ORDIN nr. 5.460 din 31 august 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 875 din 25 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 5460 31/08/2020
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:– prevederile art. 94 alin. (2) lit. e) și ale art. 77 alin. (6) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor),în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1)Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. (2)Criteriile de evaluare a probelor sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 4.422/2020 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019-2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 29 mai 2020. + 
Articolul 3Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica Anisie
București, 31 august 2020.Nr. 5.460. + 
Anexa nr. 1 METODOLOGIEde organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de cătreabsolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare + 
Anexa nr. 2
CRITERII
pentru evaluarea proiectului/proiectului didactic
1.Redactarea proiectului/proiectului didactic(la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 1 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)argumentarea/motivarea temei alese de către candidat – 10 puncte; b)utilizarea corectă a elementelor de semantică/lexic/morfosintaxă în redactarea proiectului/proiectului didactic – 20 de puncte; c)respectarea structurii proiectului/proiectului didactic propus – 5 puncte;d)coerență în structura proiectului/proiectului didactic – 10 puncte;e)elemente de creativitate în elaborarea proiectului – 5 puncte.2.Prezentarea, în format PowerPoint, a proiectului prevăzut la art. 8 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 1 la ordin(la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)capacitatea de a argumenta – 5 puncte; b)capacitatea de a sintetiza ideile principale – 5 puncte;c)capacitatea de a ilustra ideile principale cu exemple adecvate – 5 puncte;(la 28-04-2021,
Litera c, pct. 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
d)capacitatea de a evidenția aspecte particulare – 5 puncte;e)capacitatea de a exprima o viziune proprie/un mesaj propriu – 5 puncte;f)corectitudine lingvistică (corectitudine morfosintactică, adecvarea lexicului) – 10 puncte; g)creativitate în prezentarea proiectului – 5 puncte.Se acordă 10 puncte din oficiu.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x