţiei SOLAS 1974; … k) administraţia statului pavilionului – ANR pentru navele care arboreaza pavilionul român şi autoritatea competentă a statului care acorda navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza dreptul de a arbora pavilionul acestuia; … l) stat gazda – România sau statul membru spre şi dinspre porturile căruia sunt angajate în servicii regulate navele Ro-Ro ferry şi navele de pasageri de mare viteza care operează în serviciu regulat; … m) voiaj internaţional – voiaj pe mare dintr-un port românesc spre/dinspre portul unui stat membru; … n) voiaj intern – voiaj între doua porturi româneşti; … o) organizaţie recunoscută – societate de clasificare recunoscută conform criteriilor stabilite de legislaţia Uniunii Europene; … p) companie – companie care operează una sau mai multe nave Ro-Ro ferry, pentru care s-a emis un document de conformitate, potrivit prevederilor art. 5 alin. (2)-(5) din Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 331/2003 pentru aprobarea măsurilor privind întărirea managementului siguranţei navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri şi care operează în serviciu regulat, sau companie care operează nave de pasageri de mare viteza, pentru care s-a emis un document de conformitate potrivit art. 4 din Regulamentul IX al Convenţiei SOLAS 1974; … q) Codul pentru investigarea accidentelor maritime – Codul pentru investigarea accidentelor şi incidentelor maritime, adoptat de către OMI prin Rezoluţia Adunării A.849(20) din 27 noiembrie 1997; … r) inspecţie specifică – inspecţie a statului gazda în conformitate cu prevederile art. 6 şi 8 din prezenta anexa; … s) inspector calificat – angajat din sectorul public sau altă persoană pe deplin autorizata de către ANR ori autoritatea competentă a unui stat membru să efectueze supravegheri şi inspecţii referitoare la emiterea certificatelor şi care îndeplineşte criteriile de calificare şi independenta prevăzute în anexa nr. 1; … s) deficienta – situaţie constatată ca neindeplinind cerinţele cerute de prevederile prezentului ordin; … t) stat profund interesat, stat care conduce investigatia şi accident maritim – au aceeaşi semnificaţie ca definiţiile cuprinse în Rezoluţia Adunării OMI A.849(20) din 27 noiembrie 1997 pentru adoptarea Codului pentru investigarea accidentelor maritime. … +
Capitolul 2 +
Secţiunea 1Domeniul de aplicare +
Articolul 3(1) Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care operează în servicii regulate şi care sunt angajate în voiajuri internaţionale sau în voiajuri interne în zonele maritime prevăzute de clasa A. … (2) Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza angajate în voiajuri interne în alte zone maritime decât cele prevăzute la alin. (1). În aceste situaţii regulile din domeniu se aplică tuturor navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza care operează în aceleaşi condiţii, fără discriminare în privinta pavilionului, a naţionalităţii sau a locului de stabilire a companiei. … +
Secţiunea a 2-aVerificările iniţiale cerute în cazul navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza +
Articolul 4Înainte de a începe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfăşoare un serviciu regulat sau care desfăşoară deja un serviciu regulat, ANR trebuie să verifice dacă navele Ro-Ro ferry şi navele de pasageri de mare viteza îndeplinesc următoarele condiţii:a) poseda certificate valabile, emise de către administraţia statului pavilionului sau de către o organizaţie recunoscută, care funcţionează în numele sau; … b) au fost inspectate, pentru eliberarea certificatelor, în conformitate cu procedurile relevante şi cu liniile directoare anexate la Rezoluţia Adunării OMI A.746(18) privind sistemul armonizat de inspecţie şi certificare; … c) respecta standardele specifice de clasificare după regulile administraţiei statului pavilionului sau ale unei organizaţii recunoscute de aceasta sau după regulile acceptate ca echivalente de către administraţia statului pavilionului privind construcţia şi întreţinerea corpului navei, maşinilor şi a instalaţiei electrice şi de control; … d) sunt dotate cu inregistrator al parametrilor de navigaţie (VDR) în scopul oferirii de informaţii pentru investigarea accidentelor maritime. VDR trebuie să corespundă standardelor de performanţă cuprinse în Rezoluţia Adunării OMI A.861(20) şi să respecte standardele de testare elaborate de către Comisia Internationala de Electrotehnica (IEC), respectiv Standardul nr. 61996. Totuşi, în cazul VDR-urilor montate la bordul navelor Ro-Ro ferry şi navelor de pasageri de mare viteza înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, pot fi acordate scutiri de la respectarea anumitor cerinţe. Scutirile respective şi condiţiile în care pot fi acordate acestea trebuie să fie în conformitate cu procedurile stabilite de către ANR; … e) respecta cerinţele specifice de stabilitate în conformitate cu legislaţia naţionala în vigoare şi cu convenţiile internaţionale la care România este parte. … +
Secţiunea a 3-aVerificările iniţiale cerute în cazul companiilor şi statelor pavilionului +
Articolul 5Înainte de a începe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfăşoare un serviciu regulat sau care desfăşoară deja un serviciu regulat, ANR trebuie:a) sa verifice dacă acele companii care desfăşoară sau intenţionează sa desfăşoare servicii regulate cu nave Ro-Ro ferry sau cu nave de mare viteza: … (i) iau măsurile necesare pentru a asigura aplicarea cerinţelor specifice stabilite în anexa nr. 2 şi pentru a dovedi statelor gazda implicate în servicii regulate respectarea dispoziţiilor prezentului articol şi ale art. 4 din prezenta anexa;(îi) agreeaza anticipat ca statele gazda şi oricare alt stat profund interesat pot conduce, participa sau coopera în cazul oricărei investigaţii a unui accident sau incident maritim, în conformitate cu prevederile art. 16-18 din prezenta anexa, şi pot permite accesul acestora la informaţiile obţinute de la VDR-ul navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza implicata în accidentul sau incidentul respectiv;b) sa verifice dacă, în cazul navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza respective, care arboreaza alt pavilion decât cel românesc ori cel al unui stat membru, exista acordul statului pavilionului respectiv privind angajamentul companiei de a respecta cerinţele prezentului ordin. … +
Secţiunea a 4-aInspecţii specifice iniţiale +
Articolul 6(1) Înainte de a începe sa opereze o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, angajata sa desfăşoare un serviciu regulat sau care desfăşoară deja un serviciu regulat, ANR împreună cu autorităţile competente din celelalte state gazda trebuie să efectueze o inspecţie specifică iniţială, în conformitate cu anexele nr. 2 şi 3, pentru a se convinge ca navele Ro-Ro ferry şi navele de pasageri de mare viteza îndeplinesc în totalitate cerinţele necesare pentru operarea în siguranţa a unui serviciu regulat. … (2) În cazul în care prevederile alin. (1) se aplică înaintea începerii operarii, ANR împreună cu autorităţile competente din celelalte state gazda vor stabili o dată pentru inspecţia specifică iniţială, care să nu fie mai târziu de o luna de la primirea probelor necesare pentru finalizarea verificării, în conformitate cu prevederile art. 4 şi 5 din prezenta anexa. … +
Secţiunea a 5-aDispoziţii speciale +
Articolul 7(1) Când o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza urmează să fie angajata într-un alt serviciu regulat, care include un port românesc, ANR va tine cont în cel mai înalt grad de verificările şi de inspecţiile efectuate anterior la nava Ro-Ro ferry sau la nava de mare viteza respectiva pentru operarea unui serviciu regulat anterior, reglementat prin prezentul ordin. În cazul în care ANR este satisfacuta de verificările şi inspecţiile anterioare respective şi acestea sunt relevante pentru noile condiţii de navigaţie, prevederile art. 4, 5 şi 6 din prezenta anexa nu se aplică navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza care începe sa opereze în noul serviciu regulat. … (2) Dacă o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, care respecta dispoziţiile prezentului ordin şi operează deja un serviciu regulat, atunci când începe sa opereze un alt serviciu regulat pe o ruta considerată ca fiind similară şi aprobată în acest sens de statele gazda, ANR împreună cu autorităţile competente din celelalte state gazda pot stabili ca respectivei nave nu i se aplică prevederile art. 4, 5 şi 6 din prezenta anexa. La solicitarea unei companii, ANR şi autorităţile competente ale celorlalte state gazda pot confirma anticipat acordul sau privind caracteristicile similare ale unei noi rute. … (3) În cazul în care, ca urmare a unor împrejurări neprevăzute, trebuie să se introducă rapid o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza pentru a asigura continuitatea serviciului şi prevederile alin. (1) şi (2) nu sunt aplicabile, ANR poate permite navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza sa înceapă operarea, cu condiţia ca: … a) o inspecţie vizuala şi verificarea documentelor sa nu ridice probleme legate de îndeplinirea cerinţelor necesare pentru operarea în siguranţa a navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza; şi … b) ANR sa finalizeze verificările şi inspecţiile, conform art. 4, 5 şi 6 din prezenta anexa, în termen de o luna. … +
Secţiunea a 6-aInspecţii specifice regulate şi alte inspecţii +
Articolul 8(1) ANR şi autorităţile competente din celelalte state gazda trebuie să efectueze o dată la 12 luni următoarele inspecţii: … a) o inspecţie specifică, în conformitate cu procedurile prevăzute în anexa nr. 3; şi … b) o inspecţie în timpul serviciului regulat, care să cuprindă suficiente cerinţe prevăzute în anexele nr. 2, 3 şi 4, pentru ca ANR să fie convinsa ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza îndeplineşte toate condiţiile de operare în siguranţa. O inspecţie specifică iniţială, desfăşurată în conformitate cu prevederile art. 6 din prezenta anexa, este considerată inspecţie specifică în sensul prezentului articol. … (2) ANR trebuie să efectueze o inspecţie specifică, în conformitate cu procedurile prevăzute în anexa nr. 3, de fiecare data când nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza suferă reparaţii, defectiuni sau modificări importante sau dacă se schimba managementul ori pavilionul navei sau trece în altă clasă. În cazul în care se schimba managementul sau pavilionul navei ori trece în altă clasă, ANR poate să scutească nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza de inspecţia specifică, conform prevederilor prezentului alineat, după ce ia în considerare verificările şi inspecţiile efectuate anterior la nava Ro-Ro ferry sau la nava de pasageri de mare viteza, cu condiţia ca schimbarea respectiva sau transferul respectiv sa nu afecteze operarea în siguranţa a navei Ro-Ro ferry ori a navei de pasageri de mare viteza. … (3) Dacă inspecţiile menţionate la alin. (1) confirma sau dezvaluie deficiente legate de respectarea prevederilor prezentului ordin, care să justifice interzicerea operarii, toate costurile legate de inspecţii vor fi suportate de către companie. … +
Secţiunea a 7-aNotificarea +
Articolul 9ANR şi autorităţile competente din celelalte state gazda vor informa prompt companiile, în scris, despre rezultatele verificărilor şi inspecţiilor, conform art. 4, 5, 6 şi 8 din prezenta anexa. +
Secţiunea a 8-aInterzicerea operarii +
Articolul 10(1) ANR va interzice operarea unei nave Ro-Ro ferry sau a unei nave de pasageri de mare viteza într-un serviciu regulat: … a) dacă aceasta nu confirma respectarea prevederilor art. 4 şi 5 din prezenta anexa; … b) ori de câte ori se găsesc deficiente în timpul inspecţiilor menţionate la art. 6 şi 8 din prezenta anexa, care pun în pericol imediat siguranţa navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza ori viaţa echipajului şi pasagerilor acesteia; … c) dacă se constată că nu sunt respectate prevederile actelor normative aplicabile, prevăzute în anexa nr. 5, şi constituie un pericol imediat pentru siguranţa navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza ori pentru viaţa echipajului şi a pasagerilor acesteia; … d) ori de câte ori nu a fost consultata de către autorităţile competente ale statului pavilionului, în ceea ce priveşte respectarea prevederilor art. 19 alin. (1) sau (5) din prezenta anexa. Interzicerea operarii va fi menţinută până ce ANR stabileşte ca pericolul este eliminat şi ca sunt îndeplinite prevederile prezentului ordin. ANR va informa în scris compania cu privire la decizia de interzicere a operarii navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza, expunand detaliat motivele. … (2) Dacă nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza operează deja un serviciu regulat şi se descoperă deficiente, ANR şi autorităţile competente din celelalte state gazda trebuie să solicite companiei sa ia măsurile necesare pentru remedierea lor prompta sau într-o perioadă bine definită şi rezonabila, cu condiţia ca aceste deficiente sa nu prezinte un pericol imediat pentru siguranţa navei Ro-Ro ferry sau navei de pasageri de mare viteza, a echipajului sau pasagerilor acesteia. După remedierea deficienţelor, ANR şi autorităţile competente din celelalte state gazda vor verifica dacă aceste corectări le satisfac în întregime. În caz contrar, ANR şi autorităţile competente din celelalte state gazda vor interzice operarea navelor respective. … (3) În cazul în care s-a luat decizia interzicerii operarii de către ANR, în conformitate cu prevederile alin. (2), compania are dreptul de a contesta aceasta decizie în conformitate cu legislaţia română în vigoare. ANR este obligată sa aducă la cunoştinţa companiei decizia de interzicere a operarii. Contestaţia nu determina suspendarea deciziei de interzicere a operarii. … (4) În cazurile în care prevederile art. 4, 5 şi 6 din prezenta anexa sunt aplicabile înainte ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza sa înceapă operarea în serviciu regulat, o decizie de a interzice operarea navei trebuie să fie luată în perioada de o luna de la inspecţia specifică iniţială şi aceasta trebuie comunicată imediat companiei. … +
Secţiunea a 9-aProceduri referitoare la inspecţiile specifice iniţiale şi regulate +
Articolul 11Navele Ro-Ro ferry şi navele de pasageri de mare viteza care au fost supuse inspecţiilor specifice şi care au îndeplinit cerinţele celorlalte state gazda sunt scutite de inspecţiile extinse impuse de prevederile Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.414/2001 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 38/2000 privind implementarea standardelor internaţionale pentru siguranţa navelor, prevenirea poluarii şi asigurarea condiţiilor de muncă şi viaţa la bordul navelor maritime care utilizează porturile româneşti sau care navighează în apele naţionale şi de inspecţiile extinse, bazate pe motivele de reţinere, justificate prin faptul ca acestea aparţin categoriei de nave de pasageri. +
Articolul 12ANR va coopera cu autorităţile competente din celelalte state gazda pentru efectuarea unei inspecţii specifice a unei nave Ro-Ro ferry sau a unei nave de pasageri de mare viteza. Inspecţiile specifice se efectuează de către o echipa compusa din inspectorii calificaţi ai ANR şi ai celorlalte state gazde. Dacă este necesară o evaluare calitativă a îndeplinirii dispoziţiilor referitoare la clasa, în echipa de inspecţie va fi inclus şi un inspector dintr-o organizaţie recunoscută. Echipa de inspecţie va comunică aceste informaţii statului pavilionului, dacă statul respectiv nu este un stat gazda implicat în inspecţie. +
Articolul 13(1) ANR poate aproba efectuarea unei inspecţii la solicitarea unui alt stat gazda implicat. … (2) La cererea companiilor, ANR va invita administraţia statului pavilionului care nu este un stat gazda să fie reprezentată în orice inspecţie specifică, conform prevederilor prezentului ordin. … +
Articolul 14În planificarea unei inspecţii în conformitate cu prevederile art. 6 şi 8 din prezenta anexa, ANR trebuie să acorde atenţia cuvenită programului de navigaţie şi de întreţinere a navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza. +
Articolul 15(1) Constatările inspecţiilor specifice se trec într-un raport ale cărui forma şi conţinut se stabilesc de către ANR. … (2) În cazul unui dezacord existent între ANR şi autorităţile competente din statele gazda cu privire la îndeplinirea cerinţelor prevăzute la art. 4 şi la art. 5 lit. a) din prezenta anexa, ANR va informa Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei cu privire la motivele dezacordului. … +
Secţiunea a 10-aInvestigarea accidentelor +
Articolul 16ANR va permite autorităţilor competente ale celorlalte state gazda sa participe, sa coopereze sau sa conducă orice cercetare a accidentului ori a incidentului maritim în care este implicata o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza, în conformitate cu Codul pentru investigatia accidentelor maritime, dacă aceste state au calitatea de stat profund interesat sau de stat care conduce investigatia. +
Articolul 17(1) Când o nava Ro-Ro ferry sau o nava de pasageri de mare viteza este implicata într-un accident maritim, care a avut loc în apele naţionale ale României sau în apele naţionale ale statelor membre, investigatia va fi începută de autoritatea competentă a statului în ale cărui ape naţionale a avut loc acest accident. … (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) statul respectiv răspunde de investigatie şi de conlucrarea cu alte state profund interesate până în momentul în care se stabileşte, de comun acord, care va fi autoritatea competentă a statului care va conduce investigatia. … (3) În cazul în care accidentul are loc în apele naţionale ale altor state decât cele prevăzute la alin. (1) sau în marea libera, investigatia se va desfăşura conform prevederilor convenţiilor internaţionale în vigoare. … +
Articolul 18(1) ANR şi autorităţile competente din statele membre care conduc, participa sau cooperează la investigaţiile respective trebuie să garanteze definitivarea cercetărilor în modul cel mai eficient şi în cel mai scurt timp posibil, în conformitate cu prevederile Codului pentru investigarea accidentelor maritime. … (2) ANR şi autorităţile competente din statele membre trebuie să garanteze ca rapoartele rezultate din investigarea respectiva sunt făcute publice în conformitate cu pct. 12.3 din Codul pentru investigarea accidentelor maritime şi sunt comunicate autorităţilor competente din statele profund interesate. … +
Secţiunea a 11-aMăsuri insotitoare +
Articolul 19(1) În cazul în care ANR emite, respectiv recunoaşte un certificat de scutire, trebuie să colaboreze împreună cu autoritatea competentă a statului gazda implicat, respectiv cu administraţia statului pavilionului, pentru a rezolva orice dezacord privind oportunitatea scutirilor înaintea inspecţiei specifice iniţiale. … (2) ANR trebuie să aibă permanent în funcţiune sistemul pentru dirijarea navigaţiei, precum şi alte sisteme informative în conformitate cu Rezoluţia Adunării OMI A.795(19) pentru a asista nava Ro-Ro ferry şi nava de pasageri de mare viteza în operarea în siguranţa a serviciilor regulate sau acea parte pentru care ANR poarta responsabilitatea. … (3) ANR va furniza autorităţilor competente din statele profund interesate copii ale rapoartelor de inspecţie prevăzute la art. 15 alin. (1) din prezenta anexa, cu numărul de identificare IMO, după caz. … (4) ANR trebuie să se asigure ca acele companii care operează nave Ro-Ro ferry sau nave de pasageri de mare viteza în servicii regulate sunt capabile sa menţină şi sa implementeze un sistem integrat de planificare a situaţiilor neprevăzute, în cazul avariilor la bordul navei, în conformitate cu prevederile Rezoluţiei Adunării OMI A.852(20) privind liniile directoare pentru o structura a unui sistem integrat de contingenta. ANR împreună cu autorităţile competente din celelalte state gazda, care sunt implicate într-un serviciu regulat, vor stabili de comun acord un plan pentru rute diferite. … (5) În cazul în care o nava urmează să efectueze un serviciu regulat, ANR va solicita autorităţii competente a statului pavilionului navei ca în timpul evaluării respectivei nave, pentru emiterea permisului de operare prevăzut la pct. (1.9.3) din Codul pentru navele de mare viteza, sa ţină cont de restricţiile din porturile româneşti privind protejarea vieţii, a resurselor naturale şi a activităţilor de coasta şi sa ia măsuri pentru a asigura punerea în aplicare a acestor restrictii. … +
Secţiunea a 12-aCooperarea între statele gazda +
Articolul 20ANR împreună cu autorităţile competente din celelalte state gazda implicate în acelaşi serviciu regulat trebuie să stabilească o legătură permanenta între ele când aplica prevederile prezentului ordin. +
Articolul 21Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul sistem de inspecţii obligatorii. +
Anexa 1––-la sistemul de inspecţii––––––––CRITERIIprivind calificarea şi independenta pentru inspectorii calificaţi[menţionate la art. 2 lit. s)] +
Articolul 1Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească inspectorii calificaţi să efectueze supravegheri şi inspecţii sunt:a) să fie o persoană autorizata de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, cu experienta, având calificarea de inspector pentru verificarea implementarii convenţiilor internaţionale aplicabile; … b) să fie capabil sa comunice în limba engleza cu membrii echipajului cu funcţii-cheie la bordul navei; … c) să fie posesorul unui brevet de comandant, care îi da dreptul sa preia comanda unei nave de 1.600 GT sau mai mult (Regula II/2, Convenţia STCW); sau … d) să fie posesorul unui brevet de şef mecanic, care îi da dreptul să deţină funcţia la bordul unei nave al cărui motor principal are o putere egala sau mai mare de 3.000 kW (Regula III/2, Convenţia STCW); sau … e) să fie posesorul unei diplome de arhitect naval, inginer mecanic sau de inginer în domeniul maritim şi să aibă o experienta adecvată la bordul navelor de cel puţin 5 ani în una dintre aceste funcţii; sau … f) să fie un funcţionar calificat al Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei cu un nivel echivalent de experienta şi pregătire pentru efectuarea inspecţiilor PSC; sau … g) să fie deţinătorul unei diplome universitare de profil sau sa fi urmat o formă de învăţământ echivalenta, sa fi absolvit cursurile unei şcoli de pregătire a inspectorilor PSC şi sa fi deţinut cel puţin 2 ani funcţia de inspector al statului de pavilion, având atributia de inspecţie şi certificare în concordanta cu convenţiile aplicabile. … +
Articolul 2Inspectorii calificaţi trebuie să aibă cunoştinţe despre prevederile Convenţiei SOLAS 1974 şi despre prevederile prezentului ordin. +
Articolul 3(1) Inspectorii calificaţi care efectuează inspecţii specifice nu trebuie să aibă nici un interes comercial în compania respectiva sau în orice alta companie care operează servicii regulate spre şi dinspre statul gazda implicat, nici la nava Ro-Ro ferry şi nici la nava de pasageri de mare viteza inspectata. … (2) Inspectorii calificaţi nu trebuie să fie angajaţi de organizaţiile nonguvernamentale şi sa nu desfăşoare activităţi în numele organizaţiilor nonguvernamentale care efectuează inspecţii statutare sau inspecţii de clasificare ori care eliberează certificate pentru navele Ro-Ro ferry sau pentru navele de pasageri de mare viteza. … +
Anexa 2–––la sistemul de inspecţii––––––––CERINŢE SPECIFICEcare trebuie să fie îndeplinite de către companii[menţionate la art. 5 lit. a) şi la art. 6 şi 8] +
Articolul UNICCompaniile trebuie să se asigure ca la bordul navelor lor Ro-Ro ferry şi de pasageri de mare viteza:1. comandantul dispune de informaţiile corespunzătoare, stabilite de către autorităţile competente, privind disponibilitatea sistemelor de coasta pentru dirijarea navigaţiei şi de alte sisteme de informaţii care să îl sprijine în manevrarea în condiţii de siguranţă înainte ca nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza sa plece în voiaj şi pe care le utilizează în navigaţie;2. sunt respectate prevederile relevante ale alin. 2-6 din MSC/Circulara 699, privind liniile directoare revizuite pentru transportul în siguranţa al pasagerilor;3. tabelul cu programul de lucru la bordul navei este plasat într-un loc uşor accesibil şi conţine:a) programul de serviciu pe mare şi serviciu în port; şi … b) numărul maxim de ore de lucru sau numărul minim de ore de odihnă necesare pentru ofiţerii de cart; … 4. comandantul nu este împiedicat sa ia orice decizie pe care o considera necesară din punct de vedere profesional pentru navigarea şi operarea în siguranţa a navelor, în special în condiţii meteorologice grele şi mare foarte agitata;5. comandantul tine evidenta activităţilor şi incidentelor de navigaţie care sunt importante pentru siguranţa navigaţiei;6. orice defectiune la sau abatere permanenta a portilor de operare şi la bordajul metalic exterior, care poate afecta integritatea navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza, precum şi orice deficiente în sistemele de comanda şi control pentru închiderea acestor porţi sunt aduse prompt la cunoştinţa atât administraţiei statului pavilionului, cat şi statului gazda şi sunt reparate prompt;7. se poate procura un orar actualizat al curselor înaintea plecării în cursa a navei Ro-Ro ferry sau a navei de pasageri de mare viteza. La elaborarea orarului curselor trebuie să se ţină seama de liniile directoare privind planificarea voiajurilor stabilite de Comitetul de Siguranţa Maritima al OMI;8. sunt aduse la cunoştinţa pasagerilor informaţii generale referitoare la asistenţa pentru persoanele în vârsta şi infirme aflate la bord şi care pot fi procurate în formate potrivite şi pentru persoanele cu deficiente de vedere. +
Anexa 3––-la sistemul de inspecţii––––––––PROCEDURI PENTRU INSPECŢIILE SPECIFICE[menţionate la art. 6 şi 8] +
Articolul 1Prin inspecţiile specifice trebuie să se asigure ca cerinţele statutare, în special pentru construcţie, compartimentare şi stabilitate, maşini şi instalaţii electrice, încărcare, protecţie contra incendiilor, numărul maxim de pasageri, mijloace de salvare a vieţii şi transportul mărfurilor periculoase, radiocomunicatii şi navigaţie, sunt îndeplinite în totalitate şi corespund scopului şi ca includ, după caz, cel puţin următoarele:a) pornirea generatorului de avarie; … b) inspecţia iluminatului de avarie; … c) inspecţia sursei de alimentare de avarie pentru staţiile radio; … d) încărcarea instalaţiei de radioficare; … e) rolul de incendiu, care să includă o demonstratie de manuire a costumului de protecţie pentru stingerea incendiilor; … f) punerea în funcţiune a pompei de incendiu de avarie cu doua furtunuri de incendiu conectate la conducta principala de stins incendiu; … g) testarea închiderii de la distanta a alimentarii cu combustibil la caldarine, motoarele principale şi auxiliare şi a obturatoarelor de la ventilatoare; … h) testarea comenzilor de la distanta şi locale privind închiderea obturatoarelor; … i) testarea detectorului de incendii şi a sistemului de alarma; … j) testarea închiderii corespunzătoare a portilor etanse; … k) funcţionarea pompelor de santina; … l) închiderea uşilor portilor etanse atât prin comanda locală, cat şi de la distanta; … m) o demonstratie care să arate ca membrii-cheie ai echipajului sunt familiarizati cu planul de vitalitate al navei; … n) coborârea a cel puţin unei barci de salvare de urgenta şi a unei barci de salvare la apa, pornirea şi verificarea sistemului lor de propulsie şi de carma, recuperarea lor din apa şi stivuirea lor în poziţia normală de la bord; … o) verificarea inventarului barcilor de salvare şi plutelor de salvare; … p) testarea instalaţiei de guvernare a navei sau şi a sistemului auxiliar de guvernare. … +
Articolul 2Inspecţiile specifice trebuie să includă verificarea sistemului de întreţinere planificata de la bord. +
Articolul 3Inspecţiile specifice trebuie să se concentreze asupra familiarizarii membrilor echipajului cu procedurile de siguranţă, procedurile în caz de urgenta, tehnicile de întreţinere şi de lucru, siguranţa pasagerilor, procedurile pe comanda navei şi operaţiunile legate de transportul mărfurilor şi vehiculelor, precum şi asupra eficientei acestora. Trebuie să se verifice abilitatea navigatorilor de a înţelege sau, după caz, de a da ordine şi instrucţiuni şi de a raporta într-un limbaj comun de lucru, asa cum sunt înscrise în jurnalul de bord. Se va verifica evidenta documentelor care atesta ca membrii echipajului au urmat cu succes o pregătire specială, în mod deosebit cele referitoare la:a) cursuri în conducerea maselor; … b) cursuri de familiarizare; … c) cursuri de pregătire pentru personalul implicat direct în acordarea asistenţei pasagerilor în spaţiile destinate acestora, în special pasagerilor în vârsta şi infirmi; şi … d) cursuri de management al comportamentului uman în situaţii de criza. … Inspecţia specifică trebuie să includă o evaluare pentru a se stabili dacă nu cumva programul de lucru şi de odihnă nu provoacă o oboseala nejustificată, în special în rândul personalului de cart. +
Articolul 4Brevetele membrilor echipajului emise de statele terţe vor fi recunoscute numai când acestea sunt în conformitate cu Regulamentul I/10 din Convenţia internationala privind standardele de pregătire, certificare şi efectuarea serviciului de cart pentru navigatori (Convenţia STCW), 1978, astfel cum a fost amendata. +
Anexa 4––-la sistemul de inspecţii––––––––LINII DIRECTOAREpentru inspectorii calificaţi când efectuează inspecţiineplanificate în timpul unui serviciu regulat[menţionate la art. 8 alin. (1)] +
Articolul UNICÎn timpul inspecţiilor neplanificate inspectorii calificaţi vor verifica respectarea condiţiilor minime privind următoarele aspecte:1. Informaţii cu privire la pasageriSa se verifice:a) ca numărul de pasageri imbarcati la bordul navelor nu este mai mare decât numărul de pasageri pentru care este certificată nava Ro-Ro ferry sau nava de pasageri de mare viteza; … b) dacă sistemul de înregistrare a informaţiilor referitoare la pasageri este efectiv implementat şi este în conformitate cu prevederile aplicabile; … c) modalitatea în care informaţiile referitoare la numărul total de pasageri sunt transmise comandantului şi, dacă este cazul, modalitatea prin care pasagerii care efectuează o traversare dubla, fără a debarca, sunt incluşi în numărul total la cursa de întoarcere. … 2. Informaţii cu privire la încărcare şi stabilitateSa se verifice:a) acolo unde este cazul, dacă sunt instalate indicatoare de pescaj sigure şi dacă acestea sunt utilizate; … b) dacă se iau măsuri pentru a se asigura ca nava nu este supraincarcata şi ca linia de încărcare a compartimentelor nu se afla sub nivelul apei; … c) dacă determinarea încărcării şi a stabilitatii se efectuează corespunzător; … d) dacă vehiculele cu mărfuri şi alte incarcaturi se cantaresc unde trebuie şi cifrele privind greutatea sunt transmise navei pentru a fi utilizate la determinarea încărcării şi stabilitatii; … e) dacă planurile pentru controlul avariilor sunt expuse în permanenta şi dacă sunt prevăzute broşuri cu informaţii despre controlul avariilor pentru ofiţerii de pe nava. … 3. Securitatea pe mareSa se verifice:a) procedura prin care se garantează ca nava întruneşte toate condiţiile de securitate pentru a naviga, înainte sa părăsească dana, care ar trebui sa includă o procedură de raportare pozitiva privind faptul ca toate porţile de operare laterala etanse la apa şi intemperii sunt închise; … b) dacă toate porţile puntilor cu vehicule sunt închise înainte ca nava sa părăsească dana sau rămân deschise doar atâta timp cat să permită închiderea vizorului provei; … c) dacă sistemele de închidere a portilor de la prova, pupa şi laterale sunt dotate cu indicatoare luminoase şi supraveghere TV, care să indice situaţia acestora pe puntea de comanda. Orice dificultăţi legate de funcţionarea indicatoarelor luminoase, în special a intrerupatoarelor de la porţi, trebuie să fie verificate şi raportate. … 4. Anunţurile pentru măsuri de siguranţăSa se verifice:a) forma anunţurilor curente privind măsuri de protecţie şi afişarea instrucţiunilor şi a traselor în cazul procedurilor de urgenta în limba/limbile corespunzătoare; … b) dacă anunţurile traselor de siguranţă sunt efectuate la începutul voiajului şi pot fi auzite în toate spaţiile publice, inclusiv pe puntile deschise, la care pasagerii au acces. … 5. Înregistrările în jurnalul de bordSa se verifice:a) jurnalul de bord pentru a se asigura ca s-au efectuat înregistrări referitoare la închiderea portilor de la prova, pupa şi a altor porţi etanse la apa şi la intemperii, testarea portilor de la compartimentele etanse la apa şi a instalaţiei de guvernare etc.; … b) dacă se înregistrează pescajele, bordul liber şi stabilitatea, precum şi limba de lucru comuna pentru echipaj. … 6. Mărfuri periculoaseSa se verifice:a) dacă orice incarcatura de mărfuri periculoase sau poluante este transportată în conformitate cu legislaţia relevanta, în special dacă exista o declaraţie privind mărfurile periculoase sau poluante, împreună cu un cargomanifest ori un cargoplan, care să indice localizarea acestora la bord; … b) dacă orice marfa periculoasa sau poluanta este permisă să fie transportată pe nave de pasageri şi dacă mărfurile periculoase şi poluante sunt marcate, etichetate, stivuite, fixate şi separate; … c) dacă vehiculele care transporta mărfurile periculoase şi poluante sunt placate şi asigurate; … d) dacă, atunci când se transporta mărfuri periculoase şi poluante, exista la ţărm o copie a cargomanifestului sau a cargoplanului; … e) dacă comandantul este avertizat cu privire la cerinţele privind raportarea incidentelor în care sunt implicate nave maritime care transporta mărfuri periculoase, substanţe dăunătoare şi/sau poluanti marini (Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.730/2001) şi toate instrucţiunile privind procedurile de urgenta ce trebuie urmate şi cele de acordare a primului ajutor în cazul unui incident care implica mărfuri periculoase sau poluanti marini; … f) dacă dispozitivele de ventilaţie a puntilor pentru vehicule funcţionează tot timpul, dacă funcţionează mai intens atunci când motoarele vehiculelor sunt în funcţiune şi dacă exista un indicator pe punte care să arate ca ventilatia puntilor pentru vehicule este în funcţiune. … 7. Fixarea vehiculelor de marfaSa se verifice:a) modul în care sunt fixate vehiculele de marfa, de exemplu dacă sunt stivuite în bloc sau sunt legate individual; … b) dacă sunt disponibile puncte de fixare suficient de puternice; … c) dacă exista sisteme de fixare a vehiculelor de marfa, în cazul în care are loc sau se preconizeaza vreme rea; … d) dacă exista metode pentru fixarea autocarelor sau motocicletelor; … e) dacă nava poseda un manual pentru fixarea încărcăturii. … 8. Puntile pentru vehiculeSa se verifice:a) dacă spaţiile pentru incarcatura de categorie specială şi RO-RO sunt patrulate şi supravegheate continuu printr-un sistem de supraveghere TV, astfel încât să se poată observa deplasarea vehiculelor în caz de vreme nefavorabila şi intrarea neautorizata a pasagerilor; … b) dacă porţile de evacuare în caz de incendiu şi intrările se menţin închise şi dacă sunt afişate anunţuri prin care să se interzică accesul pasagerilor la puntile cu vehicule în timp ce nava se afla pe mare. … 9. Închiderea portilor etanse la apaSa se verifice:a) dacă este respectata politica stabilită în instrucţiunile de funcţionare a navei pentru porţile etanse la apa; … b) dacă se efectuează instruirile necesare; … c) dacă controlul portilor etanse la apa, de pe comanda de navigaţie, este menţinut, când este posibil, pe controlul "local"; … d) dacă porţile sunt ţinute închise în caz de vizibilitate redusă şi orice situaţie primejdioasa; … e) dacă echipajele sunt instruite în mod corect pentru operarea portilor şi cunosc pericolele utilizării gresite a acestora. … 10. Patrulele contra incendiilorTrebuie să fie confirmat ca se menţine o patrulare eficienta astfel încât să se poată detecta imediat orice izbucnire de foc. Aceasta trebuie să includă spaţiile speciale care nu sunt prevăzute cu un sistem fix de detectare a focului şi de alarma, consemnand ca aceste spaţii pot fi patrulate conform celor menţionate la alin. (8).11. Comunicaţiile în caz de avarieSa se verifice dacă exista suficienti membri ai echipajului, conform listei de responsabilităţi, care să ajute pasagerii în caz de avarie şi dacă aceştia pot fi identificati repede şi pot sa comunice cu pasagerii în caz de avarie, luând în considerare o combinaţie corespunzătoare şi adecvată de oricare dintre următorii factori:a) limba sau limbile corespunzătoare principalelor naţionalitati de pasageri transportaţi pe o anumită ruta; … b) probabilitatea ca o abilitate în folosirea vocabularului elementar al limbii engleze pentru instrucţiunile de baza să poată oferi un mijloc de comunicare cu un pasager care are nevoie de ajutor, indiferent dacă pasagerul şi membrii echipajului folosesc o limbă comuna sau nu; … c) necesitatea posibila de a comunică în timpul unei avarii prin alte mijloace (de exemplu, atenţionarea prin demonstratii, gesturi sau atenţionarea asupra locului instrucţiunilor, a posturilor de apel, dispozitivelor de salvare a vietilor omeneşti sau a căilor de evacuare, atunci când comunicarea verbală este impracticabila); … d) măsura în care le sunt oferite pasagerilor instrucţiuni complete de protecţie în limba sau în limbile materne ale acestora; … e) limbile în care pot fi difuzate anunţurile prin radio în timpul unei avarii sau exerciţiu, pentru a transmite o orientare esenţială pasagerilor şi a facilita sprijinul acordat pasagerilor de către membrii echipajului. … 12. Limba de lucru comuna între membrii echipajuluiSe verifica dacă s-a stabilit o limbă de lucru pentru a asigura o reactie eficienta a echipajului în probleme de siguranţă şi dacă această limbă de lucru este trecută în jurnalul de bord al navei.13. Echipamentul de protecţieSa se verifice:a) dacă sunt menţinute dispozitive pentru salvarea de vieţi şi contra incendiilor, incluzând uşile contra incendiului şi alte articole de protecţie structurală contra incendiilor, care pot fi repede inspectate; … b) dacă sunt expuse în permanenta planuri pentru stingerea incendiilor sau sunt prevăzute broşuri cu informaţii echivalente pentru informarea ofiţerilor echipajului; … c) dacă vestele de salvare sunt stocate corespunzător şi dacă stocul de veste de salvare pentru copii se poate identifica repede; … d) dacă incarcatura vehiculelor nu împiedica actionarea dispozitivelor de localizare a incendiilor, intrerupatoarelor de urgenta, dispozitivelor de control pentru clapetele de furtuna etc., care se pot afla pe puntile cu vehicule. … 14. Echipamentul de navigaţie şi radioSe verifica dacă echipamentul de navigaţie şi de comunicaţii radio, incluzând radiofarurile (EPIRBs) pentru localizarea avariilor, sunt operationale.15. Indicatoarele luminoase suplimentare pentru avariiSe verifica dacă sunt prevăzute indicatoare luminoase suplimentare pentru avarii, conform regulamentelor, şi dacă se tine o evidenta a deficienţelor.16. Mijloacele de salvareSa se verifice:a) dacă marcajul mijloacelor de salvare este în concordanta cu cerinţele aplicabile şi dacă indicatoarele luminoase sunt alimentate atât de la generatorul principal, cat şi de la cel de avarie; … b) dacă s-au luat măsuri pentru ca vehiculele sa nu incurce căile de salvare, în cazul în care căile de salvare traverseaza sau trec pe puntile pentru vehicule; … c) dacă ieşirile, în special cele de la magazinele scutite de taxe vamale, care au fost găsite blocate de mărfuri în exces, sunt menţinute libere. … 17. Registrul de operaţiiSe verifica dacă exista copii ale registrului de operaţii pentru comandant şi pentru fiecare ofiţer de grad superior şi dacă exista copii disponibile pentru toţi membrii echipajului. De asemenea, se verifica dacă exista liste de verificare care să cuprindă pregătirea pentru mare şi alte operaţii.18. Curăţenia în compartimentul maşinilorSe verifica dacă în compartimentul maşinilor este păstrată curăţenia legată de procedurile de întreţinere.19. Evacuarea gunoiuluiSe verifica dacă amenajările pentru manipularea şi evacuarea gunoiului sunt satisfăcătoare.20. Planificarea întreţineriiSa se verifice:a) dacă toate companiile au ordine permanente specifice, cu un sistem de întreţinere planificata, pentru toate locurile legate de protecţie, incluzând uşile de la prova şi pupa şi porţile laterale, împreună cu sistemele lor de închidere, dar care să includă şi întreţinerea compartimentului maşinilor şi a echipamentului de protecţie; … b) dacă exista planuri pentru verificarea periodică a tuturor articolelor, astfel încât normele de protecţie să fie menţinute la cel mai înalt nivel; … c) dacă exista proceduri pentru evidenta deficienţelor şi confirmarea rectificarii lor corespunzătoare, astfel încât comandantul şi persoana desemnată de pe uscat din structura administraţiei companiei să aibă cunoştinţa de deficiente şi să fie instiintata despre rectificarea acestora într-un timp determinat; … d) dacă verificările periodice ale sistemelor de comanda şi control pentru închiderea portilor interioare şi exterioare de la prova includ indicatoarele, echipamentul de supraveghere şi toate orificiile de scurgere a apei de pe punte din spaţiile dintre vizorul provei şi poarta interioară, în special mecanismele de închidere şi sistemele hidraulice ale acestora. … 21. Efectuarea unui voiajAtunci când se efectuează un voiaj trebuie să se profite de ocazie pentru a se verifica supraaglomerarea, inclusiv disponibilitatea locurilor şi blocarea culoarelor, scarilor şi evacuarilor, în caz de avarii, cu bagaje şi pasageri care nu îşi găsesc locurile. De asemenea, trebuie să se verifice dacă pasagerii sunt evacuati de pe puntea cu vehicule înaintea iesirii navei în larg şi să se asigure ca aceştia nu revin decât după acostarea navei. +
Anexa 5––-la sistemul de inspecţii––––––––LISTAactelor normative aplicabile[menţionată la art. 10 alin. (1) lit. c)]– Ordinul ministrului transporturilor nr. 581/1999 privind cerinţele minime pentru navele maritime care transporta mărfuri periculoase sau poluante;– Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.730/2001 privind aprobarea sistemelor de raportare a incidentelor în care sunt implicate nave maritime care transporta mărfuri periculoase, substanţe dăunătoare şi/sau poluanti marini;– Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 947/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind standardele de instruire, confirmarea competentei şi eliberarea brevetelor/certificatelor de capacitate pentru personalul navigant maritim (când este cazul);– Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 331/2003 pentru aprobarea măsurilor privind întărirea managementului siguranţei navelor de tip Ro-Ro ferry care transporta şi pasageri şi care operează în serviciu regulat.––-