ORDIN nr. 5.338 din 11 octombrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 25 octombrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 87 10/04/2006
ActulCONTINE PEMETODOLOGIE 11/10/2006
ActulCONTINE PEPROGRAM 11/10/2006
ActulREFERIRE LAHG 1258 18/10/2005
ActulREFERIRE LAHG 223 24/03/2005
ActulREFERIRE LAOUG 75 12/07/2005
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 18/10/2005
ART. 1APROBA PEMETODOLOGIE 11/10/2006
ART. 2APROBA PEPROGRAM 11/10/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 87 10/04/2006
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1258 18/10/2005 ART. 15
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 75 12/07/2005 ART. 24
ANEXA 1REFERIRE LAREGULAMENT 18/10/2005 ART. 15
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 87 10/04/2006
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1258 18/10/2005 ART. 9
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1258 18/10/2005 ART. 14
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 75 12/07/2005 ART. 24
ANEXA 2REFERIRE LAREGULAMENT 18/10/2005 ART. 9
ANEXA 2REFERIRE LAREGULAMENT 18/10/2005 ART. 14
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar al experţilor în evaluare şi acreditare şi a Programului de formare pentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006,ţinând cont de dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.258/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), cu modificările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. + 
Articolul 1Se aprobă Metodologia privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar al experţilor în evaluare şi acreditare, cuprins în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Se aprobă Programul de formare pentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, cuprins în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 3Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 4Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei şi cercetării,Mihail HărdăuBucureşti, 11 octombrie 2006.Nr. 5.338.
 + 
Anexa 1METODOLOGIEprivind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar al experţilor în evaluare şi acreditarePrezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor art. 24 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006, precum şi ale dispoziţiilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) are dreptul să folosească colaboratori externi, din ţară sau din străinătate, experţi în domeniul de activitate al ARACIP, înscrişi în registrul propriu al experţilor de evaluare şi acreditare, angajaţi pe bază de contract, remuneraţi conform legii.
 + 
Articolul 2Poate fi desemnat în calitate de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, orice cadru didactic care îndeplineşte criteriile stabilite prin prezenta metodologie, precum şi condiţiile prevăzute de art. 15 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 3Experţii în evaluare şi acreditare îndeplinesc atribuţiile prevăzute de art. 15 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 4Calitatea de expert în evaluare şi acreditare se dobândeşte prin înscrierea în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, în urma participării şi promovării etapelor selecţiei organizate de către ARACIP.
 + 
Capitolul IICriterii de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare + 
Articolul 5(1) Poate participa la selecţia pentru dobândirea calităţii de expert în evaluare şi acreditare orice persoană interesată care îndeplineşte, cumulativ, următoarele criterii:a) este cadru didactic;b) are experienţă şi expertiză în evaluarea instituţională, de programe sau proiecte;c) dovedeşte competenţă profesională;d) a participat, în ultimii 3 ani, la programe de formare profesională continuă în domeniul educaţional (minimum 40 de ore);e) are disponibilitate de deplasare pe distanţe mari, în afara judeţului de reşedinţă.(2) Constituie un avantaj experienţa managerială în învăţământul preuniversitar.
 + 
Articolul 6Înscrierea la selecţia pentru calitatea de expert în evaluare şi acreditare se poate face prin următoarele modalităţi:a) solicitare în nume propriu;b) propunere din partea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a inspectoratelor şcolare;c) propunere din partea altor instituţii, organizaţii şi organisme cu atribuţii în domeniul educaţional.
 + 
Capitolul IIIProcedurile de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare + 
Articolul 7Procedurile de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare, în vederea înscrierii acestora în Registrul ARACIP, sunt organizate şi desfăşurate de către ARACIP.
 + 
Articolul 8În vederea înscrierii la selecţie, persoanele interesate vor depune, la sediul ARACIP, un dosar care va conţine următoarele documente:a) curriculum vitae;b) scrisoare de motivaţie;c) portofoliu personal, care să cuprindă dovezi referitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5 (referinţe, lucrări publicate, manuale, articole etc.).
 + 
Articolul 9(1) Procedurile pentru selecţia experţilor în evaluare şi acreditare presupun derularea următoarelor etape:a) analiza dosarelor personale depuse de persoanele interesate în participarea la selecţie;b) participarea la interviu;c) participarea la un program de formare profesională acreditat, organizat de ARACIP sau de altă organizaţie furnizoare;d) demonstrarea în practică a competenţelor de evaluator pe baza instrumentelor naţionale de evaluare.(2) La programul de formare profesională organizat de ARACIP vor participa doar persoanele declarate admise ca urmare a promovării etapelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b). Programul de formare profesională include şi participarea la 3 vizite de evaluare la organizaţii furnizoare de educaţie, în vederea verificării aptitudinilor în domeniul evaluării externe.(3) Structura programului de formare profesională organizat de ARACIP este prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
 + 
Articolul 10Perioada de desfăşurare a procedurilor de selecţie a experţilor în evaluare şi acreditare, precum şi componenţa comisiei pentru selecţia experţilor în evaluare şi acreditare sunt stabilite prin decizie a preşedintelui ARACIP şi sunt făcute publice de către ARACIP, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 + 
Articolul 11Rezultatele selecţiei experţilor în evaluare şi acreditare vor fi făcute publice de ARACIP, în termen de maximum 5 zile de la finalizarea procedurilor.
 + 
Articolul 12În cazul în care este declarată admisă în urma promovării procedurilor de selecţie, o persoană care este angajată în cadrul administraţiei centrale a Ministerului Educaţiei şi Cercetării, respectiv a inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, acesteia i se acordă un termen de 30 de zile pentru soluţionarea situaţiei de incompatibilitate în care se află. În cazul în care situaţia de incompatibilitate nu este înlăturată în termenul de 30 de zile, persoana în cauză este declarată respinsă.
 + 
Articolul 13Persoanele declarate admise în urma parcurgerii procedurilor de selecţie sunt înscrise în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare.
 + 
Capitolul IVFormarea experţilor în evaluare şi acreditare + 
Articolul 14Experţii în evaluare şi acreditare ai ARACIP au obligaţia de a participa, cel puţin o dată la 5 ani, la activităţi şi programe de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării.
 + 
Articolul 15(1) Activităţile şi programele de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării, precum şi planificarea participării experţilor la aceste activităţi şi programe de formare se stabilesc de Consiliul ARACIP.(2) Cheltuielile aferente activităţilor şi programelor de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării derulate în altă localitate decât cea de domiciliu vor fi suportate de către ARACIP, respectiv de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, după caz.
 + 
Capitolul VDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 16(1) Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare se publică pe site-ul ARACIP.(2) Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare se actualizează periodic, pe baza criteriilor şi a procedurilor de selecţie prevăzute de prezenta metodologie.
 + 
Articolul 17Fiecare expert în evaluare şi acreditare are obligaţia să semneze, înainte de desfăşurarea vizitei de evaluare la o organizaţie furnizoare de educaţie, o declaraţie pe propria răspundere că nu se află în niciuna dintre următoarele situaţii de incompatibilitate:a) nu are soţul sau soţia ori alte rude până la gradul al III-lea inclusiv, după caz, angajate în cadrul organizaţiei furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;b) nu se află în raport de rudenie până la gradul al III-lea inclusiv cu conducerea organizaţiei furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;c) nu are calitatea de angajat al organizaţiei furnizoare de educaţie supuse evaluării;d) nu se află într-un raport patrimonial cu organizaţia furnizoare de educaţie supuse procesului de evaluare;e) nu a participat la conceperea sau la realizarea raportului de evaluare internă al organizaţiei furnizoare de educaţie supuse evaluării.
 + 
Articolul 18(1) Experţii în evaluare şi acreditare au obligaţia ca, la momentul înscrierii în Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, să încheie un contract de exclusivitate cu ARACIP.(2) Încălcarea dispoziţiilor contractuale atrage răspunderea disciplinară a celui în cauză şi excluderea din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.
 + 
Articolul 19Experţii în evaluare şi acreditare înscrişi în Registrul ARACIP sunt supuşi unei evaluări anuale a rezultatelor obţinute în activitatea de evaluare instituţională, desfăşurată în cursului anului respectiv. În cazul în care se constată refuzul de a participa la minimum 3 vizite de evaluare şi/sau obţinerea calificativului "slab" ca urmare a evaluării activităţii desfăşurate, persoana respectivă va fi exclusă din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.
 + 
Articolul 20(1) În cazul în care se constată existenţa unei situaţii de incompatibilitate prevăzute de art. 17 şi nedeclarată cu ocazia evaluării unei organizaţii furnizoare de educaţie, persoana respectivă va fi exclusă din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.(2) În situaţia în care se constată nerespectarea sau neglijarea, de către experţii în evaluare şi acreditare, a regulilor de conduită prevăzute de Codul de etică profesională a experţilor în evaluare şi acreditare ai ARACIP, aceştia vor fi excluşi din Registrul ARACIP al experţilor în evaluare şi acreditare, fără drept de reînscriere.
 + 
Anexa 2PROGRAMUL DE FORMAREpentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar1. Prezentare generalăÎn conformitate cu prevederile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 87/2006, şi ale art. 9 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) dispune de un aparat propriu format din experţi şi personal administrativ şi foloseşte, pentru îndeplinirea atribuţiilor sale legale, experţi în evaluare şi acreditare în calitate de colaboratori externi, din ţară şi din străinătate, angajaţi pe bază de contract.Experţii au obligaţia, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, să participe la activităţi şi programe de formare profesională în domeniul evaluării instituţionale şi al acreditării.În vederea realizării unitare a activităţilor de evaluare instituţională pentru autorizarea, acreditarea şi evaluarea externă a calităţii educaţiei în instituţiile de învăţământ preuniversitar, ARACIP a elaborat prezentul program de formare.Programul propus se încadrează în categoria a treia de programe de formare continuă, prevăzută de art. 11 din Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.611/2005.Programul va fi supus de către ARACIP procedurilor de acreditare, în conformitate cu prevederile legii.Programul se adresează atât experţilor din aparatul propriu, angajaţi prin concurs, conform legii, precum şi colaboratorilor externi care au trecut de primele două etape ale procedurilor de selecţie (analiza dosarelor personale şi interviu), urmând ca înscrierea lor în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare să se realizeze numai după parcurgerea şi finalizarea acestui program de formare, care va cuprinde şi realizarea practică a 3 vizite de evaluare externă.2. Standardele utilizateAvând în vedere că, în conformitate cu art. 14 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.258/2005, cu modificările ulterioare, doar cadrele didactice pot îndeplini calitatea de colaborator extern, expert în evaluare şi acreditare, pregătirea va avea la bază competenţe prevăzute în Standardele de formare continuă pentru funcţiile didactice din învăţământul preuniversitar, elaborate de Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar (CNFP). Totodată, având în vedere şi faptul că evaluarea instituţională presupune o cunoaştere aprofundată a funcţionării unităţii şcolare şi a integrării acesteia în cadrul sistemului de învăţământ preuniversitar, programul de formare se va referi şi la competenţele prevăzute în Standardele de formare continuă pentru funcţiile de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar (elaborate de CNFP). Toate aceste competenţe vor fi abordate parţial, avându-se în vedere activităţile şi modalităţile de realizare specifice misiunii şi funcţiilor ARACIP.La aceste competenţe generale sunt adăugate competenţele specifice în domeniul auditului şi evaluării instituţionale, prevăzute în actele normative şi în modelele naţionale şi internaţionale de evaluare a instituţiilor şi persoanelor (inclusiv standardele ISO şi standardele EFQM).3. Durata şi structura programului de formareDurata totală = 89 de ore pentru fiecare participant, din care:– 60 de ore de pregătire centralizată – teoretică şi practică – în condiţii de simulare;– 24 de ore de practică în condiţii reale;– 5 ore de evaluare: prezentarea dosarelor de evaluare şi interviul.Pregătirea teoretică şi practică în condiţii de simulare se va realiza în 4 stagii compacte (16 ore de formare dispuse pe parcursul a 3 zile calendaristice), cu excepţia ultimului modul în care se vor efectua 12 ore de pregătire.Pregătirea practică în condiţii reale constă în 3 evaluări de instituţii de învăţământ preuniversitar, realizate de către fiecare participant, sub coordonarea unui expert din aparatul propriu al ARACIP sau a unui expert deja înscris în registrul propriu al experţilor în evaluare şi acreditare, conform planificării ARACIP.Evaluarea va consta în interviu şi prezentarea, în faţa comisiei de examinare, a celor 3 rapoarte de evaluare externă.4. Repartizarea orelor pe module

  Nr. crt. Module Pregătirea teoretică Pregătirea practică Total
  1. Evaluarea de proces1) 2 6 8
  2. Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a documentelor manageriale2) 2 6 8
  3. Evaluarea resurselor umane, fizice şi financiare ale unităţii şcolare3) 2 8 10
  4. Auditul instituţional – abordarea ISO 4 6 10
  5. Evaluarea instituţională – modelul european al excelenţei (EFQM) 4 6 10
  6. Evaluarea de sistem 4 6 10
  7. Managementul de sine (self-management) 4 4
    Total ore de pregătire teoretică şi practică în condiţii de simulare   42 60
  8. Practică în condiţii reale 24 24
  9. Evaluare     5
    TOTAL GENERAL: 18 66 89

––-*1) Conform Standardelor de formare continuă pentru funcţiile didactice din învăţământul preuniversitar (2005). Bucureşti: CNFP – Competenţe metodologice, de evaluare, psihosociale, de comunicare şi relaţionare.*2) Conform Standardelor de formare continuă pentru funcţiile de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar (2002). Bucureşti: CNFP – Competenţe de conducere şi coordonare.*3) Idem – Competenţe de gestionare a resurselor şi de evaluare.5. Structura programului de pregătireModulul 1: Evaluarea de proces

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea la documentele normative şi reglatoare (curriculum naţional – trunchi comun, curriculum diferenţiat, CDŞ/CDL) şi la caracteristicile grupului de elevi ▪ Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea la grupul-ţintă concret de elevi, în funcţie de nivelul, forma şi tipul de învăţământ ▪ Să evalueze activităţile de învăţare în ceea ce priveşte adecvarea conţinuturilor, metodologiei şi auxiliarelor curriculare la obiectivele stabilite ▪ Să evalueze adecvarea instrumentelor de evaluare la caracteristicile elevilor şi ale activităţilor de învăţare ▪ Să identifice modalităţile de optimizare a activităţii în urma evaluării ▪ Să comunice eficient cu cadrele didactice din instituţia şcolară evaluată ▪ Să elaboreze şi să aplice instrumente de analiză a satisfacţiei beneficiarilor (elevi, părinţi etc.) faţă de oferta educaţională a şcolii ▪ Să analizeze proiectele educaţionale ale cadrelor didactice (altele decât cele didactice) în raport cu obiectivele stabilite şi cu grupurile-ţintă ▪ Evaluarea documentelor de proiectare a activităţilor de învăţare 2 ▪ Prezentarea ▪ Exerciţiul ▪ Dezbaterea ▪ Studiul de caz ▪ Jocul de rol ▪ Exerciţiul ▪ Documente normative şi reglatoare ▪ Folii/ Prezentări PP ▪ Fişe de lucru ▪ Înregistrări video ▪ Cunoaşterea principalelor documente normative şi reglatoare referitoare la proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţii didactice ▪ Evaluarea corectă a rezultatelor învăţării din perspectiva adecvării la situaţia de învăţare concretă şi la documentele de programare utilizate ▪ Estimarea utilităţii activităţilor de învăţare pentru dezvoltarea ulterioară a elevilor ▪ Capacitatea de ascultare activă ▪ Realizarea unui interviu de evaluare cu cadrele didactice ▪ Elaborarea instrumentelor de evaluare pentru elevi şi părinţi (chestionare, ghiduri de interviu individual/de grup)
  ▪ Observarea activităţilor curriculare şi extracurriculare 2
  ▪ Comunicarea interpersonală în situaţii de evaluare 2
  ▪ Elaborarea şi aplicarea instrumentelor de evaluare 2

Modulul 2: Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională şi a documentelor manageriale

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să analizeze proiectul de dezvoltare instituţională (necesitate şi fezabilitate) ▪ Să analizeze planurile operaţionale din perspectiva adecvării la proiectul de dezvoltare instituţională ▪ Să evalueze structura organizaţională şi de comunicare a unităţii şcolare ▪ Management de proiect: proiectul de dezvoltare instituţională (PDI) 2 ▪ Prezentarea ▪ Dezbaterea ▪ Studiul de caz ▪ Proiectul ▪ Cazuri (PDI) pentru studiile de caz ▪ Folii/ Prezentări PP ▪ Fişe de lucru ▪ Estimarea corectă a necesităţii şi fezabilităţii PDI ▪ Evaluarea coerenţei interne a PDI şi între PDI şi planurile operaţionale ▪ Analiza şi conceperea unei organigrame pentru o instituţie şcolară
  ▪ Elemente de design organizaţional 2
  ▪ Autoevaluarea instituţională 4

Modulul 3: Evaluarea resurselor umane, fizice şi financiare ale unităţii şcolare

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să evalueze adecvarea resurselor umane şi materiale la nivelul şi tipul de unitate şcolară ▪ Să analizeze bugetul unităţii şcolare din perspectiva adecvării la nivelul şi tipul de unitate şcolară ▪ Să evalueze adecvarea resurselor umane şi materiale la proiectul de dezvoltare instituţională ▪ Elemente de management financiar 4 ▪ Prezentarea ▪ Dezbaterea ▪ Studiul de caz ▪ Cazuri (bugete, state de funcţiuni) pentru studiile de caz ▪ Folii/ Prezentări PP ▪ Fişe de lucru ▪ Analiza corelării resurselor educaţionale (umane, financiare, materiale – inclusiv materialele didactice/ auxiliarele curriculare) la nivelul şi tipul de instituţie şcolară ▪ Analiza corelării resurselor educaţionale (umane, financiare, materiale – inclusiv materialele didactice/auxiliarele curriculare) la documentele programatice ale şcolii (PDI şi planuri operaţionale) şi referitoare la activităţile de învăţare
  ▪ Elemente de MRU 4
  ▪ Management de curriculum: utilizarea auxiliarelor curriculare 2

Modulul 4: Auditul instituţional – abordarea ISO

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să aplice Standardul ISO 9001/2001 ▪ Să cunoască cerinţele ISO 19011/2003 ▪ Să auditeze sistemele de management al calităţii ▪ Să aplice un program de audit ▪ Să se integreze într-o echipă de audit ▪ Cerinţe pentru auditori, cunoştinţe, deprinderi, experienţă 2 ▪ Prezentarea ▪ Dezbaterea ▪ Studiul de caz ▪ Standardul ISO 19011/2003 ▪ Standardul ISO 9001/2001 ▪ Standardul ISO 10015/2000 ▪ Plan de audit ▪ Cunoaşterea standardelor ISO 19011/2003, ISO 9001/2001, ISO 10015/2000 ▪ Elaborarea unui plan de audit ▪ Evaluarea abilităţilor de auditor
  ▪ Vocabular specific 1
  ▪ Chestionar de audit 3
  ▪ Plan de audit 3
  ▪ Evaluarea auditorilor 1

Modulul 5: Evaluarea instituţională – modelul european al excelenţei (EFQM)

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să cunoască structura modelului de excelenţă al EFQM ▪ Să aplice o procedură de evaluare a sistemului de management al unei organizaţii ▪ Să fie integrat într-o echipă de evaluare a unei organizaţii ▪ Modelul de excelenţă al EFQM 2 ▪ Prezentarea ▪ Studiul de caz ▪ Dezbaterea ▪ Analiza de documente ▪ Exerciţiul de grup ▪ Modelul EFQM ▪ Fişa de evaluare a factorilor determinanţi ▪ Fişa de evaluare a rezultatelor ▪ Studii de caz ▪ Descrierea modelului de excelenţă ▪ Utilizarea instrumentelor de evaluare ▪ Capabilitatea de a lucra în echipă ▪ Aplicarea metodologiei RADAR
  ▪ Structura unui program de evaluare 2
  ▪ Realizarea raportului de evaluare 2
  ▪ Elaborarea unui raport de feedback 2
  ▪ structura unei matrice RADAR 2

Modulul 6: Evaluarea de sistem

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să descrie sistemul românesc de învăţământ ▪ Să descrie sistemul românesc de management şi de asigurare a calităţii educaţiei ▪ Să descrie principalele iniţiative europene privind asigurarea calităţii educaţiei ▪ Sistemul naţional de învăţământ 2 ▪ Prezentarea ▪ Dezbaterea ▪ Studiul de caz ▪ Analiza documentelor ▪ Legislaţia în domeniul învăţământului ▪ Acte normative şi documente programatice ale ARACIP ▪ Documente europene privind asigurarea calităţii educaţiei ▪ Cazuri pentru studiile de caz ▪ Descrierea corectă a sistemului românesc de învăţământ ▪ Interpretarea şi utilizarea corectă a actelor normative şi a instrumentelor de evaluare elaborate de ARACIP ▪ Cunoaşterea principalelor iniţiative europene în domeniul asigurării calităţii educaţiei
  ▪ Sistemul românesc de management şi de asigurare a calităţii 6
  ▪ Iniţiative europene în asigurarea calităţii 2

Modulul 7: Managementul de sine (self-management)

  Obiective. La sfârşitul formării, participantul va fi capabil: Temele Nr. de ore Metodologia Resursele Criteriile de evaluare
  ▪ Să gestioneze eficient timpul în cadrul activităţilor de evaluare ▪ Să gestioneze eficient informaţia şi priorităţile ▪ Managementul timpului 2 ▪ Exerciţiul ▪ Studiul de caz ▪ Suportul de curs ▪ Folosirea eficientă a timpului în cadrul procedurilor de evaluare ▪ Discernerea, în cadrul activităţilor de evaluare, a activităţilor şi a problemelor prioritare
  ▪ Managementul informaţiei şi al priorităţilor 2

––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x