ORDIN nr. 5 din 20 aprilie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 8 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 9ABROGA PEORDIN 9 07/11/2014
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 169
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 311
ActulREFERIRE LALEGE 227 04/07/2007
ActulREFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 173
ActulREFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 215
ActulREFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 420
ActulREFERIRE LALEGE 312 28/06/2004 ART. 48
ART. 1REFERIRE LALEGE 227 04/07/2007
ART. 1REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006
ART. 1REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 24
ART. 2REFERIRE LALEGE 236 19/07/2022
ART. 2REFERIRE LALEGE 236 19/07/2022 ART. 29
ART. 2REFERIRE LALEGE 236 19/07/2022 ART. 42
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013
ART. 2REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 311
ART. 2REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 170
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 171
ART. 3REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 455 18/07/2001
ART. 6REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 226
ART. 6REFERIRE LAOUG 99 06/12/2006 ART. 229
ART. 9ABROGA PEORDIN 9 07/11/2014
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 236 19/07/2022 ART. 29
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 236 19/07/2022 ART. 42
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 3
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 170
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 171
ANEXA 0REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 311
ANEXA 3REFERIRE LAREGULAMENT 5 20/12/2013 ART. 171
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere Ghidul Autorității Bancare Europene privind exercițiul de colectare de date referitoare la persoanele cu venituri ridicate în temeiul Directivei 2013/36/UE și al Directivei (UE) 2019/2.034 – EBA/GL/2022/08 din 30 iunie 2022, prevederile art. 24 alin. (1) și (3), art. 104, 165, 169, art. 173^4 lit. c) și ale art. 215 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, prevederile art. 169-173 și art. 311^6 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul dispozițiilor art. 48 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și ale art. 420 alin. (1), (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, Banca Națională a României emite prezentul ordin. + 
Articolul 1În aplicarea prevederilor art. 24 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare OUG nr. 99/2006), prezentul ordin stabilește forma și conținutul formularului de raportare privind informațiile referitoare la persoanele cu venituri ridicate din cadrul instituțiilor de credit și modalitatea de transmitere a acestor informații către Banca Națională a României.  + 
Articolul 2(1)Prezentul ordin se aplică instituțiilor de credit, societăților financiare holding-mamă din Uniunea Europeană și societăților financiare holding mixte-mamă din Uniunea Europeană supravegheate de Banca Națională a României în temeiul OUG nr. 99/2006, după caz, la nivel consolidat sau la nivel individual, precum și sucursalelor din România ale instituțiilor de credit cu sediul real într-un stat terț. (2)Entitățile prevăzute la alin. (1) au obligația de a transmite Băncii Naționale a României informații referitoare la persoanele cu venituri ridicate, astfel:a)instituțiile de credit-mamă din Uniunea Europeană, persoane juridice române, societățile financiare holding-mamă din Uniunea Europeană, precum și societățile financiare holding mixte-mamă din Uniunea Europeană ale unui grup care include instituții de credit, persoane juridice române, care aplică art. 13 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și societățile de investiții și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările ulterioare [denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 575/2013], transmit informații Băncii Naționale a României, în calitate de supraveghetor consolidant al grupului, pentru toate entitățile din grup care fac obiectul consolidării prudențiale și sucursalele acestora, potrivit formularului de raportare prevăzut în anexa nr. 1. Dacă, potrivit prevederilor art. 311^6 alin. (2) și (3) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare (denumit în continuare Regulamentul BNR nr. 5/2013), există date cu privire la persoanele cu venituri ridicate din cadrul firmelor de investiții care fac parte din sfera de consolidare a instituției de credit, persoană juridică română, atunci, pe lângă informațiile transmise potrivit formularului de raportare prevăzut în anexa nr. 1, se transmit și informații potrivit formularului de raportare prevăzut în anexa nr. 2; b)instituțiile de credit, persoane juridice române, care nu se află în sfera de consolidare prudențială a unui grup transmit informații pe baza situației la nivel individual către Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, potrivit formularului de raportare prevăzut în anexa nr. 1; c)sucursalele din România ale instituțiilor de credit cu sediul real într-un stat terț transmit informații către Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, potrivit formularului de raportare prevăzut în anexa nr. 1. (3)Informațiile prevăzute la alin. (2) lit. a) trebuie să cuprindă: a)toate persoanele cu venituri ridicate care fac parte din instituția de credit-mamă din Uniunea Europeană, persoană juridică română și din alte entități care fac parte din sfera de consolidare a instituției de credit respective; b)persoanele cu venituri ridicate din firme de investiții care fac parte din sfera de consolidare prudențială și care fac obiectul prevederilor art. 29 și 42 din Legea nr. 236/2022 privind supravegherea prudențială a societăților de servicii de investiții financiare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (denumită în continuare Legea nr. 236/2022) sau prevederilor legislației statului membru care transpun art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2.034 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019 privind supravegherea prudențială a firmelor de investiții și de modificare a Directivelor 2002/87/CE, 2009/65/CE, 2011/61/UE, 2013/36/UE, 2014/59/UE și 2014/65/UE [denumită în continuare Directiva (UE) 2019/2.034], în privința cărora Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, a decis aplicarea cerințelor privind remunerarea, la nivel consolidat, potrivit prevederilor art. 311^6 alin. (3) din Regulamentul BNR nr. 5/2013;c)persoanele cu venituri ridicate care fac parte din filiale ce nu fac obiectul, pe bază individuală, al cerințelor de remunerare stabilite prin OUG nr. 99/2006 și Regulamentul BNR nr. 5/2013, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute la art. 311^6 alin. (2) din Regulamentul BNR nr. 5/2013.(4)Entitățile prevăzute la alin. (1) care nu au nicio persoană cu venituri ridicate transmit Băncii Naționale a României – Direcția supraveghere o notificare în acest sens, în termenul prevăzut la art. 5 alin. (1), fără a mai fi necesară transmiterea unor informații suplimentare.
 + 
Articolul 3(1)Termenii și expresiile utilizate în cuprinsul prezentului ordin au semnificația prevăzută de OUG nr. 99/2006, de Regulamentul BNR nr. 5/2013 și de Regulamentul (UE) nr. 575/2013. (2)În înțelesul prezentului ordin, sintagmele de mai jos au următoarele semnificații:1.persoană cu venituri ridicate înseamnă un membru al personalului care beneficiază de remunerații de nivel înalt, respectiv de o remunerație totală de cel puțin 1 milion de euro în exercițiul financiar raportat;2.interval de remunerație înseamnă intervalul valorii remunerației brute totale anuale a unei persoane cu venituri ridicate, care este definit în trepte de 1 milion de euro și începe la 1 milion de euro. (3)Remunerația totală acordată unui membru al personalului se determină și se alocă în funcție de componenta fixă și variabilă a remunerației, potrivit prevederilor art. 170 alin. (2) și art. 171 din Regulamentul BNR nr. 5/2013, cu luarea în considerare a ghidurilor Autorității Bancare Europene și instrucțiunilor Băncii Naționale a României privind politicile solide de remunerare.  + 
Articolul 4(1)Entitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) trebuie să se asigure că, atunci când transmit informații potrivit art. 2 alin. (2), toate persoanele cu venituri ridicate sunt identificate în mod corect și complet și sunt incluse în formularul de raportare transmis Băncii Naționale a României, potrivit specificațiilor prevăzute în anexa nr. 3. (2)Entitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) trebuie să dispună de procese și controale adecvate pentru a se asigura că informațiile privind persoanele cu venituri ridicate, transmise Băncii Naționale a României potrivit prezentului ordin, sunt agregate și furnizate în mod corect. (3)În sensul alin. (2), entitățile trebuie să verifice exhaustivitatea și plauzibilitatea informațiilor privind persoanele cu venituri ridicate, ținând seama de regulile de validare prevăzute în anexa nr. 3. Entitățile au în vedere specificațiile tehnice furnizate de Autoritatea Bancară Europeană, potrivit Deciziei nr. 355/2020 privind infrastructura centralizată europeană pentru datele de supraveghere (EUCLID), pentru raportările privind persoanele cu venituri ridicate. + 
Articolul 5(1)Entitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) trebuie să transmită anual, până la data de 15 iunie, informațiile prevăzute la art. 2 alin. (2) cu privire la persoanele cu venituri ridicate pentru activitatea profesională desfășurată în exercițiul financiar precedent raportării. (2)Informațiile prevăzute la art. 2 alin. (2) se transmit pentru fiecare an de raportare în format electronic, având atașată semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată prin intermediul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii, astfel cum este prevăzută în Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau semnătura electronică calificată creată de un dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificat și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnăturile electronice, astfel cum este prevăzută în Regulamentul (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE, inclusiv a persoanelor care angajează răspunderea instituției de credit, prin intermediul Rețelei de comunicații interbancare (RCI).
 + 
Articolul 6Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage aplicarea măsurilor și/sau a sancțiunilor ori a măsurilor sancționatoare prevăzute la art. 226 și 229 din OUG nr. 99/2006.  + 
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.  + 
Articolul 8Prima raportare sau, după caz, prima notificare în sensul art. 2 alin. (4), efectuată potrivit prezentului ordin, se întocmește și se transmite Băncii Naționale a României de către entitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) până la 31 august 2023, pentru informațiile aferente remunerațiilor acordate pentru activitatea profesională desfășurată în anul 2022.  + 
Articolul 9(1)Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2)La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul Băncii Naționale a României nr. 9/2014 privind exercițiul de raportare de către instituțiile de credit a informațiilor referitoare la angajații care beneficiază de remunerații de nivel înalt, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 13 noiembrie 2014, cu completările ulterioare.

Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României,
Mugur Constantin Isărescu
București, 20 aprilie 2023.Nr. 5. + 
Anexa nr. 1
FORMULAR DE RAPORTARE*)
privind informațiile referitoare la persoanele cu venituri ridicate,
care fac parte dintr-o instituție de credit, persoană juridică română,
precum și din alte entități care fac parte din sfera de consolidare a instituției de credit
*) Formularul este reprodus în facsimil.Clarificări privind modalitatea de completare a formularului de raportare 1.Coloana 1 – „Membrii organului de conducere în funcția sa de supraveghere“ și coloana 2 – „Membrii organului de conducere în funcția sa de conducere“ se completează având în vedere prevederile art. 3 alin. (1) pct. 1-3 din Regulamentul BNR nr. 5/2013. Membrii organului de conducere, inclusiv membrii organului de conducere al filialelor, dar excluzând membrii organului de conducere al firmelor de investiții care fac obiectul prevederilor art. 29 și 42 din Legea nr. 236/2022 sau prevederilor care transpun art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2.034 în legislația altor state membre, trebuie să fie alocați, după caz, în coloana „Membrii organului de conducere în funcția sa de supraveghere“ sau „Membrii organului de conducere în funcția sa de conducere“, independent de modelul de afaceri al firmei, astfel:(i)„membrii organului de conducere în funcția sa de supraveghere“ se referă la membrii organului de conducere în rolul de supraveghere și monitorizare a procesului decizional al conducerii (și anume membrii neexecutivi);(ii)„membrii organului de conducere în funcția sa de conducere“ se referă la membrii organului de conducere care sunt responsabili de funcțiile sale de conducere (și anume directorii executivi). Pentru instituțiile de credit, persoane juridice române, prin „membrii organului de conducere în funcția sa de conducere“ se înțelege „conducerea superioară“, în sensul prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 3 din Regulamentul BNR nr. 5/20132.Coloana 3 – „Servicii bancare de investiții“ trebuie să includă domeniile privind finanțarea întreprinderilor, tranzacționarea și vânzările, astfel cum sunt definite la art. 317 tabelul 2 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, operațiunile ajustate la condițiile pieței de capital, astfel cum sunt definite la art. 192 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, și fondurile de capital privat. 3.Coloana 4 – „Servicii bancare de retail“ trebuie să includă întreaga activitate de creditare (atât a persoanelor fizice, cât și a persoanelor juridice). 4.Coloana 5 – „Administrarea activelor“ trebuie să includă administrarea activelor în cadrul: i. instituției de credit; ii. filialelor care sunt instituții de credit; și iii. filialelor care sunt organisme de plasament colectiv în valori mobiliare (OPCVM), administratori de fonduri de investiții alternative (AFIA) și firme de investiții care nu intră sub incidența prevederilor art. 29 și 42 din Legea nr. 236/2022 sau a prevederilor care transpun art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2.034 în legislația altor state membre. 5.Coloana 6 – „Funcții corporative“ trebuie să includă personalul din toate funcțiile care sunt responsabile pentru întreaga instituție de credit la nivel consolidat și pentru filialele cu astfel de funcții la nivel individual (cum ar fi resursele umane, tehnologia informației etc.). 6.Coloana 7 – „Funcții independente de control“ trebuie să includă numai personalul care își desfășoară activitatea în funcții independente de administrare a riscurilor, de conformitate și de audit intern. 7.Coloana 8 – „Toate celelalte persoane cu venituri ridicate“ trebuie să includă personalul care nu poate fi alocat uneia dintre funcțiile sau unuia dintre domeniile de activitate menționate în coloanele 1-7 și coloana 9. 8.Coloana 9 – „Toate persoanele cu venituri ridicate din filialele (firme de investiții) care fac obiectul art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2.034“ trebuie să includă toți membrii personalului care beneficiază de remunerații de nivel înalt care fac parte din firme de investiții incluse în sfera de consolidare prudențială a unei instituții de credit, astfel:(i)toți membrii personalului care beneficiază de remunerații de nivel înalt din firme de investiții care fac parte din sfera de consolidare prudențială și care fac obiectul prevederilor art. 29 și 42 din Legea nr. 236/2022 sau al prevederilor legislației statului membru care transpun art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2.034, în privința cărora Banca Națională a României, în calitate de supraveghetor consolidant, a decis aplicarea cerințelor privind remunerarea, la nivel consolidat, potrivit prevederilor art. 311^6 alin. (3) din Regulamentul BNR nr. 5/2013;(ii)toți membrii personalului care beneficiază de remunerații de nivel înalt și care fac parte din firmele de investiții care sunt filiale ce fac parte din sfera de consolidare prudențială, în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ condițiile prevăzute la art. 311^6 alin. (2) din Regulamentul BNR nr. 5/2013.Datele cuprinse pe coloana 9 trebuie să corespundă cu suma datelor din anexa nr. 2 la ordin.
 + 
Anexa nr. 2^1
FORMULAR DE RAPORTARE*)
privind informațiile referitoare la persoanele cu venituri ridicate din cadrul firmelor de investiții
*) Formularul este reprodus în facsimil.Clarificări privind modalitatea de completare a formularului de raportare 1.„Membrii organului de conducere, inclusiv membrii organului de conducere al filialelor“ în cazul în care firma de investiții-mamă din UE, societatea de investiții holding-mamă din UE sau societatea financiară holding mixtă-mamă din UE transmite date pentru un grup de firme de investiții, trebuie să fie raportați, după caz, în coloana 1 „Membrii organului de conducere în funcția sa de supraveghere“ sau coloana 2 „Membrii organului de conducere în funcția sa de conducere“, independent de modelul de afaceri al firmei. 2.Coloana 3 – „Tranzacționarea pe cont propriu, subscrierea și plasarea de instrumente“ trebuie să includă serviciile și activitățile menționate la pct. (3), (6) și (7) din secțiunea A a anexei I la Directiva 2014/65/UE. 3.Coloana 4 – „Consultanța de investiții, executarea ordinelor“ trebuie să includă serviciile și activitățile prevăzute la pct. (1), (2) și (5) din secțiunea A la anexa I la Directiva 2014/65/UE. 4.Coloana 5 – „Administrarea de portofolii“ trebuie să includă serviciile și activitățile prevăzute la pct. (4) din secțiunea A a anexei I la Directiva 2014/65/UE și administrarea portofoliilor în filiale ale firmei de investiții care sunt organisme de plasament colectiv în valori mobiliare și administratori de fonduri de investiții alternative. 5.Coloana 6 – „Operarea MTF/OTF“ trebuie să includă serviciile și activitățile prevăzute la pct. (8) și (9) din secțiunea A a anexei I la Directiva 2014/65/UE.6.Coloana 7 – „Funcții independente de control“ trebuie să includă numai personalul care își desfășoară activitatea în funcții independente de administrare a riscurilor, conformitate și audit intern, astfel cum sunt descrise în secțiunea 17 din Ghidul ABE privind cadrul de administrare a activității în temeiul Directivei (UE) 2019/2.034. 7.Coloana 8 – „Toți ceilalți membri ai personalului“ trebuie să includă persoanele cu venituri ridicate care nu pot fi alocate uneia dintre funcțiile sau unuia dintre domeniile de activitate menționate la coloanele 1-7.
 + 
Anexa nr. 3
SPECIFICAȚII
privind conținutul informațiilor referitoare la persoanele cu venituri ridicate
și regulile de validare a datelor transmise Băncii Naționale a României
I.Specificații privind conținutul informațiilor referitoare la persoanele cu venituri ridicate (care se aplică atât pentru informațiile prezentate în formularul prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cât și pentru formularul prevăzut în anexa nr. 2 la ordin)1.Entitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) din ordin trebuie să transmită informații privind persoanele cu venituri ridicate pentru fiecare stat membru în care sunt astfel de persoane și pentru fiecare interval de remunerație de 1 milion euro (de exemplu, 1 milion euro – 2 milioane euro, 2 milioane euro – 3 milioane euro etc.). Fiecare persoană cu venituri ridicate trebuie să fie încadrată în intervalul de remunerație pe baza remunerației totale acordate membrului personalului pentru anul financiar respectiv. Entitățile raportoare trebuie să se asigure că suma subpozițiilor remunerației variabile și fixe este egală cu remunerația totală și că remunerația medie totală a personalului este în concordanță cu intervalul de remunerație selectat. 2.Informațiile incluse în formularele de raportare prevăzute în anexele nr. 1 și 2 la ordin se transmit pe baza cifrelor de la sfârșitul anului financiar, exprimate în euro, utilizând cursul de schimb aferent sfârșitului lunii decembrie a anului financiar respectiv, utilizat de Comisia europeană pentru programare financiară și buget. Sumele trebuie să fie raportate sub formă de sume totale, adică nu ca sume rotunjite (de exemplu, 1.234.567,00 euro, în loc de 1,2 milioane euro). 3.Trebuie raportați toți membrii personalului care au primit o remunerație mai mare sau egală cu 1 milion euro pentru anul financiar pentru care se transmit informațiile, chiar dacă membrul personalului a părăsit entitatea înainte de sfârșitul exercițiului financiar sau dacă suma de 1 milion euro este atinsă numai datorită acordării unei remunerații variabile garantate sau a unor plăți compensatorii. 4.Numărul de persoane cu venituri ridicate trebuie raportat în date aferente personalului, respectiv numărul persoanelor fizice, indiferent de numărul de ore lucrătoare care stau la baza contractului acestora. Pentru persoanele cu venituri ridicate trebuie să se raporteze remunerația acordată în euro, elementele remunerației, statul membru în care își desfășoară respectiva persoană activitatea, funcția sau domeniul de activitate și responsabilitatea. 5.Persoanele cu venituri ridicate trebuie să fie clasificate la nivelul statului membru, al funcției sau al domeniului de activitate și al responsabilității în care își desfășoară cea mai mare parte a activităților lor economice. Valoarea totală a remunerației acordate fiecărei persoane cu venituri ridicate din cadrul grupului sau entității raportoare trebuie să fie raportată la nivelul statului membru, al funcției sau domeniului de activitate și al responsabilității. Dacă două sau mai multe domenii pentru o persoană cu venituri ridicate au aceeași pondere, firma trebuie să aloce persoana cu venituri ridicate în cauză și remunerația acesteia ținând cont de alocarea altor persoane cu venituri ridicate, astfel încât raportul să reflecte cât mai bine distribuția persoanelor cu venituri ridicate în cadrul firmei. 6.Trebuie să se furnizeze informații privind remunerarea persoanelor cu venituri ridicate și elementele specifice ale remunerației variabile pentru toate persoanele cu venituri ridicate, indiferent dacă persoana respectivă este sau nu membru al personalului identificat, astfel cum este definit în Regulamentul BNR nr. 5/2013. Același lucru trebuie să se aplice, de asemenea, persoanelor cu venituri ridicate incluse în formularul prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, care fac obiectul unui cadru specific de remunerare în conformitate cu prevederile art. 311^6 alin. (1) din Regulamentul BNR nr. 5/2013 și care sunt raportate și în cuprinsul formularului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, în situația în care aceste persoane fac parte din firme de investiții. În acest caz remunerația acordată sub formă de „instrumente fără numerar care reflectă instrumentele portofoliilor administrate“ sau remunerația acordată în temeiul „mecanismelor alternative aprobate“ trebuie alocată la rândul „Alte instrumente“ din formularul prevăzut în anexa nr. 1 la ordin.7.Persoanele cu venituri ridicate care desfășoară activități profesionale în interiorul și în afara Uniunii Europene trebuie să fie clasificate la nivelul unui stat membru doar dacă își desfășoară cea mai mare parte a activității profesionale în interiorul Uniunii Europene. În caz contrar, persoana respectivă nu trebuie raportată ca persoană cu venituri ridicate. 8.Plățile compensatorii, remunerația variabilă garantată și beneficiile discreționare de tipul pensiilor trebuie incluse în remunerația variabilă totală și trebuie furnizate, de asemenea, în formularul de raportare în rândurile care conțin informații suplimentare (rândurile 23-33 din formularul din anexa nr. 1 la ordin, respectiv din formularul din anexa nr. 2 la ordin). 9.În conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 5/2013, datele privind persoanele cu venituri ridicate referitoare la modalitățile de amânare și remunerarea sub formă de instrumente trebuie să fie plauzibile, după deducerea sumelor acordate persoanelor cu venituri ridicate care sunt membri ai personalului identificat care beneficiază de derogări și a sumelor acordate persoanelor cu venituri ridicate, dar care nu sunt membri ai personalului identificat.10.Pentru instituțiile de credit, raportul dintre remunerația variabilă și cea fixă pentru persoanele cu venituri ridicate care sunt membri ai personalului identificat trebuie să fie sub 100%, după deducerea sumelor acordate ca plată compensatorie sau ca remunerație variabilă garantată care nu au fost luate în considerare la calcularea raportului și a sumelor acordate persoanelor cu venituri ridicate din cadrul entităților din cadrul grupului care aplică un cadru legislativ privind remunerarea specific. 11.Elementele nemonetare ale remunerației trebuie să fie raportate împreună cu echivalentul lor monetar (de exemplu, valoarea impozitată) și trebuie să fie incluse ca „alte forme“ de remunerație (rândul 11 sau 21 din formularul din anexa nr. 1 la ordin, după caz).12.Numărul de persoane de pe rândul „Număr de persoane cu funcții de control“ (rândul 2 din formularul din anexa nr. 1 la ordin, respectiv din formularul din anexa nr. 2 la ordin) trebuie să includă toate persoanele cu venituri ridicate care dețin funcții de control în cadrul unităților operaționale și funcțiilor independente de administrare a riscurilor, conformitate și audit intern. 13.Pentru exercițiul de colectare a datelor pentru persoanele cu venituri ridicate, persoanele trebuie raportate ca personal „identificat“ pe rândul 5 dacă sunt identificate ca „personal identificat“ în sensul prevăzut în Regulamentul BNR nr. 5/2013, la nivel consolidat sau la nivel individual, având în vedere următoarele:(i)personalul identificat trebuie să includă membrii personalului identificat al instituției de credit și al filialelor sale care fac obiectul aplicării cerințelor de remunerare în temeiul art. 170 și 171 din Regulamentul BNR nr. 5/2013, pe bază individuală sau consolidată; și(ii)membrii personalului din filiale instituției de credit care fac obiectul unui cadru specific de remunerare în conformitate cu prevederile art. 311^6 alin. (1) din Regulamentul BNR nr. 5/2013, dar care fac obiectul cerințelor de remunerare în temeiul art. 170 și 171 din același regulament, în conformitate cu art. 311^6 alin. (2) și (3) din Regulamentul BNR nr. 5/2013.II.Reguli privind validarea datelor transmise Băncii Naționale a RomânieiEntitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) la ordin trebuie să aplice următoarele verificări ale calității datelor transmise Băncii Naționale a României potrivit formularelor din anexa nr. 1 la ordin și anexa nr. 2 la ordin, după caz.

Rând Verificarea calității datelor
între 1 și 5 Numărul de membri ai personalului raportat trebuie să fie un număr întreg.
4 Numărul de pe rândul 4 trebuie să fie egal cu suma rândurilor 1-3.
4a, 4b, 4c Suma valorilor de pe rândurile 4a, 4b și 4c trebuie să fie egală cu cifra de pe rândul 4.
5 Cifra de pe rândul 5 trebuie să fie mai mică sau egală cu cifra de pe rândul 4.
6 Remunerația fixă totală trebuie să fie suma rândurilor 7-11.
12 Remunerația variabilă totală trebuie să fie suma rândurilor 13, 15, 17, 19 și 21 din anexa nr. 1 la ordin, iar pentru anexa nr. 2 la ordin, suma rândurilor 13, 15, 17, 19, 20a, 20c și 21.
12 Remunerația variabilă totală nu trebuie să fie mai mică decât suma rândurilor 24, 26, 28 și 29.
12 Suma remunerațiilor amânate de pe rândurile 14, 16, 18, 20 și 22 din anexa nr. 1 la ordin, iar pentru anexa nr. 2 la ordin, de pe rândurile 14, 16, 18, 20, 20b, 20d și 22 nu trebuie să fie mai mare decât valoarea de pe rândul 12.
Corectitudinea intervalului de plată selectat: pentru fiecare domeniu de activitate, suma remunerației fixe (rândul 6) și a remunerației variabile (rândul 12) împărțită la numărul de persoane cu venituri ridicate (rândul 4) trebuie să dea o valoare care se încadrează în intervalul de plată selectat.
Ponderea remunerației amânate: suma remunerațiilor amânate de la rândurile 14, 16, 18, 20 și 22 din anexa nr. 1 la ordin, iar pentru anexa nr. 2 la ordin, de la rândurile 14, 16, 18, 20, 20b, 20d și 22, după deducerea valorilor de pe rândurile 24, 26, 31 și 32, trebuie să fie mai mare sau egală cu de 0,4 ori valoarea de pe rândul 12, după deducerea valorii de pe rândul 32. Instituțiile de credit trebuie să ia în considerare că această regulă de validare simplificată servește doar în scopuri de evaluare comparativă și nu este o validare a conformității cu cerințele în materie de remunerare referitoare la remunerația variabilă garantată și la plățile compensatorii, și anume, în timp ce sumele integrale sunt deduse, o parte din sume ar putea face obiectul cerinței de a plăti părți din remunerația variabilă în cadrul unor acorduri de amânare. Această regulă de validare nu se aplică instituțiilor de credit în cazul cărora toate persoanele cu venituri ridicate beneficiază de derogarea de la cerința de a plăti părți din remunerația variabilă conform acordurilor de amânare în temeiul art. 171 alin. (1^1) lit. a) din Regulamentul BNR nr. 5/2013.
Plata sub formă de instrumente: Suma rândurilor 15, 17 și 19 din anexa nr. 1 la ordin și a rândurilor 15, 17, 19, 20a și 20c din anexa nr. 2 la ordin, după deducerea valorilor de pe rândurile 24, 26, 31 și 32, trebuie să fie mai mare sau egală cu de 0,5 ori valoarea de pe rândul 12, după deducerea valorilor de pe rândurile 31 și 32. Instituțiile de credit trebuie să ia în considerare că această regulă de validare simplificată servește doar în scopuri de evaluare comparativă și nu este o validare a conformității cu cerințele în materie de remunerare referitoare la remunerația variabilă garantată și la plățile compensatorii, și anume, deși sunt deduse sumele integrale, o parte din sume ar putea face obiectul cerinței de a plăti părți din remunerația variabilă sub formă de instrumente. Această regulă de validare nu se aplică instituțiilor de credit în cazul cărora toate persoanele cu venituri ridicate beneficiază de derogare de la cerința de a plăti părți din remunerația variabilă în instrumente în temeiul art. 171 alin. (1^1) lit. a) din Regulamentul BNR nr. 5/2013.
Raportul dintre remunerația variabilă și cea fixă în instituții: pentru personalul identificat din instituții de credit (anexa nr. 1 la ordin), remunerația variabilă de pe rândul 12, după deducerea valorilor de pe rândurile 24, 26a și 32, împărțită la remunerația fixă de pe rândul 6, după deducerea valorii de pe rândul 33, trebuie să fie, după caz, egală sau mai mică de 100% sau 200%. Această regulă de validare nu se aplică pentru coloana 9 „Toate persoanele cu venituri ridicate din filialele (firme de investiții) care fac obiectul art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2034“.
Pentru instituțiile de credit care transmit date consolidate La fiecare rând din anexa nr. 2 la ordin, suma numerelor trebuie să fie egală cu numărul respectiv din coloana 9 „Toate persoanele cu venituri ridicate din filialele (firme de investiții) care fac obiectul art. 25 și 34 din Directiva (UE) 2019/2034“.

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x