ORDIN nr. 521 din 3 aprilie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 16 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 6
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 1
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 2
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 3
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 4
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 5
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 3
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 4
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 208 17/03/2005 ART. 11
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 81
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 196
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 81
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 196
ART. 1ABROGA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 4
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 1
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2210 21/12/2006 ART. 6
ART. 2REFERIRE LAORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 1
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 1
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 2
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 3
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 4
ART. 3INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 5
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 1
ANEXA 1INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 2
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 3
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 4
ANEXA 2INLOCUIESTE PEORDIN 2210 21/12/2006 ANEXA 5
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă



În temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere prevederile art. 81 alin. (1) şi ale art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: + 
Articolul IOrdinul ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 31 ianuarie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(1) Următoarele declaraţii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanţă:– Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;– Declaraţia rectificativă, cod 14.13.01.00/r;– Declaraţia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;– Decontul de taxă pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02;– Decontul special de taxă pe valoarea adăugată, cod 14.13.01.02/s;– Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03."2. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:"(3) Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a declaraţiilor fiscale, contribuabilii utilizează serviciul "Depunere declaraţii" existent pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."3. La articolul 1, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:"(3^1) Completarea şi transmiterea declaraţiilor prevăzute la alin. (1) se efectuează în conformitate cu instrucţiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii", utilizându-se formularele de declaraţii fiscale existente pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală."4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 3. – (1) Pentru utilizarea metodei de depunere a declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, contribuabilii au obligaţia solicitării certificatului digital.(2) Certificatul digital se eliberează gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice, pe numele persoanelor împuternicite pentru semnarea declaraţiilor fiscale.(3) Certificatul digital pentru depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat de către contribuabil numai în relaţia cu organul fiscal.(4) Solicitarea certificatului digital se face prin înregistrarea persoanei împuternicite pentru semnarea declaraţiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaraţii" şi depunerea formularului 140 "Cerere pentru obţinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.(5) Modelul şi conţinutul formularului 140 "Cerere pentru obţinerea certificatului digital" sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.(6) Cererea pentru obţinerea certificatului digital se completează, se transmite electronic şi se listează prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii".Exemplarul listat, semnat şi ştampilat de către contribuabil, conform legii, se depune de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, într-un interval de 30 de zile lucrătoare de la transmiterea electronică a cererii, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau, după caz, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal.(7) Cererea în format hârtie va fi însoţită de următoarele documente:– actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie;– documentul de identitate al solicitantului, în original şi copie;– documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil.(8) Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifică realitatea datelor înscrise în cerere, iar copiile documentelor prezentate şi documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaraţiile fiscale se anexează la cerere.(9) Informaţiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin poşta electronică, la adresa menţionată în cererea pentru obţinerea certificatului digital."5. Articolul 4 se abrogă.6. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) Certificatul digital este valabil o perioadă de 3 ani.(2) Reînnoirea certificatului digital se solicită de către titularul acestuia, prin completarea şi depunerea formularului 140 "Cerere pentru obţinerea certificatului digital", urmându-se procedura prevăzută la art. 3 alin. (6)-(9).(3) Revocarea certificatului digital se solicită de titularul acestuia prin completarea şi transmiterea formularului 141 "Cerere pentru revocarea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Cererea pentru revocarea certificatului digital se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin funcţionalităţile puse la dispoziţie de serviciul "Depunere declaraţii".(4) Modelul şi conţinutul formularului 141 "Cerere pentru revocarea certificatului digital" sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.(5) În situaţia în care revocarea certificatului digital se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acesta a fost eliberat, Cererea pentru revocarea certificatului digital se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat de către contribuabil, conform legii, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană sau, după caz, la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. Cererea va fi însoţită de următoarele documente:– actul de autorizare a funcţionării contribuabilului, în original şi copie;– documentul de identitate al persoanei care solicită revocarea certificatului digital, în original şi copie;– documentul eliberat de contribuabil, din care rezultă dreptul persoanei solicitante de a revoca certificatul digital.(6) În situaţia în care certificatul digital nu este folosit o perioadă mai mare de un an, revocarea se face, din oficiu, de către organul fiscal."7. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:"Art. 6. – Declaraţia depusă prin mijloace electronice se prezumă a fi semnată de către persoana împuternicită pentru semnarea declaraţiilor fiscale, a cărei semnătură a fost ataşată declaraţiei, conform certificatului digital utilizat."
 + 
Articolul II(1) Cererile pentru obţinerea certificatului digital, întocmite potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, depuse de către contribuabili anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin, rămân valabile.(2) În termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, contribuabilii prevăzuţi la alin. (1) vor transmite, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, formularul 140 "Cerere pentru obţinerea certificatului digital", conform instrucţiunilor de utilizare a serviciului "Depunere declaraţii".
 + 
Articolul IIIAnexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.210/2006 se înlocuiesc cu anexa nr. 1 la prezentul ordin şi, respectiv, anexele nr. 3, 4 şi 5 se înlocuiesc cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IVDirecţia generală de gestiune a impozitelor şi contribuţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Ilfov, precum şi, după caz, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul VPrezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Sebastian Teodor Gheorghe VlădescuBucureşti, 3 aprilie 2007.Nr. 521.
 + 
Anexa 1                                            MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE    140 (SIGLA) AGENŢIA NAŢIONALĂ                                              DE ADMINISTRARE FISCALĂ                                              Număr de operator de date                                             cu caracter personal – 1067                            CERERE PENTRU OBŢINEREA                             CERTIFICATULUI DIGITAL    A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

Cod de identificare fiscală
Denumire
Adresă

    B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI PENTRU CARE SE SOLICITĂ CERTIFICATULDIGITAL

CNP/NIF
Nume, prenume
Adresă e-mail
Telefon

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
înscrise în acest formular sunt corecte şi complete
Data…………..

Nume, prenume……………….
Funcţia…………………….
Semnătura…………………..
Ştampila

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Loc rezervat organului
fiscal
Nr. înregistrare…………….
Data……………………….

 + 
Anexa 2                                            MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE    141 (SIGLA) AGENŢIA NAŢIONALĂ                                              DE ADMINISTRARE FISCALĂ                                              Număr de operator de date                                             cu caracter personal – 1067                            CERERE PENTRU REVOCAREA                             CERTIFICATULUI DIGITAL    A. DATE DE IDENTIFICARE ALE CONTRIBUABILULUI

Cod de identificare fiscală
Denumire
Adresă

    B. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI CARE SE SOLICITĂ REVOCAREACERTIFICATUL DIGITAL

CNP/NIF
Nume, prenume
Adresă e-mail
Telefon

    C. DATE DE IDENTIFICARE ALE PERSOANEI PENTRU CARE SE SOLICITĂ REVOCAREACERTIFICATUL DIGITAL*)

CNP/NIF
Nume, prenume

    *) Se completează numai în cazul în care revocarea certificatului digitalse solicită de o persoană pentru care acesta a fost eliberat.──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
înscrise în acest formular sunt corecte şi complete
Data…………..

Nume, prenume……………….
Funcţia…………………….
Semnătura…………………..
Ştampila

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Loc rezervat organului
fiscal
Nr. înregistrare…………….
Data……………………….

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x