(la 08-03-2019,
Titlul ordinului a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
În temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 3 alin. (2) lit. k) din anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare și funcționare al Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR” la anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea și funcționarea Autorității Feroviare Române – AFER, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 29 alin. (2) din Legea nr. 55/2006 privind siguranța feroviară și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor,ministrul transporturilor emite următorul ordin: +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (1) din Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(2)Se aprobă Normele pentru acordarea certificatelor de siguranță în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar pe căile ferate din România.(3)Operatorii economici pot efectua servicii de transport feroviar pe căile ferate din România, în interes public și/sau în interes propriu, numai dacă dețin, cumulativ, licență de transport feroviar corespunzătoare tipului de serviciu care urmează a fi efectuat și certificate de siguranță care confirmă acceptarea propriului sistem de management al siguranței circulației, precum și acceptarea dispozițiilor adoptate pentru îndeplinirea cerințelor specifice secției de circulație și/sau zonei de manevră pe care își vor desfășura activitatea.(4)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (4) din Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(5)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (5) din Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(6)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (6) din Articolul 1 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 2(1)În sensul prezentului ordin, termenii de specialitate se definesc după cum urmează:a)operator de transport feroviar – orice operator economic cu capital de stat și/sau privat a cărui activitate principală constă în efectuarea de servicii de transport feroviar de călători și/sau de marfă pe căile ferate din România, tracțiunea fiind asigurată obligatoriu de acesta; termenul denumește, de asemenea, și operatorii economici care asigură numai tracțiunea; … b)Abrogată. … (la 08-03-2019,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 2 , Capitolul I a fost abrogată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
c)Abrogată. … (la 08-03-2019,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 2 , Capitolul I a fost abrogată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
d)certificat de siguranță – documentul prin care se atestă că un operator de transport feroviar, deținător al licenței, poate să execute un tip de serviciu de transport feroviar pe secții de circulație ale căilor ferate din România; … e)servicii urbane și suburbane – serviciile de transport feroviar care răspund nevoilor de transport ale unui centru urban și, respectiv, nevoilor de transport între acest centru și periferiile sale; … f)audit de siguranță feroviară – analiză detaliată, sistematică și tehnică privind elementele componente ale sistemului de management al siguranței auditat.(la 22-12-2011,
Lit. f) a alin. (1) al art. 2 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… g)auditor de siguranță feroviară – personalul Autorității de Siguranță Feroviară Română care are pregătire de specialitate în domeniul tehnic, deține calitatea de auditor extern conform legislației în vigoare și este numit și împuternicit prin decizie de conducerea Autorității de Siguranță Feroviară Română să efectueze activități de audit de siguranță feroviară;(la 22-12-2011,
Lit. g) a alin. (1) al art. 2 a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… h)supraveghere – modalitățile instituite de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română în conformitate cu art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 1.158/2010 al Comisiei din 9 decembrie 2010 privind o metodă de siguranță comună pentru evaluarea conformității cu cerințele pentru obținerea certificatelor de siguranță feroviară.(la 22-12-2011,
Lit. h) a alin. (1) al art. 2 a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… i)entitate responsabilă cu întreținerea vehiculelor feroviare – conform definiției prevăzute la art. 3 lit. w) din Legea nr. 55/2006 privind siguranța feroviară, cu modificările și completările ulterioare;(la 21-04-2016,
Lit. i) a alin. (1) al art. 2 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.
)
… j)certificat de entitate responsabilă cu întreținerea sau pentru funcții de întreținere – conform definiției prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 445/2011 al Comisiei din 10 mai 2011 privind un sistem de certificare a entităților responsabile cu întreținerea vagoanelor de marfă și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 653/2007.(la 21-04-2016,
Lit. j) a alin. (1) al art. 2 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.
)
… (2)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (2) din Articolul 2 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(3)Serviciile de transport feroviar pe căile ferate din România se clasifică în următoarele tipuri:a)tip A – transport feroviar de călători desfășurat în interes public și/sau în interes propriu; … b)tip B – transport feroviar de marfă desfășurat în interes public și/sau în interes propriu; … c)tip C – numai manevră feroviară în interes public și/sau în interes propriu. … (4)Serviciile de transport feroviar pe căile ferate din România includ și tracțiunea trenurilor de serviciu (trenuri de lucru, de intervenție, de probă, plug de zăpadă și altele asemenea), circulația locomotivei de ajutor sau a locomotivei izolate. +
Articolul 3(1)Prin căile ferate din România, în sensul prezentului ordin, se înțelege infrastructura feroviară publică și privată deschisă circulației publice, precum și liniile ferate industriale racordate la acestea, indiferent de forma de proprietate a acestora.(2)Operatorii economici care dețin licență de transport feroviar se denumesc în continuare, în sensul prezentului ordin, operatori de transport feroviar. +
Articolul 4(1)Accesul pe infrastructura feroviară publică în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar este permis operatorilor de transport feroviar numai după obținerea certificatelor de siguranță și a încheierii unui contract de acces cu administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare.(2)Efectuarea de către un operator de transport feroviar numai a manevrei feroviare de pe liniile ferate industriale la stația de cale ferată de racord la care este permis accesul se face numai dacă acesta a încheiat un contract de acces cu administratorul/gestionarul infrastructurii feroviare, iar deținătorii de linii ferate industriale posedă contracte de exploatare valabile.(3)Un operator de transport feroviar care efectuează servicii feroviare de tip B are acces pe liniile ferate industriale, inclusiv cele de tranzit aferente acestora, pentru efectuarea unor activități de manevră feroviară cu caracter sezonier (pentru transportul produselor agricole, combustibililor necesari alimentării CET-urilor), fără înscrierea în certificatul de siguranță a acestor linii, pentru o perioadă care poate dura între 30 și 120 de zile în decurs de un an calendaristic, cu îndeplinirea următoarelor cerințe:a)existența unei proceduri proprii pentru accesul pe liniile ferate industriale în cauză, inclusiv cele de tranzit aferente acestora, care să fie inclusă în sistemul de management al siguranței; … b)aplicarea unui proces de management al riscului și întocmirea unui raport de evaluare a siguranței pentru schimbarea semnificativă de ordin operațional, conform Regulamentului (CE) nr. 352/2009 al Comisiei din 24 aprilie 2009 privind adoptarea unei metode de siguranță comune pentru evaluarea riscului prevăzută la articolul 6 alineatul (3) litera (a) din Directiva 2004/49/CE a Parlamentului European și a Consiliului; … c)notificarea Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR cu 10 zile înainte de începerea activității pe liniile ferate industriale respective.(la 04-12-2014,
Alin. (3) al art. 4 a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 1.502 din 29 octombrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 801 din 4 noiembrie 2014.
)
… (4)Operatorul de transport feroviar prevăzut la alin. (3) are acces pe liniile ferate industriale, inclusiv pe cele de tranzit aferente acestora, și pentru efectuarea unor activități de manevră feroviară în situații de urgență, definite conform legislației în vigoare, sau cu caracter militar, fără înscrierea acestor linii în certificatul de siguranță, cu notificarea Autorității de Siguranță Feroviară Română – ASFR"(la 04-12-2014,
Alin. (4) al art. 4 a fost introdus de art. I din ORDINUL nr. 1.502 din 29 octombrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 801 din 4 noiembrie 2014.
)
+
Articolul 5Prevederile prezentului ordin nu se aplică:a)metrourilor, tramvaielor și altor sisteme feroviare urbane; … b)trenurilor compuse din utilaje de întreținere a căii, drezine automotor, automotor pentru diagnoză, pluguri de zăpadă și altele asemenea (în proprietate sau închiriate), utilizate de către administratorul/gestionarii infrastructurii feroviare pentru restabilirea circulației pe liniile de cale ferată deschise circulației publice afectate de calamități sau evenimente feroviare; … c)rețelelor de cale ferată, care funcțional sunt separate de restul sistemului feroviar și care sunt destinate numai exploatării unor servicii de călători locale, urbane sau suburbane, precum și operatorilor economici care funcționează exclusiv pe aceste rețele; … d)infrastructurii feroviare private, care este utilizată numai de proprietarul infrastructurii respective pentru propriile sale operațiuni de transport de mărfuri; … e)pe porțiunile de cale ferată cuprinse între frontiera de stat a României cu statele care nu sunt membre ale Uniunii Europene și prima stație de cale ferată de pe teritoriul României. În aceste zone circulația se va efectua în baza acordurilor sau convențiilor bilaterale în domeniul feroviar încheiate cu aceste state vecine. … f)pe porțiunile de cale ferată cuprinse între frontiera de stat a României și prima stație de pe teritoriul administrațiilor de cale ferată din statele vecine care sunt membre ale Uniunii Europene. În aceste zone circulația se reglementează prin convenții bilaterale la care România este parte;(la 22-12-2011,
Lit. f) a art. 5 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… g)vehiculelor de patrimoniu care operează pe rețelele naționale, cu condiția să respecte normele și reglementările naționale în materie de siguranță, în vederea asigurării unei circulații sigure a unor astfel de vehicule;(la 22-12-2011,
Lit. g) a art. 5 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… h)căilor ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, care operează pe rețele proprii, inclusiv atelierele, vehiculele și personalul acestora.(la 22-12-2011,
Lit. h) a art. 5 a fost introdusă de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… +
Articolul 6Normele pentru acordarea certificatelor de siguranță sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.(la 08-03-2019,
Articolul 6 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Capitolul IIAcordarea și valabilitatea certificatelor de siguranță(la 08-03-2019,
Titlul capitolului II a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Secţiunea 1Abrogată(la 08-03-2019,
Secțiunea 1, Capitolul II a fost abrogată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 7Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 7 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 8Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 8 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 9Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 9 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 10Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 10 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 11Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 11 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 12Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 12 din Sectiunea 1 , Capitolul II a fost abrogat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Secţiunea a 2-aAcordarea și valabilitatea certificatelor de siguranță +
Articolul 13Autoritatea responsabilă cu acordarea certificării în materie de siguranță din România este Autoritatea de Siguranță Feroviară Română, organism independent care funcționează în cadrul Autorității Feroviare Române – AFER, denumită în continuare ASFR. +
Articolul 14Certificarea în materie de siguranță a operatorilor de transport feroviar se finalizează prin acordarea unui document specific denumit certificat de siguranță, care este compus din:a)un certificat de siguranță partea A, care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranței operatorului de transport feroviar; … b)unul sau mai multe certificate de siguranță partea B, care confirmă acceptarea dispozițiilor adoptate de operatorul de transport feroviar pentru îndeplinirea cerințelor specifice necesare pentru funcționarea sigură a rețelei feroviare pe care își desfășoară activitatea: anumite secții de circulație ale căilor ferate din România sau totalitatea căilor ferate din România, stații de cale ferată, zone de manevră feroviară, linii ferate industriale.(la 22-12-2011,
Art. 14 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… +
Articolul 14^1Certificatul de siguranță, partea A și partea B, poate fi:a)nou, dacă a fost acordat prima dată unui operator de transport feroviar; … b)reînnoit, dacă operatorul de transport feroviar a deținut cel puțin o dată un certificat de siguranță acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare; … c)actualizat/modificat.(la 22-12-2011,
Art. 14^1 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… +
Articolul 15(1)Certificatul de siguranță partea A acordat pentru prima dată unui operator de transport feroviar este valabil pentru o perioadă de maximum un an de la data acordării.(2)Certificatul de siguranță partea A reînnoit este valabil pentru o perioadă de maximum 2 ani de la data acordării.(3)Certificatul de siguranță partea B acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează servicii de transport feroviar de tip A și/sau de tip B este valabil pe perioada valabilității certificatului de siguranță partea A.(4)Certificatul de siguranță partea B acordat operatorilor de transport feroviar care efectuează numai servicii de transport feroviar de tip C este valabil pentru o perioadă de maximum un an de la data acordării.(5)Pe durata valabilității certificatelor de siguranță este necesară respectarea cerințelor care au stat la baza acordării acestora.(6)În cazul în care operatorul de transport feroviar deține o licență de transport feroviar temporară, valabilitatea certificatelor de siguranță nu va putea depăși valabilitatea licenței temporare.(la 22-12-2011,
Art. 15 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
+
Articolul 15^1Perioada de suspendare a certificatului de siguranță partea A și/sau partea B nu prelungește perioada de valabilitate a acestuia.(la 22-12-2011,
Art. 15^1 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
+
Articolul 16(1)La solicitarea operatorului de transport feroviar, ASFR va actualiza în întregime sau parțial certificatele de siguranță partea A și/sau partea B la fiecare modificare a tipului de serviciu prevăzut în licență, a secției de circulație sau a zonei de manevră feroviară ori a liniei ferate industriale pe care acesta își desfășoară activitatea, precum și a listei vehiculelor feroviare motoare cu care operatorul de transport feroviar efectuează servicii de transport feroviar.(la 22-12-2011,
Alin. (1) al art. 16 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
(2)În cazul în care se modifică datele cuprinse în documentația care a stat la baza acordării certificatului de siguranță partea B, operatorul de transport feroviar notifică imediat ASFR, care, după verificare, va comunica acceptarea sau neacceptarea motivată a modificărilor. +
Articolul 17(1)Certificarea acordată de ASFR în conformitate cu prevederile art.14 lit. a) este valabilă și în celelalte state membre ale Uniunii Europene pentru servicii echivalente de transport feroviar.(2)ASFR recunoaște ca valabile pe căile ferate din România certificatele de siguranță care confirmă acceptarea sistemului de management al siguranței, acordate de autoritățile responsabile cu certificarea de siguranță a operatorilor de transport feroviar din celelalte state membre ale Uniunii Europene, pentru servicii echivalente de transport feroviar.(3)Operatorii de transport feroviar licențiați de autoritățile responsabile cu acordarea licențelor operatorilor de transport feroviar din celelalte state membre ale Uniunii Europene, care dețin un certificat de siguranță partea A și care intenționează să efectueze pe căile ferate din România un serviciu echivalent de transport feroviar, trebuie să dețină în mod obligatoriu un certificat de siguranță partea B obținut, în conformitate cu prevederile prezentului ordin, de la ASFR. +
Capitolul IIIVerificări pe durata valabilității certificatelor de siguranță, suspendarea/retragerea acestora(la 08-03-2019,
Titlul capitolului III a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 18Pe durata valabilității certificatelor de siguranță, ASFR va efectua acțiuni de supraveghere privind modul de respectare a reglementărilor specifice în vigoare și verificarea îndeplinirii cerințelor care au stat la baza acordării sau modificării certificatelor de siguranță pe baza convențiilor încheiate cu operatorii de transport feroviari și a unui tarif aprobat prin ordin al ministrului transporturilor.(la 08-03-2019,
Articolul 18 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 18^1Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 18^1 din Capitolul III a fost abrogat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 19(1)Abrogat.(la 08-03-2019,
Alineatul (1) din Articolul 19 , Capitolul III a fost abrogat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(2)În cazul suspendării sau retragerii licenței de transport feroviar unui operator de transport feroviar din România, ASFR suspendă, respectiv retrage imediat certificatele de siguranță partea A și/sau partea B acordate operatorului în cauză.(la 22-12-2011,
Alin. (2) al art. 19 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
+
Articolul 20(1)Dacă se constată nerespectarea reglementărilor specifice în vigoare și/sau a cerințelor care au stat la baza acordării, reînnoirii sau modificării certificatelor de siguranță partea A și/sau partea B pentru un operator de transport feroviar din România, respectiv a certificatului de siguranță partea B acordat unui operator de transport feroviar licențiat de o autoritate responsabilă cu acordarea licențelor operatorilor de transport feroviar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene sau dacă se constată abateri repetate de la legislația feroviară în vigoare, ASFR va dispune măsura retragerii sau a suspendării, după caz, a:a)certificatului de siguranță partea A și, implicit, a certificatului de siguranță partea B; … b)certificatului de siguranță partea B.(la 22-12-2011,
Alin. (1) al art. 20 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
… (2)Dacă ASFR a retras un certificat de siguranță partea B unui operator de transport feroviar licențiat de o autoritate responsabilă cu acordarea licențelor operatorilor de transport feroviar dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, aceasta va notifica imediat autoritatea de siguranță din statul care a acordat certificarea sistemului de management al siguranței și Agenția Feroviară Europeană, motivând decizia de retragere. +
Capitolul IVDispoziții tranzitorii și finale +
Secţiunea 1Dispoziții tranzitorii +
Articolul 21(1)Certificatele de siguranță eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin în baza prevederilor legale în vigoare își păstrează valabilitatea până la data expirării vizei periodice sau a valabilității documentelor.(la 08-03-2019,
Alineatul (1) din Articolul 21 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(2)Pentru continuarea serviciilor de transport feroviar, operatorii de transport feroviar cărora le expiră valabilitatea documentelor prevăzute la alin. (1) vor depune solicitarea pentru obținerea noilor documente la ASFR cu 6 luni înainte de data expirării.(la 08-03-2019,
Alineatul (2) din Articolul 21 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 22Abrogat.(la 22-12-2011,
Art. 22 a fost abrogat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 884 din 3 noiembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 823 din 22 noiembrie 2011.
)
+
Secţiunea a 2-aDispoziții finale +
Articolul 23Transporturile pe căile ferate din România de materiale specifice pentru efectuarea lucrărilor de construire, modernizare, reparare și întreținere a infrastructurii feroviare publice și private – șină de cale ferată, traverse, piatră spartă, material mărunt de cale și altele asemenea – și/sau tracțiunea trenurilor de lucru se vor efectua numai de către operatori de transport feroviar. +
Articolul 24Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 24 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 25Activitățile specifice pentru acordarea, reînnoirea, modificarea și încetarea suspendării certificatelor de siguranță, pentru examinările în vederea acordării vizei periodice, pentru verificările efectuate la modificarea documentației, precum și pentru eliberarea de duplicate se efectuează pe bază de tarife aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.(la 08-03-2019,
Articolul 25 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 26(1)Lista operatorilor de transport feroviar care au dreptul să efectueze servicii de transport feroviar pe căile ferate din România, tipul de serviciu efectuat de către aceștia, precum și secțiile de circulație, stațiile de cale ferată, zonele de manevră feroviară și liniile ferate industriale înscrise în certificatele de siguranță partea B se publică pe pagina web a ASFR de pe site-ul Autorității Feroviare Române – AFER, precum și în Buletinul AFER.(la 08-03-2019,
Alineatul (1) din Articolul 26 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(2)Acordarea, reînnoirea, modificarea și retragerea certificatelor de siguranță se publică pe pagina web a ASFR de pe site-ul Autorității Feroviare Române – AFER, precum și în Buletinul AFER, iar suspendarea și încetarea suspendării, numai pe pagina web a ASFR.(la 08-03-2019,
Alineatul (2) din Articolul 26 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 27Suspendarea, încetarea suspendării și/sau retragerea certificatelor de siguranță se notifică administratorului și gestionarilor infrastructurii feroviare, precum și Organismului de Licențe Feroviare Român – OLFR și Agenției de Investigare Feroviară Română – AGIFER.(la 08-03-2019,
Articolul 27 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 28(1)Eventualele contestații privind decizia de neacordare, suspendare sau retragere a certificatelor de siguranță se depun la Autoritatea Feroviară Română – AFER în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea comunicării scrise și se soluționează de Consiliul de conducere al Autorității Feroviare Române – AFER în termen de 30 de zile.(la 08-03-2019,
Alineatul (1) din Articolul 28 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
(2)Dacă contestatarul este nemulțumit de soluția dată, acesta se poate adresa instanțelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare. +
Articolul 29Autoritatea Feroviară Română – AFER, Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER, administratorul și gestionarii infrastructurii feroviare publice, operatorii de transport feroviar și entitățile responsabile cu întreținerea vehiculelor feroviare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.(la 21-04-2016,
Art. 29 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 270 din 12 aprilie 2016 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 21 aprilie 2016.
)
+
Articolul 30Abrogat.(la 08-03-2019,
Articolul 30 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
Articolul 31Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage răspunderea juridică potrivit legii. +
Articolul 32Prezentul ordin transpune integral prevederile Directivei 95/18/CE a Consiliului Uniunii Europene privind licențierea operatorilor de transport feroviar, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene nr. 143 din 27 iunie 1995, modificată prin Directiva 2001/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind modificarea Directivei 95/18/CE a Consiliului Uniunii Europene privind licențierea operatorilor de transport feroviar, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene nr. 143 din 15 martie 2001. +
Articolul 33Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la publicare. +
Articolul 34La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 343/2003 privind aprobarea normelor pentru acordarea licenței de transport feroviar și a certificatului de siguranță, în vederea efectuării serviciilor de transport feroviar public și/sau în interes propriu pe căile ferate din România, precum și pentru acordarea autorizației și certificatului de operare pentru manevră agenților economici care efectuează numai operațiuni de manevră feroviară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 1 octombrie 2003, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.
Ministrul transporturilor,
Ludovic OrbanBucurești, 26 iunie 2007.Nr. 535. +
Anexa nr. 1NORMEpentru acordarea licenței de transport feroviarAbrogată.(la 08-03-2019,
Anexa nr. 1 a fost abrogată de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 08 martie 2019
)
+
AnexăNORMEpentru acordarea certificatelor de siguranțăNotă …
Potrivit pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 545 din 20 februarie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 8 martie 2019, anexa nr. 2 „Norme pentru acordarea certificatelor de siguranță“ se redenumește ca anexă.