Informatii Document
Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 875 din 25 septembrie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act: | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
Având în vedere:– prevederile art. 94 alin. (2) lit. e) și ale art. 77 alin. (6) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; … – prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), … în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin. +
Articolul 1(1)Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. (2)Criteriile de evaluare a probelor sunt prevăzute în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educației și cercetării nr. 4.422/2020 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a probelor pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la clasele I-IV de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățători-educatoare, pentru anul școlar 2019-2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 29 mai 2020. +
Articolul 3Direcția generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu Parlamentul, inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica AnisieBucurești, 31 august 2020.Nr. 5.460. +
Anexa nr. 1 METODOLOGIEde organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvisticăpentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentruabsolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentrupredarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de cătreabsolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare +
Anexa nr. 2
CRITERII
pentru evaluarea proiectului/proiectului didactic1.Redactarea proiectului/proiectului didactic … (la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 1 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)argumentarea/motivarea temei alese de către candidat – 10 puncte; … b)utilizarea corectă a elementelor de semantică/lexic/morfosintaxă în redactarea proiectului/proiectului didactic – 20 de puncte; … c)respectarea structurii proiectului/proiectului didactic propus – 5 puncte; … d)coerență în structura proiectului/proiectului didactic – 10 puncte; … e)elemente de creativitate în elaborarea proiectului – 5 puncte. … 2.Prezentarea, în format PowerPoint, a proiectului prevăzut la art. 8 alin. (1) lit. b) din anexa nr. 1 la ordin … (la 28-04-2021,
Partea introductivă a punctului 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
a)capacitatea de a argumenta – 5 puncte; … b)capacitatea de a sintetiza ideile principale – 5 puncte; … c)capacitatea de a ilustra ideile principale cu exemple adecvate – 5 puncte; … (la 28-04-2021,
Litera c, pct. 2 din Anexa nr. 2 a fost modificată de Pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 3.663 din 14 aprilie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 456 din 28 aprilie 2021
)
d)capacitatea de a evidenția aspecte particulare – 5 puncte; … e)capacitatea de a exprima o viziune proprie/un mesaj propriu – 5 puncte; … f)corectitudine lingvistică (corectitudine morfosintactică, adecvarea lexicului) – 10 puncte; … g)creativitate în prezentarea proiectului – 5 puncte. … Se acordă 10 puncte din oficiu.––