ORDIN nr. 5.650/1.670/2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII Nr. 5.650 din 29 septembrie 2020MINISTERUL SANATATII Nr. 1.670 din 29 septembrie 2020
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 30 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5487 31/08/2020
ART. 1MODIFICA PEMASURI 31/08/2020 ANEXA 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 5487 31/08/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 141 19/08/2020 ART. 2
ActulREFERIRE LAHOTARARE 24 16/01/2020 ART. 15
ActulREFERIRE LAMASURI 31/08/2020
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 114
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 123
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ActulREFERIRE LAHG 144 23/02/2010 ART. 7
ActulREFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 10
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 5487 31/08/2020
ART. 1REFERIRE LAORDIN 5487 31/08/2020
ART. 1MODIFICA PEORDIN 5487 31/08/2020
ART. 1FA IN LUCRUORDIN 1494 31/08/2020
ART. 1FA IN LUCRUMASURI 31/08/2020
ART. 1MODIFICA PEMASURI 31/08/2020 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAMASURI 31/08/2020
ART. 1FA IN LUCRUMASURI 31/08/2020
ANEXA 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 141 19/08/2020 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LAMASURI 31/08/2020
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 119 04/02/2014
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 04/02/2014 ART. 55
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 04/02/2014
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 653 25/09/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile:– art. 114 și art. 123 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– art. 10 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare;– art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 141/2020 privind instituirea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării, cu modificările ulterioare, și ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,ministrul educației și cercetării și ministrul sănătății emit prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 1 septembrie 2020, se modifică după cum urmează:Anexa nr. 2 – Ghidul privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în instituțiile de învățământ superior în perioada pandemiei de COVID-19 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul IIDirecțiile de specialitate din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, precum și direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, instituțiile de învățământ superior vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica Anisie
Ministrul sănătății,
Nelu Tătaru + 
ANEXĂ(Anexa nr. 2 la măsuri)
GHID
privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în instituțiile de învățământ superior
în perioada pandemiei de COVID-19
PreambulCredem în educație! Cu toate că ne confruntăm cu o criză de sănătate publică, accesul echitabil la educație este esențial. De aceea, ne dorim reîntoarcerea tuturor studenților/cursanților la activitățile didactice și de cercetare ce presupun prezența fizică a acestora, cu măsuri stricte de protecție împotriva infectării cu SARS-CoV-2. COVID-19 este o boală contagioasă și nicio activitate în comunitate nu este absolvită de riscuri.Acest ghid a fost conceput pentru a oferi recomandări care pot fi implementate în vederea funcționării în condiții de siguranță a instituțiilor de învățământ superior în contextul prevenirii, depistării din timp și al controlului COVID-19. Este nevoie de măsuri de precauție pentru a preveni și diminua răspândirea potențială a infectării cu SARS-CoV-2 în instituțiile de învățământ superior. Se va acorda atenție deosebită evitării situațiilor de stigmatizare a studenților/cursanților și a personalului potențial expuși la virus. Precizăm că implementarea măsurilor recomandate în acest ghid nu elimină riscurile de transmitere a virusului SARS-CoV-2, ci doar contribuie la diminuarea acestora.Purtarea obligatorie a măștii pentru studenți/cursanți, precum și pentru întregul personal al instituției de învățământ superior, atât în timpul orelor de curs, cât și în timpul pauzelor (în spațiu închis), igiena riguroasă a mâinilor, realizarea curățeniei și a dezinfecției în instituțiile de învățământ superior, separarea și limitarea contactului între studenții/cursanții din formații de studiu diferite, neparticiparea la activitățile didactice a studenților/cursanților, a cadrelor didactice și a altor categorii de personal ce prezintă febră sau simptome caracteristice infectării cu SARS-CoV-2 sunt măsuri esențiale de prevenție.Reluarea activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților necesită o largă asumare în societate, în contextul importanței accesului echitabil la educație, și, totodată, este nevoie de o responsabilizare a tuturor actorilor implicați, precum și de respectarea tuturor normelor prevăzute în acest ghid, scopul fiind acela de a diminua riscul de infectare.I. Principii generaleMăsurile esențiale includ:– igienă riguroasă a mâinilor;– măsuri ferme de curățenie și dezinfecție în instituția de învățământ superior;– purtarea măștii de protecție atât de către studenți/cursanți, cât și de către întreg personalul instituției de învățământ superior, pe toată perioada în care se află în interiorul instituției; – limitarea contactului dintre studenții/cursanții din formații de studiu diferite și evitarea schimbării sălii unde se desfășoară activități didactice și de cercetare de către studenții/cursanții aceleiași formații de studiu pe parcursul unei zile (în măsura posibilului, impus de specificul activității);– asigurarea unei distanțări fizice între studenți/cursanți și între aceștia și cadrul didactic de minimum 1 m sau montarea unor separatoare în situația în care asigurarea distanței de 1 m nu este posibilă;– în vederea păstrării distanței fizice, fiecare student/cursant își va păstra același loc pe tot parcursul prezenței în sală;– informarea permanentă a personalului și studenților/ cursanților cu privire la măsurile de protecție împotriva infectării cu SARS-CoV-2;– în căminele studențești se impune existența camerelor cu destinație de izolator;– necesitatea izolării la domiciliu/sau izolatorul din cămin a studenților/cursanților în cazul apariției febrei sau a altor simptome care ridică suspiciunea de COVID-19 (tuse, dificultate în respirație, pierderea gustului și a mirosului);– instituțiile de învățământ superior vor pune în aplicare regulile generale din prezentul ghid și pot adopta și alte norme, în funcție de specificul activității.Scenarii aplicabile în funcție de situația epidemiologică generală, de particularitățile regionale și de specificul fiecărei instituții de învățământ superior în parte:Scenariul 1 Participarea fizică în instituția de învățământ superior a tuturor studenților/cursanților la toate activitățile didactice, conform programului de desfășurare a acestora, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecțieScenariul 2 Cursuri derulate online, seminare organizate parțial online, practică, lucrări practice, laboratoare și proiecte organizate cu prezență fizică, cu respectarea tuturor normelor de protecțieScenariul 3 Participarea tuturor studenților/cursanților la activități didactice onlineAlegerea scenariului pentru începerea anului universitarInstituțiile de învățământ superior informează Ministerul Educației și Cercetării cu privire la data începerii anului universitar. Direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București (DSP) informează cu o săptămână înainte de începerea anului universitar conducerea instituțiilor de învățământ superior cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități în care funcționează o instituție de învățământ superior.În baza autonomiei universitare, cu asumarea răspunderii publice și cu respectarea calității actului didactic, instituția de învățământ superior decide scenariul de funcționare propriu, în concordanță cu:• situația epidemiologică cu o săptămână înainte de data începerii anului universitar;• specificul fiecărei instituții de învățământ superior.Pentru instituțiile de învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și de securitate națională alegerea scenariilor și a criteriilor de suspendare a cursurilor se stabilește împreună cu direcțiile de specialitate din ministerele de resort. Actualizarea deciziilor privind scenariul de funcționare pe parcursul anului universitar se va realiza ori de câte ori este nevoie.Responsabilități:• Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății, prin direcțiile de specialitate și instituțiile din subordine, stabilesc principiile, elaborează ghidurile, planurile și măsurile care vor fi implementate;• Direcțiile de sănătate publică supraveghează implementarea și aplicarea lor corectă și intervin ori de câte ori există cazuri de infecție în instituția de învățământ superior și calculează săptămânal rata infectării la 14 zile pentru fiecare localitate în parte, punând rezultatele la dispoziția Ministerului Educației și Cercetării și a universităților.• Fiecare instituție de învățământ superior elaborează un plan de măsuri pentru implementarea normelor din prezentul document.II. Pregătirea instituțiilor de învățământ superior pentru deschiderea noului an universitara)Evaluarea infrastructurii:– Fiecare instituție de învățământ superior va identifica spațiile de care dispune și care pot fi folosite în procesul de învățământ, precum și spații pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte. Pot fi identificate, la nevoie, spații suplimentare, necesare desfășurării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/ cursanților în instituția de învățământ.– Spațiile în care se desfășoară activitățile didactice se organizează cu o dispunere a locurilor ocupate (în măsura posibilului), astfel încât să se asigure distanțarea fizică de 1 m între studenți/cursanți, precum și între aceștia și cadrul didactic sau dotarea cu separator în situația în care distanțarea fizică nu poate fi asigurată;b)Stabilirea circuitelor funcționale;c)Organizarea spațiilor de recreere;d)Evaluarea necesarului de resurse umane;e)Asigurarea materialelor de curățenie, igienă și dezinfecție;f)Asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecție pentru studenți/cursanți și personal;g)Instruirea personalului pentru aplicarea planului de măsuri.III. Măsuri de protecție în instituțiile de învățământ superior, în contextul epidemiologic al infectării cu SARSCoV-21. Asigurarea coordonării activităților de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2Conducerea instituției de învățământ superior va desemna un responsabil, dintre angajații instituției de învățământ superior, care va coordona activitățile de prevenire a infectării cu SARSCoV-2 la nivelul instituției. Acesta va fi în legătură cu personalul medico-sanitar, cu reprezentanții direcțiilor de sănătate publică, ai autorităților publice locale și ai comitetelor județene pentru situații de urgență (CJSU), respectiv Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență (CMBSU). De asemenea, la nivelul fiecărei facultăți va fi desemnată o persoană responsabilă pentru coordonarea activităților de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2.2. Organizarea spațiilor pentru asigurarea distanțării fizicea)Organizarea circuitelor în interiorul instituției de învățământ superior prin demarcare cu benzi vizibile care să asigure „trasee prestabilite“ de intrare, deplasare în interiorul instituției de învățământ superior și de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanțe fizice între studenți/cursanți. Vor fi amplasate indicatoare vizibile și ușor de înțeles (panouri, săgeți etc.). Vor fi limitate întâlnirile între studenți/cursanți, prin stabilirea unor zone de așteptare, astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică.La intrarea în instituția de învățământ superior și pe coridoare, la intrarea în fiecare sală vor fi așezate dispensere/ flacoane cu soluție dezinfectantă pentru mâini, astfel încât să fie facilitată dezinfecția frecventă. La intrarea în instituția de învățământ superior și în toate locurile cu o bună vizibilitate vor fi afișate materiale de informare privind măsurile de igienă/ protecție.Ușile vor fi menținute deschise, dacă este posibil, pentru a evita punctele de contact. Acest principiu nu trebuie să împiedice aplicarea regulilor de evacuare în caz de incendiu (spre exemplu, ușile de incendiu neutilizate vor fi menținute închise). Ușile sălilor în care se desfășoară activități didactice vor fi menținute deschise până la sosirea tuturor studenților/ cursanților.b)Organizarea sălilor în care se desfășoară activități didactice• Sala în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/ cursanților în instituția de învățământ va fi amenajată astfel încât să fie asigurată distanțarea fizică între studenți/cursanți, ceea ce implică următoarele:– eliminarea mobilierului care nu este necesar și/sau dispunerea mobilierului astfel încât să fie obținută distanțarea de minimum 1 m între studenți/cursanți sau montarea de separatoare transparente în situația în care distanțarea nu este posibilă; separatoarele vor fi montate doar pe laturile unde nu se asigură distanțarea de 1 m între studenți/cursanți;– stabilirea modului de așezare în săli în funcție de configurația fiecărei săli și de numărul de studenți/cursanți dintro formație de studiu;– amplasarea se va face astfel încât studenții/cursanții să nu stea față în față.• Va fi păstrată componența formațiilor de studiu. Studentul/Cursantul va putea schimba formația de studiu în perioada semestrului doar în situații justificate. Contactul între studenții/cursanții din formațiile de studiu diferite va fi evitat.• Vor fi limitate, pe cât posibil, deplasările în sala în care se desfășoară activități didactice sau de cercetare pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ.• Întâlnirile dintre studenți/cursanți vor fi limitate în perimetrul sălii, spre exemplu, prin stabilirea unui sens de circulație în interiorul sălii, care poate să fie indicat prin marcaje aplicate pe podea.• Va fi asigurată aerisirea sălilor în care se desfășoară activități didactice înainte de sosirea studenților/cursanților, prin deschiderea ferestrelor timp de minimum 30 de minute, apoi în timpul pauzelor dintre activitățile didactice, minimum 10 (zece) minute, la începutul și la finalul zilei.• Studenții/Cursanții și personalul didactic/didactic auxiliar/nedidactic vor purta mască atât în timpul activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ, cât și în timpul pauzelor, precum și în toată perioada în care se află în interiorul clădirii instituției de învățământ superior.• Se vor stabili locurile în care vor fi amplasate coșurile de gunoi destinate aruncării/eliminării măștilor uzate. Se recomandă coșurile de gunoi cu capac și pedală, prevăzute cu sac în interior.c)Organizarea grupurilor sanitare• Acolo unde este posibil, se va asigura decalarea pauzelor, astfel încât să fie limitat numărul de persoane prezente în grupurile sanitare și în spațiile comune, cu scopul respectării distanțării fizice.• În vederea gestionării fluxului de persoane care utilizează toaletele se va menționa prin intermediul unui afiș postat la intrarea în aceste spații numărul maxim de persoane care pot avea acces simultan.• Se va solicita imperativ respectarea normelor de igienă.• Se va verifica în permanență dacă grupurile sanitare permit studenților/cursanților și personalului să își spele sau să își dezinfecteze mâinile; sunt recomandate prosoapele de hârtie de unică folosință; sunt interzise uscătoarele electrice de mâini și prosoapele pentru mâini din material textil.• Se va verifica și se va face completarea/reîncărcarea, cu regularitate pe parcursul zilei, a consumabilelor în cantități suficiente la toaletă: săpun lichid, hârtie igienică, prosoape de unică folosință etc.• Se va verifica realizarea curățeniei zilnice și a dezinfectării regulate a suprafețelor atinse în mod frecvent, conform planului de curățenie și dezinfecție.• Se vor afișa materiale de informare/postere privind igiena corectă.d)Organizarea sediului secretariatului/departamentului/ decanatului/rectoratului• Cadrele didactice se vor dezinfecta obligatoriu pe mâini în următoarele situații:– la intrarea în sediul secretariatului/departamentului/ decanatului/rectoratului;– la preluarea documentelor sau a altor materiale utilizate în comun.• Se va păstra distanța fizică de minimum 1 m între persoane.• Consumul de produse alimentare se va realiza cu precauție din perspectiva respectării normelor de igienă.e)Organizarea curților interioare/spațiilor exterioare clădirilor care aparțin instituțiilor de învățământ superior• Se va organiza mobilierul exterior, acolo unde este cazul, astfel încât să se asigure distanțarea fizică.• Curțile interioare/Spațiile exterioare clădirilor care aparțin instituțiilor de învățământ superior, acolo unde se adună, de regulă, persoane din cadrul comunității, vor fi curățate periodic, înaintea începerii activităților didactice.3. Organizarea accesului în instituția de învățământ superior• Accesul și fluxul de persoane vor fi gestionate la intrarea în instituția de învățământ superior de către persoane desemnate de conducerea instituției.• Distanțarea fizică va fi menținută la intrare, prin luarea măsurilor necesare: panouri, marcaje aplicate pe sol, dispozitive de distanțare, bariere etc.• Se recomandă intrarea eșalonată la intervale orare stabilite, în funcție de zone sau de clădiri (etaj, aripă etc.).• Este recomandată intrarea prin mai multe uși de acces pentru a reduce fluxul de studenți/cursanți; în cazul în care această separare nu este posibilă, respectarea distanțării fizice a persoanelor care intră în instituția de învățământ este esențială.• Vor fi amplasate indicatoare vizibile și ușor de înțeles (panouri, săgeți etc.).• Căile de acces de tip poartă, ușă sau intrare prevăzută cu turnichet vor fi menținute deschise în timpul primirii studenților/cursanților, pentru a limita punctele de contact.• Va fi asigurată comunicarea cu studenții/cursanții, în vederea respectării intervalelor de sosire, cu scopul de a evita aglomerarea la intrare.• La intrarea în clădirea instituției de învățământ se recomandă să se realizeze termometrizarea cu un termometru noncontact de către o persoană desemnată, instruită în acest sens; nu vor avea acces persoanele cu o temperatură mai mare de 37,3° Celsius.• După dezinfecția mâinilor, studenții/cursanții vor merge direct în sălile în care sunt programate activitățile didactice și/sau de cercetare.4. Stabilirea programului orar de desfășurare a activităților didacticea)Organizarea procesului de învățământ va avea în vedere posibilitatea începerii cursurilor la intervale orare diferite, desfășurarea activităților didactice modular, astfel încât să se optimizeze timpul petrecut în spațiu închis, să se asigure aerisirea spațiilor și să se evite aglomerările la intrare și ieșire în pauze.b)Acțiuni de prevenție în timpul pauzelor• Intervalele aferente pauzelor dintre activitățile didactice vor putea fi stabilite în mod eșalonat pentru fiecare formație de studiu în parte, acolo unde este posibil.• Va fi evitată crearea de grupuri de studenți/cursanți din formații de studiu diferite.• Studenții/Cursanții vor asigura pe toată durata pauzelor păstrarea distanțării fizice.• Studenții/Cursanții nu vor consuma în comun alimente sau băuturi și nu vor schimba între ei obiectele de folosință personală (telefoane, tablete, instrumente de scris).c)Organizarea activităților sportive• Se recomandă desfășurarea activităților sportive în spații deschise sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, după un program stabilit și monitorizat de către cadrul didactic.• Nu vor fi utilizate echipamente sportive care să fie manevrate de toți studenții/cursanții sau manevrarea va fi efectuată doar de cadrul didactic; în caz contrar, va fi asigurată în mod regulat o dezinfectare adaptată.• Orele de educație fizică efectuate în sala de sport trebuie limitate la activități sportive care nu presupun efort mediu/intens, cu asigurarea obligatorie a distanței fizice de minimum 1,5 m, situație în care purtarea măștii nu este indicată.• Pentru desfășurarea orelor de educație fizică, studenții/cursanții vor fi instruiți ca pe tot parcursul activității să nu își atingă fața, gura, ochii, nasul cu mâinile neigienizate.• La începerea și finalul orelor de educație fizică, toți studenții/cursanții trebuie să efectueze igiena mâinilor cu un dezinfectant pe bază de alcool.• Se vor efectua curățenia, dezinfecția cu soluții speciale și aerisirea sălii de sport după fiecare activitate didactică cu o formație de studiu.d)Organizarea și desfășurarea practicii de specialitate• Desfășurarea practicii de specialitate la sediul/punctul de lucru al persoanei juridice se organizează conform reglementărilor specifice, iar desfășurarea practicii pedagogice se organizează conform reglementărilor specifice din învățământ.• Va fi limitată la minimum utilizarea de materiale didactice de către mai mulți studenți/cursanți și vor fi prevăzute modalități de dezinfectare adaptate.• Vor fi organizate activități individuale pentru a evita schimbul de materiale.• Materialele didactice vor fi curățate și dezinfectate după utilizare.• Atunci când grupe diferite de studenți/cursanți se succedă în laboratoare/spații de desfășurare a practicii de specialitate, vor fi realizate curățenia și dezinfecția suprafețelor, echipamentelor și a materialelor cu care studenții/cursanții intră în contact, după fiecare formație de studii.• Se va asigura o aerisire a spațiilor de minimum 10 minute la fiecare oră.• La finalul orelor vor fi curățate ușile, dezinfectate podelele, băncile, scaunele, mobilierul, materialele și echipamentele de lucru utilizate de studenți/cursanți.e)Organizarea examenelorFiecare instituție de învățământ superior va decide modalitatea de organizare a examenelor, cu respectarea regulilor generale privind accesul, fluxurile de circulație și distanțarea fizică.Cazurile în care temperatura studentului depășește 37,3ºC vor fi soluționate punctual fie prin reprogramare, fie prin asigurarea unui spațiu separat destinat examinării studentului.5. Măsuri de protecție la nivel individualMesaje importante:• Spălați-vă des pe mâini!• Tușiți sau strănutați în pliul cotului sau într-un șervețel!• Utilizați un șervețel de unică folosință, după care aruncați-l!• Salutați-i pe ceilalți fără să dați mâna!• Nu vă strângeți în brațe!• Păstrați distanțarea fizică, evitați aglomerațiile!• Purtați mască atunci când vă aflați în interiorul instituției de învățământ superior!a)Spălarea/Dezinfectarea mâinilorToți studenții/cursanții, cadrele didactice și celelalte categorii de personal trebuie să se spele/dezinfecteze pe mâini:• imediat după intrarea în instituția de învățământ superior și înainte de a intra în sala în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ;• înainte și după masă;• înainte și după utilizarea toaletei;• după tuse sau strănut;• ori de câte ori este necesar.b)Purtarea măștii de protecție• Este obligatorie purtarea de către toți studenții/cursanții și de către întreg personalul instituției de învățământ superior a măștii de protecție în sălile în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, în spațiile secretariatului/departamentului/decanatului/rectoratului/ altor compartimente funcționale din cadrul instituției de învățământ superior, în timpul deplasării în instituția de învățământ superior și în timpul pauzelor dintre activitățile didactice (atunci când se află în interior).• Atunci când nu este asigurată distanța de minimum 1 m între studenți/cursanți este obligatorie purtarea de către toți studenții/cursanții a măștii de protecție în timpul pauzelor în aer liber, precum și în spațiile aglomerate.• Schimbul măștii de protecție între persoane este interzis.• Pentru instituțiile de învățământ superior vocaționale (canto, actorie, instrumente muzicale de suflat), studenții pot renunța temporar la masca facială atunci când interpretează actul artistic, cu condiția asigurării unei distanțe fizice de minimum 3 m între persoane.6. Măsuri igienico-sanitare în instituția de învățământ superiorCurățenia și dezinfecția spațiilor și a echipamentelor reprezintă componente esențiale în lupta împotriva răspândirii virusului. Fiecare instituție de învățământ superior are obligația de a adopta și implementa normele din prezentul document.Planul de curățenie și dezinfecție a sălilor în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, a sălilor aferente secretariatului/ departamentului/decanatului/rectoratului/compartimentelor funcționale din cadrul instituției de învățământ superior, a spațiilor comune (holuri, săli de sport etc.), precum și de aerisire a sălilor trebuie să conțină:• operațiunile și ordinea în care se vor efectua, ca de exemplu: colectarea deșeurilor, măturarea pardoselii, spălarea pardoselii, dezinfectarea pardoselii, ștergerea și dezinfectarea atât a suprafețelor de scris ale meselor, cât și a spațiului interior de depozitare în acestea a obiectelor, a separatoarelor transparente, dacă este cazul, ștergerea și dezinfectarea pervazurilor, dezinfectarea clanțelor, mânerelor ferestrelor, cuierelor pentru haine, întrerupătoarelor etc.;• materialele care se vor utiliza pentru fiecare operațiune, de exemplu: produse de curățenie, produse biocide destinate suprafețelor etc.;• tehnica ce va fi aplicată pentru fiecare operațiune;• frecvența curățeniei și a dezinfecției, ținând cont și de timpul necesar de aerisire a spațiului:– în sălile în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, imediat după ieșirea din sală a studenților/cursanților la finalul orelor formației de studiu din ziua respectivă sau după fiecare utilizare de către formații de studiu diferite;– în sălile aferente secretariatului/departamentului/ decanatului/rectoratului/compartimentelor funcționale din cadrul instituției de învățământ superior, imediat după ieșirea cadrelor didactice/celorlalte categorii de personal la finalul orelor din ziua respectivă sau după fiecare utilizare de către un grup diferit de cadre didactice/personal;– pentru grupurile sanitare, după fiecare pauză, la finalul zilei și ori de câte ori este necesar;• numele persoanelor care vor face curățenia și ale celor care controlează efectuarea conformă a curățeniei, acestea fiind menționate într-un tabel afișat public care va cuprinde inclusiv data, ora și persoana care a efectuat controlul;• frecvența și durata de aerisire a sălilor în care se desfășoară activități didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, a secretariatului/departamentului/ decanatului/rectoratului/compartimentelor funcționale din cadrul instituției de învățământ superior și a altor încăperi (de exemplu, după curățenie și dezinfecție, minimum 10 minute), precum și asigurarea aerisirii în timpul activităților didactice, cu ferestrele deschise;• în zonele igienizate va fi afișat la loc vizibil graficul de curățenie și dezinfecție, care să conțină operațiunile de curățare și dezinfecție, frecvența acestora, orarul și un loc pentru semnătura persoanei care le efectuează și a celei care verifică.Se determină modul în care trebuie dezinfectate zonele.Se iau în considerare tipul suprafeței și frecvența atingerii acesteia. Se prioritizează dezinfecția suprafețelor atinse frecvent, precum:• clanțe, încuietori, butoane și mânere ale ușilor;• treptele scărilor;• băncile, catedrele și scaunele din săli;• separatoarele montate pe bănci;• blaturi;• balustrade;• întrerupătoare de lumină;• mânerele echipamentelor și ale aparatelor (precum cele sportive);• butoanele ascensoarelor și ale automatelor pentru produse;• obiecte didactice comune;• calculator, tastatură, mouse, laptop și tablete partajate între persoane;NOTĂ: Tastatura computerului poate fi acoperită cu o folie din plastic, care se îndepărtează după fiecare utilizator.Nu este necesară aplicarea de rutină a dezinfectanților pe suprafețe care nu sunt atinse frecvent sau cu risc scăzut (de exemplu, rafturile bibliotecilor, blaturile dulapurilor din depozite).Se au în vedere resursele și echipamentele necesare.Se evaluează periodic necesarul și disponibilitatea produselor de curățare și dezinfecție și a echipamentelor de protecție personală (PPE), adecvate pentru utilizarea acestora.Pe durata activităților de curățenie și dezinfecție se poartă mască de protecție, mănuși, iar după îndepărtarea mănușilor și a măștii se spală mâinile.Aplicarea planului de curățenie și dezinfecțieSe curăță suprafețele cu detergent și apă înainte de dezinfecție.Se folosește un dezinfectant avizat împotriva virusurilor (cu acțiune virulicidă).Se respectă întotdeauna indicațiile de pe etichetă. Se achiziționează doar produse în ambalaje originale, sigilate, nedeteriorate, închise etanș. Eticheta va include informații de siguranță și instrucțiuni de aplicare.Dacă produsul concentrat se diluează conform indicațiilor producătorului, soluția de lucru poate fi utilizată în cel mult 24 de ore. Pe flacon se notează numele produsului, concentrația, data și ora preparării.Detergenții și dezinfectanții vor fi depozitați în spații special amenajate, în care nu au acces studenții/cursanții.În timpul utilizării produsului sunt obligatorii purtarea măștii și a mănușilor și asigurarea ventilației adecvate. Se recomandă protecția ochilor și accesul imediat la o sursă de apă pentru spălarea ochilor, în cazul accidentelor.7. Instruirea personalului și comunicarea permanentă de informații pentru studenți/cursanți privind măsurile de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2a)Personalul din cadrul cabinetului medical sau, în absența acestuia, personalul desemnat de către instituția de învățământ superior va efectua instruirea personalului instituției de învățământ superior pentru a observa starea de sănătate a studenților/cursanților, precum și pentru implementarea normelor din prezentul document și va furniza informații privind: elemente generale despre infecția SARS-CoV-2, precum cele privind igiena respiratorie, tehnica spălării pe mâini, recunoașterea simptomelor COVID-19, modul de purtare și eliminare corectă a măștilor și măsurile necesare de distanțare fizică.Cadrele didactice au obligația să anunțe personalul din cadrul cabinetului medical (acolo unde există) sau responsabilul desemnat de către conducerea instituției de învățământ superior în cazul în care studenții/cursanții prezintă în timpul orelor de curs simptomatologie de tip respirator (de exemplu, tuse, febră, probleme respiratorii) sau alte simptome de boală infecțioasă (vărsături, mialgii, stare generală modificată), însoțite sau nu de creșteri de temperatură, în vederea aplicării protocolului de izolare.b)Instruiri periodice ale studenților/cursanților: în prima zi a anului universitar și cel puțin o dată pe săptămână studenții/ cursanții vor fi instruiți de către personalul desemnat/cadrele didactice în vederea respectării măsurilor de protecție și prevenție a infectării cu SARS-CoV-2;Tipuri de mesaje:• Spălați-vă frecvent și regulat pe mâini, cel puțin 20 de secunde, cu apă și săpun;• Mențineți o distanță cât mai mare față de celelalte persoane;• Purtați corect masca de protecție.AȘA DA:– Spală-te/Dezinfectează-te pe mâini înainte de a pune mâna pe mască;– Verifică masca să nu aibă rupturi sau găuri;– Identifică partea de sus, care trebuie să aibă banda metalică sau marginea tare;– Ai grijă ca partea colorată a măștii să fie spre exterior;– Așază banda metalică sau marginea tare deasupra nasului;– Acoperă nasul, gura și bărbia;– Potrivește masca pe față fără a lăsa spații libere pe laterale;– Evită să atingi masca;– Scoate masca apucând-o de barete;– Ține masca departe de tine și de suprafețe în timp ce o scoți;– După folosire, aruncă imediat masca într-un coș cu capac;– Spală-te/Dezinfectează-te pe mâini după ce arunci masca.AȘA NU:– Nu folosi o mască ruptă sau umedă;– Nu purta masca doar peste gură sau sub bărbie;– Nu purta o mască prea largă;– Nu atinge partea din față a măștii;– Nu scoate masca pentru a vorbi cu cineva sau pentru a face altceva ce necesită reatingerea măștii;– Nu-ți lăsa masca la îndemâna altor persoane;– Nu refolosi masca;– Nu schimba masca cu altă persoană;• Evitați să vă atingeți ochii, nasul și gura cu mâinile neigienizate;• Acoperiți-vă gura și nasul cu o batistă de unică folosință sau folosiți cotul îndoit în cazul în care se întâmplă să strănutați sau să tușiți. După aceea, aruncați batista utilizată;• Curățați obiectele/suprafețele utilizate sau atinse frecvent, folosind șervețele/lavete/produse biocide;• Solicitați consult de specialitate dacă prezentați simptome, precum: febră, tuse sau dificultăți la respirație sau orice altă simptomatologie de boală;• Discutați cu profesorii dacă aveți întrebări sau griji.În instituția de învățământ superior (în săli, pe coridoare și în grupurile sanitare) vor fi afișate, în locuri vizibile, postere cu informații în acest sens.c)Comunicarea de instrucțiuni:Studentul/Cursantul are obligația de a anunța instituția de învățământ superior cu privire la:• prezintă simptome specifice;• a fost diagnosticat cu SARS-CoV-2;• este contact direct al unei persoane diagnosticate cu SARS-CoV-2 și se află în carantină.8. Măsuri pentru studenți/cursanți, cadre didactice și alte categorii de personal din instituțiile de învățământ superior, aflați în grupele de vârstă în risc și/sau având afecțiuni cronice și/sau dizabilități:• Personalul cu risc de îmbolnăvire (de exemplu, vârstnici, persoane cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară) va reveni în instituția de învățământ superior cu avizul medicului de medicina muncii.• Studenții/Cursanții care fac parte dintr-un grup cu risc (de exemplu, boli respiratorii cronice severe, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilități, tratament imunosupresiv) vor reveni la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/ cursanților în instituțiile de învățământ superior cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant/medicului de familie. Pentru aceștia, reprezentanții instituțiilor de învățământ superior vor identifica, după caz, soluții pentru asigurarea procesului educațional online/prin intermediul tehnologiei și al internetului sau în condiții de siguranță sporite.• Respectarea măsurilor de protecție și de igienă, recomandate tuturor studenților/cursanților, trebuie monitorizată cu mai multă atenție în cazul studenților/cursanților cu boli cronice.• Studenții/Cursanții cu boli cronice care au rezerve cu privire la reluarea activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior vor putea fi consiliați de medicii specialiști și psihologii care îi au în îngrijire, în privința măsurilor suplimentare necesare pentru a se simți în siguranță.• Studenții/Cursanții care locuiesc la același domiciliu cu o persoană care face parte dintr-un grup cu risc se pot, în mod normal, reîntoarce la instituția de învățământ. Pot exista anumite cazuri în care, după o evaluare concretă și individuală a gradului de boală al persoanei respective și a riscului de contaminare cu SARS-CoV-2 pe care studentul/cursantul îl poate transmite și celor de acasă, se poate recomanda de către medicul curant ca acel student/cursant, pentru o perioadă determinată, să nu se prezinte fizic la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior. Pentru cei care nu pot reveni la activitățile didactice, reprezentanții instituțiilor de învățământ superior vor căuta să identifice soluții pentru asigurarea procesului educațional online.• Studenții/Cursanții cu dizabilități, ținând cont de specificul afecțiunii, vor beneficia de adaptarea informațiilor și învățarea regulilor de prevenție în mod adecvat dizabilității specifice.IV. Protocoale1. Protocol pentru cantine• Se recomandă, acolo unde este posibil, servirea mesei la pachet, eventual pe bază de precomandă.• În cazul în care este asigurată masa la cantină sau în sala de mese, organizarea intervalelor aferente meselor și a accesului se va realiza astfel încât să se evite aglomerările de persoane.• În interiorul cantinei, în spațiul destinat intervalelor de tranzit, circulației, distribuirii felurilor de mâncare, se impune respectarea măsurilor de distanțare fizică de 1 m, cu purtarea obligatorie a măștilor. Așezarea la masă necesită asigurarea măsurilor de distanțare fizică de 1,5 m.• Gestionarea echipamentelor și obiectelor specifice (tăvi, tacâmuri, carafe pentru apă etc.) va fi adaptată, astfel încât contactele să fie limitate. Se recomandă folosirea de tacâmuri de unică folosință.• Înainte și după fiecare masă, studenților/cursanților li se recomandă spălarea mâinilor și respectarea normelor de igienă.• Masca va fi scoasă doar în momentul în care studenții/cursanții se vor așeza la masă.• Sala pentru servirea mesei va fi aerisită corespunzător (timp de 10 minute în fiecare oră și la încheierea programului).• Se vor realiza cu strictețe curățenia și dezinfecția sălilor de mese, conform planului de curățenie și dezinfecție.2. Protocol pentru cămine• Înainte de redeschiderea căminului se vor efectua curățenia și dezinfecția corespunzătoare a tuturor spațiilor comune și de cazare.• La intrarea în cămin se vor asigura dispensere cu soluție dezinfectantă pentru mâini.• Se vor asigura, pe cât posibil, trasee prestabilite de intrare, deplasare în interior și ieșire din cămin.• Va fi elaborat un plan pentru asigurarea zilnică a curățeniei și dezinfecției spațiilor colective.• Administrația căminelor are obligația de a prevedea pentru fiecare cămin, în funcție de capacitatea acestuia, spații de izolare cu grup sanitar propriu, în care se vor găzdui temporar cazurile suspecte de SARS-CoV-2.• Pentru fiecare cămin studențesc se va elabora un plan de acțiune în caz de apariție a unui caz de infecție cu SARS-CoV2. Acest plan va fi afișat la avizierul de la intrarea în cămin.• Măsuri de protecție:– Vor fi stabilite modalitățile de ocupare a căminului, în funcție de numărul de studenți cazați.– Camerele vor fi repartizate în funcție de efectivele de studenți, cu respectarea distanțării fizice de cel puțin 1 m între paturi.– Vor fi atribuite camere în regim de locuire de 2 (doi) studenți per cameră sau, dacă acest lucru nu este posibil, din pricina numărului mare de solicitări de cazare din partea studenților, camerele vor fi ocupate de studenți din aceeași formație de studiu, pentru a limita contactul studenților din formații de studiu diferite, cu respectarea prevederilor art. 55 din anexa la Ordinul ministrului sănătății nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației, cu modificările și completările ulterioare.– Va fi asigurată o dotare optimă a grupurilor sanitare comune, în special cu săpun lichid; dacă este cazul, vor fi furnizate studenților cazați în cămin soluții lichide pe bază de alcool în cantități suficiente.– Vor fi limitate, pe cât posibil, deplasările în cadrul căminului și se vor evita aglomerările.– Purtarea măștii este obligatorie în spațiile comune.– Studenții vor fi instruiți în permanență cu privire la respectarea măsurilor de protecție individuală.– Spațiile comune vor fi curățate, dezinfectate și aerisite în mod regulat.– Se va evita utilizarea de covoare/mochete.– Studenții care sunt cazați în cămin au obligația să păstreze curățenia, să dezinfecteze și să aerisească în mod regulat camerele.– Se va recomanda accesul prin rotație în spațiile comune (săli de baie, săli de mese sau săli destinate utilizării comune), astfel încât să fie posibilă o dezinfectare adaptată specificului fiecărui spațiu.– Li se va recomanda studenților să evite, pe cât posibil, spațiile comune, iar activitățile să se desfășoare în camera proprie.– Personalul care se ocupă de pază/supraveghere va fi instruit cu privire la regulile specifice de funcționare a căminului în perioada respectivă.• În situația apariției unui caz suspect sau confirmat cu SARS-CoV-2 se va activa protocolul de izolare, se va anunța direcția de sănătate publică și se va apela serviciul de urgență 112.• Studentul confirmat se va izola fie în unitățile de izolare și tratament anexate spitalelor, fie la domiciliul personal, cu condiția ca deplasarea până la acesta să se facă cu mijloc de transport personal, și nu cu mijloace de transport în comun.• Contacții de cameră ai studentului confirmat vor fi carantinați în camera de cămin, cu condiția ca aceasta să aibă grup sanitar propriu. În cazul în care nu are grup sanitar propriu vor fi carantinați în izolator.• Pentru studenții aflați în carantină se vor găsi soluții punctuale pentru a li se furniza alimentele la ușa camerei.3. Protocol pentru transportPe parcursul transportului la și de la instituția de învățământ superior, studenții/cursanții vor respecta măsurile generale de conduită, prevăzute de normele aprobate pentru transportul în comun. Purtarea măștii este obligatorie. În cazul în care transportul studenților/cursanților se efectuează cu un autovehicul pus la dispoziție de instituția de învățământ superior, conducătorul auto și personalul de însoțire vor respecta măsurile generale de protecție. Autovehiculul va fi aerisit și dezinfectat corespunzător după fiecare cursă.4. Protocol de triaja)Triajul epidemiologic al studenților/cursanților se efectuează conform prevederilor legale în vigoare, respectiv Ordinul ministrului sănătății nr. 653/2001 privind asistența medicală a preșcolarilor, elevilor și studenților, cu modificările și completările ulterioare.b)Triajul zilnic:Este important ca:– studenții/cursanții să fie clar informați și să înțeleagă de ce persoanele cu simptome nu trebuie să participe la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior;– întreaga comunitate academică să colaboreze în observarea studenților/cursanților, cadrelor didactice și altor categorii de personal pentru a diminua riscurile de infectare.Triajul zilnic se efectuează de către studenți/cursanți acasă prin măsurarea temperaturii corporale și aprecierea propriei stări de sănătate, în urma căreia fiecare decide cu privire la propria participare la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior.Nu se vor prezenta la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior în ziua respectivă:– cei cu temperatură mai mare de 37,3°C și/sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2 (tuse, dificultăți în respirație/scurtarea respirației, diaree, vărsături) sau alte boli infectocontagioase;– cei care sunt declarați contacți apropiați cu o persoană infectată cu SARS-CoV-2, aflați în perioada de carantină la domiciliu/carantină instituționalizată.În cazul în care la intrarea în clădire se va realiza termometrizarea cu un termometru noncontact de către o persoană desemnată, instruită în acest sens, persoanele cu o temperatură mai mare de 37,3°C nu vor avea acces.În cazul în care studenții/cursanții prezintă în timpul activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior o stare febrilă sau simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică protocolul de izolare.Revenirea în colectivitate a studenților/cursanților care au avut probleme de sănătate și au absentat de la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior se va realiza obligatoriu în baza unei adeverințe medicale care să precizeze diagnosticul și pe care studentul/cursantul o va preda secretariatului înainte de prima activitate didactică. Adeverințele vor fi centralizate la nivelul cabinetului medical sau la nivelul persoanei desemnate de conducerea instituției de învățământ superior.Cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și nedidactic care prezintă simptome specifice unei afecțiuni cu potențial infecțios (febră, tuse, dureri de cap, dureri în gât, dificultăți de respirație, diaree, vărsături) se izolează la domiciliu, contactează medicul de familie și anunță de îndată pe responsabilul desemnat de conducerea instituției de învățământ superior.5. Protocol de izolare a studenților/cursanților bolnaviSe aplică în cazul în care studenții/cursanții prezintă în timpul activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior sau în cămine febră și/sau simptomatologie de tip respirator (de exemplu, tuse, dificultăți în respirație) sau alte simptome de boală infecțioasă (vărsături, diaree, mialgii, stare generală modificată).• Studentul/Cursantul va purta o mască, va fi separat de restul formației de studiu/colegilor de cameră și se va aerisi spațiul corespunzător. Studentul/Cursantul se va izola imediat în izolator, respectiv în spațiul special desemnat din facultate/instituția de învățământ.• Dacă în perioada izolării studentul/cursantul care prezintă simptome folosește grupul sanitar, acesta trebuie curățat și dezinfectat, folosind produse de curățare avizate, înainte de a fi folosit de oricine altcineva.• Nu se va transporta studentul/cursantul la medicul de familie, farmacie, serviciul de urgență sau spital decât în situația în care simptomele/semnele sunt severe, caz în care se va apela serviciul de urgență 112.• Persoana care ajută studentul/cursantul izolat trebuie să evite contactul cu acesta, să poarte mască și se va spăla bine pe mâini timp de minimum 20 de secunde.• Igienizarea încăperii se face cu dezinfectant avizat, după ce studentul/cursantul a plecat, pentru a reduce riscul de a transmite infecția la alte persoane.• Studentul/Cursantul va reveni la activitățile didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, respectiv în cămin, cu adeverință medicală, eliberată de medicul curant/medicul de familie, cu precizarea diagnosticului.6. Criterii de suspendare a activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/ cursanților în instituția de învățământ superior, în cazul confirmării unui caz/mai multor cazuri de COVID19• Direcțiile de sănătate publică trebuie să informeze instituția de învățământ superior despre fiecare caz confirmat pozitiv la studenți/cursanți, cadre didactice sau alte categorii de personal.• În cazul apariției unui caz/mai multor cazuri de COVID-19 într-o instituție de învățământ superior, situația va fi analizată de DSP împreună cu conducerea instituției; se va demara ancheta epidemiologică în maximum 24 de ore de către medicul epidemiolog din DSP, în colaborare cu medicul din cabinetul medical universitar, dacă acesta există, în vederea stabilirii contacților direcți din colectivitate.• Decizia de suspendare a activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ superior se stabilește, potrivit art. 7 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 141/2020, prin hotărâre a senatului universitar, cu respectarea măsurilor stabilite prin această ordonanță și ordinul din care face parte prezenta anexă, și a reglementărilor generale și sectoriale din Uniunea Europeană privind minimul orelor de practică, în următoarele circumstanțe.a)La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire cu COVID19 în una dintre formațiile de studiu din instituția de învățământ superior care au desfășurat activitățile didactice cu prezența fizică a studenților/cursanților se suspendă pentru o perioadă de 14 zile activitățile didactice care presupun prezența fizică, la nivelul formației de studiu. În situația în care într-o sală își desfășoară activitățile didactice 2 (două) sau mai multe formații de studiu, se vor suspenda activitățile didactice care presupun prezența fizică doar pentru formația de studiu în care a fost confirmat cazul COVID-19, se vor face curățenie, dezinfecție și aerisire, urmând ca studenții/cursanții din ciclul următor să își desfășoare normal activitățile.b)La apariția a mai mult de 3 (trei) cazuri confirmate de îmbolnăvire cu COVID-19, în formații de studiu diferite ale aceleiași instituții de învățământ superior, în urma anchetelor epidemiologice, se poate lua decizia suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică la respectivele formații de studiu/din clădirea respectivă/din facultate/din campusul universitar sau de la nivelul întregii instituții de învățământ superior, pentru o perioadă de 14 zile de la data de debut a ultimului caz.c)În cazul apariției de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 în rândul cadrelor didactice, acestea au obligația de a anunța conducerea instituției de învățământ superior care va informa DSP despre eveniment. DSP va efectua ancheta epidemiologică, va analiza situația în instituția de învățământ superior împreună cu conducerea instituției și vor decide împreună măsura care se impune.• Personalul care efectuează curățenia în instituția de învățământ superior și cel care este responsabil de paza acesteia, în condițiile în care nu au intrat în contact cu cazul confirmat cu COVID-19, își vor desfășura activitatea în continuare.• În perioada de suspendare parțială sau totală a activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților/cursanților în instituția de învățământ superior, conducerea instituției va dispune realizarea următoarelor activități obligatorii:– curățenia și aerisirea sălilor;– dezinfecția spațiilor instituției de învățământ superior (săli, holuri, toalete);– DSP va informa conducerea instituției care sunt toți contacții direcți ai cazurilor confirmate în vederea aplicării măsurilor de carantină/izolare.• Reluarea activităților didactice care presupun prezența fizică a studenților/cursanților în instituțiile de învățământ, în condiții de siguranță sanitară, se dispune prin hotărâre a senatului universitar, după obținerea avizului DSP, care certifică îndeplinirea condițiilor de siguranță epidemiologică pentru reluarea activității.• În funcție de situația epidemiologică la nivel județean, DSP poate recomanda instituției de învățământ superior prelungirea perioadei de suspendare temporară parțială/totală a activităților didactice care presupun prezența fizică a studenților în instituția de învățământ.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x