ORDIN nr. 5.602 din 3 noiembrie 2015

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 04/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII STIINTIFICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 886 din 26 noiembrie 2015
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 26 14/01/2015
ActulREFERIRE LALEGE 1 05/01/2011
ActulREFERIRE LALEGE 157 24/05/2005
ActulREFERIRE LATRATAT 25/04/2005
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007 referitor la aprobarea standardului de pregătire profesională, a planului de învăţământ şi a programei şcolare pentru calificarea asistent medical generalist pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar postliceal



În baza Legii nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005,în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. + 
Articolul IOrdinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007*) referitor la aprobarea standardului de pregătire profesională, a planului de învăţământ şi a programei şcolare pentru calificarea asistent medical generalist pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar postliceal se modifică şi se completează după cum urmează:Notă

──────────

*) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

──────────
1. Anexa nr. 1 cuprinzând standardul de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea profesională, nivel 5 – asistent medical generalist se modifică potrivit anexei nr. 1.2. Anexa nr. 3 cuprinzând programa şcolară pentru calificarea profesională, nivel 5 – asistent medical generalist se modifică şi se completează potrivit anexei nr. 2.3. În cuprinsul anexelor nr. 1-3 învăţământul teoretic şi învăţământul clinic se definesc astfel:(a) învăţământul teoretic reprezintă partea din formarea de asistent medical generalist prin care asistenţii medicali formaţi dobândesc cunoştinţele, abilităţile şi atitudinile necesare. Învăţământul teoretic este asigurat de personalul didactic calificat în materie de asistenţă medicală, precum şi de alte persoane competente, în cadrul unităţilor de învăţământ.(b) învăţământul clinic reprezintă partea din formare prin care asistentul medical generalist învaţă, în cadrul unei echipe, în contact direct cu un individ sănătos sau bolnav şi/sau o colectivitate, să organizeze, să acorde şi să evalueze asistenţa medicală global necesară, pe baza cunoştinţelor, abilităţilor şi atitudinilor dobândite. Asistentul medical generalist format învaţă nu numai să lucreze în echipă, ci şi să coordoneze o echipă şi să organizeze asistenţa medicală globală, inclusiv educaţia sanitară a indivizilor şi a grupurilor mici în cadrul instituţiilor sanitare sau al colectivităţii.4. În cuprinsul anexelor nr. 1-3 sintagma "nivelul: 3 avansat" se înlocuieşte cu sintagma "nivelul 5", conform Cadrului Naţional al Calificărilor.
 + 
Articolul IICentrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar, Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi şcolile postliceale autorizate şi acreditate duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul IIIPrevederile prezentului ordin se aplică începând cu anul şcolar 2016-2017.
 + 
Articolul IVAnexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul VPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
*Prezentul ordin transpune art. 1 pct. 23 lit. (d), (e) şi (g) din Directiva 2013/55/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 noiembrie 2013 de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi a Regulamentului (UE) nr. 1.024/2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne („Regulamentul IMI”), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354 din 28 decembrie 2013.

Ministrul educaţiei

şi cercetării ştiinţifice,

Sorin Mihai Cîmpeanu
Bucureşti, 3 noiembrie 2015.Nr. 5.602. + 
Anexa 1Art. 1. – Competenţele 2.4, 2.5 şi 2.6 din titlul unităţii nr. 2 "Comunicare profesională" se completează după cum urmează:"Competenţa 2.4. Colaborează în mod eficient cu alţi actori din sectorul sanitar, inclusiv prin participarea la formarea practică a personalului sanitar, pe baza cunoştinţelor şi competenţelor dobândite.Criterii de performanţă:Stabileşte scopul comunicării de grupSelectează tehnicile de comunicare adecvateElaborează obiectivele portofoliului de stagiu clinicCondiţii de aplicabilitate:Scopul comunicării: primirea şi transmiterea informaţiilor între membrii echipeiSurse de informaţii: informaţii interne şi externe, buletine informative, publicaţii de specialitate, discuţii, statistici, manualeMetode de comunicare: scrise, verbale, audio, informatizareMetode de verificare a eficienţei: obţinerea feedbackului, documentaţie întocmită corect, lucrări practiceProbe de evaluare:Probe orale/scrise/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să elaboreze cel puţin o strategie diferită de comunicare în două contexte cu grade de complexitate diferite, conform criteriilor de performanţă şi condiţiilor de aplicabilitate date.Competenţa 2.5. Oferă în mod independent consiliere, indicaţii şi sprijin persoanelor care necesită îngrijire şi persoanelor apropiateCriterii de performanţă:Selectează strategii de comunicare eficienteFacilitează comunicarea în sprijinul bolnavilor şi persoanelor apropiateCondiţii de aplicabilitate:Strategii de ascultare: în funcţie de situaţie, ocazie, subiectul în cauză, vorbitoriSusţinere: în situaţii formale sau informale, în funcţie de numărul de vorbitori (mare, mic), prin modulaţia vocii, alegerea tonului, a vocabularului, prin structură, comunicare nonverbală (gesturi, limbajul trupului, contact vizual)Argumentare: idei clare, concise, persuasive, adaptate contextuluiFacilitarea comunicării: acceptă opinii diferite, încurajează discuţia, asigură posibilitatea de exprimare, oferă feedback, adaptează comunicarea la nivelul de înţelegere a auditorului, folosirea unui suport specificProbe de evaluare:Probe orale/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să aplice tehnici de comunicare orală unui auditoriu, să realizeze o discuţie într-un grup mic (de exemplu, să explice sarcini de lucru) şi o discuţie cu o altă persoană (de exemplu, să ofere feedback unei persoane pentru munca realizată), conform criteriilor de performantă şi condiţiilor de aplicabilitate date.Competenţa 2.6. Asigură o comunicare profesională exhaustivă şi de cooperare cu membrii altor profesii din domeniul sanitarCriterii de performanţă:Selectează informaţiile necesare comunicării profesionale exhaustiveOrganizează cooperarea cu membrii din domeniul sanitarCondiţii de aplicabilitate:Selectare: în funcţie de complexitateOrganizare: tipul informaţiei, succesiunea logicăProbe de evaluare:Probe orale/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să realizeze un raport formal (de exemplu, să întocmească un raport la sfârşitul realizării unui produs, activitate), conform criteriilor de performanţă şi condiţiilor de aplicabilitate date."Art. 2. – Competenţa 11.6 din titlul unităţii nr. 11 "Educaţie pentru sănătate" se completează după cum urmează şi va avea următorul cuprins:"Competenţa 11.6. Oferă persoanelor, familiilor şi grupurilor de persoane informaţii care să le permită să aibă un stil de viaţă sănătos şi să se autoîngrijească pe baza cunoştinţelor şi competenţelor dobândite.Criterii de performanţă:Stabileşte un program privind stilul de viaţă al persoanelor, familiilor şi grupurilor de persoaneÎntocmeşte un program privind stilul de viaţă şi autoîngrijireMonitorizează desfăşurarea programuluiCondiţii de aplicabilitate:Stilul de viaţă al persoanelor, familiilor: culege informaţii privind stilul şi modul de viaţă, indicatori utilizaţi pentru evaluarea stării de sănătate a populaţiei.Documentaţie de program: chestionare, rezultatele cercetării sociomedicale, plan de acţiune, materiale de informare, riscuri de program, surse de risc.Desfăşurarea programului: documente specifice, acţiuni conform obiectivelor, respectarea planului şi recomandări de acţiune, rapoarte de etapă.Probe de evaluare:Probe orale/scrise prin care elevul demonstrează că este capabil să descrie dimensiunile stării de sănătate, să precizeze condiţiile esenţiale pentru sănătate, să interpreteze relaţia dintre educaţia pentru sănătate şi promovarea sănătăţii conform criteriilor de performanţă şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate."Art. 3. – Competenţa 14.5. din titlul unităţii: 14 "Fiinţa umană şi nursingul" se completează după cum urmează şi va avea următorul cuprins:"Competenţa 14.5. Diagnostichează în mod independent asistenţa medicală necesară, pe baza cunoştinţelor teoretice şi clinice existente, şi planifică, organizează şi pune în aplicare asistenţa medicală în tratarea pacienţilor.Criterii de performanţă:Clasificarea datelor culese pe sisteme funcţionale de sănătateFormularea diagnosticelor de nursing după modelul PESElaborarea planului de îngrijire în funcţie de priorităţiCondiţii de aplicabilitate:Sisteme funcţionale: percepţia sănătăţii – gestionarea sănătăţii; nutriţie şi metabolism; eliminări; activitate-mişcare; odihnă-repaus; rol şi relaţii; toleranţă la stres; valori şi credinţe; percepţia de sine; sexualitate – reproducereDiagnostice de nursing: tipuri de probleme identificateComponente: titlul problemei, etiologia, caracteristicile problemei; diagnostice NANDA, NIC NOCPlan de îngrijire: obiective adaptate resurselor pacientului şi problemelor identificate; intervenţii aplicate în funcţie de priorităţiProbe de evaluare:Probe orale/scrise/practice (gen studiu de caz) prin care elevul demonstrează că este capabil să aplice procesul de îngrijire (nursing), conform criteriilor de performanţă şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate."Art. 4. – Competenţele 40.5 şi 40.6 din titlul unităţii: 40 "Calitatea serviciilor de nursing" se completează după cum urmează şi va avea următorul cuprins:"Competenţa 40.5. Asigură în mod independent calitatea îngrijirii medicale şi evaluarea acesteiaCriterii de performanţă:Efectuarea identificării sistematice a nivelului actual al calităţii realizate şi cuantificarea nivelului de performanţă, conform standardelorEvaluarea internă a calităţii, monitorizarea calităţii şi evaluarea externă a calităţiiCondiţii de aplicabilitate:Furnizarea feedbackului: formarea şi motivarea personalului, crearea de soluţii de îmbunătăţire a calităţiiMetode de realizare a evaluării: observarea serviciilor (de către observatori experţi, supervizori, tehnică peer review), evaluarea satisfacţiei pacientului, tehnica pacientului anonim (evaluatorul joacă pentru o zi rolul de pacient), revederea datelor înregistrate, testări ale personalului medical, ancheta personalului medical, ancheta la externarea pacientului.Probe de evaluare:Probe orale şi scrise prin care elevul demonstrează că este capabil să identifice sistematic nivelul actual al calităţii realizate şi cuantificarea nivelului de performanţă, conform standardelor, criteriului de performanţă şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate.Probe orale şi practice prin care elevul demonstrează că este capabil să efectueze evaluarea internă a calităţii, monitorizarea calităţii, evaluarea externă a calităţii, conform criteriului de performanţă şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate.Competenţa 40.6. Analizează calitatea asistenţei acordate pentru a-şi îmbunătăţi practica profesională de asistent medical generalistCriterii de performanţă:Identificarea situaţiei actuale privind starea pacientului şi situaţia dorităEfectuarea diagnozei detaliate a stării pacientului şi identificarea activităţilor pentru asigurarea calităţii îngrijirilor acordate.Condiţii de aplicabilitate:a) Identificarea modului în care s-au obţinut rezultatele activităţilor sanitare, cuantificarea muncii prestate şi deschiderea de noi orizonturi pentru perioadele următoare.b) Formarea, motivarea personalului şi crearea de soluţii de îmbunătăţire a calităţii.Probe de evaluare:Probe orale şi scrise prin care elevul demonstrează că este capabil să identifice situaţia actuală privind starea pacientului şi aplicarea măsurilor conform criteriului de performanţă a) şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate.Probe orale şi practice prin care elevul demonstrează că este capabil să efectueze diagnoze detaliate privind starea pacientului şi identificarea activităţilor pentru asigurarea calităţii îngrijirilor acordate conform criteriului de performanţă b), în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate."Art. 5. – Competenţa 51.6 din titlul unităţii: 51 "Conduita în urgenţe medico-chirurgicale" se completează după cum urmează şi va avea următorul cuprins:"Competenţa 51.6. Iniţiază în mod independent măsuri imediate pentru menţinerea în viaţă şi aplică măsuri în situaţii de criză sau de catastrofă.Criterii de performanţă:a) Descrierea situaţiilor de criză sau de catastrofăb) Analizarea semnelor şi simptomelor specifice în situaţii de criză sau de catastrofăc) Aplicarea conduitei de urgenţă în situaţii de criză sau de catastrofă în stop cardio respirator; în insuficienţa respiratorie şi boli cardiace primare şi secundare; în anafilaxie şi intoxicaţii; în arsuri grave şi electrocutare.Condiţii de aplicabilitate:Modificări de comportament ale victimelor în situaţii de criză sau de catastrofăElementele de gravitate în urgenţele medico-chirurgicale din situaţii de criză sau de catastrofăEchipa de prim ajutor, independenţa în luarea deciziilor în situaţii de criză sau dezastre, aspectele etice.Probe de evaluare:Probe orale/scrise prin care elevul demonstrează că este capabil să identifice modificările de comportament, de aspect general, modificările produselor biologice recoltate, conform criteriilor de performanţă a), b), c), şi în concordanţă cu condiţiile de aplicabilitate."
 + 
Anexa 2 + 
Articolul UNICTabelele de corelare a competenţelor şi conţinuturilor din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007 referitor la aprobarea standardului de pregătire profesională, a planului de învăţământ şi a programei şcolare pentru calificarea asistent medical generalist pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar postliceal, pentru modulele nr. 2 „Comunicare profesională”, nr. 11 „Educaţie pentru sănătate”, nr. 14 „Fiinţa umană şi nursingul”, nr. 40 „Calitatea serviciilor de nursing” şi nr. 51 „Conduita în urgenţe medico-chirurgicale” se completează după cum urmează:*Font 7*┌────┬───────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┐│Nr. │ Unitate de competenţă │ Competenţe Conţinuturi │ ││crt.│ │ │ │├────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ "2.│Comunicare profesională│C 2.4. Colaborează în mod eficient cu alţi │1. Comunicarea în cadrul grupului ││ │ │actori din sectorul sanitar, inclusiv prin │2. Tehnici de comunicare în grup ││ │ │participarea la formarea practică a │3. Portofoliul stagiului clinic – rolul asistentului medical în││ │ │personalului sanitar, pe baza cunoştinţelor│formarea practică a personalului sanitar ││ │ │şi competenţelor dobândite. │ ││ │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │ │C 2.5. Oferă în mod independent consiliere,│1. Strategii pentru identificarea bolnavilor cu dificultăţi de ││ │ │indicaţii şi sprijin persoanelor care │comunicare ││ │ │necesită îngrijire şi persoanelor apropiate│2. Probleme legate de monogeneză ││ │ │acestuia. │3. Modalităţi de abordare şi de sprijin pentru pacienţi/clienţi││ │ │ │cât şi pentru persoanele apropiate ││ │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │ │C 2.6. Asigură o comunicare profesională │1. Teorii ale motivaţiei în muncă ││ │ │exhaustivă şi de cooperare cu membrii altor│2. Comunicare profesională şi cooperarea cu membrii altor ││ │ │profesii din domeniul sanitar. │echipe din sectorul sanitar │├────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 11.│Educaţie pentru │C 11.6. Oferă persoanelor, familiilor şi │1. Stilul de viaţă: stil de viaţă sănătos, conceptul de ││ │sănătate │grupurilor de persoane informaţii care să │sănătate, schimbarea comportamentului ││ │ │le permită să aibă un stil de viaţă sănătos│2. Culegerea informaţiilor privind: stilul de viaţă şi starea ││ │ │şi să se autoîngrijească, pe baza │de sănătate a persoanelor, familiilor şi grupurilor ││ │ │cunoştinţelor şi competenţelor dobândite. │3. Programul de educaţie privind stilul de viaţă sănătos şi ││ │ │ │autoîngrijirea (etape, resurse); documentaţia de program, ││ │ │ │desfăşurarea programului şi analiza rezultatelor │├────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 14.│Fiinţa umană şi │C 14.5. Diagnostichează în mod independent │1. Culegere de date prin diverse metode; clasificarea datelor ││ │nursingul │asistenţa medicală necesară, pe baza │culese pe sisteme funcţionale de sănătate: percepţia sănătăţii ││ │ │cunoştinţelor teoretice şi clinice │- gestionarea sănătăţii; nutriţie şi metabolism; eliminări; ││ │ │existente, şi planifică, organizează şi │activitate – mişcare; odihnă – repaus; rol şi relaţii; ││ │ │pune în aplicare asistenţa medicală în │toleranţa la stres; valori şi credinţe; percepţia de sine; ││ │ │tratarea pacienţilor. │sexualitate – reproducere. ││ │ │ │2. Diagnostice de nursing: tipuri de probleme identificate, ││ │ │ │priorităţi. ││ │ │ │3. Planul de îngrijire: obiective adaptate resurselor ││ │ │ │pacientului şi problemelor identificate; intervenţii ││ │ │ │aplicate în funcţie de priorităţi. │├────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 40.│Calitatea serviciilor │C 40.5. Asigură în mod independent │1. Identificarea sistematică a nivelului actual al calităţii ││ │de nursing │calitatea îngrijirii medicale şi evaluarea │realizate şi cuantificarea nivelului de performanţă conform ││ │ │acesteia. │standardelor ││ │ │ │2. Activităţile de asigurare a calităţii incluse în măsurarea ││ │ │ │calităţii: evaluarea internă a calităţii, monitorizarea ││ │ │ │calităţii, evaluarea externă a calităţii ││ │ │ │3. Evaluarea calităţii, pas al asigurării calităţii: furnizarea││ │ │ │feedbackului, formarea şi motivarea personalului, crearea de ││ │ │ │soluţii de îmbunătăţire a calităţii ││ │ │ │4. Realizarea evaluării prin mai multe metode: observarea ││ │ │ │serviciilor (de către observatori experţi, supervizori, tehnică││ │ │ │peer review), evaluarea satisfacţiei pacientului, tehnica ││ │ │ │pacientului anonim (evaluatorul joacă pentru o zi rolul de ││ │ │ │pacient), revederea datelor înregistrate, testări ale ││ │ │ │personalului medical, ancheta personalului medical, ancheta la ││ │ │ │externarea pacientului ││ │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ │ │C 40.6. Analizează calitatea asistenţei │1. Comparaţia între situaţia actuală şi situaţia dorită. ││ │ │acordate pentru a-şi îmbunătăţi practica │Efectuarea unei diagnoze detaliate a stării pacientului şi ││ │ │profesională de asistent medical │identificarea activităţilor pentru asigurarea calităţii ││ │ │generalist. │îngrijirilor acordate. ││ │ │ │2. Identificarea modului în care s-au obţinut rezultatele ││ │ │ │activităţilor sanitare, cuantificarea muncii prestate şi ││ │ │ │deschiderea de noi orizonturi pentru perioadele următoare. ││ │ │ │3. Formarea, motivarea personalului şi crearea de soluţii de ││ │ │ │îmbunătăţire a calităţii. │├────┼───────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┤│ 51.│Conduita în urgenţe │C 51.6. Iniţiază în mod independent măsuri │1. Particularităţi ale comportamentului şi aspectului general ││ │medico-chirurgicale │imediate pentru menţinerea în viaţă şi │al victimelor în situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │aplică măsuri în situaţii de criză sau de │2. Semnele şi simptomele specifice urgenţelor în situaţii de ││ │ │catastrofă. │criză sau de catastrofă ││ │ │ │3. Conduita de urgenţă în situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │ │în stop cardiorespirator ││ │ │ │4. Conduita de urgenţă în situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │ │în insuficienţa respiratorie şi boli cardiace primare şi ││ │ │ │secundare ││ │ │ │5. Conduita în anafilaxie şi intoxicaţii ││ │ │ │6. Conduita de urgenţă în situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │ │în arsuri grave şi electrocutare ││ │ │ │7. Elementele de gravitate în urgenţele medico-chirurgicale în ││ │ │ │situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │ │8. Măsurile de urgenţă în situaţii de criză sau de catastrofă ││ │ │ │9. Monitorizarea evoluţiei pacientului în situaţii de criză ││ │ │ │sau de catastrofă ││ │ │ │10. Echipa de prim ajutor, independenţa în luarea deciziilor ││ │ │ │în situaţii de criză sau dezastre, aspectele etice." │└────┴───────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┘
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x