ORDIN nr. 53 din 22 ianuarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI nr. 53 din 22 ianuarie 2007MINISTERUL APARARII nr. M.20 din 30 ianuarie 2007
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 107 din 13 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 53 22/01/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului și Ministerului Apărării,în scopul asigurării unei aplicări uniforme și simplificate a claselor OACI (Organizația Aviației Civile Internaționale) de spațiu aerian și a serviciilor de trafic aerian furnizate în aceste spații aeriene, potrivit reglementărilor naționale de aeronautică civilă, în concordanță cu standardele și practicile recomandate prevăzute în anexele la Convenția privind aviația civilă internațională, semnată la Chicago la 7 decembrie 1944,potrivit prevederilor programului EUROCONTROL de integrare și convergență ECIP, cu aplicabilitate paneuropeană, de reorganizare a spațiului aerian al statelor membre,având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 21/1999 pentru ratificarea Protocolului armonizând Convenția internațională privind cooperarea pentru siguranța navigației aeriene EUROCONTROL din 13 decembrie 1960, după efectuarea unor modificări, adoptat la Bruxelles la 27 iunie 1997, și a Protocolului adițional privind trecerea de la regimul Acordului multilateral privind tarifele de rută din 12 februarie 1981 la regimul Anexei IV („Dispoziții privind sistemul comun de tarife de rută”) la Convenția internațională privind cooperarea pentru siguranța navigației aeriene EUROCONTROL, armonizată prin Protocolul adoptat la Bruxelles la 27 iunie 1997, aprobată prin Legea nr. 97/1999,în temeiul prevederilor art. 12 lit. b) și j) din Ordonanța Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 4 lit. b) și f) și art. 10 din Ordonanța Guvernului nr. 29/1997 privind codul aerian civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 4 și art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înființarea Autorității Aeronautice Civile Române, cu modificările ulterioare, ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 74/1991 privind înființarea Regiei Autonome „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian” – ROMATSA, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului și ministrul apărării emit următorul ordin: + 
Articolul 1Spațiul aerian național inferior, de la nivelul de zbor (FL) 195 inclusiv și până la sol, se reclasifică astfel:a)Spațiul aerian național inferior de la nivelul de zbor (FL) 195 inclusiv până la nivelul de zbor (FL) 105 se reclasifică devenind spațiu aerian controlat continuu de clasă C; se exceptează de la această prevedere porțiunea de spațiu aerian între aceste niveluri limită, aferentă zonei terminale (TMA) București, care rămâne clasificată de clasă A.b)Spațiul aerian de la nivelul de zbor (FL) 105 inclusiv până la, inclusiv, nivelul minim de zbor pe căile aeriene cuprinse în Publicația de Informare Aeronautică (AIP) România la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se reclasifică în spațiu aerian controlat de clasă C doar pe căile aeriene, spațiul aerian din afara căilor aeriene respective păstrându-se de clasă G, cu excepția porțiunii de spațiu aerian între FL 105 și limita inferioară a zonei terminale (TMA) București, care rămâne clasificată de clasă A.c)Spațiul aerian de sub nivelul minim de zbor pe căile aeriene și sub limita inferioară a TMA București, până la sol, se reclasifică devenind spațiu aerian necontrolat continuu de clasă G; se exceptează de la această prevedere porțiunile de spațiu aerian definite ca zone de control de aerodrom (CTR) și publicate în AIP România la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, care rămân clasificate de clasă C.
 + 
Articolul 2(1)Pătrunderea unui zbor efectuat ca trafic aerian general (GAT) după reguli de zbor la vedere (VFR) în interiorul spațiului aerian controlat de clasă C, prevăzut la art. 1, se permite de către serviciile de trafic aerian numai:a)în conformitate cu o autorizare emisă de o unitate de control al traficului aerian (autorizare ATC);b)în cadrul unor zone rezervate de spațiu aerian în mod specific în acest scop, zone care se definesc, se publică, se activează și se dezactivează în conformitate cu prevederile aplicabile ale reglementărilor aeronautice civile sau militare, după caz; o asemenea zonă poate fi un coridor de spațiu aerian stabilit în acest scop de Statul Major al Forțelor Aeriene (SMFA) și Regia Autonomă "Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian" ROMATSA (R.A. ROMATSA), cu avizul Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautică Civilă Română" (AACR); sauc)conform procedurilor de colaborare încheiate de către un operator aerian cu R.A. ROMATSA, cu avizul AACR.(2)Alocarea unui spațiu aerian sub forma unei zone reglementate în condițiile prevăzute la alin. (1) se face de către Grupa civil-militară pentru managementul spațiului aerian (AMC România), la solicitarea operatorului în cauză, care trebuie să îndeplinească procedura și instrucțiunile publicate în AIP România și/sau în AIP Militar, în conformitate cu reglementările aeronautice civile și/sau militare aplicabile.(3)Agenții aeronautici civili operatori de aviație generală și lucru aerian care își desfășoară activitatea de zbor în alte zone decât cele prevăzute la art. 1 și care necesită în acest scop rezervarea unui spațiu aerian specificat trebuie să solicite acest lucru Grupei civil-militare pentru managementul spațiului aerian (AMC România) și să obțină o asemenea rezervare de spațiu aerian în conformitate cu reglementările aeronautice civile și/sau militare aplicabile, îndeplinind procedura și instrucțiunile publicate în AIP România și/sau în AIP Militar.
 + 
Articolul 3(1)Accesul traficului aerian general după regulile de zbor la vedere în interiorul spațiului aerian de clasă C este permis numai aeronavelor echipate cu echipamente de radiocomunicație aer-sol în banda de frecvențe foarte înalte (VHF) pentru realizarea comunicației cu unitățile de control al traficului aerian și transponder operațional în mod C. Îndeplinirea acestor condiții intră în responsabilitatea operatorului.(2)În funcție de traficul aerian din zona proprie de responsabilitate și în perioade de timp determinate, unitățile de control al traficului aerian de aerodrom pot aproba operarea unor aeronave care zboară după regulile de zbor la vedere fără a fi echipate cu transponder.
 + 
Articolul 4Coordonarea zborurilor civile și militare se execută în conformitate cu prevederile Reglementării aeronautice civil-militare române privind managementul spațiului aerian (ASM) și aplicarea conceptului de utilizare flexibilă a spațiului aerian (FUA) în România (RACMR-ASM/FUA) și cu prevederile procedurilor încheiate în acest sens între unitățile civile și militare de control al traficului aerian. + 
Articolul 5(1)Limitele superioare ale zonelor de control de aerodrom (CTR) din Regiunea de informare a zborurilor (FIR) București, publicate în AIP România (niveluri raportate la suprafața izobarică corespunzătoare valorii presiunii standard OACI), sunt prevăzute în anexa nr. 1 (unitatea de măsură fiind 1 foot = 0,3048 m).(2)Zonele militare de control de aerodrom din FIR București, publicate în AIP România ca zone periculoase (LRD), devin zone restricționate (LRR), iar limitele superioare ale acestor zone (niveluri raportate la suprafața izobarică corespunzătoare valorii presiunii standard OACI) sunt prevăzute în anexa nr. 2 (unitatea de măsură fiind 1 foot = 0,3048 m).
 + 
Articolul 6(1)Furnizorii de servicii de trafic aerian civili și/sau militari, care deservesc traficul aerian general și/sau traficul aerian operațional în spațiile aeriene prevăzute la art. 1, precum și în zonele de control de aerodrom prevăzute la art. 5, au obligația să respecte reglementările aeronautice naționale civile și/sau militare, după caz.(2)În termen de 30 de zile de la data publicării prezentului ordin, R.A. ROMATSA împreună cu SMFA au obligația de a reactualiza toate procedurile de coordonare civil-militare care se aplică între serviciile de trafic aerian civile și militare în zonele de control de aerodrom specificate și în vecinătatea acestora, cu respectarea reglementărilor aeronautice aplicabile.
 + 
Articolul 7AACR și SMFA vor elabora și vor publică în AIP România și/sau în AIP Militar, în scopul informării utilizatorilor spațiului aerian, informațiile și instrucțiunile necesare pentru aplicarea prevederilor prezentului ordin, cu respectarea standardelor specifice serviciilor de informare aeronautică. + 
Articolul 8Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului prin Direcția generală aviație civilă, Regia Autonomă "Autoritatea Aeronautică Civilă Română", Regia Autonomă "Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian" – ROMATSA și Ministerul Apărării prin Statul Major al Forțelor Aeriene și Comandamentul Aerian Operațional Principal vor lua măsurile necesare ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. + 
Articolul 9Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 10Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la publicarea în AIP România și/sau în AIP Militar.

Ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului,
Radu Mircea Berceanu
p. Ministrul apărării,
Ioan Ion,
secretar de stat
 + 
Anexa nr. 1
LIMITELE SUPERIOARE
ale zonelor de control de aerodrom (CTR) din FIR București

CTR (Ft)
Arad 2.500
București-Băneasa 2.000
București-Otopeni 2.000
Bacău 6.500
Baia Mare 5.500
Cluj-Napoca 7.500
Craiova 5.500
Constanța 2.000
Iași 5.500
Oradea 5.500
Satu Mare 5.500
Sibiu 11.500
Suceava 9.500
Timișoara 2.500
Târgu Mureș 7.500
Tulcea 6.500

(la 02-03-2012,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Articolul 6 din ORDINUL nr. 134 din 20 februarie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 142 din 02 martie 2012
)
 + 
Anexa nr. 2
LIMITELE SUPERIOARE
ale zonelor militare de control de aerodrom din FIR București, stabilite drept zone restricționate (LRR)

Zonă LRR (Ft)
47 – Fetești 5.500
48 – Boboc 5.500
49 – Câmpia Turzii 7.500

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x