ORDIN nr. 516 din 23 martie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 15 aprilie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 923 21/09/2018
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 923 21/09/2018 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 923 21/09/2018 ART. 3
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 21/09/2018
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 43 16/01/2020 ART. 13
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 57
ActulREFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 21/09/2018
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 342
ActulREFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 81
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 923 21/09/2018
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 923 21/09/2018 ART. 2
ART. 1MODIFICA PEORDIN 923 21/09/2018 ART. 3
ART. 1REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 21/09/2018
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 21/09/2018
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 1
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 9
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 25
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 47
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 95
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 98
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 156
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 163
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 165
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 173
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 174
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 176
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 211
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 213
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 214
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 226
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 227
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 230
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 233
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 234
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 235
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 236
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 246
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 256
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 258
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 260
ANEXA 0REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 268
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 8REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 9REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 10REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 11REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 12REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 13REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 14REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
ANEXA 15REFERIRE LAORDIN 923 21/09/2018
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere referatele de aprobare nr. 11.013/CC din 2.07.2020 și nr. 4.772/CC din 9.03.2020 ale Administrației Naționale „Apele Române“,ținând seama de Avizul Ministerului Finanțelor Publice comunicat prin Adresa nr. 896.027 din 17.09.2020,în temeiul prevederilor art. 81 alin. (3^2) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 57 alin. (1), (4) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor,ministrul mediului, apelor și pădurilor emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului apelor și pădurilor nr. 923/2018 privind aprobarea Metodologiei privind executarea creanțelor reprezentând venituri proprii ale Administrației Naționale „Apele Române“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 859 din 10 octombrie 2018, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 2 alineatul (1), după punctul 17 se introduc 15 noi puncte, punctele 18-32, cu următorul cuprins:18.Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere, prevăzută în anexa nr. 19 la prezentul ordin 19.Adresă de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești ca urmare a transformării măsurilor asigurătorii în măsuri executorii, prevăzută în anexa nr. 20 la prezentul ordin20.Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești, prevăzută în anexa nr. 21 la prezentul ordin21.Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terți, prevăzută în anexa nr. 22 la prezentul ordin22.Adresă de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilor, prevăzută în anexa nr. 23 la prezentul ordin23.Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești, prevăzută în anexa nr. 24 la prezentul ordin24.Referat justificativ pentru dispunerea de măsuri asigurătorii, prevăzut în anexa nr. 25 la prezentul ordin25.Decizie privind instituirea de măsuri asigurătorii, prevăzută în anexa nr. 26 la prezentul ordin26.Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii, prevăzut în anexa nr. 27 la prezentul ordin27.Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii, prevăzută în anexa nr. 28 la prezentul ordin28.Referat justificativ de ridicare a măsurilor asigurătorii, prevăzut în anexa nr. 29 la prezentul ordin29.Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii, prevăzută în anexa nr. 30 la prezentul ordin30.Adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți, prevăzută în anexa nr. 31 la prezentul ordin31.Înștiințare privind stingerea obligațiilor bugetare, prevăzută în anexa nr. 32 la prezentul ordin32.Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită, prevăzut în anexa nr. 33 la prezentul ordin2.Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 3Anexele nr. 1-33 fac parte integrantă din prezentul ordin.
3.După anexa nr. 18 se introduc 15 noi anexe, anexele nr. 19-33, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1-15 la prezentul ordin.
 + 
Articolul IIAnexele nr. 1-15 fac parte integrantă din prezentul ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor,
Tánczos Barna
București, 23 martie 2021.Nr. 516. + 
Anexa nr. 1(Anexa nr. 19 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziereANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..Către …………………………………………………………………..^2^2 Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul fiscal, după caz, alte date de identificare a debitorului. În cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se va menționa contribuabilul/plătitorul care le-a înființat.str. …………………………………………………. nr. ….., bl. …..,sc. …, et. …., ap. …., sectorul …….,localitatea ……………………………………..județul ……………………………………….., cod poștal ……….
DECIZIE
referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere nr. …../…..
În temeiul prevederilor art. 98 lit. c), art. 173 alin. (5) și următoarele din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, s-au calculat în sarcina debitorului ……………………………………, cu domiciliul/sediul în localitatea …………………………………………, str. …………………………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……, ap. ……., et. ….., sectorul/județul ………………………….., cod de identificare fiscală …………………………….^3, obligații accesorii în cuantum total de …………….. lei, astfel:^3 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.

Documentul prin care s-a stabilit debitul principal și natura acestuia^4 Tipul debitelor accesorii Perioada Suma debitului principal Nr. de zile Cota Suma debitului accesoriu
0 1 2 3 4 5 6 = 3 x 4 x 5
Dobânzi calculate în temeiul prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare^5
Total dobânzi
Penalități de întârziere calculate în temeiul prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare^6
Total penalități de întârziere

^4 Se completează numărul și data emiterii documentului prin care s-a stabilit debitul principal și care constituie titlu executoriu.^5 Nivelul dobânzii se stabilește conform art. 174 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.^6 Nivelul penalității de întârziere se stabilește conform art. 176 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.În conformitate cu prevederile art. 1 pct. 38 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu de creanță bugetară.

Vă invităm ca, în termenul prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, să achitați sau să faceți dovada plății sumelor menționate în prezenta decizie, astfel:a)dacă data comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare, inclusiv;b)dacă data comunicării prezentei decizii este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare, inclusiv.Având în vedere dispozițiile art. 226 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prezentul titlu de creanță devine titlu executoriu la data la care se împlinește scadența sau termenul de plată prevăzut de lege.Potrivit prevederilor art. 95 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prezenta decizie constituie și înștiințare de plată de la data comunicării acesteia.Plata obligațiilor accesorii stabilite prin prezenta decizie se poate face:a)prin decontare bancară, în contul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) nr. …………………….., la unitatea de Trezorerie a Statului …………………;b)prin mandat poștal, în contul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă nr. …………………….., la unitatea de Trezorerie a Statului …………………. .Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se emită decizii referitoare la obligațiile de plată accesorii nu este obligatorie audierea contribuabilului.Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate depune contestație la A.N.A.R./A.B.A. în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Pentru orice informații în legătură cu prezenta, vă rugăm să ne contactați la^7 ………………………………^7 Se completează cu datele de identificare ale imobilului în care A.N.A.R./A.B.A. care a emis actul administrativ fiscal își desfășoară activitatea, denumirea instituției care a emis decizia, precum și un număr de telefon de contact.Director A.N.A.R./A.B.A.,………………………………….AvizatCompartiment financiar-contabil……………………………………………Întocmit/Data……………………….Localitatea^8, ……………………..^8 Se modifică în funcție de sediul instituției care utilizează formularul în cauză.Nr. …………………II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere“1.Denumire: Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii reprezentând dobânzi și penalități de întârziere2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 98 lit. c), art. 173 alin. (5) și următoarele din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la debitor.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 2(Anexa nr. 20 la Ordinul nr. 923/2018)I.Adresă de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești ca urmare a transformării măsurilor asigurătorii în măsuri executoriiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
ADRESĂ
de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești
ca urmare a transformării măsurilor asigurătorii în măsuri executorii nr. ………./………..
Către^2^2 Se completează cu denumirea și sediul unității bancare.……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….În temeiul prevederilor art. 213 alin. (3) teza a treia coroborat cu art. 236 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul ……………………………….., cu domiciliul/sediul în localitatea ………………………….., str. ……………………………. nr. ……, bl. ……, sc. ….., et. ……, ap. ……, sector/județul …………………………, cod de identificare fiscală^3 …………………………, măsurile asigurătorii dispuse prin Adresa de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești nr……………… din data de^4 …………………………. se transformă în măsuri executorii.^3 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^4 Se completează cu adresa de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești, prin care a fost înființată poprirea asigurătorie.Suma pentru care se continuă poprirea este în cuantum de …………………. lei^5, reprezentând obligații bugetare restante ale debitorului, constând în ……………………….^6 stabilite prin …………………………^7^5 Se completează, după caz, cu diferența de sumă rămasă nestinsă după executarea eventualelor sume virate de către terțul poprit în contul de garanții indicat de A.N.A.R./A.B.A. în adresa de înființare a popririi asigurătorii asupra disponibilităților bănești.^6 Se completează cu natura debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.^7 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.Sumele indisponibilizate se vor vira în contul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) nr. …………………….., la unitatea de Trezorerie a Statului ………………….Poprirea înființată anterior, ca măsură asigurătorie, devine executorie prin comunicarea prezentei adrese. În acest sens, aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii prezentei adrese. Despre această măsură este înștiințat și debitorul.Din momentul indisponibilizării, respectiv de la data și ora primirii prezentei, nu veți proceda la decontarea documentelor de plată primite, respectiv la debitarea conturilor debitorului, în limita sumei pentru care se continuă poprirea, și nu veți accepta alte plăți din conturile acestuia, până la achitarea integrală a obligațiilor bugetare, cu excepția sumelor prevăzute la art. 236 alin. (14) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru stingerea obligațiilor bugetare datorate A.N.A.R./A.B.A, sub sancțiunea nulității oricărei plăți.Aveți obligația să plătiți sumele indisponibilizate în contul indicat în termen de 3 zile de la indisponibilizare. În situația în care titlurile executorii nu pot fi onorate în aceeași zi, aveți obligația să urmăriți executarea acestora din încasările zilnice realizate în contul debitorului.În cazul în care sumele datorate debitorului sunt poprite de mai mulți creditori, aveți obligația să anunțați în scris despre aceasta organul de executare al A.N.A.R./A.B.A. și să procedați la distribuirea sumelor potrivit ordinii de preferință prevăzute la art. 258 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit art. 25 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea obligațiilor terțului poprit atrage răspunderea solidară a acestuia cu debitorul, în limita sumelor sustrase indisponibilizării.Prezentul înscris produce efecte de la data comunicării.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate formula contestație la executare silită la judecătoria în a cărei circumscripție se află domiciliul/sediul debitorului, în termen de 15 zile de la comunicare, în condițiile art. 260-262 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului.Vă mulțumim pentru cooperare,Director A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………….Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………
II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Adresă de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești ca urmare a transformării măsurilor asigurătorii în măsuri executorii“1.Denumire: Adresă de înființare a popririi executorii asupra disponibilităților bănești ca urmare a transformării măsurilor asigurătorii în măsuri executorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (3) teza a treia coroborat cu art. 236 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la unitatea bancară.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
 + 
Anexa nr. 3(Anexa nr. 21 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților băneștiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
DECIZIE
de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești
Către^2^2 Se vor menționa denumirea și adresa băncii.…………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………..În temeiul prevederilor art. 230 alin. (5)/art. 233 alin. (3) teza a doua coroborat cu art. 235/art. 234 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se ridică^3 măsurile de executare silită aplicate debitorului ………………………., cu sediul/domiciliul în localitatea …………………………., str. ……………………………. nr. ……, cod de identificare fiscală^4 ……………………, prin Adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești nr. ……./………………. după cum urmează^5:^3 Decizia se întocmește în cel mult două zile de la data stingerii debitului sau de la data la care a încetat executarea silită.^4 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^5 Se va bifa în mod corespunzător motivul care a condus la încetarea executării silite.[ ] – în limita sumei de ……………….. lei, întrucât a fost depus documentul prin care se certifică că debitorul are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la o autoritate/instituție publică, potrivit prevederilor art. 230 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în totalitate, întrucât s-au stins integral obligațiile bugetare prevăzute în titlul executoriu/titlurile executorii, inclusiv obligațiile de plată accesorii, cheltuielile de executare și orice alte sume stabilite în sarcina debitorului, în condițiile art. 234 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în totalitate, întrucât a/au fost desființat/e titlul executoriu/titlurile executorii, în condițiile dispozițiilor art. 234 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în limita sumei de ……………………. lei, înscrisă în actul administrativ fiscal contestat, pentru care s-a constituit garanție sub forma unei scrisori de garanție/polițe de asigurare de garanție potrivit art. 235 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – pentru sumele care depășesc cuantumul creanțelor înscrise în adresa de înființare a popririi nr. ……………. dat fiind că din informațiile comunicate de unitățile bancare rezultă că sumele indisponibilizate în favoarea organului de executare silită al Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) acoperă creanțele bugetare înscrise în adresa de înființare a popririi și sunt îndeplinite condițiile pentru realizarea creanței, în condițiile art. 234 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – s-a constatat că poprirea bancară a rămas fără obiect, în condițiile art. 234 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în alte cazuri prevăzute de lege.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Director A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………………………
II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești“1.Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităților bănești2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 230 alin. (5)/art. 233 alin. (3) teza a doua coroborat cu art. 235/art. 234 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două sau mai multe exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la fiecare unitate bancară.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
 + 
Anexa nr. 4(Anexa nr. 22 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terțiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
DECIZIE
de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terți
Către^2^2 Se vor menționa denumirea și adresa terțului poprit.……………………………….………………………………În temeiul prevederilor art. 230 alin. (5)/art. 233 alin. (3) teza a doua coroborat cu art. 235/art. 234 alin. (1) și (2) și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se ridică^3 măsurile de executare silită aplicate debitorului …………………………………….., cu sediul/domiciliul în localitatea ………………………………….., str. ………………………………… nr. ……., cod de identificare fiscală^4 ………………, prin Adresa de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți nr. ………../……………….. după cum urmează^5:^3 Decizia se întocmește în cel mult două zile de la data stingerii debitului sau de la data la care a încetat executarea silită.^4 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^5 Se va bifa în mod corespunzător motivul care a condus la încetarea executării silite.[ ] – în limita sumei de ………………………. lei, întrucât a fost depus documentul prin care se certifică că debitorul are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la o autoritate/instituție publică, potrivit prevederilor art. 230 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în totalitate, întrucât s-au stins integral obligațiile bugetare prevăzute în titlul executoriu/titlurile executorii, inclusiv obligațiile de plată accesorii, cheltuielile de executare și orice alte sume stabilite în sarcina debitorului, în condițiile art. 234 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în totalitate, întrucât a/au fost desființat(e) titlul executoriu/titlurile executorii, în condițiile dispozițiilor art. 234 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în limita sumei de …………………. lei, înscrisă în actul administrativ fiscal contestat, pentru care s-a constituit garanție sub forma unei scrisori de garanție/polițe de asigurare de garanție potrivit art. 235 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] – în alte cazuri prevăzute de lege.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Director A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………………………
II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terți“1.Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită a sumelor datorate debitorului de către terți2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 230 alin. (5)/art. 233 alin. (3) teza a doua coroborat cu art. 235/art. 234 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în două exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la terțul poprit.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
 + 
Anexa nr. 5(Anexa nr. 23 la Ordinul nr. 923/2018)I.Adresă de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilorANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..ADRESĂde suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilorCătre^2^2 Se vor menționa numele și prenumele/denumirea și adresa unității bancare, alte date de identificare ale acesteia.………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….În temeiul prevederilor art. 203 alin. (2)-(4), art. 233, art. 235 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul …………………………………, cu domiciliul/sediul în localitatea …………………………………, str. …………………………………. nr. ………….., codul de identificare fiscală^3 ………………………….., se dispune suspendarea temporară ………………………..^4 asupra măsurilor de executare silită aplicate prin Adresa de înființare a popririi asupra disponibilităților bănești nr. …………. din data…………….., suma rămasă de indisponibilizat fiind în cuantum de ……………………….^5 lei, reprezentând obligațiile bugetare datorate de ……………………^6, astfel:^3 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^4 Se va menționa felul sistării temporare, respectiv totală sau parțială.^5 Doar în cazul sistării parțiale.^6 Se va menționa debitorul care înregistrează obligații bugetare restante.

Denumirea obligației bugetare^7 Titlul executoriu nr./data^8 Suma pentru care se dispune suspendarea popririi (lei)
TOTAL

^7 Se completează cu denumirea debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.^8 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.Motivul sistării indisponibilizării conturilor este următorul:[ ] s-a dispus suspendarea executării silite de către instanță, în condițiile legii;[ ] s-a suspendat executarea silită ca urmare a depunerii cererii de restituire, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța bugetară pentru care s-a început executarea silită;[ ] s-a suspendat executarea silită, pe o perioadă de cel mult 45 de zile de la data comunicării deciziei prin care sunt stabilite creanțele bugetare, ca urmare a notificării Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) cu privire la depunerea unei scrisori de garanție/polițe de asigurare de garanție potrivit art. 235 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] s-a suspendat executarea silită, pe o perioadă de …………………. luni^9, în condițiile prevăzute la art. 233 alin. (7)-(9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;^9 Se va menționa perioada pentru care se suspendă executarea silită, care nu poate fi mai mare de 6 luni.[ ] s-a suspendat executarea silită, până la data la care actele administrative fiscale contestate rămân definitive în sistemul căilor administrative de atac sau judiciare, ca urmare a constituirii unei garanții de natura celor prevăzute la art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] în alte cazuri prevăzute de lege: ………………………….Suspendarea executării silite prin poprire bancară are ca efect încetarea indisponibilizării sumelor viitoare provenite din încasările zilnice în conturile în lei și în valută, începând cu data și ora comunicării către dumneavoastră a adresei de suspendare a executării silite prin poprire, sumele existente în cont la data și ora comunicării prezentei adrese rămânând indisponibilizate în condițiile art. 233 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Suspendarea popririi produce efecte din momentul primirii de către dumneavoastră a prezentei adrese. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilor.Director A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Adresă de suspendare temporară, totală sau parțială a indisponibilizării conturilor“1.Denumire: Adresă de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilor2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 203 alin. (2)-(4), art. 233, art. 235 și art. 236 alin. (17) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 3 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la unitatea bancară, 1 exemplar la debitor.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 6(Anexa nr. 24 la Ordinul nr. 923/2018)I.Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților băneștiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
ADRESĂ
privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești
Către^2^2 Se vor menționa numele și prenumele/denumirea și adresa băncii, alte date de identificare ale acesteia.…………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………..În temeiul prevederilor art. 203 alin. (5), art. 233 alin. (2^1) lit. a) teza a doua/art. 233 alin. (2^1) lit. b) teza a doua, art. 233 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul^3 …………………………………., cu sediul/domiciliul în localitatea ……………………………………., str. …………………………… nr. ……, cod de identificare fiscală^4 …………………….., se continuă măsurile de executare silită ce au fost sistate prin Adresa de suspendare temporară, totală sau parțială, a indisponibilizării conturilor nr. ……….. din ………………. data de ………………., pentru:^3 Se va menționa debitorul care înregistrează obligații bugetare restante.^4 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.

Denumirea obligației bugetare^5 Titlul executoriu nr./data^6 Suma pentru care se continuă poprirea (lei) Contul în care urmează a se vira suma
TOTAL

^5 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.^6 Se completează cu natura debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.Poprirea se consideră continuată din momentul primirii prezentei adrese. În acest sens aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii prezentei adrese.Potrivit art. 25 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea obligațiilor terțului poprit atrage răspunderea solidară a acestuia cu debitorul, în limita sumelor sustrase indisponibilizării.Prezentul înscris produce efecte de la data comunicării.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare,Director A.N.A.R./A.B.A.,………………………………….Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești“1.Denumire: Adresă privind continuarea măsurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților bănești2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 203 alin. (5), art. 233 alin. (2^1) lit. a) teza a doua/art. 233 alin. (2^1) lit. b) teza a doua, art. 233 alin. (6) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 3 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la unitatea bancară, 1 exemplar la debitor.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 7(Anexa nr. 25 la Ordinul nr. 923/2018)I.Referat justificativ pentru dispunerea de măsuri asigurătorii
REFERAT JUSTIFICATIV
pentru dispunerea de măsuri asigurătorii nr. …………../data …………
Aprobat,Directorul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.)Numele și prenumeleSemnătura …………….L.S.În temeiul prevederilor art. 213 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul ……………………………………………., cu domiciliul/sediul în localitatea ……………………………………………, str. …………………………………………… nr. ….., bl. …., sc. ….., ap. ……., et. ……., sectorul/județul …………………………….., cod de identificare fiscală^1 …………………, s-au estimat/stabilit prin …………….^2 nr. …………………. următoarele obligații de plată constând în:^1 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^2 Se vor menționa deciziile de impunere emise în vederea achitării cărora se dispun măsurile asigurătorii.

Denumirea obligației bugetare^3 Suma estimată^4/stabilită (lei)
TOTAL:

^3 Se completează cu denumirea obligației.^4 Măsurile asigurătorii pot fi luate și înainte de emiterea titlului de creanță. În această situație măsurile asigurătorii încetează dacă titlul de creanță nu a fost emis și comunicat în termen de cel mult 6 luni de la data la care au fost dispuse măsurile asigurătorii.Întrucât există indicii/elemente care indică pericolul ca debitorul:[ ] să își sustragă patrimoniul,[ ] să își ascundă patrimoniul,[ ] să își risipească patrimoniul,periclitând sau îngreunând în mod considerabil încasarea creanțelor, este necesară dispunerea de măsuri asigurătorii.Motivarea necesității dispunerii măsurilor asigurătorii ca urmare a analizării stării de fapt bugetare a debitorului, constatată în urma documentării și/sau verificării situației bugetare ori ca urmare a constatării la fața locului, informații cu privire la istoria comportamentului bugetar al debitorului, al reprezentanților legali și asociaților/acționarilor majoritari (mod de declarare și plată, situații de atragere a răspunderii solidare, situații de insolvență sau de insolvabilitate etc.)……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Prezentarea activelor patrimoniale identificate asupra cărora pot fi instituite, în ordine, măsuri asigurătorii:

Bunurile și/sau valorile identificate asupra cărora pot fi instituite măsuri asigurătorii Datele de identificare Descriere sumară Cantitatea Valoarea (exclusiv TVA) (lei)
Bunurile mobile și imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursă de venit
Bunurile care nu sunt nemijlocit destinate pentru desfășurarea activității care constituie principala sursă de venit
Bunurile mobile și imobile ce se află temporar în deținerea altor persoane, în baza contractelor de arendă, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing și altele
Ansamblu de bunuri în condițiile prevederilor art. 246 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Mașini-unelte, utilaje, materii prime și materiale și alte bunuri mobile, precum și bunuri imobile ce servesc activității care constituie principala sursă de venit
Produse finite
Bunuri deținute de către debitor în proprietate comună cu terțe persoane, pentru cota-parte deținută de acesta
Sume urmăribile datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane
Conturile de disponibilități și de depozite, precum și băncile la care sunt deschise
TOTAL:

Prezentarea activelor patrimoniale selectate pentru instituirea efectivă a măsurilor asigurătorii:

Bunurile și/sau valorile asupra cărora se dispun măsuri asigurătorii Datele de identificare Descriere sumară Cantitatea Valoarea (exclusiv TVA) (lei)
Bunurile mobile și imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursă de venit
Bunurile care nu sunt nemijlocit destinate pentru desfășurarea activității care constituie principala sursă de venit
Bunurile mobile și imobile ce se află temporar în deținerea altor persoane, în baza contractelor de arendă, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing și altele
Ansamblu de bunuri în condițiile prevederilor art. 246 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Mașini-unelte, utilaje, materii prime și materiale și alte bunuri mobile, precum și bunuri imobile ce servesc activității care constituie principala sursă de venit
Produse finite
Sume urmăribile datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane
Conturile de disponibilități și de depozite, precum și băncile la care sunt deschise
Bunuri deținute de către debitor în proprietate comună cu terțe persoane, pentru cota-parte deținută de acesta
TOTAL:

Modul de ducere la îndeplinire a măsurilor asigurătorii^5:^5 Se vor bifa căsuțele corespunzătoare în funcție de măsurile asigurătorii ce vor fi dispuse.[ ] Sechestru asigurător pentru bunuri imobile[ ] Sechestru asigurător pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare și bunurile mobile necorporale[ ] Poprire asigurătorie asupra sumelor datorate debitorului de către un terț[ ] Poprire asigurătorie asupra disponibilităților bănești din conturile bancareÎn situația în care valoarea bunurilor pentru care s-a dispus măsura asigurătorie nu acoperă 150% din valoarea sumei estimate/stabilite, iar ulterior emiterii deciziei de instituire a măsurilor asigurătorii se identifică alte bunuri sau venituri urmăribile, organul de executare va institui sechestru asigurător cu respectarea limitei de 150% din valoarea sumei estimate/stabilite sau, după caz, va înființa poprirea asigurătorie, în condițiile art. 227 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,……………………..Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,…………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Referat justificativ pentru dispunerea de măsuri asigurătorii“1.Denumire: Referat justificativ pentru dispunerea de măsuri asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 1 exemplar de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 8(Anexa nr. 26 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie privind instituirea de măsuri asigurătoriiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
DECIZIE
privind instituirea de măsuri asigurătorii nr. ……./data ……………
În temeiul prevederilor art. 213 alin. (1) și (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, referitor la debitorul ………………………………., cu domiciliul/sediul în localitatea ……………………………………, str. …………………………………. nr. ……….., bl. ……., sc. …….., ap. …………, et. ………., sectorul/județul ……………………………………., cod de identificare fiscală^2 ……………………………, s-a constatat existența pericolului ca debitorul să se sustragă de la urmărire sau să își ascundă ori risipească patrimoniul/averea.^2 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.Având în vedere obligația bugetară datorată Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) constând în:

Denumirea obligației bugetare^3 Suma estimată^4/stabilită (lei)
TOTAL:

^3 Se completează cu natura debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.^4 Măsurile asigurătorii pot fi luate și înainte de emiterea titlului de creanță. În această situație măsurile asigurătorii încetează dacă titlul de creanță nu a fost emis și comunicat în termen de cel mult 6 luni de la data la care au fost dispuse măsurile asigurătorii.În temeiul dispozițiilor art. 213 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se dispun următoarele măsuri asigurătorii:……………………………………………………………..Motivarea dispunerii măsurilor asigurătorii: ………………………………………..Informații necesare ducerii la îndeplinire a măsurilor asigurătorii dispuse:

Bunurile și/sau valorile asupra cărora se dispun măsuri asigurătorii Datele de identificare Descriere sumară Cantitatea Valoarea (exclusiv TVA) (lei)
Bunurile mobile și imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursă de venit
Bunuri care nu sunt nemijlocit destinate pentru desfășurarea activității care constituie principala sursă de venit
Bunurile mobile și imobile ce se află temporar în deținerea altor persoane, în baza contractelor de arendă, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing și altele
Ansamblu de bunuri în condițiile prevederilor art. 246 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Mașini-unelte, utilaje, materii prime și materiale și alte bunuri mobile, precum și bunuri imobile ce servesc activității care constituie principala sursă de venit
Produse finite
Bunuri deținute de către debitor în proprietate comună cu terțe persoane, pentru cota-parte deținută de acesta
Sume urmăribile datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane
Conturile de disponibilități și de depozite, precum și băncile la care sunt deschise
TOTAL:

Modul de ducere la îndeplinire a măsurilor asigurătorii^5:^5 Se vor bifa căsuțele corespunzătoare în funcție de modul de ducere la îndeplinire a măsurilor asigurătorii ce vor fi dispuse.[ ] sechestru asigurător pentru bunuri imobile;[ ] sechestru asigurător pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare și bunurile mobile necorporale;[ ] poprire asigurătorie asupra sumelor datorate debitorului de către un terț;[ ] poprire asigurătorie asupra disponibilităților bănești din conturile bancare.Măsurile asigurătorii se duc la îndeplinire de către organele de executare ale A.N.A.R./A.B.A. în conformitate cu dispozițiile referitoare la executarea silită, care se aplică în mod corespunzător.Măsurile asigurătorii vor fi ridicate de către organele de executare ale A.N.A.R./A.B.A., în tot sau în parte, în baza deciziei motivate emise de directorul A.N.A.R./A.B.A., ca urmare a încetării motivelor pentru care au fost dispuse sau ca urmare a constituirii unei garanții la nivelul creanței datorate.Măsurile asigurătorii dispuse, dacă nu au fost desființate în condițiile legii, rămân valabile pe toată perioada executării silite, fără îndeplinirea altor formalități, potrivit dispozițiilor art. 213 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la primirea de noi dispoziții de la organul de executare silită al A.N.A.R./A.B.A., iar la împlinirea termenului prevăzut la art. 230 alin. (1) din același act normativ vor deveni executorii. Dacă măsurile asigurătorii au fost dispuse înainte de emiterea deciziei de impunere, odată cu individualizarea creanței și ajungerea acesteia la scadență, în cazul neplății, măsurile asigurătorii se transformă în măsuri executorii.În situația în care valoarea bunurilor pentru care s-a dispus măsura asigurătorie nu acoperă 150% din valoarea sumei estimate/stabilite, iar ulterior emiterii prezentei decizii se identifică alte bunuri sau venituri urmăribile, organul de executare va institui sechestru asigurător cu respectarea limitei de 150% din valoarea sumei estimate/stabilite sau, după caz, va înființa poprirea asigurătorie.Potrivit dispozițiilor art. 213 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă aducem la cunoștință că, prin constituirea unei garanții la nivelul creanței stabilite sau estimate, după caz, măsurile asigurătorii vor fi ridicate.Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța de contencios administrativ și fiscal competentă, în termen de 30 de zile de la comunicare sau luare la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 213 alin. (13) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, fără a fi necesară parcurgerea procedurii prealabile.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Director A.N.A.R./A.B.A.,………………………………….AvizatConducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………………..Localitatea^6, ……………………….^6 Se modifică în funcție de sediul instituției care utilizează formularul în cauză.Nr. …………………..II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie privind instituirea de măsuri asigurătorii“1.Denumire: Decizie privind instituirea de măsuri asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (1) și (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 2 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la debitor, 1 exemplar la conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A., în vederea punerii în executare.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 9(Anexa nr. 27 la Ordinul nr. 923/2018)I.Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii
REFERAT JUSTIFICATIV
de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii nr. …………./data ………………….
Aprobat,Directorul Administrației Naționale „Apele Române“/ Administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.)Semnătura …………………………L.S.În temeiul prevederilor art. 213 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și al faptului că, până la data prezentului referat, nu a fost emis și comunicat titlul de creanță și ținând cont de următoarele motive: …………………………………………, se impune prelungirea termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii dispuse prin Decizia privind instituirea de măsuri asigurătorii nr.^1 ………………. de la data de ………………. până la data de …………………..^2.^1 Se indică Decizia privind instituirea de măsuri asigurătorii prin care s-au dispus, inițial, acestea.^2 Se poate prelungi până la maximum un an, în condițiile art. 213 alin. (7) teza a doua din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………………………………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………….
II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii“1.Denumire: Referat justificativ de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 1 exemplar de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
 + 
Anexa nr. 10(Anexa nr. 28 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătoriiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
DECIZIE
de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii nr. ……/data ……..
În temeiul prevederilor art. 213 alin. (4) și (7) teza a doua din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru debitorul …………………………….., cu domiciliul/sediul în localitatea ……………………….., str. ……………………………… nr. ……….., bl. ………., sc. ………., ap. …………, et. ……………, sectorul/județul …………………………………, cod de identificare fiscală^2 ……………….., prin prezenta se prelungește termenul de valabilitate a măsurilor asigurătorii dispuse prin Decizia de instituire de măsuri asigurătorii nr.^3………………………. din data de ……………………, de la data de ………………………. până la data de ………………^4, întrucât, până la data prezentei, nu a fost emis și comunicat titlul de creanță și ținând cont de următoarele motive:^2 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^3 Se indică Decizia privind instituirea de măsuri asigurătorii prin care s-au dispus, inițial, acestea.^4 Se poate prelungi până la maximum un an, în condițiile art. 213 alin. (7) teza a doua din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….Potrivit dispozițiilor art. 213 alin. (4) teza a doua din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă aducem la cunoștință că, prin constituirea unei garanții la nivelul creanței stabilite sau estimate, după caz, măsurile asigurătorii vor fi ridicate.Măsurile asigurătorii vor fi ridicate de către organele de executare ale Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) în baza deciziei motivate emise de directorul A.N.A.R./A.B.A., când au încetat motivele pentru care au fost dispuse sau la constituirea garanției prevăzute la art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Măsurile asigurătorii dispuse, dacă nu au fost desființate în condițiile legii, rămân valabile pe toată perioada executării silite, fără îndeplinirea altor formalități, potrivit dispozițiilor art. 213 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, până la primirea de noi dispoziții de la organul de executare silită al A.N.A.R./A.B.A., iar la împlinirea termenului prevăzut la art. 230 alin. (1) din același act normativ vor deveni executorii.Dacă măsurile asigurătorii au fost dispuse înainte de emiterea deciziei de impunere, odată cu individualizarea creanței și ajungerea acesteia la scadență, în cazul neplății, măsurile asigurătorii se transformă în măsuri executorii.Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la instanța de contencios administrativ și fiscal competentă, în termen de 30 de zile de la comunicare sau luare la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 213 alin. (13) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, fără a fi necesară parcurgerea procedurii prealabile.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Director A.N.A.R./A.B.A.,…………………………..AvizatConducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal A.N.A.R./A.B.A.,…………………Localitatea^5 ……………………….^5 Se modifică în funcție de sediul instituției care utilizează formularul în cauză.Nr. ………………..
II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii“1.Denumire: Decizie de prelungire a termenului de valabilitate a măsurilor asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (4) și (7) teza a doua din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 2 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la debitor, 1 exemplar la conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A., în vederea punerii în executare.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.
 + 
Anexa nr. 11(Anexa nr. 29 la Ordinul nr. 923/2018)I.Referat justificativ de ridicare a măsurilor asigurătorii
REFERAT JUSTIFICATIV
de ridicare a măsurilor asigurătorii nr. …………/data ………………
Aprobat,Directorul Administrației Naționale „Apele Române“/ Administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.)Semnătura …………………………L.S.Pentru debitorul ……………………………, cu domiciliul/sediul în localitatea ………………………………, str. …………………….. nr. ….., bl……., sc. ….., ap. ….., et. ….., sectorul/județul ……………., cod de identificare fiscală^1…………………, a fost comunicată Decizia privind instituirea măsurilor asigurătorii nr. ………. din data de …………… pentru următoarele obligații de plată estimate/stabilite prin actul administrativ fiscal nr. ………………. din data de ……………………….., constând în:^1 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.

Denumirea obligației bugetare^2 Suma estimată^3/stabilită (lei)
TOTAL:

^2 Se completează cu denumirea debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.^3 Măsurile asiguratorii pot fi luate și înainte de emiterea titlului de creanță. În această situație măsurile asigurătorii încetează dacă titlul de creanță nu a fost emis și comunicat în termen de cel mult 6 luni de la data la care au fost dispuse măsurile asigurătorii.În temeiul prevederilor art. 213 alin. (7) și ale art. 214 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, este necesară ridicarea măsurilor asigurătorii dispuse prin decizia mai sus menționată, pentru următoarele motive^4:^4 Se va bifa căsuța în mod corespunzător în funcție de motivele care au generat ridicarea măsurilor asigurătorii.[ ] creanța estimată/stabilită nu mai există drept urmare a desființării actului administrativ fiscal care a generat luarea măsurilor asigurătorii;[ ] creanța estimată/stabilită nu mai există drept urmare a plății voluntare sau a stingerii prin modalitățile prevăzute de lege a sumelor estimate/stabilite;[ ] creanța estimată/stabilită nu mai există drept urmare a hotărârii instanței competente pronunțate ca urmare a soluționării contestației cu privire la actul administrativ fiscal sau a unei contestații cu privire la măsurile asigurătorii;[ ] drept urmare a constituirii de garanții prevăzute de prevederile art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] titlul de creanță nu a fost emis și comunicat în termen de cel mult 6 luni sau un an, după caz, de la data la care au fost dispuse măsurile asigurătorii;[ ] în alte condiții prevăzute de lege: ………………………………Măsurile asigurătorii dispuse prin Decizia de instituire a măsurilor asigurătorii nr. ………… din data de ………………….., ce urmează a fi ridicate, au ca obiect următoarele:

Bunurile și/sau valorile identificate pentru care urmează a fi ridicate măsurile asigurătorii Datele de identificare Descriere sumară Cantitatea Valoarea (exclusiv TVA) (lei)
Bunurile mobile și imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursă de venit
Bunuri care nu sunt nemijlocit destinate pentru desfășurarea activității care constituie principala sursă de venit
Bunurile mobile și imobile ce se află temporar în deținerea altor persoane, în baza contractelor de arendă, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing și altele
Ansamblu de bunuri în condițiile prevederilor art. 246 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Mașini-unelte, utilaje, materii prime și materiale și alte bunuri mobile, precum și bunuri imobile ce servesc activității care constituie principala sursă de venit
Produse finite
Bunuri deținute de către debitorul în proprietate comună cu terțe persoane, pentru cota-parte deținută de acesta
Sume urmăribile datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane
Conturile de disponibilități și de depozite, precum și băncile la care sunt deschise
TOTAL:

Conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………………….Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „referat justificativ de ridicare a măsurilor asigurătorii“1.Denumire: Referat justificativ de ridicare a măsurilor asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (7) și a art. 214 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 1 exemplar de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.

 + 
Anexa nr. 12(Anexa nr. 30 la Ordinul nr. 923/2018)I.Decizie de ridicare a măsurilor asigurătoriiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
DECIZIE
de ridicare a măsurilor asigurătorii nr. ……………/data …………….
În temeiul prevederilor art. 213 alin. (7) și ale art. 214 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la debitorul …………………….., cu domiciliul/sediul în localitatea …………………………., str. …………………… nr. ….., bl. ….., sc. …., ap. ……, et. ……, sectorul/județul ……………………, cod de identificare fiscală^2 ……………………, se dispune ridicarea în tot/în parte a măsurilor asigurătorii dispuse prin Decizia privind instituirea de măsuri asigurătorii nr.^3 …………………., astfel:^2 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^3 Se va indica Decizia privind instituirea de măsuri asigurătorii emisă pentru debitorul în cauză.

Bunurile și/sau valorile identificate pentru care se ridică măsurile asigurătorii Datele de identificare/ Descriere sumară/ Cantitatea Valoarea (exclusiv TVA) (lei)
Bunurile mobile și imobile care nu sunt direct folosite în activitatea ce constituie principala sursă de venit
Bunuri care nu sunt nemijlocit destinate pentru desfășurarea activității care constituie principala sursă de venit
Bunurile mobile și imobile ce se află temporar în deținerea altor persoane, în baza contractelor de arendă, de împrumut, de închiriere, de concesiune, de leasing și altele
Ansamblu de bunuri în condițiile prevederilor art. 246 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
Mașini-unelte, utilaje, materii prime și materiale și alte bunuri mobile, precum și bunuri imobile ce servesc activității care constituie principala sursă de venit
Produse finite
Bunuri deținute de către debitor în proprietate comună cu terțe persoane, pentru cota-parte deținută de acesta
Sume urmăribile datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane
Conturile de disponibilități și de depozite, precum și băncile la care sunt deschise
TOTAL:

Motivarea ridicării măsurilor asigurătorii^4:^4 Se va bifa căsuța în mod corespunzător în funcție de motivele care au generat ridicarea măsurilor asigurătorii.[ ] au încetat motivele pentru care au fost dispuse întrucât ………………………..;[ ] ca urmare a constituirii de garanții prevăzute de prevederile art. 211 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;[ ] titlul de creanță nu a fost emis și comunicat în termen de cel mult 6 luni sau un an, după caz, de la data la care au fost dispuse măsurile asigurătorii;[ ] în alte condiții prevăzute de lege:^5 ……………………….^5 Se va completa cu situația concretă, în condițiile art. 233 alin. (3) teza a doua, art. 234 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală etc., cu modificările și completările ulterioare.Ridicarea măsurilor asigurătorii se realizează de către organele de executare ale Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) în conformitate cu dispozițiile referitoare la executarea silită, care se aplică în mod corespunzător.Măsurile asigurătorii pentru care nu s-a dispus ridicarea rămân valabile pe toata durata executării silite.Prezenta decizie produce efecte de la data comunicării.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate formula contestație la A.N.A.R./A.B.A. în termen de 45 de zile de la comunicare, în condițiile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Director A.N.A.R./A.B.A.,…………………………………….AvizatConducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………………………………………..Întocmit/DataExecutor fiscal A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………………..Localitatea^6 ……………………….^6 Se modifică în funcție de sediul instituției care utilizează formularul în cauză.Nr. ………………………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii“1.Denumire: Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 213 alin. (7) și a art. 214 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 2 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la debitor, 1 exemplar la conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A., în vederea punerii în executare.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 13(Anexa nr. 31 la Ordinul nr. 923/2018)I.Adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terțiANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
ADRESĂ
de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți nr. ………/………………
Către^2^2 Se vor menționa numele, prenumele/denumirea și domiciliul/sediul, alte date de identificare a terțului poprit.…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………În temeiul prevederilor art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se înființează poprirea asupra sumelor de bani reprezentând venituri și disponibilități bănești în lei și/sau în valută, titluri de valoare sau alte bunuri mobile necorporale, deținute și/sau datorate, cu orice titlu, debitorului ……………………………, cu domiciliul/sediul în localitatea …………………………………….., str. …………………………… nr. ……, bl. ……., sc. ……., et. ……, ap. ……, sectorul/județul …………………………., cod de identificare fiscală^3 ………………, de către dumneavoastră sau pe care le veți datora și/sau deține în viitor în temeiul unor raporturi juridice existente.^3 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.Sumele deținute și/sau datorate cu orice titlu debitorului vor fi virate, de îndată, în contul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) nr. ………………………, la unitatea de Trezorerie a Statului …………………, după cum urmează:

Denumirea debitorului Numărul dosarului de executare Titlul executoriu nr./data^4 Suma datorată (lei)^5
TOTAL:

^4 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.^5 Se menționează cuantumul sumei ce se execută silit, prevăzută în titlul executoriu, sau rest din aceasta, după caz.Poprirea se consideră înființată din momentul primirii adresei de înființare de către dumneavoastră. În acest sens, aveți obligația să înregistrați atât ziua, cât și ora primirii adresei de înființare a popririi.În situația în care la data comunicării prezentei adrese nu datorați vreo sumă de bani debitorului ………………… sau nu veți datora în viitor asemenea sume în temeiul unor raporturi juridice existente, aveți obligația să înștiințați despre acest fapt organul de executare silită în termen de 5 zile de la primirea prezentei adrese.În cazul în care sumele datorate debitorului sunt poprite de mai mulți creditori, aveți obligația să anunțați în scris despre aceasta organul de executare al A.N.A.R./A.B.A. și să procedați la distribuirea sumelor potrivit ordinii de preferință prevăzute la art. 258 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit art. 25 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, nerespectarea obligațiilor terțului poprit atrage răspunderea solidară a acestuia cu debitorul, în limita sumelor sustrase indisponibilizării.Împotriva prezentului înscris se poate introduce contestație la executare la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile, sub sancțiunea decăderii, de la data comunicării sau luării la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, audierea contribuabilului nu este obligatorie.Vă mulțumim pentru cooperare.Conducătorul organului de executare al A.N.A.R./A.B.A.,………………………………………………………Întocmit/DataExecutor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.……………………………………………….II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți“1.Denumire: Adresă de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 236 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 2 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la terțul poprit.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 14(Anexa nr. 32 la Ordinul nr. 923/2018)I.Înștiințare privind stingerea obligațiilor bugetareANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
ÎNȘTIINȚARE
privind stingerea obligațiilor bugetare
Către^2^2 Se completează cu numele/denumirea, domiciliul/sediul social și celelalte date de identificare ale debitorului.……………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….În temeiul prevederilor art. 165 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, vă înștiințăm că plățile efectuate de dumneavoastră au stins de drept următoarele creanțe bugetare, după cum urmează:

Informații referitoare la documentele de plată Informații referitoare la stingerea obligațiilor bugetare
Nr. și data documentului de plată^3 Data plății^4 Suma plătită Denumirea obligației stinse^5 Titlu de creanță^6 Vechimea obligației/ Termenul de plată^7 Cuantumul obligației stinse
TOTAL

^3 Se completează cu numărul și data documentului prin care debitorul a efectuat plata.^4 Se completează cu data considerată ca fiind data plății în conformitate cu dispozițiile art. 163 alin. (11) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.^5 Se completează cu natura debitului datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A. stins de drept.^6 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.^7 Se completează cu data scadenței, pentru debitele principale potrivit normelor legislației speciale în domeniul de activitate al A.N.A.R./A.B.A, iar pentru debitele accesorii, potrivit art. 156 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.În consecință, …………………………………….. ^2 figurează în evidențele contabile ale Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) cu un debit în cuantum de ………………… lei format din:– ………………. lei – rest din^8 ……………….., stabilit prin^9 …………………, cu termen scadent …………………^8 Se completează cu natura debitului restant datorat bugetului A.N.A.R./A.B.A.

^9 Se completează numărul și data emiterii documentului care constituie titlu executoriu.………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Prezenta înștiințare produce efecte de la data comunicării acesteia în condițiile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate depune contestație la A.N.A.R./A.B.A. în termen de 45 de zile de la data comunicării, în conformitate cu prevederile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.În vederea corelării evidenței bugetare cu evidența contabilă, vă rugăm să efectuați corecțiile necesare. În măsura în care aceste informații nu corespund cu evidența dumneavoastră contabilă, vă rugăm să ne contactați la sediul A.N.A.R./A.B.A. din^10 ……………………………^10 Se completează cu datele de identificare ale imobilului în care A.N.A.R./A.B.A. care a emis actul administrativ fiscal își desfășoară activitatea, denumirea instituției care a emis adresa de înștiințare, precum și un număr de telefon de contact.Director A.N.A.R./A.B.A.,……………………………………..AvizatCompartiment financiar-contabil……………………………………………..Întocmit/Data……………………..II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Înștiințare privind stingerea obligațiilor bugetare“1.Denumire: Înștiințare privind stingerea obligațiilor bugetare2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 165 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 2 exemplare de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Circulă 1 exemplar la debitor.7.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită. + 
Anexa nr. 15(Anexa nr. 33 la Ordinul nr. 923/2018)I.Proces-verbal privind cheltuielile de executare silităANTET^1^1 Se vor trece sigla, denumirea și adresa Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă (A.N.A.R./A.B.A.) emitente a prezentului act.Dosar de executare nr. ………..
PROCES-VERBAL
privind cheltuielile de executare silită nr. ……
În temeiul art. 256 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, pentru stingerea creanțelor bugetare în sarcina debitorului^2 ……………………………………., cu domiciliul fiscal în România/………………………….., județul ……………………………., codul poștal …………., municipiul/orașul/comuna …………………………., satul/sectorul ………………………….., str. ……………………………… nr. ………, bl. ….., sc. ……., et. …….., ap. ……, identificat prin B.I./C.I./C.I.P./pașaport seria ……………. nr. ………………, cod de identificare fiscală^3……………………….., tel./fax ……………….., email ………………………………., în baza titlului executoriu nr./data^4 ………………., emis de ……………….., s-a aplicat procedura de executare silită pentru care s-au efectuat următoarele cheltuieli de executare:^2 Prenume și nume/denumire.^3 Codul de identificare fiscală cuprinde: codul de înregistrare fiscală, codul unic de înregistrare, codul numeric personal, numărul de identificare fiscală.^4 În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii se vor indica pentru toate numărul și data emiterii.

Natura cheltuielilor de executare Denumirea documentului justificativ, numărul și data Suma (lei)
TOTAL

În conformitate cu prevederile art. 256 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, prezentul înscris constituie titlu executoriu.Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate introduce contestație la instanța judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoștință, în conformitate cu prevederile art. 260-261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.Potrivit dispozițiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului.Data emiterii…………………………..Director A.N.A.R./A.B.A.,L.S. ………………………………………(prenumele, numele și semnătura)Executor fiscal al A.N.A.R./A.B.A.,

…………………………………………….(prenumele, numele și semnătura)II.Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului „Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită“1.Denumire: Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită2.Format: A4/t13.Caracteristici de tipărire: se editează din sistem informatic.4.Se utilizează: în baza art. 256 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.5.Se întocmește în 1 exemplar de către executorii fiscali din cadrul Administrației Naționale „Apele Române“/administrației bazinale de apă.6.Se arhivează 1 exemplar la dosarul de executare silită.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x