ORDIN nr. 5.367 NN din 31 mai 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELORNr. 553/31 mai 1999MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUINr. 5.367 NN/31 mai 1999
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 10 iunie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 1
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 2
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 3
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 5
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 6
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 7
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 9
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 10
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 447 12/08/1997
ActulREFERIRE LAHG (R) 456 29/07/1994
ActulREFERIRE LAHG 592 02/11/1993
ActulREFERIRE LAOG (R) 12 04/08/1993
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 1
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 2
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 3
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 5
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 6
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 7
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 9
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 13/04/1998 ART. 10
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 275 22/02/2001
ActulREFERIT DEHG 446 02/06/2000

pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrărilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998



Ministrul finanţelor şi ministrul lucrărilor publice şi amenajării teritoriului, în aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice şi ale Hotărârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor, republicate în 1995,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 456/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, republicată, emit următorul ordin:1. Normele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrărilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 230 bis din 24 iunie 1998, se modifica şi se completează potrivit anexei la prezentul ordin.2. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor, Decebal Traian RemesMinistrul lucrărilor publiceşi amenajării teritoriului, Nicolae Noica + 
Anexa 1MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRIla Normele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrărilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 + 
Articolul UNICNormele metodologice privind conţinutul-cadru de organizare a licitaţiilor, prezentare a ofertelor, adjudecare, contractare şi decontare a execuţiei lucrărilor, aprobate prin Ordinul comun al ministrului finanţelor şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului nr. 784/34/N din 13 aprilie 1998 şi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 bis din 24 iunie 1998, se modifica şi se completează astfel:1. La articolul 1.3, alineatul 1 va avea următorul cuprins:"Valoarea totală a obiectivului de investiţii, stabilită o dată cu aprobarea documentaţiilor tehnico-economice în conformitate cu prevederile Legii privind finanţele publice, ale Legii privind finanţele publice locale şi ale legii anuale a bugetului de stat, se actualizează potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor."2. La articolul 1.3 punctul 1.3.3, alineatul 2 partea introductivă va avea următorul cuprins:"Actualizarea se face pe baza unui coeficient calculat prin înmulţirea succesiva a indicelui de inflaţie, comunicat lunar de Comisia Naţionala pentru Statistica, şi se determina pe intervalul cuprins:"3. La articolul 1.3 punctul 2.2, alineatul 1 va avea următorul cuprins:"Trecerea la organizarea licitaţiei se poate face numai după aprobarea investiţiei, obţinerea autorizaţiei de construire, dovada asigurării fondurilor pentru primul an de execuţie conform prevederilor legale, elaborarea documentelor de organizare a licitaţiei, a documentaţiei tehnice şi a detaliilor de execuţie, verificate tehnic în conformitate cu art. 7 alin. 2 din Regulamentul de verificare şi expertizare tehnica de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995."4. La articolul 2.2 alineatul 2 se elimina formularea "şi cu prevederile legale privind licitarea proiectării investiţiilor publice".5. La articolul 2.4, alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Alegerea procedurii de licitaţie publică deschisă fără preselecţie sau de licitaţie publică restrânsă se poate face la solicitarea scrisă a conducătorului persoanei juridice achizitoare, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, o dată cu avizarea documentaţiilor de licitaţii."6. La articolul 2.6, alineatul 1 partea introductivă va avea următorul cuprins:"Anterior lansării anunţurilor publicitare ale licitaţiilor, persoana juridică achizitoare are obligaţia sa transmită un exemplar din documentele de organizare a licitaţiei, gratuit, direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, pentru a se verifica dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:"7. La articolul 2.7., alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Membrii comisiei de licitaţie sunt persoane fizice, specialişti care au experienta profesională în domeniul achiziţiilor publice, probitate morala şi care respecta prevederile Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, cu modificările ulterioare. Înaintea deschiderii licitaţiei toţi membrii comisiei de licitaţie vor semna, pe propria răspundere, o declaraţie de compatibilitate faţă de contractanţii participanţi la licitaţie, potrivit prevederilor Legii nr. 11/1991, cu modificările ulterioare, şi de confidenţialitate a tuturor datelor prezentate şi a discuţiilor purtate în cadrul comisiei de licitaţie."8. La articolul 2.7, alineatul 3 va avea următorul cuprins:"Comisia de licitaţie răspunde de activitatea de deschidere şi de desfăşurare a licitaţiei, de corectitudinea evaluării îndeplinirii condiţiilor de participare şi a criteriilor de calificare a contractanţilor, de corectitudinea îndeplinirii condiţiilor de admitere a ofertelor, precum şi de corectitudinea evaluării şi adjudecării ofertei câştigătoare, în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice şi cu precizările din documentaţia de licitaţie transmisă contractanţilor."9. La articolul 2.8, alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Se interzice persoanei juridice achizitoare sa lanseze anunţul publicitar şi, după caz, invitaţia de participare la licitaţie înainte de verificarea documentaţiei de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, conform art. 2.6."10. Articolul 3.5 va avea următorul cuprins:"Art. 3.5. – Numărul de participanţi la licitaţie Numărul de participanţi la licitaţie, indiferent de procedura de achiziţie, este de cel puţin 2 contractanţi, în caz contrar trecandu-se la repetarea licitaţiei prin procedura prevăzută la art. 3.2.În cazul în care la repetarea licitaţiei se prezintă un singur contractant care îndeplineşte criteriile de calificare şi prezintă o ofertă corespunzătoare, se aplică prevederile achiziţiei dintr-o singura sursa conform prevederilor cap. III art. 16 lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, republicată.În situaţia în care, ca urmare a repetarii licitaţiei, nu s-au prezentat contractanţi, respectiv un contractant, cu o ofertă corespunzătoare, licitaţia se reface, reanalizandu-se în prealabil, de către persoana juridică achizitoare, împreună cu Ministerul Finanţelor şi cu Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, condiţiile de calificare din instrucţiunile pentru ofertanţi, în vederea reducerii pragurilor de calificare cu maximum 30%, în sensul asigurării participării agenţilor economici la licitaţie."11. La articolul 5.3 punctul 5.3.2, alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Indicatoarele de norme de deviz seria 1981, revizuite şi completate, aprobate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, pot fi folosite, în mod orientativ, atât de către proiectant, cat şi de antreprenor, în descrierea lucrărilor, a condiţiilor de măsurare a lucrărilor, a condiţiilor generale de execuţie a lucrărilor, a evaluării valorilor, a resurselor, a consumurilor specifice de materiale, manopera şi utilaje."12. La articolul 6.2 punctul 6.2.2, alineatul 1 va avea următorul cuprins:"Îndeplinirea obligaţiilor de plată a impozitelor şi a contribuţiei pentru asigurările sociale de stat Certificatele privind îndeplinirea obligaţiilor de plată conform modelelor 1 şi 2 vor fi eliberate de către organele teritoriale pe a căror rază teritorială agentul economic îşi desfăşoară activitatea."13. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Experienta generală: contractantul trebuie să aibă o cifra medie anuală de afaceri pe ultimii 3 ani numai din activitatea de C + M cel puţin egala cu plafonul stabilit prin documentele de licitaţie. Pentru firmele înfiinţate în perioada ultimilor 3 ani cifra medie anuală de afaceri se ia în considerare de la data infiintarii firmei. Plafonul trebuie să fie cuprins între 1,5-3,0 ori valoarea medie anuală a lucrării supuse licitaţiei şi care este rezultatul raportului dintre valoarea estimată a lucrării şi durata de execuţie aprobată a investiţiei."14. La articolul 6.2 punctul 6.2.4, alineatul 5 va avea următorul cuprins:"Valoarea cifrei de afaceri şi a lucrărilor similare se actualizează cu indicii de inflaţie comunicaţi de Comisia Naţionala pentru Statistica în revista lunară lt; lt;Buletin statistic de preţuri gt; gt;. Coeficientul total de actualizare este cel corespunzător evoluţiei preţurilor pe intervalul cuprins între luna decembrie a anilor la care se referă cifra de afaceri şi, respectiv, intervalul cuprins între luna terminării lucrărilor similare şi luna aferentă celor 28 de zile anterioare termenului limita de depunere a ofertelor."15. La articolul 6.2 punctul 6.2.8 se modifica formula de calcul al solvabilităţii patrimoniale, astfel:

  Sp solvabilitate patrimonială = capitaluri proprii x 100 > 30%
  total pasiv mai puţin clienţi creditori, datoriile imediate şi conturile de regularizare asimilate

16. La articolul 6.3, după alineatul 2 se introduc doua alineate cu următorul cuprins:"În cazul asocierii, punctajele pentru experienta similară, asigurarea cu personal şi asigurarea tehnica vor trebui îndeplinite în funcţie de cota de asociere (60% pentru lider şi 40%, respectiv 30%, în cazul existenţei unui asociat sau a mai multor asociaţi).Pentru criteriile asigurarea calităţii şi bonitatea financiară fiecare dintre asociaţi trebuie să îndeplinească individual punctajele minime."17. La articolul 6.3 punctul 6.3.6, liniuţa a treia va avea următorul cuprins:"- Durata procesului de preselecţie este de maximum 30 de zile de la termenul limita de depunere a documentelor de preselecţie, iar calitatea de ofertant preselectionat încetează după 90 de zile."18. La articolul 6.4 punctul 6.4.1, după alineatul 1 se introduce un alineat cu următorul cuprins:"Eventualele observaţii la condiţiile suplimentare şi speciale de contractare vor fi prezentate de ofertant în cadrul ofertei. Aceste obiecţiuni vor fi analizate şi clarificate de către comisia de licitaţie cu ofertanţii respectivi pe parcursul analizei ofertelor. În cazul neclarificarii şi nesolutionarii acestor obiecţiuni oferta va fi respinsă."19. La articolul 6.4, punctul 6.4.2 va avea următorul cuprins:"6.4.2. – Preţurile unitare utilizate la întocmirea ofertei vor rezultă din analizele de preţ întocmite de contractant pe baza propriilor sale consumuri de resurse (materiale, tehnologii agrementate sau atestate, manopera, utilaje şi transport), precum şi pe baza preţurilor şi a tarifelor acestor resurse de la furnizori, valabile cu 28 de zile anterioare termenului limita de depunere a ofertei. Luna de referinţa este cea în care se înscrie cea de-a 28-a zi anterioară termenului limita de depunere a ofertelor."20. La articolul 6.4 punctul 6.4.3, alineatul 1 va avea următorul cuprins:"În modelul nr. 28 – Lista cu cantităţile de lucrări – se vor include în mod distinct toate cheltuielile directe, cheltuielile legate de transport, aprovizionare, taxele şi impozitele considerate ca obligaţii legale ale contractanţilor, cheltuielile indirecte, profitul, exclusiv T.V.A."21. La articolul 6.4 punctul 6.4.8, alineatul 2 va avea următorul cuprins:"Comisia de licitaţie va lua în considerare ofertele alternative numai dacă acestea sunt acceptate, din punct de vedere al soluţiilor şi al exigenţelor de calitate, de către proiectant şi, după caz, de către specialişti atestaţi în domeniu."22. Articolul 7.4 va avea următorul cuprins:"Art. 7.4. – Documentele de participare la licitaţie au caracter confidenţial şi pot fi consultate şi analizate numai de către membrii comisiei de licitaţie; păstrarea lor se va face de către persoana juridică achizitoare sau de către organizatorul licitaţiei."23. Articolul 7.6 va avea următorul cuprins:"Art. 7.6. – Ofertele contractanţilor selecţionaţi se analizează şi se verifica de către membrii comisiei de licitaţie, dacă au fost întocmite conform prevederilor art. 6.4 şi dacă: valorile din centralizatoarele obiectelor şi ale categoriilor de lucrări (modelele nr. 26 şi 27) sunt corect insumate; toate articolele din listele cu cantităţile de lucrări (modelul nr. 28) sunt corect cotate; unităţile de măsura ale preţurilor unitare şi ale cantităţilor sunt corecte.În cazul constatării unor neclaritati, comisia de licitaţie va cere contractanţilor, individual, clarificarea ofertelor, inclusiv detalierea elementelor constructive ale preţurilor unitare, confirmarea acestora cu documente justificative ale furnizorilor, şi le va verifica ţinând seama de explicaţiile primite.Solicitarea de clarificare şi răspunsul aferent se vor face în scris, dar nu se va permite nici o modificare a valorii sau a conţinutului ofertei, exceptând cazurile în care se solicita corecţia erorilor aritmetice constatate de comisia de licitaţie în cursul examinării ofertelor.În vederea evaluării cat mai corecte de către comisia de licitaţie a ofertelor prezentate, ordonatorul de credite, împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului vor actualiza valoarea totală a investiţiei (Inv/ C+M), care va constitui valoare de control, aceasta fiind secreta.Toate ofertele care se situeaza sub un anumit procent din aceasta valoare vor fi în mod automat respinse ca fiind subevaluate.Acest procent cuprins între 80% şi 90% din valoarea actualizată a investiţiei se stabileşte de către comisia de licitaţie, în funcţie de complexitatea lucrării, după depunerea ofertelor şi înainte de deschiderea acestora.Valoarea de control va fi introdusă într-un plic sigilat şi predat preşedintelui comisiei de licitaţie, care o va face publică tuturor ofertanţilor în momentul deschiderii licitaţiei."24. Articolul 9.1 va avea următorul cuprins:"Art. 9.1. – Contractantul căruia i s-a adjudecat oferta este obligat sa încheie contractul de execuţie (modelul nr. 31). Semnarea şi parafarea contractului de execuţie şi a documentelor acestuia (condiţiile generale de contractare, condiţiile suplimentare şi speciale de contractare) se fac la sediul persoanei juridice achizitoare, cu aceasta ocazie părţile prezentând şi documentele de împuternicire în vederea semnării (dacă este cazul). Cu ocazia semnării nu este permisă nici o modificare a condiţiilor de contractare faţă de condiţiile din documentele de organizare a licitaţiei şi a ofertei adjudecate."25. Articolul 9.3 va avea următorul cuprins:"Art. 9.3. – Garanţia de buna execuţie se constituie prin una dintre cele doua forme: scrisoare de garanţie bancară privind cuantumul valoric al garanţiei de buna execuţie, cuantum valoric care se actualizează trimestrial, astfel încât la terminarea lucrărilor să aibă aceeaşi valoare cu cea rezultată din aplicarea procentului garanţiei de buna execuţie la valoarea totală a lucrărilor real executate (modelul nr. 32), scrisoare de garanţie bancară privind garantarea contului garanţiei de buna execuţie, constituit de contractant şi alimentat de persoana juridică achizitoare prin reţineri succesive din situaţiile de plată lunare, în procentul stabilit prin contractul de execuţie.Alimentarea contului se va face până la incidenţa valorii totale a garanţiei de buna execuţie.Persoana juridică achizitoare poate apela la garanţia de buna execuţie numai în condiţiile în care contractantul refuza să execute din fondurile sale proprii toate remedierile şi completările prevăzute în procesul-verbal la terminarea lucrărilor şi/sau cele constatate pe parcursul perioadei garanţiei de buna execuţie, până la recepţia finala.Pentru obiectivele de investiţii finanţate conform prevederilor art. 2 alin. 5 din Normele metodologice pentru punerea în aplicare a Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 810/1998, procedura constituirii garanţiei de buna execuţie va fi numai sub forma reţinerilor din situaţiile de plată lunare, în condiţiile specificate în articolul mai sus menţionat."26. Articolul 10.1 va avea următorul cuprins:"Art. 10.1. – Admiterea la finanţare a investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului se face, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordinul ministrului finanţelor, pe baza următoarelor documente: studiul de fezabilitate aprobat potrivit prevederilor legale; acordul prealabil al Ministerului Finanţelor şi, după caz, avizul Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe sociale, emis potrivit prevederilor legale; contractul de execuţie încheiat potrivit prevederilor legale privind achiziţiile publice; devizul general al investiţiei şi devizele pe obiecte, corespunzătoare contractului de execuţie; autorizaţia de construire.Devizul general al investiţiei va fi refăcut de persoana juridică achizitoare, plecand de la obiectivele şi valorile ofertei câştigătoare, la care se vor adauga valorile obiectelor şi cheltuielilor nelicitate, conform anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 376/1994."27. La articolul 10.2 alineatele 3 şi 5 se elimina cuvintele "şi 28 bis".28. La articolul 10.2, alineatul 10 va avea următorul cuprins:"Schimbarea pe parcursul execuţiei a soluţiilor constructive de baza, precum şi modificarea listelor de dotări echipamente şi utilaje tehnologice, prevăzute în studiul de fezabilitate aprobat potrivit legii, se pot face de către persoana juridică achizitoare, cu avizul prealabil al direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor şi, în cazul investiţiilor aprobate prin hotărâre a Guvernului, al Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe sociale, emise potrivit prevederilor legale."29. Articolul 10.3 va avea următorul cuprins:"Art. 10.3. – Situaţiile de plată pentru lucrările de construcţii-montaj real executate, întocmite conform prevederilor art. 10.2 din prezentele norme metodologice, se actualizează după cum urmează:    V = V(0) x K,    în care:    V = valoarea actualizată a situaţiei de plată;    V(o) = valoarea situaţiei de plată cu preţurile din oferta;    K = coeficientul de actualizare în luna.    Calculul coeficientului K se face astfel:    K = a(1) x k(1) + a(2) x k(2) + a(3) x k(3) + a(4) x k(4),    în care a(1), a(2), a(3) şi a(4) sunt coeficienţi determinati la data decontării, aferenţi cantităţilor realizate în perioada de referinţa pentru fiecare deviz-oferta şi categorie de lucrări, şi care se calculează astfel:           M(0)    a(1) =––           T(0)            m(0)    a(2) = ––            T(0)            U(0)    a(3) = ––            T(0)            t(0)    a(4) = ––            T(0)    în care: a(1) + a(2) + a(3) + a(4) = 1.    Recapitulatia situaţiei de plată în luna cu preţuri-oferta pe categorii de lucrări:    Total I cheltuieli directe M(0) m(0) U(0) t(0) T(0)    –––––––––––––––––––    Cheltuieli indirecte = T(0) x % I(0)    Profit = [T(0) + I(0)] x % P(0)                                                        ––    TOTAL GENERAL: V(0)            M(1)    K(1) = ––            M(0)    M(1) reprezintă valoarea materialelor din situaţia de lucrări, cu preţurile din luna de decontare ale furnizorilor declaraţi în lista de resurse şi consumuri din oferta. (Se vor prezenta lunar facturile de materiale);    M(0) reprezintă valoarea corespunzătoare a aceleiaşi situaţii de lucrări, cu preţurile materialelor furnizorilor declaraţi la data întocmirii ofertei.           m(1)    K(2) = ––           m(e)    m(1) reprezintă salariul mediu brut pe ramura de construcţii, corespunzător cu o luna în urma lunii de decontare, publicat în Buletinul statistic lunar alComisiei Naţionale pentru Statistica, anexa nr. 23.    m(e) reprezintă salariul mediu brut pe ramura de construcţii, corespunzător lunii întocmirii ofertei, publicat în Buletinul statistic lunar al Comisiei Naţionale pentru Statistica, anexa nr. 23.                U(2) m(1)    K(3) = 0,8 –– + 0,2 ––                U(1) m(e)    U(1 reprezintă preţul carburantului sau al energiei electrice (în funcţie de tipul utilajului) al furnizorului, declarat în oferta (se va anexa oferta de preţ);    U(2) reprezintă preţul carburantului sau al energiei electrice al aceloraşi furnizori, în luna de decontare (se vor prezenta facturi).                t(2) m(1)    K(4) = 0,8 –– + 0,2 ––                t(1) m(e)t(1) reprezintă preţul carburantului al furnizorului, declarat în oferta (se va anexa oferta de preţ);t(2) reprezintă preţul carburantului al aceluiaşi furnizor, în luna de decontare (se va prezenta factura).În cazul contractelor încheiate care nu aveau obligativitatea prezentării listelor de resurse cu preţuri de la furnizori se va proceda la reconstituirea acestora, astfel încât să se încadreze în preţurile unitare din oferta (anexanr. 28).În situaţia în care furnizorii declaraţi la data întocmirii ofertei nu se mai regăsesc în circuitul economic, persoana juridică achizitoare poate accepta pe bază de documente justificative (facturi, tarife etc. de la minimum 3 agenţi economici) noile preţuri cu care se vor calcula M(1), m(1), U(2) şi t(2).De asemenea, entitatea achizitoare are obligaţia de a sonda piaţa, putând cere antreprenorului acceptarea unor furnizori şi prestatori de servicii care oferă preţuri inferioare celor prezentate de acesta.Acceptarea noilor preţuri se va face cu minimum 30 de zile anterioare realizării şi decontării lucrărilor.Componentele de materiale care se procura în valută se vor deconta pe baza preţurilor din facturile fiscale emise de furnizorii declaraţi din oferta adjudecată, la cursul leu/dolar corespunzător datei emiterii facturii.Valoarea materialelor şi a furniturilor cuprinse în devizele-oferta şi care se pun la dispoziţie de către persoana juridică achizitoare, pe măsura consumarii lor, se va scădea, din punct de vedere strict financiar, din situaţiile de plată aferente, întocmite conform preţurilor unitare din oferta, raportate la cantităţile real executate. Situaţia de plată astfel rezultată va urma procedura de actualizare prevăzută mai sus.Valoarea utilajelor, a echipamentelor tehnologice, precum şi a dotărilor independente cuprinse în listele de procurare se decontează, pe baza preţurilor din facturile fiscale emise de furnizorii declaraţi din oferta adjudecată, la data livrării.Schimbarea furnizorului de materiale, utilaje, echipamente sau dotări se poate face numai pe bază de nota justificativă, semnată de antreprenor, caz în care antreprenorul va prezenta investitorului, înainte de lansarea comenzii către furnizor, minimum trei oferte de preţ, în aceleaşi condiţii tehnice şi de calitate. Investitorul va accepta în scris oferta furnizorului cu preţul cel mai redus.Evidenta valorilor executate, cumulat de la începutul lucrărilor, se tine distinct, pentru valori executate conform devizelor contractate, neactualizate, pentru valori rezultate ca urmare a actualizării şi pentru valori suplimentare sau reduceri rezultate din notele de comanda suplimentară şi din notele de renunţări."30. Articolul 10.4 va avea următorul cuprins:"Art. 10.4. – Decontarea valorii organizării de şantier, prevăzută la pct. 6.4.5, se face prin aplicarea procentului corespunzător valorii organizării de şantier, faţă de valoarea totală a lucrărilor ofertate, la valoarea actualizată a lucrărilor real executate."31. Articolul 10.6 se completează cu doua alineate cu următorul cuprins:"Orice omisiune sau greseala faţă de listele cu cantităţile din proiectul tehnic şi din specificaţiile tehnice prevăzute în caietele de sarcini, dovedită pe parcursul execuţiei a fi necesară pentru finalizarea investiţiei şi al carei cuantum valoric depăşeşte cota de 5% prevăzută în capitolul "Diverse şi neprevăzute" din devizul general actualizat, va fi suportată de către proiectant în limita cuantumului valoric ce depăşeşte cota de 5% .În cazul în care cantităţile de lucrări prevăzute în proiectul tehnic sunt mai mari decât cele necesare pentru realizarea investiţiei, cuantumul valoric al acestora depasind cota de 5% precizată în alineatul precedent, acest lucru implica pierderea garanţiei de aplicabilitate a proiectului."32. În lista modelelor se elimina poziţia nr. 28, iar poziţia 28 bis devine poziţia nr. 28.Modelul nr. 28 va avea următorul cuprins:

  "MODELUL Nr. 28 – LISTA CU CANTITĂŢILE DE LUCRĂRI
   
  PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
  . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (denumirea)
  OBIECTIVUL . . . . . . . . . . .
  (denumirea)
  OBIECTUL . . . . . . . . . . . .
  (simbolul şi denumirea)"
  "LISTA  cu cantităţile de lucrări DEVIZUL-OFERTĂ  Nr. …………..
  Categoria de lucrări (denumirea)
                         
  Nr. crt. Capitolul de lucrări U.M. Cantitatea     P.U. Material [col. 3 x col. 4a)] manoperă [col. 3 x col. 4b)] Utilaj [col. 3 x col. 4c)] Transport [col. 3 x col. 4d)] Total (col. 3x col. 4 sau col. 5 + col. 6 + col. 7 + col. 8)
  a) materiale
  b) Manoperă
  c) utilaj
  d) transport
  Total a)+b)+c)+d)
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
                       
  1. Capitolul de lucrare (denumirea)                
  1.1. Subcapitol (descriere)                
  1.2. Subcapitol (descriere)                
  1.3. …………………….                
  2. Capitolul de lucrare (denumirea)                
  2.1. Subcapitol (descriere)                
  2.2. Subcapitol (descriere)                
  2.3. …………………….                
  3. …………………….                
  3.1. …………………….                
  3.2. …………………….                
    Cheltuieli directe I M m U t     T ,
      din care, transporturi t:              
      – transport auto                
      – transport CF                
      – transport naval                
      CAS   m x %         a  
      Şomaj   m x %         b  
      Sănătate   m x %         c  
      Fond de risc   m x %         d  
      Alte cheltuieli conform                
      prevederilor legale                
      TOTAL CHELTUIELI DIRECTE:   M0     m0 U0 t 0 T0
      Cheltuieli indirecte = T0 x %         I0      
      Profit = (T0 + I0) x %         P0      
  V0
  Contractant, ………..

    33. Lista modelelor se completează cu poziţiile nr. 39, 40, 41 şi 42:

    39.  Lista cu consumurile de resurse materiale
    40.  Lista cu consumurile de forţe de muncă
    41.  Lista cu consumurile de ore de funcţionare a utilajelor de construcţii
    42.  Lista cu consumurile privind transporturile.

    34. Modelul nr. 1 "Certificat de plată a impozitelor şi taxelor" se modifica după cum urmează:

  "MODELUL Nr. 1 – CERTIFICAT DE PLATĂ A IMPOZITELOR ŞI TAXELOR
   
  MINISTERUL FINANŢELOR
  D G.F.P.C.F.S. a judeţului . . . . . . . . . . . .
  Administraţia financiară . . . . . . . . . . . . .
  Nr. . . . . . . . . . . Data . . . . . . . . . . .
  CERTIFICAT
   
      Ca urmare a cererii nr. . . . . ./199. . . . . . se certifică că Societatea Comercială . . . . . . . , având codul fiscal . . . . , cu sediul în . . . . ,
  str. . . . . . nr. . . . . , nu are impozite şi taxe neplătite/reeşalonate*)
  are
  la termenele legale de plată către bugetul de stat şi/sau bugetele locale, la data de . . . . . . . . . . . . .
  Se eliberează prezentul certificat în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, republicată în anul 1995."

–––––    *) Potrivit Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.283/1998 privind aprobarea Procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri bugetare, administrate de Ministerul Finanţelor, dat în aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare.    35. Modelul nr. 4 "Lucrări executate similare investiţiei licitate" se completează la "Precizări" cu următorul text:    "Fiecare fişa va fi însoţită de o copie de pe procesul-verbal de recepţie, contractul iniţial şi eventualele acte adiţionale."    36. La modelul nr. 9 "Informaţii privind situaţia financiară", litera B pct. 7 se elimina cuvintele "(din activitatea de C+M)".    37. După modelul nr. 38 se introduc modelele nr. 39, 40, 41 şi 42, cu următorul cuprins:

  "MODELUL Nr. 39 – LISTA CU CONSUMURILE DE RESURSE MATERIALE
   
  PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
  . . . . . . . . . . . . . . . . .
  (denumirea)
  OBIECTIVUL . . . . . . . . . . .
  (denumirea)
  OBIECTUL . . . . . . . . . . . .
  (denumirea)"
  "LISTA cu cantităţile de lucrări
  DEVIZUL-OFERTĂ Nr. ……….. Categoria de lucrări (denumirea)
  Nr. crt. Denumirea resursei materiale UM. Consumurile cuprinse în ofertă Preţul unitar exclusiv T.V.A. (lei/U.M.) Valoarea (col. 3 x col. 4) (mii lei) Producătorul Greutatea (tone)
  0 1 2 3 4 5 6 7
  1. ……………………………………………………………………………………………….  2. ……………………………………………………………………………………………….  3. ……………………………………………………………………………………………….
  Resurse nenominalizate
  (maximum 20% din valoarea totală) x x
    TOTAL:       X   X
          Contractant,  ……….."
  "MODELUL Nr. 40 – LISTA CU CONSUMURILE DE FORŢĂ DE MUNCĂ
   
  PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
  ……………………………
  (denumirea)
  OBIECTIVUL …………………
  (denumirea)
  OBIECTUL …………………..
  (denumirea)"

LISTAcu consumurile de forţă de muncă DEVIZUL-OFERTĂ Nr. …….

  "Categoria de lucrări (denumirea)
  Nr. crt. Denumirea meseriei Consumuri (om/ore) cu manopera directă Tariful mediu (lei/oră) Valoarea (col. 2 x col. 3) (mii lei)
    1 2 3 4
  1.  2.  3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    TOTAL: X X X
     
    Contractant,
    . . . . . .

  "MODELUL Nr. 41 – LISTA CU CONSUMURILE DE ORE DE FUNCŢIONARE A UTILAJELOR DE CONSTRUCŢII
  PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE    
  . . . . . . . . . . . . . . . .    
  (denumirea)    
  OBIECTIVUL . . . . . . . . . . .    
  (denumirea)    
  OBIECTUL . . . . . . . . . . . .  (denumirea)"    

LISTAcu consumurile de ore de funcţionare a utilajelor de construcţiiDEVIZUL-OFERTĂ Nr. ………..

             
  "Categoria de lucrări (denumirea)
  Nr. crt. Denumirea utilajului de construcţii Consumurile (ore de funcţionare) Tariful orar (lei/oră de funcţionare) Valoarea (col. 2 x col. 3) (mii lei) Proprietarul
  0 1 2 3 4 5
  1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  Resursele nenominalizate
  (maximum 20% din valoarea totală) X
    TOTAL: X X X  
             
          Contractant,
          . . . . . . "
  "MODELUL Nr. 42 – LISTA CU CONSUMURILE PRIVIND TRANSPORTURILE
   
  PERSOANA JURIDICĂ ACHIZITOARE
  …………………………..
  (denumirea)
  OBIECTIVUL …………………
  (denumirea)
  OBIECTUL …………………..
  (denumirea)"

LISTAcu consumurile privind transporturileDEVIZUL-OFERTĂ Nr. ………..

               
  "Categoria de lucrări (denumirea)
  Nr. crt. Felul transporturilor Elemente rezultate din analiza lucrărilor ce fac obiectul licitaţiei Tariful unitar lei/U.M. Valoarea (mii lei)
  tone transportate km parcurşi ore de funcţionare
  lei/to x km
  0 1 2 3 4 5 6
  I. Transport auto – total %, din care, pe categorii de resurse        
    . . . . . . . . . . .        
  II. Transport CF – total %, din care, pe categorii de resurse        
    . . . . . . . . . . .        
  III. Alte transporturi-total %, din care:        
    TOTAL: X X X X X
      Contractant,  . . . . . . "

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x