ORDIN nr. 52 din 8 mai 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 387 din 17 mai 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 161 03/11/2022
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 20
ActulREFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 23
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 1
ART. 2REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 23
ART. 2REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 17
ART. 3REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 18
ART. 4REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 18
ART. 6REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 23
ART. 7REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 18
ART. 8REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 18
ART. 10REFERIRE LALEGE 49 27/02/2018 ART. 19
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 161 03/11/2022
ActulREFERIT DELEGE 250 20/07/2022





Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) și art. 23 alin. (5) din Legea nr. 49/2018 privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Prezentul ordin reglementează condițiile de organizare și funcționare a bazei naționale de date referitoare la operatorii economici care efectuează operațiuni cu precursori de explozivi restricționați, precum și a bazei naționale de date referitoare la tranzacțiile suspecte, furturile și disparițiile semnificative de precursori de explozivi, ambele constituite la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române, denumit în continuare I.G.P.R.(2)Termenii și expresiile utilizate în prezentul ordin au semnificațiile prevăzute la art. 3 din Regulamentul (UE) nr. 98/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi, respectiv la art. 1 alin. (3) din Legea nr. 49/2018 privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
 + 
Articolul 2(1)Bazele de date prevăzute la art. 1 alin. (1) se interconectează cu evidența informatizată prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 49/2018 și constituie astfel Sistemul informatic privind precursorii de explozivi, denumit în continuare Sistem informatic.(2)Categoriile de date și informații cuprinse în Sistemul informatic, potrivit prevederilor art. 17 alin. (2) și (3) și ale art. 23 alin. (3) din Legea nr. 49/2018, sunt prevăzute în anexa la prezentul ordin.
 + 
Capitolul IIAtribuții privind funcționarea, întreținerea și asigurarea securității datelor cuprinse în Sistemul informatic + 
Articolul 3În scopul organizării și funcționării Sistemului informatic, Direcția arme, explozivi și substanțe periculoase, denumită în continuare D.A.E.S.P., din cadrul I.G.P.R., are următoarele atribuții:a)gestionează implementarea datelor privind operatorii economici care efectuează operațiuni cu precursori de explozivi restricționați;b)gestionează implementarea datelor privind tranzacțiile suspecte, furturile și disparițiile semnificative de precursori de explozivi;c)gestionează implementarea datelor privind persoanele responsabile de activitatea cu precursorii de explozivi restricționați și înlocuitorii acestora, precum și a listelor cu precursori de explozivi restricționați, comunicate punctului național de contact de către fiecare operator economic care efectuează operațiuni cu astfel de substanțe;d)gestionează implementarea, la nivelul I.G.P.R., a datelor privind sancțiunile contravenționale aplicate persoanelor fizice și juridice pentru nerespectarea prevederilor legislației referitoare la regimul precursorilor de explozivi;e)pune la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 18 alin. (3) și (4) din Legea nr. 49/2018, la cerere, datele și informațiile necesare în vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute de lege, în situația în care Sistemul informatic nu poate fi accesat din motive de natură tehnică.
 + 
Articolul 4În scopul asigurării funcționării, întreținerii și securității Sistemului informatic, Direcția comunicații și tehnologia informației, denumită în continuare D.C.T.I., din cadrul I.G.P.R., are următoarele atribuții:a)asigură funcționarea și întreținerea Sistemului informatic;b)dispune și asigură, potrivit competențelor, măsurile tehnice necesare pentru prevenirea pierderii datelor înscrise în Sistemul informatic;c)acordă drepturile de acces în Sistemul informatic în vederea implementării datelor prevăzute în anexa la prezentul ordin, respectiv a interogării Sistemului informatic, la solicitarea persoanelor îndreptățite;d)asigură securitatea Sistemului informatic și a datelor implementate, inclusiv prin aplicarea măsurilor pentru protecția datelor cu caracter personal;e)acordă acces, în condițiile art. 7, prin intermediul Rețelei de comunicații integrate voce-date a Ministerului Afacerilor Interne, autorităților și instituțiilor prevăzute la art. 18 alin. (3) lit. c)-h) și alin. (4) din Legea nr. 49/2018, după consultarea și obținerea avizului Direcției generale pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
 + 
Articolul 5(1)Pentru prevenirea pierderilor accidentale ale datelor și informațiilor stocate în Sistemul informatic, D.C.T.I. realizează o copie de siguranță a datelor implementate, pe baza unei politici de backup stabilite.(2)În funcție de actualizările efectuate, dar nu mai târziu de 3 luni de la data realizării ultimei copii, copia de siguranță a Sistemului informatic se reface de către D.C.T.I., pe baza datelor implementate.
 + 
Capitolul IIIImplementarea datelor și informațiilor în Sistemul informatic și accesul la acestea + 
Articolul 6(1)Implementarea datelor și informațiilor în bazele de date prevăzute la art. 1 alin. (1) se realizează doar de către personalul din cadrul D.A.E.S.P., respectiv de către personalul structurilor teritoriale de arme, explozivi și substanțe periculoase din cadrul unităților teritoriale de poliție, cu atribuții în acest sens, potrivit fișei postului.(2)Implementarea în evidența informatizată prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 49/2018 a datelor referitoare la contravențiile constatate și sancționate se realizează în condițiile art. 23 alin. (3) din Legea nr. 49/2018.
 + 
Articolul 7La datele și informațiile din Sistemul informatic au acces autoritățile și instituțiile publice prevăzute la art. 18 alin. (3) și (4) din Legea nr. 49/2018. Accesul se realizează în mod diferențiat și ierarhizat în funcție de competențele și atribuțiile ce revin acestora potrivit legii, în condițiile prevăzute la art. 18 alin. (6) din Legea nr. 49/2018. + 
Articolul 8Cerințele tehnice privind implementarea și exploatarea Sistemului informatic, inclusiv cele privind accesul la acesta, se elaborează de către D.C.T.I., cu consultarea autorităților prevăzute la art. 18 alin. (3) lit. c)-h) și alin. (4) din Legea nr. 49/2018 și cu avizul Direcției generale pentru comunicații și tehnologia informației din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 9Resursele tehnice necesare organizării și funcționării Sistemului informatic se asigură prin grija D.C.T.I. + 
Articolul 10Prelucrarea datelor cu caracter personal din Sistemul informatic se realizează cu respectarea prevederilor art. 19 din Legea nr. 49/2018. + 
Articolul 11Anexa la prezentul ordin face parte integrantă din acesta. + 
Articolul 12Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la 5 zile după publicare.

Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela Dan
București, 8 mai 2019.Nr. 52. + 
ANEXĂ
Categoriile de date și informații cuprinse în Sistemul informatic
I.Date generale de identificare a tranzacțiilor suspecte, furturilor și disparițiilor semnificativea)Tipul tranzacției• Data introducerii în evidențele D.A.E.S.P.• Numărul de înregistrare la D.A.E.S.P.• Denumirea operatorului economic• Tipul substanței• Denumirea• Concentrația• Cantitatea• Data tranzacției• Data constatării• Tipul tranzacției (tranzacție suspectă, furt, dispariție semnificativă)• Locație• Observațiib)Tipuri de substanțe din categoria precursorilor de explozivi• Lista precursorilor de explozivi (restricționați sau nerestricționați)• Limita maximă corespunzătoareII.Date de identificare a operatorilor economici care efectuează operațiuni cu precursori de explozivia)Date de identificare a operatorului economic• Denumirea operatorului economic• Codul unic de identificare• Sediul social• Persoana responsabilă• Înlocuitorul persoanei responsabile• Telefon de contact/telefon de contact alternativ• E-mail• Lista precursorilor cu care opereazăb)Tipurile de operațiuni pe care le efectuează operatorul economic• Numele operațiunii– Producere– Introducere– Deținere– Experimentare– Prelucrare– Transport– Utilizare– Punere la dispozițieIII.Date de identificare a persoanei responsabile și a înlocuitorului acesteiaa)Persoană responsabilă• Nume• Prenume• Telefon și/sau fax• Adresă de poștă electronică• Funcția și atribuțiile stabiliteb)Înlocuitorul persoanei responsabile• Nume• Prenume• Telefon și/sau fax• Adresă de poștă electronică• Funcția și atribuțiile stabiliteIV.Evidența sancțiunilor contravenționale aplicate persoanelor fizice și juridice pentru nerespectarea prevederilor legislației referitoare la regimul precursorilor de explozivi
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x