ORDIN nr. 521 din 28 martie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 273 din 10 aprilie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 20 12/01/2017 ART. 13
ActulREFERIRE LALEGE 259 14/12/2010 ART. 11
ActulREFERIRE LALEGE (R) 259 14/12/2010 ART. 11
ART. 2REFERIRE LALEGE 259 14/12/2010 ART. 11
ART. 2REFERIRE LALEGE (R) 259 14/12/2010 ART. 11
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Referatul de aprobare nr. 142.248 din 22.03.2019 al Direcției managementul riscului la inundații și siguranța barajelor,ținând seama de Avizul tehnic consultativ nr. 146.307 din 21.03.2019 al Comisiei Naționale pentru Siguranța Digurilor – CONSIDIG,în temeiul art. 11 din Legea siguranței digurilor nr. 259/2010, republicată, precum și al art. 13 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 20/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apelor și Pădurilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul apelor și pădurilor emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă tarifele pentru serviciile de emitere a avizelor, acordurilor și autorizațiilor de funcționare în condiții de siguranță a digurilor de apărare împotriva inundațiilor, precum și pentru serviciile de emitere a atestatelor de expert, NTLH-079, prevăzute în anexa nr. 1. + 
Articolul 2În conformitate cu prevederile art. 11 din Legea siguranței digurilor nr. 259/2010, republicată, tarifele includ și cheltuielile de funcționare ale:a)comisiei de avizare organizate la nivelul autorității publice centrale din domeniul apelor;b)comisiilor teritoriale de avizare organizate de Administrația Națională „Apele Române“;c)comisiei de atestare a experților pentru evaluarea stării de siguranță a digurilor;d)Comisiei Naționale pentru Siguranța Digurilor – CONSIDIG. + 
Articolul 3(1)Tarifele necesare emiterii avizelor, acordurilor și autorizațiilor de funcționare în condiții de siguranță a digurilor, precum și pentru emiterea atestatelor de expert se achită anticipat de către solicitant.(2)În cazul în care, prin cerere, se solicită furnizarea mai multor servicii diferite, tariful se datorează pentru fiecare serviciu solicitat, după natura lui.
 + 
Articolul 4(1)Tarifele stabilite prin prezentul ordin pot fi plătite cu numerar sau prin virament bancar în contul deschis de Administrația Națională „Apele Române“ și, respectiv, în conturile deschise de administrațiile bazinale de apă ale Administrației Naționale „Apele Române“ și se utilizează pentru:a)organizarea ședințelor comisiilor de avizare/atestare și ale secretariatului tehnic;b)plata indemnizațiilor membrilor comisiilor de avizare/atestare și ale secretariatului tehnic;c)realizarea expertizelor pentru evaluarea siguranței digurilor determinate de situații speciale;d)dotarea cu aparatură de secretariat și birotică, în vederea desfășurării activității comisiei;e)cheltuieli de documentare, achiziționarea de publicații de specialitate (periodice, manuale, cărți de specialitate, volume ale unor conferințe etc.);f)cheltuieli de participare la manifestări interne sau internaționale pe probleme din domeniul siguranței digurilor.(2)Conturile în care se plătesc sau se virează sumele de bani reprezentând tarifele stabilite prin prezentul ordin sunt prevăzute în anexa nr. 2.(3)Plata indemnizațiilor de ședință către membrii comisiei de atestare, achizițiile, precum și cheltuielile de organizare, în vederea desfășurării ședințelor de avizare/atestare, se efectuează pe bază de referat de necesitate, aprobat de conducerea comisiei de atestare. + 
Articolul 5Indemnizațiile de ședință pentru emiterea avizelor, acordurilor și autorizațiilor de funcționare în condiții de siguranță a digurilor, precum și pentru emiterea atestatelor de expert sunt prevăzute în anexa nr. 3. + 
Articolul 6Direcția tehnică de specialitate din cadrul autorității publice centrale din domeniul apelor și Administrația Națională „Apele Române“ vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul 8Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul apelor și pădurilor,
Adriana Petcu,
secretar de stat
București, 28 martie 2019.Nr. 521. + 
Anexa nr. 1
TARIFELE
pentru emiterea avizelor, autorizațiilor, acordurilor, atestatelor de experți

Nr. crt. Grupa de servicii Denumirea serviciului Tariful (lei), fără TVA
1 Avizare analiza/verificarea documentațiilor de expertiză diguri A și B 60% din salariul minim brut pe țară
2 analiza/verificarea documentațiilor de expertiză diguri C și D 50% din salariul minim brut pe țară
3 Emitere emitere/eliberare acord/autorizație diguri A și B 35% din salariul minim brut pe țară
4 emitere/eliberare acord/autorizație diguri C și D 25% din salariul minim brut pe țară
5 Atestare experți verificare dosar profesional 10% din salariul minim brut pe țară
6 emitere atestat expert 20% din salariul minim brut pe țară
7 reînnoire/prelungire valabilitate atestat expert 15% din salariul minim brut pe țară

 + 
Anexa nr. 2
CONTURILE
comisiilor de avizare/atestare
1.Comisia de avizare/atestare organizată de autoritatea publică centrală din domeniul apelorCont Administrația Națională „Apele Române“IBAN: RO85TREZ700502201X009067Cod fiscal: RO 243260562.Comisia de avizare TransilvaniaCont Administrația Bazinală de Apă Someș-Tisa Cluj-NapocaIBAN: RO43TREZ21620F330800XXXXCod fiscal: RO 182696813.Comisia de avizare MunteniaCont Administrația Bazinală de Apă Olt Râmnicu VâlceaIBAN: RO17TREZ671502201X010664Cod fiscal: RO 237301284.Comisia de avizare MoldovaCont Administrația Bazinală de Apă Siret BacăuIBAN: RO69TREZ061502201X013928Cod fiscal: RO 18264854
 + 
Anexa nr. 3
INDEMNIZAȚIILE
comisiilor de avizare/atestare

Nr. crt. Grupa de servicii Denumirea serviciului Tariful (lei), fără TVA
1 Avizare comisie de avizare Indemnizație membru comisie de avizare/membru supleant (IMCA) 30% din salariul minim brut pe țară
2 Indemnizație membru secretariat comisie de avizare 75% din IMCA
3 Indemnizație casier comisie de avizare 50% din IMCA
4 Avizare comisie de avizare teritorială Indemnizație membru comisie de avizare teritorială/membru supleant (IMCAT) 20% din salariul minim brut pe țară
5 Indemnizație membru secretariat comisie de avizare teritorială 75% din IMCAT
6 Indemnizație casier comisie de avizare teritorială 50% din IMCAT
7 Întocmire referate de conformitate Raportor comisie de avizare 75% din IMCA
8 Raportor comisie de avizare teritorială 75% din IMCAT
9 Atestare experți Indemnizație membru comisie de atestare experți/membru supleant (IMCAE) 25% din salariul minim brut pe țară
10 Indemnizație membru secretariat comisie de atestare experți 50% din IMCAE
11 Indemnizație casier comisie de atestare experți 25% din IMCAE

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x