ORDIN nr. 5.261 din 10 noiembrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 93 din 28 ianuarie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 410 23/03/2004
ActulREFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 10
ActulREFERIRE LALEGE (R) 84 24/07/1995 ART. 141
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 5644 11/12/2003 ART. 83
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 5644 11/12/2003 ART. 84
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 11/12/2003 ART. 83
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 11/12/2003 ART. 84
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 127
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 128 12/07/1997 ART. 128
 Nu exista acte care fac referire la acest act

privind aprobarea Calendarului mişcării personalului didactic în anul şcolar 2005-2006



În baza prevederilor art. 141 lit. p) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 10 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,în baza Hotărârii Guvernului nr. 410/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării,ministrul educaţiei şi cercetării emite următorul ordin: + 
Articolul 1Se aprobă Calendarul mişcării personalului didactic în anul şcolar 2005-2006, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
 + 
Articolul 2Direcţia generală evaluare, prognoze, strategii şi programe pentru învăţământul preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
 + 
Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul educaţiei şi cercetării,Radu Damian,secretar de statBucureşti, 10 noiembrie 2004.Nr. 5.261.
 + 
Anexa CALENDARULmişcării personalului didactic în anul şcolar 2005-2006În conformitate cu prevederile art. 11 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, lucrările privitoare la mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar de stat se organizează la nivelul inspectoratelor şcolare şi sunt coordonate de comisia de mobilitate a personalului didactic, numită prin decizie a inspectorului şcolar general până la data de 3 ianuarie 2005. Comisia este formată din:a) preşedinte – inspector şcolar general adjunct;b) vicepreşedinte – inspector cu atribuţii referitoare la selecţia, evidenţa şi promovarea personalului didactic/ inspector şcolar cu managementul instituţional/inspector şcolar de specialitate;c) secretari – inspectori cu atribuţii referitoare la selecţia, evidenţa şi promovarea personalului didactic/ inspectori şcolari cu managementul instituţional/inspectori şcolari de specialitate/directori de liceu;d) membri – inspectori şcolari de specialitate/inspectori şcolari/profesori metodişti, câte unul pentru fiecare specialitate, consilierul juridic şi analistul programator de la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.Comisia menţionată mai sus îşi desfăşoară activitatea conform Calendarului mişcării personalului didactic şi este abilitată să ia decizii şi în afara perioadelor prevăzute de acesta, pentru rezolvarea tuturor situaţiilor care pot să apară, cu informarea şi avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu excepţia pretransferării şi a transferării pentru restrângere de activitate.Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic îşi desfăşoară activitatea pe durata unui an calendaristic.Reprezentanţii sindicatelor judeţene/ale municipiului Bucureşti, desemnaţi de federaţiile sindicale, semnatare ale Contractului colectiv de muncă – unic la nivel de ramură învăţământ, participă ca observatori la lucrările comisiei. În această calitate au acces la documentele comisiei, au dreptul de a semnala preşedintelui comisiei eventualele nerespectări ale prevederilor legale şi semnează alături de membrii comisiei documentele finale.Ordinea de prioritate a mişcării personalului didactic în anul şcolar 2005-2006 este următoarea:1. Întocmirea listelor cuprinzând personalul didactic titular care urmează să fie pensionat cu data de 1 septembrie 2005:– pentru limită de vârstă standard;– la cerere, conform art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioarePerioada: 26 ianuarie – 9 februarie 2005a) Cadrele didactice care doresc să-şi continue activitatea didactică în anul şcolar 2005-2006, în condiţiile prevăzute la art. 128 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, vor depune cererile la inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti (care trebuie să conţină avizul consiliului profesoral al unităţii şcolare).Perioada: 26 ianuarie – 9 februarie 2005b) Discutarea şi soluţionarea cererilor de menţinere în activitate pentru anul şcolar 2005-2006 în şedinţa consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar. Menţinerea în activitate a cadrelor didactice care doresc să îşi continue activitatea la o anumită disciplină se poate aproba de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar numai dacă la disciplina respectivă sunt asigurate posturi/catedre viabile (4 ani), pentru soluţionarea restrângerilor de activitate.Perioada: 14-16 februarie 20052. Constituirea catedrelor şi încadrarea personalului didactic titular în învăţământ (conform actului de numire/transfer) pentru anul şcolar 2005-2006:– la nivelul unităţilor de învăţământ;– la nivelul inspectoratului şcolar.Perioada: 17 februarie – 4 martie 20053. Soluţionarea situaţiilor cadrelor didactice titulare care vor avea restrângere parţială de activitate în anul şcolar 2005-2006:– soluţionarea cererilor de întregire a normei, prin transferul cadrelor didactice titulare în două sau în mai multe unităţi de învăţământ într-o singură unitate de învăţământ;Perioada: 7-10 martie 2005– eliberarea deciziilor de restrângere parţială/transfer.Termen: 11 martie 20054. Pretransferarea şi transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolarePretransferarea personalului didactic la cerere pentru:– stabilirea în localitatea de domiciliu;– apropiere de domiciliu;– schimb de posturi prin consimţământul ambelor părţi.Transferul personalului didactic titular disponibilizat ca urmare a restrângerii de activitate sau ca efect al restructurării reţelei şcolare:a) afişarea la inspectoratele şcolare a listei posturilor/catedrelor care intră în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2005;Termen: 7 martie 2005b) afişarea la inspectoratul şcolar a listei cuprinzând posturile/catedrele didactice vacante/rezervate, menţionându-se în listă posturile/catedrele alocate pentru soluţionarea restrângerilor de activitate;Termen: 25 martie 2005c) afişarea la inspectoratele şcolare a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu 1 septembrie 2005;Termen: 7 aprilie 2005d) înregistrarea cererilor personalului didactic care solicită pretransferare şi transferare prin restrângere de activitate se face la comisia de mobilitate a inspectoratelor şcolare;Perioada: 11-21 aprilie 2005e) efectuarea pretransferărilor şi transferărilor prin restrângere de activitate în aceeaşi şedinţă publică;Perioada: 25-26 aprilie 2005f) înregistrarea contestaţiilor şi rezolvarea acestora de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;Perioada: 27-29 aprilie 2005g) eliberarea deciziilor de transfer.Termen: 4 mai 20055. Înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată (în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti)Termen: până la 29 aprilie 20056. Detaşarea în interesul învăţământuluia) înregistrarea solicitărilor din partea inspectorilor de specialitate şi a unităţilor de învăţământ;Perioada: 4-6 mai 2005b) discutarea şi soluţionarea propunerilor făcute de inspectorii şcolari de specialitate în comisia de mobilitate a inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;Termen: 9 mai 2005c) afişarea listei cadrelor didactice detaşate în interesul învăţământului la inspectoratele şcolare;Termen: 10 mai 2005d) eliberarea deciziilor de detaşare.Termen: 11 mai 20057. Ocuparea prin concurs naţional unic a posturilor declarate vacante:a) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante titularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar;b) transmiterea datelor pentru publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a listei actualizate cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi afişarea acesteia la inspectoratul şcolar;Termen: 16 mai 2005c) înregistrarea cererilor candidaţilor (inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2005) la secretariatul comisiei de mobilitate a inspectoratului şcolar;Perioada: 17-27 mai 2005– absolvenţii promoţiei 2005 depun adeverinţa de absolvire şi validează fişa de înscriere (prin semnătură);Termen: 11 iulie 2005d) verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de către comisia de mobilitate;Perioada: 1-7 iunie 2005e) validarea fişelor de înscriere de către candidaţi (prin semnătură);Perioada: 8-10 iunie 2005f) extragerea din aplicaţia Ministerului Educaţiei şi Cercetării a situaţiei preliminare cu numărul total de posturi vacante titularizabile pe specialităţi şi numărul total al candidaţilor înscrişi;Termen: 12 iulie 2005g) desfăşurarea concursului (locul va fi anunţat public, cu 30 de zile înainte);Perioada: 18-19 iulie 2005h) transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a situaţiei statistice privind derularea concursului (numărul candidaţilor prezenţi şi numărul candidaţilor absenţi);Perioada: 18-19 iulie 2005, ora 12,00i) afişarea rezultatelor finale.Termen: 25 iulie 2005.Etapa I – repartizarea computerizată, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 7,00 (şapte) pe posturi/catedre titularizabile:8. depunerea şi verificarea opţiunilor (cu fişa-martor) de către candidaţii care şi-au validat fişa de înscriere;Perioada: 26-28 iulie 20059. repartizarea computerizată, în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice participante la concursul naţional unic care au obţinut minimum nota/media 7,00 (şapte);Termen: 29 iulie 200510. publicarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a listei cu posturile/catedrele titularizabile rămase vacante şi afişarea la inspectoratul şcolar.Termen: 29-30 iulie 2005Etapa a II-a – repartizarea computerizată, la nivel naţional, a candidaţilor nerepartizaţi în etapa I, care au obţinut cel puţin nota/media 7,00 (şapte), pe posturi/catedre titularizabile:11. depunerea şi verificarea opţiunilor de către candidaţi (cu fişa-martor) pentru posturi/catedre rămase vacante titularizabile din alte judeţe. Această operaţie se realizează la inspectoratul şcolar unde candidatul a susţinut concursul;Termen: 30 iulie 200512. repartizarea computerizată, în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante titularizabile a cadrelor didactice participante la concursul naţional unic care au obţinut minimum nota/media 7,00 (şapte), din alte judeţe;Termen: 31 iulie 200513. eliberarea deciziilor de transfer/numire;Termen: 1 august 200514. transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a machetelor cu situaţia statistică a concursului după repartizarea pe posturi/catedre.Termen: 1 august 200515. Detaşarea, la cerere, a persoanelor interesate, prin participarea la concursul din 18-19 iulie 2005 şi/sau prin continuitate:a) comunicarea acordului/refuzului continuităţii de către unitatea de învăţământ la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;Termen: 10 mai 2005b) înregistrarea cererilor candidaţilor;Perioada: 17-27 mai 2005c) desfăşurarea concursului (locul va fi anunţat public, cu 30 de zile înainte);Perioada: 18-19 iulie 2005d) afişarea la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti a listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi numele personalului didactic care are continuitate pe aceste posturi/catedre, conform prevederilor art. 83 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;– actualizarea şi afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile.Termen: 1 august 2005Etapa a III-a – repartizarea computerizată, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 5,00 (cinci) şi solicită detaşare la cerere:e) depunerea şi verificarea opţiunilor de către candidaţi (cu fişa-martor);Termen: 2 august 2005f) repartizarea computerizată, în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la concurs, pe posturi/catedre vacante/rezervate a cadrelor didactice participante la concurs, care au obţinut minimum nota/media 5,00 (cinci) şi care solicită detaşare la cerere, şi afişarea rezultatelor;Termen: 3 august 2005g) eliberarea deciziilor de detaşare la cerere.Termen: 3 august 200516. Ocuparea, prin suplinire, a posturilor rezervate şi a posturilor rămase vacante prin concursul din 18-19 iulie 2005:a) comunicarea situaţiei postului şi a acordului/refuzului continuităţii de către unitatea de învăţământ la inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;Termen: 10 mai 2005b) înregistrarea cererilor la inspectoratele şcolare;Perioada: 17-27 mai 2005c) afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile şi numele cadrelor didactice care au continuitate pe aceste posturi/catedre conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;Termen: 3 august 2005d) actualizarea şi afişarea listei cu posturile/catedrele vacante/rezervate netitularizabile.Termen: 3 august 2005Etapa a IV-a – repartizarea computerizată, la nivel judeţean, a candidaţilor care au obţinut cel puţin nota/media 5,00 (cinci) şi solicită suplinire:e) depunerea şi verificarea opţiunilor candidaţilor (cu fişa-martor) prevăzuţi la art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;Perioada: 4-5 august 2005f) repartizarea computerizată a suplinitorilor calificaţi, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;Termen: 6 august 2005g) eliberarea deciziilor de numire pe post/catedră.Termen: 7 august 2005Etapa a V-a – repartizarea în şedinţă publică:h) şedinţă publică pentru corecturi şi repartizarea cadrelor didactice calificate, pe posturi/catedre vacante/rezervate netitularizabile, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;Perioada: 8-9 august 2005i) eliberarea deciziilor de numire pe post;Termen: 10 august 2005j) depunerea şi înregistrarea dosarelor pentru cumul şi ale suplinitorilor fără studii corespunzătoare;Perioada: 29-31 august 2005k) desfăşurarea testării suplinitorilor fără studii corespunzătoare;Perioada: 1-2 septembrie 2005l) afişarea rezultatelor;Termen: 3 septembrie 2005m) depunerea contestaţiilor, analizarea şi rezolvarea lor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, precum şi afişarea rezultatelor definitive;Perioada: 5-6 septembrie 2005n) repartizarea în cumul/plata cu ora a personalului didactic titular, pe orele rămase neocupate;Perioada: 5-6 septembrie 2005o) şedinţă publică pentru:– corecturi şi repartizarea personalului didactic calificat, participant la concurs, conform prevederilor art. 84 din Metodologia privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.644/2003;– cumul pentru cadrele didactice pensionate/asociate;– repartizarea suplinitorilor fără studii corespunzătoare pe posturile/catedrele rămase vacante;Perioada: 7-8 septembrie 2005p) eliberarea deciziilor de numire pe post.Termen: 9 septembrie 200517. Transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a situaţiei statistice globale privind repartizarea candidaţilor pe posturile/catedrele vacante/rezervate.Termen: 16 septembrie 2005_______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x