ORDIN nr. 52 din 31 ianuarie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 173 din 19 martie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 6 04/01/2001 ART. 3
ActulREFERIRE LAHG 6 04/01/2001 ART. 6
ART. 3REFERIRE LAHG 198 28/02/2002
ART. 19REFERIRE LAHG 806 23/08/2001
ART. 19REFERIRE LANORMA 23/08/2001
ART. 46REFERIRE LAHG 831 02/12/1997 ANEXA 1
ART. 58REFERIRE LAORDIN 123 06/02/2001
ART. 58REFERIRE LANORMA 06/02/2001
ANEXA 1REFERIRE LAHG 806 23/08/2001
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 23/08/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind metodologia de finanţare a programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret



În temeiul art. 3 alin. (1) şi alart. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 6/2001privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările ulterioare,ministrul tineretului şi sportului emite prezentul ordin. + 
Partea IDispoziţii generale + 
Articolul 1În sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:1. Ministerul Tineretului şi Sportului, denumit în continuare MTS, – instituţie a administraţiei publice centrale care aplica strategia şi politicile Guvernului în domeniul tineretului;2. direcţiile pentru tineret şi sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DTSJ/DTSMB, – servicii publice descentralizate în subordinea MTS;3. Agenţia Naţionala pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor, denumita în continuare ANSIT, – instituţie publică în subordinea MTS;4. Planul naţional de acţiune pentru tineret în România, denumit în continuare PNAT-R, – document de programare pentru politici de tineret, care include Strategia naţionala în domeniul tineretului;5. programele MTS – set de acţiuni/proiecte de tineret orientate pentru atingerea unor indicatori/măsuri indicative/obiective în implementarea PNAT-R;6. acţiune/proiect de tineret – activităţi în implementarea programelor MTS;7. parteneriat – relaţie de colaborare între persoane fizice şi/sau juridice, statuata printr-un acord de parteneriat, respectiv convenţie/protocol/contract, acord care precizează responsabilităţile partenerilor în realizarea acţiunii de tineret, precum şi atribuţiile şi contribuţiile acestora;8. structuri asociative de tineret, denumite în continuare SAT, – persoane juridice de drept privat, fără scop patrimonial, care funcţionează în condiţiile legii cu privire la asociaţii şi fundaţii şi care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:a) modul de organizare şi funcţionare prevede constituirea în baza liberei asocieri a membrilor şi asigura accesul la conducere pe bază de criterii democratice;b) în realizarea scopului prevăzut în actul constitutiv şi statut vizează obiective şi desfăşoară activităţi de tineret;c) cel puţin două treimi din numărul total al membrilor sunt tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani inclusiv.
 + 
Articolul 2Programele MTS în domeniul activităţii de tineret, aprobate prinLegea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002, sunt:1. Program de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret, denumit în continuare P1;2. Program de acţiuni pentru implementarea PNAT-R, denumit în continuare P2;3. Program de cercetare socială în domeniul tineretului, denumit în continuare P3;4. Program de relaţii internaţionale în domeniul tineretului, denumit în continuare P4;5. Program comunitar de tineret "YOUTH", denumit în continuare P5.
 + 
Articolul 3(1) Reglementările din prezenta metodologie privind finanţarea P1, P2, P3 şi P4 se aplică MTS, DTSJ/DTSMB şi, parţial, ANSIT.(2) Alte reglementări pentru ANSIT privind finanţarea P1, P2, P3 şi P4, precum şi reglementări privind finanţarea P5 sunt prevăzute în metodologia ANSIT, aprobată prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, conformHotărârii Guvernului nr. 198/2002privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor – ANSIT.
 + 
Partea a II-aProgramele Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret + 
Secţiunea 1Program de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret – P1 + 
Articolul 4Scop: diversificarea ofertei de servicii şi programe pentru tineret.
 + 
Articolul 5Obiectiv: crearea infrastructurii specifice dezvoltării activităţilor de tineret.
 + 
Articolul 6Prioritati naţionale şi măsuri indicative:1. Participarea economică se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) dezvoltarea de activităţi pentru identificarea şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale la tineri;b) acordarea de consultanţa pentru orientarea profesională/optimizarea raportului dintre cerere şi oferta;c) crearea de condiţii pentru dezvoltarea abilităţilor tinerilor în utilizarea tehnologiei informationale.2. Participarea civică şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) acţiuni pentru sensibilizarea instituţiilor publice asupra problematicii specifice tinerei generaţii;b) promovarea de măsuri şi reglementări-cadru pentru o participare mai larga a tinerilor la actul decizional, pentru responsabilizarea tinerilor şi deplasarea accentului de la abordarea tineretului ca "problema" la abordarea sa ca "resursa";c) sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului;d) încurajarea apariţiei de noi structuri asociative de tineret şi dezvoltarea celor existente;e) dezvoltarea de parteneriate între structurile de tineret şi instituţiile administraţiei publice la nivel local şi central/promovarea de măsuri care să faciliteze permanentizarea consultării între autorităţile centrale şi locale şi structurile reprezentative de tineret/dezvoltarea de proiecte care să ajute la implicarea tinerilor în viaţa comunităţii;f) reorganizarea structurii de centre de informare şi consultanţa pentru tineret/crearea şi dezvoltarea unor reţele de informare specifice – programul de dotare a tuturor şcolilor cu calculatoare cu acces la Internet/construirea Bazei naţionale de date destinate tineretului;g) facilitarea accesului tinerilor la serviciile publice specifice.3. Participarea culturală se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) crearea de facilităţi pentru creşterea consumului cultural în rândul tinerilor;b) sprijinirea de proiecte în domeniul creativitatii culturale.4. Participarea la educaţie se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) dezvoltarea şi diversificarea ofertei educaţionale nonformale pentru tineret/facilitarea accesului tinerilor la aceasta oferta prin promovarea programului de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret/formarea personalului aferent centrelor de tineret;b) formarea de formatori în domeniul educaţiei nonformale;c) promovarea unui sistem formativ apt sa faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învăţământ şi piaţa muncii;d) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare cu privire la valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret.5. Atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socială se realizează prin dezvoltarea de programe alternative şi proiecte de prevenire şi combatere a factorilor de risc specifici, în vederea reducerii numărului de tineri aflaţi în pericol sau în situaţie de marginalizare ori excludere socială (devianti, delincventi, tineri institutionalizati şi postinstitutionalizati, tineri cu handicap psihic/fizic, tineri consumatori de droguri, tineri din mediul rural, tineri romi), şi prin stimularea construcţiei de locuinţe sociale pentru tineri etc.6. Stimularea creativitatii tinerilor se realizează prin încurajarea dezvoltării unor centre de excelenta pentru ţinerii cu potenţial ridicat/construirea unui sistem formativ adaptat evoluţiei acestora.7. Optimizarea cadrului instituţional şi ajustarea politicilor în domeniu se realizează prin următoarele măsuri indicative, în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu:a) parteneriat şi măsuri/programe corelate/integrate cu alte instituţii abilitate în vederea asigurării unor politici specifice de "tranzitie" pentru grupurile de vârsta ce sunt sub sau la limita inferioară a grupului de adresabilitate a MTS;b) iniţiativa MTS pentru dezvoltarea de noi parteneriate cu alte autorităţi centrale pentru promovarea şi susţinerea de programe specifice de tineret.
 + 
Secţiunea a 2-aProgram de acţiuni pentru implementarea PNAT-R – P2 + 
Articolul 7Scop: dezvoltarea de proiecte pentru tineret.
 + 
Articolul 8Obiectiv: realizarea măsurilor indicative din PNAT-R.
 + 
Articolul 9Prioritati naţionale şi măsuri indicative:1. Participarea economică se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) dezvoltarea de activităţi pentru identificarea şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale la tineri;b) acordarea de consultanţa pentru orientarea profesională/optimizarea raportului dintre cerere şi oferta;c) crearea de condiţii pentru dezvoltarea abilităţilor tinerilor în utilizarea tehnologiei informationale;d) susţinerea de măsuri pentru valorificarea superioară a potenţialului tinerilor de înaltă calificare în domenii de vârf, diminuarea "exodului de inteligenta".2. Participarea civică şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) acţiuni pentru sensibilizarea instituţiilor publice asupra problematicii specifice tinerei generaţii;b) promovarea de măsuri şi reglementări-cadru pentru o participare mai larga a tinerilor la actul decizional, pentru responsabilizarea tinerilor şi deplasarea accentului de la abordarea tineretului ca "problema" la abordarea sa ca "resursa";c) încurajarea apariţiei de noi structuri asociative de tineret şi dezvoltarea celor existente;d) sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului;e) sprijinirea reorganizării şi dezvoltării consiliului naţional al tineretului;f) dezvoltarea de parteneriate între structurile de tineret şi instituţiile administraţiei publice la nivel local şi central/promovarea de măsuri care să faciliteze permanentizarea consultării între autorităţile centrale şi locale şi structurile reprezentative de tineret/dezvoltarea de proiecte care să ajute la implicarea tinerilor în viaţa comunităţii;g) reorganizarea structurii de centre de informare şi consultanţa pentru tineret/crearea şi dezvoltarea unor reţele de informare specifice – programul de dotare a tuturor şcolilor cu calculatoare cu acces la Internet/construirea Bazei naţionale de date destinate tineretului;h) optimizarea fluxului informaţional privind politicile de tineret;i) sprijinirea iniţiativelor tinerilor/recunoaşterea funcţiilor specifice promotoare ale organizaţiilor neguvernamentale de şi pentru tineret, socializare-integrare-participare;j) facilitarea accesului tinerilor la serviciile publice specifice;k) sprijinirea reglementării accesului tinerilor la infrastructuri specifice, inclusiv stimularea participării directe a structurilor asociative de tineret în administrarea patrimoniului fostei UTC, conform prevederilor legale în vigoare.3. Participarea culturală se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) crearea de facilităţi pentru creşterea consumului cultural în rândul tinerilor;b) sprijinirea de proiecte în domeniul creativitatii culturale;c) promovarea şi susţinerea tinerelor talente, cu accent pe cele defavorizate social.4. Participarea la educaţie se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) dezvoltarea şi diversificarea ofertei educaţionale nonformale pentru tineret/facilitarea accesului tinerilor la aceasta oferta prin promovarea programului de înfiinţare şi dezvoltare a unei reţele de centre de tineret/formarea personalului aferent centrelor de tineret;b) promovarea unui sistem formativ apt sa faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învăţământ şi piaţa muncii;c) formarea de formatori în domeniul educaţiei nonformale;d) sanse egale pentru toţi ţinerii în procesul educaţional;e) promovarea cunoaşterii culturii şi traditiilor naţionale în procesul educaţional;f) marcarea unor evenimente specifice tinerilor, Ziua adolescentului etc.;g) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare cu privire la valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret.5. Atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socială se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) dezvoltarea de programe alternative şi proiecte de prevenire şi combatere a factorilor de risc specifici, în vederea reducerii numărului de tineri aflaţi în pericol sau în situaţie de marginalizare ori excludere socială (devianti, delincventi, tineri institutionalizati şi postinstitutionalizati, tineri cu handicap psihic/fizic, tineri consumatori de droguri, tineri din mediul rural, tineri romi), şi prin stimularea construcţiei de locuinţe sociale pentru tineri etc.;b) informarea tinerilor asupra riscului reprezentat de abandonul şcolar şi asupra necesităţii adaptării la cerinţele pieţei muncii.6. Stimularea creativitatii tinerilor se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) organizarea de acţiuni stimulative pentru ţinerii cu potenţial creativ deosebit/promovarea de măsuri-cadru pentru valorificarea superioară a acestui potenţial, cu precădere în domeniul tehnico-ştiinţific;b) încurajarea dezvoltării de centre de excelenta pentru ţinerii cu potenţial ridicat, construirea unui sistem formativ adaptat evoluţiei acestora.7. Promovarea mobilitatii tinerilor în spaţiul european se realizează prin atragerea de manifestări internaţionale ale tineretului şi promovarea imaginii României în lume.8. Optimizarea cadrului instituţional şi ajustarea politicilor în domeniu, în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu:a) reglementări pentru creşterea capacităţii instituţionale în domeniu, inclusiv reorganizarea unităţilor din subordinea MTS într-o structura integrată;b) actualizarea periodică a PNAT-R/fundamentarea acesteia pe cercetare;c) parteneriat şi măsuri/programe corelate/integrate cu alte instituţii abilitate, în vederea asigurării unor politici specifice de "tranzitie" pentru grupurile de vârsta ce sunt sub sau la limita inferioară a grupului de adresabilitate a MTS;d) iniţiativa MTS pentru dezvoltarea de noi parteneriate cu alte autorităţi centrale pentru promovarea şi susţinerea de programe specifice de tineret.
 + 
Secţiunea a 3-aProgram de cercetare socială în domeniul tineretului – P3 + 
Articolul 10Scop: cunoaşterea tendinţelor în evoluţia socială a tineretului, în vederea fundamentarii politicilor în domeniu.
 + 
Articolul 11Obiectiv: evaluarea relatiei dintre nevoile tinerilor şi politicile de tineret.
 + 
Articolul 12Prioritati naţionale şi măsuri indicative:Optimizarea cadrului instituţional şi ajustarea politicilor în domeniu: în paralel cu dezvoltarea de programe alternative în domeniu se realizează actualizarea periodică a PNAT-R, fundamentată pe cercetare.
 + 
Secţiunea a 4-aProgram de relaţii internaţionale în domeniul tineretului – P4 + 
Articolul 13Scop: dezvoltarea relaţiilor internaţionale în domeniul tineretului.
 + 
Articolul 14Obiectiv: promovarea de acţiuni cu caracter internaţional.
 + 
Articolul 15Prioritati naţionale şi măsuri indicative:1. Participarea civică şi politica/implicarea tinerilor în actul decizional se realizează prin sprijinirea de acţiuni specifice de promovare a voluntariatului.2. Promovarea mobilitatii tinerilor în spaţiul european se realizează prin următoarele măsuri indicative:a) încheierea de protocoale la nivel guvernamental cu autorităţile responsabile în domeniul politicilor de tineret din terţe tari;b) încurajarea dezvoltării de parteneriate internaţionale între organizaţii neguvernamentale de tineret din România şi cele similare din alte tari/încurajarea schimburilor interculturale de tineri;c) dezvoltarea de acţiuni de informare şi educare privind valorile europene, protecţia mediului şi pentru încurajarea sportului şi turismului pentru tineret;d) atragerea de manifestări internaţionale ale tineretului şi promovarea imaginii României în lume.
 + 
Secţiunea a 5-aProgram comunitar de tineret "YOUTH" – P5 + 
Articolul 16Scop: promovarea mobilitatii, iniţiativei, învăţării culturale şi solidarităţii între ţinerii cu varste cuprinse între 15 şi 25 de ani, din Europa şi din întreaga lume.
 + 
Articolul 17Obiective:1. Creşterea sentimentului de solidaritate a tinerilor, în sensul apartenentei la un spaţiu comun european2. Implicarea activa a tinerilor în toate domeniile vieţii sociale3. Creşterea spiritului de iniţiativa, solidaritate şi antreprenorial la tineri4. Includerea în toate acţiunile programului a tinerilor cu oportunitati reduse.
 + 
Partea a III-aCondiţii şi criterii pentru finanţarea proiectelor de tineret din cadrul programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret + 
Capitolul 1Condiţii şi criterii de eligibilitate pentru structuri asociative de tineret şi pentru proiecte de tineret + 
Articolul 18Structuri asociative de tineret:1. Sunt eligibile SAT definite la art. 1 pct. 8.2. Pentru a face dovada eligibilităţii SAT trebuie să prezinte:a) declaraţie, în original, pe propria răspundere a conducătorului SAT referitoare la numărul de membri şi ponderea procentuală pentru membrii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani inclusiv;b) copie de pe hotărârea judecătorească de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă;c) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi modificările aduse acestora;d) copii de pe hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului şi actului constitutiv;e) copie de pe situaţia financiară pe anul anterior, înregistrată la organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;f) copie de pe dovada de sediu.
 + 
Articolul 19Proiecte de tineret:În sensul prezentului ordin, următoarele proiecte de tineret sunt neeligibile în vederea finanţării:a) proiecte care nu corespund obiectivelor prioritatilor naţionale şi măsurilor indicative din programele MTS;b) proiecte incomplete sau depuse de structuri neeligibile;c) proiecte care nu realizează punctajul minim de apreciere;d) proiecte începute înainte de data selectării în cadrul concursului de proiecte de tineret, cu excepţia celor care necesita continuitate;e) proiecte în care se solicita finanţarea unor categorii de cheltuieli neeligibile, conformHotărârii Guvernului nr. 806/2001privind aprobarea Normelor de cheltuieli pentru realizarea programelor Ministerului Tineretului şi Sportului în domeniul activităţii de tineret şi altor dispoziţii legale.
 + 
Capitolul 2Tipuri de proiecte de tineret ce pot fi finanţate + 
Articolul 20Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de MTS:a) proiecte proprii şi în parteneriat;b) proiecte ale SAT, selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, concurs prezentat la art. 24;c) alte proiecte ale SAT, aprobate de conducerea MTS.
 + 
Articolul 21Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de DTSJ/DTSMB:a) proiecte proprii şi în parteneriat;b) proiecte ale SAT, selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret, concursuri prezentate la cap. V.
 + 
Articolul 22Proiecte de tineret ce pot fi finanţate de ANSIT:a) proiecte proprii şi în parteneriat;b) proiecte ale SAT.
 + 
Capitolul 3Repartizarea bugetului activităţii de tineret + 
Articolul 23MTS repartizează bugetul activităţii de tineret pe programe, respectiv P1, P2, P3 şi P4, şi pe ordonatori de credite, respectiv MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT.1. Fondurile bugetare aprobate pentru P1 se distribuie astfel:a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat.2. Fondurile bugetare aprobate pentru P2 se distribuie astfel:a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat, a proiectelor de tineret selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, precum şi pentru finanţarea altor proiecte de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS;b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat, a proiectelor de tineret selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret;c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT.3. Fondurile bugetare aprobate pentru P3 se distribuie astfel:a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat;b) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat.4. Fondurile bugetare aprobate pentru P4 se distribuie astfel:a) MTS, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT;b) DTSJ/DTSMB, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS;c) ANSIT, pentru finanţarea proiectelor de tineret proprii şi în parteneriat şi a proiectelor de tineret ale SAT, aprobate de conducerea MTS.
 + 
Capitolul 4Modalităţi de finanţare prin concursuri de proiecte de tineret + 
Articolul 24MTS poate finanta din fondurile bugetare aprobate pentru P2 proiecte de tineret selectate în cadrul Concursului naţional anual de proiecte de tineret, concurs organizat de MTS, care se desfăşoară pe baza unei metodologii specifice aprobate prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
 + 
Articolul 25(1) DTSJ/DTSMB finanţează din fondurile bugetare aprobate pentru P2, conform art. 26, proiecte de tineret selectate în cadrul concursurilor de proiecte de tineret, concursuri organizate de DTSJ/DTSMB.(2) Pentru fondurile bugetare aprobate pentru P2 şi repartizate pentru proiecte de tineret proprii şi în parteneriat DTSJ/DTSMB pot/poate organiza concursuri pentru finanţarea de proiecte de tineret.
 + 
Articolul 26Fondurile bugetare aprobate pentru P2, repartizate DTSJ/DTSMB pentru concursurile de proiecte de tineret, se împart în doua subfonduri:1. subfondul "Junior": subfond din care se finanţează proiectele de tineret ale SAT eligibile, înfiinţate cu mai puţin de 2 ani anterior datei de depunere a proiectului de tineret şi care nu au beneficiat de mai mult de doua finanţări de la MTS/DTSJ/DTSMB, în condiţiile în care totalizează punctajul minim de apreciere;2. subfondul "Cofin": subfond din care se finanţează proiectele de tineret care dispun de cofinantari, cofinantari care se pot constitui nu numai din fonduri băneşti, probate prin contracte şi care acoperă minimum 50% din valoarea totală a bugetului proiectului de tineret şi care totalizează punctajul minim de apreciere.
 + 
Capitolul 5Procedura de finanţare prin concursuri de proiecte de tineret la nivelul DTSJ/DTSMB + 
Articolul 27(1) Data concursului şi tipurile de proiecte de tineret eligibile se stabilesc de conducerea DTSJ/DTSMB prin decizie, la propunerea fundamentată a compartimentului de specialitate.(2) Datele de organizare a concursurilor de proiecte de tineret sunt următoarele:a) între 1-5 februarie, pentru perioada februarie-iunie; pentru concursul aferent anului 2003, copia de pe situaţia financiară pe anul anterior, înregistrată la organul fiscal competent, se va depune împreună cu documentele necesare decontării cheltuielilor pentru acţiunea de tineret;b) între 25-30 iunie, pentru perioada iulie-septembrie;c) între 25-30 septembrie, pentru perioada octombrie-decembrie.
 + 
Articolul 28(1) Fondurile rămase nealocate în urma unui concurs de proiecte de tineret se reportează pentru următorul concurs de proiecte de tineret, excepţie făcând situaţia în care, la solicitarea fundamentată a DTSJ/DTSMB, conducerea MTS aproba utilizarea acestor fonduri pentru acţiuni de tineret proprii şi în parteneriat ale DTSJ/DTSMB.(2) Sumele nealocate de la subfondul "Junior" nu se reportează la subfondul "Cofin".
 + 
Articolul 29(1) Anunţarea publică a concursurilor de proiecte de tineret se face obligatoriu prin intermediul unui ziar local, de preferinta ziarul cu cel mai mare tiraj, şi prin afişare la sediul DTSJ/DTSMB.(2) Data apariţiei anunţului va fi cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data de desfăşurare a concursului de proiecte de tineret.(3) Anunţul cuprinde data, ora şi locul de desfăşurare, precum şi termenul limita până la care se depun proiectele de tineret.(4) Termenul limita pentru depunerea proiectelor de tineret este cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de data la care are loc concursul de proiecte de tineret.
 + 
Articolul 30(1) Proiectele de tineret, completate citeţ, se depun în doua exemplare la sediul DTSJ/DTSMB, direct sau prin posta.(2) Pot depune proiecte de tineret şi SAT care au sediul în alt judeţ, dacă acestea sunt relevante pentru judeţul în care se depun.
 + 
Articolul 31(1) Proiectele de tineret se selecteaza, în baza punctajului de apreciere prevăzut în anexa nr. 2, de către o comisie cu următoarea componenta:a) preşedintele comisiei: director/director adjunct de tineret al DTSJ/DTSMB;b) inspector/consilier de tineret al DTSJ/DTSMB;c) contabil al DTSJ/DTSMB, fără drept de vot;d) reprezentant al SAT, fără drept de vot; SAT care depun proiecte de tineret la concursul de proiecte de tineret respectiv au dreptul de a delega un unic reprezentant în comisie.(2) La solicitarea SAT, DTSJ/DTSMB pot/poate organiza o sesiune de prezentare a proiectelor de tineret.
 + 
Articolul 32(1) Comunicarea rezultatelor concursului de proiecte de tineret se face în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data acestuia.(2) Raportul cu rezultatele concursului de proiecte de tineret se semnează de către membrii cu drept de vot ai comisiei.(3) Raportul cu rezultatele concursului de proiecte de tineret este însoţit obligatoriu de un proces-verbal în care reprezentanţii SAT prezenţi la concurs au dreptul de a face observaţii. Procesul-verbal se semnează de către preşedintele comisiei şi de persoana care l-a întocmit.(4) Copii ale raportului cu rezultatele concursului de proiecte de tineret şi ale procesului-verbal se transmit prin posta la MTS, în termen de 3 zile de la finalizarea acestora.
 + 
Articolul 33(1) Proiectele de tineret proprii şi în parteneriat ale DTSJ/DTSMB se prezintă cu respectarea coordonatelor din cererea de finanţare.(2) Coordonatorul de proiect de tineret şi conducerea DTSJ/DTSMB sunt direct răspunzători de calitatea proiectelor de tineret finanţate.
 + 
Articolul 34(1) Pentru finanţarea proiectului de tineret selectat se încheie un contract între DTSJ/DTSMB şi SAT, pe baza unui referat de oportunitate al coordonatorului de proiect de tineret, desemnat de conducerea DTSJ/DTSMB.(2) Contractul se înaintează în vederea aprobării cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de începerea acţiunii de tineret.
 + 
Articolul 35Existenta unor surse de finanţare, altele decât ale SAT şi MTS, obliga SAT la menţionarea explicita a acestora în cererea de finanţare.
 + 
Articolul 36(1) Pentru realizarea acţiunilor de tineret se pot acorda avansuri de până la 30% din valoarea contractului, în condiţiile legii.(2) Până la 75% din valoarea contractului poate fi decontată în timpul desfăşurării activităţilor proiectului de tineret, dacă acestea se întind pe mai mult de 30 de zile, prin decontări parţiale pe baza documentelor justificative legal întocmite.
 + 
Articolul 37Minimum 60% din personalul implicat în realizarea acţiunilor de tineret trebuie să fie tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani inclusiv; reglementarea este valabilă numai în cazul SAT.
 + 
Articolul 38Acţiunea de tineret se monitorizează/evalueaza de către reprezentanţi ai DTSJ/DTSMB, MTS, SAT, după caz.
 + 
Articolul 39(1) SAT trebuie să prezinte un raport de evaluare a acţiunii de tineret, care se transmite la MTS în termen de 5 zile lucrătoare de la data finalizarii acesteia, conform prevederilor cuprinse în cap. VIII.(2) Raportul de evaluare trebuie să conţină şi punctul de vedere scris al DTSJ/DTSMB, în special cu privire la realizarea indicatorilor propuşi şi a măsurilor luate în cazul nerealizarii acestora.
 + 
Capitolul 6Formularul-tip "Cerere de finanţare" + 
Articolul 40Proiectul de tineret se prezintă pe formularul-tip "Cerere de finanţare", urmărind coordonatele din Ghidul pentru completarea Cererii de finanţare, conform anexei nr. 1, şi este însoţit de următoarele documente:a) curriculum vitae al coordonatorului de proiect de tineret;b) curriculum vitae al personalului implicat în realizarea acţiunii de tineret;c) declaraţie, în original, pe propria răspundere a conducătorului SAT, cu privire la numărul de membri şi ponderea procentuală pentru membrii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani inclusiv;d) copie de pe hotărârea judecătorească de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă;e) copii de pe statut şi actul constitutiv, precum şi modificările aduse acestora;f) copii de pe hotărârile judecătoreşti rămase definitive şi irevocabile, prin care s-au admis modificări ale statutului şi ale actului constitutiv;g) copie de pe situaţia financiară pe anul anterior, înregistrată la organul fiscal competent, cu excepţia SAT înfiinţate în anul în curs;h) copie de pe dovada de sediu.
 + 
Articolul 41(1) Documentele prevăzute la art. 40 lit. a), b) şi c) se completează în doua exemplare, citeţ.(2) Proiectele de tineret nu se transmit prin fax sau e-mail.(3) Proiectele de tineret respinse nu se returnează.
 + 
Articolul 42Proiectele de tineret se selecteaza pe baza punctajului de apreciere, conform anexei nr. 2.
 + 
Capitolul 7Selecţia proiectelor de tineret în cadrul concursurilor de proiecte de tineret la nivelul DTSJ/DTSMB + 
Articolul 43Condiţiile şi criteriile eliminatorii, fără punctaj, sunt următoarele:a) nerespectarea de către SAT a contractelor anterioare semnate cu MTS/DTSJ/DTSMB, respectiv dacă nu au respectat termenele pentru depunerea deconturilor la acţiunile de tineret finanţate anterior, nu au îndeplinit angajamentele de mediatizare, au modificat proiectul de tineret sau au înregistrat alte carente semnalate de rapoartele de evaluare;b) neincadrarea proiectelor de tineret în priorităţile naţionale şi măsurile indicative stabilite de conducerea DTSJ/DTSMB;c) neasigurarea de către SAT a contribuţiei proprii de minimum 10% din bugetul total al proiectului de tineret;d) neprezentarea situaţiei financiare pe anul anterior, în copie, înregistrată la organul fiscal competent.
 + 
Articolul 44(1) În condiţiile în care proiectul de tineret nu îndeplineşte unul dintre criteriile prevăzute la art. 43, acesta este eliminat din concurs.(2) În condiţiile în care proiectul de tineret nu îndeplineşte criteriul prevăzut la art. 43 lit. a), SAT nu participa la următorul concurs.
 + 
Articolul 45(1) Pentru a fi selectat un proiect de tineret trebuie să totalizeze un punctaj de minimum 9 puncte la criteriile privind SAT şi 21 de puncte la criteriile privind proiectul de tineret, punctaj acordat pe baza cuantificării calificativelor următoare şi prevăzut în anexa nr. 3:a) nesatisfăcător – 0 puncte;b) satisfăcător – 1 punct;c) bine – 2 puncte;d) foarte bine – 3 puncte.(2) Fiecare membru cu drept de vot al comisiei acorda pe formularul de apreciere prevăzut în anexa nr. 3 un punctaj care se calculează prin însumarea calificativelor cuantificate.(3) Nerealizarea punctajului minim de 9 puncte şi, respectiv, 21 de puncte elimina proiectul de tineret din concurs.(4) Pentru proiectele de tineret ale SAT, care nu au mai primit finanţare, se ia în considerare numai punctajul la criteriile privind proiectul de tineret.(5) Proiectele de tineret selectate primesc finanţare în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita bugetului aprobat pentru fiecare fond destinat concursului de proiecte de tineret.(6) Punctajul final al proiectului de tineret se calculează ca medie aritmetica a punctajelor acordate de toţi membrii cu drept de vot ai comisiei.
 + 
Capitolul 8Decontarea cheltuielilor pentru acţiuni de tineret + 
Articolul 46Pentru justificarea cheltuielilor SAT/instituţia trebuie să prezinte următoarele documente:1. adresa de inaintare, care se completează conform modelului din anexa nr. 4, cu excepţia acţiunilor de tineret proprii ale MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT;2. factura fiscală cod 14-4-10/A sau factura cod 14-4-10a/A, în original, cuprinse în Catalogul formularelor tipizate comune pe economie cu regim special de tipărire, inseriere şi numerotare, prevăzut în anexa nr. 1A laHotărârea Guvernului nr. 831/1997, care atesta bunurile livrate, lucrările executate şi serviciile prestate; se detaliază pe categorii de cheltuieli;3. documentele justificative, în original, care se restituie; reglementarea este valabilă numai în cazul SAT;4. documentele justificative, în copie, care au stat la baza emiterii facturii în original către MTS/DTSJ/DTSMB/ANSIT;5. lista de participanţi: se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 5 şi se prezintă indiferent de categoriile de cheltuieli decontate;6. documentele care împuternicesc coordonatorul de proiect de tineret pentru decontarea cheltuielilor;7. raportul de evaluare, completat citeţ, cu număr de înregistrare, stampilat şi semnat de către evaluator şi conducătorul SAT/instituţiei, care cuprinde date referitoare la:a) acţiunea de tineret, perioada, locul de desfăşurare, participanţi etc.b) valorile indicatorilor realizaţi pentru fiecare obiectiv;c) concordanta dintre obiectivele propuse şi obiectivele realizate;d) relevanta acţiunii de tineret, măsura în care acţiunea a răspuns nevoilor şi problemelor tinerilor;e) eficacitatea acţiunii de tineret, măsura în care obiectivele au fost realizate, scopul atins, problema rezolvată;f) eficienta acţiunii de tineret, respectiv efectul obţinut raportat la resursele utilizate;g) rezultatele acţiunii de tineret: modul în care acţiunea de tineret a influentat situaţia participanţilor, a beneficiarilor; posibilitatea de replicare şi extindere a rezultatelor;h) durabilitatea proiectului de tineret: perspectivele oferite după terminarea finanţării, extinderea şi posibilităţile de autosustinere financiară;i) mediatizarea acţiunii de tineret: modul de îndeplinire a angajamentului de mediatizare;j) parteneriatul pentru acţiunea de tineret, respectiv partenerii şi contribuţia realizată a acestora, dacă este cazul;k) impactul proiectului de tineret: modul în care a fost influentata situaţia actuala a beneficiarilor direcţi şi indirecti;l) raportul financiar al acţiunii de tineret, însoţit de copii ale documentelor justificative;m) referinţe privitoare la acţiunea de tineret de la participanţi, beneficiari, coorganizatori, autorităţi locale; opinii ale SAT/instituţiei referitoare la impact, minusuri şi plusuri în desfăşurarea acţiunii, sugestii;n) materiale de informare ale SAT/instituţiei şi probe ale îndeplinirii angajamentului de mediatizare;o) concluzii, menţiuni.
 + 
Articolul 47Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind alocaţia de masa sunt:a) factura fiscală, semnată şi stampilata de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: denumirea acţiunii de tineret, perioada, numărul de persoane, numărul de zile, valoarea/zi/persoana, valoarea totală;b) pontaj de masa, întocmit conform modelului din anexa nr. 6; pontajul de masa se întocmeşte şi în cazul în care s-a aprobat finanţarea pentru alimente.
 + 
Articolul 48Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind cazarea participanţilor sunt:a) factura fiscală, semnată şi stampilata de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: denumirea acţiunii de tineret, perioada, numărul de persoane, numărul de zile, valoarea/zi/persoana, valoarea totală;b) diagrama de cazare, semnată, stampilata şi înregistrată de unitatea prestatoare, care cuprinde informaţii privind: numele şi prenumele, numărul camerei, numărul de zile, cost/zi/persoana, valoarea totală.
 + 
Articolul 49Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind transportul sunt:a) bilete de tren pentru transportul pe calea ferată, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale, fără a se putea depăşi drepturile de aceasta natura care se pot acorda salariaţilor instituţiilor publice, şi tabel cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea biletelor de transport, semnat şi stampilat, întocmit conform modelului din anexa nr. 7;b) bilete pentru transportul cu mijloace de transport auto în comun, la tarifele stabilite pentru aceste mijloace;c) bonuri fiscale de combustibil, pentru transportul cu autoturisme proprietate personală, efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale pentru salariaţii instituţiilor publice;d) bilete pentru transportul cu avionul şi pentru transportul pe căile de navigaţie fluviala, efectuat cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite;e) factura fiscală şi foaia de parcurs pentru transportul cu mijloace de transport auto închiriate, potrivit dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 50Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru prestări de servicii sunt:a) contractele de muncă înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă;b) ordinele de plată prin care s-au virat impozitele şi contribuţiile la fondurile prevăzute de lege;c) statele de plată semnate de conducătorul SAT/instituţiei.
 + 
Articolul 51Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor privind închirierea de bunuri şi servicii sunt:a) factura fiscală;b) contract de închiriere sau nota de comanda ferma.
 + 
Articolul 52Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru achiziţii de materiale consumabile sunt:a) factura fiscală;b) avizul de însoţire a mărfii;c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe, cod 14-3-1A, a bunurilor intrate în gestiunea SAT/instituţiei;d) bonul de consum.
 + 
Articolul 53Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea de tiparituri, multiplicari, inscriptionari şi altele asemenea sunt:a) factura fiscală;b) avizul de însoţire a mărfii;c) nota de recepţie şi constatare de diferenţe, cod 14-3-1A, a bunurilor intrate în gestiunea SAT/instituţiei;d) bonul de consum;e) un exemplar din materialul multiplicat/imprimat.
 + 
Articolul 54Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru activităţi social-culturale sunt: factura fiscală, factura sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
 + 
Articolul 55Documentele justificative pentru decontarea cheltuielilor pentru tratatii sunt: factura fiscală, factura sau alte formulare ori documente cu regim special, aprobate potrivit legii.
 + 
Articolul 56Achiziţiile publice de bunuri şi servicii se efectuează cu respectarea prevederilor legale, pe bază de oferte analizate şi adjudecate de către comisia constituită în acest scop. Documentele în copie, prin care s-au adjudecat ofertele, se transmit finanţatorului, respectiv MTS/DTSJ/DTSMB/ANSIT, înainte de încheierea contractului între părţi.
 + 
Articolul 57Prestatorii de servicii scutiţi de T.V.A. prezintă facturi simple.
 + 
Articolul 58Documentele justificative de cheltuieli se certifica de către conducătorul SAT/instituţiei privind realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor consemnate şi sunt vizate de persoana imputernicita sa exercite controlul financiar preventiv propriu, conformOrdinului ministrului finanţelor publice nr. 123/2001pentru aprobarea Normelor metodologice privind cadrul general al atribuţiilor şi exercitării controlului financiar preventiv propriu.
 + 
Articolul 59Documentele stabilite pentru decontarea cheltuielilor pentru acţiuni de tineret se transmit în termenul prevăzut în contractul de finanţare.
 + 
Partea a IV-aDispoziţii finale + 
Articolul 60Direcţiile de specialitate din cadrul MTS, DTSJ/DTSMB, ANSIT vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 61Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Articolul 62Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogaOrdinul ministrului tineretului şi sportului nr. 23/2003.
 + 
Articolul 63Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.Ministrul tineretului şi sportului,Georgiu GingarasBucureşti, 31 ianuarie 2003.Nr. 52.
 + 
Anexa 1   

       
      ROMÂNIA
    MTS
 

             

Numar de înregistrare … din ../../..
(se completează de către finanţator)

  

CERERE DE FINANŢARE

    A. Structura asociativa de tineret (SAT)  ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐  │ Denumire: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Adresa sediu: │  ├────────────────────────────────────┬──────┬────────┬────────┬──────────┤  │ Strada: │ Nr. │ Bl. │ Sc. │ Ap. │  ├───────────────────────────────┬────┴──────┴────────┼────────┴──────────┤  │ Judeţ/Sector: │Localitate: │Cod: │  ├───────────────────────────────┴────────────────────┴───────────────────┤  │ Număr membri/număr membri activi: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Scop: │  │ │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Banca/Sucursala: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Cont (lei): │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Cod fiscal: │  ├─────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────┤  │ Telefon: │Fax: │  ├─────────────────────────────┼──────────────────────────────────────────┤  │ E-mail: │Web: │  ├─────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────┤  │ Altele: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Echipa de conducere (nume/funcţie/adresa): │  ├────────────────────┬────────────┬──────────────────────────────────────┤  ├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤  ├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤  ├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤  ├────────────────────┼────────────┼──────────────────────────────────────┤  ├────────────────────┴────────────┴──────────────────────────────────────┤  │ Coordonator proiect: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ Buget: │  ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤  │ An precedent: │  └────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘    B. Proiect de tineret    1. Descriere  

Titlul:
Perioada: De la: Până la:
Locul de desfăşurare: Localitatea: Judeţul:
Buget:

Total:

Solicitat de la MTS,
DTSJ/DTSMB:

    2. Marcati programul MTS şi precizati prioritatea naţionala şi măsura/    măsurile indicativa/indicative în care se înscrie proiectul de tineret

1. Program de înfiinţare şi dezvoltare
a unei reţele de centre de tineret – P1
3. Program de cercetare socială în
domeniul tineretului – P3
2. Program de acţiuni pentru implementarea
PNAT-R – P2
4. Program de relaţii internatio-
nale în domeniul tineretului – P4
Prioritatea naţionala:

Măsura/măsurile indicativa/
indicative:

    3. Rezumat (o descriere concisă şi clara a proiectului)

    4. Justificare/Problema identificata (de ce? unde? a cui?       care este problema?)

    5. Scop (un tel, o stare dorita, stadiul în care va ajunge problema)

    6. Obiective*) (pasi definiţi, rezultate scontate, ce se doreşte să se    obţină, progrese marcante în atingerea scopului); pe cat posibil să fie    SMART şi/sau să permită măsurarea performantei – maximum 3 obiective

Obiectiv 1
Obiectiv 2
Obiectiv 3

    *) Maximum 3, dar nu obligatoriu 3.    7. Indicatori (unităţi de măsura a performantei; arata ce măsoară;       cuantifica faptele)┌───────────────────────┬────────────┬──────────────────┬────────────────────┐│ Indicatori │Obiective │ Denumirea │ Standard (măsura ││ │ │ indicatorului │ stabilită a fi ││ │ │ │ atinsa, arata cat ││ │ │ │ de mult/bine) │├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│Indicatori cantitativi │Obiectiv 1 │ │ ││(cifre, fapte, timp, ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│servicii, persoane …)│Obiectiv 2 │ │ ││ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│ │Obiectiv 3 │ │ │├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│Indicatori calitativi │Obiectiv 1 │ │ ││(efecte, progresul, cat├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│de bine, bun.., %, a/b)│Obiectiv 2 │ │ ││ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│ │Obiectiv 3 │ │ │├───────────────────────┼────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│Indicatori financiari │Obiectiv 1 │ │ ││(cheltuieli medii, ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│cost/beneficiu.., lei) │Obiectiv 2 │ │ ││ ├────────────┼──────────────────┼────────────────────┤│ │Obiectiv 3 │ │ │└───────────────────────┴────────────┴──────────────────┴────────────────────┘    8. Activităţi (mijloace, metode, ceea ce se face pentru a se obţine       rezultatele scontate şi a se îndeplini obiectivele)┌───────────┬───────────┬───────────────┬──────────────────┬─────────────────┐│ Nr. │ Denumirea │ Perioada │Modul de realizare│ Resurse necesare││activităţii│activităţii│de desfăşurare │ │ │├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤│ A1 │ │ │ │ │├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤│ A2 │ │ │ │ │├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤│ A3 │ │ │ │ │├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤├───────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┼─────────────────┤└───────────┴───────────┴───────────────┴──────────────────┴─────────────────┘    9. Rezultate (beneficii, ceea ce se obţine prin eliminarea sau       diminuarea problemei)

    10. Beneficiari/Participanţi (cei implicaţi direct şi indirect, dar şi        cei pentru care se fac cheltuielile)

Organizatori

Tineri cu vârsta cuprinsă
între 14 şi 29 de ani
inclusiv
Alţi participanţi

Total

Număr de
persoane

    11. Durabilitate (dacă proiectul este parte a unui program, dacă urmează    o alta faza, finanţare, dezvoltare sau dacă are o închidere logica ce    prezintă un rezultat vizibil)

    12. Monitorizare (colectarea informaţiilor; urmărirea resurselor şi        activităţilor: ce? cine? cum?)

    13. Evaluare (măsurarea şi compararea performantelor cu indicatori    stabiliţi, emiterea de judecati privind progresul înregistrat în    atingerea obiectivelor, ce şi mai ales cum se vor pune în evidenta    aceste aspecte)

    14. Riscuri/Prevenirea riscurilor (dificultăţi în realizare, măsuri    de prevenire)

    15. Mediatizare (Indicaţi modalităţile de mediatizare a proiectului    de tineret şi modul în care veţi promova imaginea Ministerului Tineretului    şi Sportului.)

    16. Buget (totalitatea nevoilor şi disponibilităţilor financiare, o    planificare financiară)┌───┬──────────┬───────┬──────┬────────┬─────┬───────┬───────────┬─────────────┐│Nr.│ Categoria│Număr │ Cost │ Număr │Cost │Contri-│Contribuţii│ Contribuţie ││crt│ de │ de │unitar│ de │total│ butie │ alţii │ MTS, DTSJ/ ││ │cheltuieli│unităţi│ │persoane│ │ SAT │ │ DTSMB*) │├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤├───┼──────────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼───────────┼─────────────┤│ │ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │└───┴──────────┴───────┴──────┴────────┴─────┴───────┴───────────┴─────────────┘––––Notă *) ConformHotărârii Guvernului nr. 806/2001, precum şi altor dispoziţii legale.

   
  C. Declaraţia solicitantului
  Declar pe propria răspundere că toate informaţiile din această cerere de finanţare şi toate celelalte informaţii ataşate la cerere sunt în conformitate cu realitatea.
   
  Coordonator:
  Numele şi prenumele …………………………………………………
  Funcţia ……………………………………………………………
   
  Semnătura ……………………
  Ştampila …………………….
   
  Data ………………………..

Ghid pentru completarea Cererii de finanţareA. SATSe completează datele de identificare a SAT, conform hotărârii judecătoreşti de înfiinţare, şi bugetul SAT pe anul precedent.B. Proiect de tinereta) Titlul: trebuie să fie descriptiv, clar şi concis.b) Rezumatul cuprinde:– scurta prezentare a solicitantului, cu accentuarea elementelor care-i oferă credibilitate;– prezentarea problemei abordate şi a măsurilor necesare pentru rezolvarea acesteia;– scurta prezentare a obiectivelor şi a modului de atingere a obiectivelor, planul de activităţi;– precizarea rezultatelor care vor fi obţinute la finalizarea acţiunii de tineret;– scurta prezentare a planului de monitorizare şi evaluare;– menţionarea bugetului total al proiectului de tineret;– menţionarea modului în care proiectul de tineret va evolua după încheierea finanţării.c) Justificare/Problema identificata: descrie situaţia actuala a persoanelor/grupurilor cărora li se adresează proiectul de tineret, precum şi strategia prin care se urmăreşte îmbunătăţirea situaţiei actuale. Pentru aceasta se enunta şi se justifica problema abordata, care este problema de rezolvat, nevoia care trebuie satisfacuta, cine o are, unde şi de când exista, permanenta sau periodică, cauze ale problemei, consecinţele nerezolvarii, de ce solicitantul este capabil sa o rezolve, succese anterioare, resurse, atuuri şi modalitatea de rezolvare. Pentru sprijinirea afirmaţiilor se prezintă date concrete, uşor verificabile, studii, analize statistice, cercetări în domeniu, chestionare, articole de presa, aprecieri ale unor experţi.Solicitantul trebuie să dovedească faptul ca problema abordata este una reală, iar amânarea rezolvarii ei are repercusiuni asupra unui grup semnificativ; trebuie explicat şi ce ar urma să se intample dacă problema respectiva ar fi lăsată nerezolvata, precum şi dacă atingerea scopului şi implicit rezolvarea problemei aduc avantaje comunităţii/societăţii/anumitor grupuri, caz în care avantajele trebuie menţionate.Solicitantul trebuie să probeze ca este în măsura sa abordeze problema respectiva şi sa ducă proiectul de tineret la bun sfârşit, să-şi demonstreze competenţa.d) Scopul: reprezintă stadiul în care va ajunge problema ca urmare a realizării acţiunii de tineret.Descrie o stare dorita care trebuie maximizata sau un efect nedorit care trebuie minimizat. Se recomanda enunţarea scurta şi clara a scopului, într-o singura propozitie, fără explicaţii cu privire la modul în care va fi atins.e) Obiectivele: sunt rezultatele care trebuie obţinute pentru atingerea scopului şi evidenţiază implicit rezolvarea problemei, pe parcursul proiectului de tineret şi la final. Obiectivele arata beneficiile obţinute. Indiferent de formula de prezentare aleasă, este necesară concordanta cu însuşirile pe care obiectivele trebuie să le întrunească, respectiv să fie specifice, masurabile, abordabile, realiste, încadrabile în timp, adică SMART. Obiectivele proiectului de tineret se cuantifica prin indicatori care măsoară performanţele.f) Indicatorii: sunt unităţi de măsura a performantelor efective şi se împart în indicatori cantitativi, calitativi, financiari.În vederea evaluării performantelor trebuie stabilite anumite standarde care arata valoarea indicatorilor pentru a se asigura ca s-au atins rezultatele dorite. Trebuie sa existe cel puţin un indicator de rezultat pentru fiecare obiectiv. Un indicator trebuie să fie valid, sa masoare ceea ce îşi propune sa masoare şi să fie de încredere, sa dea informaţii corecte şi exacte, indiferent cine îl măsoară. După stabilirea indicatorilor trebuie precizate datele care vor fi colectate, intervalele şi metodele de colectare.g) Activităţile: sunt mijloace de atingere a obiectivelor.Solicitantul trebuie să enunte fiecare activitate, sa specifice responsabilul pentru activitatea respectiva, sa precizeze necesarul de resurse, sa descrie secventele în timp şi modul în care activităţile se intrepatrund.Resursele: includ necesarul: resursele umane, materiale, financiare, informationale şi de timp estimate a fi utilizate; disponibilul: resursele proprii ale SAT şi atrase ce se solicita de la MTS, DTSJ/DTSMB.Cofinantarea proiectului de tineret este un avantaj în obţinerea de fonduri de la MTS, DTSJ/DTSMB datorită plusului de credibilitate adus.h) Rezultatele: reprezintă schimbările în bine, beneficiile.i) Beneficiari/Participanţi: persoanele fizice şi/sau juridice în folosul cărora se produce schimbarea urmărită. Beneficiarii direcţi reprezintă persoanele fizice şi/sau juridice care beneficiază în mod direct, nemijlocit de rezultate/efecte. Beneficiarii indirecti reprezintă persoanele care beneficiază în mod indirect de rezultate/efecte, ţinându-se cont de efectul multiplicativ. Minimum 80% din beneficiarii indirecti trebuie să fie tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 29 de ani inclusiv.Participanţii sunt persoanele implicate direct în realizarea acţiunii.j) Monitorizarea: reprezintă procesul de colectare sistematica şi de analiza a informaţiilor cu privire la desfăşurarea activităţilor. Între metodele de colectare a datelor amintim: observatia, interviul, discuţia de grup, chestionarul, statisticile, jurnalele, alte înregistrări de rutina etc. Se monitorizează derularea activităţilor şi modul de utilizare a resurselor.k) Evaluarea: reprezintă emiterea de judecati cu privire la progresul înregistrat în atingerea obiectivelor propuse.Se evalueaza: obiectivele atinse, rezultatele obţinute.l) Durabilitatea: este imaginea de ansamblu asupra perspectivelor de dezvoltare a proiectului de tineret şi asupra condiţiilor de autosustinere financiară după terminarea finanţării.m) Riscurile/Prevenirea riscurilor: dificultăţile posibile în realizarea obiectivelor/atingerea scopului; măsuri active preconizate în vederea combaterii riscurilor şi a unui posibil esec.n) Mediatizarea: reprezintă modalităţile de promovare a proiectului de tineret şi a imaginii Ministerului Tineretului şi Sportului.o) Bugetul: este totalitatea resurselor financiare necesare realizării acţiunii de tineret, detaliate pe categorii de cheltuieli.Contribuţia proprie a SAT la realizarea acţiunii de tineret trebuie să fie de minimum 10% din bugetul total al acţiunii de tineret. Contribuţia SAT poate fi în natura, de exemplu: munca voluntarilor, utilizarea sediului, echipamente puse la dispoziţie etc.Precizări:– în coloana pentru MTS, DTSJ/DTSMB se înscriu sumele care se solicita de la MTS, DTSJ/DTSMB;– în coloana pentru SAT se înscriu sumele cu care contribuie SAT;– sumele solicitate se detaliază în dreptul fiecărei categorii de cheltuieli;– categoriile de cheltuieli sunt stabilite prinHotărârea Guvernului nr. 806/2001şi alte dispoziţii legale. + 
Anexa 2                           PUNCTAJ DE APRECIERE

       
  Nr. crt. Criteriul Punctajul maxim
  1. SAT 15
    – experienţa SAT în derularea de acţiuni de tineret 3
  – capacitatea SAT de implementare a proiectului de tineret 3
  – experienţa coordonatorului de proiect de tineret în administrarea de proiecte de tineret 3
  – calificările şi experienţa personalului implicat în realizarea acţiunii de tineret 3
  – rezultatele şi calitatea colaborărilor anterioare ale SAT cu MTS, DTSJ/DTSMB 3*)
  2. Proiectul de tineret 35
    – caracterul novator, faptul că aduce idei şi metode noi în sectorul asociativ şi/sau în domeniul tineretului 3
  – relevanţa proiectului de tineret pentru obiectivele, priorităţile naţionale, măsurile indicative din programele MTS şi pentru beneficiarii direcţi şi indirecţi 3*)
  – obiective SMART, clar definite, specifice, măsurabile, abordabile, realiste şi încadrabile în timp 3*)
  – concordanţa dintre obiective, activităţi, indicatori şi rezultate 3*)
  – specificarea clară a indicatorilor 3
  – eficienţa raport cost/beneficiu 3
  – planificarea riguroasă şi realistă a activităţilor 3
  – alocarea corespunzătoare a resurselor 3
  – definirea clară a beneficiarilor/participanţilor 1
  – planul de monitorizare şi evaluare 3
  – durabilitatea 1
  – contribuţia partenerilor 3
  – estimarea realistă a bugetului în concordanţă cu activităţile planificate 3

Observaţii:Dacă la criteriile marcate cu asterisc (*) punctajul acordat este 0, proiectul de tineret este descalificat.În cazul criteriilor cu punctaj maxim 1, aprecierea se face astfel:● da – 1 punct;● nu – 0 puncte.Dacă la acelaşi criteriu un proiect de tineret primeşte un punctaj cu o diferenţa de 2 puncte între membrii comisiei, se reanalizeaza cererea de finanţare. + 
Anexa 3

   
  FORMULAR DE APRECIERE
   
  Denumirea proiectului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Numele şi prenumele membrului comisiei . . . . . . . . . .
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Punctajul total acordat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Semnătura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

       
  Nr. crt. Criteriul Punctajul acordat
  1. SAT  
    – experienţa SAT în derularea de acţiuni de tineret  
  – capacitatea SAT de implementare a proiectului de tineret  
  – experienţa coordonatorului de proiect de tineret în administrarea de proiecte de tineret  
  – calificările şi experienţa personalului implicat în realizarea acţiunii de tineret  
  – rezultatele şi calitatea colaborărilor anterioare ale SAT cu MTS, DTSJ/DTSMB  
  2. Proiectul de tineret  
    – caracterul novator, faptul că aduce idei şi metode noi în sectorul asociativ şi/sau în domeniul tineretului  
  – relevanţa proiectului de tineret pentru obiectivele, priorităţile naţionale, măsurile indicative din programele MTS şi pentru beneficiarii direcţi şi indirecţi  
  – obiective SMART, clar definite, specifice, măsurabile, abordabile, realiste şi încadrabile în timp  
  – concordanţa dintre obiective, activităţi, indicatori şi rezultate  
  – specificarea clară a indicatorilor  
  – eficienţa raport cost/beneficiu  
  – planificarea riguroasă şi realistă a activităţilor  
  – alocarea corespunzătoare a resurselor  
  – definirea clară a beneficiarilor/participanţilor  
  – planul de monitorizare şi evaluare  
  – durabilitatea  
  – contribuţia partenerilor  
  – estimarea realistă a bugetului în concordanţă cu activităţile planificate  

 + 
Anexa 4– antet –ADRESA DE INAINTARENr. … din …Către MTS/DTSJ/DTSMBVa inaintam alăturat decontul de cheltuieli al acţiunii de tineret … care a avut loc în localitatea …., în perioada ….., în valoare de …. lei, finanţată în baza Contractului nr. …. din …., conform documentelor justificative anexate:

           
  Nr. crt. Felul, nr./data documentului Emitentul Denumirea cheltuielilor Valoarea
           
           
           
           
           

                            Semnatura conducătorului SAT/instituţiei,                        a contabilului/directorului economic şi ştampila                          ……………………………………… + 
Anexa 5    – antet –                                 LISTA DE PARTICIPANŢI    Acţiunea de tineret …………………..    Localitatea ………………………….    Perioada …………………………….

             
  Nr. crt. Numele şi prenumele SAT/instituţia Seria/nr. B.I./C.I. Data naşterii Semnătura
             
             
             
   
  Semnătura conducătorului SAT/instituţiei şi ştampila
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 6

    – antet –
                               PONTAJ DE MASA
    Acţiunea de tineret ……………………
    Localitatea …………………………..
    Perioada ……………………………..

┌───┬─────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┐│ │ │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ Ziua │ │ ││Nr.│Numele şi├──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┼──┬──┬──┤ SAT/ │Semnatura││crt│prenumele│M │D │C │M │D │C │M │D │C │M │D │C │M │D │C │ insti- │partici- ││ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │D │ │ │ tutia │pantilor │├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤├───┼─────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼────────┼─────────┤└───┴─────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴────────┴─────────┘

       
  MD – mic dejun, D – dejun, C – cină  
     
  Semnătura şi ştampila unităţii prestatoare  
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  
       
    Semnătura conducătorului SAT/instituţiei şi ştampila
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

 + 
Anexa 7    – antet –                                TABEL              cu participanţii care au beneficiat de contravaloarea                           biletelor de transport    Acţiunea de tineret …………………    Localitatea ………………………..    Perioada …………………………..

             
  Nr. crt. Numele şi prenumele Ruta Seria biletului Suma Semnătura
             
             
             
   
  Semnătura conducătorului SAT/instituţiei şi ştampila
  ……………………………………..

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x