Având în vedere:– dispozițiile art. 249 alin. (1), (2) și alin. (3) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (2) și (4),art. 2 lit. d^1)-d^3), e) și f), art. 4 alin. (1), art. 5 alin. (1), art. 6 lit. c) și g) și art. 7 din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate, cu modificările și completările ulterioare; … – Standardele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate pentru serviciile de sănătate acordate în regim ambulatoriu, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 353/2019, precum și Metodologia de evaluare și acreditare a unităților sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 358/2019; … – prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 32/2020 privind aprobarea modalității de plată de către unitățile sanitare a taxei de acreditare; … – Referatul Biroului de standarde pentru serviciile de sănătate din ambulatoriu, aprobat cu nr. 812 din 19 februarie 2020, … în temeiul art. 13 alin. (6) din Legea nr. 185/2017, cu modificările și completările ulterioare,președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate emite prezentul ordin. +
Articolul 1Prevederile prezentului ordin se aplică unităților sanitare din ambulatoriu care se înscriu în procesul de acreditare potrivit art. 5 alin. (1) din Metodologia de evaluare și acreditare a unităților sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 358/2019. +
Articolul 2Se aprobă modelul cererii de înscriere a unităților sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare în ciclul I, prevăzută în anexa nr. 1. +
Articolul 3(1)Se aprobă lista documentelor necesare înscrierii unităților sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare, prevăzută în anexa nr. 2.(2)La înscrierea în procesul de acreditare, unitățile sanitare din ambulatoriu depun o declarație, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3.(3)Documentele prevăzute la alin. (1) și (2) se depun în format electronic pentru fiecare categorie de asistență medicală pentru care se solicită acreditarea, prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, în contul de utilizator obținut de către unitatea sanitară la momentul finalizării înregistrării prevăzute la art. 4 din Metodologia de evaluare și acreditare a unităților sanitare din ambulatoriu, aprobată prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate nr. 358/2019. +
Articolul 4La finalizarea înscrierii în procesul de acreditare, unităților sanitare din ambulatoriu li se emite, din aplicația informatică pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, o adeverință de înscriere în procesul de acreditare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4. +
Articolul 5(1)Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.(2)Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate,
Vasile CepoiBucurești, 19 februarie 2020.Nr. 53. +
Anexa nr. 1
CERERE
de înscriere în procesul de acreditare a unităților sanitare din ambulatoriu
– Ciclul I Subsemnata/Subsemnatul, ………………………………., având funcția de reprezentant legal al unității sanitare …………(denumirea completă aprobată)………….., cu sediul în localitatea …………………., str. ……………….. nr. …..,județul/sectorul …………………., tel. …………….., fax ……………., e-mail …………………, vă solicit prin prezenta:
ÎNSCRIEREA ÎN PROCESUL DE ACREDITARE Menționez că unitatea sanitară funcționează în baza Autorizației sanitare de funcționare nr. ……… din data de …………… .La data transmiterii prezentei cereri, unitatea sanitară furnizează următoarele servicii de sănătate în ambulatoriu: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………., din care solicit înscrierea în procesul de acreditare pentru următoarele servicii de sănătate: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………În vederea înscrierii în procesul de acreditare am depus în format electronic pentru fiecare categorie de asistență medicală pentru care se solicită acreditarea, prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, toate documentele solicitate. Număr ieșire unitate sanitară/data: ……………………………………Semnătura ……………………………………………. (reprezentant legal al unității sanitare) +
Anexa nr. 2
LISTA
documentelor necesare înscrierii unităților sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditareDocumentele necesare înscrierii unităților sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare sunt următoarele:a)dovada înființării unității sanitare (actul constitutiv însoțit de certificatul de înregistrare în registrul comerțului și de certificatul constatator emis în baza Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, certificat de înregistrare fiscală etc.); … b)dovada înființării punctelor de lucru care nu sunt cuprinse în actul constitutiv, dacă este cazul, inclusiv documentele eliberate de către oficiile registrului comerțului; … c)autorizația sanitară de funcționare; … d)decizia de desemnare a persoanei responsabile cu managementul calității serviciilor de sănătate și siguranței pacientului la nivelul unității sanitare; … e)documentele prevăzute în anexele 4B.a), 4B.b), 4C.a), 4C.b), 4C.c), 4C.d), 4E, 4G, 4H, 4I, 4J la Metodologia-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, aprobată prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a comisiilor naționale și a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, precum și a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare. … +
Anexa nr. 3
DECLARAȚIESubsemnata/Subsemnatul, ……………………………….., reprezentant legal al furnizorului ………..…………………….., cu următoarele date de identificare: cod fiscal ………………., localitatea ……………………. , str. …………….….. nr….., județul …………………, telefon …………………..……., fax ……………………………., e-mail …………………………………………., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declarații, declar pe propria răspundere că datele înscrise în documentele depuse în format electronic prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de către Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate, pentru fiecare categorie de asistență medicală pentru care se solicită acreditarea, corespund cu realitatea și sunt conforme cu dispozițiile legale în vigoare.De asemenea, mă oblig să informez Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate în termen de 5 zile asupra modificării oricăreia dintre informațiile necesare înscrierii în procesul de acreditare și să reînnoiesc toate documentele solicitate pe toată perioada de valabilitate a adeverinței de înscriere.Reprezentant legal,Numele și prenumele …………………………………..Semnătura ………………………………………………..Data ……………………..……. +
Anexa nr. 4*)*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
Certific prin semnătură faptul că prezenta adeverință este conformă cu documentul primit în format electronic de la Autoritatea Națională de Management al Calității în SănătateReprezentant legal: ……………………………. Semnătura……………………………–-