ORDIN nr. 5.755 din 17 septembrie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 708 din 17 octombrie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 536 18/05/2011 ART. 22
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 65
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 45
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 45
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 22/12/2023
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 09/11/2022
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 10/11/2021

privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, învăţământ special



În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, învăţământ special – Dizabilităţi intelectuale – uşoare şi moderate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, învăţământ special – Dizabilităţi intelectuale – severe, profunde şi/sau asociate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. II, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Planurile-cadru prevăzute la art. 1 şi 2 se aplică, începând cu anul şcolar 2012-2013, la clasele/grupele din unităţile de învăţământ special care şcolarizează elevi cu dizabilităţi intelectuale uşoare şi moderate, respectiv severe, profunde şi/sau asociate.
 + 
Articolul 4Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,Ecaterina AndronescuBucureşti, 17 septembrie 2012.Nr. 5.755.
 + 
Anexa IPLAN-CADRUpentru învăţământul primar, ciclulachiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare –învăţământ specialDizabilităţi intelectuale – uşoare şi moderate*)_________Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Aria curriculară/disciplina

Clasa
pregătitoare
I. Limbă şi comunicare 4-5
Formarea abilităţilor de comunicare 4-5
Opţionale 0-1
II. Om şi societate 2-3
Educaţie pentru societate 1
Religie 1
Opţionale 0-1
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 4-5
Matematică şi explorarea mediului 4-5
Opţionale 0-1
IV. Arte şi tehnologii 3-4
Arte vizuale şi lucru manual 2-3
Muzică şi mişcare 1-2
Opţionale 0-1
V. Sănătate şi motricitate 2-3
Educaţie fizică şi activităţi sportive 2-3
Opţionale 0-1
VI. Consiliere şi orientare 1-2
Dezvoltare personală – Consiliere 1
Opţionale 0-1
Total ore trunchi comun 16
Curriculum la decizia şcolii 1-4
Număr minim ore pe săptămână 17
Număr maxim ore pe săptămână 20
VII. Terapii specifice şi de compensare 10
Terapii şi activităţi specifice*) 7-8
Kinetoterapie 1-2
Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie 1
VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată

O normă de
învăţător/
institutor/
profesor-
educator
pentru fiecare
clasă

________Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog. + 
Anexa IIPLAN-CADRUpentru învăţământul primar, ciclulachiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare –învăţământ specialDizabilităţi intelectuale – severe, profunde şi/sau asociate*)_________Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Aria curriculară/disciplina

Clasa
pregătitoare
I. Limbă şi comunicare 3-4
Formarea abilităţilor de comunicare 3-4
Opţionale 0-1
II. Om şi societate 2-3
Educaţie pentru societate 1
Religie 1
Opţionale 0-1
III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 3-4
Educaţie senzorială, motorie şi psihomotorie 2-3
Elemente de matematică aplicată şi explorarea mediului 1
IV. Arte şi tehnologii 3-4
Arte vizuale şi lucru manual 2-3
Muzică şi mişcare 1-2
Opţionale 0-1
V. Sănătate şi motricitate 2-3
Educaţie fizică şi activităţi sportive 2
Opţionale 0-1
VI. Consiliere şi orientare 1-2
Dezvoltare personală – Consiliere 1
Opţionale 0-1
Total ore trunchi comun 14
Curriculum la decizia şcolii 2-4
Număr minim ore pe săptămână 16
Număr maxim ore pe săptămână 18
VII. Terapii specifice şi de compensare 10
Terapii şi activităţi specifice*) 7-8
Kinetoterapie 1-2
Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie 1
VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată

O normă de
învăţător/
institutor/
profesor-
educator
pentru fiecare
clasă

__________Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x