ORDIN nr. 5.460 din 31 august 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 875 din 25 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 4323 29/05/2023
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 3663 14/04/2021
ActulACTUALIZEAZA PEORDIN 5460 31/08/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 4323 29/05/2023
ActulREFERIT DEORDIN 4323 29/05/2023





Având în vedere:– prevederile art. 94 alin. (2) lit. e) și ale art. 77 alin. (6) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor),în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1(1)Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. (2)Criteriile de evaluare a probelor sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 4.422/2020 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019-2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 29 mai 2020. + 
Articolul 3Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. + 
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica Anisie
București, 31 august 2020.Nr. 5.460. + 
Anexa nr. 1 METODOLOGIEde organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvisticăpentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentruabsolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentrupredarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de cătreabsolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare
 + 
Anexa nr. 2
CRITERII
pentru evaluarea proiectului/proiectului didactic
1.Redactarea proiectului/proiectului didactic(la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 1 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)argumentarea/motivarea temei alese de către candidat – 10 puncte; b)utilizarea corectă a elementelor de semantică/lexic/morfosintaxă în redactarea proiectului/proiectului didactic – 20 de puncte; c)respectarea structurii proiectului/proiectului didactic propus – 5 puncte;d)coerență în structura proiectului/proiectului didactic – 10 puncte;e)elemente de creativitate în elaborarea proiectului – 5 puncte.2.Prezentarea, în format PowerPoint, a proiectului prevăzut la art. 8 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 1 la ordin(la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)capacitatea de a argumenta – 5 puncte; b)capacitatea de a sintetiza ideile principale – 5 puncte;c)capacitatea de a ilustra ideile principale cu exemple adecvate – 5 puncte;(la 28-04-2021,
Litera c, pct. 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
d)capacitatea de a evidenția aspecte particulare – 5 puncte;e)capacitatea de a exprima o viziune proprie/un mesaj propriu – 5 puncte;f)corectitudine lingvistică (corectitudine morfosintactică, adecvarea lexicului) – 10 puncte; g)creativitate în prezentarea proiectului – 5 puncte.Se acordă 10 puncte din oficiu.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x