ORDIN nr. 506 din 27 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 616 din 6 iulie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PENORMA 30/03/2022 ART. 8
ART. 1ABROGA PENORMA 30/03/2022 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 ART. 23
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 CAP. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 16
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 29
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 32
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 16
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 423 25/03/2022
ActulREFERIRE LAORDIN 180 30/03/2022
ActulREFERIRE LANORMA 30/03/2022
ActulREFERIRE LAORDIN 1101 30/09/2016
ActulREFERIRE LAORDIN 1224 16/09/2010
ActulREFERIRE LAORDIN 1500 24/11/2009
ActulREFERIRE LAHG 972 26/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 51
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 291
ActulREFERIRE LASTATUT 26/07/2006 ART. 17
ActulREFERIRE LAORDIN 870 01/07/2004
ART. 1ABROGA PENORMA 30/03/2022 ART. 8
ART. 1ABROGA PENORMA 30/03/2022 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 ART. 23
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 CAP. 9
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 16
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 8
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 11
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 20
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 29
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ART. 32
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 CAP. 9
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 30/03/2022 ANEXA 16
ART. 1REFERIRE LANORMA 30/03/2022
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ANEXA 2REFERIRE LANORMA 30/03/2022
ANEXA 2REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Văzând Referatul de aprobare nr. DG 2.500 din 27.06.2023 al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,având în vedere prevederile art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naționale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin: + 
Articolul INormele tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate curative pentru anii 2022 și 2023, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 180/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 318 și 318 bis din 31 martie 2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.La capitolul II articolul 23, după alineatul (5) se introduc șapte noi alineate, alin. (5^1)-(5^7), cu următorul cuprins:(5^1)Pentru DCI-urile incluse condiționat în sublista C secțiunea C2 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum și denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în lista prevăzută la alin. (2) se includ medicamentele prevăzute în contractele cost-volum încheiate între deținătorii autorizațiilor de punere pe piață/reprezentanții legali ai acestora și Casa Națională de Asigurări de Sănătate.(5^2)La inițierea tratamentului specific unei afecțiuni cu produse biologice care se eliberează prin farmaciile cu circuit deschis, aferente denumirilor comune internaționale pentru care, la momentul prescrierii, în lista prevăzută la alin. (2) există atât produsul biologic de referință, cât și produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia, se prescrie un produs biosimilar. (5^3)La bolnavii la care tratamentul a fost inițiat cu produsul biologic de referință, în termen de 12 luni de la data includerii în lista prevăzută la alin. (2) a primului produs biosimilar sau mai devreme, dacă este posibil, se va realiza schimbarea produsului biologic de referință cu un produs biosimilar al acestuia, pentru cel puțin 50% dintre bolnavi, medicul având obligația de a prezenta bolnavului informații legate de eficacitatea și siguranța administrării produselor biosimilare, de prescrierea interschimbabilă a produselor biosimilare cu menținerea aceluiași beneficiu terapeutic, precum și informații legate de creșterea accesului, în condițiile utilizării produselor biosimilare, al unui număr mai mare de bolnavi la medicamente suportate din bugetul FNUASS.(5^4)Prin excepție de la prevederile alin. (5^2) și (5^3), la inițierea și/sau continuarea tratamentului, medicii pot prescrie produsul biologic de referință pentru motive medicale specifice bolnavului, informații consemnate în documentele medicale și prescripția medicală electronică.(5^5)Prevederile alin. (5^3) și (5^4) sunt aplicabile și situațiilor pentru care, la momentul prescrierii medicamentului din lista prevăzută la alin. (2), există atât produsul biologic de referință, cât și produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia.(5^6)La inițierea și/sau continuarea tratamentului specific unei afecțiuni cu medicamente care se eliberează prin farmaciile cu circuit închis, aferente denumirilor comune internaționale pentru care, la momentul prescrierii, în lista prevăzută la alin. (2) există atât produsul biologic de referință, cât și produsul/produsele biosimilar/biosimilare al/ale acestuia, se prescrie un produs biosimilar sau produsul biologic de referință, în funcție de achiziții și de stocurile existente la nivelul unității de specialitate.(5^7)Casa de asigurări de sănătate monitorizează semestrial prescrierea produselor biologice și transmite medicilor prescriptori al căror comportament de prescriere nu se circumscrie prevederilor alin. (5^2)-(5^5) o adresă de informare cu privire la prescrierea produselor biosimilare.2.La capitolul III, articolul 29 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 29Casele de asigurări de sănătate vor analiza și vor valida, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primire, situațiile prezentate de unitățile sanitare și gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziție anterior, precum și stocurile cantitativ-valorice și vor deconta lunar, în limita sumei prevăzute în contract și a fondurilor disponibile cu această destinație, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii facturii, contravaloarea facturilor aferente cererilor justificative pentru medicamentele și/sau materialele sanitare specifice programelor/ subprogramelor naționale de sănătate curative, cu excepția serviciilor prin tratament Gamma Knife, serviciilor de diagnosticare și monitorizare a leucemiilor acute, serviciilor de diagnosticare a tumorilor solide maligne, respectiv sarcom Ewing și neuroblastom, serviciilor medicale paraclinice, serviciilor conexe, serviciilor de dializă și a celor de radioterapie pentru care decontarea se face în termen de 30 de zile de la data depunerii facturii.
3.La capitolul III articolul 32, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)În cadrul Programului național de PET-CT, furnizorii de servicii medicale paraclinice pot să realizeze examinarea PET/CT doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific, însoțită de o copie a formularului specific. Formularele specifice pentru verificarea respectării criteriilor de eligibilitate pentru monitorizarea bolii prin examinarea PET-CT la bolnavii cu afecțiuni oncologice și pentru evaluarea prin examinare PET-CT a bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos, precum și a metodologiei de transmitere a acestora în platforma informatică din asigurările de sănătate se aprobă prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și se publică pe pagina web a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate la adresa www.cnas.ro.4.La capitolul IX titlul „Programul național de boli cardiovasculare“ subtitlul „Activități“, după litera l) se introduc trei noi litere, lit. m)-o), cu următorul cuprins:m)tratamentul bolnavilor cu insuficiență mitrală severă, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter;n)tratamentul bolnavilor cu insuficiență tricuspidiană severă, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter;o)tratamentul bolnavilor cu valvulopatii pulmonare severe, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter.5.La capitolul IX titlul „Programul național de boli cardiovasculare“ subtitlul „Criterii de eligibilitate“, după litera l) se introduc trei noi litere, lit. m)-o), cu următorul cuprins:m)bolnavi cu insuficiență mitrală* severă simptomatică, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranța de viață va fi > 1 an după efectuarea procedurii; * Gradul de severitate al regurgitării mitrale este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2021 de valvulopatii. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2021 privind intervențiile percutane valvulare sunt:Insuficiența mitrală severă primară: Clasa IIb nivel B: Intervenția valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienții simptomatici cu regurgitare mitrală primară severă, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate ecocardiografică, stabiliți de către «Heart Team» ca neeligibili pentru chirurgie sau cu risc foarte mare și la care procedura percutană nu se consideră inutilă/depășită ca indicație. Insuficiența mitrală severă secundară: Clasa IIa nivel C: Intervenția valvulară percutană (transcateter) «edge-to-edge» este indicată la pacienții cu insuficiență mitrală severă, simptomatici, cu afectare coronariană și/sau valvulară aortică, la care «Heart Team» a decis că intervenția chirurgicală nu este posibilă sau cu risc chirurgical foarte mare și care vor fi tratați complet intervențional (prin PCI și/sau TAVI). Clasa IIa nivel B: Intervenția valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienții simptomatici cu regurgitare mitrală severă, fără afectare coronariană, neeligibili pentru chirurgie și care îndeplinesc criteriile de posibil răspuns la tratament. Clasa IIb nivel C: Intervenția valvulară percutanată (transcateter) «edge-to-edge» poate fi considerată la pacienți simptomatici cu regurgitare mitrală severă, fără afectare coronariană, neeligibili pentru chirurgie și care nu îndeplinesc criteriile de posibil răspuns la tratament, selectați de «Heart Team», după excluderea posibilității de dispozitiv de susținere ventriculară sau de transplant cardiac. n)bolnavi cu insuficiență tricuspidiană** severă simptomatică, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranța de viață va fi > 1 an după efectuarea procedurii; ** Gradul de severitate al regurgitării tricuspidiene este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2021 de valvulopatii. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2021 privind intervențiile percutane valvulare sunt:Insuficiență tricuspidiană severă primară Fără indicație de tratament percutan. Insuficiență tricuspidiană severă secundară Clasa IIa nivel C: Intervenția valvulară percutană poate fi considerată la pacienții cu insuficiență tricuspidiană secundară severă, simptomatici, declarați de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular și cu experiență în tratamentul patologiei tricuspidiene. o)bolnavi cu valvulopatii pulmonare severe***, declarați inoperabili sau cu risc chirurgical foarte mare, la care se consideră că speranța de viață va fi > 1 an după efectuarea procedurii.*** Gradul de severitate al valvulopatiilor pulmonare este stabilit conform criteriilor ecocardiografice din ghidul ESC/EACTS 2020 de boli cardiace congenitale. Recomandările ghidului ESC/EACTS din 2020 privind intervențiile percutane în bolile valvei pulmonare sunt:Clasa I nivel C: Intervenția percutană valvulară (prin dilatare cu balon sau implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienții cu stenoză valvulară pulmonară severă nondisplazică, fără alte leziuni asociate cu indicație de corecție chirurgicală, la pacienții simptomatici, cu anatomie fezabilă, declarați de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular și cu experiență în tratamentul patologiei pulmonare.Clasa IIa nivel C: Intervenția percutană valvulară (prin dilatare cu balon sau implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienții cu stenoză valvulară pulmonară severă nondisplazică, fără alte leziuni asociate cu indicație de corecție chirurgicală, la pacienții asimptomatici, cu anatomie fezabilă, declarați de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular și cu experiență în tratamentul patologiei pulmonare, pacienți care îndeplinesc cel puțin unul dintre următoarele criterii:(i)scăderea capacității de efort;(ii)dilatația progresivă a ventriculului drept (> 80 ml/mp);(iii)creșterea regurgitării tricuspidiene la cel puțin moderată;(iv)disfuncția sistolică progresivă a ventriculului drept;(v)creșterea presiunii sistolice intraventriculare la mai mult de 80 mmHg.Clasa I nivel C: În cazul pacienților după operațiile pentru tetralogia Fallot fără tract de ejecție nativ al ventriculului drept, implantarea valvei pulmonare transcateter este de preferat dacă anatomia este fezabilă.Clasa IIa nivel C: Intervenția percutană valvulară (implantare de proteză) poate fi luată în considerare la pacienții operați de tetralogie Fallot asimptomatici, dar cu insuficiență valvulară pulmonară și/sau obstrucție a tractului de ejecție al ventriculului drept, cu indicație de corecție chirurgicală, cu anatomie fezabilă, declarați de către «Heart Team» ca neoperabili, în centre cu expertiză în domeniul valvular și cu experiență în tratamentul patologiei pulmonare, pacienți care îndeplinesc cel puțin unul dintre următoarele criterii:(i)scăderea capacității de efort;(ii)dilatația progresivă a ventriculului drept (> 80 ml/mp);(iii)creșterea regurgitării tricuspidiene la cel puțin moderată;(iv)disfuncția sistolică progresivă a ventriculului drept;(v)creșterea presiunii sistolice intraventriculare la mai mult de 80 mmHg.6.La capitolul IX titlul „Programul național de boli cardiovasculare“ subtitlul „Indicatori de evaluare“ punctul 1) „indicatori fizici“, după litera n) se introduc trei noi litere, lit. o)-q), cu următorul cuprins:o)numărul de bolnavi cu insuficiență mitrală severă tratați prin tehnici transcateter/an: 100;p)numărul de bolnavi cu insuficiență tricuspidiană severă tratați prin tehnici transcateter/an: 100;q)numărul de bolnavi cu valvulopatie pulmonară severă tratați prin tehnici transcateter/an: 50.7.La capitolul IX titlul „Programul național de boli cardiovasculare“ subtitlul „Indicatori de evaluare“ punctul 2) „indicatori de eficiență“, după litera n) se introduc trei noi litere, lit. o)-q), cu următorul cuprins:o)cost mediu/bolnav cu insuficiență mitrală tratat prin tehnici transcateter/an: 155.000 lei; p)cost mediu/bolnav cu insuficiență tricuspidiană tratat prin tehnici transcateter/an: 145.000 lei;q)cost mediu/bolnav cu valvulopatie pulmonară tratat prin tehnici transcateter/an: 115.000 lei.8.La capitolul IX titlul „Subprogramul de tratament medicamentos al bolnavilor cu afecțiuni oncologice (adulți și copii)“ subtitlul „Unități care derulează programul“, punctul 2 „terapie avansată CAR-T“ se modifică și va avea următorul cuprins:2.terapie avansată CAR-T:a)Institutul Clinic Fundeni București;b)Institutul Regional de Oncologie Iași.9.La capitolul IX titlul „Programul național de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unități care derulează programul“ punctul 6) „boala Pompe“, după litera j) se introduce o nouă literă, lit. k), cu următorul cuprins:k)Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii «M. S. Curie», București.10.La capitolul IX titlul „Programul național de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unități care derulează programul“ punctul 11) „sindrom de imunodeficiență primară“, după litera v) se introduce o nouă literă, lit. w), cu următorul cuprins:w)Spitalul Județean de Urgență Miercurea-Ciuc.11.La capitolul IX titlul „Programul național de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unități care derulează programul“ punctul 16) „Amiloidoză cu transtiretină“, după litera j) se introduce o nouă literă, lit. k), cu următorul cuprins:k)Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov.12.La capitolul IX titlul „Programul național de tratament pentru boli rare“ subtitlul „Unități care derulează programul“ punctul 18) „Purpură trombocitopenică imună idiopatică cronică“, după litera ah) se introduce o nouă literă, lit. ai), cu următorul cuprins:ai)Spitalul Județean de Urgență Satu Mare.13.La capitolul IX titlul „Programul național de PET-CT“ subtitlul „Criterii de eligibilitate pentru evaluarea bolnavilor cu epilepsii refractare la tratamentul medicamentos“, nota se modifică și va avea următorul cuprins:NOTĂ:Examinarea PET-CT se realizează de către furnizorii de servicii medicale paraclinice doar în baza confirmării de înregistrare a formularului specific, însoțită de o copie a formularului specific, și după completarea de către bolnavi a consimțământului informat (anexa nr. 13).Formularul specific PET-CT se completează, se semnează și se parafează de către medicul cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie și hematologie pediatrică/ radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz.14.La capitolul IX, după „Programul național de PET-CT“ se introduce un nou program, „Programul național de endometrioză“, cu următorul cuprins: + 
PROGRAMUL NAȚIONAL DE ENDOMETRIOZĂActivități:– asigurarea tratamentului specific bolnavelor cu endometrioză.Criterii de eligibilitate:– bolnave al căror diagnostic este reprezentat de confirmarea anamnestică, clinică și imagistică (ecografie și/sau RMN) în care să se vizualizeze clar leziunile de endometrioză profundă cu afectare intestinală.Indicatori de evaluare:1)indicatori fizici:– număr bolnave cu endometrioză cu afectare intestinală/an: 150;2)indicatori de eficiență:– cost mediu/bolnavă cu endometrioză cu afectare intestinală/an: 10.932,20 lei.Natura cheltuielilor:– dispozitive medicale și materiale sanitare specifice.Unități care derulează programul:
15.La anexa nr. 1 articolul 8, alineatul (2) se abrogă.16.La anexa nr. 1 articolul 8, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Decontarea contravalorii facturii prezentate în copie de unitatea sanitară pentru medicamentele și/sau materialele sanitare specifice achiziționate, în condițiile legii, se realizează de către casa de asigurări de sănătate, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia, în limita fondurilor aprobate cu această destinație, cu excepția serviciilor prin tratament Gamma Knife și a serviciilor de diagnosticare și monitorizare a leucemiilor acute. pentru care decontarea se face în termen de 30 de zile de la data depunerii facturii.17.La anexa nr. 2 articolul 11, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 11(1)Decontarea contravalorii medicamentelor și materialelor sanitare specifice care se eliberează prin farmaciile cu circuit deschis în cadrul unor programe naționale de sănătate curative se face de către casa de asigurări de sănătate, în ordine cronologică, în termen de până la 60 de zile calendaristice de la data depunerii facturilor, ca urmare a verificării prescripțiilor medicale și a borderourilor centralizatoare depuse de furnizori în vederea decontării.(2)Prescripțiile medicale online și offline se păstrează de către farmacii și se vor prezenta casei de asigurări de sănătate doar la solicitarea acesteia. În situația în care, ca urmare a verificării de către casa de asigurări de sănătate, se constată unele erori materiale în borderourile centralizatoare de raportare, acestea pot fi corectate de furnizor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data comunicării de către casa de asigurări de sănătate a respectivelor erori constatate; comunicarea se face de către casa de asigurări de sănătate în format electronic.
18.La anexa nr. 2 articolul 11, alineatul (3) se abrogă.19.La anexa nr. 3, articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 9Decontarea serviciilor medicale paraclinice în cadrul unor programe naționale de sănătate curative se face lunar, în ordine cronologică, în termen de până la 30 de zile calendaristice de la data depunerii facturii și a documentelor justificative la casa de asigurări de sănătate. Factura și documentele justificative se depun/transmit la casa de asigurări de sănătate până la data de ……………. . Toate documentele necesare decontării se certifică pentru realitatea și exactitatea datelor raportate, prin semnătura reprezentanților legali ai furnizorilor.
20.La anexa nr. 4 articolul 20, alineatul (12) se modifică și va avea următorul cuprins:(12)Furnizorul are obligația ca în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună declarația de servicii privind serviciile furnizate în timpul lunii anterioare la casa de asigurări de sănătate. Casa de asigurări de sănătate va notifica în scris observațiile sale în 5 zile lucrătoare de la primirea în original și după validarea declarației de servicii lunare. Furnizorul va emite și va depune, în termen de ……. zile lucrătoare, o factură în lei pentru suma prevăzută în notificarea transmisă de casa de asigurări de sănătate. În termen de 30 de zile de la data primirii facturii, casa de asigurări de sănătate va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului, potrivit indicațiilor de pe factura emisă de acesta.21.La anexa nr. 5 articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:(2)Furnizorul are obligația ca în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare să depună/transmită declarația de servicii privind serviciile furnizate în luna anterioară la casa de asigurări de sănătate și factura pentru suma prevăzută în declarația de servicii. Documentele necesare decontării se certifică pentru realitatea și exactitatea datelor raportate, prin semnătura reprezentanților legali ai Furnizorului. În termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii facturii, validării serviciilor raportate, casa de asigurări de sănătate va efectua plata în contul deschis de Furnizor la Trezoreria Statului.22.Anexa 13 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.23.În anexa nr. 16 tabelul „Chestionare de evaluare pentru includerea în programele/subprogramele naționale de sănătate curative“, după poziția „Anexa 16 O.3 Subprogramul de tratament al tulburării depresive majore“ se introduce o nouă poziție, cu următorul cuprins:Anexa 16 P – Programul național de endometrioză24.Anexa 16 A.12 se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.25.La anexa nr. 16, după anexa 16 O.3 se introduce o nouă anexă, anexa 16 P, având cuprinsul prevăzut în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIDirecțiile de specialitate din Casa Națională de Asigurări de Sănătate, casele de asigurări de sănătate și unitățile de specialitate prin care se derulează programe naționale de sănătate curative vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
Adela Cojan
București, 27 iunie 2023.Nr. 506. + 
Anexa nr. 1(Anexa 13 la normele tehnice)
CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT
al bolnavului pentru investigația de PET-CT
Subsemnatul, ……………………….., CNP I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I_I, domiciliat în ……………………….., str. ……………………………, nr. ……., identificat cu BI/CI seria …….., nr. ……., am fost informat de dl/dna dr. …………………………. despre necesitatea efectuării investigației PET/CT, modalitatea practică de realizare a procedurii, riscurile, complicațiile și posibilele incidente sau accidente precum și asupra rezultatelor așteptate.Declar următoarele:1.Toate informațiile cuprinse în prezentul consimțământ referitoare la persoana mea sunt adevărate.2.Am fost informat cu privire la investigație, am citit nota de informare și am discutat cu medicul curant toate întrebările pe care le aveam despre procedură.3.Mă angajez să respect integral programarea pentru efectuarea investigației, să anunț furnizorului situațiile de forță majoră care mă împiedică să ajung la data și ora programată și accept să fiu reprogramat la o dată ulterioară și fără costuri suplimentare din partea mea, în cazul în care din motive independente de furnizor nu se poate realiza procedura de investigații PET-CT (de exemplu, imposibilitatea de utilizare a aparaturii PET-CT înainte/după injectarea sau diminuarea activității radiotrasorului sub necesar).4.Accept rezultatul investigației și diagnosticul medicului care a efectuat investigația și mă oblig să îl transmit medicului cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie și hematologie pediatrică/radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz.5.Voi respecta toate instrucțiunile și indicațiile date de furnizor cu privire la efectuarea investigației.6.Sunt de acord să efectuez investigația PET-CT conform recomandării medicului cu specialitatea oncologie medicală/hematologie/oncologie și hematologie pediatrică/radioterapie/neurologie/neurologie pediatrică, după caz, și cu administrarea de substanță radioactivă. Am fost informat despre efectele acesteia, acțiunile și riscurile posibile. 7.Alte informații: (Se pot detalia de furnizori.) ……………………………………………8.Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 și cu prevederile legale în vigoare, în scopul acordării asistenței medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate.Semnătura bolnavului:Data:Părinte/Tutore:
 + 
Anexa nr. 2(Anexa 16 A.12 la normele tehnice)
CHESTIONAR DE EVALUARE
pentru includerea în Programul național de boli cardiovasculare – tratamentul pacienților cu stenoze aortice,
tratamentul bolnavilor cu insuficiență mitrală severă, tratamentul bolnavilor cu insuficiență tricuspidiană severă,
tratamentul pacienților cu valvulopatii pulmonare severe, declarați inoperabili
sau cu risc chirurgical foarte mare, prin tehnici transcateter
Județul …………………………………….Localitatea …………………………………..Unitatea sanitară ………………………………………Adresă ……………………………………..Telefon ………………………………………Fax ……………………………………………E-mail …………………………………………

Manager*): Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..
Medic coordonator: Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..
Director medical: Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..

*) Răspunderea pentru completarea datelor îi revine managerului. + 
Capitolul 1. Relație contractuală în sistemul de asigurări sociale de sănătate

DA NU
1. Unitate sanitară cu paturi aflată în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizarea de servicii medicale spitalicești

 + 
Capitolul 2. Criterii privind structura organizatorică

DA NU
I Unitate sanitară cu paturi care are în structura organizatorică aprobată:
1. – secție de cardiologie/cardiologie pediatrică, după caz, cu compartiment de cardiologie intervențională
2. – secția/compartiment de chirurgie cardiovasculară („on site“) cu experiență de cel puțin 100 intervenții pe cord deschis pe an
3. – secție/compartiment de ATI categoria I, organizată/organizat conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății, interimar, nr. 1.500/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a secțiilor și compartimentelor de anestezie și terapie intensivă din unitățile sanitare, cu modificările și completările ulterioare
4. – bloc operator cu sală de operații dedicată chirurgiei cardiovasculare („on site“)
5. – laborator de angiografie și cateterism cardiac
6. – unitate de transfuzie sanguină
7. – laborator de analize medicale
8. – structură de specialitate în supravegherea, prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare
II Linii de gardă 24/7 organizate la sediul unității sanitare, cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare (care va fi valabil inclusiv pentru unitățile sanitare private), pentru specialitățile:
1. – cardiologie/cardiologie pediatrică, după caz, linie de gardă la sediul unității sanitare („on site“)
2. – ATI, linie de gardă la sediul unității sanitare („on site“)
3. – chirurgie cardiovasculară, linie de gardă organizată la domiciliu („on call“) sau la sediul unității sanitare („on site“), conform prevederilor art. 38^1 din Ordinul ministrului sănătății nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea și efectuarea gărzilor în unitățile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare:Art. 38^1(1) Continuitatea asistenței medicale se poate asigura și prin gardă la domiciliu.(2) Garda la domiciliu se organizează pe specialități.(3) Se poate organiza gardă la domiciliu, pe specialități, dacă în secțiile sau compartimentele cu paturi, precum și în ambulatoriul integrat al spitalului sunt încadrați cel puțin 2 medici în specialitatea respectivă.(4) În garda la domiciliu, pe specialități, pot fi cooptați și medici care nu sunt angajați în unitatea respectivă, dar care sunt confirmați prin ordin al ministrului sănătății în specialitatea stabilită pentru garda la domiciliu.(5) Garda la domiciliu se organizează, în zilele lucrătoare, între ora de terminare a programului stabilit pentru activitatea curentă a medicilor din cursul dimineții și ora de începere a programului de dimineață din ziua următoare.(6) În zilele de repaus săptămânal, zilele de sărbători legale și în celelalte zile în care, potrivit reglementărilor legale, nu se lucrează, garda la domiciliu începe de dimineață și durează 24 de ore.(7) Medicul care asigură garda la domiciliu în acest interval are obligația de a răspunde la solicitările primite din partea medicului coordonator de gardă și de a se prezenta la unitatea sanitară într-un interval de maximum 20 de minute.8) Pe toată perioada efectuării gărzii la domiciliu, starea fizică și psihică a medicului nominalizat trebuie să permită acordarea corespunzătoare a serviciilor medicale, în situații de urgență, conform competențelor profesionale ale acestuia.

 + 
Capitolul 3. Criterii privind structura de personal

DA NU
1. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a secției de cardiologie/cardiologie pediatrică, după caz, conform normativelor de personal pentru asistența medicală spitalicească, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.224/2010(Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
2. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a secției de chirurgie cardiovasculară, conform normativelor de personal pentru asistența medicală spitalicească, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.224/2010(Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
3. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a laboratorului de angiografie și cateterism cardiac, conform normativelor de personal pentru asistența medicală spitalicească, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.224/2010(Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
4. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a secției/compartimentului de ATI, conform Regulamentului de organizare și funcționare a secțiilor și compartimentelor de anestezie și terapie intensivă din unitățile sanitare, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății, interimar, nr. 1.500/2009, cu modificările și completările ulterioare(Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
5. Minimum 2 medici cardiologi/cardiologi pediatri, după caz, cu competență sau atestat de studii complementare în domeniul cardiologiei intervenționale
6. Minimum un medic cardiolog/cardiolog pediatru, după caz, cu competență sau atestat de studii complementare în domeniul ecocardiografiei transesofagiene
7. Personal medical încadrat/contractat în structura de specialitate în supravegherea, prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.101/2016
8. Echipa multidisciplinară „Heart Team“ constituită din medici în specialitățile cardiologie (cu competență sau atestat de studii complementare în domeniul cardiologiei intervenționale și, respectiv, competență sau atestat de studii complementare în domeniul ecocardiografiei transesofagiene), chirurgie cardiovasculară, ATI; după caz, echipa poate fi extinsă cu medici cardiologi cu atestat de studii complementare în domeniul electrofiziologiei cardiace intervenționale, medici neurologi, medici nefrologi, medici cu specialitatea diabet, nutriție și boli metabolice. Decizia terapeutică și efectuarea procedurii se realizează la fiecare caz de echipa multidisciplinară „Heart Team“ în funcție de beneficiile și riscurile fiecărui tip de intervenție, cu acordul informat al pacientului/reprezentantului legal al acestuia.

 + 
Capitolul 4. Criterii privind dotarea

DA NU
I Angiograf
II Dotare minimă a sălii de operație („on site“):
1. – masă chirurgicală
2. – aparat anestezie/ventilator
3. – pompă de circulație extracorporală
4. – aparat de autotransfuzie/retransfuzie (disponibil în spital)
5. – cardiodefibrilator
6. – ECMO(disponibil în spital)
7. – stimulator cardiac extern
8. – ecocardiograf cu sonde pentru examinare transtoracică și transesofagiană intraprocedural

Declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că datele completate în chestionar sunt conforme cu realitatea.
Semnătură
Manager
Semnătură
Medic coordonator
Semnătură
Director medical
CAS ……….. .

Unitatea sanitară: AVIZAT NEAVIZAT
………………………………………………


Semnătură
Director general
Semnătură
Director relații contractuale
Semnătură
Medic-șef

 + 
Anexa nr. 3(Anexa 16 P la normele tehnice)
CHESTIONAR DE EVALUARE
pentru includerea în Programul național de endometrioză – tratamentul bolnavelor cu endometrioză profundă cu afectare intestinală
Județul ………………………………………….Localitatea …………………………………….Unitatea sanitară …………………………….Adresă …………………………………………Telefon ………………………………………Fax ……………………………………………E-mail ……………………………………………

Manager*): Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..
Medic coordonator: Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..
Director medical: Nume …………………….. prenume …………………………
Adresă …………………………………………………………….
Telefon …………………… fax …………………………………
E-mail ……………………………………………………………..

*) Răspunderea pentru completarea datelor îi revine managerului. + 
Capitolul 1. Relație contractuală în sistemul de asigurări sociale de sănătate

DA NU
1. Unitate sanitară cu paturi aflată în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate pentru furnizarea de servicii medicale spitalicești

 + 
Capitolul 2. Criterii privind structura organizatorică

DA NU
I. Unitate sanitară cu paturi care are în structura organizatorică aprobată:
1. – secție/compartiment de obstetrică – ginecologie
2. – secție ATI categoria I/II/III, organizată conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății, interimar, nr. 1.500/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a secțiilor și compartimentelor de anestezie și terapie intensivă din unitățile sanitare, cu modificările și completările ulterioare
3. – bloc operator cu sală de operații dedicată chirurgiei ginecologice
4. – unitate de transfuzie sanguină
5. – laborator de analize medicale
6. – structură de specialitate în prevenirea infecțiilor nosocomiale asociate asistenței medicale, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare
II. Linii de gardă 24/7 organizate la sediul unității sanitare, pentru specialitățile:
1. – obstetrică-ginecologie sau – chirurgie generală
2. – ATI
III. Asigurarea accesului la servicii medicale de:
1. radiologie și imagistică medicală – CT și RMN acordate – în cadrul structurii proprii de radiologie și imagistică medicală CT și RMN sau – în baza contractului încheiat cu un furnizor de servicii medicale paraclinice
2. chirurgie generală acordate: – în cadrul structurii proprii de chirurgie generală sau – în baza unui acord de colaborare cu un medic de chirurgie generală
3. anatomie patologică acordate: – posibilitate de efectuare a examenului anatomopatologic extemporaneu

 + 
Capitolul 3. Criterii privind structura de personal

DA NU
I. Criterii personal
1. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a secției/compartimentului de obstetrică-ginecologie, conform normativelor de personal pentru asistența medicală spitalicească, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.224/2010(Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
2. Încadrarea cu medici și personal sanitar mediu a secției de ATI, conform Regulamentului de organizare și funcționare a secțiilor și compartimentelor de anestezie și terapie intensivă din unitățile sanitare, aprobat prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.500/2009, cu modificările și completările ulterioare (Precizați nr. medicilor de specialitate și al asistenților medicali …)
3. Personal medical încadrat în structura de specialitate în prevenirea infecțiilor nosocomiale asociate asistenței medicale, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 1.101/2016
II. Criterii activitate medicală în tratamentul endometriozei
1. Participare la cursuri/workshop/congres național sau internațional de endometrioză (minimum 2 participări/an)
2. Abordare multidisciplinară – colaborare scrisă cu medici din alte specialități (chirurgie generală, urologie)
3. Experiență în domeniul chirurgiei minim invazive în tratamentul endometriozei (minimum 90 de cazuri de endometrioză pe an din care minimum 30 de cazuri de endometrioză intestinală operate în ultimul an)
4. Experiență în domeniul chirurgiei minim invazive (minimum 100 de intervenții laparoscopice în ultimul an calendaristic)

 + 
Capitolul 4. Criterii privind dotarea

DA NU
I. Dotarea minimă a sălii de operație:
1. – turn laparoscopie 2D/3D
2. – instrumentar specific intervențiilor ginecologice minim invazive

Declar pe propria răspundere, cunoscând dispozițiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că datele completate în chestionar sunt conforme cu realitatea.
Semnătură
Manager
Semnătură
Medic coordonator
Semnătură
Director medical
CAS ………………………………. .

Unitatea sanitară: AVIZAT NEAVIZAT
………………………………………………


Semnătură
Director general
Semnătură
Director relații contractuale
Semnătură
Medic-șef

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x